Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het hoofd weet het dus al maar ik wil dat verder het nog niemand weet. Rontgen werk ik nu al maanden niet meer sinds dat we met de behandeling gestart zijn. Maar het is gewoon moeilijk. Zulke dagen zijn gewoon teveel maar ik wil gewoon dat mijn familie eerst op de hoogte gebracht worden voordat mijn collega's het weten. En we willen het mijn zussen en mijn hubbie zijn zusje pas vertellen na de 9 weken echo. Wel ga ik een email sturen dat dit gewoon te zwaar is. En volgens mij hoef je daar niet eens zwanger voor te zijn om gesloopt te zijn na zo'n dag.

Wat is het toch moeilijk allemaal he? Het hoort zo'n leuke tijd te zijn maar elke keer als ik op internet naar bijv een kinderwagen kijk heb ik soort het gevoel van waar ben ik mee bezig. DOe nou niet!!

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVFSH: Ach jee wat zullen jullie verdrietig zijn zeg. Wat moet een mens soms toch een hoop verdriet mee maken. Het is al zo'n moeilijk traject en nu dit weer. Heel veel sterkte meis.

Heel erg bedankt voor je lieve woorden.

Geplaatst

Boogie dat is erg herkenbaar hoor, dat van die kinderwagen! Ik 'mocht' bijvoorbeeld van mezelf in het boek van Moeders voor Moeders pas lezen over het tweede trimester toen ik bijna zo ver was; bang dat het ongeluk zou brengen om al te ver vooruit te kijken! Ik durfde het ook aan niemand te vertellen, want dan moet je ook iedereen weer op de hoogte stellen als het mis gaat...

We hadden afgesproken dat we zouden wachten met dingen kopen, namen bedenken en concrete plannen maken voor de kinderkamer enzo tot na de 20-weken echo. En daar hebben we ons aan gehouden. De dingen die wel echt op tijd moeten, zoals kinderopvang aanvragen, een verloskundige zoeken, mijn zwangerschap op mijn werk melden, hebben we natuurlijk wel gedaan op het moment dat het nodig was.

Voor mij was het misschien wel goed dat ik dit forum toen nog niet kende; ik zou er dan te veel mee bezig zijn geweest. Probeer naast je bezorgdheid ook te genieten, de tijd vliegt voorbij en stress is ook niet goed voor de baby! Het komt vast allemaal goed!

liefs!

Barbara

Geplaatst

Ivfsh, meis ik ben er echt een beetje stil van.... Wat een verdriet. Als jullie alles weer een beetje op een rijtje hebben en je zou evt. Korea willen overwegen, dan laat je het weten he? Ik kan mijn schoonvader zo vragen welk ziekenhuis, welke arts zij geproken hebben etc.

Veel sterkte, liefs

Henne

Geplaatst

He dames:

Over de kinderopvang, vast veel verschillende verhalen. begrijpelijk/logisch. Ik kan me er ook al heel druk om maken. Ik heb gewoon even wat rondgebeld. En bij de 1 zijn ze flexibel. Bij de ander wachttijd. Bij weer een andere mocht ik nu direct komen hahahaha....stonden te springen. Valt niet mee en eigenlijk durf ik nog niks. In deze tijden geld het voor ons in ieder geval dat ik toch een bijdrage moet gaan leveren.

Veel succes iedereen hier!! Ik zit bij de april bank.

Groetjes,Marlijn

Geplaatst

Hoi meiden,

bij ons is de wachttijd voor het kdv ook erg lang, ik had me vorige keer met 6 weken ingeschreven, roeg nog voor de gein, en als straks blijkt dat het er 2 zin? was geen probleem.

We wisten ngo niet om welke dagen het ging dus had alle 5 dagen gereserveerd. Op zich zouden mijn schoonouders hier in huis komen als ik ben werken, scheelde een hoop gehannes met 2 ukkies en zij deden het zo graag... ik hoop dat alles goed blijft gaan en waarschijnlijk hebben we het kdv dan neti nodig. Ik geef me straks met een week of 8 wel weer op voor de zekerheid.

ivfsh, heel veel stertke, verdorie nu zo definitief! sterkte meis

ik ga even wat rusten op de bank, pfff ben kapot, ook niet de hele dag gewerkt hoor, morgenvroeg de bloefafname, hoop maar op een mooie hcg waarde, vind hert erg spannend moet ik zeggen

groetjes

Babeth.

Geplaatst
Hoi Object

jeetje toch schrikken zo´n bericht, erg jammer dat de een een grote achterstand heeft!!! Gelukkig dat de andere op schema loopt, wat betreft de hartactiviteit, ik had de eerste echo met 6 weken en 1 dag, toen ook nog niet zichtbaar, daar werd ik ook al voor gewaarschuwd,bij de echo daarna wel duidelijk te zien.

Zei de arts nog iets van je waardes?

Neem je rust, ik hoop dat het bruinverlies snel stopt!!!

liefs

Babeth

hi babeth,

eerst en vooral wil ik je een dikke proficiat wensen, het is je zo gegund, een bruusje voor Lars* en Nick*. Dit hummeltje moet je driedubbel koesteren meid!

Bruinverlies is hier gelukkig gestopt; Ben terug iets geruster. Ik heb aantal verhalen gelezen en reacties gekregen van andere dames met tweeling en kennelijk komt dat veel voor dat er ééntje achterstand heeft op de eerste echo, maar na paar weken, lopen ze meestal redelijk gelijk op. Deze verhalen geven mij terug moed om erin te geloven dat mijn kleinste emmietje een vechtertje zal zijn.

Geplaatst

De utrogestan die ik nog gebruik komt er trouwens bijna allemaal weer uit voor mijn gevoel, ook dat maakt me heel erg onzeker. En het ziekenhuis daarover bellen heeft weinig zin want ik gebruik het illegaal :-D Moest officieel tot 15 dagen na de punctie maar omdat het bij mij zo vaak in een heel pril stadium toch niks werd, ben ik met een halve dosis doorgegaan. Wil dat tot de eerste echo doen, vandaar dat ik me afvroeg wie we nog meer utrogestan gebruiken. Dat wisselt zo per ziekenhuis!

Hi Henne,

Ik moet de Utro doornemen tot week 12, ik neem 3 * 1 per dag. Maar sinds gisteren, na bruinverlies (dat inmiddels wel gestopt is) moet ik er 's avonds 2 nemen ipv 1, dit om 's nachts mijn baarmoederslijmvlies extra te ondersteunen. Ik vind de utro ook vies, maar kennelijk echt wel belangrijk.

Geplaatst

Lieve IVFSH,

het leven kan zo oneerlijk zijn. Dit is echt balen. Ik vermoed dat je helse dagen hebt moeten doorstaan, eerst die onzekerheid na eerste echo en nu het harde verdict na de 2°echo. Waarom gebeuren zo'n dingen toch? Je hebt al zoveel moeten doorstaan en dan toch...Ik wens je heel veel sterkte bij de verdere nazorg en ik hoop dat jullie daarna een nieuwe weg kunnen inslaan , eentje die je wel tot een goed einde kan leiden. Je mag de hoop niet opgeven meid, maar ik weet het, momenteel zijn dat maar 'lege' woorden, het verdriet is te groot. Hou je sterk de komende weken

Dikke virtuele knuf

Geplaatst

Hé meiden, weer even kort vanaf mijn foon....lig heerlijk op de bank ;-)

Ivfsh, wat oneerlijk en verdrietig dat je inderdaad een missed abortion hebt. Heel heel veel sterkte komende tijd.

Kinderopvang: hier gelijk ingescreven. Woon in Utrecht, dus hier is het een drama. Bij de 1e zwangerschap ook zo vroeg ingeschreven en toen helemaal vergeten af te melden. Ik had toen in mrt09 ingeschreven en kreeg in jan10 bericht dat ze twee maanden later plek zouden hebben.

Nu dus toch maar gelijk weer ingeschreven, maar kan ook zijn dat ik een tijdje stop met werken - tot januari ofzo.

Henne, ik heb wel allerlei 'kwaaltjes' (zere boobs/tepels, moe, obstipatie, honger maar maar kleine beetjes kunnen eten, opgezette buik, etc), alleen is de misselijkheid zoveel minder dan eerder....en dat blijft idd erg onzeker maken. Kunnen weinig anders doen dan afwachten ben ik bang....

Object, fijn dat het bruinverlies gestopt is. In wat voor zin liep nr2 'achter'? Kleinere vruchtzak, of ook nog geen dooier? Hopelijk is het een vechtertje! Veel tweelingen dan in mei als alles goed gaat!

Boogie, knap hoor, dat het jullie lukt het zo lang voor je te houden.

Sorry, ben de rest alweer kwijt....toe aan een powernap ;-) Tot later!

Geplaatst

Hey Ivfsh,

Wat een klote-bericht. Je had het al wel verwacht na de eerste echo, maar toch... Het is inderdaad gewoon verschrikkelijk oneerlijk. Ik wens je veel sterkte toe bij het verwerken en de afwegingen voor de toekomst, maar vooral ook heel veel toekomstig geluk toe!

@Henne: Jij bent dus ook zo buiten adem? Dat herken ik dus wel helemaal!!! Zoals ik al vaker schreef heb ik echt heel weinig last, zelfs van mijn borsten zou ik denken dat die nou toch aan die beruchte groeispurt moeten beginnen, maar ho maar. Wel inderdaad veel meer trek, en echt heeeeel kortademig! Ik moet op school regelmatig van lokaal wisselen en sjouw voortdurend heen en weer van de begane grond naar de tweede verdieping, pfffff. Ik dacht dat het aan mij lag, maar jij hebt het dus ook! Fijn, heb ik toch nog een zwanger-gerelateerd kwaaltje!

Wat betreft kinderopvang, ik ben vanmorgen bij PZ geweest om uitleg over ouderschapsverlof te vragen, zodat ik weet voor hoeveel dagen ik volgend schooljaar kinderopvang moet regelen. Ik wil graag 3 dagen blijven werken, waarschijnlijk kan ik dan met 2enhalve dag uitkomen. Mijn man werkt in het familiebedrijf en kan niet minder werken, wel is hij heel flexibel als het om ophalen of zo gaat. Helaas kan ik geen gebruik maken van opvang door familie, mijn moeder is helaas in 2006 veel te vroeg overleden en mijn vader is verhuisd naar Duitsland. We zullen dus echt van de opvang afhankelijk zijn. Wel ga ik es uitzoeken of er zelf iets van informele opvang te organiseren valt. Ik heb wel gehoord dat mensen dat vaker doen om kosten te besparen (straks helemaal leuk met die kabinetsplannen kinderopvang, grrr). Dan spreek je met een aantal ouders af om op vaste dagen op elkaars kinderen te passen. Ik wil het inschrijven wel zo snel mogelijk gaan regelen nu. Als het misloopt kan ik het altijd nog afzeggen, maar dan ben ik wel verzekerd van een plekje!

Geplaatst

Miepie dat is echt precies als bij mij, kwaaltjes genoeg maar stukken minder misselijk. Ik bedacht eigenlijk vanmiddag pas dat ik van de pregnyl ook lang niet altijd misselijk ben geweest. De laatste paar keren voelde ik me de dag voor de punctie juist uitstekend en fit! En dan heb je toch een behoorlijk hoog hcg level. Misschien dat wij gewoon na de eerste gewenning minder last hebben van dit specifieke kwaaltje... Laten we ons maar niet al te veel zorgen maken.

Geplaatst

IVFSH, wat ontzettend kl*te, ik wens je heeeeeeeel veel sterkte! Dat je mk dan maar gauw op gang mag komen, zodat je lichaam de nodige rust krijgt. Getsie, dit is niet eerlijk!

Neem de tijd meid, dikke knuffel!!

HIer nemen de kwalen ook behoorlijk af, misselijkheid eigenlijk geen last ( meer van). Alleen 's nachts veel plassen, maar ja, daar had ik hiervoor ook al last van. Kijk dus echt weer uit naar maandag, want vandaag weer bloeding grrrrrr. Schijnt normaal te zijn, maar toch... icm alles, zoek je toch weer bevestiging.

Wat betreft opvang, ik hoef gelukkig niet na te denken over kdv. Ik ga 3 dagen werken, waarvan mijn man 1 vaste vrije dag in de week kan aangeven, de ander past mijn schoonmoeder op en mijn lieve moeder past ook een dag op onze wondertjes. Dus ideaal :) Maar heb idd gehoord dat je dat soort dingen nu al moet regelen, net als kraamzorg..

Geplaatst

Oh ja, nog steeds wel heel moe, maar goed!!!!

Aan de andere kant moeten we gewoon denken dat we 1 van de gelukkigen zijn die weinig tot geen last hebben ( ff afkloppen, want vandaag is morgen niet). Na alle moeite, is dat toch wel heel lekker.

Dus hoe dan ook, we proberen positief te blijven ;)

Geplaatst

Moet zeggen dat het mij ook wel weer een klein beetje geruststelt dat ik dus niet de enige ben.

Kraamzorg, ja, dat moet ook nog...maar daarvoor gelukkig minder wachttijd dan voor kinderopvang, dus ik wacht eerst de echo af. Kdv en mvm vond ik al moeilijk - alsof je het over jezelf afroept dan - maar dat mòest vroeg. Verder wacht ik zo lang mogelijk.

Ik moet als alles goed gaat met beide kleintjes trouwens bij een gyn lopen ivm tweelingzwangerschap. Ga wel naar een zh dichterbij, zou in het AMC anders ook naar een andere afdeling moeten. Maar eerst komende weken nog bij het CVV maar door komen ;-)

Geplaatst

Zo is het Miepie!

Maar kun je de komende weken terecht bij het CVV? Deze is toch gesloten in de maanden september en oktober?

Ik heb daar ook de puncties en tp's gehad. Alle overige dingen ( bloed, echo's enz.) heb ik hier in het ziekenhuis, 20 km verderop.

Ook ik blijf onder toezicht van de gyn ivm tweeling. Wel kom ik bij een vk in het ziekenhuis, maar dat is wel op de afdeling gynaecologie. Vind het ook helemaal niet erg om 'vast gehouden' te worden. Stelt me enigzins wel gerust dat ik onder strenge controle blijf. En natuurlijk dat we vaker een echo zullen hebben en dus vaker even mogen genieten van de kleintjes.

Sorry, voor de andere meiden! Maar bovenstaande zie ik echt wel als een voordeel.

Geplaatst

Hoi hoi,

Heb ook in zh gelopen. Daar hadden we de ene keer een verloskundige en de andere keer een gynaecoloog. Het is ons goed bevallen! Wij wisten dat we in het zh wilden bevallen, dus vond het wel leuk om de verschillende mensen tegen te komen. Een van de verloskundigen die we vaak zagen, heeft een groot deel van de bevalling gedaan.

Omdat ik een vacuumverlossing heb gehad, moet ik nu sowieso in het zh bevallen. We gaan gewoon weer de controles in het zh doen!!!

Jolieneke

Geplaatst

Getverdemme zeg, vanacht heel naar gedroomd dat het mis ging met 20 weken. Ik was gewoon een tekst voor een overlijdingsbericht aan het maken in m'n droom. Werd helemaal naar wakker, bah bah bah. Verwachtte al half en half bloed te zien, maar dat is gelukkig niet zo, het was echt gewoon een hele nare droom. Nu wel misselijk en klammig, denk dat m'n darmen het er niet mee eens zijn ofzo. Zou liefst terug in bed kruipen maar moet naar de tandarts en daarna werken, geen zin!

Geplaatst

Henne,

Kan me voorstellen dat je helemaal badend in het zweet wakker werd, maar gelukkig zijn de meeste dromen bedrog!

We zijn ook zo met het negatieve bezig, dat het je zelfs 's nachts bezighoudt.

Succes bij de tandarts, wel zeggen dat je zwanger bent hè ;) en daarna werkse!!!

Geplaatst

Wat gister een leuke dag had moeten zijn, is helaas verdrietig geëindigd. We gingen voor de 3e echo, 8 weken zwanger. Ik vloeide sinds woensdag niet meer dus helemaal blij daar mee en gingen naar het ziekenhuis met de stemming, dit is de laatste keer. Verder kan alles bij de vk.

Helaas zag ik direct op de echo dat het hartje niet meer klopte. Zo onwerkelijk. Vorige week hebben we het hartje nog gezien, aanzet van handjes en voetjes.

Je gaat er helemaal vanuit dat het goed gaat, in je achterhoofd denk je wel; het kan ook nog fout gaan. Maar toch.....

Nu afwachten wat mijn lichaam gaat doen, stoot hij het af of .... Ik hoop dat het snel gebeurd is. Dan kunnen we verder.

Ik hoop dat jullie lekker hier blijven, een mooie zwangerschap hebben en dat ik volgend jaar mooie berichten kan lezen in mei.

Liefs Lianne

Geplaatst

Oh nee Lianne, wat een vreselijk, verdrietig nieuws!!! Word er even stil van.... vooral omdat ik weet dat je vorige week het hartje nog hebt gezien, bah, wat is dit oneerlijk!

Ik wens jou en je vriend/man heel veel sterkte de komende tijd! Hopelijk is je lichaam gauw weer in goede conditie en wordt het natuurlijk afgestoten.

Meid, nogmaals heel veel sterkte. Dikke knuffel!

Geplaatst

Lianne wat vreselijk...... ik weet gewoon haast niet wat ik moet zeggen. Eerst ivfsh, nu jij.... Waarom kan het niet gewoon bij iedereen goed gaan?

Heel veel sterkte...

Henne

Geplaatst

Ja da's raar, na zo'n naar bericht weer 'over tot de orde van de dag'. Dan lijken onze twijfels en onzekerheden echt gezeur, hoe reeel ook.

In ieder geval was de tandarts oke, ze wilde idd en foto maken dus ik mompel heel voorzichtig 'euh, ik ben zwanger'... zo raar om te zeggen, het voelt zo voorbarig nog steeds. Maar goed, geen foto dus. Wel even een kies in de gaten houden. Als ik last krijg gaan ze gewoon zonder foto de vulling vervangen, verdoving mag wel (aangepast doen ze dat dan). Nu op m'n werk met een pak rijstewafels naast me. De neiging onderdrukken om elk half uur nar de wc te rennen. Het blijft moeilijk. Zeker als je weer met je neus op de feiten bent gedrukt over hoe makkelijk en vaak het eigenlijk nog mis kan gaan. Lianne en ivfsh, nogmaal heel erg veel sterkte, vind het zo rot....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden