Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jolieneke, bij de eerste zwangerschap was de eerste echo met 5w4d volgens de arts goed; vruchtzakje van zo'n 7mm. Echo met 8 weken liet een lege vruchtzak van 4cm zien, twee weken later een curettage. Tweede keer voelde vanaf het begin niet goed. Eerste echo heel klein vruchtzakje, vijf dagen terug gezet. Week erna goede groei, maar nog geen dooier of vruchtje. Met 8 weken niks meer doorgegroeid, lege vruchtzak en uiteindelijk weer een curettage. Uit de onderzoeken die vorig jaar gedaan zijn is niks gekomen, 'gewoon dubbel pech' volgens het AMC...

Vandaar ook nu de zenuwen voor de tweede echo. Eerste was heel goed; 5w5d en beide vruchtzakjes een heel mooie dooierzak en beginnend vruchtje....maar een kloppend hartje hebben we dus nog steeds niet gezien.

Sorry voor het lange verhaal....

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hee meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Wij waren afgelopen weekend een lang weekend weg, zijn net weer thuis gekomen. Dat weekendje was al gepland: goede vrienden van ons zijn aan het reizen in zuid-china, dus we hadden afgesproken om samen lekker een lang weekend aan zee te zitten. Deed goed om eruit te zijn en natuurlijk heel fijn om vrienden van 'thuis' te zien. We hebben hier ook een hele leuke, lieve vriendengroep opgebouwd, maar dit was wel heel erg fijn.

Tja, donderdag dus terug om zeker te weten dat er niets zit. Daarna 'hoop' ik eigenlijk dat het snel opgewekt kan worden, ik zie er om eerlijk te zijn wel tegenop om ermee rond te blijven lopen en niet te weten wanneer de miskraam komt. Daarna maar eens rustig naar de toekomst kijken. We hebben inderdaad het geluk gehad al twee keer zwanger te raken, maar de vorige keer kwamen we er bij 13 weken achter dat het hartje al ruim een week daarvoor was gestopt en nu hebben we niet eens de eerste echo gehaald.... Ik ben erg bang dat dit nog vaker kan gaan gebeuren. Maar goed, andere meiden proberen keer op keer en worden niet eens zwanger, dus ik wil ook niet ondankbaar klinken, maar ik vind het wel zwaar. Donderdag maar eens goed met de arts bespreken welke onderzoeken nog gedaan kunnen worden.

Meiden, wilde eigenlijk alleen even afscheid nemen van dit topic, jullie moeten hier lekker schrijven over jullie gezonde zwangerschappen, dus ik wil dat niet 'bevuilen'. Ik wens jullie echt alle geluk toe met jullie zwangerschappen, vind jullie een hele gezellige, leuke groep toekomstige mei mamma's!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Lieve IVFSH,

Toch moet je het niet zo zien hoor dat je dit topic 'bevuild', jij hoorde er toch ook bij? Fijn dat je even tot rust bent gekomen en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid zullen krijgen.

@ Miepie,

Morgen krijg ik de bonus echo. Ik zou elke week wel een echo willen want de onzekerheid begint al weer toe te slaan. Je zou eigenlijk om het hoekje moeten kunnen kijken. Zeker gezien jullie eerdere ervaringen kan ik me voorstellen dat je wilt 'kijken".

Ik ga weer aan het werk!

Geplaatst

Hee Boogie: lief dat je het zegt. Misschien ook niet zo handig uitgedrukt van me, maar dit topic moet lekker over zwangerschap gaan. iedereen heeft al genoeg angsten dat het niet goed zal gaan. Daarom schrijf ik liever verder in een miskramen topic. Ik kom zeker wel af en toe even kijken hoe het hier gaat natuurlijk! Jullie zijn nog niet van me af :-)

Geplaatst

ivfsh: ik vind ook dat je het niet zo moet zien maar begrijp je wel hoor.

ik heb het daarover gehad: dit is een onderzoek op de embryo's en alleen goede emmy's worden teruggeplaatst.

in dusseldorf kun je dit laten: http://www.ivf-duesseldorf.de/index.php?lang=nl

je zou altijd voor een vrijblijvend gesprek kunnen gaan maar neem de tijd en denk er eens over na

object: ik zie net je nieuwe HCG. Jeetje wat een enorme hoge waarde!!!! Misschien zijn het er wel 3 of 4, hahaha. Wauw....................

Geplaatst
object: ik zie net je nieuwe HCG. Jeetje wat een enorme hoge waarde!!!! Misschien zijn het er wel 3 of 4, hahaha. Wauw....................

Hi Helen,

ik ben ook nogal geschrokken van hoge waarde, vandaar dat ik toch wel beetje ongerust ben. Zou alles wel goed zijn, is die waarde gewoon niet te hoog? Zou er iets anders ku zijn? Dat het maar vlug woensdag is en dat ik eerste echo heb met hopelijk een geruststelling dat alles in orde is.

Geplaatst

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Hey allemaal,

Ik heb het lijstje maar weer even opgeschoond en naar voren gehaald (dat scheelt zoeken) want er komen weer wat echo's aan!

@Ivfsh: fijn weer wat van je te horen. Wat kun je op zo'n moment toch veel hebben aan goede vrienden van thuis inderdaad, belangrijk om het een en ander te kunnen delen. Ik wens jullie het allerbeste bij evt. vervolgtrajecten en bij de afwegingen die jullie daarin gaan maken. Ik blijf ontzettend voor je duimen dat het uiteindelijk allemaal goed komt!

@Miepie: ik ken het gevoel! Ik was heel blij met de 1e echo omdat alles er goed uitzag, maar ik heb zelf nog geen hartje gezien! Ik zit dus ook nog behoorlijk in de zenuwen voor de 2e echo, toch het gevolg van de miskraam denk ik.

@Object: spannend voor je, het komt nu wel dichtbij!!!

Hier lijkt alles nog steeds helemaal goed te gaan. Gisteren lekker een etentje met manlief omdat we 8 jaar getrouwd waren, waarbij het vlees extra doorbakken werd "i.v.m. zwangerschap". Geweldig om daar nu rekening mee te moeten/kunnen houden!

Ik heb nog steeds weinig last. Borsten wel gespannen maar niet supergevoelig of pijnlijk, gerommel/ gekramp in buik duurt voort. Misselijk ben ik niet, wel eerder trek en behoefte aan eten. Ik merk ook dat ik het 's ochtend rustiger aan moet doen, zoals de meesten van jullie. Dus rustig aan tafel zitten om eerst bakje yoghurt te eten en dan zittend mijn brood smeren enzv. Ik had altijd een heel strak kort schema waarin ik alles in behoorlijk tempo deed, dus was wel even aanpassen!

Verder heb ik donderdag een afspraak met PZ om te vragen hoe het zit met ouderschapsverlof en zo. Dit omdat ik volgens mij niet heel veel langer moet wachten met inschrijven bij een kinderdagverblijf. Ik wil graag 3 dagen blijven werken (zo denk ik er nu tenminste over, verandert misschien wel totaal als hummeltje in mijn armen ligt...). Maar dan moet ik dus wel weten waar ik allemaal recht op heb en wat het handigste is qua opnemen. Heel raar om je nu al met dt soort zaken bezig te moeten houden, terwijl je tgt. het gevoel hebt dat er nog zoveel mis kan gaan!

Geplaatst

Ivfsh, voel je niet 'bezwaard' meis, we willen toch sowieso graag weten hoe het met je gaat. Vind het zo rot voor je. Jij zat toen met die vage streep en gelukkig leek het toen goed te gaan en dan alsnog deze klap. Toevallig had ik het daar vandaag nog met iemand over, dat je nu iets concreets hebt dat je kwijt kunt raken. En dat dit toch wel net anders voelt dan iets niet krijgen wat je graag wilt hebben. Het één is niet erger of moeilijker dan het andere, maar het is wel anders.

Object wat een megastijging. Kan me best voorstellen dat het je niet helemaal lekker zit. Wat zijn we eigenlijk ook voor een dozen he, het is nooit goed. Hoog hcg, laag hcg, wel misselijk, niet misselijk, wel buikpijn, geen buikpijn.... Heb zelf vanmiddag het ziekenhuis gebeld omdat ik vond dat ik toch wel erg veel last van krampen heb. Wilde weten of dat 'normaal' was en ook of ik dan wel paracetamol mag slikken. Anders is het soms echt niet te doen. Ja de verpleegkundige kon me natuurlijk geen garanties geven, maar zei wel dat mijn hcg echt prima was en dat er een 'hormoonoorlog' in mijn buik gaande is. Dat in combinatie met opspelende darmen kan voor flink wat buikpijn zorgen. Gewoon paracetamol slikken, max 6 per dag. Ze zei ook nog: 'wie ben ik om je te zeggen dat je je geen zorgen moet maken, het zijn gewoon twee moeilijke weken'. Vond ik wel erg fijn om te horen, het geeft toch aan dat ze je geen aansteller vinden en begrijpen waar je nu doorheen gaat. Voor zolang als het duurt heeft dat belletje me wel een beetje gerust gesteld.

Hoe ging het met alle werkende dames vandaag? Ik was maar wat blij toen ik om half drie naar huis kon, gaaaaap!

Geplaatst

Dat is inderdaad goed gezegd: je hebt nu iets wat je kwijt kunt raken. En dat terwijl we er al zo lang op hebben moet wachten!

Tsja, zelfs die vermoeidheid valt bij mij tot nog toe wel mee??? Misschien dat het allemaal nog komt, maar in vergelijking met veel van jullie mag ik geloof ik echt in mijn handjes knijpen. Of bij mij hakt het er vanaf volgende week goed in en krijg ik nog spijt dat ik ooit heb geschreven dat ik weinig last had!

@Object: ik snap je zorgen over je HCG wel maar je kunt helaas idd alleen afwachten tot de echo. Nog even volhouden, meis!

Geplaatst

Echo:

21 september, Boogie 1e (6w,6d)

22 september, object, 1e (5w 4d)

23 september, Lianne, 3e (8w,1d)

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Heb het lijstje nog een keer aangepast. Ik stond niet meer tussen de echo's.

Wat is er veel geschreven de laatste dagen zeg!! Ben blij dat het allemaal goed gaat met iedereen. Vandaag voor het eerst echt misselijk geweest, gelukkig is het wel binnen gebleven :) Verder blijven hier de kwaaltjes rustig aanwezig. Blijf ook last houden van mijn liezen, vind dat een beetje verontrustend. Ook om dat het bloeden niet geheel gestopt is. Normaal, wanneer ik niet zwanger zou zijn, heb ik nu ongeveer mijn periode. Zou het ook kunnen dat je dan meer vloeit? Dat idee heb ik namelijk..... Hopelijk is donderdag alles nog goed met de echo, hoop dan dat ik eindelijk een keer kan gaan genieten.....

Object, wat een waarde. Ben zeer benieuwd wat het inhoud....

Geplaatst

vandaag eerste omarming met de wcpot: niet zo leuk maar op zich wel een goed teken denk ik dan.

gisteren had ik wat buikkrampen af en toe en net op de wc bruinige afscheiding gespot in mijn inlegkruisje, het zal toch niet hé!? ik ben echt super onzeker en angstig dat het als nog misgaat :(

heeft iemand van jullie ook bruinige afscheiding?

Geplaatst

Hoi Hellen,

Ik ben 1 van de vrouwen die na de positieve test bijna 2 weken heeft gevloeid. Na 4 dagen begon het met veel rood verlies, met stolsels! Later ook bruin, maar ook helder.

Sinds afgelopen weekend vloei ik niet meer (was toen +/- 7 weken). Dus, ja het kan... Iets wat mij steeds verteld is, als je er geen erge buikpijn bij hebt, en het bloedverlies wordt niet steeds meer, dan kan het gewoon goed zijn!

Mijn gynaecoloog zei: een kwart van de vrouwen die ivf/icsi hebben gehad, vloeit. Vaak vinden ze daar geen oorzaak voor.

Ik wil je ook geen valse hoop geven hoor, als je het niet vertrouwt, zou ik contact opnemen met je arts! (niet dat dat bij mij hielp, want niemand kon mij helpen... kon pas na de 6e week komen voor echo)

Sterkte, ik weet dat je je erg onzeker voelt!!

Jolieneke

Geplaatst
Jolieneke, bij de eerste zwangerschap was de eerste echo met 5w4d volgens de arts goed; vruchtzakje van zo'n 7mm. Echo met 8 weken liet een lege vruchtzak van 4cm zien, twee weken later een curettage. Tweede keer voelde vanaf het begin niet goed. Eerste echo heel klein vruchtzakje, vijf dagen terug gezet. Week erna goede groei, maar nog geen dooier of vruchtje. Met 8 weken niks meer doorgegroeid, lege vruchtzak en uiteindelijk weer een curettage. Uit de onderzoeken die vorig jaar gedaan zijn is niks gekomen, 'gewoon dubbel pech' volgens het AMC...

Vandaar ook nu de zenuwen voor de tweede echo. Eerste was heel goed; 5w5d en beide vruchtzakjes een heel mooie dooierzak en beginnend vruchtje....maar een kloppend hartje hebben we dus nog steeds niet gezien.

Sorry voor het lange verhaal....

Jee, wat een verhaal! Erg spannend voor jullie, Miepie!

Ik hoop echt dat het goed zit, en dat jullie over een weekje twee kloppende hartjes zien!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo Hellen,

Ik ben net als Jolieneke 1 van de vrouwen die vloeit tijdens de zwangerschap. Ik ben nu bijna 8 weken zwanger, en heb nog steeds last van bruinverlies. Zoals Jolieneke schrijft, zolang je geen erge buikpijn hebt en het niet overgaat naar veel helderrood, is er waarschijnlijk niets aan de hand. Mocht je het niet vertrouwen, altijd contact opnemen met je behandelend arts.

Inmiddels hebben wij de bevestiging al gezien, een mooi kloppend hartje. Kan me wel goed voorstellen dat je schrikt. Hopelijk wordt het niet meer, en was het eenmalig...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Als eerste allemaal gefeliciteerd.

Ik lees al een poosje mee. We hebben 24 augustus een terugplaatsing gehad van 2 cryo's en 8 september mocht ik dan eindelijk testen en tot mijn

verbazing zag ik een tweede streep. Dag later een digitale clea bleu test gedaan deze gaf niet zwanger aan. De dag er naar weer een kruitvat tetst en ja hoor weer

een 2e streep. Ben wel heel erg onzeker. We hebben 5 okotber een afspraak voor de 1e echo zo spannend.

Ik voel op dit moment weinig alleen af en toe gespannen borsten. Wie herkent dit?

Groetjes Scoop

Geplaatst

jolieneke en lianne

dank voor jullie reactie. vanaf vanochtend niets meer in inlegkruisje.

de huisarts wilde meewerken dus ben net hcg gaan prikken. hopenlijk weten we rond 17.00 uur meer.

het zal nu rond de 4400 moeten zijn, please!???

verder voel ik me wel goed, geen krampen in rug en buik(had ik toen wel) en borsten nog pijnlijk en vanochtend overgegeven. Het zou toch goed moeten zijn!?maar je schrikt. We moeten nog even wachten voordat we een echo hebben, woensdag de 29e

Geplaatst

Hellen,

ik breek even in, mocht het nu niet exact verdubbeld zijn dan geen paniek , de verdubbeling is meestal per 48 uur maar ook pas na 72 uur..

liefs

Babeth

Geplaatst

Babeth, breek je alleen in, of schuif je hier ook aan ;-)? (of wordt het juni?)

Hellen, fijn dat je mag prikken, maar hou idd in de gaten dat minder ook al goed kan zijn. Nog een week tot de echo...spannend!

Object, wauw, wat hoog! Hoeveel zijn er teruggeplaatst bij jou?

Scoop welkom hier, gefeliciteerd!

Lianne, fijn dat 't bij jou nou goed, alleen nog wat bruin.. 8 weken alweer!

Geplaatst

Miepie, inderdaad al weer 8 weken. Donderdag hebben we weer een echo, ben weer erg benieuwd.

Ga ervan uit dat alles goed is, heb niet enorme buikpijn ofzo.

Wel voel ik de hele dag mijn liezen en eierstokken, zal wel erbij horen denk ik...

Scoop, welkom en gefeliciteerd!!! Hopelijk pakt het positief voor jullie uit!!!

Geplaatst

Pfoeh....het lijkt op zich een hele goede maand wat betreft positieve testen....maar wat een spanning en onzekerheid bij iedereen zeg. Hellen, getver zeg, de grootste angst van ons allemaal. Ik kan je nu heel nuchter vertellen dat bruinverlies zonder krampen niets hoeft te betekenen, maar ik zou zelf gek worden als het me overkwam. Hoe was je hcg? Niet gelijk zorgen maken als het niet helemaal volgens het boekje is he? Er zitten zulke enorme marges op die waarden (ook dat mag ik nog wel eens tien keer tegen mezelf zeggen...).

Hier dus ook nog steeds onzeker. Vooral als ik even niet misselijk ben maar juist een enorme vreetbui heb, dan denk ik echt 'zie je wel, dat gaat straks mis'. Krampen komen en gaan, vandaag weinig last gehad. En uiteindelijk zit er gewoon niets anders op dan afwachten tot de 1e echo. En dan de volgende en de volgende, net zolang tot we in ieder geval over die magische 12 weken heen zijn.

Geplaatst

Henne, inderdaad, hangt een flinke spanning hier... maar hopelijk gaat iedereen nu gewoon mee naar mei! Nog "even" een paar weken doorzenuwen.

Hebben jullie ook zo'n last van darmen die omhoog komen? Heb vandaag de hele dag op school rondgelopen met mijn broek open, haha (wel een lang shirt er overheen en erg opgelet met op het bord schrijven enzo hoor ;)). Ben inmiddels bijna 3 kilo afgevallen, maar krijg nog maar 2 van mijn broeken "lekker" dicht.

Hellen, jij bent inmiddels gebeld? Enenen?

Geplaatst

hcg vandaag 5000, dus ik moet niet zo stressen.

hele mooie waarde volgens huisarts. Geen bruine afscheiding meer gespot.

hoop dat het goed blijft gaan

miepie80: ik herken het zo van de broeken, jurkjes en leggings zijn heerlijk. en ik heb vandaag een belly nog wat binnengekregen

elastieken voor je broeken. je kunt ze bestellen op http://www.bellyfashion.nl/product_info.php?cPath=1191&products_id=16299

ben eens benieuwd. ik heb daar ook een meetlint gekocht, misschien wat voorbarig maar wil het vanaf het begin bijhouden, ookal staat er op het lint week 13.

ik ben nu elke dag in een word bestandje aan het schrijven en maak er uiteindelijk een boekje van met foto's etc.

meiden hou je taai en tot snel

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden