Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ah, Wat een moppie Esk! Ik vind hem op jou lijken, klopt dat?

Hier is Lucas weer door de keuring heen. Hij zit nog steeds goed op zijn eigen lijntje.

Ze was helemaal verbaasd dat hij al kan staan en zelfs langs de box loopt, met 1 hand kan staan en met de andere hand een speeltje van de grond pakt en weer gaat staan. trap opklimt, dus het blijft een snelle jongen qwa motoriek.

Over het huilend wakker worden vertelde ze me dat het zeer waarschijnlijk dromen is, dat gaan ze op deze leeftijd doen. Hij beleeft zoveel en verwerkt het in zijn slaap. Het was niet erg om hem uit zijn bedje te halen, als je hem daarna wel weer terug legt.

Nu mogen we eind mei weer, dan krijgt hij weer 2 prikjes en dan heerlijk op vakantie.

Ik ben gisteren naar de dierenweide wezen fietsen, ja, ja, eindelijk fietsweer, joehoe!! hij vond het erg interessant al die dieren.

Geplaatst

Hei!

Natasja, mijn man had gisteren op internet gezocht en denk ookdat het een candida (schimmel) infectie is. Ik gisteren gebeld met de huisarts maar kreeg pas een afspraak voor a.s. maandag. Net naar de apotek gereden en heb een zalf gehaald, canesten. Ook een wat heftigere variant die op de nederlandse daktarin lijkt, maar daar wacht ik nog even mee. Ik las dat dit o.a. kan komen als je kindje vaak poept en merel heeft gemiddeld 5 poepluiers per dag. Gelukkig is ze er vrolijk onder. Ik maak haar nu snachts wakker om extra luier te verwisselen. Rond 24 uur als ik terug ben van mijn werk.

Rome, leuk zeg dat lukas zo snel is. Ik heb vandaag, toen ik toch al een uur was gereden voor een apotek, in een kinderwinkel verschillende anti-uitglij schoentjes en sokjes gekocht want ook merel wil overal op klauteren en gaan staan en klimmen. Maar ze kan het nog niet zo goed als jouw lucas. Goede naam hebben jullie dan gekozen, lucas....skywalker

Esk, wat een super foto. Thomas ziet er zo lief uit, ik wil hem graag opeten!

Arriva, ik hoop dat het virus niet meer terugkomt. Maar ook al ben je al een keertje geswitched, dat is toch geen reden om het te laten? Je kan gewoon dubbel pech hebben gehad.

Nienke, uit de ziekenboeg?

Annelies, alles ok? Ben je al met meer vast voedsel begonnen?

Gast Nienke79
Geplaatst

@Rome, jij helemaal apetrots zeker dat Lucas zo snel is? :-)

@Esk, wat een leuk mannetje is Thomas!

Bedankt voor al het medeleven. Het gaat alweer een stuk beter met Julian. Hij eet en drinkt nog niet zo goed als hij deed, hij blijft soms echt oorverdovend hard krijsen (korte krijs zonder huil) en heeft last van heel veel gas. Ik denk toch dat het een buikgriep was, waar hij nog niet helemaal vanaf is. Wel is zijn poep weer redelijk compact (lekker praatje). Afgelopen nacht heeft hij prima geslapen, maar die nacht ervoor moest ik hem uit pure noodzaak om 03.00 uur bij ons in bed nemen.

@Ursela, wij vonden een jongensnaam ook veel moeilijker dan een meidennaam.

Wij zijn net terug van een kort ritje op de fiets!! naar de kinderboerderij en weer terug. Volgens mij vond hij het leuk, vooral de bochten door. Hij begon na een minuut of tien ook echt geluidjes te maken en vond vooral het windscherm super interessant, haha. Zoals gevraagd:

Foto-MY8A34WG-D.jpg

Foto-AH774H8Q-D.jpg

Lfs,

Nienke

Geplaatst

Wat een leuke foto van Julian op de fiets! Oh, ik moet echt een fietsstoeltje gaan aanschaffen, Thomas kan sinds gister zowaar zelf zitten (als je oplet dat hij zich niet achterover gooit als hij het beu is), dus nu mogen we ook fietsen! Is het niet te koud nu, om te fietsen met zo'n kleintje?

Ik heb morgen een dag vrij genomen, ik had zo géén zin om te werken... lekker een lang weekend keutelen met ons mannetje. En uitrusten, want ik ben hartstikke moe nog steeds.

Rome, Lucas is echt snel! Die van mij rolt alleen om, maar kruipt nog niet en staan doet ie al helemaal niet. Ik mag blij zijn als hij blijft zitten :-). Zo zie je maar weer dat ze zich allemaal in hun eigen tempo ontwikkelen. Ik ben wel benieuwd wanneer hij gaat lopen hoor, zou het nog voor of na mijn bevalling zijn... maar ik kan het toch niet afdwingen dus we zien wel.

Geplaatst

Esk, Lekker zo'n spontaan dagje vrij, ga je nog wat leuks doen of lekker thuis relaxen? Ik denk niet dat het te koud is om te fietsen, een lekkere warme jas aan, muts op en schoentjes/ slofjes aan. En het windscherm houd aardig wat wind tegen. Ik heb Lucas laatst ook zijn handschoentjes aangedaan, want hij had koude handjes gekregen. Volgens mij vind hij het leuk om te fietsen, hij zit heerlijk in het rond te kijken.

Ja, alle kindjes ontwikkelen zich in hun eigen tempo. Hij gaat erg snel, dan besef ik toch wel dat het zo snel gaat allemaal. Nog even en we vieren de eerste verjaardag alweer.

Nienke, Wat een leuke foto van Julian op de fiets, wat een vrolijk koppie. Gelukkig gaat het beter met hem. Buikgriep heerst enorm, wij hebben het ook alle drie gehad vorige week. Ik dacht dat het door het eten kwam, want na het eten werden we allebei zo beroerd, hele nacht spugen, diaree. De volgende dag had mijn schoonmoeder het en een dag later mijn schoonzus. Dus super besmettelijk, bah. Ik hoef voorlopig geen frikandel speciaal meer, ha, ha.

Ursela, Heeft de zalf al effect? Wat een poepluiers heeft Merel, Lucas heeft er gemiddeld 2 per dag. Hij had van de week een paar keer van die vieze dunne poep. Waarschijnlijk vond hij het niet zo erg, want hij is een paar keer extra in bad geweest, want alles zat onder. Leuk hè, al dat geklauter. Merel is ook een snelle dame.

Geplaatst

Wat een leuke foto's van julian op de fiets. Zo te zien een heel vrolijk kereltje.

Je mag hier als het niet kouder is dan min 10 je kind (goed ingepakt) meenemen in een pulk. Dat is een sleetje achter skies aan. Dat kan ook behoorlik snel gaan dus ik neem aan dat fietsen in nederland goed moet kunnen.

De zalf heeft nog niet veel effect helaas. De plekken zijn even groot maar de bultjes zijn ietsje minder en, het belangrijkste, merel heeft er geen pijn meer aan. Je zou ook pas na 3 dagen resultaat moeten zien, ik wact (ongeduldig) af.

Esk, jammer dat je zo moe bent. Hoop dat je een lekker keutelweekend heb.

Rome, vervelend die buikgriep, gelukkig zijn jullie alweer ervan af.

Geplaatst

Het is nog niet de relaxdag waar ik op gehoopt had. Ik heb de bedden afgehaald, de was er in gedaan, zojuist boodschappen gedaan en opgeruimd en nu zit ik dan op de bank te wachten tot de oven warm is, om even een broodje te bakken. In de tussentijd de auto naar de garage gebracht (kapot remlicht en een slappe band die niet hard wil blijven) en Thomas toch maar even naar het kdv gebracht om mijn handen vrij te hebben voor bovenstaande klusjes... straks dus Thomas weer ophalen, maar natuurlijk eerst de auto (anders kan ik niet op het kdv komen...) en dan pas begint eigenlijk mijn weekend.

Ik heb wel voor morgen echt lekker eten gehaald. Meestal eten we zoiets alleen met kerst, maar aangezien ik afgelopen maandag zo geschrokken was en we eigenlijk ook nog niet bewust hebben stilgestaan bij mijn zwangerschap, had ik zoiets van: speciale gelegenheid! Dus nu "vieren" we morgen dat ik alweer het eerste trimester door ben (ach, je kan maar wat verzinnen om feestelijk te doen...). We eten dus morgen Haricots verts in spek gerold, varkenshaas met stroganoffsaus en pomme duches. En natuurlijk een lekker toetje (wat ik nog even moet verzinnen). En nog een voorafje, maar daar heb ik ook nog niet over nagedacht. Ik wil de tafel mooi opmaken, de schalen erbij, nou ja, de hele riedel dus. Eigenlijk een etentje maar dan thuis.

Ursula, geen pijn is natuurlijk al een vooruitgang, toch? En ik neem aan dat zo'n zalfje ook even tijd moet krijgen om in te werken.

Geplaatst

Hey meiden

Ik moet even wat vertellen hoor,onze kleine meid kruipt de trap op!

Vandaag ineens en gelijk van beneden tot boven.

Wat een leuke foto's weer allemaal van de boefies!

Urs mijn man heeft gelukkig weer werk en hij had de ziekte van pfeiffer waardoor de bloedplaatjes heel laag werden.

Beetje vreemd verhaal was het maarja.

groetjes

Geplaatst

Hoi meiden,

Hier alles goed hoor!

Lees jullie verhalen gezellig mee, even geen puf gehad om te reageren.

Wat gaat het allemaal snel en worden ze groot he! Al kruipen en sommige al lopen! Wow!

Milou kruipt nog niet hoor, tot haar eigen frustratie. Rollen gaat super, eten gaat hartstikke goed. Sinds een paar dagen met brood begonnen en ze had na 1 dag al door hoe het niet meer aan haar gehemelte moet plakken en vandaag had ze al bijna een hele boterham met korstjes op! Ze was er duidelijk aan toe. Vanaf komende week mogen ze op het KDV ook brood gaan geven van me ... ik ben er ook wel aan toe ... haha.

We gingen gisteravond even snel uit eten (alleen hoofdgerecht en wat brood vooraf) en Milou zat er in de kinderstoel van het restaurant zo super bij! En ze at heerlijk brood mee ... was zo super leuk en gezellig. Ze is zoooo lief en tevreden.

Warm eten gaat ook goed. Ik heb porties van 200 gram ingevroren en dat gaat meestal zo'n beetje op. Ze krijgt nu meestal groente met aardappel (125 gr groente, 75 gr aardappel doe ik). Volgende stap wordt een eitje, wat vis of linzen erdoor heen mengen. Maar eerst deze voorraad maar weer op. Ik vind het wel lastig om nieuwe dingen te maken, kom toch steeds bij hetzelfde terug. Ze eet nu:

witlof/peer

broccolli/tomaat

broccolli/courgette

bruine bonen/appel

pompoen (krijgt ze morgen voor het eerst, wat een gedoe was dat, die pompoen slachten!)

bloemkool

Nog ideen voor variatie, die ook makkelijk in wat grotere porties te maken is en dan invriezen?

Veel groetjes allemaal! En beterschap voor de zieke kindjes .. zielig he. Milou is heel regelmatig ziek of verkouden. Donderdag met 38,6 opgehaald bij het KDV, 's avonds weer ok.

Geplaatst

Bloemkool met aardappel en nootmuskaat

Brocolli met aardappel en tartaar (gaar geruld)

Spinazie, aardappel en een half eitje

Worteltjes, aardappel en visstick

Witte rijst met maïs en gekookte kip

Sperzieboontjes met aardappel

Snijboontjes met aardappel en ham

Ik hoop dat je er iets aan hebt. Dési eet ook spruitjes.

Geplaatst

Hier geen gerol meer gezien. Ze zit wel heel lief te spelen en wil graag staan. Op haar platte voetjes. Stappen doet ze nog niet natuurlijk. De kleine meid gaat echt niet kruipen, denk dat ze straks zo wegrent hahaha.

O ja, over die vit D. Staat op de verpakking van Nutrilon. Minder dan 500 ml danextra vit D.

Geven jullie eigenlijk opvolgmelk 3? Dési is nu over de 10 maanden en ik geef het nu, maar lees ook dat je gewoon 2 kanblijven geven.

Geplaatst

Tx Natasja, staan zeker een paar dingen bij die ik ga maken voor de volgende ronde!

Ik was van plan vanaf 10 maanden wel opvolgmelk 3 te gaan geven, gewoon omdat op de verpakking van 2 staat: 6 tot 10 maanden.

Ik was met Milou op het CB woensdag en ze zei niks over vitamine D, zal wel goed zijn. Milou was 71 cm en 8300 gram met bijna 8 maanden. Lekker gemiddeld.

Geplaatst

Aha, nu snap ik wat jullie met opvolgmelk bedoelen. Tja, ik heb hier nummer 1 en nummer 2 gezien in de winkels en dan houdt het op. Een vraagje voor als we naar nederland gaan, hebben ze daar het merk Hippo, (ekologische moedermelkvervanging nummer 2)

Oooh jacelyn al de trap op. Vlot. Merel komt tot tree nummer 1, ze wil het wel errug graag, staat regelmatig verlangend naar boven te kijken. Binnenkort gaan we traphekjes installeren.

Annelies, fijn dat milou zo goed brood eet. Merel is naast alle groentes ook fan van bruine bonen. Ik geef dat er vaak bij als aanvulling. Vooral goed als je vegetarisch eet.

Natasja, ben je al begonnen met je baan?

Ik vind merel de afgelopen weken opeens zo veel wijzer geworden. Steeds meer peuter en minder baby.

Geplaatst

Hippo heb ik nog nooit van gehoord Ursela. Misschien even googlen? Voor zover ik weet, komt hier NAN voeding het dichts in de buurt van moedermelk. Maar dat wel niet ecologisch (heet hier biologisch volgens mij) zijn.

Ik heb gisteren een pannetje linzen voor Milou gekookt en in ijsblokjes ingevroren. Dat wil ik regelmatig bij de maaltijden gaan geven (hopelijk lust ze het), als vleesvervanger. Bruine bonen eet ze regelmatig, als echte maaltijd. Daar is ze echt dol op, maar ik heb nu porties gemaakt zonder appels (had ik niet in huis), dus zien of ze dat ook lust. Ze vond pompoen trouwens erg lekker. Ik had maar porties van ongeveer 100 gram ingevroren (de grotere bakjes waren op) en ze was helemaal beteuterd dat het al op was ... awwww.

Kan me bijna nog niet voorstellen dat Miloutje straks ook onder aan de trap staat! Zij is nog wel redelijk baby, maar wel een hele (eigen)wijze ... haha.

Geplaatst

Hier ook nog een echte baby hoor, maar met 100 gram eten hoef ik hier niet aan te komen, dan komt er een enorme woedeuitbarsting ;-). Hij eet echt 200 gram + toetje en dan zou hij best meer lusten. Thomas rolt alleen maar om, maar doet totaal geen pogingen tot kruipen of staan. Hij kan nog prima overal komen door te rollen en er is dus geen behoefte tot wat anders. Hij zit nu ook stevig, dus binnenkort komt hier ook een fietsstoeltje, leuk!

Weet iemand wanneer ze in een kinderstoel in de auto mogen?

Geplaatst

Ik dacht dat iemand het hier had uitgezocht, van die kinderstoel. Vanaf 9 of 10 maanden geloof ik was het antwoord. Wij hebben hem sinds een week ik gebruik genomen. De brio zento. Ben er erg tevreden over.

Annelies, goed idee van die linzen. Ik moet deze week weer een nieuwe lading voor in de vriezer maken en ga daar dan ook linzen bij doen. Vind ze vast lekker. Alleen doperwtjes nog steeds niet.

Nu ga ik de oven aanzetten, heb een kei-grote schaal lasagne gemaakt voor drie dagen (met salade erbij dan). Heerlijk lui zwanger koken...

Oja, wat merel sinds deze week doet: DANSEN!!!! Zodra ik zing of mijn man gitaar speelt gaat ze met haar armpjes zwaaien en op haar knietjes zittend heen en weer hupsen. Geweldig, heeft ze helemaal zelf bedacht want wij dansen bijna nooit.

Geplaatst

OOO wat lekkere verhalen. Zo blij dat jullie kindjes alles eten.

Eten is mijn ook faworite bezigheid, maar allen russisch en italiaans of chinees ((((. Ik was nooit gewend geweest aan nederlandse groenten, dus ik weet niet of is het toevallig, maar mijn zoon lust het ook weinig wat van dat groentes.Ik heb zo veel eten (groenten) weg gegooid en alles geprobeerd.

spruitjes, alle soorten bontjes , als die combinatie....gaat helemaal de laatste tijd niet meer naar binnen. Of is het door echt nu periode van '' eigenwijsheid'' dat hij wi kiezenof door veel ziektes van hem. Hij wil alleen fruit..

Over die ziektes. Nu hebben we weer wat anders: verkoudheid + oorontstekking+ komende grote kiezen +koorts. 2 dagen lang we slapen niet meer. Incl.middag, ochtenden. Ik ben een lopende dodi . Dit is echt pittig hoor, boven alle verwachtingen. Ik moet wat trantje vandaag valen hier om.

ik ben net een med. sister hier non stop bezig. Hehe , nu slaapt hij ....ongelofelijk. Ben benieuwd voor hoe lang.

Ursela, Hippo is hier niet, alleen in Belgium. Mijn moeder moest me wat sturen hier na toe, zelfs bij ons Naestle meer assortiment heeft.

Groetjes, allemaal.

Geplaatst

Ons is verteld dat ze vanaf 9 maanden in de autostoel mogen, mits ze uit de maxi cosi zijn gegroeid. Het hoofdje moet dan aan de bovenkant boven de maxi cosi uitkomen. Is dat nog niet het geval, dan zijn ze er nog niet uit gegroeid. Het is het veiligst om de kleine in de maxi cosi te vervoeren in de auto. Mocht je een botsing krijgen, dan zit het hoofdje goed beschermd.

Ik geeft opvolgmelk Nr. 2. Ik ga ook Nr. 3 geven, denk ik. Gewoon omdat het op de verpakking staat.

Ursela, Wat grappig dat Merel danst, dat moet een leuk gezicht zijn.

Wat goed Esk, Dan kan je binnenkort met het mooie weer ook lekker fietsen!

Geplaatst

Worteltjes met bruine bonen of pompoen met bruine bonen wordt door onze zoon ook heerlijk gevonden. Heb jij al worteltjes geprobeerd ariva? of pompoen? die zijn namelijk een beetje zoet en dat vinden baby's meestal wel lekker. of bruine bonen met appel en worteltjes? dan maakt het appeltje het nog een beetje zoeter? boontjes en spruitjes kunnen soms een beetje bitter zijn. Broccoli, courgette en bloemkool zijn dan betere keuzes..

Hier wordt verder alles nog gepureerd gegeten. ik biedt hem wel af en toe brood aan om te proberen, maar dat is nog geen succes. wel knaagt hij (en slaat vooral) met cracottes en en liga's. Ik hoop wel dat hij op een gegeven moment brood wil en kan eten.

Kees kruipt echt als de brandweer. voor je het weet zit hij aan de andere kant van de kamer. en als hij iets uit een mand of kast aan het trekken is, dan hoor je hem ineens niet. zou hij nu al in de gaten hebben dat dat eigenlijk niet mag en dat hij daarom maar heel stil is..:-)

Geplaatst

JA, Tes, geprobeerd. Broccoli, courgette en bloemkool , worteltjes , bonnen met appels en tartar, en veel meer . Vroeger hij wou veel meer dan nu. Nu is het 2-3 lepels en wil nieks meer. Mischien moet ik fruit na de greontes afschaven , want zo weet hij dat nu fruit hierna komt en wil groente niet meer denk ik. Ik bel CB.Wat ze daar van zeggen.

Ja, het komt wel bij Kees ook dat hij wel weer brood meer eet, dat zien ik bij Daniel. Nu lust hij meer brood. Ja nu is het periode ''hun goed in de gaten houden ''))

Als jullie kindjes zijn verkouden , slapen ze redelijk goed of ligt het ook aan slaapproblemen ? Ik weet gewoon niet meer.DAniel slaapt ontzettend weinig.pff

Geplaatst

Arriva, ach gut, het zit jullie ook niet mee. Van de ene lappenmand in de andere. Ik kan helaas geen tips geven, merel is amper verkouden geweest en ze eet alle groentes (behalve doperwtjes). Klinkt logisch, dat hij liever fruit heeft dan iets anders. Ik geef merel haar toetje meestal pas een half uur-uur na haar avondeten. Misschien is dat een idee?

tessa, ik moest lachen om hoe jij kees zijn gedrag beschrijft, wat een heerlijk eigenwijs kereltje.

Ik hoorde vandaag dat alle kindjes op een gegeven moment uit zichzelf gaan dansen, haha, ik vind merel zooooo uniek maar dat is moedergevoel blijkbaar. De canesten begint nu eindelijk resultaat te geven, steeds minder uitslag en de bultjes zijn helemaal weggetrokken. Nog eventjes doorsmeren maar het komt goed.

Geplaatst

Hè bah Arriva, het zit jullie echt niet mee.

Vandaag voor madam asperges met ham en aardappels gekookt, moet ze het niet. Dan de sperzieboontjes maar uit de vriezer gehaald, ook lange tanden. Uiteindelijk een potje opgewarmd en daar had ze wel zin in. Rare kindertjes....

Ben aan het werk hoor. Het bevalt wel die 2x 6 uurtjes. Ben alleen nog aan het onderhandelen over 'de waardering'.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden