Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai allemaal!

Ik heb een tijdje weinig van me laten horen, want ik ben druk bezig geweest met een boel dingen en had ook weinig puf te reageren. Ik heb wel braaf meegelezen, want ik check toch wel zo'n beetje iedere dag. Nu zit ik even lekker op de bank, maar over 10 minuutjes begint er een programma dat ik graag wil zien, dus ben zo ook weer weg.

Ik heb op gebied van Thomas weinig te melden. Het is nu net een kleine dracula, bovenin is een hoektandje doorgekomen, heel guitig. Hij heeft er ook behoorlijk last van heb ik het idee: dunne luiers, weinig eten etc. Gister gaf hij over en alles zat over me heen, echt smerig. Mijn shirt, beha, broek, sokken, alles onder het overgeefsel. Ik ging er bijna zelf van over m'n nek. Thomas zelf viel wel mee, hij zat in z'n slaapzak en die heeft alles opgevangen. Nou ja, ik dus onder de douche nadat ik Thomas uit z'n slaapzak geholpen had en z'n gezicht had schoongemaakt. En toen alles in de was, wat een smerige bedoening zeg. Gelukkig is alles eruit gegaan. Ik hoop dit niet te vaak meer mee te maken eerlijk gezegd.

Verder gaat alles hier prima. Ik dij al flink uit, maar dat had ik ook wel verwacht. Binnenkort gaan we verbouwen en komt er een dakkapel op zolder en daar komen dan twee kamers erbij. Daarna kan Thomas verhuizen naar z'n nieuwe kamer.

Nou, dat was even een kleine update! Oh, en ik heb de afgelopen dagen echt hele leuke foto's langs zien komen! Dat wilde ik ook nog even kwijt. En wat goed van Dési dat ze weinig last heeft van haar tanden (zie mijn verhaal hierboven). Da's echt heel fijn.

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees ook nog braaf mee maar weinig tijd om te schrijiven!

Esk leuk dat je gaat verbouwen en heb je een foto Van je buik en ursela ook ik ben wel benieuwd naar jullie mooie zwangere buiken!!

Ursela wat een leuke foto's en wat knap van merel dat ze al staat dat doet mijn kleine meid nog niet hoor

Nog plannen voor het weekend??

Geplaatst

Zo, ik ben 5 buisjes bloed armer. Volgende week donderdag de uitslag. De dokter wilde niet op pfeiffer testen, alhoewel hij het wel waarschijnlijk acht (omdat mijn zus het nu ook heeft en gezien mijn symptomen). Maar bij testen schijnt lastig te zien te zijn of je het 2 maanden geleden of 20 jaar geleden hebt gehad.

Ik vond het een beetje een vaag verhaal, want als ik het NU heb, zal het toch wel uit het bloed blijken? Ik kreeg het idee dat hij vindt dat je het beter niet kan weten als je het hebt (het gaat vanzelf over), zodat je er niet in kan zwelgen.

Anyway, hij gaat nu op vakantie en ik word volgende week donderdag door een waarnemer gebeld over de uitslag. Als daar niks uitkomt, ga ik toch aan haar nog vragen over de pfeiffer.

Natasja: bedankt voor de link van die beker, ga ik 's even goed bekijken.

Ik ben ook benieuwd naar de buiken!!

Geplaatst

Okee dan, komt ie (dit is anderhalve week geleden op 14,5 week)... en dan ook nog een pasfoto van Thomas, voor op z'n identiteitsbewijs.

[ATTACH=CONFIG]1103[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1104[/ATTACH]

Geplaatst

Annelies, hmm, een beetje rare redenatie van je huisarts. Ondanks dat je er niets aan kan doen (pfeiffer) is het toch fijn om te weten of je het hebt, oa ivm besmetting van anderen. Mij zou het juist helpen om te weten dat ik het zou hebben omdat ik het dan makkelijker kan plaatsen. Hopelijk is het dat niet en vinden ze iets dat met een simpel vitaminepilletje te verhelpen is. Beterschap.

Geen weekendplannen, lekker van het goede weer genieten en ik werk avonddiensten. Dat is genoeg.

Vandaag voel ik me ietwat beterder dan de afgelopen dagen. Mijn buik is geexplodeerd, zo voelt het tenminste. Ik heb helemaal nog geen buikfoto's gemaakt. Ik heb hier een foto van vorige wek, als je het lijntje van mijn trui volgt zie je de grote buik. Ik zal binnenkort de moeite nemen. Ik ben gisteren bezig geweest op de toekomstige guttenrom. Daar staat namelijk nog een lelijke ikeakast. Die wilde ik eerst naar de kelder maar daar past hij niet en ook niet in de garage. Dus hij blijft staan want ik wil de opslag niet wkijt. Om het geheel wat vrolijker te maken heb ik er stickers op geplakt. Ook heb ik een groei-plankje beschilderd met vogeltjes en op de kast gehangen.

Esk, wat jammer dat thomas zo'n last heeft van zijn tandjes. Hopelijk zijn ze er snel door. Lijkt me extra zwaar, combi zieke thomas en zwangerschap. Hopelijk lukt het je om af en toe bij te laden.

[ATTACH=CONFIG]1106[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1107[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1108[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1109[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1110[/ATTACH]

Geplaatst

hoi hoi

ik ben al heel lang niet geweest . leuk om al die verhalen te lezen wat gaan ze hard die kleintjes. anna-lisa heeft inmiddels 5 tanden 1 beneden en 4 boven . waar ze gelukkig niet veel last van heeft gehad. ze eet heel erg goed en veel. vorige week bij cb geweest ze was niet veel aangekomen . was niet erg maar mocht haar nog meer eten geven. ze beweegt erg veel als het aan haar ligt kruipt ze de hele dag. ze gaat nu ook zelf zitten. wat er heel leuk uitziet eerst gaat ze op handen en voeten staan dan zakt ze door op haar knieën en dan 1 been naar voren.

het ziet er heel grappig uit. gisteren heeft ze haar voor het eerst opgetrokken. zag er leuk uit maar van mij mag ze nog even wachten. ze is heel erg nieuwsgierig.

hier nog wat foto's groetjes silvia

[ATTACH=CONFIG]1116[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1117[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1118[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi, hoi,

Fijn dat het goed gaat Sylvia.

Weet je al iets Annelies?

Kast is leuk geworden Ursula. Wacht nog wel op een buikfoto hoor ;-)

We denken dat er nog meer tandjes komen bij Dési. Die onder steken al uit haar tandvlees, maar nu is ze snipverkouden en af en toe begint ze zomaar uit het niets even te huilen. Eten wil ze niet, fles wel, ze kwijlt. Wij denken, nog meer tandjes. Iemand ervaring?

Liefs

Geplaatst

hi dames,

Ons weekend was heerlijk. Vrijdagavond met manlief uit-eten geweest en Wessel logeren bij een oom en tante. 's-Ochtends een poging gedaan om uit te slapen maar daar ben ik echt niet meer van. We hadden afgesproken om Wessel pas rond 10 uur op te halen dus heb ik mijn hele huis gepoetst voordat ik hem opgehaald heb. Daarna dus heerlijk lang de tijd gehad om met hem door te brengen.

Zaterdag is mij pa komen logeren, erg dubbel. Het is erg gezellig als hij er is maar het gemis van mijn moeder is dan extra aanwezig. Hij vond het dan ook wel moeilijk maar ondanks dit was het erg gezellig.

Gisteren nog wezen fietsen en daarna lekker thuis van het zonnetje genoten.

Natasja, Wessel kwijlde ook heel erg toen al zijn tandjes doorkwamen. Hij had binnen 2 weken 6 tandjes dus het zou goed kunnen dat er bij Desi nog meer aan zitten te komen. Niet willen eten had Wessel niet.

Ik ben echt super trots op mijn kleine man, hij loopt al met zijn loopwagentje. Gisteren ontdekte hij dat hij alleen kon lopen en nu krost hij het hele huis inclusief tuin door...

Geplaatst

Silvia, leuke foto's vooral die voor het front van de bus.

Natasja, geen ervaring mee, maar ik ben benieuwd. Misschien komt het wel doordat ze snipverkouden is. Heb je zelf wel eens geprobeerd te eten met een knijper op je neus? Echt niet prettig als je niets ruikt.

Dorine, ik ben ook een beetje trots op wessel. Fijn dat het weekend goed was, ondanks je dubbele gevoel.

Vraagje, volgende week gaan we naar nld, wat doen jullie nu jullie peuters aan als jullie naar buiten gaan?

Geplaatst

Mijn boefje heeft nu ook koorts 38,9. Ze is wel blij en slaapt veel.

Dorine, gelukkig een goed weekend. Wat leuk dat Wessel de hele kamer al doorloopt.

Ursula, ligt echt helemaal aan het weer. De ene keer een jurkje met maillot en leggin, lange mouwen en vestje of een broek met een truitje en winterjas. De andere kan de leggin of maillot alleen gedragen worden en volstaat een zomerjas. Heel wisselend, zoals het weer.

Geplaatst (aangepast)

Hi Natasja,

Wessel is ook opeens ziek. Ik werd vanmiddag door de oppas gebeld. Hij had tussen de 39 en 40 graden koorts.

Nu nog steeds. Ik heb hem een paracetamol gegeven en nu ligt hij te slapen. Bah, het is niks he als die kleintjes ziek zijn.

Ursela, hier net zo wisselens met kleren als Natasja. De ene dag heeft Wessel een korte broek en een t-shirt aan en de volgende dag een dun truitje met lange mouwen en een zomerjasje.

Gisteren gemaakt:

Foto-CY3I3JOV.jpg

aangepast door Simonja
Foto toevoegen
Geplaatst

Koorts is weg gelukkig. Bijna geen last van gehad. Wel heerlijk rode appelwangen. Zal straks even een foto gaan plaatsen vanaf de pc.

Geplaatst

Natasja, gelukkig dat de koorts bij Dési weg is. Wessel had vanochtend 37,9 dus gelukkig ook al een stuk minder dan gisteren.

Ik wil dit toch ff met jullie delen:

Groetjes Dorine

Geplaatst

Ursela, Lucas heeft meestal een dik vest aan buiten een lange broek en een tshirt met lange mouwen. Laatst een keer een dun vestje. Leuke foto's! Vooral die in de hangmat vind ik erg mooi.

Natas, Gelukkig gaat het weer beter met Desi.

Wessel ook ziek, bah! Beterschap. Wat een leuke stoere foto van je mannetje. Knap zeg van hem, dat hij met zijn loopwagentje aan de wandel gaat.

Mooi buikje Esk, Gaat het allemaal goed?

Geplaatst

Wat een mooi filmpje zeg van Wessel. top!

ik heb een vraag. Ook kees begint neigingen te vertonen tot staan. begint zich aan dingen vast te grijpen en de beentjes worden steeds vaker gestrekt. ofwel, de volgende stap wordt iets van schoeisel aan te schaffen. maar ik heb geen idee wat. het moet immers lekker zitten en goed zijn voor de baby. of moet ik hem voor nu gewoon even op blote voeten, c.q. sokjes laten lopen?

tips zijn welkom...

groet,

tessa

Geplaatst

Ik heb leren slofjes gekocht voor Dési. Ze blijven heel goed om haar voetjes zitten, zijn erg soepel en ze kan ze zelf niet uittrekken. Ze zeggen dat kindjes het beste kunnen lopen op sokjes, blote voetjes of zachte schoentjes. Dit komt omdat ze hun teentjes gebruiken voor stabiliteit.ze grijpen er als het ware mee. Als de zool te hard is, de schoen te klein of te smal dan belemmert dat in het lopen.

http://www.bebou.nl/winkel/index.php

Geplaatst

Tessa, Wessel loopt meestal ook op blote voeten / sokken.

Wel heb ik ook schoentjes voor hem gekocht (bij de Prenatal). De schoentjes zelf zijn halfhoog en de zooltjes zijn dun zodat de schoenen niet te zwaar zijn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden