Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ook nog iemand die aan t wachten is...

Mag met ovu-testen aan de gang en dan gaan bellen. Zit vandaag op dag 9, dus hopelijk over een weekje een TP ;-)

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zooo gisteren weer geheel volgens de 28 dagen planning van mijn cyclus ongesteld geworden. Zometeen al gebeld naar Geertgen. Kom er alleen niet doorheen....

Na 10 min. wachten was ik het wel moe.

Afgelopen weekend nog 2 keer 3 uur op de ehbo door gebracht. Mijn buikpijn van donderdagavond was 's nachts niet meer te houden. De hele nacht niet geslapen en een paar keer moeten overgeven. 'smorgens naar de huisarts; meteen doorgestuurd voor verdenking blinde darmontsteking... Bloed geprikt, gewacht, gewacht,... Toen werd de buikpijn gelukkig minder. UIt het bloed kwam wel een flinke ontsteking. Maar de echo was niet duidelijk. Dus zondag weer terug. Ontsteking was flink gedaald en de pijn gelukkig ook. DUs het hele weekend verplicht rustig aan gedaan. Wat het was???? Geen idee. Vroeg ook nog of het misschien mijn eierstok kon zijn.

Maar daar dachten ze niet aan. Wat het wel was???? Geen idee.

In ieder geval al erg blij dat ik niet onder het mes hoefde anders konden de cryoos ook weer verplaatst worden...

Geplaatst

Hallo meiden

Ik kom me hier melden ik krijg vanmiddag om drie uur terugplaatsing van cryo(s)

We hopen dat het er twee zijn, maar dat horen we vanmiddag pas.

Weer spannend!

groetjes,

roos

Geplaatst

joehoe wij zijn blij!

Terugplaatsing van 2 blastocystes gehad!!!!!!!!!!!

Nu nog even de euforie, dat zal volgende week wel weer anders worden.

lala hoe is het met je ovulatietesten?

Wannabemom ben je al een beetje opgeknapt?

groetjes,

roos

Geplaatst

Hahaha Roos! Niet zo hard van stapel lopen hoor! Ik zit pas op dag 10, en volgens mijn "normale" schema is mn eisprong op of net voor dag 14.

Oftewel: vandaag nog negatief ;-) hhiihihi

Maar je hebt gelijk, het geeft me wel wat te doen, lijkt deze keer net alsof er niks gedaan moet worden. Is niet rennen vliegen stilstaan doorlopen, maar langzaam naar de eindstreep lopen. Is wel eens wat anders :D

Geplaatst

Hoi lotgenoten,

Ik heb gisteren (20 juni) de eerste tp van 1 Cryo in mijn eigen Cyclus gehad in het VU. Ik kreeg te horen dat ze een blastocyste konden terugplaatsen.

1 juli is het weer het moment van de waarheid. Ik moet zeggen dat toch wel weer een beetje zenuwachtig ben. Hoe ervaren jullie dat? Ik probeer positief te blijven maar ik hou ook in mijn achterhoofd dat het niet gelukt kan zijn.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen en ik zal voor jullie duimen.

Groetjes,

Geplaatst

O sorry hoor LaLa ik ga een beetje snel ;-)

Lynn tuurlijk is het spannend!

Ik ben heel erg blij met de terugplaatsing, maar weet ook heel goed dat het

niks kan worden, maar met dit m oment ben ik gewoon heel erg blij!

Bij mij is de tweede wachtweek altijd zenuwslopend.

Ondanks dat ik probeer er niet zo mee bezig te zijn ben ik wel op

zoek naar kwaaltjes.

Maar ja we willen het ook zo graag.

groetjes,

roos

Geplaatst

Hihihi Roos, ik snap het wel hoor! :D Wil eigenlijk de TP ook zo snel mogelijk. Maar goed, daar mag moeder natuur dan even een handje in helpen.

Lynn, heel begrijpelijk. Hier ook iemand waarbij de spanning oploopt naar de testdatum toe. De laatste paar dagen voor testdatum ben ik vaak niet te genieten, en echt niet mezelf. Ook ik zoek naar kwaaltjes en pijntjes en hints van een evt. zwangerschap.

Voor ons is dit onze (voor-)laatste kans. We laten geen puncties meer doen, en hebben nog 2 cryo's. We laten nu 1 terug plaatsen dan hebben we er nog 1 reserve, mits deze goed wil ontdooien natuurlijk.

Wij beseffen heel goed dat dit wel eens het einde van onze wedstrijd kan zijn. We hebben door de cryo's nog een verlenging gekregen, maar de strijd zit er toch bijna op. Maar het is goed. Komen er wel kinderen dan is dat heel erg fijn en gaat onze grootste wens in vervulling, zo niet, dan gaat het leven door, en is het ook goed. We hebben het prima naar onze zin, zonder kinderen, maar een gemis zal er dan wel altijd zijn. Maar hoe dan ook: het is goed.

Sterkte in de wachtweken!

@Mijnbaby: laat je weten hoe het er voor staat??

Geplaatst

Caroline bedankt! Jij ook heelveel succes.

We hebben trouwens dezelfde testdatum, maar ik ben meer van later testen.

Lala wat spannend dat het einde in zicht is. Heftig.

Wij hebben na de cryo's nog een vergoedde poging en

daarna houdt het voor ons ook op,

maar voor jou is dat al stukken dichter bij.

Deze cryo moet het gewoon gaan worden.

Al een streepje op je ovulatietest? ;-)

Mijnbaby hoe is het met je gezondheid?

Lynn hoe gaat het met je?

groetjes,

roos

Geplaatst

Hee Roos! Ja, stond al een streepje, maar wel lichter dan de controle streep. Maar wel fijn dat ik al wat kan zien, en het LH al op aan het bouwen is.

Morgen weer vrolijk een testje!!

Ja, het eind is in zicht voor ons, en dat is ook wel een goed gevoel. Het is eindig. Niet als een gek maar tegen die muur blijven lopen, of die gesloten deur, maar berusten in het feit dat die muur er is, en de deur gesloten, en we een andere weg naar buiten moeten zoeken, of ons schikken in het leven binnen de muren. Dat is toch ook wel fijn.

Maar eerst: positief nog een keertje proberen die deur open te maken met onze cryo, dus ik hoop op een lekker vroege ei-sprong en dan ook een lekker vroege TP!!

Ik krijg er steeds meer zin in dames!!

Mijnbaby: hoe is de FM gegaan??

Geplaatst

Hi Roos,

Bedankt voor je berichtje. De tweede week is inderdaad erg spannend en het zoeken naar kwaaltjes ook erg herkbaar. Fijn om te lezen dat iedereen dit heeft.

Hi Lala,

Ook bedankt voor jouw berichtje. Voor jullie wordt het wel heel erg spannend nu het einde van het traject inzicht is. Ondanks jullie positieve instelling is het inderdaad erg goed dat jullie realistisch blijven en aangeven mocht het niet lukken dan gaat het leven ook verder. Je hebt inderdaad elkaar en dat mogen we niet vergeten. Ook denk ik dat mocht het niet lukken dat je het een plekje kunt geven omdat je nu steeds hoop houdt blijf je er mee bezig en gaat het onbewust je leven beinvloeden. Maar ik ben het zeker met je eens het gemis zal blijven.

Wij zijn eigenlijk nog in de beginfase (3x IUI, 1x ICSI en nu 1x TP Cryo). Waar ik mezelf weleens op betrap is dat ondanks dat ik postief ingesteld ben toch al denk aan de 2e punctie. En dan denk ik weer stap voor stap en veel geduld hebben.

Ik zal weer voor iedereen duimen.

Liefs,

Geplaatst

Ik heb vandaag C12 een echo gehad het eitje is 13,5 meestal krijg ik als het eitje 15 mm is groen licht voor pregnyl..

Maar dit keer zei de arts dat ze eigelijk 3 x (dat ik de tp gehad heb) best wel konden wachten tot ik mijn piek had..

want de piek(LH) is 20 max en elke keer, hebben ze hem rond de 10 en 11 TP.. ze zei dit keer wachten we tot het eitje 16mm

dan is je piek ook hoger zei ze.. ik zie het wel weer.. kans zit er wel in dat mijn ei springt... pfff het is allemaal ook niet niks..

Geplaatst
Ik heb vandaag C12 een echo gehad het eitje is 13,5 meestal krijg ik als het eitje 15 mm is groen licht voor pregnyl..

Maar dit keer zei de arts dat ze eigelijk 3 x (dat ik de tp gehad heb) best wel konden wachten tot ik mijn piek had..

want de piek(LH) is 20 max en elke keer, hebben ze hem rond de 10 en 11 TP.. ze zei dit keer wachten we tot het eitje 16mm

dan is je piek ook hoger zei ze.. ik zie het wel weer.. kans zit er wel in dat mijn ei springt... pfff het is allemaal ook niet niks..

Heel veel succes weer deze poging!

Leuke vakantie gehad?

Geplaatst

Gaaaaat wel...

Ik heb sinds maandag wat geel, lichtbruinig verlies. Met zo nu en dan een donker pikje/sliertje erbij dus behoorlijk in de stress.

Ik heb het ziekenhuis maar gebeld of ik niet eerder kon komen voor de echo.

Gelukkig kon dit en moet ik nu volgende week dinsdag (28.06) ipv 5 juli.

Ben benieuwd, vorige keren verloor ik ook wat "troep" en was het ook niet goed op de echo's...

Geplaatst

Hoi dames,

Ik wil graag met jullie meekletsen. Ook ik ga deze maand voor een cryo tp in eigen cyclus. Ik ging eigenlijk precies gelijk op met Lala maar mijn LH-test was gisteravond super positief. Ik heb net met het EMC gebeld en als het goed is heb ik as zondag een tp.

Wij hebben nog 6 cryo's (verdeeld over 2 rietjes) dus maximaal 2 pogingen.

@Caroline, wij hebben onze allereerste pogingen samen gedaan (juni 2009) en ik zie dat jij nu weer in de spannende ww zit. Ik duim onwijs hard voor je dat het gaat lukken, het is je zo gegund.

Voor de dames die ik nog niet ken. Ik ben vorig jaar juni de trotse mama geworden van een zoontje. Hij is uit een cryo-tp ontstaan.

De cryo's die we nu gaan gebruiken liggen al sinds 2009 in de vriezer en zijn dus van dezelfde lichting.

Veel succes allemaal.

@

Geplaatst

mijnbaby het is natuurlijk bij elk zh anders, maar ik heb de ovitrelle gespoten toen m'n follikel 18 mm was.

Lala fijn dat er al een streepje zichtbaar is!

Lynn ik mag gewoon thuistesten. En dat mag volgende week zaterdag,

maar ik heb me voorgenomen pas na het weekend te testen.

Het is nu natuurlijk in eigen cyclus en dan word ik het weekend

ongesteld (of niet wat we natuurlijk hopen)

Wanneer heb jij je bloedtest?

Simonja fijn dat je een positieve ovulatietest hebt!

En ik vond het ook heel fijn om te lezen dat jij dankzij

een geslaagde cryo een zoon hebt gekregen,

dat geeft de burger moed!

Gaan jullie voor 1 of 2 terugplaatsen?

Hier heb ik soms al menstruatiebuikpijn?????

Zit natuurlijk stiekem te hopen op innesteling,

maar dat is natuurlijk veel te vroeg.

Soms vraag ik me weleens af of ik het gewoon graag

wil voelen.

Pfff het gestress begint al vroeg deze keer.

groetjes,

roos

Geplaatst

He Simonja, leuk dat je er weer bent! Gaat het goed met je zoon? Zal wel, anders ga je niet voor nummer twee! Natuurlijk ken ik je nog, dank je voor het duimen, ik hoop dat het bij jou wat sneller gaat dan bij mij... Succes!

Tja Rosella, ik heb ook af en toe krampjes/steekjes: nog van de punctie, innesteling of menstruatie? Pfff over een week / anderhalve week weten we het!

Geplaatst

Caroline, het gaat goed met Wessel. Hij loopt nu en is de wereld volop aan het ontdekken. Echt genieten, vandaar idd ook een poging voor een brusje. Voor alle wachtende dames; heel veel sterkte met alles. super spannend voor iedereen en ik ga heel hard duimen dat we allemaal een tp gaan hebben en groen mogen worden

Geplaatst

Leuk hoor... Ik hoor helemaal niet in dit topic thuis, heb heel even meegeschreven toen ik bezig was (dacht ik) met cryo's maar helaas ontdooiden ze niet goed en nu kom ik af en toe spieken hier.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden