Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lekker Natas, dat het je bevalt om te werken. Even wat anders dan alleen mama zijn :-)

Ariva, Je krijgt het wel te verduren zeg met Daniel! En dan ook nog zwanger, lijkt me extra pittig, vooral als je niet goed kan slapen. Dan kan je ook niet even je rust pakken en word je extra emotioneel en kan je minder hebben. Althans ik kan minder hebben als ik weinig slaap :-)

Volgens mij krijgen kindjes een periode dat ze ineens eten niet meer lekker vinden en kieskeurig worden, maar wanneer dat is zou ik niet weten. Heb je het CB al gebeld?

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Arriva, wat een gedoe allemaal! Niet zo leuk.

Milou is ook vaak verkouden (gaat ook naar het KDV) en dan slaapt ze vaak ook slechter, omdat ze een verstopte neus heeft. Ik doe dan voor het slapen even sprayen met baby-otrivin en dat helpt wel goed. Had ik destijds met het CB overlegd en mag je gewoon geven gedurende langere tijd.

Ik denk dat het wel kan komen dat hij slecht eet, omdat hij zich niet lekker voelt. Dat heeft Milou ook. Haar flessen drinkt ze dan wel goed, dus dan doe ik dat. Dat warme eten of fruit komt dan later wel weer.

Wat goed dat Kees al zo goed kruipt! Lijkt me ook wel vermoeiend, constant in de gaten houden. Milou heeft zich van het weekend voor het eerst echt zelf naar voren bewogen, wal 10 centimeter ... haha. Normaal als ze naar voren wil, steekt ze haar hand uit en draait dan per ongeluk weer op haar rug. Maar dat gaat de goede kant op.

Awww ... dansen!! Die Merel. Lijkt me super om te zien!!

Milou zit nu regelmatig in de kinderstoel en ze heeft nu echt haar lijfje ontdekt. Ze zit constant een paar centimeter naar voren en dan weer naar achteren te bewegen, te wiegen zeg maar. Ziet er wel een beetje dup uit ... maar je merkt dat ze meer controle krijgt.

We denken dat ze met tandjes bezig is. Is nu al een weekje aan het kwakkelen, verhoging, kwijlen. Af en toe rode wangen. Maar nog geen tandje te zien.

Geplaatst

Nou, nog steeds geen tandje hier hoor! Ze is ook weer in goede doen.

Ze heeft daarnhet het zelluf doen ontdekt ... zo schattig! Ik geef stukjes brood, normaal gaat haar mondje wijd open en kan ik een stukje naar binnen schuiven. Maar nu wil ze persee zelf een stukje aanpakken .. maar dat lukt nog niet zo goed met duim en wijsvinger (fijne motoriek is moeilijk), dus dat stukje eindigt in haar knuistje en vervolgens gaat d'r hele hand naar binnen ...haha. Uiteindelijk toch best die boterham opgekregen, met de hulp van mama :)

Alles goed met iedereen? Genieten van het mooie weer? Hier komt het er op de een of andere manier niet zo heel vaak van om naar buiten te gaan ... best zonde.

Geplaatst

Die eerste tandjes bij Thomas duurden ook eeeeeeeeuwen voordat ze door waren. En maar goede buien afwisselen met minder goede... maar de tweede ronde (boventanden) lijkt nu beter te gaan. Ik druppel twee keer per dag met Chamodent van VSM en dat lijkt heel goed te helpen. Hier is het zelluf doen wat minder in trek, hoewel hij zich uren kan vermaken met een antilekbeker met water ;-) .

Wij zijn de afgelopen dagen wel veel naar buiten geweest, heerlijk weer! Na het eten van Thomas gaan we weer een eindje wandelen.

Geplaatst

Hier ook alles goed. Mijn man was gister jarig, ik was vrij en ben bijna de hele dag met de kleine buiten geweest. Eerst samen de hond uitgelaten, toen koffie drinken op het terras met Dési in de kinderstoel, daarna kwam mijn zusje koffie leuten met mijn nichtje. We zaten om half 11 al in ons hemd buiten (de kleine lag in bed). Na een boterham te hebben gegeten zijn we weer heerlijk buiten geweest. Madam zat op een stoel uit het zonnetje te spelen, na haar slaapje hebben we met ons gezinnetje ook nog fijn een borreltje gedronken. Het meisje heeft heerlijk geslapen.

Geplaatst

Ja ROme, rond 10 maanden zeg men dat het begint ik-gedoe bij baby, maar toch zo verchillend , kan 11 ook zijn.

Ursela, dansende Mirel.Daniel specilalist in muziekapparatuur.Hij wil niet eens speelgoed soms, alleen maar muziek aan /uit. Goede combi die tweetjes.)

Natas, succes op je werk. Als jouw meid weigerd eten , dat bij andere kan ook erger zijn.

SjSl, heb je gelijk in .Dani ook zo. cirkel eten -slapen samen verbonden. Door KDV veel ziek nu heel jammer aan een kant, ....+ periode van baby''s overgang sprongetje. Bij sommige gelezen dit kan als laaaaaang duren. Ik zie het wel ....ik hoop op de goede tijden natuurlijk.

Esk, golf van verkoudheid hebben jullie al overleefd denk je bij KDV ? Leuk dat goed met jullie gaat.Vriese lucht hebben we echt nodig .Geniet ervan.

Mijn echo was goed. Dus hup naar de volgende 20 weken echo.

Geplaatst

Hei!

terwijl jullie van het zonnetje genieten valt hier de sneeuw gepaard met stormwind. Mijn man kon een paar dagen niet naar zijn werk. Zijn er lekker wat klusjes in huis af gekomen, o.a. hebben we een kommode gemaakt voor in de badkamer, hij getimmerd, ik geverfd. Vanwege onmogelijke hoek en een kleine badkamer konden we geen kant-enklare kopen. Maar nu is het klaar en hoef ik niet meer voor iedere verschoning de trap op.

Fijn arriva dat de echo goed was. Gefeliciteerd!

Natasja, klinkt als een superverjaardagsweertje.

Annelies, wat leuk dat milou nu zelf wil eten.

Gisteren hadden we een drama-queen hier aan tafel met het avondeten. Mijn man had merel druifjes gegeven voor het avondeten. Niet slim. Mevrouw eigerde daarna haar torsk (vis)-aardappel-brocoli-maaltijd. GRMBL, normaal is dat 1 van haar lievelingskostjes. Tja...wat nu. Zal ik iets anders geven, of iets erdoorheen mengen? Besloot het niet te doen omdat de reden van haar weigeren (de zoete druifjes) duidelijk was. Het heeft drie kwartier geduurd. Ik las de krant en af en toe bood ik haar een lepeltje eten aan. Dan zette zij het op een krijsen. PFFF tussendoor hebben we nog een kwartier gespeeld en geknuffeld en daarna nog een keer proberen. Uiteindelijk at ze alle smet smaak op. Ik vind dit lastige situaties, want aan de ene kant wil ik graag dat ze goed eet en dat de maaltijd een plezierige samen-tijd is maar aan de andere kant merk ik dat ze steeds meer haar wil gaat doordrijven. Of ik er goed aan gedaan heb weet ik niet maar het voelde in ieder geval goed om deze keer niet naar iets anders te grijpen.

Esk ook aan het genieten van het goede weer, hoop dat het nog even blijft bij jullie. Is verdiend na al die regen. (in ieder geval tot half april want dan zijn wij ook even in nld).

Maandag heb ik weer controle bij de verloskundige. Ik ga proberen of ik een doorverwijzing kan krijgen voor bekkenpijn want het is nog uit te houden maar ik moet nog een behoorlijk aantal maanden mee.

Geplaatst

Fijn dat de echo goed was Ariva.

Heerlijk als ze zelf willen eten hè. Kan je zelf ook rustig je boterham eten. Ik leg voor m'n meisje een paar stukjes neer en als ze het op heeft nog een paar stukjes. Zo peuzelt ze een hele boterham naar binnen.

Succes bij de verloskundige Ursula.

Dési wil soms ook iets niet eten wat ze voorheen ook at. Ga ook voortaan maar even wachten voordat ik iets anders pak, anders eet ze straks alleen maar wat zij wil.

Graaien jullie kindjes ook zo naar je gezicht?

Gast Nienke79
Geplaatst

@Ursela, wat vervelend van je bekkenpijn! Je moet inderdaad nog een tijd vooruit, dus ik hoop voor dat er een manier is om het te verzachten.

Hier gelukkig (nog) geen eetproblemen. Julian is gek op verse groente en aardappels. Zelfs de bloemkool gaat er nu in. Boterhammetjes worden verorberd en fruit vind hij ook heerlijk. Hij krijgt nu eigenlijk alleen nog melk s-avonds laat (laatste fles met rijstebloempap rond 22 uur) en s-ochtends. De rest van de dag drinkt hij thee en hele lichte roosvicee.

Net als bij Annelies, nog geen tandje te bekennen.

Lfs,

Nienke

Gast Nienke79
Geplaatst

Haha, Natasja, jij ziet echt overal voordelen van!

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wij zitten op twee tandjes. Ik heb zo'n baby-tandenborstel en eigenlijk poetst merel zelf haar tandjes ermee. Ze vind het helemaal niet erg, juist grappig heb ik het idee.

Controle ging goed, hartje weer gehoord. Magisch ogenblik iedere keer weer. Wat eiwit en wat verontreiniging in urine maar dat heb ik vorige zwangerschap ook doorlopend gehad en ben ik aan gewend. Wilde ik een doorverwijzing voor de fysiom dan moest ik naar mijn eigen huisarts. Tja, daar heb ik eigenlijk geen zin in. Geloof niet dat zij veel kan doen, heb me inmiddels ingelezen in alle tips en oefeningen en gisteren ook nog het rijtje afgegaan. Ik ga een bekkenband bestellen, heb een goede webwinkeladres gekregen van de vk. Daarbij merk ik dat kleine aanpassingen goed werken, dan is het niet weg maar goed te doen. De geniaalste is de kommode in de badkamer. Soms kan ik niet slapen van de pijn, zoals vannacht, dat is wat minder. Ga dan ook straks verschillende kussens aanschaffen, voor tussen mijn benen heb ik er al 1 maar de vk vertelde me dat het goed kan helpen met verschillende kleine in mijn onderrug. Haha, ik zing de zwangerschapsblues.

Wat fijn dat julian zo'n goede eter is. Maak je apart eten voor hem of eet hij met jullie mee? Merel heeft na die dag gelukkig niet meer van die ezelinnen-aanvallen gehad en smikkelt weer alles op. Gisteren zelfs zalm, tot voorheen hield ze daar niet van.

Natasja, merel graait vaak naar mijn (en anderens) gezicht. Helaas niet zachtjes. Ik probeer het af te leren want het doet vaak zeer maar dat is me niet gelukt.

Deze week staat in het teken van het copieren. Ze probeert zoveel na te doen. Ook hebben we een nieuw spelletje ontdekt, Op de eerste plaats staat al maandenlang, mamma probeert me te pakken terwijl pappa met mij de trap op rent en ik spring. Maar nieuwkomer op plaats twee is mamma verstopt zich en ik ga haar zoeken (in de armen van pappa).

Geplaatst

Jaaaaaa, Dési had mijn lege kopje koffie in haar mondje en ik hoorde tik, tik, tik. Ga ik proberen in haar mondje te kijken (mag nooit) zie ik toch echt 2 ondertandjes op het punt van doorbreken. Beetje bruinig rond het tandvlees. Nog geen spuitluiers gezien en ze is super vrolijk.

Geplaatst

hi dames,

Daar ben ik ook nog een keer. Ik lees wel nog dagelijks met jullie mee maar heb eigenlijk niet zo veel te melden.

Wessel heeft 6 tanden, 4 boven en 2 beneden. Die zijn inmiddels al op de helft van de lengte dus dat gaan snel. Hij bijt dan ook overal in (rugleuning van kinderstoel, rand van zijn bed, kleren van mij etc etc)

Verder is hij nog steeds een goeie eter. Hij eet bijna altijd met ons mee. Hij eet nu ook pastaschotels, pannenkoeken, preitaart, etc etc. Heerlijk makkelijk om niet voor hem apart te moeten koken.

Tussen de middag nog steeds 1 1/2 tot 2 boterhammen en daar begint hij streken bij te krijgen. Hij stopt zelf de stukjes boterham in zijn mond, kauwt er een tijdje op, peutert ze dan weer uit z'n mond en stopt ze dan weer terug. Pff.. zo'n zooitje.

Zodra ik z'n handje weghaal bij z'n mond, probeert hij het met z'n andere hand. Houd ik ze allebei vast, dan zet hij het op een gillen.

Hij staat ook steeds steviger en loopt nu echt langs een aantal dingen. Als hij met één hand ergens tegenaan kan leunen dan is het al goed. Als hij iets van de kast probeert te pakken waar hij niet bijkan, gaat hij zelfs op z'n tenen staan om zo te proberen er toch bij te komen. Hij loopt nu ook door de woonkamer heen met een stoel voor zich uit. Hij heeft een loopwagentje maar dat gaat te snel vooruit. Een stoel biedt enige weerstand waardoor hij zelf het tempo kan bepalen waarmee hij wil lopen. Mijn keukenstoelen staan dus geregeld aan de andere kant van het huis.. hahaha

Ursela, doe voorzichtig met je bekken. Ik heb tijdens de zwangerschap van Wessel bekkeninstabiliteit gehad en dat is echt geen pretje. Ik ben met 26 weken veel minder moeten gaan werken omdat ik niet lang in één houding kon staan / zitten / liggen etc. Het was echt ellende.

Ik ben wel onder behandeling geweest van een bekkentherapeut en dat hielp soms wel voor een tijdje. Helaas waren mijn klachten op het laatst zo erg dat ook deze behandelingen (2x per week) geen baad meer mochten hebben. Mijn bekkentherapeut raadde mij af om zo'n bekkenband te dragen. Door het dragen van deze band word de functionaliteit van je spieren overgenomen. Op het moment dat je dit ding draagt zorgt dit voor extra ondersteuning maar doordat het de kracht van je spieren laat afnemen kun je er meer last van hebben zodra je deze band dan niet draagt.

Ik wil je hiermee niet ongerust maken alleen waarschuwen dat je er echt voorzichtig mee moet zijn. Probeer er tijdens je dagelijks leven zoveel mogelijk rekening mee te houden in de bewegingen die je maakt en hopelijk wordt het niet te erg.

Groetjes Dorine

Gast Nienke79
Geplaatst

Heb ook even niet zo veel te vertellen dames, behalve dat de kleine nu echt de smaak te pakken heeft qua doorslapen. Nog wel een late fles.

Vanavond filmavondje georganiseerd voor collega s. Gaan we met zijn zessen lekker een echte vrouwenfilm kijken in onze bios op zolder. Veel zin in.

Morgen hebben we een verjaardag bij een vriendin en dan gaat de kleine man uit logeren bij opa en oma. Hier ook redelijk druk dus.

Dan maar een gezellig kiekje:

Foto-3HNGLADC-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Nienke, wat een mooi manneke is Julian en fijn dat hij eindelijk doorslaapt.

Wessel gaat morgen ook uit logeren maar dan bij een oom en tante zodat wij een lekker avondje uit met z'n tweetjes hebben.

Gast Nienke79
Geplaatst

Lekker hoor Dorine! Het kan echt heerlijk zijn he, even tijd voor zijn tweetjes :-).

Als ik dan de volgende ochtend wakker ben weet ik niet hoe snel ik hem op moet halen, haha, dat dan weer wel.

Geplaatst

Wat een schatje.

Mag niet voelen in haar mondje, maar hoor wel steeds tik, tik, tik als ze mijn kopje of iets anders hards in haar mondje heeft. Zag volgens mij 2 puntjes. Ga haar straks maar even onder handen nemen hihi. Wil ze vast (niet)

Geplaatst

Hei,

moe moe moe.

Oooh tandjes. Fijn dat ze er geen last van heeft.

Leuke foto van julian.

Simonja, ben onder de indruk van jullie wessel. Gossie wat is die flink.

Brief binnen van de barnehagen (noorse kdv), merel heeft plaats vanaf de datum die ik wil op de dagen dat ik wil. Fijn! Vanaf augustus de ene week 2 dagen en de andere week 3 dagen. Als ze het naar haar zin heeft ga ik na een half jaar 3 dagen en drie dagen doen.

Nu ga ik wat kliederen met inkt en papier.

Geplaatst

Hier moe moe moe!! Morgen afspraak bij de dokter, toch maar even op pfeiffer laten testen. Als dat het niet is: stapje terug misschien.

Milou gaat zaterdag uit logeren, dan ben ik jarig en gaan man en ik met z'n 2en uit eten. Heeeerlijk. Helaas zondag dan niet uitslapen, want ik heb een vergadering.

Milou snapt de tuitbeker!! Ik vind het knap :) Ze kan 'm nog niet zelf omhoog houden, maar liggend drinken gaat goed en als ik geef in de kinderstoel ook. Zo'n leuk gezicht.

Fijn dat Julian doorslaapt Nienke! Eindelijk dan.

Ursela ook al goed nieuws, met die dagen.

En Desi tandjes ... leuk!!

Verder alles gelezen, maar geen puf om te reageren.

Groetjes allemaal!!

Geplaatst

Ja, echt 2 tandjes. Mocht eerst niet voelen van madam en net beet ze aldoor op mijn vinger. Twee onder!

Jeetje, wat gaat die Wessel hard.

Leuk hè, zelf drinken. Wij hebben nu een beker met een antilekring. Ze kan aan alle kanten drinken en leert zo uit een gewone beker drinken. Had em nog nooit gezien, maar het werkt goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden