Ga naar inhoud

Uitgerekend in maart 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ik wilde er ook 1 maar doe het niet.

Weet van mezelf dat als ik het niet hoor ik ook diep in de stress zou raken!

Natuurlijk is het een mooi geluid, maar wil het mezelf niet te moeilijk maken.

Dus doe het toch maar niet.

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wij schaffen ook geen doptone aan. Wel even getwijfeld,maar doe het toch maar niet.

Wil mezelf geen stress geven,en ik weet dat dat gebeurd van mijzelf.

Het zal best een erg mooie ervaring zijn! (als je bv iedere dag even kunt luisteren).

Jolanda,mijn eigen broeken kan ik allemaal nog makkelijk aan. Maar m'n buikje begint wel te groeien. Zo in één keer kan het heel hard gaan!

Geplaatst

@Chablis: wij kunnen niet kiezen voor een vwp, dus dan heeft die uitleg geven ook geen nut natuurlijk.

Pas als de combi test een slechte uitslag geeft zullen wij erover te horen krijgen.

Dus hoop er niets over te horen!

@Jolanda: wordt er nu wel onderzoek gedaan of de beeb de ziekte heeft?

Wij dachten ook het pgd traject in te moeten, maar gelukkig bleek te kans miniem te zijn dat ik het zou doorgeven!

@Doptone: weet niet welk merk het is, ben nu niet thuis.

Ik had eerst mn liesslagader, toen de andere liesslagader (zit er aan beide kanten 1?) en toen in het midden ineens de beeb!

Had er geen stress van, want wist dat ik het hartje nog niet hoefde te vinden nu.

We hoorden de beeb ook wegzwemmen op een gegeven moment en weer terugkomen haha.

@Sharon: wij idd ook donderdag de npm.

Zie er nu erg naar uit, ben nu niet bang dat het hartje is gestopt met kloppen.

Hoop dat je hem vandaag binnen krijgt!

Het is zooo gaaf!

En je weet ook direct of het je eigen hartslag is of die van de beeb.

Liefs Dreamer

Geplaatst

@dreamer wij laten het nu niet testen op familieziekte mijn man staat ook onder controle in het ziekenhuis en de kans dat het overgeven wordt is 50%. Als alles goed gaat en het kindje is geboren staat het vanaf zijn vierde levensjaar jaarlijks onder controle en de medici zit gelukkig ook niet stil.

Geplaatst

Jolanda, Welkom hier! Wouw, zo zie maar weer...wat een wondertje! Geniet ervan!

Doptone, blijft ver weg van mij...haha...zou het geweldig vinden hoor. Maar ik ben al zo onzeker..Wij hebben trouwens nog geen hartje gehoord, de volgende keer laten ze het ons luisteren..Wel jammer. Maar op de echo ziet het er heeeeel levendig uit. Maar het lijkt me zo'n mooie ervaring om zo'n hartje te horen! Nog even geduld dus...

XX Suzzy

Geplaatst

@Suzzy thanks ja echt super he en de artsen maar zeggen mevrouw meneer op de normale manier gaat het echt niet lukken u man heeft te weinig zwemmers. Nou er is er toch eentje ontglipt.hahahaha.

Mag volgende week weer voor de echo en die week er op vk maar het blijft spannend.

Ja bij de vk de eerste keer was echt bijzonder dat we het hartje al konden horen de vk zei al van dit heb ik nog niet mee gemaakt.

Doe ook mee aan moeders voor moeders wil graag mijn steentje bijdrage dus heb me gelijk al aangemeld toen ik het wist.

Geplaatst

@Jolanda, gefeliciteerd wat een super nieuws!!

@doptone, ik heb het ook overwogen maar ik ga het ook niet doen. ben bang dat het bij mij ook teveel stress oplevert of er straks maar 1 hoor ofzo...

Vandaag echo gehad en alles was goed, was super om te zien. Ze waren allebei best beweeglijk en de lengte was goed. Ben weer helemaal blij.

Nu over 4 weken de volgende, eerst komende donderdag lekker met vakantie!

Cindy

Geplaatst

Dames als jullie een doptone halen, haal niet die van Alecto bij kijkshop.

Vandaag met mijn op 1 dag na 18 weken, niet het hartje kunnen vinden/

Zo'n stress terwijl ik zo rustig ben normaal.

Gelukkig liet ons :male: zich voelen en stampte hij me of hij wilde zeggen:

Mama stoppen nu!

Maar ik werd er helemaal hyper van pffff

Suzzy ik lees dat jij zwanger bent heb ik toch helemaal gemist meid.

Van harte gefeliciteerd!!!!!!

Chablis deze keer moet het toch goed gaan heh:(

Dreamer liever geweldig dat je het hartje vond, en niet mijn stress kreeg :dry:.

* breekt weer uit*

xxxx

Geplaatst

Na alle stress verhalen kan ik er toch beter geen aanschaffen.

De kans dat ik compleet gek ga worden is 8 op de schaal van 10 ben ik bang...

Arzu wat moet jij een stress gehad hebben, kan me helemaal voorstellen hoe je aan het hyperen bent met dat apparaat in je hand haha.

Jullie beebje is gewoon nu al relaxt en steld je gerust, echt lief dat hij meevoel met mama.

Geplaatst

Mama stoppen nu!

Dreamer liever geweldig dat je het hartje vond, en niet mijn stress kreeg :dry:.

* breekt weer uit*

xxxx

bij deze doptone staat ook pas te gebruiken vanaf 20 weken en je hoeft ook geen gel te gebruiken bij die andere moet je allemaal gel of bodylotion gebruiken daarom hoor je bij die nog geen hartje als het goed is krijg ik hem morgen binnen en ik weet dat ik niet gelijk het hartje hoef te horen maar hoe vet is het dat je thuis af en toe het hartje kan horen

Geplaatst

Mama stoppen nu!

* breekt weer uit*

xxxx

@Arzu

goeie tip!

Thxxxx, ja dat zou toch wel heel prettig zijn :dry:

En dat geldt natuurlijk ook voor jou!!! Maar je bent al aardig op weg zie ik :)

Geplaatst

Ik heb vanavond de termijnecho gehad en dat was helemaal super!

De baby was volop aan het bewegen en ook hebben we het hartje horen kloppen. Echt helemaal geweldig! Het voelde al helemaal goed, maar nu ben ik helemaal opgelucht! We hebben een dvd meegekregen, dus ik kan het nog wel 100x terugkijken ;-)

Ik heb het aan de verloskundige gevraagd wat betreft de doptone. Zij had liever niet dat ik het deed. Ze zegt: "als je straks een keer minder leven voelt ga je het hartje luisteren. Hoor je het hartje dan ben je gerust gesteld. Maar ik heb liever dat je naar mij toekomt als je minder leven voelt. Want minder leven voelen kan wel een teken zijn dat er iets misgaat."

Ze is er bang voor dat we zelf gaan dokteren, terwijl we dat beter aan haar kunnen overlaten. En ik snap dat wel....

Ik mag nu over 2 weken weer terug om alleen het hartje te luisteren en dan 2 weken daarna weer voor een gewone controle.

Ik ga snel slapen....ben ik wel aan toe...

Geplaatst
bij deze doptone staat ook pas te gebruiken vanaf 20 weken en je hoeft ook geen gel te gebruiken bij die andere moet je allemaal gel of bodylotion gebruiken daarom hoor je bij die nog geen hartje als het goed is krijg ik hem morgen binnen en ik weet dat ik niet gelijk het hartje hoef te horen maar hoe vet is het dat je thuis af en toe het hartje kan horen

Ik hoorde mijn eigen hartslag niet eens en die is wel hard hoor hahaha.

Maar lees maar eens de klachten op internet dan denk je wel anders.

Sanna, ja we waren echt in de stress en dat terwijl ik heel kalm ben geweest de hele tijd.

's avonds liet de kleine ook ff merken alles is goed, want zelfs de papa heeft hem voelen stampen:toothy10:.

Dat geeft toch echt wel een fijn gevoel hoor.

Dames geniet van jullie zwangerschap.

Geplaatst
@Arzu

goeie tip!

Thxxxx, ja dat zou toch wel heel prettig zijn :dry:

En dat geldt natuurlijk ook voor jou!!! Maar je bent al aardig op weg zie ik :)

Ja chablis nu begint het echt snel te gaan.

Over 2 weken al de 20 weken echo, ben erg benieuwd.

Spannend hoor.

Geplaatst

Fijn Mob dat alles goed was!!! Mijn gynaecoloog adviseerde hetzelfde mbt de doptone, dus is ga het ook maar niet doen.

Geplaatst

Mob, wat geweldig dat je een dvd hebt meegekregen.

Kun je nog heel vaak kijken! Over twee weken nog even luisteren, dat schiet tenminste een beetje op! Geniet ervan.

Arzu wat leuk dat je man het beebje ook al heeft gevoeld!

Echt byzonder lijkt me dat.

Nog twee weekjes en dan de 20 weken echo al, weer een hele mijlpaal.

Geplaatst

3e echo

2 september: Kim

NPM

26 augustus: Dreamer

26 augustus: Sharon

27 augustus: Chablis

28 augustus: Moon74

Vruchtwaterpunctie

16 september: Chablis

20 weken echo

15 oktober: Sharon

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

Afspraak verloskundige/gyn

25 augustus: Sanne

8 september: Chablis

8 september: Moi

20 september: Kimmie

29 september: Dreamer

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Even het lijstje weer opgehaald. Er waren wat datum's weg, waarschijnlijk is er een keer niet de laatste nieuwe gekopieerd. Ook heb ik de datum's die al geweest zijn weg gehaald, blijft er beetje meer overzicht.

Geplaatst

13 weken zwanger vandaag.

Wat gaat het snel!!!!

Mob,wat fijn dat alles weer goed was je met beeb. En zo'n dvd lijkt me helemaal bijzonder!

Dreamer en Sharon,Chablis en Moon,alvast veel succes met de nekplooimeting

En Sanna,ik lees dat jij morgen een afspraak hebt staan bij de verloskundige..Succes!

Geplaatst

3e echo

4e echo:

20 september:Cindy

NPM

26 augustus: Dreamer

26 augustus: Sharon

27 augustus: Chablis

28 augustus: Moon74

Vruchtwaterpunctie

16 september: Chablis

20 weken echo

15 oktober: Sharon

18 oktober: Dreamer

22 oktober: Chablis

3 november: Cindy

Afspraak verloskundige/gyn

25 augustus: Sanne

8 september: Chablis

8 september: Moi

20 september: Kimmie

29 september: Dreamer

Uitgerekend

1 maart 2011: March

1 maart 2011: Sharon

1 maart 2011 * engelkindje: Minoes

1 maart 2011: Pammie

2 maart 2011 Suzzy

3 maart 2011: Dreamer

4 maart 2011: Mob

5 maart 2011: Sanne, tweeling

6 maart 2011: Kim

9 maart 2011: Moon74

9 maart 2011: Audrey

11 maart 2011: Chablis

15 maart 2011: Moi

19 maart 2011: Kimmie

21 maart 2011: Cindy, tweeling

27 maart 2011: Vanessa, tweeling (zal door mijn diabetes1 eerder ingeleid worden)

27 maart 2011: * engelkindje: Mik

Ik heb mezelf ook maar er bijgezet, heb sinds gisteren weer nieuwe datums :)

Pammie wat goed alweer 13 weken!!

Cin

Geplaatst

Ik moet vanmiddag weer naar het ziekenhuis.

Blijf erg misselijk en slecht eten.

En me rug doet zoveel zeer! Heb een operatie gehad 6 jaar terug, met schroeven en pinnen en krijg diezelfde pijnen weer terug.

Ze willen me dus graag zien en controleren.

Ben benieuwd.

Zwanger zijn is helemaal top, alleen balen dat er zoveel nou bij komt kijken.

Geplaatst

Hoi allemaal,

Ik schrijf op het moment niet zoveel mee want ik ben heel erg druk (gaan volgende maand verhuizen) en Bo is op het moment ziek. Ze heeft een lichte longontsteking.

Zelf werd ik vanmorgen weer vreselijk misselijk, kan er ook nog wel bij dacht ik....

Gaan jullie nog voor een 18 weken echo? Speciaal voor het ruggetje van je baby? In Apeldoorn doen ze dat wel.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
Ik moet vanmiddag weer naar het ziekenhuis.

Blijf erg misselijk en slecht eten.

En me rug doet zoveel zeer! Heb een operatie gehad 6 jaar terug, met schroeven en pinnen en krijg diezelfde pijnen weer terug.

Ze willen me dus graag zien en controleren.

Ben benieuwd.

Zwanger zijn is helemaal top, alleen balen dat er zoveel nou bij komt kijken.

Ik hoop dat ze wat voor je kunnen doen. Sterkte!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Kimmie wat balen dat je zoveel last van je rug erbij hebt.

Hoop dat ze goede tips voor je hebben in het ziekenhuis vanmiddag.

Vanessa ik had nog niet eerder gehoord van een 18 weken echo, speciaal voor het ruggetje. Ga er morgen meteen naar vragen.

Wat zielig voor de kleine Bo dat ze ziek is.

Hier komt de misselijkheid ook nog regelmatig opzetten, uit het niets komt het dan opzetten heel raar. Ik zou willen zeggen dat je rustig aan moet doen maar dat zal moeilijk gaan in een verhuizing... succes met het pakken en je zieke kindje.

Pammie morgen gaan we naar de gyn, moet daar blijven ivm de tweelingzwangerschap.

Morgen gaan ze kijken of het één-eiig of twee-eiig is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden