Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties over mijn moeder.

Tessa, wat leuk dat Kees zich ook begint op te trekken. Pas maar op hoor want voordat je het weet zoeft hij je voorbij :-)

Natasja, Dési wil gewoon meteen los gaan staan, de stappen tussendoor slaat ze gewoon over.. hahaha

Kiet, spannend dat jullie over 2 weken alweer de 20-weken echo hebben. Tjemig, dan ben je alweer op de helft. Ik vind het nu zo snel gaan..(maar dat is altijd bij een ander). Ik ben blij om te horen dat je zwangerschap ook goed gaat.

Hou vol!

• Reacties 4,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ik ben het eens met Dorine Natasja. Desi gaat straks gewoon direct lopen!

Kruipend zoeft Kees me ook al voorbij als ik niet oplet. Hij zit geen moment stil. Kees is alleen rustig als hij slaapt. voor de rest is hij veel te druk met de wereld te verkennen, te lachen te spelen en te schreeeuwen. Hij kan me toch een partij hard schreeuwen. gewoon ineens uit het niets. dat je buiten zit en dat je zeker weet dat ze het 3 straten verderop ook wel gehoord hebben...:-)

goh kiet, dat gaat inderdaad snel zeg...

wij worden 16 mei in de artsenvergadering besproken. En gezien al onze uitslagen goed waren (hormoonhuishouding eigenlijk gelijk aan 2 jaar geleden, er waren eicelblaasjes zichtbaar, sperma van mijn man was meer dan goed genoeg voor ICSI (zelfs zo goed dit keer dat we op de grens met IVF zaten) en er geen wachtlijst is verwachten we weer snel daarna te kunnen starten!

voor nu, fijne dag allemaal en wie kan geniet van het mooie weer (ach werken met mooi weer is ook altijd beter dan werken met slecht weer)..

Geplaatst

Fijn dat de uitslagen goed waren Tessa. En optrekken al, knap hoor!

Dorine, ik kan me goed voorstellen dat je geen medicijnen wil bij je Cryo. En sterkte, het lijkt me echt moeilijk om je moeder te moeten missen.

Oh Natasja, wat heerlijk varen met de kleine. Klinkt echt als even opladen. Milou wil ook de hele tijd staan. Terwijl ze nog niet eens kruipt of zelf kan gaan zitten.

Ik kom net terug van het CB. De 9 maands controle. Milou woog 8600 gram en is 72 cm lang. Lekker gemiddeld weer. Ze was minder hard gegroeid, maar dat is normaal vanaf nu (anders is het einde zoek ... haha). Qua ogen enzo alles goed.

Als tip meegekregen, dat zolang ze niet zelf kan gaan zitten ik haar ook niet te vaak neer moet zetten, zodat ze leert zelf te gaan zitten. Zelfde geldt voor staan, niet haar tegen de box aan gaan zetten, zelf laten doen. Op schoot enzo mag wel gewoon, krijgt ze geen kromme benen van (zoals mijn schoonmoeder constant beweert).

En nu ben ik weer wat maaltijden voor haar aan het koken en invriezen. Bruine bonen/aardappel/appel, courgette/brocolli/aardappel, bloemkool/aardappel/ei of vis en pompoen/rozijnen/couscous. We hebben ook nog bietjes, maar ik las dat je die helemaal niet mag invriezen. Dus dat eten we vanavond maar met z'n allen :)

Heb pas ook het Opperdepop boek gekocht, leuk.

Geplaatst

Tessa, wat fijn dat de uitslagen goed waren en hopelijk mogen jullie snel weer beginnen. Spannend hoor.

Kees is ook goed bezig. Dat gillen herken ik ook zo goed. Soms proberen ze echt boven je uit te schreeuwen.

SJSL, wat goed dat jij nog steeds vriesporties met eten maakt. Ik ben hiermee gestopt, Wessel eet gewoon

Met ons mee.

Kiet, wanneer ga je op vakantie?

Fijne dag

Geplaatst

Ik hou Milou nog lekker klein, dus ze krijgt nog echt baby baby eten. En dat is wel lekker makkelijk te maken in grote porties.

Als ze gaan mee-eten is weer een hele stap zeg. Wij eten vaak magnetronmaaltijden (de gezonde van AH) of salades, dus dat zullen we tzt wel wat moeten veranderen.

Geplaatst

Thomas eet meestal met ons mee tegenwoordig en als het te scherp is (in mijn ogen), dan krijgt hij een potje. Ik pureer ook niets meer, alles wordt geprakt met een vork en dat gaat hartstikke goed. We eten nu ook met z'n allen tegelijk, da's wel heel gezellig. Eerst kreeg Thomas namelijk zelf eten en aten wij daarna. Ik ga nu langzamerhand ook het wat meer gekruide eten uitproberen, want dan is het helemaal makkelijk.

Hier wordt trouwens nog niet opgetrokken of gekropen of gestaan. Wel heel veel gerold, watervlug is hij. Die heeft helemaal geen behoefte om te kruipen, want hij komt met rollen veel vlugger ergens :-). Wel zag ik gister eventjes achteruit getijger, dus misschien toch nog kruipen? Naja, hij zal het allemaal vanzelf wel leren denk ik dan. Zitten vind hij wel helemaal het einde. Dat advies van het cb hebben wij ook gehad, maar in de praktijk is dat toch lastig vol te houden. Het is zo handig om hem even ergens neer te zetten...

Nou, ik ga maar weer eens genieten van het mooie weer!

Geplaatst

Ff over dat zitten: dan betekent dit dat Dési de hele dag op haar rug ligt of op haar buik ligt te huilen, aangezien ze niets anders kan/wil. Kan toch niet de bedoeling zijn?

Geplaatst

Dat lijkt me ook niet. Hier zit Thomas een aantal keren per dag: in ieder geval tijdens eetmomenten en als hij op schoot zit. Verder vaak in de ochtend een tijdje tijdens het spelen en in de middag ook (en in de buggy/wandelwagen uiteraard). De rest van de tijd leg ik 'm wel neer, dus in de box, op het kleed of in de tuin. Nou is het wel zo dat Thomas zelf niet kan gaan zitten. Als ik hem neerzet, dan blijft hij zitten, maar als hij zelf naar zitstand zou moeten, dan lukt dat niet. Ik denk dat ze afwisseling bedoelen?? Gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen, het zal allemaal wel loslopen denk ik dan.

Geplaatst

Natasja, ik sluit me helemaal bij ESK aan. Gewoon doen wat voor jezelf goed voelt en op sommige momenten stimuleren. Het komt vanzelf wel.

Ik ben soms wel eens jaloers op die

Kinderen die nog lekker op 1 plej blijven zitten/liggen. Ik ren echt heel de dag achter Wessel aan. Dan zit hij in de planten, dan wil hij de trap op, dan verhuisd hij al mijn meubilair. Het is wel leuk dat hij zo snel met alles is maar ook best vermoeiend. 'Nee' begrijpt hij nog niet echt dus ik moet hem echt bij dingen

Weghalen.

SJSL, zoals jij Milou omschrijft met dat klein houden, dat kan ik me al bijna niet meer herinneren van Wessel. Die tijd is bij

Hem maar zo kort geweest.

ESK, ik was eerst ook heel voorzichtig met

Kruiden maar nu eet Wessel alles mee.

Geplaatst
Ik ren echt heel de dag achter Wessel aan. Dan zit hij in de planten, dan wil hij de trap op, dan verhuisd hij al mijn meubilair.
Haha .. die Wessel. Hij is echt snel met alles he. Is ook wel iets om trots op te zijn, maar wat je zegt, ook vermoeiend.

Natasja: Milou zit ook tijdens de eetmomenten (en vandaag voor het eerst in het supermarktkarretje!). Ik zette haar al niet heel vaak neer op haar speelkleed, maar wel af en toe (meestal met een borstvoedingskussen om haar heen, zodat ze zacht valt als ze het niet meer houdt). Ik ga dat wel minder doen nu, want Milou vindt het ook nog prima om te liggen. Vooral in de box (op de grond vindt ze wat minder). Maar als Desi het liggen zat is en wel wil zitten, zou ik dat gewoon lekker doen hoor. Het komt allemaal vanzelf wel, wast Esk zegt.

Geplaatst

Hoi meiden,

Dorine wat gaat Wessel snel!!! Hier wat getijger maar nog niet echt kruipen ze kan we heel goed zitten maar optrekken en lopen doet ze nog niet.

Je zegt dat Wessel alles mee eet maak je dan alles vers? Ik doe bijvoorbeeld aks we spaghetti eten gewoon zo'n zakje maar daar zit toch teveel zout in??

Wij gaan naar Turkije heerlijk!!!! Kijk er echt naar uit!

Geplaatst

Ga Dési haar speelkleed pakken en kijken of ze daar op liggend buik/rug op wil. Wie weet gebeurt er een wonder haha.

Kiet, bij het cb zeiden ze dat je moet oppassen met die zakjes ivm zout. Zolang je dat niet iedere dag eet zal het toch heen kwaad kunnen?

Lekker Turkije, wanneer ga je?

Wij gaan net na Dési haar verjaardag een weekje duiken in Egypte. Zal er heerlijk rustig zijn aangezien er vanuit NL 34% minder boekingen zijn.

Heb nog Mexicaanse bonenschotel van gisteren over (witte bonen, tomatensaus, maïs, ui, rundergehakt en tacokruiden en appel). Ga proberen of ze het lust.

Soms is het makkelijk dat ze zit waar ze zit, maar ja, dat getil, daar word je niet vrolijk van. Kan haar ook moeilijk de hele tijd laten zitten op dezelfde plek. Ze zit op schoot, staat op schoot, ligt op de bank, zit in haar kinderstoel, hangt bij je op schoot, hangt eventjes in een loopwagentje etc. Probeer maar een beetje te variëren haha.

Gister een flink stuk aan de wandel geweest en weer aan het einde van de dag gevaren. Ben zo blij met onze sloep.

Ze heeft iets nieuws: soms 's nachts huilend wakker. Dan troost je haar even en dan is het weer goed. Vast dromen. En ze wil na haar pap 's ochtends weer in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Geplaatst

Hi Kiet,

Nee, ik maak niet alles vers. Als wij spaghetti, bami, nasi oid eten dan gaat daar ook zo'n kruidenzakje in. Ik ben zelf van mening dat als hij dit niet dagelijks eet, dat het dan niet veel kwaad kan. Ik probeer het eten zo te plannen dat het niet elke dag zo gekruid is.

Gisteren had ik bijvoorbeeld een heerlijke pastasalade (macaroni, gezeefde tomaten, tonijn, mais, lente-uitjes en olijven) Hij vond het heerlijk en heeft er goed van gegeten.

Natasja, ben benieuwd of Dési het lekker vind.

Lekker dat jullie naar Turkije gaan, vertrekken jullie al snel?

Natasja, jullie op vakantie één weekje na de verjaardag van Dési, dat is dus ook al bijna. Nemen jullie Dési mee of blijft zij bij iemand in NL? Mijn man stelde ook voor om weer eens een weekje met z'n tweetjes naar New York te gaan maar ik kan dit nog niet. Alleen het idee om Wessel een weekje achter te laten benauwd me momenteel nog. Van de andere kant lijkt het me heerlijk om daar weer eens naartoe te gaan met z'n tweetjes. Ik moet wel toegeven dat dit vooral zo is sinds het overlijden van mijn moeder. Ik heb het idee dat ik niet te lang weg kan omdat ik dan te veel mis. Ach ja, dat zal ook wel weer minder worden.....

Wij vieren Wessels eerste verjaardag op Sardinië, ook leuk en heel veel zin in!

Nienke, alles goed bij jullie en ESK, lekker aan het aftellen voor de vakantie? Mocht ik je niet meer spreken dan wens ik je alvast een hele fijne vakantie toe, geniet ervan. DIt is waarschijnlijk de enige vakantie die jullie 'alleen' met Thomas zullen hebben, volgende keer lekker saampjes met jullie 2e kindje erbij!!!!

Oh ja, wat ik nog ff kwijt wilde. Het begint bij mij toch ook steeds meer te kriebelen om weer te starten met de pogingen. We hebben afgesproken de eerste cryo-tp was na de vakantie te doen maar ik moet me echt inhouden om voor die tijd niet al één te laten doen. De positieve kriebels zijn er in elk geval weer dus ben benieuwd hoe het straks gaat lopen.

Dames, geniet van het mooie weer of werk ze vandaag.

Groetjes Dorine

Geplaatst

We vertrekken de 14e en Dési is de 12e jarig. Ze blijft dan een weekje bij oma, die bood aan om op te passen: het is veel te heet in Egypte, ga maar lekker nog een keertje duiken met zijn tweetjes, was haar mening. Dat ze 4 maanden was zijn we ook een weekje gaan duiken en dat is goed bevallen. Even geen mama, maar Natasja. Ik ben natuurlijk de hele dag met haar samen. Het zal dit jaar wel moeilijker worden dan vorig jaar...

Ze heeft vanochtend voor het eerst achteruit in het geleende loopwagentje over het terras achter gelopen/gereden. Heb er snel met mijn mobiel een klein filmpje van gemaakt :-;

Geplaatst
Ze heeft iets nieuws: soms 's nachts huilend wakker. Dan troost je haar even en dan is het weer goed. Vast dromen. En ze wil na haar pap 's ochtends weer in bed. Hoe gaat dat bij jullie?

Milou is natuurlijk jonger, maar die wil 's ochtends altijd snel weer naar bed. Ze ligt altijd binnen het uur er weer op (tenzij het een KDV dag is) en soms al binnen 40 minuten. Ik heb het gevoel dat de pap een onderbreking is van haar lange slaap.

En ik denk ook dat ze af en toe droomt. Soms wordt ze wakker, klein huiltje en slaapt weer verder. Als ze niet lekker is, valt ze niet zelf terug in slaap en heeft ze echt een aai over haar bol nodig.

Dorine, die pastasalade die je omschrijft, pureer of prak je dat dan voor Wessel? Hoeveel tanden heeft hij eigenlijk al?

Klinkt erg lekker trouwens! Haha.

Geplaatst

Hei!

Hier ben ik weer. Gezond en al op noorse bodem. Lief dat jullie zo bezorgd waren. Merel had inderdaad de vijfde ziekte, kreeg op de dag van vertrek naar nld de kenmerkende uitslag, Daar had ze gelukkig geen last van. De dokter wilde mij niet testen omdat hij dat onzinnig vond, ook prima. Ik wat meer gerustgesteld. Pff, ik ben blij dat ik in het vakantieland van mijn dromen ben gaan wonen want vliegreizen zijn niet aan mij besteed. Achteraf bleek de stress daarvoor weer veel lichamelijke invloed te hebben gehad. Stomme trien, vind ik mezelf dan, want dat helpt helemaal niets. Maja, we hebben het overleefd en we hebben genoten van het heerlijke weer in nld. Merel heeft een loopwagentje gekregen (twee, want ik had er zelf eentje gekocht en later kreeg ze er 1 van een tante) en ze ging er gelijk mee wandelen. Het ene wagentje komt van de prenatal, hout met blokken erin, valt niet snel om. de andere is zo'n uitgedacht fisherprice wagentje van plastic, handig voor buiten.

Ik heb net eventjes bijgelezen, leuk vele weetjes en verhaaltjes.

Marchan, ik wil jullie veel geluk wensen met je twee meiden en wie weet, misschien ooit een derde?

Arriva, wat een verschrikking, koortsstuipen. Heel veel sterkte met dani en met je zwangerschap. Ik hoop dat je binnenkort in wat rustiger vaarwater komt zodat het je lukt om af en toe te genieten van je zwangerschap.

Ik las met verbazing de verhalen over het zitten. Ik dacht dat alle kindjes dit automatisch konden vanaf 4 maanden. Weer iets geleerd.

Merel eet ook vaak met ons mee, ik ben aan het schuiven met haar en mijn avondetentijden zodat die wat meer bij elkaar liggen. Ik maak sommige dingen wel kleiner maar het zijn altijd kleine stukjes en niet alles gepureerd.

Kiet is niet 20weken, dat is esk. Jammer kiet dat deze poging niet gelukt is. Hoop op meer succes met de volgende.

Tessa, wat een leuke foto's van kees, een schattig manneke met die volle kop haren. Wat fijn dat het goed gaat met kleine stukjes eten.

Esk, fijne vakantie!

Nu ga ik van het paasweer genieten buiten. Merel ligt op bed.

Geplaatst

Fijn dat alles goed is Ursela. Je trof je het wel met het weer in Nederland in ieder geval.

Hoe lang ben je nu zwanger? In Noorwegen doen ze geen 20 weken echo, of wel?

Ik las met verbazing de verhalen over het zitten. Ik dacht dat alle kindjes dit automatisch konden vanaf 4 maanden. Weer iets geleerd.

Haha ... met 4 maanden al? Nee, bepaald niet :)
Geplaatst

Hoi meiden,

Zo ik heb weer even een gaatje gevonden om even snel een berichtje te tikken.

We gaan over 6 weken maar in het ziekenhuis zeiden ze dat het erom ging spannend of er dan al wat gegroeid is ik moet namelijk eerst mijn menstruatie opwekken en voordat ik dan ongesteld word zijn we alweer 2 weken verder dus dachten wij dan wachten we liever even anders zijn we straks zo teleurgesteld als het afgebroken moet worden.

@ Natasja wat knap van desi zet je het filmpje op internet? Zoe kan wel al staan maar verder zit er nog geen beweging in ze duwt het loopwagentje wel vooruit maar doet geen stapje dan hangt ze zeg maar naarvoren snappen jullie het nog haha en ik blijf altijd wel bij haar staat want Ze is nog niet echt stabiel. Heb je niets meer van die mevrouw vd hond gehoord die had afgezegd?

@dorine nou dan ga ik haar ook meeladen eten ik dacht al ojee moet ik straks alles vers gaan maken haha

Doen jullie nog iets speciaals om het lopen te stimuleren?

Nou ik ga genieten van het mooie weer! Lekker fietsen straks!

Geplaatst

Weet niet of het met dit filmpje lukt, want die heb ik met mijn mobiel gemaakt. Zal vd week de camcorder gebruiken.

Spannend dat er een heleboel alweer gaan beginnen. Denk dat wij ons er maar bij neer moeten leggen.... Wat die mevrouw betreft, niets meer vernomen.

O ja, mevrouwtje rolde op haar zij,bleef even liggen en rolde weer terug!! Toen ging ik de was buiten ophangen, kom ik terug LIGT ZE OP HAAR BUIK! Ben helemaal blij verrast. Was niet blij, want ik ben weer verkouden, rillerig, pijn onder mijn oog etc. Straks naar de huisarts. Zal vhholteontsteking zijn. Dat moet weg voordat we gaan duiken natuurlijk.

Dorine, ze heeft 6 hapjesvan de bonenschotel gegeten, daarna iets anders. Nog nooit uien, witte bonen en gehakt gegeten, dus dat was te verwachten ;-). Vanochtend wel een lekkere luier haha.

Geplaatst

SJSL, ik prak of pureer niets van die macaroni-salade. Ik snij het in kleine stukjes en dan eet Wessel het op. De mais blijft zoals deze is, die snij ik niet kleiner.

Wessel heeft 6 tanden, 4 boven en 2 beneden dus hij kan goed kauwen.

Merel en Wessel hebben vorige week samen bij mij in de tuin gespeeld terwijl Ursela en ik lekker van een glaasje fris aan het genieten waren. Tsja, dat krijg je als één van de twee zwanger is, dan kan er geen rosé gedronken worden bij dit heerlijke weer. Ik vond het erg leuk om iemand van het forum 'live' te ontmoeten. We kenden elkaar niet en toch weet je zoveel van elkaar.

Ursela, als je weer in NL bent zie ik jullie wel weer verschijnen :-)

Zie hier onze kids in de tuin.

[ATTACH=CONFIG]1235[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]1236[/ATTACH]

Kiet, wij gaan dezelfde periode op vakantie en starten daarna dus ook samen weer. Gezellie... Wellicht komen we elkaar nog tegen in het EMC.

Ik ga nu ook van het lekkere weer genieten. Niet verkeerd om zo een weekje vakantie te hebben.

Groetjes

Geplaatst

Wat leuk dat jullie hebben afgesproken en.. Waren jullie zoals je verwacht had tenminste ik heb wel een beeld bij jullie allemaal. Was ursela op bezoek bij jou in de buurt?

Ja wie weet komen we elkaar wel tegen! Dat zou leuk zijn!

Geplaatst

Wat leuk dat jullie hadden afgesproken! Leuke foto's hoor.

Wij hebben net 2 autostoeltjes gekocht (allebei de auto's 1). Weer een volgende stap, alhoewel ze nog wel effies in de maxicosi en de reiswieg (die ook in de auto mag) past ... gelukkig!

Ik heb ook een slabje met mouwtjes gekocht .. haha ... dat is soms wel nodig. Ik was vandaag zo slim om kwark met blauwe bessen als hapje te geven, terwijl mevrouwtje voor het eerst een nieuw WIT shirtje aanhad. Denk niet dat ik die vlekken er nog uitkrijg :)

Natasje, GO Desi! Gaat ze toch nog rollen misschien?! Als ze de smaak te pakken heeft kan het wel eens snel gaan.

Vonden jullie fietsen met de kleine ook moeilijk de eerste keer? Ik heb het vorige keer geprobeerd, maar vond het echt lastig. Vooral het opstappen, ik pas niet echt supermakkelijk ertussen (ben niet de slankste). Hopelijk went het nog (zal wel), m'n moeder zei al dat ik eerst even moet oefenen zonder kind in het zitje.

Vandaag in de babywinkel had ik Milou trouwens vanuit de auto in een draagdoek gedaan, zooo leuk. Het was een ringsling doek, die zijn supermakkelijk. Ze zat er zo lekker bij.

Prettig paasweekend allemaal!

Geplaatst

Hei!

Annelies, dat lijkt me inderdaad praktisch, zo'n ringsling. Ik neem ook vaak de babybjørn mee ipv het wagentje. Maar nu zit mijn groeiende buik in de weg.

Dorine woont in hetzelfde dorp als mijn moeder, vandaar dat een kort ebzoekje makkelijk te plannen was.

Kiet, dorine heeft geen rood haar (zoals ik had gedacht, haha). Hopelijk zijn die 6 weken zo om.

Natasja, wat leuk dat desi nu aan het draaien is. Ik ben benieuwd hoe snel ze dit nu gaat doen, ik weet het natuurlijk niet maar ik heb zo'n idee dat als ze eenmaal de truc te pakken hebben dat ze dan een tijdje erg enthousiast zijn. Hopelijk ben je snel weer beter.

Ik doe niets om het lopen te stimuleren. Tenminste, ik zorg wel dat de nodige hulpmiddelen er zijn zoals goede anti-slip schoentjes en sokjes, loopwagentje en zo. Maar ik heb gelezen dat ieder kind dit in haar eigen tempo moet ontwikkelen. Soms doe ik ook voor hoe iets kan, zoals van kruipen gaan staan. Maar dan kijkt ze me meestal erg raar aan.

Dorine, de kogel is dus door de kerk, ook jullie gaan weer voor een broertje/zusje. Succes!

Nu nog even van de zon genieten voordat ik ga werken. De zon schijnt tot 2100, nog eventjes en hij gaat niet meer onder. Ook hier prachtweer. Morgen gaan we een vriend bezoeken in zijn berghut, dat is een noorse traditie. Met pasen moet je gaan skieen, naar je hut en sinaasappels mee. Ik ga ook proberen op ski's te staan (anders kom je er niet), en dan heel voorzichtig met mijn dikke buik voortbewegen want ik wil nu niet vallen. En ik ben niet zo heel erg goed.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden