Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeej, dat duurt inderdaad nog erg lang Jolieneke! Kan me voorstellen, dat je juist nu, even een kijkje wilt nemen in je buik. Hadden we maar zo'n luikje net als bij de Chinees, gewoon even naar de 'overkant' kijken ;)

Geplaatst

Shit Babeth... sterkte...het is uitgerekend jou zo gegund! Je klinkt wel nog heel strijdbaar, goed zo!

Er zijn nu inderdaad wel teveel verdrietige berichten achter elkaar, pffff...

Ik kom net terug van lange rit richting mijn vader in het Duitse ziekenhuis, ben nu echt helemaal kapot. Morgen weer, zag er kwetsbaar uit, bah.

Geplaatst

Hee Babeth,

Neeeee, wat rot om te lezen!!! Vind het echt heel erg jammer voor jullie.... wat irritant zeg, eerst positief, dan toch niet goed, zo frustrerend. Sterkte ermee!

Aafke: ik hoop dat je vader snel hersteld: doe jijzelf rustig aan meid!

Andere meiden: hou vertrouwen in je eigen zwangerschap, die ukkies zitten nog lekker warm en veilig bij jullie!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

oh meiden wat is er veel gebeurd de afgelopen dag.

babeth: met tranen in mijn ogen lees ik je bericht, verdikkeme. Als zoveel tegenslagen gehad en nu weer dit, zo oneerlijk. Heel veel sterkte meid.

Lianne: oh jij ook al zo een vreselijk bericht, je weet dat het kan gebeuren maar je hoopt altijd bij jezelf niet. Zo oneerlijk, meid ook voor jou heel veel sterkte

Aafke: jeetje wat een rotbericht van je vader, ook voor jou heel veel sterkte en dat het snel beter met hem mag gaan

en mezelf!? tja, ik denk/hoop dat het wel goed zit. Misselijk, pijnlijke borsten, veek plassen en niet vooruit te branden.

u2 was te gek en hier en daar een traantje weggepinkt. Vandaag werken met de kids van hai 5, mijn eigen opvang voor kinderen met autisme, en voor de rest heerlijk niks het hele weekend :)

en dan is het bijna woensdag, yes. Maar met deze berichten ook erg bang dat ook wij een rot echo/bericht hebben. Maar zoals ivfsh het mooi zegt; heb vertrouwen in je eigen zwangerschap.

Geplaatst

Jeetje zeg....ik ben er echt even stuk van. Wat moeten we hier nu nog op zeggen Babeth... We kennen allemaal de cijfers en we weten allemaal hoe makkelijk het nog mis kan gaan in het begin, maar het begint hier nu wel erg verdrietig te worden zo. Waarom, waarom, waarom??!!! Ik wens jullie ontzettend veel sterkte en kracht en moed om straks weer door te gaan. Het moet goed komen, voor ons allemaal, dat moet gewoon!!!

Geplaatst

Hellen wijze woorden, heb vertrouwen in je eigen zwanegrschap. Best moeilijk met alle nare berichten hier. Je beseft nog weer eens heel goed hoe onzeker het allemaal nog is en wat een geluk we hebben als het 'gewoon' goed gaat. Ik zie als een berg tegen donderdag op, maar aan de andere kant kan het me ook niet snel genoeg komen. Op basis van mijn kwaaltjes durf ik er gewoon nog niet op te vertrouwen, zeker het bijna verdwijnen van de misselijkheid maakt me zo onzeker. Het enige tastbare is de ontzettende moeheid. Een test met indicator durf ik helemaal niet te doen, bang dat er geen 3+ zal staan. En dan nog, wat zegt het als dat er wel staat??? Bleeeeghhh, waar is die roze wolk, ik wil die roze wolk! En niet allemaal mensen die er achter mekaar af donderen. Dat is niet eerlijk!

Geplaatst

Lieve meiden,

wat een vrolijkheid en wat een verdriet in dit topic.

Je hebt hetzelf helaas niet in de hand, het is moeilijk maar laat je niet gek maken door alle negatieve verhalen. Het gaat ook vaak goed.

Alle zwangere, gefeliciteerd, probeer te genieten, wonderen bestaan, ook bij ons meiden.

X

Geplaatst

Hellen, Sylvie, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk... maar het blijft zo ontzettend oneerlijk hoe het bij Priscilla, Ivfsh, Lianne en Babeth loopt... en dan is het wel moeilijk je voor te stellen dat het ook wél goed kan gaan.

Henne, ik heb gisteren - ondanks dat ik mezelf een enorme zeikerd voelde - toch maar gemaild met het AMC over mijn onzekerheid. Heel lief mailtje terug dat het echt normaal was, maar dat ik evt. maandag mocht komen voor een echo ipv dinsdag en dat ik ook contact moest opnemen als van het weekend mijn onzekerheid nog toenam of klachten erg afnamen. Het is eigenlijk alleen de misselijkheid die wat minder was, en ook dat wisselt wel; gisteravond wel weer behoorlijk beroerd. Proberen niet te druk te maken en maar afwachten tot maandag dus...

Jolieneke, wat duurt het voor jou nog enorm lang voor je weer mag, nog ruim 2 weken. Toch raar hoe verschillend dat per ziekenhuis is, hoe vaak ze een echo doen.

Aafke, moeilijk je vader zo te zien. Heel veel sterkte en beterschap voor je vader.

Geplaatst

Miepie, wat goed van je dat je aan de bel getrokken hebt. En wat fijn dat je een dag eerder mag komen!! Hebben we dus op dezelfde dag een echo, ik vind het ook weer heel spannend.

Ondanks dat de kwalen ( misselijkheid) hier ook afnemen, blijf ik positief! Het wil nl. helemaal niet zeggen dat áls je misselijk bent, je daar pas met 12 weken vanaf bent.

Sommige hebben het heel even en voelen zich vanaf 8/9 weken alweer 'kiplekker' en bij een ander duurt het langer, bijvoorbeeld t/m 16 weken of in het ergste geval de hele zwangerschap. Dus ik pin me daaraan vast. Het neemt natuurlijk niet weg, dat door de verdrietige berichten er bij mij ook wel een tikkeltje onzekerheid meespeelt.

Aafke, wat een rotbericht over je vader. Zoiets gaat je niet in de koude kleren zitten. Veel sterkte en beterschap voor hem. Hopelijk komt hij er gauw weer bovenop.

Geplaatst

@ Aafke,

Wat verdrietig van je vader. Hopelijk komt het allemaal goed en krijgen jullie snel positief bericht. Ik kan me voorstellen dat je je heel kwetsbaar voelt met alleen nog een papa. Jullie hebben al zoveel verdriet gehad met het overlijden van je moeder dat je eigenlijk hoopt dat je vader gewoon lekker gezond blijft.

Veel sterkte meis!

@ Pien, welkom meid. Gefeliciteerd met je zwangerschap. Is dit je eerste kindje omdat er volgens mij in je profielnaam ook nog Finn staat?

@ Jolieneke,

Jij krijgt dan met 10 weken weer een echo? Best wel laat volgens mij. Inderdaad bijzonder hoe verschillend elk ziekenhuis omgaat met zwangeren en echo's.

Ik krijg de 5e alweer een 9 weken echo. Dan ben ik 8w6d. Dan moeten we handjes, voetjes kunnen zien en de gyn vond dat we het dan wel aan iedereen kunnen gaan vertellen. Als we wilden natuurlijk. Gisteren vertelde het hoofd van mijn afdeling ook zwanger te zijn. Zij is 3 mei uitgerekend. Wel grappig want we lopen straks met een weekje verschil op.

Geplaatst

Lieve Babeth,

Wat een ellende voor jullie... ik ben even stil gevallen en weet niet goed wat ik ervan moet zeggen. afschuwelijk, ik denk aan julle. Heel veel sterkte de komende tijd. Ik hoop dat jullie kracht vinden bij elkaar.

Surf

Geplaatst

Hoi dames,

Ik ben vandaag precies 5 weken zwanger, bij hoeveel weken mogen jullie voor een echo? Ik mag pas 12 oktober, dan ben ik 7.5 week zwanger. Ik heb dan maar 1 keer een bloedtest gehad en verder niks. Ik vind het echt heel spannend en ben redelijk onzeker. Ik voel me niet misselijk, ben alleen een beetje verkouden en ietsiepietsie pijn in borsten. Is dat normaal? Oja en verder verlies ik wat gewicht, ik eet normaal en geef niet over?

Meiden zet hem op.

Groetjes,

Surf

Geplaatst

Echo:

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Geplaatst

lieve babeth, wat een verschrikkelijk beriht weer! Ik was zo blij voor jullie dat het weer gelukt was. En wat knap dat je toch al weer een stukje positiviteit kunt zien... Heel veelk sterkte de komende tijd!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ja, ik krijg als ik zo'n 10 weken zwanger ben weer een echo. Het ene ziekenhuis, waar ik de tp gehad heb, heeft als uitgerekende datum 6 mei (die laat ik dan dus maar staan) en het andere ziekenhuis heeft het vruchtje gemeten en daaruit kwam dat het 2 dagen jonger is. Dus mijn uitgerekende datum is ook nog niet eens duidelijk... haha! Nou weten we dat er een speling is van +/- 4 dagen, dus het maakt allemaal niks uit.

Lang wachten op een volgende echo moet ik in elk geval wel....

@Henne > jij schreef iets wat mij zooooo bekend in de oren klinkt! Jij gebruikt ook nog utrogestan (ik ook) en af en toe loopt het er zo maar uit. SCHRIK! Het verschil tussen bloed en dit merk ik niet. Zo is elk toiletbezoek bij mij dus spannend. Zonet ook weer. Ik voelde het weer gaan, en dacht: NEEE!!! Snel kijken... pfff, gelukkig alleen maar die vieze troep.

Zit nog steeds met de negatieve berichten in mijn maag... wat een ellende zeg. Hoop dat jullie dames toch ook gauw een mooie zwangerschap tegemoet kunnen zien.

Jolieneke

Geplaatst

Surf, in het AMC maken ze rond de 5 1/2 week de eerste echo (om te kijken of het in de baarmoeder zit) en normal dan rond de 8 weken de 2e echo. Wisselt enorm per ziekenhuis merk ik wel.

Boogie, wat grappig, bijna gelijk uitgerekend!

Sowiebo, ik ben vandaag ook wel weer iets positiever dan afgelopen dagen (haha, en ook een stuk misselijker ... zou er een verband zijn ;)?) Of het nou wel of niet goed zit, je kan er toch niks aan veranderen. Alleen maar hopen dat het wél goed gaat en proberen te genieten en rustig aan doen.

Pien, welkom hier!

Vanavond langs bij mijn schoonzusje en 12 dagen oude neefje... en de mannen gaan de kroeg in.

Geplaatst

Wat een verdrietige berichten hier! Voor alle meiden bij wie het mis is gegaan...heel veel sterkte!

Ik hoop dat jullie dit op een goede manier een plekje kunnen gaan geven en daarna weer verder kunnen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik wilde me graag aanmelden bij deze drukke discussie. Als alles goed gaat ben ik ook in mei uitgerekend. Waarschijnlijk op 4 of 5 mei. 13 september de eerste echo gehad. En 30 september de 2de met 9 weken en 1 dag. Ik heb zo ook mijn twijfels, want mijn klachten (misselijkheid e.d.) nemen af. Zeker omdat bij mijn vorige zwangerschap het hartje met 9 weken en 2 dagen is gestopt. Ik volg de raad van Sowiebo dan maar op en probeer positief en rustig te blijven.

Groetjes,

Jeannet

Geplaatst

Surf en jeanet

Welkom op dit forum en proficiat. Ik vrees dat voor ieder van ons de schrik er blijft inzitten, in eerste instantie totdat we ongeveer 12 weken ver zijn en daarna zal de schrik er ook wel zijn tot we onze knuffel(s) in onze handen zullen hebben.

Die fameuze roze wolk waar zwangeren over spreken, is bij mij kennelijk nog niet gepasseerd, veel te bezorgd.

Geplaatst

Welkom Jeannet en gefeliciteerd met je zwangerschap.

Object, die echte roze wolk mis ik ook nog een beetje. Ben ontzettend blij dat ik zwanger ben, maar het echte genieten laat denk ik nog even op zich wachten.

Geplaatst

Hoi meiden,

Bedankt voor de lieve reacties. We hopen dat dit alles snel voorbij is en we dan weer verder kunnen. We gaan wanneer alles achter de rug is, proberen om positief te starten met poging 2. Hopen dat het geluk dan weer is.

Jullie moeten allemaal positief blijven en geloven dat jullie zwangerschap helemaal goed gaat. Al kan ik me voorstellen met de negatieve berichten van afgelopen week, dat best moeilijk is.

Ik zal af en toe nog hier om het hoekje komen gluren, kijken of alles goed gaat.

Meiden, succes!! Het is jullie gegund!!!

Liefs Lianne

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden