Ga naar inhoud

Wachtbankje Augustus 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Je wilt niet weten wat je allemaal niet mag als in CYprus een TP hebt gehad!! Geen sex tot de test, niet douchen voor 2 dgn, geen hakken dragen, geen pinda's, geen cafeïne houdende dranken, geen frisdranken met prik, niets tillen, niet zwemmen, niet in bad, niet sporten...

Haha, doe de hoge hakken dan maar uit Sven...

Sorry, kan het niet laten:icon_biggrin:

• Reacties 1,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Tess,

Sorry dan voor mijn vervelende reactie!

Sterkte ermee!

Ik vond het geen vervelende reactie hoor!

Geen zorgen.

Het gaat bij iedereen ook weer zo anders...

Wat betreft wat je wel en niet mag doen, na een punctie krijg ik een lijstje mee en daar staan dingen op die je niet mag doen ivm infectie gevaar. Maar na een TP mag ik alles. De gyn zegt dat er meer in je baarmoeder gebeurt als je hoest en proest dan dat je springt of hardloopt...

Ik denk dat je je er vooral zelf lekker bij moet voelen.

Tess

Geplaatst

Hoi Meiske.

Ja 2 emmies rijker.

En nu maar wachten, wachten wachten........w8

groetjes Diane

Geplaatst

Wish, ik sta in het lijstje erbij, denk dat je me over het hoofd hebt gezien :) Tussen Tess en IVF-vader.

IVF-vader, ik heb je blog gelezen. Wat een lieve mensen heb je om je heen, dat ze jou en je man met jullie kinderwens willen helpen. Het is toch niet niks wat ze moeten 'ondergaan'.

Je hebt een leuke manier van schrijven. Ook al is jullie weg anders dan de onze (standaard heterostel), toch is er veel herkenbaar. Ik vertelde mijn vriend dat jij meteen na de terugplaatsing zou willen testen en je man zei dat het over een maand ook nog kon (oid). Toen ik later vroeg of mijn vriend eerder wilde testen kreeg ik als reactie: kan over een maand ook nog :). Mannen! :)

Ik heb geen echte instructies meegekregen over wat ik wel of niet mocht doen na de punctie en terugplaatsing. Ons is verteld dat je de embryo moet vergelijken met een hagelslagje dat tussen 2 boterhammen dik besmeerd met pindakaas zit. Die valt er echt niet tussenuit.

Zelf douche ik niet te warm, heb ik geen seks (vind ik ook niet zo fijn idee met die bolletjes als ik eerlijk ben :) ) en probeer ik geen zware dingen te tillen. Sporten ben ik sowieso niet zo'n fan van, dus dit is voor mij een prima excuus om het even niet te doen :).

Yonne

Geplaatst

Wat een drukte hier, het bankje wordt steeds groter.

Mooi dan kunnen er een hoop groene regels bij.

Veel succes voor diegene die een tp hebben.

Helaas zijn er ook weer tegenslagen, veel sterkte.

Geplaatst

Pff ik ben blij dat het ondanks alle spanning, verdriet en hoop toch ook een beetje gezellig kan worden en dat er wat gelachen kan worden. Dus ik heb mijn stiletto hakken maar onder de tafel gegooid Martha :-)

Als ik de berichten zo doorlees, verbaast het me wel ontzettend dat elk ziekenhuis zo'n ander beleid heeft. Zeker nu ik er zelf midden in zit, verdiep ik me natuurlijk ook in het beleid in NL om mijn eigen patienten beter te kunnen informeren. En het beleid is echt nogal anders. In NL echt: 1 embryo, 1 kind, in veel buitenlanden: meer embryo's, meer kans op zwangerschap. Toen ik de 1e keer aangaf dat we heel bewust voor 1 embryo kozen, hebben 3 artsen op ons ingepraat dat we "gek" waren (zo zeiden ze het natuurlijk niet) maar 1 verse embryo te gebruiken als we er meer hadden. Toch gingen we voor 1.

Nu bij poging 2 hebben we er voor gekozen alle3 de embryo's te laten plaatsen (in heel goed overleg met onze draagmoeder) en het risico te nemen op een meerling. Ik zeg heel bewust risico. We zijn meer dan blij met elke zwangerschap, maar hopen op een eenling. Omdat dat in onze ogen gezonder is en minder risico geeft op complicaties. Waarom dan toch meer laten plaatsen? Heel eerlijk? Omdat we zo egoistisch zijn zo ontzettend graag vader te willen worden dat we dat risico nemen. Eigenlijk heel erg. Maar het is de laatste kans. Ik denk dat velen van jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Oh ja, iets heel anders: ik heb met de kliniek in Cyprus afgesproken Nederlandse patienten te zullen begeleiden. Dus die komen dan bij mij op gesprek, bloedonderzoek en ik regel echo's, medicatie e.d. Al die consulten enzo zijn gewoon vergoedt door de verzekering en ik verdien er niets aan (ik wilde dat even gezegd hebben, ik wil niet de indruk wekken reclame te maken). Dus al iemand meer info wil hebben, PM me dan maar!

Geplaatst

Hallo Jeroen

wat een mooi initiatief!! juist ook zo geweldig omdat je zelf precies weet hoe het IVF/Icsi in zijn werk gaat en juist ook hoe ze in Cyprus te werk gaan!

Ben erg benieuwd hoe de reacties in de vorm van aanmeldingen zouden zijn.

groetjes

Babeth

Geplaatst

Oh wat zou ik graag naar Cyprus gaan (sowieso) om daar de behandeling te doen maar ik ben al blij als ik hier een vierde poging kan betalen. Boehoe! Maar het is hartstikke mooi dat je dat doet en ik denk dat het heel fijn is om hier een goeie vent te hebben die alles regelt, top!

Mart ik wilde ook die grap maken van die hakken maar je was me voor, gelukkig heb je een groot gevoel voor humor Sven! Ik hoop zo dat het voor jullie lukt!!

Caroline

Geplaatst

Sven,

Goed zo, weg met die stiletto's (lol).

Een prachtig initiatief. Hopelijk kun je er veel mensen mee helpen.

Dat van de drie embryoos snap ik heel goed, en als de draagmoeder er geen problemen mee heeft, is het prima geregeld.

Zelf ben ik er ook wel over na aan het denken, aangezien ik de laatste keer geen cryoos had en de laatste poging er aan zit te komen.

Mocht ons ziekenhuis dit doen en ik heb meer dan twee embryoos, maar niet goed genoeg om in te vriezen, dan zou ik er toch ook graag drie teruggeplaatst willen hebben.

Het is dan "nu of nooit"!!!

Geplaatst

Voor de dames die evt naar Cyprus willen: ja het is duur. Als je eiceldonatie nodig hebt al snel EUR4500 (incl hotel, excl medicatie) en gewone IVF rond de 2000 (incl hotel, excl medicatie). Prijs kan wel flink dalen als je aangeeft het echt niet te kunnen betalen, maar het is natuurlijk duurder dan in NL. En ze zijn keihard eerlijk. Ze willen je graag helpen, ook als je kansen laag zijn, maar je krijgt geen mooie verhalen.

Geplaatst

wij zijn er nog niet geheel over uit mbt. het aantal cryo´s (mochten ze beide goed ontdooien) Persoonlijk zou ik het nu denk ik wel aandurven om ze beide terug te laten plaatsen de kansen zijn volgens Brussel al kleinder met ene cryo, maar mijn man weet het echt nog niet en we gaan het gesprek met Brussel afwachten....

We doen het alleen als we er samen achter staan en ook de arts.

ik kan me voorstellen dat je in zo´n situatie kiest om er 3 terug te laten plaatsen, helemaal als ze toch geen kans hebben om gepromoveerd te worden tot cryo.

Geplaatst

Sven, en voor ICSI, weet je dat ook? Ik vraag me ook nog af: ik heb de vorige keren in totaal 17 of 18 dagen moeten spuiten, plus punctie 2 dagen later plus TP weer 3 dagen later, is uhm... 23 dagen in totaal. Ik neem aan dat ze niet voor 23 dagen je hotel vergoeden? En de vlucht komt er ook nog bij neem ik aan?

Caroline

Geplaatst

@Elinorac: ze doen bij iedereen standaard ICSI, dus dat is inclusief. Het grootste deel van de stimulatie gebeurt gewoon in NL, je hoeft maar een dag of 6 in Cyprus te zijn. Het is dus zaak om medewerking te vinden en te krijgen van een gedegen echoscopist of gynaecoloog om je follikelmeting te doen. Dat kan een uitdaging zijn kan ik je vertellen. Maar daar ben ik dus nu mee bezig, omdat makkelijker te maken.

De vlucht is exclusief; wij waren de 1e keer EUR300 pp kwijt aan de vlucht (retour), van maandag tm maandag (met Corendon, geen feest). Vanaf Dusseldorf kan het goedkoper soms.

Geplaatst

Hoi Sven,

Gelijk van mij dan ook maar even een vraagje!

Doen ze in Cyprus ook aan TESE en PGD?

Groetjes Miekske

Geplaatst
Hallo allemaal,

Vandaag hebben we de tp gehad van 2 emmies, dus plof ik bij jullie op het wachtbankje.

Heb mezelf in het lijstje gezet.

Jaaaa, daar zit ze! Ik wilde het even checken. :icon_flower:

Blijven zitten hè, en heel veel succes!

Ik hoop volgende week zelf hier ook te mogen zitten.

Iedereen veel succes en sterkte met het wachten.

:luck: groetjes, Sonnie

Geplaatst

Zoals ik al eerder schreef hebben we afgelopen dinsdag een test gedaan (dag 12 na TP negatief), de officiele testdatum is 12 augustus (morgen dus).

Zou het nu echt nog kunnen dat de test nu (2 dagen later) ineens wel positief is?

Ik wil mezelf niet voor de gek houden, en ga er dan ook vanuit dat het niet goed is. Maar vroeg het me af...

Tess

Geplaatst

Tess,

Van wat ik in andere topics heb gelezen kan dit.

Heb ook gelezen dat iemand 's avonds negatief teste en de ochtend erna vet positief, dus.....

Heel veel succes!!!

Geplaatst

Hoi Sonnie,

Ja ik zit er hoor ! :icon_biggrin:

Ik doe mijn best om te blijven zitten. Binnenkort schuif je er gewoon bij !

T.K. Dankje en nu maar wachten, wachten wachten.

groetjes, Diane

Geplaatst

Tess,

Succes morgen !

Groetjes Diane

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden