Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Esk! OOOHHHHH Gefeliciteerd!

Leuke naam.

Een broertje voor thomas, bijzonder. Ik ben erg benieuwd hoe je je voelt en hoe de bevalling verliep. Op je uitgerekende datum? Of vanochtend of?

WELKOM JORIS!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Joehoe Esk, een jongen! Gefeliciteerd met jullie zoon en broertje en ik hoop dat alles goed is gegaan en gaat met jullie. Nu lekker genieten.

Geplaatst

Gefeliciteerd Esk en partner met Joris!

@Kiet, leuk dat jullie een jongen verwachten. Ik wist het nog niet denk ik, maar kan het ook vergeten zijn...

Lfs, Nienke

Geplaatst

Vraagje, somnige kinderen hadden toch ook koorts gekregen na de mmr vaccinatie (mbr)? Hoe hoog, hoe lang hield die aan?

Merel heeft nu 40 graden en denk dat het een reactie is op de vaccinatie.

Geplaatst

He Esk, GEFELICITEERD!! Fijn joh, hij is er!! Fijne kraamtijd gewenst en we horen je verhaal natuurlijk graag.

Meiden, heb even niet zo'n puf om te schrijven. Lees en leef wel met jullie mee hoor.

xx

Geplaatst

ESK en partner. Gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon en broertje. wat een leuke naam wederom.

Natasja, jij heel veel sterkte met alles meid.

Geplaatst

ik kwam eigenlijk alleen even checken of Esk al wat geplaatst had .. ben benieuwd hoe het gaat en hoe je bevalling is gegaan!

Verder alles goed met iedereen? zeggen jullie kindjes ook al best veel woordjes zoë zegt : die, daar, klaar, ohoh, hai, doei, dag, boom, bloem, nee, ja, papa, mama, opa, oma en ik zal er vast nog wel een paar vergeten haha maar ze gebruikt de woordjes ook echt goed bijv. als we haar tanden poetsen dat vind ze helemaal niet leuk zegt ze klaaaaaaarrr! of als ze iets laat vallen zegt ze ohoh!

Geplaatst

Ik ben ook benieuwd esk naar je verhaal. Hoop dat alles goed gaat en dat je kan genieten van je nieuwe gezin.

En ben benieuwd hoe het met natasja gaat. Vond het zo sneu dat jij zoveel rotnieuws had gekregen net op de dag dat er aan de andere kant een enorm geluk is, joris. Lijkt me zwaar om dat contrast te zien. Hoe gaat het nu met je? Trek je het een beetje? Loopt desi steeds enthousiaster rond?

Kiet, wow, zoe zegt al veel. Merel bijna niets, ze babbelt veel en soms zegt ze opeens een woord helemaal goed maar dan wordt dat niet vaker herhaald. Het schijnt dat kinderen die tweetalig worden opgevoed later gaan praten, we shall see. Merel zegt mama (geen papa), ja, (geen nee), die, bah, aai, drinken, toetoettoet (toetje). Ze kent al wel wat dierengeluiden zeggen, miauw, waf waf, tok tok, grrr, behehe en haar grote favoriet op dit moment BOE! (zegt de koe)

Geplaatst

Oh ga ik daar even lezen

ja zoë doet ook dieren geluiden vind ik zo grappig als er een hond voorbij komt op straat gaat ze wijzen en woefwoef zeggen zo schattig!

en ook zo leuk als ik tegen iemand gedag zeg dan zegt zoë ook haiiiii of doeiidoeii (als ik dag zeg) haha

Geplaatst

Ik heb vandaag de eeste schoentjes gekocht!! Maatje 21 ... zoooo leuk. Roze uiteraard :D

Milou heeft na haar verzwikking / kneuzing nog een dag of 4 pijn gehad en in totaal 2 weken niet willen lopen (gewoon lekker billenschuiven). Maar gisteren begon ze er gelukkig weer mee en gelijk fanatiek ook. Dus ik hoop dat ze nu snel losloopt (dat aan die vingers ben ik wel zat .. haha).

Ze zegt nog niet zoveel woorden. Soms zegt ze er een tijdje een paar, maar nu bijna geen meer. Wel ineens de hele tijd ... haaaaiiii!! Echt als begroeting ... schattig. Dierengeluidjes kent ze niet, maar ik oefen dat soort dingen ook niet met haar. Komt allemaal vast vanzelf wel, ze is bijdehand genoeg .. snapt veel.

Slapen gaat een beetje gek laatste tijd. 's Nachts slaapt ze altijd zo'n 12 / 13 uur, overdag meestal 2 goede slaapjes (zeg 1,5 uur per slaapje, soms 2), maar ze wil nu 's ochtends soms niet meer. Terwijl ze wel echt moe is. Gedoe is het dan .. in bed, uit bed, er weer in ... Vandaag ligt ze daarom om 16.45 (nu dus) in bed voor een 2e slaapje ... niet helemaal handig.

Maar andere dag gaat ze 's ochtends meteen goed slapen ... ze heeft het nog wel nodig lijkt het.

Eerder lag ze altijd een uur na het wakker worden weer op bed, nu na 1,5 / 2 uur ... en dan is ze ook echt moe.

Loopt dat bij jullie lekker?

Geplaatst

Ohhhhhh ik ben jaloers op zoveel slaapjes mijn kleine meid word 7 uur half 8 wakker gaat dan om half 1 na dr boterham maximaal 1 uurtje slapen en blijft dan wakker tot ze om 18.15/18.30 weer naar bed gaat.

Geplaatst

Dag dames,

Mijn bevallingsverhaal staat inderdaad in de "uitgerekend in september 2011-draad".

Natasja, wat ontzettend rot dat het niet is gelukt en dat het zo moeilijk is met je moeder op het moment. *dikke knuffel van mij*

Hier vandaag ook schrik gehad: Joris blijkt een bacteriele infectie opgelopen te hebben aan z'n naveltje. Het was even afwachten of hij naar huis mocht na het bezoek aan de kinderarts, maar gelukkig mocht dat. Ik vond het al vreselijk dat ik niet mee kon naar de arts, laat staan als hij had moeten blijven... maar goed, het gezin is weer thuis met Joris en antibiotica voor 10 dagen. En de schrik in de benen...

Over het slapen. Sinds kort slaapt Thomas in de ochtend vaak niet meer. Hij komt er tussen 7 en 8 uur uit en gaat dan rond 13 uur naar bed om er dan tussen 15 en 16 weer uit te komen. Dan gaat hij rond 19 naar bed toe.

Geplaatst

@esk, fijn dat Joris weer mee naar huis mocht. Ik ga je verhaal nog even lezen later.

@ursela, haha, "merel zegt nog bijna niks" en dan komt er een hele rits woordjes.

Julian babbelt veel maar zegt geeneen woord, haha. Hij snapt wel heel veel. Als ik zeg dat we naar boven gaan, dan loopt hij naar de trap. Lampje aan, drukt hij het licht aan, plakje worst, staat hij binnen no-time voor de koelkast, etc. Soms een verdwaalde "mama" maar dat is alles, voor de rest alleen "À" of "kak" en dus veel gebrabbel.

Lfs, Nienke

Geplaatst

Lucas is gemiddeld nu 3 uur achter elkaar wakker en gaat dan in de ochtend rond 10.00 naar bed en slaapt dan 1,5, 2 uurtjes. Soms ook maar 45 minuten. Dan is hij weer 3 uurtjes wakker en slaapt dan in de middag zon 45 minuten. Hij gaat rond 19.00 naar zijn bedje en is meestel uiterlijk om 7.00 wakker.

Dat is schrikken Esk voor zijn klein mannetje. Hopelijk slaat de antibiotica goed aan. Ik heb je bevallingsverhaal gelezen, ik kan me goed voorstellen dat de vorige bevalling dan weer helemaal bovenkomt. Gaat het verder allemaal goed met je nieuwe gezinnetje? Hoe vind Thomas zijn broertje?

Lucas babbelt veeeell in zijn eigen taaltje. Hij zegt een paar woordjes die, dat daar, dan vraag ik, waar is het hondje en dan wijst hij hem in het boekje aan en zegt daarrrr.. mama, papa, oma, heet ( ook als het eten koud is zegt hij heet :-) ). Hij heeft de laatste dagen iets nieuws. Hij loopt, laat zich vallen en zegt au. En hij heeft een heel appart loopje ontdekt, bij elk stapje gaat hij door zijn knieen, komt overeind om vervolgens het nieuwe stapje te maken. Volgens mij probeert hij een soort van te huppelen :-) Ook probeert hij ons nu steeds uit, hoever hij kan gaan.

Natasja, Hoe gaat het met je???

Geplaatst

Wat hij ook trouwens veel doet is kiekeboe, met zijn handjes voor zijn ogen en als ik dan vraag waar lucas is, haalt hij zijn handjes weg en zegt daarrr. Ook huilt hij soms om aandcht van mij te trekken, echt zo'n nephuiltje.

Geplaatst

Vandaag gaat het hier tot nog toe hartstikke goed. De antibiotica doet goed z'n werk, dus de ergste schrik is achter de rug. Thomas vind z'n nieuwe broertje volgens mij wel best. Hij vind al die visite maar vreemd, maar verder krijgt hij nu natuurlijk superveel aandacht :-). Ik ben nu natuurlijk veel tijd kwijt met Joris en zie Thomas heel weinig, maar weet zeker dat het straks, als ik weer op de been ben, weer helemaal goed komt. Papa heeft nu gewoon extra veel Thomas-tijd :-).

We proberen het ritme van Thomas gewoon zoveel mogelijk aan te houden en Joris daar wat meer bij in te voegen en tot nog toe gaat dat prima.

Thomas praat trouwens ook nog niet. Hij wijst wel dingen aan die je vraagt (waar is het koetje? Da!) en zegt dan Da! Alles is Da! Ik vind dat aanwijzen trouwens wel enorm schattig! Wel kan hij zwaaien als je zegt dat je weggaat en doet hij "klap 's in je handjes" samen met mij na. Zingen vind hij leuk.

Geplaatst

Hei!

Esk, fijn om van je te horen, zo te lezen is het grotendeels genieten. Werkt de ab goed? Slaapt joris snachts? Je gaf geen bv toch?

Voor de rest even een ego-berichtje.

Vraagje of jullie het gedrag van merel herkennen.

Sinds een paar dagen is merel erg lastig. Vooral sochtends en in de namiddag. deze ochtend was het tien minuten krijsen en alles op de grond gooien voordat de bui verdween en ze haar pap wilde opeten. Verder is ze erg aanhankelijk, wil minder alleen spelen als eerst. Op de dagen dat ze naar de barnehagen is geweest is ze bij thuiskomst hetzelfde, ze slaat alles, doet niets anders dan zeurend huilen. Gisteren hebben we haar na thuiskomst in bed gelegd, ze was zo moe. Nog even wakker gemaakt voor het avondeten en weer terug.

We zitten ons nu af te vragen of dit gedrag veroorzaakt wordt door de barnehagen. Copieer gedrag (misschien?) en zeker oververmoeidheid. Of is het dat ze verlatingsangst heeft? Want zodra mijn man de deur uit is naar zijn werk houdt het op en gaat ze braaf haar pap opeten.

We gaan in ieder geval een gesprek op de barnehagen aanvragen. Mijn man wil helemaal stoppen met de barnehagen en ik zit te denken aan een voorlopig maar een paar uurtjes per keer, na haar middagslaapje.

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen/gedachtes.

Geplaatst

Thomas heeft hetzelfde gedrag ook, maar in mindere mate. Als het hem niet bevalt gaat hij huilen en soms zelfs met z'n hoofd op de grond slaan. Ook als ik of mijn man weggaat. Wij negeren het gedrag zoveel mogelijk. Ik denk dat het bij de leeftijd hoort. Op maandag gaat Thomas de hele dag naar het kdv en als hij thuiskomt is hij ook moe. We gaan dan toch nog vaak even naar buiten om te fietsen of te wandelen, daar wordt hij dan erg rustig van. Daarna gaat hij naar bed. Ik denk dat je gewoon moet doen wat voor jullie goed voelt. Misschien moet ze gewoon nog even wennen aan de barnehage. Een hele dag is gewoon erg intensief, dat merk ik ook aan Thomas en die is het al gewend vanaf 3 maanden... aan de andere kant, misschien is het ook even een kwestie van wennen en doorzetten?

Geplaatst

Ursela, ik herken het ook wel een beetje. Wessel speelt de laatste tijd ook minder makkelijk alleen. Hij komt ons steeds halen. Trekt ons aan de hand mee en als we 'nee' zeggen trekt hij aan onze kleren.

Ga je niet mee dan begint hij te huilen / krijssen. Ook gooit hij tegenwoordig meer met dingen dus ik denk dat het ook wel met de leeftijd te maken heeft.

Wessel wordt tegenwoordig tussen 7 en 7.30 uur wakker en gaat dan om 12.30 uur, na z'n boterhammen naar bed. Hij slaapt dan zo'n 2 a 2,5 uur en gaat 's-avonds rond 20.00 uur naar bed.

Woordjes worden bij hem steeds meer. Hij zegt nu: 'mee, nee, bal, appel, toet, daar, die, auto, baby, woef en hammen (=eten). Ook probeert hij nu moeilijke woorden na te zeggen. Laatst stond de wasmand ergens en toen had hij het over de 'a-mand'. Grappig om te horen wat hij er vaak van maakt.

Geplaatst

Dank voor jullie ervaringen.

We weten het nog niet, snappen dit gedrag niet.

Vandaag weer. vanochtend was dus drama bij het ontbijt. Een anatal keer weer krijsen en nukken, ze wilde bv eerst geen banaan (terwijl ze dat erg lekker vind), smijt hem op de grond. Ze wil geen broeken aan. En vanaf vier uur wilde ze niets meer, alleen maar krijsen, we hebben haar uiteindelijk zonder eten op bed gelegd want wat we ook probeerden het werkte niet, holle rug, slaan en krijsen. Continu. heb nu dan ook hoofdpijn. We hebben negeren geprobeerd maar dat maakte geen verschil uit.

We zijn bang dat ze ergens last van heeft maar dat niet kan zeggen. Gelukkig slaapt ze wel meteen, maja waar komt die enorme vermoeidheid vandaan?

Ik zit er even doorheen, het is zo zielig om te zien en te horen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden