Ga naar inhoud

Cryo TP in eigen cyclus

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caroline,

Ik herken de stemmngswisselingen erg, zo zit ik gewoon iets te doenen zo bast ik in janken uit!

Maureen, ja het voelt inderdaad als wachten...maar je wacht op de TP dus het is geen verloren tijd.. Ergaan ook veel cryootjes geod... waarschijnlijk was ons cryootje niet sterk genoeg..

Nu voel ik het wel als verloren tijd.. maar ik zie het nu als een rustmaand voor de volgende poging..

caroline weet jij trouwens al wanneer jullie verder gaan?

• Reacties 885
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

In het pauze meisjes topic heeft Dublin net gemeld dat ze een cryo TP heeft vanmiddag! gelukkig eindelijk weer iemand waar het goed gegaan is...

Ik weet het nog niet, wilde eerst volgende maand al maar denk dat nog een maand later beter uitkomt... Jij??

Geplaatst

Zo! Vandaag weer de trotse bezitster van een mooi cryootje.

Vanmorgen moest ik om 9:00 bellen of ie goed ontdooid was. Vond het best wel spannend. Geloofde het bijna niet toen de mevr. aan de telefoon zei dat het goed was!

Om 13:30 moesten we plaats nemen voor de TP. Ons cryootje was een "morula 2" geworden. Oftewel al een klompje met cellen.

Nu maar weer dat wachtbankje op. Na 2 weken zou ik mogen testen. Alleen afgelopen zaterdag had ik mijn iui. En ik geloof dat je toch ook 2 weken na een iui mag testen???

Geplaatst

Zal persoonlijk even een berichtje achterlaten, maar Caroline had het al gemeld. Ik ben idd in het bezit sinds 15-3 van onze enige cryo, die gelukkig heel goed ontdooid is (was al een morula en is een dag na het ontdooien nog 2 keer doorgedeeld). Maar wat een spanning of die goed ontdooid zeg.... Hier hard aan het duimen dat deze net zo goed wil blijven plakken, net als zijn/haar broertje/zusje in oktober. Helaas is bij die met 9,5 week het hartje gestopt, maar een embryootje gemaakt op 10-10-'10 moet toch een hele mooie zijn....

Dames die ook nu nog in de ww zitten, heel veel succes!

Merk wel doordat deze poging hormoonloos is (dus ook geen pregnyl of bollen) het "relaxter" is!

Geplaatst

@dublin; met zo'n datum kan het toch niet meer mis lopen zou je zeggen!!!

Die van ons is op 11-1-11 gemaakt. Dus dat moet ook goed komen! Succes met het ellendige wachten.

Geplaatst

@ Wannabemom; super, en nu maar wachten. Veel succe met de wachtweken.

Ik heb vanmiddag een echo gehad. Er zat een eiblaasje van 17 mm en vanavond moet ik de pregnyl zetten. Als alles goed is krijg ik vrijdag 25 maart een cryo TP.

Maandag heb ik nog even contact met de arts, omdat het vandaag te laat was om alle afspraken in het ziekenhuis te bevestigen, en vrijdagochtend moet ik zelf even bellen of het ontdooien goed is gegaan en de TP inderdaad door zal gaan.

Ik heb behalve dan de pregnyl die ik vanavond moet zetten geen andere medicatie.

Hopelijk kan ik snel plaatsnemen op het wachtbankje van april.............

Ik ben weer helemaal in mijn nopjes.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@maureen en esther; hopelijk kunnen we straks lekker in dit topic als een stel broedkippen op ons embryootje zitten!! Het is heerlijk (vruchtbaar) weer dus dat moet toch wel goed komen!! IK duim mee voor een mooie TP straks voor jullie!

Geplaatst

Whaaa, ik heb vrijdag j.l. de pregnyl gezet en ik had gister tot mijn verbazing een paar licht roze/bruine streepjes bij het afvegen.

Ik had dit ook na de punctie, maar dat snap ik. Maar nu heb ik helemaal geen punctie oid gehad.

Herkent iemand dit? Zou dit door de pregnyl kunnen komen?

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Hoi KrisKras,

Ik heb aanstaande vrijdag de TP. En zojuist ontdek ik dat het duidelijk meer is geworden. Ik ga dadelijk ff bellen met de kliniek wat dit zou kunnen betekenen.

AANVULLING: Ik heb zojuist gebeld en ik kan vanmiddag terecht voor een controle. Ik gooi dadelijk alles neer, laat het werk voor wat het is en hoop maar dat het niets bijzonders is. Damn wat een onzekerheid.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

hallo allemaal,

Ik heb vandaag mn eerste cryo tp gehad in eigen cyclus...

Was hartstikke fijn zo geen hormonen geen spuiten lekker rust...

Heb zelfs geen pregnyl hoeven spuiten omdat ik mijn eisprong zelf aanmaakte...

Nu op de wachtbank 1 april mag ik testen.....spannend.....

Geplaatst

Maureen, hoe is het met jou afgelopen? Kan me voorstellen dat je ontzettend bent geschrokken!

Dublin en Wannabemom, hoe gaat het met jullie. Al verschijnselen of zijn jullie nog redelijk relaxt? (Zo ja, hoe doen jullie dat?)

Femmie, ik heb vandaag ook een tp gehad en mag net als jij op 1 april testen. Spannend!

Voor alle anderen, hoop dat jullie snel weer mogen starten en jullie verdriet een plekje kunnen geven.

Liefs.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het werd hier nog even spannend. Ik kon vanmiddag meteen terrecht. Met de echo is de baarmoeder bekeken, maar die zag er goed uit. Lekker dik bedje en het was heel rustig. Verder gekeken. Nu heb ik wat bloedverlies van mijn baarmoederhals, daar is een adertje kapot. Dit blijkt helemaal geen probleem te zijn, gelukkig............. zoals het er nu naar uit ziet gaat de TP a.s. vrijdag gewoon door.

Het was wel even schrikken.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

@maureen; fijn dat het niks ernstigs was. Gelukkig kan de TP wel gewoon doorgaan. Wat een extra stress weer he meid. Succes voor vrijdag!!!

@femmie; ook aan het wachten dus.... zie dat jij bloed mag gaan prikken op 1 april. Is geloof ik weer overal anders. Ik moet gewoon thuis een testje doen als ik niet ongesteld wordt.

Nou hier ging het wachten eigenlijk best wel goed. Was heel relaxed... tot vandaag... Op mijn werk mag ik momenteen geen rontgenfoto's maken omdat ik nu dus met een poging bezig ben. Als er dus wel foto's gemaakt moeten worden doet mijn assistente dat. Alleen vandaag kwam ze vertellen dat ze vanaf nu weer bezig zijn voor een 2e kindje en ze dus ook geen foto's mag maken....... Vorig jaar is ze meteen na stoppen met de pil zwanger geworden en hun zoontje is nu 5 maanden. Had wel verwacht dat ze wel een tweede wilden, maar zo snel had ik nog niet gedacht. Ik hoop gewoon heel erg dat ik nu eens eerder zwanger mag worden.

Vandaag was het gelukkig erg druk, maar vanavond thuis toch ff wat traantjes gelaten. Ben het op dit moment ff helemaal zat....

Geplaatst

Oh dat is dan altijd zo pijnlijk om te horen en het doet je weer zo beseffen hoe het leven van anderen verder gaat terwijl dat van ons 'stil' staat op dat gebied.. Ik hoop echt voor je dat het nu raak mag zijn...

sterkte!

Geplaatst

Hier alles nog goed, al twijfel ik wel of ik eerder test. Aangezien ik net als Femmie80 helemaal geen hormonen heb gehad deze poging zou ik eerder ongesteld moeten worden dan de datum dat ik mocht testen. De tp was nl. 5 dagen na mijn natuurlijke eisprong, dus denk ik oké testen is dus 14 dagen na mijn eisprong en niet 12 dagen na mijn tp. Want dan ben je 3 dagen overtijd. Maar goed, ga niet op de zaken vooruitlopen. Ik wacht nu nog af. Maar voel wel de spanning weer!

Ook voor jou wannabemom nog heel veel succes he in deze wachtweken!

Geplaatst

@ Wannabemom; Tja het is heel vervelend als de hele wereld om je heen spontaan zwanger lijkt te worden en jij niet. Dat voelt zo oneerlijk. Tegenwoordig denk ik dan maar: "leuk voor hun" en probeer ik op die manier de postieve energie vast te houden. Anders wordt ik helemaal depri.

@ Dublin: Ik mag ook 14 dagen na de TP testen. Dat zou mijn cyclusdag 33 zijn. Dit is ook een aantal dagen later dan mijn normale cyclus. Ook ik gebruik geen hormonen, behalve de pregnyl afgelopen vrijdag om de eisprong te bepalen. Ik ga ook proberen om niet voor mijn testdatum te testen. Dat is me de vorige keer aardig gelukt. Gewoon geen testjes in huis halen...... gniffel. Nog succes met wachten.

Groetjes, Maureen

Geplaatst

Heeey dames, ik mag vrijdag voor een echo komen ( C10) ik ben benieuwd... hoop dat ik volgende week ook een emmy aan boord heb...

Hoe lang duurde het voor jullie naar jullie eerste echo tot aan de TP??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden