Ga naar inhoud

Wachtbankje september

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Weer veel gebeurd hier zeg!

@ tess, gefeliciteerd!! Wat een gezeldig nieuws!

@ Lafinah, je geduld word dus nog even op de proef gesteld, succes!

@ Willy, wat ontzettend balen, sterkte meid!

@ Babeth, zag dat jij de TP ook hebt gehad, goed vasthouden he!!!

Ik ben net gebeld door het UMCG, ze hebben nog een plekje deze maand en we mogen meteen door voor onze 2e ICSI!

Ben vandaag eindelijk ongesteld geworden (nadat ik vrijdag gestopt ben met de medicatie, dus is er toch nog iets feestelijks aan deze dag!

Mag woensdag weer met de pil beginnen.

Isa

Heey Isa,

Ik ben ook onder behandeling in het UMCG.

Aangezien ik vanochtend gebeld heb met het nieuws dat ik zwanger ben, kom jij misschien wel in mijn plaats.

Ik was anders namelijk meteen door gegaan voor de volgende IVF.

Succes in ieder geval!

Tess

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Willy: heel veel sterkte meid. Echt kl*te. Konden we maar gewoon met z'n allen zwanger worden hier. We hebben het na al die stress verdiend!!!!!

@Heids: een beetje zwanger zijn bestaat niet, maar ik snap wel dat je heel voorzichtig bent hoor. Hopelijk wordt die streep snel donker!

Ik heb nog 4 dagen te gaan voordat ik mag testen. Vandaag wat krampen gehad en verder nergens last van, dus ben ik natuurlijk bang dat het niet gelukt is. Vannacht ook gedroomd dat de behandeling niet was gelukt. Blehhhh, dat wachten duurt ZOOOO lang! tongue.gif

Geplaatst

Hoi allemaal,

ik lees vaak met jullie mee en schrijf de laatste tijd niet zo vaak meer. Maar omdat ik vandaag een positieve bloedtest had wil ik dat toch even in het wachtbankje melden. Ik stond er niet eens in omdat ik geen zin had voor de zoveelste keer 'rood'te moeten kleuren, maar het is gelukt!!!! En wil mezelf dan ook dolgraag groen kleuren. Na 2x verse icsi en 2x cryo is het dan eindelijk gelukt, zwanger van 1 cryo!!! Ben zo gelukkig!

Alle wachtenden heel veel succes, de groentjes gefeliciteerd! En de roden heel veel sterkte. Geef de moed niet op! Het kan echt gewoon ineens raak zijn!!!

Geplaatst

Zou iemand mij in het wachtbankje willen zetten en mij groen willen kleuren???

Leeuw: tp 1 sept 1 cryo, 13 sept positieve bloedtest

Geplaatst

Wachtbankje september 2010

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Sheenara: 30 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Isa: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 12 september

Heidss: 31 augustus TP 2 cryo's testen: 13 sept

Leeuw: 1 september TP van 1 cryo testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Yola: 30 aug tp van 1 emmy, testen 15 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Willy : 3 september tp van 1 cryo testen 17 september

Anoek: 6 september tp van 2 emmie´s, testen op 17 september

Lafinah: 5 September tp van 1 cryo, testen 19 september

Sissy81 : 5 september tp van 1 emmy, testen 20 september

Annemarie84: 8 september tp van 1 cryo, testen op 22 september.

Jeanine1970 : 9 september TP 1 topemmy testen 23 september

KrisKras: 11 september 2010 IUI(7), testen, 25 september 2010

Denise1979: 13 september tp 1 emmy, testen op 26 september

Nikkie: 13 september 1ste IUI, testen 30 september

Geplaatst

Wauwwww Leeuw, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap,wat een goed nieuws!!!!

En van een cryootje, top hoor

ik hoop dat ik snel mag volgen...

liefs

Babeth

Geplaatst

ik zit net in het lijstje te kijken, 3 positieve testers van cryo op rij,

is het nu omdat we zelf ook een cryo tp hebben gehad of is het toeval dat er in verhouding veel cryo-zwangerschappen zijn?, ik tel Heidss mee nu hoor, van de 7 positieven zijn er 4 van eenof twee cryo´s zwanger...

dat geeft goede moed meiden!!!!

goodluck.gif

Geplaatst

ik zit net in het lijstje te kijken, 3 positieve testers van cryo op rij,

is het nu omdat we zelf ook een cryo tp hebben gehad of is het toeval dat er in verhouding veel cryo-zwangerschappen zijn?, ik tel Heidss mee nu hoor, van de 7 positieven zijn er 4 van eenof twee cryo´s zwanger...

dat geeft goede moed meiden!!!!

goodluck.gif

WOOOOOWWW, dat geeft de burger moed!!! 4 zwanger van een cryo!!! Ik krijg volgende maand een cryo TP.

Iedereen die zwanger is, van harte gefeliciteerd, de rode, heel veel sterkte.

Alle meiden die nog moeten wachten, heel veel succes, ik zal voor jullie duimen draaien.

Liefs Guusje

Geplaatst

@ Leeuw, wav.gif gefeliciteerd.

Van een cryo nog wel..!

Ik dus ook, we lopen bijna gelijk op.

Het was ook bij mij na 2 verse (IVF) pogingen en 1 cryo TP.

Hoe voel je je?

Ik voel eigenlijk niets (alleen wat gerommel in mn buik).

@ Denise, een 10! Dat klinkt goed, en dan begint nu het wachten.... Succes!

@ Anoek, het komt dichtbij, natuurlijk ben je bang. Net voor ik de test deed dacht ik ook dat het negatief zou zijn. Komt dan ook omdat dat de enige ervaring was die ik had. Sterkte meid..

@ Sharon, heerlijk he, om weer te starten. Voor je het weet zit je op het bankje.

@ Sylvie, nog last van korte lontjes? Succes met wachten. Dat de dagen maar om mogen vliegen..

@ Guusje, tegenwoordig kunnen zo zoveel dat de cryo's volgens mij steeds meer kans van slagen hebben. Omdat het bij ons de laatste keer (2 cryo's 1 van 6 en 1 van 7 cellen) niet gelukt was zagen we het deze keer eigenlijk niet zo zitten. Sterker nog: als we hadden mogen kiezen dan waren we weer voor een verse IVF poging gegaan. Maar toen we de cryo zagen (hij was prachtig en 8 cellig voor invriezen en ook 8 cellig na ontdooien) waren we wel weer wat positiever. En dan nu zwanger... En deste groter de verassing. (geloof het eigenlijk nog niet echt.)

Tess

Geplaatst

Denise1979, geweldig goede embryo dus nu heel hard duimen dat hij blijft plakken ! good1.gif

Leeuw, geweldig goed nieuws gefeliciteerd ! bf_new.gif

Anoek, sterkte met nog 4 daagjes wachten tot de test ! De spanning stijgt ! icon_bounce.gif

Lafinah, geduld is jammer genoeg ook niet mijn sterkste kant...ahum... waiting.gif

Lieve groetjes,

Jeanine

Geplaatst

Wachtbankje september 2010

Aafke: 19 augustus tp van 2 emmies , testen op 3 september

Boogie: 21 augustus TP van 1 emmie, testen op 5 september

Violeta: 25 augustus UIU i.p.v. IVF,2 eitjes,testen op 6 september

Miepie80: 23 augustus TP (2xcryo), testen op 7 september

MBM: 24 augustus TP (2 x cryo, 7-cellig en 8-cellig), testen op 7 september

Gerlinde:24 augustus 2 emmie's tp,testen op 8 september

Ilona: 26 augustus 1e x IUI, testen op 9 september

Sheenara: 30 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Object: 30 augustus 2 emmie's tp, testen op 10 september

Manty: 26 augustur tp 3 emmie's,testen 10 september

Naomi28: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Isa: 27 augustus TP van 1 cryo, testen 10 september

Tess: 30 augustus TP van 1 cryo, testen: 12 september

Heidss: 31 augustus TP 2 cryo's testen: 13 sept

Leeuw: 1 september TP van 1 cryo testen: 13 september

Hellen: 1 september tp van 2 topemmy's: 15 september

Yola: 30 aug tp van 1 emmy, testen 15 september

Egeltje: 02 september tp van 2 emmie's,testen op 16 september

Willy : 3 september tp van 1 cryo testen 17 september

Anoek: 6 september tp van 2 emmie´s, testen op 17 september

Lafinah: 5 September tp van 1 cryo, testen 19 september

Sissy81 : 5 september tp van 1 emmy, testen 20 september

Annemarie84: 8 september tp van 1 cryo, testen op 22 september.

Jeanine1970 : 9 september TP 1 topemmy testen 23 september

KrisKras: 11 september 2010 IUI(7), testen, 25 september 2010

Denise1979: 13 september tp 1 emmy, testen op 26 september

Nikkie: 13 september 1ste IUI, testen 30 september

Hoi allemaal,

Nou, bij mij is het huilen met de pet op! crybaby2.gif. Ben echt ff helemaal verdrietig. Na al die dromen en gevoelens afgelopen weken... maar vrijdag voelde ik al een maar al te bekende druk in mijn onderbuik, zaterdag een klein streepje rood (ik nog hopen), maar zondag ja hoor, de volle laag...

2e icsi weg! Nog maar één kans! Ik vind het soms zo oneerlijk, zelfs als je op het toppunt van je vruchtbaarheid bent, doe je er gemiddeld 6 mnd over om zwanger te raken. Waarom wij maar 3 keer?

We beraden ons nu verder.. alles uit de kast voor de laatste kans. Ik was tot nu toe heel tevreden over onze kliniek (geertgen in elsendorp), maar misschien gaan we toch naar dusseldorf voor iets van imsi of zo.

Alle groene dames heel erg gefeliciteerd! het is jullie zo gegund!

grtz, Yola

Geplaatst

Lieve Yola

wat onzettend K!! je hebt helemaal gelijk, het is gewoon ontzettend oneerlijk, maar weet wel, al krijg je 3 pogingen vergoed ja kan zelf doorgaan hoor!

Ik snap het wel dat je je richt op oa. andere manieren zoals imsi.

Als he bij ons niet lukt met de cryo´s dan gaan we ook naar DD voor Imsi.

Maar voor nu, ik wens jou en je vriend heel veel sterkte!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hoi Willy,

Vind het echt rot voor je dat je weer ongesteld bent geworden , weet eigenlijk niet zoveel te schrijven dat je echt op kan beuren. Ik wil je wel sterkte wensen en houdt moed !

Liefs, grommit.gif

Jeanine

Geplaatst

Yola, verdorie... angry.gif

Wij hebben meegedaan aan een studie waardoor we meer kansen kregen. We zijn nu zwanger van een cryo uit de tweede IVF behandeling, maar we hadden nog 1 x IVF uit de studie en daarna nog onze eigen 3 pogingen vanuit de verzekering. Misschien kun je eens uitzoeken of jullie ziekenhuis ook studies hebben lopen waarvoor jullie in aanmerking komen? Niet dat je er vanuit moet gaan dat het de laatste keer niet gaat lukken, maar ik denk dat je je een stuk relaxter voelt wanneer je weet dat je nog 4 kansen hebt...

Sterkte met het verwerken van deze teleurstelling.

Tess

Geplaatst

Anoek, houd goede moed hoor, krampen kunnen net zo goed op een zwangerschap duiden.... ik voel met name steekjes in mijn rechter lies, zit nu op dag 3 na de tp. dus nog vroeg voor wat dan ook...we wachten heel rustig af misc_expressions-whistle.gif hihi, geloofwaardig he!

Geplaatst

Hoi Yola,

Wat ontzettend rot voor je ! Het was je zo gegund ! Waarom de een wel de ander niet daar krijgen we nooit antwoord op ik vind moeder natuur vaak zo oneerlijk. Ik herken je boosheid en verdriet zo en wens je heel veel sterkte ! Ik zou willen dat ik de juiste woorden kon vinden om je op te beuren.

Liefs, love1.gif

Jeanine

Geplaatst

@ Tess; dat zou inderdaad wel eens kunnen, wat grappig!

Nou als onze uitslag aan het eind van deze poging net zo is als die van jullie, dan doe ik het ervoor!

Isa

Geplaatst

Ik vind het ook belachelijk dat het juist hier in nederland maar 3 x word vergoed.

Nou zag/hoorde ik laatst dat het in belgie 6x vergoed word, dus ff net over de grens gaan wonen;)

En, in Frankrijk word het zelfs altijd vergoed!!!

DUS MISSCHIEN EEN POGING OM TE OVERWEGEN OM NAAR FRANKRIJK TW VEHUIZEN

nee, ff zonder gekheid, alhoewel, ik zou nog wel zou gek zijn om mn spullen te pakken en daarheen te gaan haha

xxx

Denise

Geplaatst

@ Yola: shit wat een k.. nieuws voor jullie zeg!!! Veel sterkte, wat is het toch een moeilijk proces he, en je hebt gewoon een lange adem nodig.....3 kansen is inderdaad heel weinig, vind ik ook. Huil maar lekker even uit en daarna weer verder denken.

@Meiske: spannend voor jullie ook.....wie weet word jij de volgende bij wie de cryo gewoon lukt! Ik had het ook nooit verwacht maar het kan dus blijkbaar wel. Ik duim voor je hoor! Jij hebt het echt zo verdiend! Ik hoop het echt.

@Tess: leuk dat we bijna gelijk lopen, jij 2 dagen verder dan ik. Ik heb pas 6 oktober de 1e echo, jij al wat eerder toch? Ik voel ook nog niet veel. Soms een beetje misselijk en mijn borsten zijn wat zwaarder dan anders, en af en toe wat steekjes in mijn baarmoeder. Maar het zijn nog niet echt duidelijke tekenen. Waar ik aan merkte dat het dit keer wel eens raak kon zijn was vooral omdat ik maar geen menstruatietekenen kreeg, terwijl ik dit normaal al een week voor de menstruatie voel aankomen. Ik kan het ook nog niet geloven hoor, dat het echt zo is! Ik begon de moed al op te geven, we hebben al 3 terugplaatsingen van toppers gehad en nooit bleef er 1 zitten. En zie nu......ben echt zo gelukkig!!!

@ all: Ik hoop echt op goed nieuws voor alle wachtenden......succes met de vervelende wachtweken!

Geplaatst

@ Heidss, Yola en Willy: wat een k...zooi zeg! Het is toch zo oneerlijk allemaal. Heel veel sterkte nu!

Ik blijf onderhand 'rustig' afwachten. Gelukkig is de eerste week inmiddels voorbij. Maar het duurt wel heel lang hoor.... Zeker zo'n eerste keer.

Liefs,

sissy

Geplaatst

Gisteren heb ik ook mijn eerste terugplaatsing gehad!!! Ik had 5 embryo's; 2 van perfecte kwaliteit en 3 zeer goed. Een emmy-tje zit er nu in en de andere 4 worden eskimo'tjes.

Ik vind het toch wel een fijne gedachte dat er nog 4 cryo's over zijn. Die krijgen we dan wel (mits ze goed ontdooien) per 2 terug geplaatst. Maar nu eerst gaan afwachten. Op 26 september mag ik gaan testen.

Nu maar veel afleiding gaan zoeken komende weken.

Geplaatst

@ Heids: wat erg voor je meid. Dan heb je waarschijnlijk een heel vroege miskraam gehad. Ik leef echt met je mee. Eerst die spanning en toch ook een beetje hoop vanwege die licht positieve test en nu die ontzettende teleurstelling.. Laat je niet klein krijgen, hoor!

@ Yola, heel veel sterkte meid! Je hoeft het niet bij 3 pogingen te laten. Wij zijn ook door gegaan maar dan in Belgie. Bevalt echt STUKKEN beter. Je kan de gynaecoloog om 9 uur 's ochtends in het weekend bellen om te horen of de bevruchting gelukt is!

@ Leeuw: van harte! Heel fijn dat het gelukt is. Dat geeft ook weer wat moet voor de wachtenden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden