Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Jessie

welkom op het benkske! dat het 2 ceetjes zijn wil niets zeggen hoor, het is maar een momentöpname en in je baarmoeder zitten ze toch het lekkerste nietwaar?

Ik kan me voorstellen dat je je graag aansluit bij je zus en vriendin, heel veel succes!

groetjes

Babeth

• Reacties 846
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Babeth,

Hoe gaat het eigenlijk met jou? Al weer even geleden dat we elkaar "gesproken" hebben. He hebt inmiddels je tp gehad van 1 emmy? Waren ern ook nog cryo's?

Heel veel stekte met het spannende wachten! Ik zal voor je duimen!!

liefs Naomi

Geplaatst

Hai Naomi

het gaat best goed hoor, de tp was 22-6 inderdaad van 1 emmy en we hebben nog 2 cryootjes, alle drie waren het goede embryos. We waren er natuurlijk blij mee.

Sinds gisteren ben ik bij vlagen misselijk ( juist wanneer mijn mag wat leeg is) en ik ruik ook weer scherper, kan koffie niet ruiken bijvoorbeeld en ook weer de stinkpoten van de hond. We gaan er van uit dat het door de pregnyl komt, 24-6 gespoten (5.000). Verder last van vermoeidheid en uiteraard gevoeligere borsten... maar moet zeggen dat ik er toch heel rustig onder ben, waarschijnlijk ga ik vanaf maandag testen om te kijken of de toegediende pregnyl er uit is.

Hoe gaat het met jou verders?

liefs

Babeth

Geplaatst

Fijn dat het zo goed gaat!! Waar is de pregnylspuit eigenlijk voor? eisprong of bevordering van het innestellen?

Hier gaat het ook wel oke. Wachten, wachten, wachten tot we weer mogen voor de volgende ronde.

ik hou je in de gaten!

Geplaatst

@Babeth: ik ben ook aan het testen wanneer de pregnyl uit mijn lijf is. Ik heb de laatste pregnyl 20 juni geprikt en test t/m nu nog positief. Ik heb wel in totaal 4x pregnyl moeten prikken. Vorige IVF poging duurde het een week voordat de pregnyl weg was. Ik vermoed dus dat ik morgenochtend negatief ga testen.

Geplaatst

Hoi Naomi

de extra pregnyl is ter bevordering van een innesteling, er is niet bewezen dat het helpt maar wilde het graag weer extra gebruiken, mocht ook omdat de bloedwaarden goed waren (verhoogde kans op overstimulatie).

wachten....ja daarzijn wij allen onderhand kampioen in geworden nietwaar? sterkte in ieder geval!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Wachtbankje Juli 2010!

Audrey: TP 19 juni, 2 emmy's, testen 2 juli

Kaartje: TP 19 juni, 1 emmy, testen 3 juli

Marjanne: TP 19 juni, 2 cryo's, testen 3 juli

Leetje: IUI 18 juni, testen 4 juli

Myron: TP 19 juni, 1 emmy, testen 4 juli

Alfie: TP 20 juni, 2 emmy's, testen 4 juli

Meiske74: TP 22 juni, 1 emmy, testen 6 juli

Maartje: IUI 20 juni, testen 7 juli

Jessie: TP 25 juni, 2 emmies, testen 10 juli

Doortje: IUI (5), testen 11 juli (eerste vakantiedag)

Kriskras: IUI (4) 28 juni 2010, testen 13 juli 2010

Denise1979: IUI (6) 7 juli, testen 21 juli

Hoi Allemaal, ik heb mezelf er ook vast tussen gezet, morgen Pregnyl, maandag de IUI!!

Geplaatst

Hoi kriskras,

Zet jij zondag de pregnyl en heb je maandag de iui ??

Bij mij zit er sinds zat.av. 41 uur tussen de pregnyl en morgenochtend de iui ??

Nou, in ieder geval heel veel succes. Hoe laat heb je de iui ? Wij om 11.00 uur !

groetjes hope hope

Geplaatst

kriskras en hope hope: veel succes morgen bij de iui. spannend hoor.

Ik heb afgelopen vrijdag de terugplaating gehad en nu vraagt iedereen hoe het met me gaat. Ik vind dat best moeilijk vooral omdat ik bijna niet durf te hopen omdat het 2 c'tjes waren. Ook ben ik vandaag weer aan het werk gegaan. Dit gaat wel goed, maar ik blijf wat angstig ook al zeggen ze dat je gewoon weer alles kunt doen.

Ik doe lichamelijk zwaar werk en met duwen en trekken en tillen van clienten schiet het wel steeds door mijn hoofd, oei doe voorzichtig. Ook wil ik aankomende week weer gaan sporten maar ook dit vind ik wel eng.

Geplaatst

Hai Jessie

ik snap het wel, ikzelf werk dan momenteel nog niet (heb overigens een kantoorbaan) maar ik ben ook voorzichtig hoor, ik til juist zeer weinig, boodschappen en de wasmand etc. doet mijn man....

Toch kun je met c-tjes ook zeer zeler hoop hebben hoor en het zijn er ook nog wel 2!!! de kwaliteit garandeerd echt gene innesteling....

sterkte, lastig he dat wachten

groetjes

Babeth

Geplaatst
Wachtbankje Juli 2010!

Hoi Allemaal, ik heb mezelf er ook vast tussen gezet, morgen Pregnyl, maandag de IUI!!

@ Kriskras, we kunnen weer mooi samen wachten. We gaan wel heel gelijk op iedere maand volgens mij. Reken jij ook dag 15 na de IUI voor de zwangerschapstest?

Geplaatst

@ Kaartje; onze arts raad het af omdat het toch met te veel hobbelen de innesteling in gevaar zou kunnen brengen. Ik hou me altijd maar aan alle dingen die ze mij zeggen, misschien is het toch ergens goed voor.

Geplaatst

Hey meiden!

Hoe gaat het met jullie? En het wachten? Het is in ieder geval lekker weer!

Ik heb vandaag een emotionele dipdag.... Het komende weekend mogen we testen. Maar, ik ben zooooooo bang dat het niet is gelukt. Vorige week nog vreselijke pijnlijke borsten, ontzetten moe, hoofdpijn en pijn in baarmoeder. Nu heb ik van al deze klachten na genoeg niets meer. Soooo weird! Ik weet niet wat ik ermee aan moet, en het idee dat we weeeeer een teleurstelling moeten verwerken, hoe moet dat weer? En ik weet ook niet zo goed wat, of hoe ik me moet voelen. voel me in ieder geval niet zwanger... Als ik sommige van jullie lees, alle teleurstellingen en hoe jullie daarmee omgaan......vind jullie allemaal erg dapper! Ik vind dat van mezelf vandaag niet zo.....Maargoed, dit moest er even uit! Fijne dag nog iedereen!

Lfs Myron

Geplaatst

@Leetje: ik heb eerst tien dagen rustig aan gedaan na de punctie. Daarna pas ben ik weer op mijn paard gestapt en rustig aan. Naar mijn idee hobbelt dat echt niet meer dan bijvoorbeeld lopen of fietsen (hangt misschien ook van je paard af hihi ;-). Ik ga dus gewoon op mijn lijf af.

@Myron: nog even volhouden hoor. In eerste instantie voel je van alles, maar dat komt door de pregnyl. Nu is de invloed van pregnyl weg, dus voel je je weer anders. Sommige mensen hebben helemaal geen klachten en zijn toch zwanger. Gewoon even volhouden dus (hoor wie het zegt, miss ongeduld herself ;-)

Geplaatst

Nou, dat zit er weer op. Iui 8 is een feit. Met PRACHTIG cervixslijm en 27 miljoen zaadcellen, 3 goede folikels EN dit mooie weer ........... moet het nu toch echt wel lukken !!!!!

De timing kon niet beter volgens de poli. Dus we gaan er weer voor !!!

Kriskras, hoe was het bij jou ? Ik hoop ook goed !

Succes allemaal. Heeft iemand nog leuke wachttips ??

Geplaatst

Myron, ik ben al twee keer spontaan zwanger geweest (heb al twee geweldige zonen) en toen voelde ik ook echt helemaal niks !!! Het vervelende bij deze behandelingen is dat je door die pregnyl van die gemene hints krijgt van je lichaam, maar echt ...... de meeste mensen voelen die eerste weken juist niks !!!! Ik hoop dat je hier weer wat hoop uit kunt putten ? Hou vertrouwen !!!!

Geplaatst

hallo dames

@Hopehope,wat een goede berichten maar wat spannend zeg met 3 follikels!!

@Myron, lekker toegeven aan je dipdag meid, morgen, of straks is het vast weer anders, dat je eerst vanalles voelde kan inderdaad heel goed van de pregnylboost zijn of nasleep van de punctie, echt, niet vergeten dat wij zoveel hormoontroep te verstouwen hebben...

Mijn klachten zijn ook minder, ik weet dat het van de pregnyl komt, vandaag nog maar minimaal misselijk...ik wacht ook maar af, helaas kan ik me niet meer exact van de vorige keer herinneren wanneer ik wat begon te voelen... en daarbij, niet iedere zwangerschap is hetzelfde.. hoe dan ook zullen we moeten afwachten en lieverd, maak je nu maar niet te druk wat als...... dat is zonde van je energie en daar ben je nu echt niet bij gebaat, houd goede moed en hoop

liefs

Babeth

Geplaatst

Lieve Kaartje, Hope Hope, en Meiske!!

Door jullie lieve woorden, komt er door die tranen toch weer een glimlach tevoorschijn. Het menselijk lichaam, en zeker die van een vrouw, is maar een raar iets!! Hahahahahaha! Dank jullie wel, had ik even nodig. Echt een fijn forum. Want weten jullie, ik vind dat er amper iemand in de buitenwereld is, die snapt wat wij meiden doormaken. En meestal krijg je een vervelende opmerking erbij. Maar, hier op dit forum is het geweldig hoe iedereen elkaar steunt!

@ hope hope, dat zijn zeker goede berichten! You go girl! Op naar een mooi beebje!~

@ Meiske, bedankt lieve meid! Vind jou echt dapper! En idd, het komt van die rottige pregnyl, en denk ook van die bolletjes. Ik hoop echt dat jij straks ook met een mooi berichtje komt. Enne, mijn dipdag laat ik lekker de hele dag duren. Ik ga gewoon chocolade eten, en voetbal kijken, en tegen mijn hubbie aanhangen. Geniet lekker van het mooie weer meis.

@ Kaartje, hahaha miss ongeduld. Heb je het er moeilijk mee? Tja, we gaan gewoon onze gedachten verzetten, en goede moed houden!

Lfs Myron

Geplaatst
Nou, dat zit er weer op. Iui 8 is een feit. Met PRACHTIG cervixslijm en 27 miljoen zaadcellen, 3 goede folikels EN dit mooie weer ........... moet het nu toch echt wel lukken !!!!!

De timing kon niet beter volgens de poli. Dus we gaan er weer voor !!!

Kriskras, hoe was het bij jou ? Ik hoop ook goed !

Succes allemaal. Heeft iemand nog leuke wachttips ??

@Hope hope: klinkt goed allemaal. Ik begrijp dat ze bij jou ook het slijmvlies controleren? Ik heb daar nog niet eerder iets over gehoord. Zal het ook eens vragen de volgende keer. Toi toi toi

Geplaatst

Cin: IVF (2) 1 juli, 16 juli testen

Ik heb mezelf erbij gezet, vandaag punctie gehad met 5 mooie eicellen en goede kwaliteit zaad, hopelijk donderdag 1 of 2 toppers om terug te plaatsen!

Groetjes Cin en iedereen succes met wachten en geduld hebben! (Geduld is my second name ;))

Geplaatst

@ Kaartje; das misschien ook maar het beste naar je eigen lijf luisteren. Ik volg toch steeds wijs de goede raad van mijn dokter op. ( kan ik ook niet zeggen had ik nou maar). Misschien ook wel afhankelijk van het paard ja ( hi hi ) De mijne is nie zo'n schatje om te rijden.

Geplaatst

wou hope hope, wat goed zeg. ik duim voor je. En nu maar wachten. vreselijk he.

Myron, ik begrijp zo goed hoe jij je voelt. Ik heb ook zo van de vreselijke dipdagen ertussen zitten. Ik ben ook zo bang en denk steeds wat als....... , het lukt toch niet enz. Ik ben ook ontzettend bang voor de teleurstelling. Ik heb ook allemaal van die kenmerken, maar ik weet bijna zeker dat bij mij dit van het spuiten komt. Ik heb al zeker 2 weten zo een last van mijn borsten, ik krijg weer eens puistjes ( ben ik al jaren vanaf) steekjes in mijn onderbuik. Maar bij ons is de testdag nog later. Ooh, hoe houden mensen dit wachten vol. Ik ben blij dat ik deze week veel moet werken zodat ik genoeg afleiding heb. Maar meid wij zijn er voor je dus schrijf die rotgevoelens maar lekker van je af. De buitenwereld weet ook niet wat wij doormaken. Mijn zusje gelukkig wel. Die heeft 3x icsi gehad en mislukt, en nu is ze 8 weken zwanger door donorzaad. Echt super. Ik ga peettante worden van een tweeling.

Ik heb nog een vraag. Ik merk dat ik echt vreetbuien heb nu. zou dit ook door de medicatie kunnen komen? Ik ben zoveel afgevallen om met de behandeling te kunnen starten en nu lijkt het wel alsof ik niet meer uit de kasten kan blijven. Daar baal ik echt van.

Geplaatst

hallo lotgenoten!

hier hetzelfde hoor. super emotioneel en onzeker. Heel moe en voel van alles. Maar weet inmiddels uit ervaring dat het niets hoeft te betekenen. Het is inderdaad de meest vervelende tijd uit het traject. Iedereen heel veel succes en niet te veel piekeren! Het komt zoals het komt!

Liefs Alfie

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden