Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow, wat is er alweer veel geschreven. Neem me niet kwalijk als ik er een paar 'vergeet' ;)

Boogie, hoe was je echo vandaag meid?

Miepie, ja het is wat hè! Bij valt het nog wel mee, ben nog steeds op mijn oude gewicht. Het schommelt wel wat, 's ochtends ben ik wel een stuk lichter.... Maar goed, hiervoor was ik ook niet zo'n weegschaalgangster. En wat betreft die broeken... tja... ik heb mijn rokje al aan en ik kan je zeggen, het zit heerlijk!!! Geen omkijken naar een losse broek, die of afzakt, of waarbij je steeds op moet letten haha...

Hellen, bruin vloeien... je wordt er ongerust van, maar het is niet erg. Zo lang het niet helder rood/stolsel icm buikpijn is, zit het vast en zeker nog goed. Ook ik heb er even last van gehad en het is erg normaal zei de gyn. Heb je inmiddels je uitslag al binnen?

Henne, ik gebruik ook nog steeds Utrogestan en moet er ook nog ff mee doorgaan. T/m 12 weken, want ik ben zwanger geraakt van 2 cryo's. Inmiddels helemaal gewend en vind het eigenlijk ook niet zo erg.

Opgezette buik niet echt, het is raar, maar mijn darmen doen juist beter hun werk sinds ik zwanger ben, echt apart!!! Maar vind het heerlijk ;)

Babeth, hoe is het? Kom je al gezellig aanschuiven? Of heb je niet weer getest?

Object, man wat een hoge hcg... als ik het zo bekijk dan verdubbelt jouw hcg ieder 24 uur, dat kan natuurlijk. Maar het is vast en zeker een tweeling.

Oh, ik ben alweer aan het aftellen voor maandag, heb er zo'n zin in. Zeker nu ik weet dat we onze ukkies ook kunnen zien bewegen met spartelende armpjes en beentjes. Lijkt me echt zo gaaf om te zien.

Groetjes

Geplaatst

@ Hellen,

Fijn dat het er goed uit ziet. Dat is dan toch wel heel erg schrikken.

@ Object,

Spannend hoor een tweeling of een eenling....

Ik voel me goed. Heb een stuk minder last van m'n darmen en ben gewoon gelukkig ;-)

Vandaag weer een echo gehad en het zag er super uit. Het friemeltje is nu 7mm en een super razend snel hartje zien kloppen.

Wat een heerlijk gezicht zeg. Over 2 weken nog een echo bij de gyn en dan word ik 'losgelaten' zei ze.

Het is zo onwerkelijk allemaal. Zondag willen we het aan onze ouders gaan vertellen. Daar heb ik zo'n zin in. Wat zullen ze blij zijn.

Bij mjn ouders inmiddels alweer het 5e kleinkind maar het is alweer 20 jaar geleden dat mijn oudste nichtje geboren werd en 5 jaar dat mijn jongste nichtje geboren is.

Bij mijn schoonouders de 2e maar ze zullen wel door het plafond gaan schat ik zo

Geplaatst
Henne, inderdaad, hangt een flinke spanning hier... maar hopelijk gaat iedereen nu gewoon mee naar mei! Nog "even" een paar weken doorzenuwen.

Hebben jullie ook zo'n last van darmen die omhoog komen? Heb vandaag de hele dag op school rondgelopen met mijn broek open, haha (wel een lang shirt er overheen en erg opgelet met op het bord schrijven enzo hoor ;)). Ben inmiddels bijna 3 kilo afgevallen, maar krijg nog maar 2 van mijn broeken "lekker" dicht.

Hellen, jij bent inmiddels gebeld? Enenen?

Miepie,

ik heb er ook 2 teruggeplaatst gekregen, miss vandaar de hoge Hcg op dag 18 (13.631). Eindelijk morgen eerste echo en al om 6.50 en ik moet uurtje rijden, dus vroeg op, maar ik vrees dat ik toch niet veel zal slapen vannacht. Mijn god, ik ben vandaag meer gespannen dan bij de BN. Ik ben gewoon op van de zenuwen, als alles maar goed is morgen. Ik heb zo'n schrik voor slecht nieuws.

En ja miepie, hier ook zo'n last van buik, ik ben nog maar 5 weken en 4 dagen en ik heb een buik al eentje van 10 weken en 's avonds is die nog dikker. Ik was bij ganse hormoonbehandeling van deze poging, ca. 3 kg bijgekomen en nu ben ik er daar al 2 terug van kwijt, dus eigenlijk maar 1 kg bijgekomen op mijn normale gewicht en toch kan ik mijn gewone broeken niet meer dragen en spannende truitjes zoals voorheen, is ook al geen zicht meer. Dus wijdere broeken, gelukkig mode van rijbroeken en deze geven nogal mee en wijde bloesjes erop.

Een voordeel bij echo, je hebt direct resultaat en je moet niet wachten op telefoontje.

Geplaatst

Oh yes Boogie, dat is goed nieuws. En wat super dat je het de ouders gaat vertellen ;) Wat zullen ze blij zijn!!!! Nu kan het genieten beginnen meid, het hartje is een feit.

Heb je het ook al kunnen horen?

Geplaatst

Boogie, super zeg, al jouw 2° echo en een hartje gezien! Ik kan geloven dat je er gelukkig bijloopt. Hopelijk ben ik morgen ook iets meer gerustgesteld, alhoewel elke echo zal spannend blijven. Maar toch, eerst is wel heel spannend. Zit het wel op de juiste plaats, zit er vruchtje in vruchtzakje, is er al een hartje, zijn het er twee of eentje?......

Geplaatst

Hoi dames

Hellen, mooie waarde hoor! gelukkig, geeft weer een goed gevoel toch? kan me voorstellen dat je onzeker wordt van dat bruinverlies maar gelukkig sinds vanchtend niet meer.

Miepie, ik twijfel of ik aanschuif...eigenlijk niets voor mij maar is wel erg spannend. Toch heb ik dezelfde gedachte als met de jongens, ik ben zwanegr en wil vanaf dag 1 genieten dus eigenlijk ook aanschuiven, Henne, wat schrijft Zita daarover??? :read2: op zich is het positief nietwaar?

Vanochtend wakker om te plassen, 05,30 uur, weer getest en was wat donkerder, mijn man zei nog, er staat toch iets van 48uur wachten in de bijsluiter, huh wachten? wachten is een gevoelig woord!!!

@Boogie, wat fijn, jij alweer de 2de echo gehad, geweldig om het nieuws zondag te gaan vertellen!

dames ik volg jullie hoor, houd maar een plekje vrij ergens tussen 25-5 en 31-5 hihi

liefs

Babeth

Geplaatst
hcg vandaag 5000, dus ik moet niet zo stressen.

hele mooie waarde volgens huisarts. Geen bruine afscheiding meer gespot.

hoop dat het goed blijft gaan

hellen , 5000 mooie waarde, das zeker en vast een geruststelling. En zelfs geen bruine afscheiding meer, das een bonus erbovenop. Geniet ervan meid

PS ik hou ook alles bij in leuk boek "zwangerZAPnotities" , van dag tot dag met wekelijks afbeeldingen foetus tot baby.

Geplaatst
Object, man wat een hoge hcg... als ik het zo bekijk dan verdubbelt jouw hcg ieder 24 uur, dat kan natuurlijk. Maar het is vast en zeker een tweeling.

Oh, ik ben alweer aan het aftellen voor maandag, heb er zo'n zin in. Zeker nu ik weet dat we onze ukkies ook kunnen zien bewegen met spartelende armpjes en beentjes. Lijkt me echt zo gaaf om te zien.

Groetjes

Ja, ik hoop dat hoge waarde te wijten is aan tweeling of een HCG-sprintertje op zijn ééntje maar toch ik vrees enorm dat er iets anders aan de hand is. Mijn huisarts schrok ook nogal van die hoge waarde en dat net op 5 weken (hij zie dat dat een waarde is dat ze normaal pas zien bij 6 à eerder 7 weken; Ik hoop echt dat er niets anders aan de gang is in mijn buik. Je zou mijn buik eens moeten zien, ben precies al 10 weken zwanger!

Oh, jouw volgende echo als bewegende armpjes en beentjes, zo zalig zeg.

Geplaatst

Boogie, fijn dat de echo goed is!! Mooi he, een klein frummeltje en een razend snel hartje te zien!!! Als ik het goed lees zijn er weinig mensen die van jullie behandeling afweten?

Hellen, mooie waarde. Gelukkig heb je geen bruine afscheiding meer gehad. Hopelijk kun je een beetje gaan genieten.

Babeth, ik hoop dat je hier binnenkort kunt komen aanschuiven!!!

Kleding is een drama, weet bijna niet wat ik aan moet trekken. Later op de dag wordt mijn buik nog dikker en harder, en ook misselijk ( in de ochtend nergens last van ). Thuis gekomen eerst omkleden. Moet toch maar gaan shoppen en heerlijk jurkjes gaan kopen ;).

Geplaatst

Hey dames breek even in.

iedereen van harte met jullie echo's en zwangerschappen.

babeth ik hoop het zo voor je je bent gewoon zwanger kan niet anders.

liefs jessica

Geplaatst

Hoooi allemaal!!

Ook ik moet de utrogestan tm 12 weken gebruiken. Geen probleem, maar dat het er ook weer voor een deel uitkomt, vind ik minder prettig!

Wow Boogie, heerlijk die bevestiging nog eens!! En hoe vond je man het?

Hihi... al die verhalen over kleding, ik heb dat dus ook!!! Ik pas mijn kleding nog best, maar die buik.... o o o, begint er al overheen te puilen! Die darmen van mij werken echt heeeuuulll traag!

Ik ben vanmiddag nog naar de supermarkt gegaan voor activia (ja, je moet wat) en roosvicee laxo. Gelijk twee glazen achterover geslagen en een toetje gehad... ben benieuwd!! Jullie horen wat de resultaten zijn!

hoi Babeth... wat spannend zeg... maar dus al wel twee streepjes gezien? We duimen met je mee!!! En, hier is nog wel plek voor mei 25 - 31!!!

Jolieneke

Geplaatst

Ja mijn man vond het erg bijzonder. 7mm is het nog maar he vroeg hij vanavond nog een keer. SUpertrots en blij :-)

Die buik... ja heb ik ook maar echt vooral mijn darmen hoor. Net als bij Jolieneke echt obstipatie, met de nodige krampen die erbij horen.

Dat roosvicee spul hebben ze niet in onze supermarkt. Woon maar op een durp he dan hebbie dat. Ga nog wel bij een andere super kijken.

Spannnend hoor object. Geniet van de echo morgen en ik hoop dat het bij 1 of 2 blijft...

Ik ga lekker douchen en op bed tv kijken. Lekker lui zijn, ik heb een excuus, een wurmpje van 7 mm om precies te zijn.

Geplaatst

Hey meiden,

Wat een goed nieuws allemaal weer!

@Hellen: mooie waardes inderdaad! Fijn dat het bruinverlies al weer gestopt is. Ik had er anderhalve week geleden ook heel even last van, maar hield ook al snel weer op.

Die belly-dingesen lijken me inderdaad errug handig, haha!

@Boogie: wat fijn om weer even die echo te hebben. Elke bevestiging is welkom! Ook leuk dat je man zo reageert, voor hen is zo'n echo eigenlijk een van de weinige momenten dat ze even "contact" hebben met de zwangerschap. Zij voelen niks in hun lijf en via onze buik kunnen ze natuurlijk pas veel later iets voelen!

En ook heel fijn dat jullie het je ouders en schoonouders gaan vertellen, het is gewoon zo fijn om dat te kunnen delen met de mensen die dicht bij je staan!

@Object: heel veel succes en plezier morgen! Eindelijk dan dus ook voor jou de langverwachtte echo!

@Babeth: echt super dat je positief getest hebt, dus wij houden hier heeeel graag een plekje voor je vrij!!!

@Henne: wat betreft de Utrogestan, die hoefde ik dit keer alleen te gebruiken tot de test. Bij mijn cryo-tp in decemer moest ik ook 12 weken doorgaan met zowel de bolletjes als met de progynova. Ik vind het heeel fijn dat ik er nu van af ben, ook ivm bijwerkingen. Ik weet nu in ieder geval zeker dat wat ik in mijn lijf voel van mezelf afkomstig is en niet van medicatie!

Oh ja, en welkom Scoop natuurlijk!

Ik merk de laatste dagen trouwens dat mijn reukvermogen inderdaad sterk verbeterd is, maar of ik daar nou zo blij mee moet zijn? Ik ruik hele vreemde dingen waar ik niet altijd op zit te wachten! Zo vind ik het heerlijk om met de hond te wandelen in het bos, maar dit weekend rook ik vooral de verse walm van hopjes die andere honden hadden achtergelaten. Echt heeel vies! Maar ik rook ook het badwater boven terwijl ik in de gang beneden stond. Gelukkig nog steeds niet misselijk!

Geplaatst

Hi dames,

Deze morgen met de schrik opgestaan, ik had terug bruinverlies en redelijk veel (nu nog altijd trouwens); dus ik met een klein hartje naar de prof.

Echo gehad en resultaat: idd een tweeling MAAR één heel goed vruchtje en andere vruchtje heeft grote achterstand. Dus twijfelachtig of dit emmietje de volgende echo gaat halen. Jammer genoeg nog geen hartactiviteit, ook niet bij het goede emmietje.

Ik ben enerzijds wel een beetje gerustgesteld, maar nu ook niet helemaal gerustgesteld. Zeker niet omdat ik nog altijd bruinverlies heb. Voor de zekerheid nu dubbel zoveel Utrogestan opsteken en 2 weken rust voorgeschreven. Nu blijft de spanning er even erg inzitten als voordien en wordt het weer aftellen naar volgende echo op 7 okt. De schrik zit er hier toch wel in. Gelukkig heb ik al een eerste foto meegekregen, dus probeer ik mij daaraan op te trekken dat het alsnog goedkomt.

Babeth, 2 streepjes? super meid.

Geplaatst

Hoi Object!

Spannend allemaal voor je. Kan me voorstellen dat je geschrokken bent van het bruinverlies. Maar je hebt een goede echo gehad, met in elk geval 1 zich mooi ontwikkelend embryo'tje, dus dat is hartstikke goed nieuws! En dat je nu nog geen hartactie ziet zegt niets joh, dat zou ook wel heeeeel vroeg zijn!

Sterkte met wachten, doe het rustig aan. En houd vertrouwen!

Geplaatst

og object wat spannend voor je. Twee vruchtje en eentje helaas niet goed. Hoe voel je je eronder?

wanneer heb je weer een echo?

vandaag is moeders voor moeders geweest, eerste plasje zit in kan!? ben echt benieuwd hoe het me af zal gaan.

Geplaatst

@ Object: oeh, spannend meid. Ik kan me je dubbele gevoel wel voorstellen. Dat bruinverlies geeft onrust maar het hoeft niet veel te zeggen, zo blijkt in ieder geval bij veel van ons! De tweeling verklaart je hoge waardes, fijn dat een emmie zich mooi ontwikkelt maar ook dubbel omdat de andere nog achterblijft. Voor hartactie lijkt het me idd ook nog te vroeg, ik kon met 6w en 2d ook nog niet echt wat zien!

@Hellen: is even hannessen met die kan, he? Ik heb er nu een week opzitten. Ik heb maar 1 krat gekregen (eerder 2) en vroeg me af of ik dat wel vol kon krijgen! Haha, toch wel gelukt, ondanks dat ik overdag werk. Het is even een gedoe, maar voor een heel goed doel!

Mag ik trouwens daarover nog even heel erg klagen? Toen ik mijn echtgenoot sms-te dat de MvM test dit keer heeeeel positief was, zat hij net bij mijn zwager en schoonmoeder. Hun eerste reactie? "Oh, daar moet je helemaal niet aan meedoen, da's allemaal commerciele onzin!" Nou, toen is mijn mannetje even heel erg uit zijn vel gesprongen en heeft ze toegebeten dat het toevallig niet bij iedereen zo makkelijk gaat! (Mijn schoonzusje heeft er uiteraard NIET aan meegedaan) Ik bedoel, zij zouden toch als geen ander beter moeten weten??? Wij hebben notabene zelf het medicijn dat ervan gemaakt wordt nodig gehad! Ik was echt zo woest toen ik dat hoorde! Ze nemen niet de moeite om zich erin te verdiepen maar staan wel direct met een waarde-oordeel klaar, heel irritant. Maar goed, de boodschap kwam wel over, geloof ik.

Oh, en lang leve de positiekleding!!! Ik ben vanmiddag even de stad in geweest n.a.v. Sonja's gejubel over haar rokje :)

In Apeldoorn zit Noppies, een hele leuke speciaalzaak, waar ik even naar binnenschuifelde om me "te orienteren". Nou, ik ben inmiddels een spijkerbroek, rok en 2 tuniekjes rijker! Ik voelde me niet erg op mijn gemak omdat ik dacht dat ik er eigenlijk nog niet veel te zoeken had, maar de verkoopster verzekerde me ervan dat je heel veel dingen eigenlijk nu al wel aan kan. En inderdaad: het zit heerlijk!

Ik vind het ook wel een overwinning op mezelf, omdat ik eerst wilde wachten tot ik een paar weken verder zou zijn. Uiteindelijk heb ik me maar bedacht dat ik er maar gewoon vertrouwen in moet hebben! Al dat gewacht en die voorzichtigheid, ik ga er gewoon voor! Mocht het misgaan dan heb ik er voorlopig al plezier van gehad, ik zit nl. nu al met een kledingprobleem. En dan komt het misschien een volgende poging nog goed van pas. Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Object dat is inderdaad wel dubbel. Natuurlijk ben je blij, maar echt gerustgesteld dan weer niet. Goed je rust houden nu en dan over twee weekjes weer terug. Tjonge, en dan denken we dan de wachtweken erg zijn :-S

Goed zo Aafke, that's the spirit! Moet ik tegen mezelf ook nog even zeggen. Iedereen drukt me op het hart 'geniet ervan'. Waarvan???? Denk ik dan af en toe. Ik zie niks, ik voel niks, ja misselijkheid en moeheid en van die bevestiging geniet ik ook wel hoor. Maar het is gewoon nog te pril en te onwerkelijk om mezelf echt zwanger te voelen.

Geplaatst

Hoi Object

jeetje toch schrikken zo´n bericht, erg jammer dat de een een grote achterstand heeft!!! Gelukkig dat de andere op schema loopt, wat betreft de hartactiviteit, ik had de eerste echo met 6 weken en 1 dag, toen ook nog niet zichtbaar, daar werd ik ook al voor gewaarschuwd,bij de echo daarna wel duidelijk te zien.

Zei de arts nog iets van je waardes?

Neem je rust, ik hoop dat het bruinverlies snel stopt!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een herkenning: 'Geniet ervan'.... ja, durf ik dat al wel? Aafke je hebt helemaal gelijk om die kleding gewoon te kopen!! We moeten niet pas beginnen te genieten na de 12 weken, we moeten nu beginnen. Hoe dan ook, we zijn zwanger!

Ik heb mijn collega's afgelopen weekend op de hoogte gesteld. Aangezien is soms afwezig ben, en er dan ineens wel weer ben, gaan ze gissen. Ze zijn van de vorige 2 keer wel op de hoogte geweest, dus heb ik ze maar weer op de hoogte gesteld. Ik word dus door iedereen gefeliciteerd, maar durf er zelf nog niet helemaal in te geloven, is dat herkenbaar voor jullie?

Ik heb een zwangerschapsboek gekocht > Babette Harms > Mijn 9 maandenboek! Ik vind hem super. Je moet ervan houden, maar ik vind het supervrolijk. Voor mijn dochter heb ik een boek van Anne Geddes gebruikt. Mijn probleem is dus dat ik er nog niet in begonnen ben; ik durf nog niet. Ik ben zo bang dat het toch nog mis gaat en dan heb ik het boek al beschreven.... Ik krijg het mezelf nog niet aan het verstand dat ik nu gewoon moet beginnen.... Jullie misschien? Haha.

@ Object: spannend zeg. Laten we hopen dat het met beide goed komt, en als dat er niet in zit, dan in elk geval 1! Je moet nog wel effe wachten zie ik staan. Hopen dat het bloedverlies minder wordt, en dat de tijd voorbij vliegt!!

Jolieneke

Geplaatst

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

23 september, Lianne, 3e (8w,1d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden