Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De misselijkheid is hier wisselend. Vandaag heb bijv. weer weinig last. Dat maakt me wel onzeker.... Maar ik lees overal dat het normaal is dat je niet elke dag misselijk bent, dus daar hou ik me maar aan vast...

Zaterdag komt moeders voor moeders, hopelijk knalt de streep er dan weer vanaf.

Liefs mob

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mob: lijkt me ook best logisch dat je niet elke dag even misselijk bent. Ik merk aan mezelf dat als ik drukker ben, ik meer misselijk ben. Nu ik weer aan 't werk ben en de hele dag achter m'n bureau zit gaat het een stuk beter.

Geplaatst

Oke, vergeet m'n eerdere berichtje maar... Misselijkheid is toch gekomen. Voelde dat m'n maag leeg was en toen begon de misselijkheid en nu moet ik er niet aan denken om te eten...

Vandaag lekker de hele dag thuis, hoef zelfs de deur niet uit om boodschappen te doen!

Geplaatst

@Sharon: hoe was je echo??

@Jeuk: heel grappig, dat heb ik dus ook. Ik heb gelezen (bakerpraatjes) dat het betekent dat je kindje heel veel haar gaat krijgen, hihi. We zullen zien.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/bakerpraatjes_001.htm

@ Misselijk: Respect voor iedereen die het zo goed volhoudt. Ik heb af en toe een weeïg gevoel, vaak inderdaad als ik net te laat ben met iets eten, maar nog nooit hoeven spugen en als ik rustig ga zitten is het wel te doen. Ik zweer tegenwoordig bij Roosvicee: suiker, vitamines en ijzer. Wat wil je nog meer ;-).

En de gedachte aan vlees doet m'n maag al omdraaien. Terwijl ik, als ik het eet, op zich wel lust. Het is meer de gedachte.

Ook lees je overal dat je niet voor twee personen moet gaan eten, maar ik heb de hele dag trek, dus ik moet wel meer eten. Anders word ik trillerig. Meer mensen last van? Ik houd het wel bij gezond eten (meer brood met kaas enzo) dus het lijkt me op zich geen kwaad kunnen.

Gek hoor al die kwaaltjes maar het geeft je wel echt het gevoel dat je zwanger bent.

Liefs

Geplaatst

@Dreamer, jij ook succes met wachetn op de echo. Ik herken het gevoel van onzekerheid maar al te goed als een kwaaltje een dag wat minder is.

Iedereen die misselijk is veel sterkte ermee. Ik ben nog steeds niet echt misselijk. Wel herken ik wat March zeg dat ik afe en toe een beetje weeïg gevoel heb. Sommige luchtjes kan ik ook niet echt meer hebben.

Vanmorgen heb ik weer wat bruin verlies gehad. Het blijft gelukkig bij kleine beetjes en het wordt niet erger.

Ik zit een beetje met een dilemma. Vanavond ga ik uit eten met mijn volleybalteam. Zij weten dat ik met mijn 2e IVF-poging bezig was, maar ze weten nog niet dat ik zwanger ben. Zij zullen natuurlijk gaan vrgaen hoe het is. Ik weet niet wat ik nu moet zeggen, omdat ik zo onzeker ben vind ik het moeleijk om te zeggen dat ik zwanger ben, maar liegen kan ik denk ik ook niet echt goed. Hebben jullie tips?

Geplaatst

Kim1980: je moet doen wat goed aanvoelt. Persoonlijk vind ik het hypocriet om te gaan liegen tegen mensen die mij al die tijd gesteunt heb. Dan mogen ze van mij ook delen in de vreugde. En als het mis gaat huil ik toch ook bij ze uit.

Geplaatst

Hoi Kim,

Ik zou ook niet liegen tegen mensen die er naar vragen.

Alleen de mensen met belangstelling informeren naar je.

Het is wat Audry ook al zegt, je hebt ook bij hun uitgehuild en nu kun je de vreugde delen... Ik ben eerlijk tegen diegene die het vragen. De mensen die niets vragen zeg ook uit mezelf ook niets. Bij dit traject is alles anders dus geheim houden tot de drie maanden gaat bijna niet als mensen van het traject afweten.

Veel plezier met uit eten vanavond!

Geplaatst
@Sharon: hoe was je echo??

@Jeuk: heel grappig, dat heb ik dus ook. Ik heb gelezen (bakerpraatjes) dat het betekent dat je kindje heel veel haar gaat krijgen, hihi. We zullen zien.

http://www.kindjeopkomst.nl/html/zwanger/bakerpraatjes_001.htm

@ Misselijk: Respect voor iedereen die het zo goed volhoudt. Ik heb af en toe een weeïg gevoel, vaak inderdaad als ik net te laat ben met iets eten, maar nog nooit hoeven spugen en als ik rustig ga zitten is het wel te doen. Ik zweer tegenwoordig bij Roosvicee: suiker, vitamines en ijzer. Wat wil je nog meer ;-).

En de gedachte aan vlees doet m'n maag al omdraaien. Terwijl ik, als ik het eet, op zich wel lust. Het is meer de gedachte.

Ook lees je overal dat je niet voor twee personen moet gaan eten, maar ik heb de hele dag trek, dus ik moet wel meer eten. Anders word ik trillerig. Meer mensen last van? Ik houd het wel bij gezond eten (meer brood met kaas enzo) dus het lijkt me op zich geen kwaad kunnen.

Gek hoor al die kwaaltjes maar het geeft je wel echt het gevoel dat je zwanger bent.

Liefs

ja echo was super hartje zien en horen kloppen echt geweldig 26 juli weer een laat maar komen die echo's hihi

Geplaatst

Dank je wel voor jullie reacties. Ik denk dat ik het ook maar gewoon ga zeggen vanavond. Inderdaad als het mis gaat kunnen ze me ook weer steunen.

@Sharon, fijn dat jou echo ook goed was. Ik hoop zo dat ik maandag ook zo'n berichtje kan plaatsen.

Geplaatst

Wordt er ook wel wat onzeker van als ik lees dat veel van jullie zo misselijk zijn en ik dat niet heb. Ook geen bloedverlies o.i.d. Alleen telkens heel moe. Vocht van OHHS begint af te nemen; ik ben 2 kg kwijt en voel me beter. Heb meer ruimte in m'n velletje. GRR, nog wachten tot de 26e. Af en toe ben ik gewoon bang dat er niks meer zit. Heb zelfs nog een keer een test gedaan gisteren en die was positief, maar dat zegt niks over hoogte HCG o.i.d. natuurlijk.

Ik vind dit wel moeilijke weken. Zal blij zijn als ik op de echo gezien heb dat er 1 of 2 hartjes kloppen!

Veel mensen zijn toch wel op de hoogte al, maar ze merken wel aan me dat ik nog wat terughoudend ben. Het is nog zo pril. De hoop is zo groot, maar de angst voor een heftige teleurstelling ben ik ook nog niet kwijt. Ik tel écht af richting 26/7!!!

Geplaatst

Hoi Dames,

Wat fijn te lezen over de goede echo's!

De klachten van misselijkheid zijn mij erg bekend.

Ik kan niet tegen de geur van vlees braden en heb het ene moment helemaal geen trek in eten en het andere moment moet ik snel iets eten. Er is geen pijl op te trekken. Wisselende eetlust dus. s'morgens eet ik (tegen heug en meug) voor ik opsta een crackertje en dat helpt wel, maar heb steeds over de dag ook vlagen van misselijkheid. Vervelend, maar ja.

De jeuk??? Dat had ik bij mijn vorige zwangerschap ook. Hoewel de verloskundige het niet herkende, ik heb er vooral de eerste 4 maanden last van gehad. En ja, mjn zoon heeft inderdaad een prachtige kop met haar! Nooit van het praatje gehoord, maar hier klopt het:-)

Dag allemaal, gr Soesa

Geplaatst

@Misselijkheid: ik eet elke nacht wel 2-3-4 keer.

Idd zorgen dat je maag niet leeg raakt (mijn geluk .. door mn schildklierziekte raakt mijn maag dus heeeeeel snel leeg! Eet me een slag in de rondte)

Ik ben nu al 4 dagen niet misselijk geweest en vind het doodeng.

Moet nog 5 dagen wachten op de echo en die duren me wel erg lang zo.

@Vertellen: wij hebben onze kinderwens en de bijkomende problemen en behandelingen geheim gehouden.

We proberen nu ook onze zwangerschap geheim te houden tot ongeveer 12 weken.

Hoop dat het lukt!

@Echo's: ik ben jaloers! haha.

Geniet er maar lekker van dames.

Liefs Dreamer

Geplaatst

en Moon,

Hou vertrouwen! Moeheid en een positieve test zijn toch hele goede tekenen voor een zwangerschap!!! Het is een moeilijke tijd, maar het zou jammer zijn als je je te druk maakt nu. keep the faith! Probeer te geloven in een goede bevestiging de 26e, hoe moeilijk ook! Veel succes en geduld!!! Ook aan andere dames!!

gr Soesa

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik mag me ook aansluiten bij deze topic :)

Na 3,5 jaar eindelijk zwanger, ook al is het nog heel pril. Ben in de ochtend ook misselijk en heb pijnlijke borsten en hou best wat vocht vast. Mijn hcg was maandag (wachtdag 11) 188 en vandaaf op dag 14, 864. Dus dat zit goed, al vind ik het nog heel onwerkelijk & denk ik bij elk steekje in mijn buik "wat zou dit zijn"...lekker onzeker dus!

groetjes Cin, wachtend op de echo 29-7...

Geplaatst

@Moon, ik ben ook niet misselijk en dat hoeft ook echt niet altijd. Mijn moeder is bij beide zwangerschappen niet misselijk geweest en ze heeft wel 2 gezonde kinderen gekregen. Moeheid is ook een goed teken en dat heb ik zelf ook heel erg.

@Dreamer, vervelend dat lange wachten op die 1e echo. Zelf moet ik nog tot maandag wachten en jij zelfs nog een dagje langer. Ik ben ook wel jaloers op de meiden die al een echo hebben gehad, maar ik gun het ze ook.

@Cin, proficiat met je positieve test. Het onzekere en onwerkelijke gevoel herkennen we denk ik allemaal. Probeer te genieten.

Geplaatst

Ik heb zelfs een beetje ongesteldheids gevoel gehad. En idd bij ieder pijntje denk ik, wat is dit...

Maar Cin we hoeven nog maar 13 daagjes te wachten!

Ik mag om 10 uur in de ochtend jij?

Geplaatst

Kim1980: hoe was het gisteravond?

Dreamer: als bij ons niemand had geweten van de IVF dan hadden we het ook niet zo vroeg verteld hoor. En ik vertel het nu alleen als iemand er om vraagt. Behalve familie, die verrassen we wel zo!

Cin: gefeliciteerd! Spannend allemaal he. Dit is ook een erg onzekere tijd. Probeer er toch van te genieten, elke periode in je zwangerschap heeft zijn eigen charmes.

Moon: ik kan me bij je aansluiten. Bij mij is de OHSS ook een stuk minder. Ik ben 3 kg kwijt sinds twee weken en zit ook een stuk beter in m'n vel. Fijn he!?

Geplaatst
Ik heb zelfs een beetje ongesteldheids gevoel gehad. En idd bij ieder pijntje denk ik, wat is dit...

Maar Cin we hoeven nog maar 13 daagjes te wachten!

Ik mag om 10 uur in de ochtend jij?

Ik om 10:30 dus bijna gelijk :) erg spannend. heb jij er 1 of 2 teruggeplaatst?

Cin

Geplaatst
Ik om 10:30 dus bijna gelijk :) erg spannend. heb jij er 1 of 2 teruggeplaatst?

Cin

Ik heb er 1 laten teugplaatsen. Jij?.. Is idd bijna gelijk ;)

Geplaatst

Twee stuks. Heb jij ook af en toe buikpijn? niet erg maar af en toe voel ik wat & heb geen idee wat. Zou wel elke dag een bloedtest willen doen :)

Cin

Geplaatst

Ja heb zeker af en toe buikpijn. Heb zelfs wel meerdere keren gedacht ongesteld te worden maar dat was helemaal niet zo..

Denk dat we ook wel last hebben van zenuwen ;)

Verder veel last van me borsten en misselijkheid.. Oh ja en af toe flink moe.

Geplaatst

Cin, gefeliciteerd met je zwangerschap!! Onwerkelijk gevoel he?

Ook ik had in het begin regelmatig last van buikpijn, gevoel ongesteld te moeten worden.

Sinds een paar dagen is dat over.

Verder blijft de moeheid en een beetje weeïg gevoel in m'n maag.

Geplaatst

@Audrey, het was heel gezellig gisteravond en ik heb het ook verteld. Iedereen was heel blij voor mij.

@buikpijn, ook ik heb wel meerdere keren een menstruatiegevoel gehad. Ook vaak steken en krampjes in mijn buik.

Vandaag heb ik nog geen bruine afscheiding gehad. Nu maar duimen dat het wegblijft.

Geplaatst

Nieuwe zwangere dames dikke proficiat en welkom bij deze topic!!

Cin, je onzekerheid is heel herkenbaar hoor.

Buikpijn had/heb ik ook ...beangstigd(e) mij ook.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden