Ga naar inhoud

iui en 2 eitjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Veel plezier die dagen Jeanine, waasrchijnlijk ook goede afleiding voor de ww, balen dat je nog niets voelt... das toch wat we willen he van alles voelen.

Schpester, das heftig he buikgriep daar wordt je zoo verschrikkleijk ziek van, hoop dat je snel van de bibbers af ben.

Ik heb 1 follikel van 16/17 mm vandaag nog puregon en dan zondag de IUI, de follikel zal dan bij de iui zo'n 18 mm zijn en das heel mooi.

Alleen jammer weer maar 1tje, de volgende en tevens laatste poging gaan we meer puregon spuiten.

Ik ga deze ww granaatappelsap drinken, dat schijnt goed voor de vruchtbaarheid te zijn, het is in ieder geval superrrrrr gezond, wie weet helpt het.

Zitten we net niet met zn 4en op het bankje want Pippe gaat zondag testen.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Medusa, das goed nieuws dat er in ieder geval 1 follikel is van 16/17. En dus zondag de IUI. Spannend.

Inderdaad jammer dat we niet met z'n vieren zitten.

Ik kom trouwens net uit het ziekenhuis. Heb al sinds de IUI pijn in mijn onderbuik (volgens mij had ik dat eerder verteld), ter hoogte van mijn linker eierstok.

Aangezien ik het vanochtend nog steeds had, en op het moment dat ik moest plassen het echt vrij veel pijn deed, het ziekenhuis gebeld. Moest gelijk komen voor een echo vanmiddag. Daar zagen ze 5 grote eivliezen (kleinste was 25mm en grootste 32mm) gevuld met (waarschijnlijk) wondvocht. Er zat ook een hoop vocht in mijn baarmoeder, waarschijnlijk van de eisprong. Ze hadden allemaal foto's afgedrukt zodat ze dat straks met dr Bernadus kan overleggen. Gelijk bloed laten prikken, en moest urine afleveren.

Morgen kan ik bellen voor de uitslag... In de tussentijd moet ik rustig aan doen, niet rennen, springen of fysiek zware dingen doen/tillen. Even pas op de plaats (wat wel lastig is voor mij!). Daar ben ik dus mooi klaar mee.

Nou goed, als het allemaal maar voor een goed doel is!! Heb stiekem ook zitten kijken of ik wat anders zag op het scherm tijdens de echo, maar kon niets ontdekken, helaas. Nog even afwachten dus!!

Geplaatst

O jee, schepster wat kan dat zijn dan?? en wat een ballen heb je in je buik dan zeg jeeeeetje, ben benieuwd wat de uitslag is en hoe ze die ballen uit je buik krijgen

Geplaatst

Hoi,

Jeetje Schepster wat naar! Misschien zijn het cystes? Daar heb ik toen een paar keer een maand geen iui door gehad, omdat die vanzelf met een ongesteldheid eruit moeten komen. Maar wel balen zeg!

Medusa, succes morgen!!!

groet,

Jeanine

Geplaatst

He dames!!

Had een heel hoge waarde van leukocyten in mijn bloed. Dat was dus het vocht wat vrijgekomen was bij de eisprong, en nog opgehoopt zit in mijn buik.

Ik weet niet of het cystes zijn, ze hadden het over eivliesjes wat zich had gevuld met het vocht. Het gaat inderdaad weer weg indien je ongesteld bent geworden.

Had trouwens gehoopt dat je iets kon zien tijdens de echo, maar heb niets ontdekt.

Medusa jij morgen de IUI. Hoe voel je je voor de rest??

En Jeanine hoe voel jij je? En Pippe, jij mag morgen testen toch?? Spannend!!

Geplaatst

Wat houd die leukocyten in??? is dat verder niet erg en heeft het geen invloed op de ww???

Pippe, jij mag morgen testen heeel veel succes.

Ik voel me prima, morgen de iui, hoop dat ik iets later ongi wordt dan de afgelopen keer want in dit tempo red ik het niet met de volgene keer dat Michel thuis, en dan zou ik nog ff op de valreep voor de laatste iui weer aan de pil moete, echt geen zin in

Hoe gaat het met jullie meiden?? week 2 is ingegaan

XXX

Geplaatst

Pippe, heb je getest???

ik zit ook weer op het wb, heb net in het zh gevraagd hoe lang het duurt voor er een inesteling is, er is na de iui binnen paar uur een bevruchting en dan binnen een dag een innesteling. vanaf de iui max binnen 2 dagen is het wel of niet gelukt.

Ook gezegd dat je hele andere berichten leest op internet verschillend van 4 tot 10 dagen maar dat kan absoluut niet want zolang overleefd een eitje niet.

hier hou ik me dan maar aan vast.

hoe gaat het verder met de dames???

Geplaatst

Hee dames, wij zitten een beetje in onzekerheid.

Test was heeeeel licht positief en echt pas ná de 5 min. Je hoeft t niet echt in het licht te houden maar toch. Nog steeds ongi krampen maar geen bloed. We zitten op dag 13. Dag 14 met IUI dag meegerekend. Zover hebben we het nog niet geschopt, maar officiele testdag is op dag 16 volgens de gyn. Ik word gek van die onzekerheid. Of laat t doorkomen, of een duidelijkere test..

Geplaatst

Succes op het wachtbankje Medusa!

Ik begrijp alleen niet helemaal dat je dat na 2 dagen zou kunnen zien. Als het bevrucht is moet het toch eerst een paar dagen door delen voordat het zover ontwikkeld is dat het klaar is om zich in te nestelen? Anders zou je na een paar dagen al kunnen testen?

Geplaatst

oo wat spannend pippe, maar positief is positief hoor. ik had bij Ilona ook geen overduidelijke super streep toen ik zwanger was en heb op wd 14 getest toen. ik zou morgen en dinsdag gewoon weer testen.

Dat is wat de gyn tegen mij zei, en je kan pas testen als het hcg een bepaalde waarde heeft en dat het sowieso niet direcht na innesteling

Geplaatst

Hoi allemaal! Spannend hoor Pippe! Ik heb net ook getest. Veel te vroeg natuurlijk en dus ook niks te zien. Schepster jouw situatiel lijkt me ook erg spannend! maar afwachten dus.

Medusa, ik geloof eigenlijk niet wat je arts zegt. Dat de bevruchting binnen dagen moet dat is waar. Mij is verteld zelfs binnen 8 uur, omdat het eitje dan niet meer vers is. Maar dan moet het zich inderdaad eerst gaan delen, vermenigvuldigen en dan is tussen dag 5 en 7 (of waar dan ook binnen de marge) ergens de innesteling. Het kan zich ook niet eerder innestelen, want dat kan pas als het genoeg cellen heeft.

Misschien heeft ze dat wel bedoeld? Dat het in de eerste twee dagen gaan delen, of niet, en dat daarmee eigenlijk staat of valt of het uberhaupt kan lukken? Want zonder bevruchting natuurlijk geen innesteling. Jij in elk geval weer op het wachtbankje. Hopen voor je dat je later ongesteld bent. Ik ben met hormonen altijd precies op de 14de dag weer ongesteld. Ik word het dus nu woensdag.

groet,

Jeanine

Geplaatst

Ja vind het eigenlijk ook vaag van de arts, nee hij had het duidelijk over max 2 dagen innestelen, maar heb ff gekeken en het duurt al 4 dagen voor het een blastocyste is, en bij ivf heb je ook dat je een dag of 3 na de punctie tp heb, dus het klopt niet wat hij zei. hmm maar wel raar dat hij dat antwoord dan gaf.

hoop dat je te vroeg heb getest Jeanine, ik heb ff in mn agenda gekeken en 6 maart is dan de laatste dag van de ww, maar als ik 7 maart weer begin met spuiten zou ik het net nog redden als Michel weer thuis komt ( de dag erna ) maar als ik echt weer eerder ongi wordt moet ik eerst weer poos aan de pil om weer uit te komen met Michel, hooop echt van niet, das echt balen ik had zo uitgerekend dat ik ze alle 3 achter elkaar kon doen maar ja ben nu een week eerder dan ik had gepland.

eerst de ww maar doorkomen nog een paar daagjes Jeanine

Geplaatst

Wat een spannende tijd zeg voor ons allemaal eigenlijk!

Pippe, heb je nogmaals getest? En weer een streepje?? Maar een streepje is een streepje hoor!! Gefeliciteerd!!

Medusa, ik hoop dat je eigenlijk niet ongesteld wordt! Dan hoef je ook niet aan de pil, en dan ben je lekker zwanger!!

Jeanine, hoe voel jij je? Enig idee of het raak zou kunnen zijn??

Ik voel me al een week raar, maar dat zou ook van het vocht in mijn buik kunnen zijn. In ieder geval weet ik over een week zeker meer.

Merk wel dat ik nu echt ongeduldig begin te raken. Ik wil het eigenlijk gewoon weten! Zeker omdat het daar zo'n bende is van binnen.

Gelukkig wel genoeg afleiding deze week, dus dat scheelt weer!!

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Hee meiden,

Vanaochtend weer getest en het is precies hetzelfde als gisteren. Straks even andere testen halen en

dan morgen of overmorgen nog eens testen.

Hoe is het met jullie? Is het nog vol te houden op het wachtbankje?

Schepster ik begrijp dat het spannend is hoor! Ik hoop dat het goede kwaaltjes zijn die je voelt. Wachten duurt lang he.. vooral die 2e week is killing..

Medusa, 2 spannende weken, Hopelijk sluit je het bankje groen af!

Jeanine, het was wel erg vroeg om te testen, maar dat wil niets zeggen! Wij hadden ook een vroege test gedaan, en niets op te zien, en nu, op dag 14, een heeeeel licht streepje. En voor ons niet overtuigend genoeg. Maar zolang de menstruatie uitblijft hebben we hoop. :-)

Geplaatst

He??? nu snap ik er niets meer van.... kwam je man ff online of zijn er 2 vrouwen des huizes??? :-)

Maar ik denk ook dat Pippe zwanger is, ik zou het zh gewoon ff bellen, weet zeker dat ze zeggen je bent zwanger.

Schepster ja dat lijkt me ook moeilijker vanwege dat vocht in je buik weet je het helemaal niet meer.

week 1 gaat altijd wel, maar week 2 pfff dus voor nu gaat het prima met me.

Geplaatst

A ha, nu is het duidelijk, en wij schrijven dus de hele tijd al met de partner van de mogelijke zwangere?????

Wat stom dat het ons niet opgevallen is, niet dat er 2 vrouwen zijn want dat kan je niet zien, maar dat jij niet zelf degene bent die zwanger probeerd te worden :-)

Ik had het laatste met Jeanine, wat een aanames je kan maken alleen door teksten te lezen van elkaar.

Maar ik denk wel dat jullie zwanger zijn hoor, streep is streep, ik had toen op wd 14 ook een heeeel licht streepje maar was echt zwanger, hebben jullie al gebeld naar zh??? die zullen ook zeggen hoor streep is streep!!! maar erg spannend.... zou je die digitale van clear blue dacht ik daar staat hoeveel weken bij...

Geplaatst

Ja, stom eigenlijk ook dat ik me niet echt heb voorgesteld in het topic. Ik schrijf

al zo lang mee in het 'wie start er in maart' topic, dat het me helemaal ontschoten is dat

jullie de situatie niet kennen. Maar nu zijn jullie op de hoogte.

Ik heb het zh niet gebeld want wij mogen 'officieel pas 16 dgn na IUI test, en dat is woensdag. Dus we moeten

nog even geduld hebben. :-)

Geplaatst

Nou ja je bent natuurlijk niet verplicht je hele verhaal in elke topic te doen, dat doe ik ook niet, maar jullie verhaal wijkt wel iets af omdat jij de partner bent de meeste hier op het forum zijn degene die ook de aankomende zwanger zijn en 2 vrouwen des huizes :-)

Bij ons mogen we bellen als we pos testen ook al is dat een dag of 2 eerder, nou ja als jullie het kunnen volhouden tot woensdag met bellen is ook prima, dan zijn jullie de 1e in dit topic die zwanger zijn, dat mag ook eindelijk een keer gebeuren!! een groene vibe hier door heen gooien, maar ik ben er wel van overtuigd datjullie zwanger zijn

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden