Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Minoes, wat geweldig dat je het hartje hebt gehoord!

Het lijkt mij ook zo magisch dat geluid, byzonder he dat het zo snel allemaal is aangelegd bij zo'n kleine friemel.

Kim, fijn dat het bruinverlies is gestopt.

Krampjes en steekjes hoort er volgens mij gewoon bij.

Die heb ik en de andere meiden denk ik ook...

Niet zo gek toch, er gebeurt van alles in je buikje!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd de krampjes en steekjes heb ik ook, soms zelfs het gevoel ongesteld te worden. Maar dat is gelukkig niet zo. Wel wordt ik iedere dag wat misselijker.. Als het te lang blijft aanhouden dan toch de huisarts even bellen, want eten is echt een ramp moet me er toe zetten!

Geplaatst

Kimmie, heel herkenbaar. Dat heb ik ook, moet mezelf dwingen om iets naar binnen te krijgen. Vorige week was ik nog wel zo hongerig ...maar nog niet zo misselijk als nu.

Mijn vriend is nu een recept ophalen en direct langs de apotheek, hoop dat het snel zijn werk doet. Als het bij jou aan blijft houden inderdaad ook gewoon bellen. Beter vookomen dat het uit de hand gaat lopen.

Geplaatst

Hoi dames, sterkte met de misselijkheid. Hoop dat medicijnen helpen.

Zelf ben ik (nog?) niet misselijk. Afgelopen dagen wat vocht kwijt geraakt en a.g.v voel ik me nu wat beter. Hopen dat dit zo blijft. Word er ook wel weer onzeker van. Moest vanochtend écht bedenken dat het pas afgelopen donderdag was dat ik de bevestiging heb gekregen dat HCG goed toenam... De hoop is ook zo groot nu.

Nog 2 weken wachten tot echo, zucht... Audrey, jij net je 1e echo achter de rug en zo snel al een 2e; geniet er van!

Geplaatst

@audrey: wat goed zeg, een hartje!!

@Kim: gelukkig is het bruinverlies gestopt! Ik hoop dat het nu gewoon wegblijft!

@minoes: ook een goede echo! Gefeliciteerd! Lijkt me een heerlijk gevoel als je dat hartje ziet kloppen.

Hier gaat het goed. Gisterochtend voelde ik me echt niet lekker. Vandaag was ik vrij, lekker uitgeslapen en rustig opgestaan. Dat ging een stuk beter.

Dus vanaf nu gaan we ons ritme een beetje omgooien als ik moet werken.

Eerst een ontbijtje op bed en rustig wakker worden en dan pas aankleden etc. Hoop dat dat beter gaat. Verder heb ik overdag niet zo veel last van misselijkheid.

Heb wel veel last van m'n darmen. Gisteravond erge krampen, deed me denken aan m'n buitenbaarmoederlijke zwanger... Dus was wel een beetje bang. Maar gelukkig is het weer gestopt. Denk dat het toch m'n darmen waren en dat m'n baarmoeder een beetje mee ging doen.

Ik moet gewoon rustig aan doen en niet van hot naar her rennen, zoals ik normaal doe ;-)

Vandaag nog gebeld door de gynaecoloog (hoofd fertiliteit) over de gang van zaken rond mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Ze boden hun excuses aan, het is niet gegaan zoals moest. Was een goed gesprek en ben blij dat ze er wat mee doen!

Heb trouwens van m'n schoonmoeder al een pakje gehad, ze is zo blij voor ons. Vind het super, maar ben toch wel bang dat we straks met 8 weken slecht nieuws krijgen... maar daar moet ik niet vanuit gaan! Die onzekerheid he.....

Meiden, geniet van jullie zwangerschap!

Liefs mob

Geplaatst

@mob, die onzekerheid herken ik ook heel erg hoor! Het ene moment zeg je tegen jezelf: waarom zou het fout gaan? en het andere moment durf je niet echt blij te zijn. Ik vind het ook moeilijk om helemaal enthousiast te zijn hoor. Ik wil eerst die eerste echo achter de rug hebben... Maar helaas moet ik daar nog wel even op wachten!!

Geplaatst

@Minoes, super dat je ook een goede echo hebt gehad.

@Mob, fijn dat je je vandaag wat beter voelde. Nu de wekker maar wat eerder zetten als je moet werken.

Ik ben vanaf vandaag urine aan het verzamelen voor MvM. In die kannen zit een conserveermiddel en dat ruikt niet echt lekker. Ik wordt er elke keer misselijk van als ik die kan open doe. Niet echt fijn, maar ik heb het er voor over om andere dames te helpen.

Geplaatst

Hey meiden

ja je ziet het hartje kloppen horen kan pas bij 12 a 13 weken.

Iedereen die echo krijgt spannend succes en hopen op hartjes die snel gaan.

liefs jessica

Geplaatst

Hallo allemaal,

Gisteren eerste echo en die was helemaal goed. Je ziet helemaal niks eigenlijk (behalve wat zwart-witte vlekken) maar de gynaecoloog vond het er goed uitzien, dus dat geloven we dan maar ;-) Ook zag je een streepje knipperen en dat bleek dus het hartje te zijn (hoera!). Het is nog onduidelijk of het er 1 of 2 worden. Er waren wel twee zakjes (weet even niet hoe ze het noemde) te zien, maar de ene leek leeg en was ook kleiner dan de ander. Ik hoop stiekem toch dat het er 1 is; 2 beangstigt me toch een beetje maar goed. Ook dat zullen we wel redden.

De gynaecoloog zei ook dat de datum 28 februari is, maar ik hoop ergens in maart te bevallen. Februari klinkt nog zo winters; maart is al meer richting voorjaar (waar kan je je druk over maken).

Ik zit nu op m'n werk, dus geen tijd voor een persoonlijke noot voor iedereen. Ben wel blij dat ik over het algemeen heel positief nieuws is (en dan laat ik even het ongemak van de misselijkheid achterwege)

Liefs, March

Mob: 8 juli

Audrey: 12 juli

Minoes: 13 juli

March: 13 juli

Sharon: 14 juli

Sanne: 19 juli

Kim: 19 juli

Dreamer: 20 juli

Moon74: 26 juli

Kimmie: 29 juli

Moi: 5 augustus

2e echo:

Audrey: 21 juli

Mob: 26 juli

Dreamer:

Sharon:

Minoes: 27 juli

March: 20 juli (zijn het er 1 of 2?)

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

March: 1 maart 2011

Dreamer: 3 maart 2011

Kim: 3 maart 2011

Mob: 7 maart 2011

Sanne: 8 maart 2011

Moon74: 8 maart 2011

Audrey: 9 maart 2011

Moi: 15 maart 2011

Kimmie: 17 maart 2011

Sharon:

Minoes:1 maart 2011

Geplaatst

@March, fijn dat de echo helemaal goed was. Spannend hoor dat je nog niet weet of het er 1 of 2 zijn. Zo snel al weer de volgende echo dat is wel erg fijn lijkt me.

Ik heb gisteren de hele dag geen bruin verlies gehad, maar nu vanmorgen wel weer. Ik merk wel dat ik er niet meer zo heel erg van schrik, maar het liefste wil ik dat het gewoon weg blijft.

Geplaatst

2e echo:

Dreamer:

Sharon:26 juli

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Sharon: 1 maart 2011

Minoes:1 maart 2011

:wav:we hebben het hartje zien en horen kloppen helemaal geweldig het is er 1 toch wel blij 2 is ook leuk natuurlijk maar 1 is toch net iets makkelijker ooh dat geluid van het hartje whow heb jij het hartje niet gehoord paula met de 7 weken??? we hoeven niet meer naar het radboud we hebben 26 juli de 2e echo in het cwz als alles goed is mogen we naar een verloskundige ooh we zijn zo blij :blob3: we zijn trouwens ben 7 weken en 2 dagen

dus wordt toch het maarttopic hihi

Geplaatst

Sharon en March, gefeliciteerd met jullie goede echo! Echt super!

Kan niet wachten tot ik mag....

Heb trouwens nog een apart kwaaltje: jeuk... vooral op m'n buik...

Vandaag op tijd opgestaan, rustig ontbeten en daardoor was ik vanochtend een stuk sneller van de misselijkheid af. Wel zo prettig.

Liefs Mob

Geplaatst

Wat super al die mooie echo's!

En je kan het hartje idd vanaf 7 weken al horen als je geluk hebt (en het aparatuur goed is)

@Misselijkheid: na het ontbijten op bed nog een kartier-half uur blijven liggen/zitten, dan zal je er minder last van hebben.

@Sanne: ik heb ook gehoord dat acapunctuur kan helpen, maar ik weet niet .. heb niet zo'n vertrouwen erin denk.

Maar als het helpt, laat het me weten, dan ren ik er meteen heen haha.

@Kim: jullie kleintje is zich vast heel goed aan het innestelen!

@All: hier al 3 goeie dagen gehad en dat vind ik me toch eng!

Ben zo bang dat het niet goed is.

Misselijk zijn is niet goed, maar niet misselijk zijn ook niet.

Het is ook nooit goed he haha.

Hoop echt over 6 dagen een mooi knipperend hartje te zien, misschien dat ik dan iets geruster kan zijn.

Liefs Dreamer

Geplaatst

Meiden die de echo al gehad hebben, helemaal top dat alles er zo goed uitziet!

Het is een hele geruststelling waarschijnlijk.

Vanochtend nog misselijker opgestaan dan gisteren... Om 6:30 waren we al bij de acupunctuur. Toen ze naar mijn tong keek moest ze zelfs een beetje lachen en zei, wat kunnen enkele vrouwen toch misselijk zijn he!? Ze heeft me erop geprikt en volgende week ga ik weer. Dreamer weet nog niet of het werkt dat is nog te snel. Ze zei ook dat er waarschijnlijk meerdere sessies voor nodig zijn. Ik laat het je nog weten over een paar dagen. Ze is ook voedingdeskundige en had ook nog tips tegen de misselijkheid.

* geen melkproducten drinken of eten (ze zag aan mijn tong dat ik melkproducten gehad had, byzonder toch?)

* geen chocolade

* wel beschuit met muisjes, lekker licht en anijs is goed tegen misselijkheid

(kunnen we alvast in de stemming komen haha)

* wel gemberthee / producten met gember erin.

Geplaatst

@Sanne: ik zou zeker de melkproducten niet laten staan hoor!

Calcium is heel belangrijk nu.

Pas dus op met welke adviezen je ter harte neemt.

(ik eet en drink niet anders dan melkproducten trouwens)

Ik zal je mijn tips geven die voor mij werken:

de hele dag door kleine beetjes eten (liefst om de 1-2 uur)

Ook snachts als je even wakker wordt!

Na het eten een half uur blijven liggen/zitten en dan pas opstaan.

Ik hoop dat de acupunctuur helpt voor je meis!

Liefs

Geplaatst

Ik had ook gelezen dat melkproducten nu juist heel belangrijk zijn.

Maar ze zei het voordat ik iets had gezegt, laat die melkproducten weg totdat de misselijkheid over is! Ik heb een heel groot vertrouwen in haar.

Zelf is ze ook moeder van twee ivf kindjes en is heeft toen ook acupunctuur gehad, ze leeft heel erg met ons mee omdat ze precies weet wat we voelen zeg maar...

Soms belt ze ook op om te vragen hoe het met me gaat en iedere keer op het juiste moment, heel byzonder dat ze zoiets aanvoel.

Maar ik begrijp wel heel goed wat je bedoeld hoor, ik gebruik ook speciale davitamon voor zwangere vrouwen dus alle nodige stoffen krijg ik binnen.

Ga toch even proberen zonder melkproducten.

Bedankt voor je tips!

Geplaatst

hoi dames

wat een mooi gezicht he en hartje zien kloppen supper geniet er allemaal lekker van

liefs knuf jessica

Geplaatst
hoi dames

wat een mooi gezicht he en hartje zien kloppen supper geniet er allemaal lekker van

liefs knuf jessica

wel leuk dat we op dezelfde dag zijn uitgerekend ik heb de volgende echo 1 dag voor jou kan nu al niet meer wachten hihi hoe krijg jij trouwens die ticker onder aan je bericht heb hem wel bij mijn handtekenig staan hier op het forum maar ik zie hem hier niet

Geplaatst

March en Sharon: proficiat met de goede echo. Weer een stapje verder, op naar de volgende!

Grappig al die verschillende tips tegen misselijkheid. Dat van een half uur blijven zitten na je ontbijt gaat hier niet werken. Ik heb een peuter rondlopen hier en als ik die 's ochtends om 0715 naar het kdv wil brengen moet ik toch echt om 0615 opstaan. En om nou al om 0545 de wekker te zetten gaat me te ver. Maar goed, prima als het voor anderen wel werkt. Vandaag is hier de consulente van Moeders voor Moeders geweest. Ze hoefde natuurlijk niet veel uit te leggen, maar we hadden veel raakvlakken en hebben lekker zitten kletsen. Zij is ook zwanger geraakt via IVF (2-ling) en heeft na die poging met OHSS in het ziekenhuis gelegen. Over OHSS gesproken: ik heb het idee dat ik wel weer vocht kwijt raak. De weegschaal is wat vriendelijker voor me ;)

2e echo:

Dreamer:

Sharon:26 juli

Sanne:

Kim:

Uitgerekend:

Sharon: 1 maart 2011

Minoes: 1 maart 2011

Geplaatst

Hey sharon

dan heb je de verkeerde code bij je handtekening gezet had ik ook.

Ik heb me ook op geven voor moeders voor moeders maar nou zei mijn tante omdat ik medicijnen gebruik niet mag doen die vrouw belt nog vraag wel even baal wel zou zo graag iets terug willen doen ten slot van reken zijn wij wel zo zwanger geworden.

audrey fijn dat de weegschaal aardig is .

liefs jessica

Geplaatst

misselijkheid

hallo dames,

ik breek even in, een vriendin van mij was extreem misselijk, zij moest iedere nacht er ook 2 a 3 x uit om te plassen. als zij zo rond 5.00 eruit moest nam ze als ze terug naar bed ging en kopje thee en een cracker of beschuit. (´s avonds nam ze een thermoskan en iets eetbaars mee naar boven).

vervolgens ging ze weer slapen en als ze dan 2 a 3 uur later opstond kon ze gewoon ontbijten zonder misselijkheid. Ze moest voorkomen dat haar maag echt leeg raakte.

Misschien hebben jullie er iets aan

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth, dat heb ik toevallig vanochtend gedaan.

Heb om 5 uur een 1/2 liga in bed gegeten, daarna pas opgestaan om te gaan plassen.

Zojuist de andere 1/2 op, laten we hopen dat het beschuitje er dalijk ook nog bij past en de misselijkheid gaat afnemen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden