Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Renata,

Nou, ik ben lekker teleurgesteld. Ik wist al wel dat ik niet zwanger was, maar nu zitten er dus cystes (ik begrijp eruit dat cystes hetzelfde zijn als follikels die mee zijn gegroeid). Ik moet dus een poging overslaan omdat we nu niet kunnen stimuleren nu die zo groot zijn. Dus ik moet de 15de cyclusdag beginnen met 10 dagen provera te slikken. Daarna moet ik ongesteld worden en gaan we door voor de volgende poging. Ik mis dus nu ook een maand. Ik baal er echt van! Ik vroeg nog naar dat ivf verhaal, maar daar hadden ze nog geen nieuws over. Hier op het werk zijn de meningen verdeeld. De een zegt dat het altijd door de tweede en eerste kamer moet, de ander zegt dat ivf in een besluit geregeld is en dus vrij snel een nieuwe regeling erdoor gedrukt kan worden om te voorkomen dat mensen nog 'snel' gebruik kunnen maken van de bestaande regelingen.

Nou, maandje wachten dus. En hoe is het met jou?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Wat klote Jeanine dat je nu een maand moet overslaan.

Ben net bij MC Kinderwens geweest en ze konden alles niet met zekerheid zeggen omdat er nogal veel verwarring is maar hun hadden gehoord dat het waarschijnlijk 2012 zou worden. Het is nu te kort dag om alles verzekeringen te wijzigen.

Het blijft afwachten, helaas zijn we hier wel goed in geworden, dat wachten.

Geplaatst

Jeetje zeg, wat K.. zeg, kan me goed voorstellen dat je fiks baalt.

Wat doet doe provera???

En hoe kan het dat je ineens cycstes heb??? ik dacht namelijk dat je daar een soort aanleg voor moest hebben en het dan regelmatrig heb, ik wist niet dat je dat ook gewoon een enkel keer kan hebben.

Het is in ieder geval een domper.

Ik zal aan mijn gyn ook eens vragen hoe het zit met de ivf vergoedingen.

Ik slik woensdag voor de laastste keer de pil en ik hoop verwacht dat ik maandag kan bellen voor de uitgansecho en dan weer starten.

Geplaatst

Hoi Renata,

Ik snap er ook niks van hoor. Ik denk dat dit toch een vorm is van overstimulatie. Ik heb ook het vermoeden dat ik heel ieniemienie even zwanger ben geweest. Dat hoort ook bij overstimulatie. Daarom dacht de gyn even dat ik zwanger was. De hormonen van de zwangerschap bovenop de 'oude' oude hormonen zorgen er dan voor dat de follikels die 'over' waren blijven groeien. En volgens mij noemen ze dan dus die overgebleven gegroeide follikels cystes. Ik heb nog nooit cystes gehad. Dus dat heeft niks met aanleg te maken. Misschien bestaan er ander soort cystes?

Ach ja, hoe dan ook heb ik ze. Hopelijk zijn ze volgende cyclus weg. En die cyclus begin ik toch maar met proberen wat extra puregon bij elkaar te sprokkelen, zodat ik vast een voorraadje krijg voor als ik zelf moet gaan betalen. Niet helemaal eerlijk, maar het is niet anders. Als ik tenminste de medicijnen al niet helemaal hoef te betalen, dan is de rest nog wel een beetje te doen als ik zelf moet betalen. Maar even vooruit denken...

Spannend voor jou hoor!

Deze medicijnen van mij moeten de ongesteldheid dan opwekken. Ik heb van mezelf een heel onregelmatige cyclus en dus heb ik dan geen idee wanneer ik weer verder zou kunnen. Nu gaan deze medicijnen ervoor zorgen dat ik ongesteld word.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Hoi Jeanine,

ik ben nieuw hier op het forum, maar zag jullie gesprek over de kabinetsplannen en over de cystes.

Dat van de cystes herken ik, heb ik ook een paar keer gehad, maar bij mij lijken ze steeds toch weg te trekken. Super balen als je dat met medicijnen moet dan, zodat je weer een maand moet wachten!

Kabinetsplannen zijn in de maak volgens mij. Er is een forum waar je een petitie kunt tekenen tegen deze plannen. Dit is de link:

http://petities.nl/petitie/3-niet-1-ivf-pogingen-vergoeden

Succes allebei!

Geplaatst

Hoi Noelle,

Ik heb de petitie al getekend. Ik las weer ergens anders op het forum dat ze pas per 2013 ingaan. Ik wacht het maar gewoon af.

Hoe lang deden die cystes bij jou erover om weg te gaan? Ik moet ze niet met medicijnen wegkrijgen. Ik mag op de 15de cyclusdag pillen nemen die de ongesteldheid opwekken, omdat ik van mezelf niet ongesteld word. Maar als die cystes er niet hadden gezeten, dan was ik nu aan het spuiten en had ik over 14 dagen kunnen insemineren. En nu duurt dat dus langer.

Ben benieuwd naar hoe lang het duurt. En zijn dat dan eigelijk follikels die groter zijn gegroeid zeg maar?

groet,

Jeanine

Geplaatst

Vanavond slik de laatste keer de pil en hoop het weekend ongi te worden en dan maandag bellen voor de uitgansecho.

Gister bij de dietist geweest en in 3 weken 2,5 kilo afgevallen, over 3 weken terug komen, ben benieuwd of het zo goed blijft gaan.

Ben je alweer een beetje van de klap bekomen???

Geplaatst

Ja hoor. Het is even niet anders. Ik kan er toch niks aan veranderen, dus ik zet het maar van me af. Komend weekend leuk weekend met vriendinnen en met de herfstvakantie een weekend naar centerparcs. Dus dat is ook leuk en daar ga ik ook maar van genieten. Ik was bij de ww en na afgelopen twee weken (één keer 4 ons afgevallen en één keer 9 ons aangekomen) nu opeens 2 kilo kwijt. Nu totaal 6 kilo kwijt in 6 weken. Ik zag het al niet meer zitten, maar doordat dit allemaal in mijn lijf is gebeurd ben ik dus al twee weken lang én minder aan het afvallen én aan het bijkomen.

Maar goed, dus hiermee ga ik ook nog maar door. Hoe meer eraf is voordat ik zwanger word, hoe beter. En ik blijf er maar gewoon in geloven dat ik nog een keer zwanger ga worden. Alhoewel na drie keer iui ik merk dat mijn gevoel gaat zeggen: het moet dit keer ivf worden. en dan? Dat is afwachten. Maar ik moet maar even moed houden.

Ik hoop voor jou dat het lekker goed gaat dit keer!

groet,

Jeanine

Geplaatst

6 kilo in 6 weken is super, hoop dat dat mij ook lukt.

Gaan jullie deze week al naar centerparcs of is er bij jullie nog geen vakantie???

Mijn gevoel zegt ook dat het niet gaat lukken met iui maar toch ga ik weer met goede moed met een poging beginnen, morgen bellen voor de uitgansecho

Geplaatst

Ik hoop voor je dat het dit keer gaat lukken! Wij gaan het weekend van 28 oktober. Dat is het laatste weekend van de herfstvakantie. Ik heb er zin in!

groet,

Jeanine

Geplaatst

Vanochtend gebeld voor de uitgansecho en de gyn waar ik woensdag de afspraak mee heb staan voor dat uitsrijkje gedoe doet de uitgansecho, maar ik moest er rekening mee houden dat de iui niet door kan gaan omdat er eerst verder onderzoek willen doen van dat uitstrijkje. ik hoop zo dat er wel iui komt...

lekker hoor ff weg, met zn drietjes of nog meer???

Geplaatst

Ik hoop toch dat het goed is en dat je gewoon door kan gaan!

Wij gaan met mijn z'n drieen in een huisje, maar mijn schoonzus met zwager 2 nichtjes en een vriendinnetje zitten in een ander huisje. En we zitten in Limburg, dus kunnen we ook even bij mijn familie langs. Dus ik heb er wel zin in!

Ik was 1,2 kilo aangekomen van het 'vriendinnen' weekend. Zo weinig kan het hebben bij mij. Een avondje Japanner, wat wijn en een ochtend met ei op brood en er zit zo weer een heleboel aan! Pfff ziek was ik ervan. Maar ja....

groet,

JEanine

Geplaatst

Jeetje dat is veel voor een avondje om aan te komen, kan me vorostellen dat je er ziek van wordt getver...

Klinkt erg gezellig zo'n weekend.

Hoe zou het bij Tabitha zijn, als het goed is is ze al bij de dermatoloog geweest, hoop dat ze meer weet en snel verder kan.

Ik hoop vanmiddag te kunnen schrijven dat ik weer van start ga

X

Geplaatst

nou ik ga voorlopig niet van start, ik heb het baarmoederhalskanker virus en heb ongeveer 50% om het te krijgen. de gyn durft het niet aan om eerst zwanger te worden en nu moet ik volgende week weer uitstrijkje en als hij weer 3a is wat hij wel verwacht eerst een operatie om weefsel weg te nemen om beter te kijken en aan de hand daarvan weer verder kijken hoe of wat.

Geplaatst

Jeetje, Renata, ik ben helemaal in shock! Ik baal echt vreselijk voor je. Maar nog meer ben ik bezorgd voor je. Dat je niet verder kan is heel vervelend, maar dat de uitslag niet goed is, is eigenlijk nog veel erger. Waarom doen ze niet gelijk een uitstrijkje? Waarom pas volgende week? Al die tijd onzekerheid is toch vreselijk! En nu ben je ook nog alleen? Is je man weg voor zijn werk?

Pfff. Laat even weten hoe het gaat.

Groet,

Jeanine

Geplaatst

Ik ben inderdaad alleen mijn man ( Michel ) komt dinsdagavond weer thuis, hij wilde eigenlijk pas in januarie of februari weer een uitstrijkje doen omdat ik heeel graag verder wil met zwanger worden volgende week al, ik ben nu ongi en dan kan geen uitstrijkje.

Als ik toch eerst zwanger wordt is er kans dat het virus heel snel groeit en eind van de zwangerschap echt kanker is met die gevolgen van dien waardoor ik echt niet eerst zwanger mag worden.

Het is ook dat ik dan pas over een jaar weer gecontroleerd kan worden en dat durft hij ook niet aan, dus ja voorlopig en onzekerheid ben best wel verdrietig en onzeker, maar meer dat ik echt bang ben en mn hoop aan het verliezen ben dat er nog een 2e kindje komt.

Ik vroeg hoe hoog de kans is dat de uitslag weer 3a is zei hij dat zijn verwachtig is dat het weer 3a is, maar als het 2 is mag ik voor nu weer verder zwanger worden en dan wordt ik weer goed gecontroleerd daarna, maar daar moest ik niet oprekenen.

En dan aan de hand van de operatie ( dan halen ze echt weefsel weg ) wordt er verder gekeken, maar daar weet ik nog helemaal niets van.

Ik heb gister ook echt ff zitten janken, dank je voor je medeleven.

XXX

Geplaatst

Klote zeg dat je nu ook nog eens alleen zit. Heb je wel familie/vrienden in de buurt? Ik moet er niet aan denken dat ik alleen zou zitten met dit nieuws. Ik heb mijn familie in Limburg en veel vrienden hebben we eigenlijk niet. Dus ik zou me echt doodeenzaam en verdrietig voelen. Ik hoop dat je wat mensen in de buurt hebt.

probeer vast te houden aan dat kleine sprankje hoop dat het 2 gaat worden en je dan door mag. Ik ga voor je duimen en bidden hoor!!!

Liefs,

JEanine

Geplaatst

Dank je wel dat je zo meeleeft, vind ik erg lief van je, mijn famillie woont hier ook en vriendinnen in de buurt gelukkig.

Morgen ff een verwen dag in de zwaluwhoeve ff mn zinnen verzetten ( stond toevallig al gepland )

X

Geplaatst

Hoi Renate,

Ja, ik ben zaterdag begonnen. Geen fijne pillen hoor! ben erg moe en chagrijnig. Maar ja, niks aan te doen. Ik moet je zeggen dat ik aan het twijfelen ben of ik doorga voor een tweede kindje. Mijn man heeft erg slechte longen en vorige week waren we in het ziekenhuis en het gaat eigenlijk stapje voor stapje steeds iets minder. Nu gaat hij morgen een nieuw traject in voor fysiogym en alwéér stoppen met roken, maar hij doet vreselijk dwars en irritant. Misschien moet ik even gaan afwachten of hij dit serieus gaat oppakken, want anders ben ik over een aantal jaren weduwe met twee kinderen. Klinkt hard, maar ik moet er wel realistisch naar kijken. Ik word heen en weer geslingerd met gevoelens wat en hoe ik het beste voor keuzes kan maken.

Hoe voel jij je?

Groet,

JEanine

Geplaatst

Dat is ook erg heftig.... en moeilijk om over na te denken. ja pffff wat is goed hier in, er is niets fout, je moet je eigen gevoel volgen.

jeetje dat is pittig meid.

Ik word heel erg heen en weer geslingerd door mn emoties en de tranen staan ook echt achter mn ogen, ik heb vanmiddag weer uitstrijkje en hoop wat meer info te krijgen en ik hoop echt dat ik geen 4 weken hoef te wachten op de uitslag

X

Geplaatst

Hebben ze niks gezegd over wanneer je de uitslag kan verwachten?

Ik voel me ook depri. Sprak ik mijn moeder waar ik het aan voorlegde over de longen, krijg ik weer gelijk een reactie: dan moet hij dit, dan moet hij dat. Had ik maar weer niks verteld. Het is een schat van een mens, maar altijd gelijk een mening klaar. Ik kan dus bij haar ook niet terecht met dit soort dingen. Ook dat ik weer bezig was voor een kind kan ik aan haar niet vertellen, want haar mening is dat één kind genoeg is. Dus eigenlijk kan ik het alleen over koetjes en kalfjes hebben. Gelukkig heb ik een goeie vriendin die wel naar me luistert. En ik denk heel dubbel. Van de ene kant denk ik: als ik alleen kom te zitten met twee kinderen is natuurlijk een ramp. Maar als ik mijn (tweede) kinderwens loslaat, krijg ik daar misschien heel erge spijt van. Mocht er iets met mijn man gebeuren, dan sta ik er wel alleen voor, maar uiteindelijk moet je dan toch door. Hoe druk het ook is met twee kinderen. Pfff. Lastig hoor.

Ik hoop voor je dat je snel je uitslag hebt en gewoon verder kan voor een tweede kindje.

Liefs,

JEanine

Geplaatst

lastig he als je geen moeder heb waar je juist steun van wilt, mijn moeder weet helemaal niets heb momenteel niet echt contact met haar.

Het lijkt mij verschrikklijk moeilijk die kinderwens te laten varen, ik denk dat je moet doen wat je hartje je in geeft, er is kans dat je man oud wordt???

Als er ook "gewoon " kans is dat je man oud word zou ik gewoon voor een 2e kindje gaan en mocht je man overlijden jeetje wat erg om het hier over te hebben dan is het dnek ik sowieso met een kind moeilijk en dan maakt het verschil 1 of 2 kinderen niet zoveel uit denk ik.

Ik denk altijd met bijna alles, ik wil niet nu iets in mijn leven laten omdat er misschien wat in de toekomst kan gebeuren.

Ik hoop dat je er uit komt vanuit je hart en daarom rust kan hebben met je beslissing.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden