Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi dames, bedankt voor de tips en reacties

Morgen gaan we na consult. bureau en dan gaan we aan de '''ronde tafel ''goed bespreken hoe en wat. Het is of tandjes verhal of voedselallergie of bui:dry:kvirusje.

ik werkte al 3 dagen (ochtenden) , en ik moet zeggen dat het dubbel gevoel heb ik erover. Toch nog schuld gevoel tegen over mijn kereltje.Hij werd toch beetje onrustiiger dan normaal , dus ik ga nog goed overnadenken als ik zo door zou gaan. Of ik neem meer rust gewoon.

Esk@ veel sterkte op maandag .

Ursela, je doet heel goed al 3 maanden borstvoeding.. en ik hoop dat het weer goed gaat stromen en dat je wat langer melk kan geven.

Ariva

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esk, geniet van je laatste verlofdag vandaag. ben je een baby-fotoboek aan het maken? Ik ben benieuwd hoe het gaat op je werk. Succes!

Arriva, ik snap dat je een dubbel gevoel hebt mbt werk. Fijn dat je een afspraak hebt op het consultatiebureau, hopelijk kunnen zij iets zinnigs zeggen.

Ik had het cb gisteren gebeld, op hun advies heel de dag alles gekolfd zodat ik precies kon zien hoe veel melk ik heb. Het varieerde enorm, van 25 ml (2 borsten!) tot 120 ml. Ik heb bijgevoed tot 120 ml. Vanochtend wilde ze de bv niet uit het flesje. Balen, heb al die moeizaam gekolfde melk maar in de koelkast gezet, hopelijk drinkt ze die later wel op. Maar daardoor heb ik besloten even niet meer te kolven vandaag, wil niet dat ze een aversie krijgt mbt het flesje. Misschien was het verwarring? Ik hou het op kunstmelk uit het flesje en bv uit de borst.

Ik heb haar nu voor het eerst in haar grote bedje op haar kamertje gelegd ipv in haar wiegje op onze slaapkamer. Ik slaap zo licht de laatste tijd dat ik vaak wakker wordt als ze wakker (maar tevreden) ligt te murmelen. Ik hoop dat de overgang goed gaat en dat ik wat meer slaap krijg ook al betekend dit dat ik uit bed moet om haar te voeden. Tja, het is proberen, mocht het enorm huilen worden snachts dan is het weer naar het oude vertrouwde wiegje en probeer ik het later in de week nog eens.

Marchan, mooie foto's van jacelyn, ik sta iedere keer verbaasd te kijken dat ze zo'n mooi rond gezichtje heeft.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Over de handjes: Dési is ook geweldig bezig met haar handjes. Ze zuigt nu vaak op haar duimpje en probeert zelf haar speentje in haar mondje te stoppen (en wat dat aangaat alles wat ze voorhanden krijgt. Slabbetje, speeldoekje met popje er aan).

Ariva, je hoeft de poepluiers niet in de gaten te houden, het zijn meer de plasluiers (tenminste als je bv geeft). Dési had iedere keer een poepluiertje bij de bv. Nu met de flesvoeding vaak iedere dag één, maar soms ook weer een dag niet.

Esk, geniet van je laatste dagje vrij! Jammeer dat het K** weer is.

Ursula, wat vervelend dat het zo moeilijk gaat met de bv. Ik hoop voor je dat het weer regeldagen zijn en dat het gauw aangepast is op Merel haar behoefte.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Over de handjes: Dési is ook geweldig bezig met haar handjes. Ze zuigt nu vaak op haar duimpje en probeert zelf haar speentje in haar mondje te stoppen (en wat dat aangaat alles wat ze voorhanden krijgt. Slabbetje, speeldoekje met popje er aan).

Ariva, je hoeft de poepluiers niet in de gaten te houden, het zijn meer de plasluiers (tenminste als je bv geeft). Dési had iedere keer een poepluiertje bij de bv. Nu met de flesvoeding vaak iedere dag één, maar soms ook weer een dag niet.

Esk, geniet van je laatste dagje vrij! Jammeer dat het K** weer is.

Ursula, wat vervelend dat het zo moeilijk gaat met de bv. Ik hoop voor je dat het weer regeldagen zijn en dat het gauw aangepast is op Merel haar behoefte.

Geplaatst

Hoi Urs dank je.Iedereen zegt het en ik ben maar bang dat ze een scheef hoofdje krijgt haha. Ik leg haar wel steeds om en om.

Pff gestress hier mijn man zijn contract loopt in december af en wordt niet verlengd ivm bezuinigingen. Lekkere maand om in december zonder baan te komen. Hij is nu net weer begonnen met een opleiding dus dat is ook lekker. Maarja het komt allemaal vast wel goed hopen we dan. Ik moet as vrijdag beginnen met werken en ik wil helemaal nog niet! Maar het moest er toch een keer weer van komen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Urs dank je.Iedereen zegt het en ik ben maar bang dat ze een scheef hoofdje krijgt haha. Ik leg haar wel steeds om en om.

Pff gestress hier mijn man zijn contract loopt in december af en wordt niet verlengd ivm bezuinigingen. Lekkere maand om in december zonder baan te komen. Hij is nu net weer begonnen met een opleiding dus dat is ook lekker. Maarja het komt allemaal vast wel goed hopen we dan. Ik moet as vrijdag beginnen met werken en ik wil helemaal nog niet! Maar het moest er toch een keer weer van komen.

Groetjes

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik moet vanmiddag weer naar het cb ben benieuwd hoe zwaar en lang Zoë nu is.

Marchan wat vervelend dat je man zijn baan kwijt raakt.. hopelijk heeft hij tegen die tijd al wat anders gevonden.

ik ben vanochtend weer gaan babyzwemmen het is zo leuk en Zoë ligt nu lekker te slapen

Geplaatst

Hei!

@marchan, wat een rotbericht. Je klinkt er positief onder maar leuk is anders. Veel succes met werken morgen!

@Natasja, oooh wat een schattig slapend meiske. Wat zijn haar handjes gegroeid! (of misschien zie je ze beter op deze foto?)

@kiet, en... hoe zwaar en lang is zoe?

Ik ben vandaag op het cb geweest. Gepraat over de bv en hoe verder, daarnaast is merel gewogen. Ze weegt nu 5400, ze heeft dus duidelijk profijt van die extra melk. Ik ga nog door met bv maar als er niets uitkomt krijgt ze tillegg, tot 90 ml per voeding eventueel. En dit totdat de bv weer helemaal terug is of totdat ik het niet meer volhou. Want het is dubbel werk, eerst bv en daarna flesje. Bovendien komt ze snachts nu ook vaker omdat ze minder melk per x krijgt. Langer dan 2,5 uur slaap achter elkaar zit er niet in. Daarna slaapt merel wel meteen in maar moeders niet helaas. Bweh, ben dan ook behoorlijk gaar. Ik was een uur te vroeg op mijn afspraak op het cb. :shower1: Geheugen lekt als een zeef.

Gisteren heb ik haar voor het eerst op haar eigen kamer gelegd met slapen. Ging perfect, helemaal geen probleem. Ze slaapt even goed daar als op onze kamer. Ik mis haar wel, kan niet lekker naar haar kijken als ze slaapt vanuit mijn bedje. Opgroeien is loslaten?

Vanavond begint steps in het dorp, ga ik naar toe (als ik maar kon herinneren hoe laat ook al weer :shower1:). Ik heb totaal geen energie maar wil zo graag weer trainen. Ik ga vroeg, een plekje achteraan opzoeken want ik weet niet of mijn moeie ontzwangerde lijf goed meekan? Ze beginnen in oktober met zumba, ga een proefles doen.

Vraagje, merel krast zichzelf af en toe over haar gezichtje en nu twijfel ik of ik zal beginnen met nageltjes knippen/vijlen. Lijkt me een crime. Iemand tips? ervaringen?

Geplaatst

hoi hoi

ik knip ook al een tijdje de nagels van anna-lisa want ze wil af en toe ook erg krabben.

knippen of vijlen gaat het makkelijkst als ze slapen. wil het niet lukken sokjes om haar handjes. heb ik ook al een paar keer gedaan (werkt niet altijd).

groetjes silvia

Geplaatst

@Ursela: ja, mijn zoontje kraste zichzelf ook regelmatig met die scherpe nageltjes, de eerste weken had hij permanent anti-krabwantjes aan ('t was toch winter, lekker warm ook!). Ik heb bij de Etos een baby-nagelsetje gekocht waar zo'n mini-knippertje in zit. Dat gaat heel goed, je kan er heel voorzichtig mee knippen en als ze opeens wild begint te zwaaien ofzo kun je haar niet bezeren, omdat het ding zelf niet scherp is.

Ik heb het nooit gedaan als Fabian sliep (veel te bang om 'm wakker te maken ;-) ), maar als hij op zijn rug in de box lag zodat ik met twee handen het handje kon vastpakken. Nu hij iets groter is (8 maanden) zit hij gewoon op schoot als ik knip; hij vindt het wel interessant en hij lijkt ook te snappen dat het fijn is als hij even stil zit tijdens de procedure.

Succes!

Groetjes,

Barbara

Geplaatst

Zo! De eerste werkdag zit er weer op... viel me heel erg mee en het was erg leuk. Gelukkig werk ik (behalve op maandag) maar halve dagen en dat scheelt!

@Marchan, wat rot van de baan van je man. Ik hoop dat hij gauw iets anders vind.

@Ursula, ik gebruik gewoon een "normale" nagelknipper en knip dan heel voorzichtig z'n nageltjes. Meestal doe ik het als hij op de commode ligt, maar soms ook na de laatste voeding als Thomas helemaal k.o. is :icon_biggrin:. Gaat prima! Van de kraamzorg heb ik begrepen dat je de eerste 6 weken niet mocht knippen omdat er dan nog een velletje vastzit aan de nageltjes, maar nu mag het gewoon. Ik heb 'm al verschillende keren geknipt.

Oh, en als je bijvoeding geeft is het wel moeilijker om je productie weer op te krikken, ben je je daar wel van bewust? Daarom is bijvoeding al gauw afbouwen... zo ging het bij mij in ieder geval wel. Ik kan me wel levendig voorstellen dat dit niks is, het sloopt je helemaal. Ik kreeg toen ik gestopt was wel meteen m'n energie weer terug.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Zoë is 59cm en 5200gram nog steeds lang en dun haha maar ze doet het hartstikke goed alleen soms drinkt ze niet helemaal goed dan laat ze weleens 60cc staan dus ik heb nu een grotere speen gekocht en dat gaat wel beter.

ik knip Zoë haar nagels ook al en tijd ik doe het met zo'n knippertje op de commode en dat gaat prima in het begin vond ze het helemaal niet leuk maar nu laat ze het gewoon toe.

Merken jullie ook dat jullie kindjes minder gaan huilen Zoë huilt nu al een paar weken niet meer als ze s'ochtends wakker word ze maakt gewoon geluidjes in bed om te laten weten dat ze wakker is en als ik dan binnen kom en ze ziet me krijg ik een hele grote glimlach!

@esk viel het mee het werken? ik moet maandag weer en ik zie er wel tegenop maar gelukkig is mijn man lekker bij zoë dus dat is ook wel fijn.

pff meiden wat is de tijd toch snel gegaan he! ik weet nog wel dat we de dagen aan het aftellen waren tot ons verlof en nu zit het er alweer op! (behalve voor ursela maar jij bent een geluksvogel!!!)

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik knip ook al een tijdje. Gaat het beste als ze een beetje slaperig is. Ik neem hiervoor het nagelknippertje en dan van onderaf. Zo kan ik nooit in haar vingertjes knippen.

Iedereen bijna weer aan het werk hè?! Gelukkig voor mij hoef ik niet. Kan heerlijk van mijn kindje genieten. Misschien dat ik ooit weer ga werken, maar dat zien we wel. Aangezien het er maar bij eentje blijft, ben ik erg gelukkig dat ik in de gelegenheid ben om thuis te blijven.

Geplaatst

Ha allemaal,

Kiet, het ging hier hartstikke goed. Die 4 uurtjes waren zo om, ik was gewend om m'n dagen niet zo te plannen op m'n werk, maar ik denk dat ik nu toch echt wat planmatiger aan de gang moet want anders kom ik nergens aan toe: zo snel gaan die uren. Maandag is mijn eerste "hele" dag. Eerlijk gezegd vind ik het wel fijn om een paar uurtjes te werken. Dat 4 halve + 1 hele dag is voor mij volgens mij ideaal.

Ach, het is maar wat je gewend bent natuurlijk, de hele dag thuis zijn is natuurlijk ook fijn, dan mis je echt niets van je kindje. Voor ons was dat financieel echter een stuk onaantrekkelijker, dus op deze manier is het een beetje van allebei.

Thomas ligt nu lekker op bed, dus dan heb ik heerlijk het rijk alleen en kan ik lekker internetten of lezen. Dat gaat straks natuurlijk wel minder worden als hij groter wordt, maar dan komen er weer andere activiteiten (naar de eendjes of speeltuin of zo).

Wij mogen trouwens dinsdag ons weer melden op het cb. Ik ben erg benieuwd hoe hij gegroeid is (ik zie wel dat hij gegroeid is, maar niet hoeveel natuurlijk). Is dat bij jullie ook dat je 1 x per maand gaat en dan de ene keer de wijkverpleegkundige ziet en de andere keer de arts?

Geplaatst

[Hei!

Natasja, ik vind het ook nog heerlijk om thuis met merel te zijn. Ik heb net het boek van ikke volgeplakt met foto's die ik besteld had. Ik weet nog niet hoe veel ik na januari ga werken. Maar zal geen volledige baan zijn. Aan de andere kant is het fijn om met volwassenen bezig te zijn en je hoofd op andere dingen te richten. Gelukkig dat het zo goed ging met de eerste dag esk. Ik moest laatst om half 10 op het cb zijn en dan vond ik al een gedoe, ik en merel stonden om 8 uur op...haalde het maar net. Tja, toen was ik dus een uur te vroeg maar dat was een ander verhaal.

Omdat jullie allemaal zo stoer zijn heb ik het aangedurfd, vanochtend haar nageltjes geknipt. In het wipstoeltje. Ze ligt nooit stil op de commode en ik heb nog nooit gehad dat ze 'voor pampus' lag. ik leg haar altijd wakker in haar bedje. Het ging heel makkelijk en goed dat knippen, ben ik blij om (en een beetje trots op mezelf). Bij mijn patienten heb ik daar ook nooit zin in om te doen, gelukkig is het een groot verschil tussen kleine mensjes nageltjes en oude mensen nagels.

Ik ben aan het bijslapen, gisteren om 20.00 !!! mijn bed ingedoken. Ga ik vanavond weer proberen, heb ik nodig.

Vandaag is er genoeg borstvoeding...zou het met de slaap te maken hebben? Ik hoop dat het zo blijft maar ben een stuk onzekerder geworden.

Nu houtjes opstapelen voor de winter komt en niet te vergeten, voordat merel wakker wordt.

Geplaatst

Het is ook erg lekker om met volwassenen bezig te zijn, maar van mij hoeft dat even niet. Heb al genoeg om handen (groot huis, man die om 4.00 uur zijn bed uit gaat en er pas om 18.00 of later in komt, 2 grote jachthonden.) Zou niet weten hoe ik het zou moeten doen als ik er nog bij zou werken ook.

Ben ook al foto's aan het verzamelen voor een mooi ingebonden boek. Heerlijke bezigheid als het weer zo naar is.

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ene kant vind ik het wel lekker om te gaan werken even gewoon alleen mezelf zijn in plaats van alleen mama en even andere gesprekken en andere mensen om me heen maar ik denk dat ik het wel zwaar ga krijgen die eerste dag en ik zal zeker een paar keer naar huis bellen hoe het gaat haha maar ik denk dat het ook wel lekker is dat als ik niet hoef te werken ik dan ook echt het gevoel heb dat ik lekker een vrije dag heb en leuke dingen met Zoë kan gaan doen.

ik heb ook een foto album gemaakt ik ben al met de 2e bezig haha de eerste hadden we zoveel foto's dat het album zo vol was maar het 2e album ga ik proberen om vanaf 10 weken tot een half jaar of 1 jaar anders heeft Zoë straks 200 fotoalbums om later door te kijken hahaha.

Geplaatst

Hei!

Natasja, ik snap je keuze voor het voltijds moeder van desi zijn, fijn om te lezen hoe je erin staat want zelf moet ik de keuze nog maken. Ga je desi wel naar een kdv doen af en toe of naar iets anders ivm contact met andere kindjes? En zoja, vanaf wanneer?

Kiet, een lange slange zoe. ze gaat gelijk op met merel, die was ook 59 cm en 5200. Nu is ze 61 en 5400. Maar ze was gekrompen bij de laatste meting haha!

de melk was gisteren en de afgelopen nachten weer helemal terug. Ik hoop zo dat marchan gelijk gaat krijgen en dat dit zo blijft. daardoor sliep ze eindelijk weer wat langer. Om 20.00 slapen en om 0245 voor de eerste keer voeden heerlijk. Daarna werd ze pas weer om 0645 wakker, voeden en sliep weer in. Ik merk trouwens dat har interesse per dag verschilt. Gisteren had ze een praat en brabbeldag en eergisteren was het een kruipen-stappen-bewegendag (niet dat ze al kruipt of stapt maar ze wil het o zo graag).

Wat doen jullie als je kind huilt omdat ze door wil gaan met iets, bv wil blijven vliegen, of wil blijven spelen op schoot? Merel kan vreselijke driftaanvallen krijgen. Ik laat haar dan een tijdje mekkeren totdat ze echt krijst en dan troost ik haar. Dit doe ik niet omdat ik denk dat ze leert haar zin door te drijven maar gewoon omdat ik het zelf niet trek om de hele tijd te 'vliegen' of 'stappen' en ze ook rust nodig heeft. Vind dit moeilijk, wat is een juiste handelswijze?

Geplaatst

haha ja ik dacht al dat je slanke bedoelde hihi!

zoë heeft niet echt driftbuien dus ik weet niet wat je eraan moet doen ik zou haar ook even laten huilen.

Geplaatst

Hallo

Ursela,mijn manetje krijgt ook driftbuien als hij iets wil en nog niet lukt (laatste tijd)dan lijd ik hem gewoon met een andere speelgoed af of zet ik een lidje die hij leuk vind (Celine Dion bijv. ) smile.gif

Super dat je heb meer melk weer.

Esk, ik vind heel stoer dat je zo veel moet werken en dat allemaal mee valt. Heb je goede oppasen denk ik ..

Natas, je heb helemaal gelijk .werken is ook niet alles, vooral nog in de tijd van nog zo'n jonge baby''s , geniet maar van.

Mijn werkweek is goed gegaan, behalve dat het gevoel zegt ''niet meer werken voordat kindje nog klein is ''.

Mijn Dani wil minder eten dan vorige maand, hoe komt dat ? van 190-200 ml na 130-140 ml en ik kan niet na binnen te krijgen , gaat i huilen .wat betekend dat? Heeft iemand ervaring mee??

Geplaatst

Wauw Ariva, geef je dat dan 5x per dag? Dési is nu vier maanden en die zit op 150 ml per voeding (5x).

Ursula, heb hier niet echt ervaring mee. Heb wel gehoord dat je je kindje niet moet overstimuleren, hierdoor worden ze erg druk en kunnen ze moeilijker in slaap komen. Lekker dat de bv weer helemaal op gang is.

Geplaatst

Dag allemaal,

was een tijdje uit de lucht. Even te druk met andere dingen, waaronder nog echt even goed genieten van Kees. Deze week is mijn laatste vrije week en dan ga ik weer aan de slag (4 dagen, vrijdag wordt mijn vrije dag). Afgelopen woensdag op proefsessie geweest met Kees bij de gastouder. Dat ging super goed. Zal het wel moeilijk vinden hem 4 dagen achter te laten. Maar aan de andere kant heb ik ook best wel weer zin om te gaan werken. En minder dan 4 dagen is met mijn werk gewoon niet mogelijk...

Ik lig wel een beetje achter met lezen en heb her en der ook vast het een en ander gemist. Maar ik probeer weer even in te stappen.

Ik lees over jouw drukke baby, Ursula. Kees kan ook nog al driftig huilen, hij doet dat echter met name als hij heel erg moe is. Dan leg ik hem weg (in de wieg of in zijn reiswagen) en gaat hij nog driftiger huilen, omdat hij boos is dat hij in bed gelegd wordt. Het is soms even doorbijten, maar hij valt na max 10 minuten dan in slaap. Maar ik vind het wel moeilijk hoor om hem 10 minuten te laten halen... die zijn dan ineens erg lang..

verder kan hij inderdaad ook erg gefrustreerd zijn over het feit dat hij nog weinig kan. Rustig bij pappa / mamma zitten zit er nauwelijks in. Hij wil de wereld ontdekken! Dus ik hoop voor hem dat hij snel leert zitten en zijn hoofd nog wat beter rechtop leert houden. Dat maakt het al een stuk gemakkelijker!

Kees eet nu 5 voedingen, waarvan 3 x 165 (150 water) en 2 x 200 (180 water). Hij weegt 5760 gram, dus dat is iets meer dan wat ze minimaal adviseren (150 ml per kg gewicht). Morgen weer naar het consultatiebureau. Dan wordt ook zijn lengte weer gemeten naast gewicht. Ben echt reuze benieuwd, want heb het idee dat hij echt enorm gegroeid is. Ook krijgt hij zijn 2e set prikjes. Van de 1e serie had hij echt nauwelijks last, alleen een beetje meer slaap. Dus hopelijk gaat dat morgen weer zo goed!

Slapen gaat echt als een trein. Om 19.00 uur een flesje, om 23.00 nog een flesje en dan pas weer om 07.00 uur. Vaak is hij wel al wakker voor die tijd, maar dan ligt hij gezellig te kirren in zijn wieg. Hij slaapt nog bij ons op de slaapkamer, dus dat is echt heel gezellig wakker worden.

Vanmiddag gaan we naar de verjaardag van een van de neefjes van Kees. dat zal wel een drukke boel zijn, dus hopelijk hebben we daar vanavond niet al te veel last van...Fijne dag iedereen vandaag!

groet,

Tessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden