Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sorry dat het allemaal over mij gaat. Ik ga proberen iets meer te reageren. Een aantal zullen wel foto's van de kleine op Facebook langs zien vliegen. Zal proberen een aantal foto's te plaatsen morgen. Zal wel ff terug moeten lezen hoor.

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Natasja, fijn wat van je te horen. Gefeliciteerd met je functie! En wat ontzettend rot dat het met je vriendin zo slecht gaat. Ik kan me ook voorstellen dat het niet altijd leuk is om te lezen over zwangerschappen en baby's. Ik probeer hier in dit topic ook wat minder over te schrijven, maar ja, Joris hoort er voor mij natuurlijk gewoon bij, net zoals Thomas. Het gevoel wat je beschrijft over achter de feiten aanrennen herken ik wel. Ik wil ook graag dat m'n huis er netjes bijligt, dat de kinderen genoeg aandacht krijgen, voldoende ontspanning voor mezelf en soms schieten er dus dingen bij in (voornamelijk dat ontspannen voor mezelf natuurlijk). Ik had dat zeker in het begin, toen ik weer ging werken na het zwangerschapsverlof van Thomas. Het heeft wel een paar maanden geduurd voordat ik dat ritme echt te pakken had. En nu ligt het waarschijnlijk weer op z'n gat, straks als ik weer moet werken...

Vandaag is Thomas de hele dag op het kinderdagverblijf. Joris slaapt nog en ik ben vanochtend na de vroege fles en het klaarmaken van Thomas voor z'n dag direct weer terug gekropen in bed en heb zo nog 2 uur kunnen slapen. Nu een beetje suf, maar wel blij met de extra uurtjes. Die gebroken nachten heb ik echt niet gemist sinds Thomas doorslaapt. Gats, was alweer helemaal vergeten hoe vermoeiend een baby kan zijn. Anyway, Thomas was vanochtend wel superlief. Hij gaf z'n tutje aan toen ik het vroeg (dat is zo schattig als hij dat doet) en er was geen gedraai op de commode (wat tegenwoordig nog wel 'ns voorkomt, probeer dan maar 's een luier fatsoenlijk vast te maken). Hij krijgt nu ook van die schattige krulletjes nu z'n haar goed gaat groeien. Ik zal binnenkort nog 's een fotootje plaatsen, maar de meest recente foto's zitten nog op het toestel en ik ben te lui om de kabel te zoeken.

Geplaatst

Esk, tuurlijk hoort dat erbij en natuurlijk moet je er ook over schrijven blijven. Voel je niet bezwaard door mij hoor.

Laterz, ga ff met de hond een rondje om

Geplaatst

@Dorine, hoe was je echo vandaag?

@Kiet, wat zielig voor Zoë. Heeft er toch niets aan overgehouden?

@Ursela, wat gezellig dat je familie op visite is. Of ben je blij als ze weer vertrekken hihi. De vader van Johan, Dési haar opa is hier sinds haar verjaardag niet meer geweest. Zo schandalig. Hij woont nb hier nog geen 10 km vandaan. We zijn wel bij hem en bij zijn vriendin langsgeweest in de tussentijd. Als je 'daar is opa' tegen Dési zegt reageert ze niet. Oma daarentegen dan komt er een grote smile op het gezichtje :-))

Geplaatst

natasja, gefeliciteerd met je baan. Super leuk dat je nu alsnog de functie krijgt die je graag zou willen.

En weer een afspraak voor een cryo, spannend hoor.

Balen dat het zo snel slechter gaat met je vriendin, sterkte hiermee.

ESK, lekker hoor zo'n paar extra uurtjes slapen.

Vandaag de echo gehad en alles was goed. En... m'n voorgevoel was juist, we krijgen een dochter!! Ben echt super blij.

Geplaatst

Dorine, Leuk, een meisje.

Natasja, wat vreselijk zeg van je vriendin, sterkte.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan, leuk voor je. Soms kom ik nog steeds voor mijn gevoel tijd te kort en ben ik ontzettend moe.

Geplaatst

@Dorine, wat leuk een meid erbij! Staat haar naam al vast?

@Natasja, sterkte met je vriendin en gefeliciteerd met je baan!

@Tessa, wat jammer dat het deze keer niet gelukt is. Toi toi voor je cryo!

Ik heb alle verhalen meegelezen, maar inderdaad weet ik ook niet veel over de zwangerschappen en nieuwe kleintjes te melden, maar dat hoeft ook niet. Ieder schrijft lekker wat hij wil en ik ben blij dat jullie steeds meer je draai vinden. Wel lees ik veel over gebroken nachte en dan denk ik "zijn jullie dan niet een beetje verwend?" haha. Julian is bijna 16 maanden en hij slaapt geen nacht door :-P

Wij zijn weer terug van een heerlijke vakantie. Helaas is Julian nu heel erg verkouden. Slijm, snot, hoesten en een ontstoken oogje. Heel sneu, ik hoop dat hij zich snel beter voelt.

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Leuk dorine!!

Lekker roze shoppen!!

Wat ik leuk vind dat wij nu een jongen krijgen is dat het toch weer een beetje nieuw is ben benieuwd of een jongentje anders is dan een meisje heb jij dat ook?

Geplaatst

Even kort, natasja, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Goed zeg dat je nu voor elkaar hebt gekregen wat je vorige jaar al wilde. Eindelijk iets wat meezit.

Dorine, oooh, een meisje, leuk zeg! Iets wat anders is: ze plassen niet tegen de muur omhoog.

Ik vind dat super, van beide eentje, toch bijzonder. Maar twee meiden was ook goed geweest, op een andere manier was dat weer interressant geweest, misschien meer gedeeld.

Hier is de sneeuw weer verdwenen, merel gaat nog op haar sleetje zitten en snapt niet dat ik haar niet kan trekken. Ze wilde trouwens niet op de kleine kinderslee maar op mijn slee, die met stuur en remmen. Samen met het buurjongetje hellingen af en niet 'veilige' rondjes in de voortuin.

Geplaatst

hoi nienke

Die van mij slaapt ook niet door maar die komt ook nog voor bv 1x in de nacht.

Natasja veel sterkte met je vriendin.

Verder heb ik weinig te melden alles gaat zijn gangetje.

Iemand vroeg laatst over hoeveel kinderen iedereen wilde.

Ik had er heel graag meer willen hebben maar wij moeten weer helemaal opnieuw beginnen mijn man moet dan eerst geopereerd worden en dan al die rompslomp dat gaat hem gewoon niet worden.

We hebben nu twee mooie gezonde meisjes en we hebben altijd pleegzorg ook willen doen.

Dus als Jacelyn ongeveer 3 4 jaar is willen we dat gaan doen.

kiet en Dorine geniet nog even van de zwangerschap voor je het weet ligt dat kleine hummeltje alweer bij je!

nn.

Geplaatst

Haha ursela heeft storm echt tegen de muur geplast haha wat grappig! nou ik ben heel benieuwd hahah maar ik ben vooral benieuwd of je verschil merkt in doen en laten bijv zoë is echt een meisje als ik zeg kijk is hoe mooi je bent gaat ze naar de spiegel en gaat ze heen en terug en een rondje draaien en is dan helemaal trots haha dus echt een meisje ben zo benieuwd hoe een jongen zal zijn begin ook steeds meer nieuwsgierig te worden naar hoe hij eruit zal zien en hoe het zal zijn met 2 kids ik verheug me er echt op!

Marchen fijn dat alles goed gaat heb je nog een foto van Jace ben wel heel benieuwd hoe ze er nu uit ziet ze zal vast al groot zijn!!

Geplaatst

Kiet, ja, dat gevoel heb ik ook heel erg.. dat het straks toch allemaal weer nieuw is. Ik kan me niets voorstellen bij een meisje. Ben natuurlijk alleen onze Wessel gewend en die is een echte jongen, ook in zijn doen en laten.

Ik kan me dan ook nog niets voorstellen bij een kindje aankleden met maillots, rokjes, jurkjes, staartjes maken etc etc... Ik vind het wel heeeel speciaal om dit mee te mogen maken maar moet echt aan het idee wennen. Manlief trouwens nog veel meer.. hahah

Nienke, fijn dat jullie een leuke vakantie hebben gehad alleen sneu dat Julian nu zo verkouden is. Dat hij maar snel weer mag opknappen.

En ja hoor, waarschijnlijk heb jij wel gelijk dat wij verwend zijn met al die kinderen die doorslapen maar je went heel snel aan zo'n verwennerij... haha

Geplaatst

Nienke, je hebt gelijk, we zijn verwend. Hoe gaat dat dan eigenlijk met julian? Is hij een lange tijd wakker snachts of heel kort? Merel is ook vaak heel kort wakker, dan ga ik erheen, tut pakken (die dan op de grond is gevallen) en ze slaapt door. Soms wordt ze wakker huilend, ik denk van een droom.

Marchan, fijn dat het zo goed gaat. Ik hoop deze keer ook lang bv te mogen/kunnen geven. Tot nu toe gata het heel goed. Het is een hongerig mannetje, komt overdag vaak om de twee uur maar dat laat ik toe, ben veels te bang dat anders de productie achteruit gaat zoals toen met merel. Pleegzorg is ons ook regelmatig door het hoofd geschoten, misschien als de kinderen ouder zijn. Maar we hebben geen kamer meer over, moeten we verbouwen maar dat zien we dan wel weer.

Ik ben enorm aan het genieten van de kids. Ik begrijp storm helemaal. Hij huilt weinig, alleen als hij honger heeft (wat hij dan wel weer vaak heeft maar omdat ik dit begrijp en er iets aan kan doen is het niet vervelend). Hij lacht enorm veel en is ene echte praterd, maakt zoveel geluiden en kijkt je aan. Hij doet het liefst niets anders dan kijken naar je, lachen en 'praten'. Merel is ook super (vind ik). Ze is erg bezig met haar lichaampje, opruimerig, gek op puzzels. Haar leivelingspuzzel is zo eentje met van die rode knopjes op houten uitgesneden figuurtjes. Daar loopt ze het hele huis mee rond en als er eentje uitvalt moet die eerst erin gezet worden voor ze verder kan. Verder begint ze voorkeuren voor kleding te ontwikkelen. Aankleden voor buiten was de laatste tijd een drama. Nu laat ik haar kiezen, die muts of die muts, die handschoenen of die, etc. en daardoor is er geen probleem meer.

Geplaatst

@Natasja, gefeliciteerd met je baan. en ook veel sterkte met je vriendin!

@Nienke. Jeetje wat heftig zeg. geen enkele nacht doorslapen. De keren dat Kees 's nachts wakker is geworden sinds november vorig jaar (ofwel, toen hij begon met doorslapen) zijn op 2 handen te tellen. Ofwel, wij zijn echt verwend. En dat beseffen we ons terdege! Daarom vind ik het ook helemaal niet erg dat hij overdag zo druk is. Want overdag heb je met hem (behalve als hij slaapt natuurlijk) echt geen moment rust. Hij zit echt geen moment stil, houdt geen moment zijn mond (versta er alleen nog niets van) en alleen spelen houdt hij ook nog niet zo lang vol en je moet hem gewoon in de gaten houden. Want hij kan natuurlijk bij steeds meer dingen bij omdat hij loopt en groeit. Laatst had ik hem even alleen gelaten in de woonkamer (was aan het koken), echt nog geen 5 minuten. Had hij alle CD's uit de kast getrokken. Dat was weer nieuw. En een lol dat hij had! En als we boven zijn, als ik met de was bezig ben (is op de kamer naast die van Kees) dan moet ik ook goed opletten, want voordat je het weet heeft hij al zijn kleren uit de kast getrokken...:happy:

Maar goed, zoals ik al zei. Omdat hij zo goed slaapt, pik je overdag veel meer van hem. En het is ook gewoon een heel vrolijk lief baasje verder. In het weekend gaat we altijd naar de speeltuin. en dat is een grote zandhoop met wat toestellen erop. En daar vermaakt hij zich uitstekend. Met het gooien van zand en met van de glijbaan afglijden. en ik hoorde vanochtend dat er weer een mooi weekend aankomt, dus we kunnen weer!

dus voor nu, vast fijn weekend gewenst (ja, het is nog midden in de week, maar ik weet niet wanneer ik weer op het forum kom).

groet, tessa

Geplaatst

Het lijkt me zo vermoeiend als hij nog steeds in de nacht wakker word. Ik ben altijd een paar keer wakker in de nacht en ga dan altijd even bij hem kijken, maar hij ligt altijd te snurken. Is hij lang wakker? Of slaapt hij zo weer in?

Tessa, Mijn mannetje is ook zo druk en haalt dezelfde dingen uit. Ook in de badkamer haalt hij alles uit de kast ( handdoeken)als ik niet oplet en gooit alles op de grond. Vanochtend heeft hij geholpen met stoffen. Meneer heeft geen zin meer om in de ochtend te slapen, sinds 3 dagen, dus wie weet zitten we nu op 1 slaapje. Hij slaapt alleen erg kort overdag op het moment. Hij liep net met onze gympen aan zijn voet de kamer door, ha, ha, nu weer.. En als hij iets goed doet, klapt hij in zijn handjes. Gisteren liep ik bij v en d en toen hij La place zag, zij hij hap, hap, hap

Fijn Ursela, Dat het zo goed gaat.

Het lijkt me leuk, een meisje. Daar hebben ze zulke schattige kleertjes voor, vind ik. Ik vind al die kleertjes met bloemetjes zo leuk.

Geplaatst

Hebben jullie ook weleens zon strijd met je kids met overdag slapen soms wil ze echt niet en begint dan gelijk te krijsen en gillen echt zo vervelend!

Geplaatst

Hier geen strijd daarover. Maar als ze niet wil, waarom dan niet op laten blijven? Of het een half uur later nog 's proberen? Hoe vaak slaapt ze nog? Misschien is ze toe aan minder?

Thomas slaapt van ongeveer 13 uur tot 15 uur, maar is soms ook al wel eerder wakker (of slaapt later in). Hij is dus op van ongeveer 7 uur a half 8 's ochtends tot 13 uur en dan weer van ongeveer 15 uur tot 19 uur. Het is een behoorlijk wakkere, ik denk niet dat hij nog tot z'n 3e in de middagen slaapt...

Geplaatst

Ze slaapt max 1 uurtje per dag en ik vind haar echt nog te klein om niet meer te slapen en bovendien is ze wel hartstikke moe maar ze wil zich er niet aan overgeven. Uiteindelijk gaat ze altijd wel slapen en het is niet altijd hoor 1 x in de twee weken ofzo dan heeft ze zon bui.

Geplaatst

Zoe is wakker van 7 tot half 1 slaapt dan tot max half 2 en is dan wakker tot ongeveer half 7 s'avonds en gaat dan slapen

Geplaatst

lastig kiet. nee, hebben wij geen last van. Kees is een goede slaper. maar ik houd mij overdag totaal niet aan vaste tijden. Dat heeft bij hem geen zin. We leggen hem in bed als hij moe is en dat is bij hem gemakkelijk te zien. En dan slaapt hij ook meestal binnen 5 minuten. hem in bed leggen zonder dat hij moe is is echt zinloos. hij slaapt meestal nog 1 keer per dag, maar soms ook 2 keer. en de ene dag slaapt hij bijv. maar 30 minuten en de volgende dag 3 uur. ofwel, het wisselt enorm.

waar we wel streng in zijn is de avondslaap. 's avonds altijd tussen 19.00 en 19.30 naar bed en 's ochtends nooit voor 07.00 eruit. Ookal is hij eerder wakker (meestal niet overigens), dan haal ik hem toch nooit voor 07.00 uur eruit. En dat weet hij. Hij gaat dan gewoon lekker spelen, schreeuwen (vrolijk schreeuwen hoor) en met zijn beesten gooien. ofwel, zelf doe je dan ook geen oog meer dicht, maar het gaat om het idee. En het klinkt ook echt zo gezellig!

Ofwel Kiet, lastig voor je. Want ik begrijp dat ze wel moe is? En als je eerst even rustig met haar gaat zitten voor het in bed leggen? Maar dat zal je al wel geprobeerd hebben... tja, geen idee wat te doen dus..

tessa

Geplaatst

Hier ook een heerlijke slaper. Tussen 19 en 19.30 in bed en op het moment rond 6.30-7.30 wakker. Voorheen sliep ze langer, maar toen at ze 's avonds. Op het moment is het een ramp. Overdag 1 slaapje meestal van 11.30-12.30 tot 2 à 3 uur later. Ze wordt nu wakker na 2,5 uur. Tijd om naar boven te gaan. Tot gauw

Geplaatst

Lastig Kiet. Lucas slaapt sinds de laatste dagen 1 slaapje, hij is wel eerder moe, maar heeft geen zin om te slapen en gaat roepen uit, uit of gaat spelen en aan de gordijnen trekken. Nu heeft hij vanmiddag maar 1 uurtje hooguit geslapen. Vanavond weer vroeg zijn bed in, rond 18.30. Hij huilt soms heel even, maar dan wil hij graag weer met me mee, maar als ik de deur dicht doet gaat hij meestal slapen. Lucas kijkt in de avond voor het naar bed gaan even naar de televisie met een flesje melk en daar word hij erg rustig van. Zo weet hij ook dat hij daarna zijn bedje in gaat, het is al een vast ritueel. Lastig hoor, wat te doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden