Ga naar inhoud

Oktober 2010, wie starten er in oktober 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@T.K. dit is je 1e ivf? Volgens mij kun je dat niet gelijk gaan prikken, maar je moet dan eerst een prikinstructie krijgen.

Wat voor voorlichtingsdag is het? Is dat zo'n info-avond in een collegezaal? Die zijn niet verplicht toch? Ben er wel geweest voor onze 1e ivf, maar niet echt veel wijzer geworden. Ze hebben het ook weleens over een gezondheidsspreekuur, daar hebben ze het niet met ons over gehad, denk ook niet dat we daar naar toe hoeven bij ons is het nu wel duidelijk waar het aan ligt en we leven gezond.

Op naar een mooie herfst en dat we allemaal zwanger het jaar 2010 gaan afsluiten! :-)

• Reacties 940
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Roosie,

Je krijgt dus een soort evaluatiegesprek. En meteen een instructie over prikken en prikschema... Spannend. Maar dat je zo lang moet wachten, is toch niks. Maar Geduld he...

Ik krijg een gezamelijke voorlichting, krijg je daar ook je prikschema als je kan melden....???

Geplaatst

ze hadden gezegt dat je allerlei voorlichting krijgt. Info/ hoe je moet prikken/ je wordt rondgeleid etc...

Het wordt mijn eerste icsi.....

Ik vind het eng. En ben bang dat ik de 21 ste dag van mijn ongi niet mag beginnen. We zijn al sinds maart met allerlei onderzoeken bezig...

Geplaatst

Die gezamelijk voorlichting is dat niet de prikinstructie? Dat doen ze in het UMC in een groepje.

Ik heb mijn prikinstructie in het Antonius gehad toen ik hormonen ging prikken voor mijn IUI pogingen en heb al 1 ivf gehad, dus dat kan ik allemaal overslaan.

Volgens mij heb je eerst een gesprek waarin alles uitgelegd wordt, je krijgt dan ook je prikschema en recepten voor je medicijnen mee. Na dat gesprek krijg je een afspraak voor prikinstructie.

Je gaat dan je eerste prik zetten volgens het prikschema.

Weet je al of je lang of kort protocol krijgt?

Bij kort protocol begin je op cyclus dat 2 of 3 te prikken met hormonen. Vanaf dag 5 of 6 met ovulatieonderdrukking.

Bij lang protocol begin je op cyclusdag 21 met ovulatieonderdrukking en als je ongi komt dan op dag 2 of 3 beginnen met hormonen.

Zo is het ongeveer.

Hopelijk kom je goed uit met je cyclus en kan je snel starten met prikken!

Geplaatst

Spannend Roosie, ik hoop dat je straks meer duidelijkheid hebt.

Wel gek dat ieder zkh een ander protocol heeft. In het LUMC kennen ze geen prik schema. Ik moest gewoon gaan beginnen op mijn 2e cyclusdag. In het LUMC doen ze het korte portocol. Dit vind ik zelf wel prettig, dan hoef ik niet zo lang aan de hormonen.

In ieder geval zit mijn ongi er weer aan te komen, dan is het aftellen voor de volgende ongi, en dan de TP.

In juli heb ik ook een TP gehad, in mijn natuurlijke cyclus, op dag 1 moest ik bellen, dag 13 komen voor een echo en bloedprikken en 3 dagen urine verzamelen 3x per dag. En op dag 17 had ik mijn TP. Dit alles zonder hormonen. Maar helaas geen zwangerschap.

Spannende tijden weer meiden, en WACHTEN WACHTEN en WACHTEN

:whistling_girl::whistling_girl::whistling_girl:

Geplaatst

Daar zit ik dus mee..

Ik heb die voorlichtingsdag op 9 september en ik denk dat ik 7 of 8 september ongesteld wordt. IK hoop dat ik dan meteen mag beginnen. Ik heb een lang protocol. Ik mag cyclusdag 21 beginnen had mijn gynacoloog gezegt.. Het is een gezamelijke prik instructie idd.

Geplaatst

Nou dan mogen ze je maar mooi inplannen voor 30 sept. dan kun je tenminste op je 21ste cd beginnen met prikken!!! Anders leg ik het je wel uit hoor ;-)

Geplaatst

TK,

Ik hoop ook voor je dat je snel mag beginnen. Maar als je nu zo veel vragen hebt, waarom bel je het ZKH niet even. Misschien geeft je het wat meer duidelijkheid, en hoef je je nu niet meer druk te maken. Want dat lijkt me niet prettig voor je. Gewoon bellen hoor! Daar zijn ze voor!

Geplaatst

Ja ben het met Guusje eens, ga ze bellen. Kan nu nog tot 11.30 uur 088-7557525 ivf-secretariaat, zij zijn van de planning. Misschien kunnen ze ja alvast inplannen voor de prikinstructie!

Ik heb ze ook 3 dagen achter elkaar gebeld, ze zijn wel wat gewend hahaha....

Geplaatst

Roosie; Bedankt voor al je steun en medeleven wil ik zeggen, maar we hebben/ maken hetzelfde mee hier.

Guusje ik heb de ziekenhuis gebeld en het uitgelegd.. Ze zeiden dat ik me niet aan kon melden. Ik moet eerst alle instructie krijgen. Ik mag het uitleggen aan de verplegers die dag. in de meeste gevallen kan het wel hadden ze gezegt maar ook een kans dat het naar de volgende cyclus doorgeschoven wordt. Het blijft onduidelijk.

We krijgen die instructie met 6-8 stellen. Je moet toch haast denken dat het dan gewoon kan. Tenslotte mag ik de 21 ste cyclusdag beginnen.....

Geplaatst

@T.K. graag gedaan hoor meis, maar je steunt mij ook hé. Het is fijn om met anderen op te kunnen trekken die hetzelfde doormaken.

6 tot 8 stellen is best veel!

Maar ze willen je dus niets garanderen nog, dan is het niet anders dan afwachten.....achja het is bijna 9 sept. nog 2 weken!!!! Die veel te lang duren ;-)

En 4 weken later mag ik!!! :-)

Geplaatst

Spannend voor ons beiden....

Nu hopen maar dat er heel veel zwangeren mogen komen in oktober/ november tochh:)

Ze assistente zei precies; in de meeste gevallen kan je 21 cyclusdag beginnen dat niet....

Geplaatst

Jammer dat je nu nog niet meer weet. Maar hou moed he? Wij slepen elkaar er wel door. Daar is dit forum voor. En ik hoop zo voor je dat je gewoon mag beginnen.

Op naar een vruchtbare maand okt/nov!!! :wav:

Lfs Guusje

Geplaatst

Hey meiden,

Mijn ongi is er weer! Dat betekend aftellen naar de volgende en dan TP!!!!! Ik heb nu een beetje het gevoel dat ik ""begonnen"" ben met wachten :misc_expressions-wh:whistling_girl:

Geplaatst

Hey Guusje gefeliciteerd met je ongi!!! Weer een stapje verder naar je tp!!!

Zaterdag begin mijn stopweek van de pil, ook wel lekker, dan op mijn ongi wachten.

Daarna doorslikken tot okt.

Geplaatst

Hallo meiden,

@Guusje; Je bent ongesteld... Nu kan je aftellen.. Hoe gaat het dan in zijn werk en wanneer vind dan je TP plaats???

Nooit zo blij geweest met ongesteld worden haha...

@Roosie; Jij hebt ook bijna je stopweek spannend en bij de volgende stopweek mag je beginnen toch??

We gaan met slakke stapjes vooruit. Maar de dagen waar we naar streven komen dichterbij...

Groetjes

Geplaatst

Mijnbaby,

Je hebt een data waar je naartoe kan streven super joh.

Ik hoop dat je dan zwanger zult zijn.

En tuurlijk hoop ik dat oktober een hele groene maand wordt

Geplaatst

Hi TK,

Op CD 1 bel ik met het zkh om door te geven dat ik menstrueer, vanaf CD 11 moet ik 3x per dag urine opsparen, op CD 13 kom ik voor een echo om te kijken hoe dit de bms is en of er een follikel is, ook moet ik die dag bloed prikken, om te kijken of mijn eisprong er aan zit te komen. S'middags krijg ik dan alle uitslagen en hoor ik wanneer de TP is. Vorige keer was de TP op CD 18 en heb ik geen hormonen hoeven te gebruiken. Wel zo prettig.

@mijnbaby, spannende dag morgen, succes!

Guusje

Geplaatst

@mijnbaby, wat fijn dat je nu weet waar je aan toe bent!! Je hebt een datum! Nu kun je echt gaan aftellen........

@T.K. volgens mij mag ik maar 1 keer een stopweek houden en dat begint morgen.

In okt. zal ik maar doorslikken tot 11 okt., mijn 2e stopweek zou dan op 25 sept. eindigen, dan is het nog 2 weken....

@Guusje hopelijk hoef je ook deze keer niet aan de hormonen, is wel zo prettig!!!

Bah bah wat een somber weer, regen regen en donker.......

Geplaatst

Hoi meiden

Ik kom jullie hier ook alvast vergezellen.

Ik krijg halverwege oktober ook weer een cryo TP.

Laten we idd hopen dat oktober/november flink GROEN zal worden.

Groetjes

Daniella

Geplaatst

Hoi Daniella,

Helaas komen elkaar nu weer tegen!!Maar gaan nu samen maar de sjorbanden gebruiken!!!!

Hoeveel cryo s heb jij nog???

En hoe gaat jij cryo tp in natuurlijke cyclus of moet je wel bollen enzo gebruiken?

Liefs Bianca

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden