Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi meiden

ik heb me bijgevoegd!!! deze weken zijn spannend maar ik ben zwanger!

Probeer weer net als de eerste keer te genieten vanaf de eerste test....verdient dit hummeltje ook

liefs

Babeth

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Babeth,

Ik heb je al verschillende keren voorbij zien komen (ook bij andere topics) en je 'handtekening' grijpt me zo aan. Wat verschrikkelijk voor jullie, ik wilde je dat toch zeggen. Ik vind het zo mooi hoe je je twee mannetjes op de foto hebt staan, prachtig. Het ontroert me elke keer.

Ik gun je zo dat je dit kindje mag voldragen.... je hebt gelijk, dit kindje verdient ook om van te genieten, maar wat zal het moeilijk voor jullie zijn.

Diep respect hoor!!

Liefs Jolieneke

Geplaatst

Babeth nu echt definitief, geweldig meid. Wat een moed om nu al een ticker te maken, ik durf nog niet haha.

Wat dat betreft zoooo herkenbaar Jolieneke. Ik was net bij een buurvrouw om te vertellen dat ik zwanger ben (zeg nog liever 'een week overtijd' erg he). Ze wilde me gelijk boeken enzo meegeven, heb gezegd dat ik daar liever mee wacht tot donderdag. Moet het echt eerst met eigen ogen zien.

Geplaatst

Hoi meiden,

In een paar dagen tijd gebeurt er weer veel en wordt er veel geschreven zeg!

Babeth van harte hoor! Leuk dat je nog net op de valreep in mei erbij past hihi..!

Object, beetje dubbel gevoel he? Beetje gerustgesteld en toch ook spannend hoe de ontwikkeling verder gaat.

Ik heb hetzelfde met de kleding pff.. had zo'n enorme opgeblazen buik, en dat komt zeker weten door het darmen-verhaal. Pff. ook ik kon hier geen laxo vinden maar wel activia. Na 1 dag was het gelijk prijs hihi. Voel me gelijk een stuk lichter. Alhoewel mijn kleding ook een probleem aan het worden is. Had via internet het nodige besteld en stiekem ook 2 positie"tuniekjes". Vond het ook zo vroeg en in een winkel voor positiekleding voelde ik me ook nog niet thuis stom he, Aafke super dat je het gedaan hebt. Voelt nog wel beetje vreemd he?

En ik vind het ook heerlijk zitten, lekker ruim en je hoeft je buik niet zo in te houden hihi! Ik heb de afgelopen weken alleen maar in leggings gelopen maar ik had zo'n beetje alle combinaties wel gehad en werd er gek van!

Ik probeer ook wat meer te genieten, al is dat best lastig. Sinds een dag of 2 heb ik eigenlijk veel minder kwaaltjes dan daarvoor. Misselijk ben ik amper geweest, borsten zijn af en toe gevoelig maar dat is het ook wel. Daar ga je dan ook weer over nadenken, daar zijn we vrouwen voor denk ik dan maar ;-))

Ik zal het lijstje ook even aanpassen met mijn 2e echo datum. Met hoeveel weken bellen jullie een verloskundige? Ik begreep dat je dat zo rond de 6-8 weken al doet...??

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

23 september, Lianne, 3e (8w,1d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (7w 3d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Geplaatst

Oeps.. sorrie foutje in het aantal weken bij mijn echo... even opnieuw.

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

23 september, Lianne, 3e (8w,1d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Geplaatst

Hoi meiden,

Babeth, super dat je hier ook bent aangeschoven! Hopelijk blijft het brusje van Nick* en Lars* veilig nog 8 maanden bij je. Kan me voorstellen dat waar voor ons de grens ligt bij hartje zien/12 weken het voor jou nog veel langer extra spannend blijft... maar probeer er inderdaad ook hard van te genieten! Nogmaals gefeliciteerd!

Aafke, stoer!! Ik had van de eerste zwangerschap 1 spijkerbroek al liggen en heb die vanmorgen aangedaan... en weer uitgedaan. Voelde me vanmorgen al heel slecht en had echt het gevoel het lot ermee te tarten (al ben ik bang dat ik toch echt geen 2 weken meer in mijn laatste 2 broeken ga passen, haha).

Object, verrast me niet dat er inderdaad 2 zitten... hopelijk gaat ook nr2 met wat extra rust nog goed meedoen en het bruinverlies snel ophoudt, maakt zo onzeker. Ik zal zo trouwens mijn echo van 5w5d even proberen te plaatsen, ben ook erg benieuwd naar jullie plaatjes.

Ik werd vannacht ineens extreem bang, heb alleen maar liggen dromen over een zoektocht naar iemand die NU een echo wilde maken en werd heel bang wakker om 5 uur - om me direct te beseffen dat ik NIET misselijk was (normaal wel als ik 's nachts wakker wordt) en heb nu de hele dag al weinig "gevoeld" (maar een beetje misselijk, borsten lijken minder gespannen). Ben zó bang dat het weer fout gaat. Op zich voelde het dit keer heel goed, al durf ik aan dat gevoel al vanaf het begin niet echt toe te geven.... en nou is dat gevoel dus ook weg. Ik wil echt wel positief blijven, maar het lukt me gewoon niet, heb nu al zo de zenuwen voor de echo van dinsdag :(.

Geplaatst

Hee Miepie,

Wat vervelend dat je zo naar wakker hebt gelegen. Het is zooo herkenbaar. Die angst, je wil zo graag dat het goed is, dat je idd gaat twijfelen wanneer je even 'niks' meer voelt. Ik hoop voor je dat je je gauw weer lekker zwanger voelt en dat de dagen tot aan dinsdag voorbij zoeven!!

Volgens mij hebben veel prille zwangere vrouwen (in elk geval die er zoveel moeite voor hebben moeten doen) slapeloze nachten.

Ik droom echt belachelijk eng!! Vannacht zou ik een tp hebben van 'een deel van een kindje' (te luguber voor woorden) > lag al aan allerlei apparatuur, ik maar schreeuwen en roepen dat ik het niet wilde!! Zwetend wakker. Ook droom ik steeds dat ik mijn medicijnen ben vergeten... ik word dan wakker, en weet niet of ik ze dan wel heb ingenomen. Zit ook regelmatig (volgens mijn man) rechtop in bed, en zeg dan de gekste dingen!! Tjonge jonge...

Jolieneke

Geplaatst
Babeth nu echt definitief, geweldig meid. Wat een moed om nu al een ticker te maken, ik durf nog niet haha.

Wat dat betreft zoooo herkenbaar Jolieneke. Ik was net bij een buurvrouw om te vertellen dat ik zwanger ben (zeg nog liever 'een week overtijd' erg he). Ze wilde me gelijk boeken enzo meegeven, heb gezegd dat ik daar liever mee wacht tot donderdag. Moet het echt eerst met eigen ogen zien.

hai Henne

ik twijfelde ook wel maar mijn positiviteit heeft het toch gewonnnen van mijn twijfel!

@alle dames

bedankt voor jullie warme welkom!!!

zoals enkele van jullie al aangeven, de zwangerchap zal wellicht erg beladen zijn , lang niet zo onbezorgd als eerder maar toch, wil echt proberen om te genieten. Zorgen maken wil ik echt pas doen als er reden voor is! (jeetje, deze woorden zal ik regelmatig terug moeten lezen ....)

Lianne, succes morgen met je 3de echo!

Mocht iemadn nog een middeltje zoeken tegen traag werkende of niet werkende darmen: troebele appelsap, die er erg onaantrekkelijk uitziet in de fles.. ik heb het vanaf de 3 maanden veel gedroken, had er vandaag weer trek in maar moest no-time naar het toilet!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Kimmie, bij ons gewoon bij de AH (literflessen) of anders bij de groenteman of boerderijwinkel. Of Appelsientje milde appelsap...

Babeth, ik hoop dat het lukt "gewoon" te genieten. Stom hoe dat je wordt afgenomen als zwanger worden al moeilijk gaat en je dan ook nog eens je kindjes verliest.

Onzekerheid van gisteren blijft hier nog even hangen... weer niet misselijk vanmorgen (gisteravond wel, maar maar een beetje vergeleken bij eerdere dagen).

Geplaatst

Hallo dames,

Wat een lange lijst voor mei 2011! Allemaal van harte gefeliciteerd en ik wens jullie allemaal een prachtige onbezorgde zwangerschap toe. Babeth, ik heb je al in 'wachtbankje sept-forum' gefeliciteerd, maar ook hier nog een keer! Ik kan me voorstellen dat je misschien (nog) niet volledig kunt genieten, maar deze hummel verdient het (inderdaad) ook zeker! Dat de komende maanden fijn en probleemloos mogen verlopen voor je. Ik zal afentoe hier toch even meegluren op het forum om te kijken hoe het met je gaat!

Op naar mei 2011 allemaal!!

Groetjes

Amber

Geplaatst

mipie80: spannend voor je snel de echo, wij een dagje na jou. Probeer niet teveel te piekeren, de kwaaltjes komen en gaan

babeth: jippie, je kletst lekker mee, super meid! knap hoe je er nu instaat en idd het zal op en neer gaan, maar voor nu geniet

vanacht drie keer op om de plassen en dan in die s*it kannen, ik ga me een kleinere zoeken, die wordt echt niets. Dus ben nu alweer flink slaperig.

we gaan ook naar U2 vanmiddag en blijven daar slapen. dus ik mag niet moe zijn. Goddank geen bruin verlies meer gehad, pfffffffffff.

Nog even en dan de echo, opeens gaat de tijd toch wat sneller.

wat doen jullie verder, controle gyn of verloskundige? of zijn er meiden die dubbel gaan lopen?

wij hebben de 13e een tweede echo bij poli gyn met intake maar het lijkt me onpersoonlijker. Vanaf 12.00 uur ben ik even weg en kom morgenavond weer spieken bij jullie.

liefs

Geplaatst

Miepie bij mij is het ook allemaal veel minder dan vorige week. Maakt me ontzettend onzeker en bang. Misselijk ben ik nog maar af en toe, eten gaat steeds beter (heb juist idioot veel trek). Ben wel nog steeds erg moe, maar mijn borsten merk ik ook weinig aan. Ze zijn iets gespannen en gevoelig, zo'n beetje zoals normaal voor je ongesteld wordt. De krampen zijn soms nog heel erg, maar soms zijn ze ook bijna weg. Moet alleen idd wel heel veel plassen snachts, overdag valt dat wel mee. Oh en ik ben belachelijk snel buiten adem. Eén trap ik ik sta als een hijgend paard bovenaan, echt debiel. Herkent iemand dat? Goh, als ik het zo opschrijf heb ik nog best veel geke dingetjes. Waarom dan toch onzeker? Misschien is dat bij jou ook wel Miepie, dat je gewoon geen last hebt van de meest gebruikelijke en bekende dingen. En bovendien, dat is me ook al zo vaak op het hart gedrukt, je hóeft nergens last van te hebben. Je kunt je ook gewoon prima voelen. En als je wat meer zekerheid en bevestiging hebt, dan ben je daar vast wel blij mee. Want laten we wel wezen, eigenlijk zit niemand er toch op te wachten om telkens boven de pot te hangen? Het is nu alleen 'fijn' omdat het bevestigend werkt, maar niet omdat het zo leuk is :-D

De utrogestan die ik nog gebruik komt er trouwens bijna allemaal weer uit voor mijn gevoel, ook dat maakt me heel erg onzeker. En het ziekenhuis daarover bellen heeft weinig zin want ik gebruik het illegaal :-D Moest officieel tot 15 dagen na de punctie maar omdat het bij mij zo vaak in een heel pril stadium toch niks werd, ben ik met een halve dosis doorgegaan. Wil dat tot de eerste echo doen, vandaar dat ik me afvroeg wie we nog meer utrogestan gebruiken. Dat wisselt zo per ziekenhuis!

Hellen, ik heb begrepen dat ik tot 12 weken onder controle blijf van de ivf afdeling. Daarna word ik terugverwezen naar mijn eigen gynaecoloog (die ik niet echt heb, maar oke). Die moet dan beslissen of ik na de verloskundige mag of bij de gyn. moet blijven. Als het een tweeling zou zijn (wat ik niet denk), dan blijven we sowieso onder controle van de gyn. Ik heb hier eigenlijk nog niet zo over nagedacht. Gisteren was ik bij een hele lieve buurvrouw om het te vertellen en die zei ook gelijk: kinderopvang! We wonen in een nieuwbouwwijk, dus de wachtlijsten schijnen mega lang te zijn. Maar om ons nu al aan te melden.....dat voelt zo voorbarig! En we hebben ook nog helemaal niet zo goed nagedacht over wat we zouden willen qua opvang. Lastig. Op zich kunnen we ons natuurlijk gewoon inschrijven, maar ik durf dat echt nog niet. Hebben jullie dat probleem ook? Of zijn de wachttijden bij jullie wat korter? Mijn zus kon ook gewoon wachten tot 12 weken ofzo. Wel zo prettig.

Vandaag gelukkig een niet-werkdag. Even een beetje thuis aanrommelen. Nog een week tot de eerste echo. Jemig, wat is een week dan lang....

Liefs,

Henne

Geplaatst

Hoi Henne, ik breek even in. Ten eerste: Gefeliciteerd en ik snap goed dat je zo onzeker bent. Ik heb zelf een m/a gehad bij 9 weken en ga binnenkort weer het traject in. Ik kijk ernaaruit en ben tegelijkertijd ontzettend bang dat het weer mis gaat... Je kunt helaas niets anders doen dan afwachten. Hoe dan ook: Wat betreft de utrogestan, bij mij in het ziekenhuis moet je die blijven gebruiken tot de eerste echo. Als het op enige manier kwaad zou kunnen, zouden ze het niet voorschrijven dus als het je een veiliger gevoel geeft: Gewoon blijven doen. Succes!

Geplaatst

he henne: ik herken het van de kinderopvang etc. Wij weten het ook niet, hier moet je ook eigenlijk voor de 12e week inschrijven. Denk dat ik na de 8weken echo een afspraak maak om eens te kijken en dan o.v. inschrijf als het bevalt. Mijn mannetje overweegt 4*9; dus dan zouden we misschien maar 1 dag nodig hebben; mijn moeder wil 1 dag en de rest ben ik thuis. Het is zo eng om hierover te praten, automatisch ga ik dan weer op de roze wolk en dat wil ik eigenlijk nog niet! :( bang voor weer een enorme teleurstelling; hard vallen in de put en voorlopig het laddertje weer niet meer vinden. Maar we moeten POSITIEF denken. Kom op!!!!!!!!

de bolletjes worden de ene keer goed opgenomen de andere keer weer niet, zie het nu in de urine goed als er weer witte stukje indrijven :(

Geplaatst

Ja precies, als je er zo praktisch me bezig bent dan heb je gelijk het gevoel dat je straks wel weer afgestraft zult worden. Het is net zoiets als zeggen dat je wel voor een tentamen geslaagd zult zijn voor je de uitslag binnen hebt. Ik ga zo in ieder geval maar eens informatie aanvragen van de kinderopvang die hier in de buurt zit. Ik werk zelf straks 24 uur, maar wel verdeeld over vier dagen. Alleen zo zonde om vier hele dagen opvang te moeten betalen dan. Mijn man werkt voor zichzelf en is nogal afhankelijk van wanneer anderen afspraken kunnen maken of hem willen detacheren. Dus het is moeilijk voor hem een vaste dag vrij te houden. Hij wil het wel proberen. Ouders of schoonouders wonen (veel) te ver weg. Mijn schoonzusje heeft wewl gezegd dat ze op wil passen, maar dat zie ik zelf minder zitten. Het zijn schatten en voor gewoon zo eens een uurtje of dag als het zo uitkomt, breng ik mijn kind(eren) zo bij ze. Maar echt een vaste dag of meer dagen in de week niet. Daarvoor verschil ik te veel van mening over hoe ik op wil voeden.

Iemand trouwens enig idee wat kinderopvang kost? Ik zie wel uurtarieven, maar je krijgt daar toch een deel van terug (nog wel)....?

Geplaatst

Henne, ik moest beide keren ook tot aan de echo (8e week) utrogestan blijven gebruiken.

Helaas is het niet nodig geweest, maar het kan dus echt geen kwaad.

Het is puur ter ondersteuning.

En dat de bolletjes deels weer naar buiten komen, is ook niet zo gek volgens mij.

Als je zelf ook progesteron aan begint te maken, dan kun je wat meer last krijgen van "witte vloed".

Maar wat erg hè deze periode. Zelf vind ik het nog zenuwslopender dan de wachtweken.

Het is zo onzeker dat alles wat je wel of niet voelt goed is. En je wilt zo graag dat het nu wel goed gaat.

Nog en weekje wachten en dan mag je voor een echo. Op zich is dat wel al mooi snel toch!

Geplaatst

Henne

Even over de kinderopvang

Het lijkt idd wat voorbarig om na te denken en inteschrijven voor kinderopvang.

maar er is gemiddeld een jaar wachttijd.

Wij waren ook wat voorzichtig en met 12 weken pas ingeschreven, omdat we ook zo onzeker waren

maar met moeite is er nu voor Noa pas in januari plek en dan nog geen eens

de goeie dagen, dat pas in februari.

En de omas wonen net iets te ver weg om het volledig op te vangen, word dus de eerste weken passen en meten!

Dus misschien toch wel handig om alvast na te denken en te informeren, en rond te kijken in de buurt voor kinderopvang

zodat je straks op tijd en de gewenste opvangdagen hebt!!

Ik moet er trouwens op het moment nog niet aan denken om Noa straks uit handen te geven als ik weer ga werken pfffff

Ik ben trouwens zo ongelofelijk superblij voor jullie dat je zwanger bent, zo keigaaf na alles wat jullie er voor hebben moeten doen, echt een beloning op alles!!

eng is dat he met die utrogestan ik ben ook langer door gegaan daarmee dan de arts zei (mocht zelf kiezen), ben met 12 weken gestopt!

Liefs Claudia

Geplaatst

Henne,

Je krijgt inderdaad een groot deel van de kinderopvangkosten terug. Hieronder een link naar de tabel: zoek je verzamelinkomen op in de tabel, en zie hoeveel procent je terugkrijgt. De vergoeding gaat over een uurprijs van maximaal 6,10 euro; als je duurdere kinderopvang hebt moet je alles boven de 6,10 wel zelf betalen.

http://www.kinderopvang.net/ouders/tabel_2009.htm

Onze opvang kost meer, oa omdat hij flexibel is, zodat we geen vaste dagen hoeven op te geven. Net zoals jouw man werkt de mijne voor zichzelf en heeft hij geen vaste dagen, dan is flexibele opvang onmisbaar. Ik werk zelf 40 uur, mijn man zorgt 3-4 dagen voor de kleine terwijl hij tussendoor thuis werkt, en 1-2 dagen gaat het mannetje naar de opvang en heeft mijn man wat meer tijd voor zijn werk en evt. klanten bezoeken e.d. Gaat hartstikke goed!

Geplaatst

Hmmm, dat valt toch een beetje tegen. Maar ik kon ook alleen maar rekenen met mijn man zijn voormalige salaris en dat was wel fors. Voor dit jaar heb ik geen idee wat ons verzamelinkomen zal zijn. Lastig. Maar ja, nu niks meer aan te doen haha!!! ;-D

Geplaatst

AAAAAAH :icon_shaking: het gaat al over kinderopvang. Daar heb ik nog helemaal niet over nagedacht. Daar wil ik nog helemaal niet over nadenken. Maar als ik dit zo lees heb ik geen keuze...

Vanavond maar eens over hebben met mijn hubbie.

Vanavond komt dan eindelijk Moeders voor moeders. Heeft even geduurd, aanmelding was niet aangekomen. En die mw kon niet wanneer ik kon maar vanavond gaat het gebeuren.

Vandaag alweer 7 en 1dag zwanger. Gisteren echt een vreselijk drukke werkdag gehad. Amper kans om te eten en te drinken en ik had bereikbaarheidsdienst dus heb van 8:00-20:00 gewerkt. Toen vannacht opgeroepen en van kwart voor 12 tot 2 uur gewerkt.

Ik ben kapot!! Voel me klote, heb moeie benen en veel buikpijn. Het ging zo goed maar nu gelijk weer die twijfel.

Gelukkig vrij vandaag dus even bijkomen en rustig aan doen. Als we het nieuws wereldkundig maken moet ik gelijk zien dat ik van die diensten afkom. Lijkt me het beste ;-)

Ik ga boodschappies doen en zo bij het babykamertje van een vriendinnetje kijken. Nu durf ik het wel aan. Fijne dag ladies. SPreek jullie snel!

Geplaatst

Tjee Boogie, pas je wel goed op jezelf? Kun je niet alleen aan je leidinggevende aangeven dat je zwanger bent en vragen of je andere diensten kunt draaien? Ik werk nu verdeeld over vier ipv drie dagen en dat scheelt een hoop. En volgens mij heb je daar nu ook al recht op, zeker in functies waar je veel moet staan, tillen etc. Soms moet je het gewoon wel zeggen, stel dat je met rontgen te maken hebt, dat wil je gewoon echt niet meer als je zwanger bent.

En die opvang....tja....ik wil er ook nog helemaal niet mee bezig zijn maar het schijnt toch te moeten. Vind het nu ook nog helemaal niet leuk. Nadenken over allerlei ingewikkelde praktische en financiele zaken, terwijl we nog niet eens bezig dúrven te zijn met de leuke dingen van zwanger zijn.

Geplaatst

Hee meiden,

Jullie mogen mij van het lijstje halen. Net tweede echo gehad en het is inderdaad niet goed, nog steeds hetzelfde lege vruchtzakje... Dinsdag wordt de miskraam opgewekt en daarna eens goed na gaan denken hoe verder.

Ik wens jullie in elk geval alle goeds en geluk toe voor jullie zwangerschappen en ik hoop van harte dat ik de laatste ben die uit dit forum is gekukeld!

Liefs,

Ivfsh

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden