Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He Meiden,

Wat veel echo's deze week zeg, ik ben jaloers. Ik heb deze zwangerschap namelijk kado gekregen dus moet tot 12 weken wachten voordat ik een echo krijg, echt nog heeeeeellll laaaangggg wachten. Maar het is jullie gegund, jullie hebben zoveel moeite gedaan. Eigenlijk zit ik dus een beetje illegaal op 't forum haha. Laten we ook hopen dat het lijstje met " uitgerekende " nu hetzelfde blijft, want er zijn er al teveel afgelazerd afgelopen dagen.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow Liselot, dat duurt idd nog een hele poos! Maar als ik jouw handtekening zo lees, heb jij er net zoveel moeite voor moeten doen hoor.

Maar jij bent wel het keiharde bewijs van: wonderen zijn de wereld nog niet uit.

Hoop dat de weken voor jou gauw 'omvliegen'.

Ennuh... blijf vooral gezellig meekletsen, want illegaal ben je niet haha!!!

Geplaatst

he meiden,

wat een spannende week weer voor velen, including me!? hellup

Ik vind het echt spannend worden zeker omdat mijn beste dinnetje gisteravond bevallen is, ohhhhhhhhhhh ik kan niet wachten dat het over 8 maanden zover is bij ons.

als ik kon kiezen, koos ik meteen voor een maandje goed zwanger en dan meteen bevallen, dan heb je iets in handen. Er kan nu nog zoveel mis gaan, bleh.

ben nu eigenlijk 24 uur per dag misselijk, als ik 's nachts wakker wordt, 's morgens maar ook tussendoor en 's avonds. En mijn borsten doen nu ook 24 uur pijn, eerst kwam en ging het en nu blijft het zo.

ik heb ook totaal geen zin om te gaan werken en het liefste kruip ik onder het wolletje. Nog twee daagje incl. een ouderavond :(

meiden, succes met het bewonderen van jullie beeb(s), geniet ervan

Geplaatst

SowieBo ;)

Vandaag je echo!!Super spannend!Je ziet straks gewoon 2 bewegende ukkies!!!

Benieuwd naar je filmpje!!!!

Heel veel liefs en dikke knuff!!

Geplaatst

Lieve meiden,

Ik heb mezelf even op de lijst gezet, ik wilde er ook zo graag tussen staan nu het eindelijk zover is. Ik hoop niet dat je dat erg vindt Sowiebo! Wat spannend die echo van je vanmiddag.. Het gaat gewoon goed, dat kan niet anders...

Liselot: Wat fijn dat het na al die ellende nu spontaan is gelukt, gefeliciteerd. Maar idd je moet wel heel lang wachten op een 1e echo...Succes met dat wachten, ik ben er niet zo goed in.

Hellen: Je krijgt deze week een echoo jeeeeeeheeeee. Spannend hoor, maar ook heel leuk. Je hebt in iedergeval genoeg symptomen :icon_cheese:. Succes.

Succes iedereen, X surf

Echo:

27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

IVFSH: 6 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Geplaatst

Echo:

[/color]27 september: Sonja81, 3e ( 9w)

28 september: Miepie80, 2e (7w4d)

29 september: Tess, 1e (6w, 5d)

29 september: Hellen, 1e (6w,2d)

29 september: Aafke 2e (8w, 2d)

30 september: Henne 1e (6w2d)

5 oktober: Boogie 3e (8w6d)

6 oktober: Leeuw, 1e (7w 5d)

7 oktober: Mama-Ree, 2e (9w 3d)

12 oktober: surf, 1e (7w 4d)

13 oktober: Jolieneke, 2e/3e (10w, 3 d)

Verloskunde:

5 oktober: Sonja81 ( intake, in ziekenhuis)

21 oktober; Lianne ( intake, vk)

Uitgerekend:

Sonja: 2 mei 2011

Lianne: 4 mei 2011

Jolieneke: 6 mei 2011

Mama-Ree: 8 mei 2011

Aafke: 10 mei 2011

Junior: 11 mei 2011

Boogie: 11 mei 2011

Liselot: 11 mei 2011

Miepie80: 13 mei 2011

Surf: 17 mei 2011

Tess: 20 mei 2011

Leeuw: 20 mei 2011

Object: 21 mei 2011

Hellen: 23 mei 2011

Henne: 24 mei 2011?

Meiske74: 30 mei 2011?

Hee meiden,

Ik heb mezelf van het lijstje gehaald.

Succes allemaal met de echo's deze week: spannend en leuk: ga ervan genieten!

Groetjes,

IVFSH

Geplaatst

Surf, natuurlijk niet..... harstikke goed dat je ertussen staat! Op naar de 1e echo meid :)

Ik mag straks weer ff kijken, spannend!!

Miepie, ben jij alweer thuis? En, en, en??

Geplaatst

ik begin nu door te krijgen hoe dit forum werkt. Net een handtekening gemaakt, even kijken of het gelukt is en dan lekker naar het strand..

Zet hem op straks... het wordt geweldig om ze te zien.

Miepie, goede berichten hoop ik?

groetjes,

Surf

Geplaatst

Surf, welkom! Tuurlijk hoor jij er ook gewoon bij op de lijst!

IVFSH, hopelijk zien we je snel op een "uitgerekend in..."topic terug. Sterkte...

Sonja, jij mag vanmiddag pas toch? Ik kom net terug en ben nog in shock... ik kwam in tranen de spreekkamer binnen, was er van overtuigd dat het niet goed zou zijn, want had vanmorgen ineens rozige afscheiding. Gelijk maar echo gemaakt dus, en al heel snel het eerste kloppende hartje gezien en gehoord. Wat bijzonder!! Precies op termijn. Nr 2 was heel iets kleiner (1cm ipv 1.1, haha) en dus 1 dag kleiner, maar ook een goed kloppend hartje. En daarna bleef de arts maar rondkijken, inzoomen, uitzoomen... om ons vervolgens een DERDE hartje te laten zien en horen. Eén van de twee is dus nog gedeeld! De derde liep 4 dagen achter, wel een goed kloppend hartje, maar dus wel grote kans dat ie 't niet gaat redden. Blijft verder afwachten dus. Miepman kan alleen maar lachen; ik zie vooral gelijk de risico's... maar kan nu weinig anders dan afwachten en maar hopen dat het goed gaat (of in elk geval met 1 of 2).

Geplaatst

Wow Miepie, dit is wel de overtreffende trap zeg. Zelfs ik lees jouw bericht met open mond, ongelooflijk!!!

Echt heeeeeeel bijzonder, dat eentje zich nog gedeeld heeft zeg! Nu wordt het zeker spannend, maar 1 feit, je hebt de hartjes gezien. Dus dat zit helemaal goed!!!

Nu kun je misschien toch gaan genieten. Wanneer mag je weer?

Geplaatst

Miepie toch, ik krijg helemaal kippevel bij het lezen van jouw verhaal? Naast jouw 2 hummeltjes, zelfs nog een derde te zien? kan geloven dat dat nogal een verrassing was! En heb je mooie echo meegekregen? Dat zal wel eventjes schrikken geweest zijn; Nu is het terug spannend afwachten naar volgende echo. Wanneer heb je volgende echo?

Mijn volgende echo is op 7w 6 d, ben benieuwd of mijn 2 kleine garnaaltjes er dan ook nog zitten.

Geplaatst

WAUWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWWW MIEPIE.

jeetje wat een wonder en een geweldig mooi bericht. Hoe voelen jullie je er nu onder?

fijn dat alles goed zit met de beebs :)

geniet, geniet, geniet

Geplaatst

Jee Miepie, net als Sowiebo en Object, heb ik met verbazing je berichtje gelezen... jeetje; 3!!!! Wow!!

Bij de vorige echo niks van te zien geweest? Erg bijzonder!! Afwachten wat er gaat gebeuren, maar toch supergoed nieuws!!

De roze afscheiding kan dat komen omdat er meer kleintjes actief zijn? Of heeft de arts daar een andere verklaring voor gegeven?

Ben benieuwd hoe het bij de anderen afloopt! Ik kom weer kijken straks!!

Jolieneke

Geplaatst

Hallo allemaal,

Het begon zatedag met het afvegen wat bruin bloed verlies.

Zondag kwam er wat rose achtig slim bij en sinds vandaag wat meer bloed verlies ook iets duidelijker rood. Is dit het begin van het einde???

Ik zat er aan te denken om het ziekenhuis te bellen maar ben zo bang dat ze nog weinig kunnen zien. Heb 5 oktober een afspraak staan voor de 1e echo.......

Heb verder geen buikkrampen, wel lage rugpijn en steken af en toe in de lies. Borsten blijven ook gevoelig........

Ben zo onzeker ..........

Geplaatst

Hoi Scoop,

Wat een onzekerheid zeg!!! Kan me voorstellen dat je er helemaal onzeker van wordt. Bloedverlies wil niet meteen betekenen dat het einde verhaal is, maar het maakt je wel ongerust.

En dat is ook de reden waarom ik het ziekenhuis zou bellen. Puur ter geruststelling even een echo, want ze kunnen al wel wat zien met 5 weken.

Ze zullen zeggen dat ze weinig voor je kunnen betekenen, maar probeer even aan te dringen dat je je echt zorgen maakt.

Ik hoop voor je dat het goed zit en dat je gauw voor een echo mag. Ik blijf voor je duimen dat het goed mag blijven gaan.

Succes

Geplaatst

Scoop, zoals Sowiebo ook zegt, je moet ziekenhuis bellen en vragen voor een echo. Ik heb een echo gehad op 5w4d en bij mij was duidelijk al één vruchtzakje met vruchtje te zien en ook een andere iets minder ontwikkeld vruchtzakje. Dus daaraan zie je, dat ze op een 5 weken echo zeker iets ku zien en miss is dat dan een geruststelling voor jou.

Ik heb ook al 2 keer bruinverlies gehad (wel nog geen rood) maar dit kan voorkomen bij vroeger zwangerschap, dit hoeft niet altijd slecht nieuws te zijn.

Geplaatst

Hoi Scoop!

Zeker zh bellen hoor! Mijn zh kon mij ook niet helpen, maar na flink zeuren mocht ik toch eerder komen dan gepland.

Ik heb 4 dagen na positieve test gevloeid. Alles: helder rood (veel!!! met stolsels), tot ouder rood, bruin. Bij 6 weken 3 dagen gestopt met vloeien. Alles was in orde op de eerste echo!!

Houd moed, maar ik zou zeker proberen om voor elkaar te krijgen dat je langs mag komen!!

Jolieneke

Geplaatst

Nou meiden, hier de echo gehad en ook in shock, maar dan in de negatieve zin van het verhaal.

1 hartje klopte niet meer, ik zag het meteen! Vreselijk, de tranen stroomden over mijn wangen. Hoeveel pech kan een mens hebben in een mensenleven?

Naar alle waarschijnlijkheid is het vandaag gestopt, omdat ze even groot waren.

De angst grijpt me nu naar de keel en ben vooral heel bang dat de ander het straks ook begeeft. Die roze wolk blijft voor mij/ons nog even zoek.

Volgende week weer heen, maar man, wat gaat dat lang duren....

Ik moet het even laten bezinken, maar ben even heel verdrietig :(

Liefs

Geplaatst

Wow, wat een tegenstrijdige berichten hier zeg! Wel weer uitersten!

@Sonja: wat afschuwelijk meis, ik kan me je zorgen over jullie 2e kleintje levendig voorstellen. En dan duurt een week inderdaad heeeeel lang! Het verdriet om het verlies van eentje is er sowieso, je was zo op die twee ukkies ingesteld! Ik hoop dat je met de volgende echo volgende week in ieder geval meer vertrouwen krijgt dat het met nummer 2 wel gewoon hardstikke goed blijft gaan. Hoe moeilijk het nu misschien ook is om positief te blijven, want die roze wolk laat oinderdaad wel even op zich wachten. Sterkte voor nu!

@Miepie: tsjee, 3! Wel heel heftig zeg, ik kan me de shock levendig voorstellen! Daar reken je natuurlijk niet op... Hoe voel je je er zelf onder?

@Scoop: ik sluit me aan bij het advies dat ook door anderen al gegeven is, bij twijfel gewoon de artsen bellen (daar zijn ze voor!). Alles is beter dan zelf met die onzekerheid blijven rondlopen. En er zijn er hier meer die wat bruinverlies gehad hebben (ik ook, een dag of twee), het hoeft dus niets te betekenen.

Geplaatst

O Swobie wat een vreselijk nieuws zeg!!!!! Ik zit met rillingen.

Ik kan momenteel niemand bereiken van het ziekenhuis dus bel ik morgen ochtend direct.

Het bloeden is heel verschillend de ene keer meer dan de andere keer. Alleen met plassen niks het is met afvegen en druppels op het inlegkruisje.

Wel vreemd dat het niet tijdens het plassen komt.

Groetjes Scoop

Geplaatst

Lieve Sonja, ik begrijp jouw verdriet en tevens jouw ongerustheid. Bij mijn vorige echo, zei prof ook -Proficiat je bent zwanger van een tweeling - maar direct zei hij er wel bij, dat het ééntje grote achterstand heeft en dat we dus volgende echo moeten afwachten. Sindsdien zit de schrik er bij mij ook erg in, ik zit zeker ook nog niet op die roze wolk. Eens je gehoord hebt, dat het er 2 zijn, dan wil je ze ook allebei houden, eentje moeten afgeven wil je dan niet meer. Alhoewel mensen in mijn omgeving dan zeggen "wees toch blij als er eentje blijft zitten", denk ik daar toch anders over. Eentje moeten afgeven, doet pijn. Ik begrijp je bezorgdheid voor jouw andere hummeltje, ik zou mij precies hetzelfde voelen. Gelukkig mag je volgende week al terug op echo en laten ze je toch niet te lang om je ongemak zitten. Neem nu eerst wat tijd voor jullie zelf om dit te verwerken, en hopelijk kan bij volgende echo wel met een gerust weten op de roze wolk stappen. Sterkte meid.

Geplaatst

Ik hoop het Object, ik moet het allemaal even laten bezinken.

2 weken terug hebben we beide hartjes nog gehoord en vandaag dus maar 1. T/m de 7 weken deden ze het prima. Degene die het nu niet gered heeft, was de voorloper.

Daarom beangstigt het me nu ook zo!

Maar goed, ik zal 8 lange dagen moeten wachten, maar die positieve ik is omgeslagen naar een onzekere ik.

Geplaatst

Lieve Sonja,

Wil je even een hart onder de riem steken. Wat een verdrietig nieuws. Veel sterkte en ik hoop dat de andere lekker bij je blijft zitten.

Groet Karin

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden