Ga naar inhoud

Wonderen, bestaan ze echt.......?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als vervolg op mijn topic "Wat nou dan weer..." Klik hier

Bestaan ze echt....? Wonderen????

Zoals jullie hebben gelezen moest ik vandaag weer bloedprikken en kon ik

vanmiddag om 14.30 uur bellen voor de uitslag.

Om de tijd te doden zouden we even een filmpje kijken, maar om 11.45 uur kreeg ik telefoon.

Totaal verbijsterd, ongeloof, tranen...

Mijn hcg is gestegen van 68 naar 270!!!!

Vragen schieten er door m'n hoofd, maar kan dit wel, dit kan toch niet...

Ik ben 7 dagen "ongesteld geweest" en ik heb ook flink gebloed. Ik heb al dagen gehuild van verdriet en was de tegenslag op mijn manier al weer aan het verwerken.

En nu deze uitslag! En wat voor uitslag!

Hoe is het in godsnaam mogelijk!!!!!!

Volgens de fert.arts was het een perfecte stijging.

Elke 2 dagen verdubbelt de waarde en deze is nu zelfs al sneller gestegen, want morgen hoort deze dan pas op 280 te zitten, werd me gezegd.

Ik heb haar gevraagd hoe het dan kan dat ik zo gebloed heb, dat ik de eerste dag van de bloeding een klein plusje had en de dag erna een negatieve test.

Ze maakte er helemaal niks van, zelfs niet van het bloeden. Het kon alleen zijn dat ik te vroeg was met testen en dat de eerste test misschien nog wel van de pregnyl is geweest. Maar dat was toch al 14 dagen geleden???

"Was het dan misschien een late innesteling" heb ik gevraagd.

"Nee hoor, de een maakt nu eenmaal minder snel hcg aan dan de ander." was het antwoord.

"Ik moet dit eerst even verwerken hoor" heb ik gezegd en ben op de bank geploft. "Doe dat maar even", zei ze, "23 augustus verwacht ik je voor de echo".

En daar zitten we dan, totaal verbijsterd, maar ik durf nog niet blij te zijn, want de MK van november zit me nog vers in het geheugen.

Het enige wat ik momenteel kan doen is schudden met m'n hoofd, tsjongejongejonge....Zou het dan toch...???

• Reacties 160
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

ooo meid ik zit met tranen in mijn ogen je krijgt een BABY joehoe ben zo blij voor je en alles komt gewoon goed

ben zo blij voor je ik zal voor je duimen dat alles goed mag gaan

liefs dikke knuffel jessica

Geplaatst

Hoi hoi Mart,

Heb ik goed begrepen dat een BMZ uitgesloten is?

En tja, sommige vrouwen zijn 'gewoon' ongesteld als ze zwanger zijn.

Succes en een hele hoop sterkte toegewenst.

Ik hoop voor jullie dat echt positief is!

Groetjes Lottepot

Geplaatst

Wauw, wonderen bestaan dus echt. Lieve Mart, voor zover is het geweldig nieuws. Kan me voorstellen dat je helemaal verbijsterd bent. Maar van mij toch een GEFELICITEERD!!!!

Het is je gegund hoor.... pfff eindelijk!

Op naar de 1e echo en dat alles maar goed mag blijven gaan.

You go girl :)

Liefs Sonja

Geplaatst

Ow lieve Martha

ik zit met tranen in mijn ogen, wat ben ik blij voor je!!!!! wat een verhaal en ja, dus het kan ook zo gaan bij een medisch geassisiteerde zwangerschap!!

(wat ben ik blij dat ik je toen dat pb-tje heb gestuurd!!!!)

hoe ver ben je nu? hebben ze nog een echo gemaakt om te kijken hoe of wat?

ik ben zo blij voor je!!

:blob1::blob3::hello2::wav::blowkisses:

liefs

Babeth

ben zo ondersteboven van je bericht, had het maar half gelezen...de 23ste de echooooooooooooooooo!!!!!!

Geplaatst

Waaaaahhhhh!!!!! Mart dit is wekelijk ongelooflijk! Hoe is het mogelijk zeg. Ik moet stiekem bekennen dat ik na jouw verhaal er gister zelf ook nog een testje tegenaan heb gegooid, maar helaas ;-)

Ooh, meis ik kan me voorstellen dat je vol ongeloof zit. En angst. En vragen. Maar ik hoop toch ook met een klein beetje blijdschap, geluk en hoop. Vraag je vooral niet af hoe dit kan. Net zo goed als het geen zin heeft je af te vragen 'waarom' als het mis gaat. Het is een wondertje, het is jullie eindelijk gegunt! En we duimen met z'n allen dat er de 23e een prachtig kloppend hartje te zien is!

Veel liefs, een hele dikke knuffel,

Henne

Geplaatst

Lieve Mart, ik hoop zoooo dat wonderen bestaan, en weetje ik denk ook dat ze bestaan.

Je leest hier op het forum de meest verdrietige verhalen MAAR..... je leest hier ook de meest wonderbaarlijke verhalen met een gezonde baby op het eind.

En inderdaad er zijn vrouwen die pas later positief testen en er zijn zat vrouwen die "gewoon " bloeden als een menstruatie terwijl ze gewoon super zwanger zijn.

En waarom soms iets wel of niet is terwijl het goed zit, tja dat weet soms niemand maar is het gewoon zo.

Ik hoop echt dat je nu hartsikke zwanger bent en volgens jaar voorjaar een mooie beeb in je armen heb.

Heb hoop en geloof dat dit goed komt

Liefs Renata

Geplaatst

Hoi Martha

Wat een ongelovelijk verhaal zeg.

Dus idd............. WONDEREN BESTAAN.

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en geniet ervan.

Sommige vrouwen kunnen idd bloedingen hebben en toch zwanger zijn volgens mijn dokter. Zo zie je maar weer.

Maak je jezelf even gauw groen op het topic JUNI.

Fantastisch nieuws meid.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

MART!!!! Wat een fantastisch nieuws! ik kan begrijpen dat je even helemaal uit het veld geslagen bent, maar wonderen bestaan kennelijk echt!!

Ik denk dat er op dit forum honderden duimen overuren gaan maken tot de 23e... Maar het is nu al zo'n wonderlijk verhaal, dat moet goedkomen, toch???

Wow...

Geplaatst

Jeetje, wat een verhaal!

Ik kan me goed indenken dat je dit echt even moet laten bezinken en dat je het pas gaat geloven als je een positieve echo hebt. Ik hoop echt dat er wonderen bestaan en dat je "gewoon ongesteld" bent geweest tijdens je prille zwangerschap.

Ik duim met jullie mee.

Het worden een paar lange weken tot aan 23 augustus, succes!

Geplaatst

Wauw Mart wat een super goed nieuws!!

De wonderen zijn de wereld toch nog niet uit.... Gefeliciteerd!!!!!

Jeetje, wat zullen jullie overdonderd zijn en de spanning zal nog even blijven tot de 1e echo. Misschien kan je stiekem wat eerder terecht???

Geplaatst

Oh wat een overdonderend geweldig nieuws! proficiat !!!

Mag je niet wat eerder voor een echo? om te kijken of er echt iets zit zodat je niet zo in twijfel blijft zitten tot 23 augustus?

Oh meid, maar echt geweldig voor jullie! Hoop zo dat alles goed gaat en eindelijk eindelijk jullie wens in vervulling gaat.

Geplaatst

Ik ben nog heel voorzichtig en durf me bijna niet groen te maken, maar manman..., wat hoop ik dat deze wonderen voor jullie allemaal zullen bestaan!!!! ALLEMAAL stuk voor stuk!

@ Babeth, ik heb geen idee hoever ik ben (er wordt toch geteld vanaf 2 weken voor de punctie?) en pas op 23 aug. krijg ik een echo. Ik heb nog gevraagd of ik nog een keer mocht komen bloedprikken, maar dit heeft niet veel nut volgens de fert.arts. Laten we hopen dat het nu goed blijft...

@ Henne, ik dacht ook direct aan jou. Het ging op dezelfde manier. Ik kan me goed voorstellen dat je er alsnog een testje tegenaan hebt gegooid. Zou ik ook doen. De volgende ronde moet het ook voor jullie goedkomen hoor. Dat móet gewoon!

Geplaatst

yeah!!! ik ga je alvast voorzichtig feliciteren Mart, wat een positief nieuws zeg!!! en inderdaad wachten tot de 23e lijkt nu wel eeeeuwen maar vooralsnog ziet het er positief uit :hello2:

Geplaatst

Mart, Ik weet niet wat ik lees!!!!!!!!Ben helemaal van slag zeg, hoe zou jij/jullie je dan wel niet voelen.....Nou, ik geloofde al in wonderen maar nu uh.......Wel tussen door eten he? Straks zit je nog vastgeplakt op die bank!! Joy1

Geplaatst

Ooohhh Martha! Ik had het nog geschreven in je vorige topic (wat nu weer) dat ik hoopte op een wonder.

En wonderen bestaan dus!!

Wat spannend! En nu op naar een echo met een dapper kloppend hartje!

Veel liefs en een dikke knuffel, ik ben heel blij voor je!

Nine

Geplaatst

Dat is goed nieuws zeg! Wat een mooie stijging van het hcg!

Kan me je onzekerheid goed voorstellen en nu nog een paar lange weken tot aan de 23e....

Maar toch alvast gefeliciteerd!!

Geplaatst

Hoi Martha

maak jezelf groen, je bent zwanger, er is een mooie stijging!!! het begin is er!!!! ik vind het zo geweldig.

hoe ver je bent kun je inderdaad het beste tellen van 2 weken voor de punctie, laatste dag van de eerste menstruatie heeft vaak niet veel zin met een lang protocol.

maar als je je er prettiger bij voelt dan kun je aangeven dat je leiver bv. volgende week nog bloed laat afnemen, om te kijken hoe de stijging zich ontwikkelt?

desnoods via de h.a.

wow zeg, wat een verhaal, hoe is het met je vriend?

liefs

Babeth

Gast Sannie66
Geplaatst

Lieve Martha,

Ik geloof in wonderen!

Knuffel,

Sandra

Geplaatst

Ongelofelijk...Super...Prachtig. Het is je/jullie zo gegund. Wens je een heerlijke zwangerschap toe met een pracht van een wondertje toe.

Geplaatst

Lieve Martha,

Ik volg je al zo lang op dit forum,maar dit bericht....daar zijn gewoon even geen woorden voor het is ongelooflijk maar gewoon waar!!!!

Ben heel blij voor je,probeer het op orde te krijgen in je bovenkamertje stress vermijden hoor!

Dikke knuffel,

Elies

Geplaatst

waaah...martha...wat een geweldig nieuws...wow zeg...zit met de tranen in mijn ogen je berichtje te lezen, heb het wel twee keer gelezen omdat ik te snel er doorheen ging.......wow...de wonderen zijn dus de wereld echt wel niet uit!!! gefeliciteerd meid...

dat jullie zelf ondersteboven zijn van dit nieuws is te verwachten...geweldig zeg!!!

de 23e de echo...klinkt lang, maar ik hoop voor jullie dat deze weken heel snel voorbij vligen!!!

een hele dikke knuffel van mij voor jullie...

liefs,

Nicole

Geplaatst

Oh wat een heerlijk nieuws!!!! Ik wens je een fantastische zwangerschap toe, dat alles maar goed blijft gaan!!! gefeliciteerd!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden