Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Arriva, geen idee. ik zou hem gewoon een tijdje minder geven als daniel zich daarbij beter voelt. Het is toch nog genoeg.

Natasja, tja, om eerlijk te zijn ben ik er niet blij mee dat de bv weer op gang is. Want ik geniet er niet meer van. Zit iedere keer op de klok te kijken, hoelang doet ze nu over een borst, krijgt ze wel genoeg? het cb zei dat ik bij iedere voeding 90 ml extra kon geven maar dit heb ik nog niet vaak gedaan want volgens mij krijgt ze meestal voldoende binnen. Kortom, ik ben kei onzeker geworden en mijn plezier is weg. Bovendien zit ik er al drie dagen helemaal doorheen wat energie betrefd. Ik zou zo dolgraag een keer langer slapen. Overdag heb ik af en toe spontane huilbuien omdat ik zo OP ben. Ik ga steeds om 20.00-2100 slapen maar dat helpt vooralsnog niets. En als ik dan lees 5 voedingen, zat net te rekenen; vandaag gevoed om:

00.00

0345

0745

1030

1300

Dat is al vijf keer en de dag is nog lang niet voorbij.

De belabberde week heeft een flinke knauw gemaakt in mijn motivatie voor borstvoeding. En nu weet ik niet wat ik zal doen. Ik ben bang dat als ik stop en dat ze dan nog steeds zo vaak komt snachts en dat ik dan geen extra nachtrust heb. Maar veel langer trek ik het niet meer. Vrijdag is het weer wegen en meten bij het cb, ga het daar bespreken. Dan heb ik ook weer treff met de andere moeders. Allen geven borstvoeding.

Dus ik heb nog een kleine week om te zien hoe het gaat, of dat extra vroege slapen effect heeft, of de bv constant blijft, hoe ze op eventuele bijvoeding reageert.

Is het normaal dat een meiske van 3,5 maand zo'n 8x per dag de borst wil? En wanneer begint dat langer slapen dan? Het klinkt waarschijnlijk als gezeur maar moet ergens mijn twijfels luchtten. Verder doet dit alles gelukkig niets af aan hoe gelukkig ik ben met merel. Ze is zooo lief!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hi Ursula,

kan me goed voorstellen dat je je onzeker voelt. Ik heb wel eens gehoord dat een baby eraan kan wennen dat hij/zij heel erg vaak de borst krijgt. Je schijnt dat echter ook wel weer te kunnen ontwennen, want 8 keer klinkt als behoorlijk vaak. Ik hoop dat je eruit komt met het CB. En als je wilt stoppen met BV. Gewoon doen. Laat je niet gek maken door mensen die zeggen dat je het gewoon maar moet volhouden. Merel heeft er niets aan als haar moeder continue doodop is! En je hebt nu toch al 3,5 maand BV gegeven? Dat is toch super goed?

sterkte met je beslissing.

groet,

Tessa

Geplaatst

Nog een vraagje over dit forum..

voorheen kreeg ik het nieuwste bericht altijd vooraan als eerste. Wel zo gemakkelijk... weet iemand of dat ook met deze kan? en hoe dat moet?

thanks.

tessa

Geplaatst

Hey Urs

Wat balen dat je er zo doorheen zit joh!

Jacelyn heeft gemiddeld 8 voedingen per 24 uur.

Ik maak me niet druk of ze genoeg binnen krijgt ze geeft regelmatig wat terug dus dan zal

ze genoeg binnen krijgen.

En zolang ze goed plast en poept krijgt ze genoeg binnen.

Ik ben vrijdag begonnen met werken en het is wel moeilijk.

Maar het kolven op het werk gaat goed en met de kids gaat het thuis ook goed.

Jacelyn eet gekolfde voeding uit de fles en dan eet ze per keer tussen de 120 en 150ml.

Ik hoop voor je dat je het plezier er weer in krijgt!

Groetjes

Geplaatst

Tessa, leuk weer wat van je te lezen en zo te horen maakt Kees het hartstikke goed. Fijn dat na zo'n start het nu allemaal goed gaat. Ik zie dat je 2x op een dag meer voeding geeft, ik denk dat ik dat ook ga doen, het lijkt of Thomas aan de middagvoeding niet genoeg meer heeft. Ik heb geen antwoord op je vraag van de topicvolgorde... misschien kan je iets aanpassen in je profiel (helemaal bovenin rechts)?

Ursula, ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb veel gelezen op het borstvoedingsforum en daar lees ik toch wel dat 8 tot 10 keer op een dag heel normaal is voor een kindje van Merel's leeftijd en ook zoveel nachtvoedingen. Tja, ik ben ermee gestopt omdat ik onzeker was en de frequentie me de das omdeed, dus ik kan me je twijfels zó goed voorstellen. Ik vind 8 keer ook erg veel, maar als je er geen last van hebt, dan maakt het niet uit, maar als je er wél moe van wordt dan maakt het natuurlijk wel uit. Mijn ervaring is in ieder geval dat het lastig is om over het "schuldgevoel" van overstappen op kunstvoeding heen te komen... ik heb wel 2 weken gedacht "ik stap over" om daarna tóch weer verder te gaan met bv om dan toch weer te besluiten te stoppen en dan begon het weer van voor af aan. Uiteindelijk heb ik de knoop doorgehakt en hoewel ik het jammer vind dat ik het niet volgehouden heb, zie ik ook wel dat zowel Thomas als ik er wel bij varen. Ik heb er een tevreden rustig kind voor teruggekregen en ben zelf veel meer ontspannen en uitgerust. Ik denk dat voor jouw de keuze moet zijn of jíj je er nog prettig bij voelt: relaxte mama = relaxt kind. Ik vind het al heel knap dat je 3,5 maand borstvoeding geeft!

En over doorslapen, er zijn geen garanties dat Merel gaat doorslapen bij flesvoeding, alleen denk ik wel dat ze langer verzadigd is, dus waarschijnlijk ook langer 's nachts gaat slapen. En het verschil is natuurlijk dat als ze wel 's nachts wakker wordt, je redelijkerwijs ook weet dat het geen honger kan zijn...

Als ik kijk naar Thomas dan slaapt hij ook nog niet heel erg door, meestal is hij ergens tussen half 6 en half 7 wakker en als ik pech heb om 5 uur (misschien 1 x per 2 weken of zo). Maar dat is altijd nog stukken langer dan iedere 3 uur. Ik geef eigenlijk dan ook nooit voeding voor 6.30, kan het altijd af met troosten en een speentje. Een heel verhaal in ieder geval. Veel succes met je keuze, want dat is het moeilijkste van allemaal.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik dacht er net zo over ESK. Dési is een tevreden kindje en mama is helemaal relaxed. Voed haar nog steeds op verzoek, maar ze komt altijd weer uit op 5 flessen per dag. Ze wordt zo tussen 7 en 8 wakker, dan een fles tussen 10 en 11, 14 en 15, 18-19 en 22-23. Ze slaap gemiddels 8 uurtjes per nacht. Dan ben je zelf ook heerlijk uitgerust ;-).

Als het je echt ongelukkig maakt Ursula dan denk ik niet dat dat de bedoeling is. Als jij goed in je velletje zit, dan is Merel dat ook. Ze voelen het aan. Succes iig met je keuze (en dat is best moeilijk).

Liefs Natas

Geplaatst

Hei lieverds!

Bedankt voor jullie steun.

Bedankt voor de uitleg esk en marchan, 8x is normaal, kan ik dat in ieder geval uit mijn hoofd zetten. Marchan, petje af, en borstvoeding en werken en kolven en een grote dochter! Je doet het erg goed volgens mij!

Ik laat alles bezinken en probeer tot een keuze te komen maar wanneer dit zal zijn weet ik niet. Ik ga jullie niet iedere dag met mijn twijfels lastig vallen want vannacht kwam ze om 00.00 en om 06.00 en daardoor zie ik alles weer veel positiever!

Tessa, wat fijn dat kees het zo goed doet. was het een leuke verjaardag?

arriva, grappig dat daniel ook zo driftig kan zijn, misschien omdat ze op dezelfde dag geboren zijn? Merel is het meest driftig als ze iets wil maar nog niet kan. Gisteren had ze weer iets nieuws ontdekt, het voorover vallen. Ongeacht van welke hoogte of waarop. Op bed en op de bank laat ik haar vallen en dan komt ze met haar hoofdje helemaal tussen de kussen terecht, was niet echt haar bedoeling..het ziet er grappig uit. Dan gaat ze mekkeren en zet ik haar wer terug, nog geen seconde later ligt ze weer tussen de kussens. Zo mooi hoe zo'n klein ukkie de wereld en haar vermogens leert ontdekken.

Geplaatst

Hei!

Natasja, ik snap je keuze voor het voltijds moeder van desi zijn, fijn om te lezen hoe je erin staat want zelf moet ik de keuze nog maken. Ga je desi wel naar een kdv doen af en toe of naar iets anders ivm contact met andere kindjes? En zoja, vanaf wanneer?

Kiet, een lange slange zoe. ze gaat gelijk op met merel, die was ook 59 cm en 5200. Nu is ze 61 en 5400. Maar ze was gekrompen bij de laatste meting haha!

de melk was gisteren en de afgelopen nachten weer helemal terug. Ik hoop zo dat marchan gelijk gaat krijgen en dat dit zo blijft. daardoor sliep ze eindelijk weer wat langer. Om 20.00 slapen en om 0245 voor de eerste keer voeden heerlijk. Daarna werd ze pas weer om 0645 wakker, voeden en sliep weer in. Ik merk trouwens dat har interesse per dag verschilt. Gisteren had ze een praat en brabbeldag en eergisteren was het een kruipen-stappen-bewegendag (niet dat ze al kruipt of stapt maar ze wil het o zo graag).

Wat doen jullie als je kind huilt omdat ze door wil gaan met iets, bv wil blijven vliegen, of wil blijven spelen op schoot? Merel kan vreselijke driftaanvallen krijgen. Ik laat haar dan een tijdje mekkeren totdat ze echt krijst en dan troost ik haar. Dit doe ik niet omdat ik denk dat ze leert haar zin door te drijven maar gewoon omdat ik het zelf niet trek om de hele tijd te 'vliegen' of 'stappen' en ze ook rust nodig heeft. Vind dit moeilijk, wat is een juiste handelswijze?

Hoi Ursula,

Ik ga Dési absoluut niet naar een kdv doen. Wij zijn daar radicaal op tegen. Als het niet anders zou kunnen dan zou het voor ons echt een "noodzakelijk kwaad" zijn. (scheiding, overlijden van mijn moeder oid). Gelukkig denkt iedereen daar anders over, want je moet zelf gewoon doen wat je goed acht natuurlijk. Niet dat ik kwade gezichten krijg hier ;-). Ik ben nu op de maandagochtend met haar op babyzwemmen en wil dit nog een hele tijd volhouden. Ook zijn we van plan om haar met 2 jaar op de peuterspeelzaal te doen. Dat kan hier in ons dorp maximaal 3 ochtendjes per week (maandag, woensdag, vrijdag). Ook hebben we op 100 m lopen een prachtige speeltuin waar ze van 30 april t/m 1 oktober op de dinsdag- en de donderdagochtend een speciale peuterochtend hebben. Aangezien ik toch thuis ben kan ik daar heerlijk met haar naar toe en komt ze genoeg in aanraking met andere kindertjes. Als ik het zo bekijk, dan kan ze dus iedere dag met kindertjes in aanraking zijn zonder het kdv of een broertje of zusje. We hebben dan ook iig niet aldoor met een kindje wat te pas en te onpas van het kdv gehaald moet worden omdat ze weer ziek is. Echt een ellende als ik zo van mijn vriendinnen om me heen hoor.

Ben jij er al uit wat je gaat doen?

Geplaatst

Het heeft allemaal z'n voors en z'n tegens met wel werken en niet werken... Qua opvang was van alle oppasmogelijkheden die ons openstonden (geen opa's en oma's die structureel willen oppassen trouwens) een kdv de beste optie. En nou scheelt het wel enorm dat hij er maar een paar uurtjes per dag heen gaat en geen hele dagen (behalve de maandag). Ik ben best benieuwd hoe het gaat zijn, hij gaat vanaf donderdag erheen.

Vanochtend weer de maandelijkse checkup bij het cb gehad. Ditmaal met de arts. Hij kreeg weer prikjes (zielig!) en is verder goedgekeurd. Ik mag langzamerhand de hoeveelheid voeding verhogen naar 180+6, dat kreeg hij al wel 's avonds (zonder dat het cb dit weet overigens), maar ik ga nu ook de fles van 15.00 op die hoeveelheid geven. En dan volgende week weer een fles erbij en zo verder. Het kon ook door steeds wat af te gieten, maar dat vind ik zo'n gedoe.

Thomas weegt nu 5360 gram en is 59 cm lang. Iets onder het gemiddelde maar wel prachtig binnen zijn eigen lijntje. Ik zag ook al wel dat maatje 56 een beetje aan de kleine kant aan het worden was, hij draagt nu meestal 62 van shirt en 56 van broek.

Hij lijkt trouwens vooralsnog weinig last te hebben van z'n prikjes. Hij ligt hier in de box te kirren dat het een aard heeft. Het brabbelen is echt helemaal ontdekt en het is zo leuk die geluidjes. Hij begint nu ook van die draaien op z'n zij te maken en naar z'n handjes te kijken en af en toe grijpt hij ook echt iets bewust vast (en is dan verbaasd dat het lukt blink.gif ). Ik kan 'm nu ook niet meer zomaar ergens neer leggen, want hij beweegt gewoon te veel. Moet echt oppassen dat hij nergens af kan kukelen...

Ursula, ik heb eigenlijk nog geen ervaring met driftbuien. Thomas vind het geweldig als ik vliegtuigje speel, maar vind het daarna prima als ik 'm in de box leg. Hij wordt wel boos/huilen als ik 'm neerleg als hij moe wordt na een tijdje schoot of zo. Dan wil hij gewoon het liefst rechtop blijven zitten, wat natuurlijk niet altijd kan. Maar door 'm af te leiden vergeet hij het ook weer snel. Misschien is afleiding ook iets wat bij Merel helpt? Dat je haar bijvoorbeeld in de box legt en dan een muziekje of mobiel laat draaien?

Iets wat me vandaag ineens te binnenschoot: morgen is het precies een jaar geleden dat ik de punctie heb gehad waarmee ik zwanger ben geworden. Wat een jaar is het geweest! En wat is het voorbijgevlogen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

nou ik heb deze week al 1,5 dag gewerkt en ik moet zeggen dat het me meegevallen is heb natuurlijk wel een fotootje op mijn bureau staan van mijn man en onze kleine meid dus daar kan ik even naar kijken als ik haar mis haha en toen ik gisteren thuis kwam heb ik haar lekker heel lang geknuffeld want ik had haar wel gemist zeg! maar ik moet zeggen dat het ook even lekker was om met mijn werk bezig te zijn.

vandaag is ze een ochtend naar het kdv geweest en datis ook prima gegaan ik vind niets mis met het kdv zo komt Zoë ook in contact met andere kindjes en leert ze ook spelen en delen met andere kindjes en wat ik om me heen van mensen hoor is dat kinderen het vaak zelf ook nog heel leuk vinden (oudere kinderen dan he Zoë is nog te klein om te beseffen waar ze is)

Morgen ga ik weer lekker met haar zwemmen en ik moet zeggen vanmiddag en morgen voelt ook echt als een vrije dag!

Esk wij zaten ook laatst te denken dat het alweer bijna een jaar geleden is! dat jaar is echt voorbij gevlogen!

Geplaatst

Hoi!

Ik moet bekennen dat ik me nooit verdiept hebt in de verschillende opvangmogelijkheden in nederland. Ik weet dan ook niet het verschil tussen een kdv en een peuterspeelzaal. Hier is er een barnehagen waar kinderen tot 6 jaar naar toe gaan. Vanaf 1 jaar. Er zijn haast geen plekken voor kinderen jonger dan 1 jaar, dat is een uitzondering. Vanaf 6 jaar gaan ze naar school. Waar overigens geen leerplicht is zoals in nld. Dus je kan schuiven met vakanties e.d. maar dat is niet de bedoeling om te vaak te doen. Op de barnehagen hebben ze een utegruppe (buitengroep) voor kinderen vanaf 4 jaar. Dat lijkt me wel wat, dan zijn ze ongeacht het weer buiten. Ze krijgen hier trouwens met 5 jaar een mes op de barnehagen. Om takjes te snijden en zo. Dat las ik laatst, stond ik wel van te kijken.

Nee, ik weet nog niet wat ik ga doen, heb nog tijd zat om daarover na te denken. Daarbij zit ik nu nog in het borstvoeding vs flesvoeding dilemma...teut die ik ben. Ik ga binnenkort bellen met de barnehagen of we een rondleiding en informatie kunnen krijgen, ik ben nml erg benieuwd of halve dagen mogelijk zijn en hoe alles hier in het werk gaat.

Jah, maf he, een jaar geleden en nu zijn we mamma's. En van zulke mooie lieve wondertjes.

Geplaatst

Natasja, volgens mij hoef je niet bang te zijn mensen voor het hoofd te stoten, ik vind dat mensen met erg veel respect met elkaar omgaan op dit forum. Ik vind het juist interessant die verschillende zienswijzes, maakt dat ik wijzer wordt en ,mijn blik wat breder!

Geplaatst

Natasja, volgens mij hoef je niet bang te zijn mensen voor het hoofd te stoten, ik vind dat mensen met erg veel respect met elkaar omgaan op dit forum.

Ik ben het eens met Ursula. Kijk, ik hoef het niet eens te zijn met iemands beweegredenen, maar dat maakt nog niet dat ik dat persoonlijk op hoef te vatten. Er zijn evenveel meningen als er mensen zijn en ik ben van mening dat iedereen moet doen wat hem/haar het beste lijkt. En dat geldt ook voor opvoeden. Iedereen vind daar z'n eigen weg in.

Nee, ik weet nog niet wat ik ga doen, heb nog tijd zat om daarover na te denken. Daarbij zit ik nu nog in het borstvoeding vs flesvoeding dilemma...teut die ik ben.

Ik vind niet dat je dan een "teut" bent... het is een moeilijke beslissing en besluiten of (ik zeg niet dát je het gaat doen, maar je weet wel wat ik bedoel) je wel of niet gaat afbouwen is gewoon heel moeilijk. Je wilt het beste voor je kind, maar je moet je er zelf ook prettig bij voelen en dat is soms een moeilijke keuze. Je zal straks zien dat je ineens weet wat het beste voor jullie is en dan is je besluit genomen. En als je nog vragen hebt over het hoe en wat of je wil gewoon even je ei kwijt, dan moet je dat gewoon hier doen. Daar is dit forum ook voor.

Geplaatst

Dag allemaal,

maandag bij het CB geweest. Kees is 61 cm lang en weegt 5875 gram. was keurig gemiddeld, dus we zijn blij. Wel kreeg hij ook zijn 2e set prikjes. Daar had hij dit keer wat meer last van. Was wat jengelig overdag, maar heeft 's avonds wel goed geslapen nadat ik hem een paracetamolletje had gegeven...

Dinsdag was hij al weer helemaal de oude!

Ook ik voel me echt niet aangevallen hoor over dat wij Kees naar de gastouder brengen. Ik ben er van overtuigd dat als ik gelukkiger ben, dat Kees dan ook gelukkiger is. En de gastouder Judith is echt super lief. Ook is het fijn dat Kees in principe zo gemakkelijk en lief is. Dat maakt het ook iets minder moeilijk.

Waar ik wel minder naar uit kijk is dat ik echt alles nog strakker moet gaan plannen en weer voor enkele dagen al het eten in huis moet hebben, anders wordt het niks. Ofwel, we gaan weer aan de boodschappenlijstjes en van te voren bepalen wat er de week gegeten wordt. Maar ook dat went wel weer. Gelukkig is het vandaag wat beter weer, dus kunnen we weer lekker even naar buiten!

Fijne dag iedereen.

Groet,

Tessa

Geplaatst

Hei!

Ik wil graag weer eens een foto zien van de perfect gemiddelde kees. Super dat hij zo goed groeit.

Hier zit er een ongelooflijk uitgeslapen ik achter dit scherm. Ik had haar gisteren na de bv om 19.00 een flesje van 40 ml gegeven (er zat meer in maar dat dronk ze niet op). Om 2100 ging ik zelf naar bed en om 3.45 schrok ik wakker. Help, ik heb haar nog niet gehoord. Ik meteen naar haar kamertje (ligt aan de onze met een tussendeur die open staat zodat ik haar goed kan horen). Bam bam, licht aan, boem, en...ik zie een heel lief meisje wat haar oogjes open knippert, he mamma, waarom maak je me nu wakker? Ik had dus zelfs nog langer kunnen slapen als ik niet als een olifant de kamer binnen was gestormd. Voor het eerst in 5 maanden 6 uur geslapen. Oh oh oh, zo fijn zo fijn (in mijn zwangerschap sliep ik de laatste maanden slecht vanwege de honderden miniplasjes). En fijn om te weten dat als ik weer erg moe ben ik kan proberen met een aanvullend avondflesje.

Vandaag ga ik (afhankelijk van hoe veel merel overdag slaapt) op bezoek bij wat patienten van mijn werk, merel showen en hun eenzaamheid doorbreken.

Hmmm, het lijkt erop dat het deze herfst zo is dat goed weer bij jullie de regen hierheen stuurt. angry.gif

En nog een foto van mijn zonnetje, die nu lekker in de box op haar buik ligt en probeert bij de gele barbapappa te komen (wat niet gaat lukken dus ik verwacht zo geluiden van frustratie..ze beginnen al..

Geplaatst

Wat een poepie is Merel.

Mijn oudste zat vanaf 2,5 jaar 1 a 2 ochtenden op de creche.

Meer wilde ik echt niet vond dit al teveel maar was een alleenstaande tienermoeder dus ik moest eigenlijk full-time gaan werkendus was allang blij dat ik gewoon vol bleef houden dat ik part-time wilde werken. Jacelyn gaat helemaal niet naar de creche. Mijn moeder is er op vrijdag maar mijn man en ik werken beide onregelmatig dus meestal is dat niet eens nodig. En de andere dag dat ik werk is mijn man thuis.

We gaan Jacelyn wel naar een peuterspeelzaal doen maar dat duurt nog even haha.

Jacelyn heeft van de week wat fruit gegeten echt super. Het zat overal en nergens!

En mijn oudste at de rest van het potje op haha.

We gaan haar nu af en toe wat fruit geven maar wil het niet als vervanging van de BV. Tot 6 maanden ga ik volledig BV geven en daarna gaat ze ook potjes eten en nog steeds zoveel mogelijk BV. Ik vind het echt heerlijk,is mijn moment met mijn kindje. Iets wat niemand over kan nemen. Dat Noorwegen klinkt trouwens goed. Wou dat ze hier pas met 6 naar school moeten ipv dat ze met 5 jaar leerplichtig zijn.

Nou ga er weer vandoor!

Geplaatst

Hoi Meiden,

ik heb vandaag een heerlijke vrije dag! vanochtend lekker gaan zwemmen was weer hartstikke leuk. Zoë was daarna ook helemaal knock out.

morgen weer een dagje werken en dan weer lekker 3 dagen vrij! moet zeggen dat ik wel weer even moet wennen want ik ben best moe als ik thuis kom na een dag werken.

het weer word nu echt minder he.. de herfst komt eraan!

Geplaatst

Hei!

Ik hoop dat iedereen de weg naar de nieuwe plek van dit forum weet te vinden. Het is leesbaarder dan het vorige met al dat grijs en kleine letters, zat echt te turen.

gisteren naar het 'cb' geweest. merel was 30 gram aangekomen in een week. Niet echt goed dus. Was ik net mijn motivatie aan het terugvinden voor bv, is die onzekerheid floeps weer terug. Over twee weken weer wegen en tot die tijd aanvullend flesje geven. Gisteren huilde ze omdat ze honger had. dat doet ze bijna nooit. het blijft nog steeds aanmodderen.

Vorige keer geloofden ze me maar half dat merel al kon rollen van buik naar rug. jaja, dat is wel erg vroeg werd er gezegd (met zo'n blik van, je zal haar geholpen hebben). gisteren lag ze gezellig met de andere kindjes op de mat en hoepla, daar rolde ze. Ik had van te voren gevraagd aan merel of ze wilde laten zien hoe goed ze dat al kon en was blij en trots dat ze geluisterd had. Ik had gisteren het idee dat die vrouw van het cb niet echt luisterde naar wat de mensen vertellen maar meer een ingestudeerd riedeltje afdraaid. Zit rita te vertellen dat markus vorige week weinig wilde eten en zuur was, begint zij weer over regeldagen, dat je ze vaak moet aanleggen omdat ze zo'n honger hebben...Muts! Ze noemden merel gisteren een sjarmtroll. Leuk woord voor charmante trol (charmeur).

Leuk dat je al begonnen bent met fruithapjes met jacelyn. Ik denk er over om eerder te beginnen dan 6 maanden met hapjes, merel vind het super interessant als wij eten en volgt alles goed.

Merel doet de laatste dagen iets raars als mijn man haar vast heeft, dan kijkt ze naar mij, kijkt weg, kijkt weer, etcetera. Daarbij babbelt ze. Een soort kiekeboe?

Fijn een weekend vrij om lekker bij te komen van het werken kiet!

Geplaatst

Hoi, ben weer ff online. Ben verkouden aan het worden n niet helemaal happy. Vlg week op vakantie en duiken is niet zo'n prettig je als je verkouden bent.

Verders gaat alles lekker. Heb het idee dat de kleine meid groeit als kool. Ineens past ze in maatje 68! Gelijk nog maar wat leuke kleertjes gekocht ;-). Wel is ze verkouden. Hoe doen jullie dat? Kruikje in bed, dampo smeren etc.

He Ursula, wat vervelend nog steeds met die bv.

Geplaatst

Ik was tijdje weg en we waren beland in ziekenhuis voor onderzoek , want zo als nog ik schreef Dani wou niet goed meer eten en met veel huilbui. Inmiddels we zijn nu thuis gelukkig en het lijk alleemaal op koemelkallergie. Hotsi, daar zat ik echt niet op te wachten...eerst omni-o , nu pept-i voeding . Het word straks heel moejlijk voor voor ons met al die voedinstoestanden, want er is zo veel dingen waarvan hij allergisch nog van kan zijn . Dus straks met alles rekening mee houden wat hij eet. Jammer, maar nu is oorzak duidelijk , dus we gaan weer gewoon verder met andere voeding. Hij eet nu toch iets minder , omdat zijn grootste voorsprong heeft hij al gehad zij doctor . Maar ik denk dat babys 1 jaar moeten toch voorspronmg gaan maken , gelukig huilt hij wel minder . ik hoop toch stiekem dat hij weer in zijn ritme weer gaat komen .Maar ik ga zeker hem niet dwingen en ik laat aan hem bepalen hoeveel hij wil eten . 10 % babys hebben dat en we horen nu bij ((( echt balen

Tes, geef je altijd voeding volgens strake schema ? is dat wel te volgen?

Natas, Luuf(volgens mij heet zo) is beter dan DAmpo voor babys. Beterschap voor jullie.

Ursela, wat leuk dat Merel al kan drajen .Mijn uk is nu halverwege ,maar binnekort gaat hem ook lukken.Ik ben ook voorzichtig om hem alleen te laten.

Ga even snel voeden , voordat hij in de slechte bui weer komt. Groet, Ariva

Geplaatst

Arriva, wij geven Thomas Nutrilon A.R voeding. Die is wat dikker zodat Thomas wat minder spuugt (want dat deed hij heel veel). Daar gaat het heel goed mee. Wij houden ons ook aan een strak schema. Ik geef niet op verzoek, maar op uur en tijd. Dat werkt voor ons veel beter. Thomas krijgt 's ochtends rond 7.00, om 11.00, om 15.00, om 19.00 en om 23.00 een flesje. En van die tijden wijken we maximaal een half uur af (dus soms is het ook 10.30 of 11.30, maar wel altijd binnen dat half uur marge). Na het flesje knuffelen we eventjes en dan gaat Thomas meestal in de box (of wandelwagen als we gaan wandelen). En als we thuis zijn gaat hij na een anderhalf tot twee uur vanaf dat hij wakker is weer naar bed en dan slaapt hij tot de volgende voeding. Ik maak ook wakker als hij niet op tijd wakker wordt voor een voeding. In het begin werd Thomas dus nooit wakker, maar nu wordt hij meestal uit zichzelf wakker en gaat het heel goed.

Geplaatst

Hi Arriva,

ook wij geven Kees op dezelfde tijden zijn voeding als Esk. Ook met half uurtje speling. Dat betekent dat ik hem soms wakker moet maken voor een fles. Dat doe ik door even zijn luier te wisselen, dan kan hij rustig wakker worden. Ik zal mijn best doen binnenkort weer eens een foto online te zetten! moet nu even weg, we gaan even koffiedrinken bij de buren en daarna ga ik weer een keertje 9 holes golfen met een vriendinnetje. Hopelijk blijft het droog, want somber is het wel buiten....

En morgen weer aan de slag. Ben zijn tasje aan het pakken... snif...

Fijne dag iedereen!

groet,

tessa

Geplaatst

Hè, had ik net iets getikt, is het weer weg.

Dési krijgt Nutrilon en we voeden haar op verzoek.

Ze komt op 5 flessen per dag uit. 's Ochtends wordt ze rond half 8/8 uur wakker, dan is ze net als bij ESK 2 uurtjes wakker, weer in bed rond 11.30/12.00 uur dan rond 15-16 uur, dan rond 18-19 uur en de laatste paar dagen om 20 uur in bed en maken we haar (als ze niet uit zichzelf wakker wordt) uiterlijk om 23.00 uur wakker. Ze slaapt 's nachts rond de 9 uurtjes. Het kan ook wel eens een dagje anders zijn, maar ze regelt het over het algemeen keurig zelf ;-).

Ariva, we gebruiken ook Luuf en wat vervelend zo'n koemelkallergie. Ik hoop dat het snel beter met hem gaat.

Ursula, wat leuk dat Merel al kan draaien. Dési vindt op haar buik liggen helemaal niets en draaien doet ze nog helemaal niet.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden