Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hee!!

Effe kort wNt we hebben zo feestje.

Als iemand jouw vraag Pauline beantwoordt, word ik ook gelukkig. Selma wordt ook na 45-60 min. wakker maar slaapt dan eigenlijk nooit weer ... Zucht.

Selma is nu 10 weken en krijgt 5x 165. Ze mag al 5x 200 hebben maar dat doen we nog niet. Wel 's avonds 200 cc. Tja, we hebben vanaf week 5 geloof ik 5 flessen gedaan. Af en toe krijgt ze nog 6 hoor!! Hangt ook vd nacht af.

Selma heeft grote darmproblemsn op moment. HELP!! hele nacht om de paar minuten erg bewegen en scheetjes doen.

Ze schrikt nu om de paar seconden wakker. Ogen dicht, en schrik .... Help help help.

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Enige trucje dat wij toepassen om Morris weer te laten slapen is heel zachtjes en ritmisch van zijn voorhoofd naar het puntje van zijn neus aaien...

Werkt meestal maar hij is dan ook geen probleemslaper. Ik hoop dat het ook bij jullie werkt!

Geplaatst

Hee!

Ja, ik ken het 'trucje'!! Werkt bij sommige kindjes erg goed hoor ik. Selma doet meteen de oogjes weer open als ik stop. Soms werkt een hand op haar hoofd leggen (of een doekje) maar ja, bij Selma is het altijd een verrassing .. Hihi! Wel bedankt voor je tip hoor!!

Feestje was zeer geslaagd. Selma heeft zich zeer goed gedragen!! Tja, in de maxi cosi is ze makkelijker tevreden. Gaaan we die gewoon vaker inschakelen!! Ze beweegt goed volgens de fysio. Volgens haar 'stappenkaart' ligt ze iets boven het gemiddelde. Nou super de puper dus.

Officieel zou ik komende week weer moeten beginnen met werken. Had het niet aangekund. Nu begint bij ons na deze week de zomervakantie en neem ik voor de resterende 3 dagen, zorgverlof op. Wie moet hier al gauw weer werken?? Hoe voelen jullie je daarbij?

(heb erf veel zin in werken hoor, maar nog niet kunnen genieten van mijn gezinnetje )

Geplaatst

Sorry, kom er niet aan toe nu op iedereen even te reageren....blijf hopen dat dat vd week wel lukt ;)

Jolieneke, Pauline, bij Noor helpt een hand op het hoofd meestal goed, bij Anna niet (en zij huilt het meest / is overdag vaak snel weer wakker). Ik laat ze nu overdag nog beneden liggen en ze slaapt dus gewoon vaak een glad uurtje en is dan weer een uur wakker.,..maar wil komende week toch gaan proberen ze voor slaapjes naar boven te brengen. Als Anna 's nachts wakker is is dat meestal vnwege krampjes en dan helpt het alleen om haar stevig vast te houden tot ze weer slaapt...

Hier krijgen de meiden nog deels moedermelk, meest afgekolfd, en Rutger speciale kv (enfamil). De meiden drinken 5x170 (of 150+5) en Rutger 120+5. ze wogen twee weken geleden 4165(Anna), 4505(Noor) en 4150 (Rutger).

Ga nu slapen....hopelijk later meer!

Geplaatst

Hee Miep!

Erg bijzonder dat Noor nu het zwaarst is! Wat een vechter zeg!

Bij Selma werkt 's nachts niks, dan moet ze gewoon een fles! Ze brult de boel dan flink bij elkaar.

Gisteren 21.00 fles, vanmorgen 5.30 fles!! Knap hè? Daarna even erg onrustig, maar tussen ons in toch weer in slaap gevallen (hand op buik en speen er 40x weer in hahahha).

Geplaatst

Wat een mooie meisjes Jolieneke! Wat is Selma al ver in haar ontwikkeling zeg! Zij is nu 10 weken zei je?

Ben benieuwd wat Dodi allemaal kan met 10 weken, overmorgen is ze zes weken. Tijd vliegt.

Probeerde net Gé.ijk met haar te tukken, want dacht dat zij na hele ochtend zo ongeveer op zijn wel lang zou tukken. Nou datwas3 x een half uurtje en steeds tussendoor huilen. Geen succes dus.

Voelde me vannacht niet lekker, hoofdpijn en onrustig en heb nauwelijks oog dicht gedaan. Vanavond doe ik de 23 uur fles dus hoop dat ik daarna dan ook lekker in slaap val....

Lijkt me zo heerlijk als Dodi straks (over maand of 6?) van 21 tot 7 slaapt of zo. Dat hou ik me steeds maar voor: uiteindelijk komen er weer hele nachten! En dat terwijl zij het al hartstikke goed doet, voel me een zeurkous maar die borstvoedingsweken metmaar 1 uurtje slaap hebben er zo ingehakt dat ik nog steeds niet minder moe ben....

Geplaatst

He meiden,

Wauw wat is er weer ontzettend veel geschreven, het is zeker slecht weer buiten.. haha:happy7: Ik had vanochtend een heel verhaal getypt en op iedereen persoonlijk gereageerd, wil ik posten valt de laptop uit ggggggggggggggggggrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrom.

Ik heb het momenteel erg druk, in mijn beleving dan. André is vandaag begonnen met werken en ik ben dus voor het eerst alleen thuis met de jongens. Heel erg spannend dus. Maar ik mag niet klagen want het is natuurlijk een fantastische start geweest om zo 2 maanden aan elkaar en aan het ouderschap te wennen. André had helemaal geen zin vannochtend, echt heel schattig, hij is nu ook al onderweg naar huis...

Kannonnen, maar wat is het druk... luiers, voeden, speentjes terugstoppen, wiegen etc en dan ook nog 2 keer kleding verschonen omdat ze doorgelekt waren, stomme etos luiers... ik koop voortaan pampers. De jongens doen het prima, alleen hebben ze wel last van krampen, ik hoop dat dat snel minde wordt. Het is zo zielig om te zien.

Ik begin 5 september weer met werken en zie er best een beetje tegen op.. hoewel het ook leuk en gezond is om niet alleen maar met baby's bezig te zijn.. Bovendien heb ik erg leuk werk.

Miep: Wat goed dat Noor zo goed aangekomen is. Hulde dat je nogsteeds borstvoeding geeft, al is het met de fles. Meid waar haal je al die energie vandaan. Heb jij nog iedere dag hulp of doe je het helemaal zelf..?

Dat boven te slapen leggen is soms best gedoe he? je blijft lopen, ik kan me voorstellen dat je ze even beneden hebt gehouden. Ik probeer het wel te doen, maar soms eindigen we dan met 1 beneden en in boven.. Ze houden elkaar bij het inslaap vallen wel eens wakker..

Hoe is het met Rutger, heeft hij nogsteeds die sonde?

Hoe bevalt je drielingwagen? Ik heb al heel veel bekijks, dat zal bij jou wel extreme vormen aannemen.

Jolieneke, wat een plaatje, die dochterS van jou. prachtig hoor en wat kijkt Selma al helder en zo goed zoals zij op haar buik ligt. Dat doe ik echt te weinig. Ze vinden dat op de buikliggen echt verschrikkelijk. Ze beginnen dan heel erg hard te krijsen... hmmm en dan ben ik een enorm watje en draai ik ze snel om. Je klinkt wel wat opgeruimder, gaat het beter, voel jij je ook beter? Wel heerlijk dat Selma in iedergeval die nachten goed doet.

Boogie: Hoe is het met je? Is de verbouwing al klaar. Ik hoop voor jullie dat het een beetje opschiet en dat je niet teveel tegenvallers bent tegen gekomen.

o o o o dames, later meer. Ik heb een huiler, ik denk Dex en ik ben alleen.....

Ik heb ook nog reacties klaar voor alle andere..

x

Geplaatst

Daar ben ik hoor ;-) Het is zo allemensen druk dat ik niet weet hoe ik het allemaal moet doen. Druk met verven en inpakken en ondertussen voor Evi zorgen. De hond uitlaten maar ook nog het huishouden doen. Het is echt vreselijk. Het is al 10 over half 8 en ik moet nog eten. Joy heeft al gegeten, Evi is nu aan het drinken en dan ben ik aan de beurt. Maar.... Joy zit al bij de deur maar helaas ze moet wachten.

Het gaat allemaal erg goed. Vanmorgen pas om half 8 wakker want Evi wilde uitslapen. Heerlijk zeg.

Ik hoop snel tijd te vinden om op iedereen te reageren maar nu lukt het even niet.

Geplaatst

Pfff heftig hoor, alle drukte van een verhuizing en het werk ervan erbij. Een kleine baby is al druk genoeg!! Goed om jezelf denken hoor!!

Met Selma gaat het overdag nog steeds niet echt lekker. Het tijdperk van constant krijsen is voorbij (hopelijk blijvend) maar ze huilt nog veel te veel. Als we niet constant er een speen in drukken, huilt ze. Dan doel ik op de slaapmomenten. Als ze wakker is na een voeding is ze helder en vrolijk. Ze geeft dan duidelijk aan moe te zijn dus gaat dan op bed. Maar helaas .... Slapen is bij Selma: oogjes dicht, binnen een minuut weer open--huilen. Soms een paar minuten. Zucht....

Morgen afspraak kinderarts in het ziekenhuis. Ze wordt weer onderzocht en we hopen wat antwoorden te krijgen op vragen...

Geplaatst

Boogie, geeft niets je hebt genoeg te doen dat schrijven komt wel weer joh. Denk maar even aan jezelf want je moet nog langer mee dan vandaag. De dagen vliegen voorbij he en we willen zoveel doen.

Marjan, wat een heerlijke foto van je meiden ! Ik werk niet , ben huisvrouw en afgekeurd dus ik kan niet meepraten over het weer aan de slag gaan. Wat heeft Selma lang met 1 fles gedaan en lekker geslapen, geweldig !

Surf, petje af hoe je het nu alleen gaat doen nu je mannetje weer aan het werk moet. Manlief heeft nu vakantie maar de weken dat ik alleen voor Storm moest zorgen vond ik zwaar en jij hebt er 2 ! Ik heb natuurlijk een ziekte en ben nog steeds herstellende van de bevalling maar dan nog ik vind je een kanjer ! Die Etos luiers ja ......ik heb nu Pampers en geen last meer gehad maar vind ze te duur. Heb nu Kruidvat luiers gehaald stukken goedkoper en als beste uit de test bij Kassa, ik ben benieuwd !

Miepie, voor jou heb ik ook zo'n bewondering 3 kleintjes verzorgen is niet niks. Maar wat doen ze het goed qua gewicht ! Ik leg Storm wel elke keer in z'n bedje hij ligt vaak na de fles even in de box totdat hij het weer zat is en gaat dreinen. Maar met 3 elke keer de trap op en af is geen doen nee.

Pauline, zo herkenbaar de moeheid. Jammer dat je vanmiddag niet even goed hebt kunnen slapen. Ik herken het. Storm begint ook vaak te huilen als ik ga liggen of hij er een antenne voor heeft ! Soms slaapt hij lang zo 3 a 4u achter elkaar en dan denk ik was ik nu maar gaan liggen maar ja .....Gelukkig slaapt hij 's nachts heel goed. Overdag wisselt dus.

Geplaatst

ha meiden,

Ik heb gisteren overleefd, en ik ben blij verrast, het ging allemaal best goed. Vandaag is ook weer goed begonnen. Ik heb zelfs tijd voor een bericht naar julllie.. hulde ik vind het zo knap van mezelf en ik ben even ongegeneerd trots...:clap2::clap2:Ik ga vanmiddag even proberen thee te drinken bij een vriendin, we zullen zien of het allemaal lukt.Voor alle meiden die kampen met een voorkeurshouding... wij hebben zijligkussentjes aangeschaft bij een babywinkel, dit werkt best goed.

Ik ga nu even snel eten voor de jongens eten willen...

Boogie, kannonnen, dat is niet te geloven, let inderdaad goed op jezelf.. Maar het moet heel erg druk zijn. Wanneer gaan jullie verhuizen, en wat fijn dat Evi het zo goed trekt. Volgens mij gaan jullie er ook redelijk ontspannen mee om.

Marjan: Wat fijn inderdaad dat Selma zo lang met een fles doet. Jammer dat het overdag nog niet beter gaat, ik had zo de hoop omdat je zo opgewekt schrijft. Ik hoop echt dat de onderzoeken nu wat duidelijkheid geven. Had je de resultaten van de allergie testen al terug? succes vandaag bij de kinderarts.

Jeanine, wat heb je voor ziekte, een autoimuunziekte? Ik denk dat het beginnend moederschap voor iedereen enorm zwaar is... Gewoon omdat het alles op zijn kop zet. Ik kan niet vergelijken met 1 dus voor mij is het net zo zwaar als een ieder ander die voor het eerst moeder wordt.

Hoe gaat het met je herstellen? Heb je al wat meer energie? Of ben je nog steeds zo moe?

Pauline, ik kijk ook zo uit naar die nachten van 12 uur... haha is het niet grappig hoe bij elke fase een ander slaapritme hoort. Elke gebroken nacht probeer ik me te bedenken dat er ook een tijd komt, in de pubertijd waarschijnlijk, waar je je kind het bed uit moet schoppen!!! Natuurlijk niet echt schoppen. haha

Lev slaapt bij ons redelijk door, maar Dex nog niet echt dus dan heb je er nog geen klap aan. Maar ik vind het nog wel te doen hoor. Ik denk dat ik wel 6 a 7 uur per nacht maak.

Ivfmoeke en Liselot,

Hoe gaat het bij jullie?

xx

Geplaatst

* Breek even in*

Jolieneke ik ben je verhaal met Selma hier blijven volgen. Wat vervelend dat er niks is dat echt helpt. Nu las ik gisteren bij mijn schoonzus een artikel in "Ouders van nu" over een onrustige en huilerige baby. Deze vrouw heeft 3 kinderen gehad die erg onrustig waren en heeft daar ook een boek over geschreven met tips. Het bleek reflux te zijn, waarbij de kinderen niet op de medicijnen reageerden. Ik ben alleen vergeten om de titel op te schrijven, maar misschien kun je ergens de "Ouders van nu" van juli vandaan halen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en dat het snel beter gaat met Selma.

* Breek weer uit*

Geplaatst

Hè balen Pauline!! Hoop dat de nacht rustig zal verlopen!!

Ook ik reageer morgen uitgebreider. Ben kapot!!

Wel lief dat er zoveel mensen meeleven en tips geven. Bedankt hoor!!

Geplaatst

Marjan, snap zo goed dat je moe bent sterkte meid !

Pauline, ik hoop dat jij en Dodi vannacht wel wat hebt kunnen slapen na zo'n slechte avond.

Surf, ik heb UCTD ( auto imuunziekte) houdt in het kort in een weefselziekte( m'n lichaam valt zichzelf aan) en ik ben altijd moe dat is wel het grootste kenmerk. In m'n bloed vonden ze destijds antistoffen. Ik heb ook een bottumor gehad en bleef moe toen kwamen ze erachter na veel bloedonderzoek. Ik loop al jaren voor controle bij de internist. Bij toeval vonden ze ook dat ik een stollingsprobleem had met m'n bloed dus gelijk vanaf dag 1 van de zwangerschap bloedverdunners gespoten om de kans op een miskraam te verkleinen. M'n HB is stukken beter inmiddels dus ik voel mij wel beter dan dat ik gedaan heb. Loop nog wel met een bekkenband en heb nog wel rug en bekkenpijn maar ik kan weer veel meer en van Storm genieten !

Storm heeft het zo goed gedaan vannacht echt fijn ! Hij is om 22.30 na de laatste fles gaan slapen en om 6.30 werd hij pas weer wakker ! Joepie ! Voor het eerst 8 u achter elkaar geslapen !

Morgen komt er iemand van de zwangerschapsgym koffie drinken. Met sommige heb ik leuk kontakt en in augustus komen we allemaal bij elkaar,baby's showen ! Vorige week is de laatste van de meiden bevallen. Stand, 5 jongens en 6 meiden aardig goed verdeeld dus.

Nu gauw ontbijten want Storm slaapt inmiddels alweer vanaf 7.30u ! dus ik ben nog even blijven liggen.

Geplaatst

*breek in*

ha meiden, ik breek weer even in vanuit juni, maar natuurlijk met twee eind-april-babies ;). Omdat mijn meiden 'voorlopen' op de junibabies stel ik mijn vraag maar even hier... Ik zag dat jullie het over voeding hadden; ik vind het best lastig! Onze dames krijgen 6 voedingen maar we proberen ze naar 5 te trekken (vannacht voor het eerst gelukt, hoera!). Ze mogen max. 700 cc per dag van het CB alhoewel ik die met een korreltje zout neem. Op het pak staat dat ze vanaf 4 kilo 5x 150 mogen (= 5x 165 bereid voedsel). Ik volg nu maar gewoon het pak, ze drinken toch niet altijd de fles leeg maar hebben vaak meer behoefte dan de 115 cc die ze van het CB per fles zouden mogen. Maar nu mijn vraag: je weet nooit of ze 's nachts nog voor een voeding komen - wat als je al aan je maximum voor die dag zit? Je laat je kind toch niet huilen van de honger? :(

*breek weer uit*

Geplaatst

Na de mindere avond gister heeft Dodi het vannacht fantastische gedaan, van half 12 tot kwart voor 7. Gisteren ook al tot kwart voor 7. Zou toch heerlijk zijn als ze nu een ritme zou hebben. Gek genoeg drinkt ze in de overige tijd nog wel 6 flessen, 5 van 125 en 1 van 165, alles bij elkaar komt ze steeds rond 770 cc uit, wat voor haar 5 kilo prima is.

Dus meertje, ik zou gewoon flesje geven, dat laten ze dan vast ergens op een ander moment staan :-)

Jeanine, jij hebt wel veel te verduren hè? Autoimuunziekte, kanker, bloedstolling, bekkenpijn, wat vreselijk allemaal. Gelukkig heb je wel een heerlijk mannetje dat vannacht zo goed geslapen heeft. Wat fijn voor je!

Surf, ik ben ook trotse op je hoor ;-) ik vind het ook heftig als zowel Finn als Dodi thuis zijn. En Finn is bijna 6 dus kan me voorstellen dat twee babies nog tien keer heftiger is.

Boogie, hoe is het met Evi? Slaapt ze nog goed 's nachts en zijn haar onrustige avonden weer voorbij? Bij Dodi is het niet alle avonden, maar wel het merendeel. Ach gaat wel weer over ;-)

Dutchess, hoe is het met Morris? Lijkt me een heerlijk ventje!

Jolieneke, ik hoop iedere dag voor je dat het beter gaat met Selma, vind het zo rot voor jullie, maar ben blij te horen dat je ook geniet van haar goede momenten!

Miepie, geweldig om te horen dat Noor nu de grootste is. Van zorgenkindje tot sterke beer :-)

Ik weet nog zo goed dat je behandeld ging worden voor TTS en hoe spannend de hele zwangerschap was en hoe klein ze alledrie waren bij de geboorte. Gaat Rutger nu ook goed? Geen sonde meer?

IVFmoeke hoe is het met je? Caz helemaal ok? En redden jullie het een beetje na het verlies van oma?

Ik weet datbik mensen vergeet, maar ik kan op die iPad niet omhoog scrollen in mijn tekst.... Moderne technologie hè?!

Morgen nieuwe auto halen, zo'n zin in. Zaterdagochtend gaan Finn, Dodi en ik naar mijn ouders zodat manlief weer aan zijn boek kan werken. Kan niet wachten tot dat klaar is....

Geplaatst

Wow.. Veel geschreven jeanine en Pauline!!

Fijn dat jullie kids zo'n goede nacht hebben gehad!! Wij zitten even op een ander schema (5.00-9.00-13.00-17.00-21.00). We hopen dat Selma van de 5.00 uur uiteindelijk 6 of 7 wil maken. Maar ja...

Zit nu nog even naast haar bed. Ze heeft na 9.00 niet echt meer geslapen. Even een half uurtje tijdens het wandelen. Daarna wakker en lief gespeeld en daarna huilen!! Om 12.30 fles gehad en rond 13.15 in bed. Even tegensputteren maar nu rustig. Hoe doen jullie kindjes dat??? Als jullie ze neerleggen zijn ze dan meteen relaxed? Of hebben jullie ook wel even werk van het gaan slapen?

-- hoop dat ze langer dan 1 cyclus redt.

Meertje: herkenbaar hoor!!! Ben ook steeds bang dat Selma een keer vaker komt en dat ze dan dus teveel voeding krijgt. In de praktijk 1 of 2 keer gebeurd. Maak je maar niet te druk. Gewoon dan geven. Mocht het heel vaak gebeuren, zou ik alleen de laatste fles wat meer geven (bij wijze van: 200 cc oid. Selma is van 4 mei en mag al een hele tijd 5 x 200 hebben. Inmiddels bieden we het aan. Om 9.00 heeft ze 160 gehad en zonet ook weer. Zo zie je maar, ze drinken het ook niet altijd helemaal!!

Succes ermee!

Ik sluip stiekem Selma haar kamer uit .... ;)

Geplaatst

Hey meiden,

Wat vliegt de tijd toch he? Morris is al bijna 9 weken! Ik kan me nog zo goed herinneren dat we qua zwangerschap naar die 12e week toeleefden... Heel gek dat we nu dan een kleintje hebben al zijn er helaas in het begin teveel meiden nog van ons mei-topic afgevallen. Ik prijs me elke dag nog gelukkig dat het ons uiteindelijk gelukt is en we een zoontje mochten krijgen!

@Marjo: een heeeeeel groot applaus voor jezelf! Goed gedaan hoor, lijkt me inderdaad wel even schakelen als je er ineens alleen voor staat. Wordt nog wat als die twee straks gelijktijdig gaan kruipen ;)

@Boogie: ik hoop dat het schilderen, klussen, inpakken schoonmaken enzv een beetje opschiet. Het einde is in ieder geval in zicht! En dat je even wat minder energie hebt lijkt me logisch, ook al ben je een soort van 'superwoman'. Amai, wat voel ik mij toch lui als ik lees wat jij onderneemt, zwanger (of net bevallen) en wel!

@Miepie: wat bijzonder om te lezen dat Noor zo'n inhaalslag maakt zeg, niet te geloven!

@Marjan: fijn dat er overdag in ieder geval wat momenten zijn dat je van Selma genieten kunt. Ik hoop zo ontzettend voor je dat er snel een verbetering zichtbaar wordt want het is wel volhouden zo zeg, poeh! Vooral het gebrek aan rust zou me vreselijk opbreken. Ik hoop dat jullie binnenkort met twee tevreden meisjes op deze periode kunnen terugkijken als een waar je doorheen moest maar die gelukkig achter de rug is. Leuke foto ook, trouwens!

@Jeanine: leuk dat je zoveel contacten hebt aan je zwangerschapsgym! Ik moet binnenkort ook een uitnodiging krijgen voor de nagym, ben wel benieuwd naar ieders verhalen. Bij ons is de stand 7 jongens, 1 meisje... Die zal vast helemaal in het roze meekomen, haha! In principe is er geloof ik nog 6 keer nagym maar dat gymmen geloof ik wel. Laat mij maar in mijn eigen tempo herstellen pfffff. Ik heb teveel last van m'n knie (ik denk iets met mijn meniscus) en die ontstoken pezen bij mijn pols. Ik ben nu weer lekker aan het zwemmen, bevalt me veel beter!

En wat goed dat Storm zo heeft doorgeslapen! Lijkt me heerlijk hoor, 8 uur achter elkaar pakken. Voorlopig lukt dat hier nog niet maar ik ben nog thuis dus kan overdag bijtanken al doe ik dat niet altijd.

@Pauline: een ritme, yesssss! En nu maar hopen dat Dodi het doorzet! Veel plezier met de auto!

Vanochtend zijn we met Morris weer op het CB geweest en ik was wel heel benieuwd hoe hij gegroeid was. Nou, hij zit echt precies op het gemiddelde met alles dus ik was daar wel heel blij mee. Ik heb natuurlijk geen idee hoeveel hij binnenkrijgt, ik let er vooral op dat zijn luiertjes goed gevuld zijn en dat was steeds zo. En hoe! Ik had al een week het idee dat zijn luiertjes te klein werden (maat 1) en die gaan ook maar tot 5 kilo. Nou daar zit hij met zijn 5355 gram inmiddels echt overheen! Wel heeft hij een beetje last van eczeem. Ik dacht dat het nog een restje baby-acne was, niet dus. Niet erg, voorlopig alleen bepanthen erop smeren. Wel zielig vond ik smetplekjes die wij nog niet gezien hadden, vooral onder zijn okseltjes! Daar sudocreme op en hopelijk over 2 dagen genezen. Tot slot 2 prikjes, ahhhhh zielig!!!! Maaar hij hield zich goed, wel even flink schreeuwen natuurlijk.

Omdat hij voor de zoveelste keer vanochtend met zijn hoofd tegen de bovenkant van het wiegje aan lag te bonken, hebben we besloten dat het mishandeling is als we hem er nog langer in laten liggen. Met ingang van komende nacht slaapt hij dus voortaan ook 's nachts op zijn eigen kamertje. Wel wennen want ik vind het heeel gezellig om vanuit mijn bed naar hem te kunnen kijken. Ook qua voeden even aanpassen want ik hoor hem niet meteen natuurlijk. Maar goed babyfoon mee en even ophalen, want liggend op bed voeden vind ik toch echt het meest relaxed, vooral 's nachts.

Ik ben inmiddels nu ook een paar keer zelf met hem in de auto weggeweest. Nog een gesjouw zeg, zo'n wagen en maxicosi erop! Maar goed, moeders is weer mobiel!

Geplaatst

Marjan, ik had net een heel stukje getypt oa over dat Storm ook niet altijd gelijk slaapt als ik hem neerleg hoor. Ik zal later weer wat opnieuw typen want ik drukte weer eens op een verkeerde toets, AAAARGH !!!!!!!! Weg tekst ! Ik moet zo weer een flesje geven dus later meer.

Geplaatst

Zo daar ben ik weer nieuwe poging.

Marjan, Storm slaapt ook niet altijd gelijk als ik hem in bed leg hoor. Het wisselt nog al. Soms dan heeft hij niet eens een speen nodig en een andere keer tuft hij hem weer uit zodra ik m'n hielen gelicht heb en dan laat ik hem eerst even huilen. Volgens het boek van R. Blom moet je hem dan laten huilen maar dat vind ik zo zielig en kan dat niet ( ik ben zwak ik weet het) en stop het speentje er weer in. Na een paar keer terug stoppen slaapt hij dan wel hoor. Soms heeft hij krampjes en ios dan helemaal niet relaxed. Dan troost ik hem in z'n bedje. Ik merk ook als ik weg ben geweest zoals gisteren tapijt uitzoeken voor de trap hij slechter slaapt overdag. Hij kan slecht tegen teveel prikkels en zodra ik hem in bed legde gelijk huilen. Hij heeft ook eind van de middag begin van de avond z'n jammer momenten. We hebben hem dan vaak een tijdje op schoot. Vandaag overdag ging heel goed vanochtend lang geslapen en vanmiddag weer 3u achter elkaar. Vanavond badje en flesje en na 1 keer flink huilen en speentje terugstoppen sliep hij om 20.30u. Straks de laatste fles en dan moet ik hem altijd wakker maken maar na de flels slaapt hij altijd zo weer door zonder morren eigenlijk.

Dutchess, zo de jongens zijn echt in de meerderheid bij jou op de gym ! Ach zielig he zo'n prikje. Heeft hij er nu last van ( verhoging , hangerig ) ? Storm, moet volgende week voor z'n 1e prikje. Ben benieuwd hoe zwaar Storm is hij is vrijdag alweer 8 weken. Morris is netjes qua gewicht. Storm was vorige keer al iets boven de grens. Maar ja hij is gezond en doet het goed. Onze kleine Boedah ! ha ha ! Ja wat een gesleep he al die spullen als je weg gaat maar dat went ook wel ( hoop ik) . Ik heb gelukkig wel een fijne kinderwagen die makkelijk in en uitklapt.

Pauline, wat fijn dat Dodi 's nachts goed slaapt. Heb jij vandaag nog even kunnen liggen of zat het er weer niet in ? Veel rijdplezier met je nieuwe auto. Wanneer vertrek je naar Zwitserland ? Al gauw ?

Fijne avond allemaal ! ( voor zover het lukt, ik hoop dat alle baby's zich een beetje gedragen !)

Geplaatst

Dodi ligt heerlijk te slapen, hoop dat dat zo blijft tot 23 uur. Hoor haar af en toe wel pruttelen...

Ik ga vlg week zondag rijden naar Swiss, enorm veel zin in, vooral omdat man dan ook twee weken bij ons is en niet hoeft te werken.

Overdag gaat Dodi braaf slapen, ze is soms wel een uur wakker in bed en klooit met haar speen, maar als ik hem op een gegeven moment niet meer terug indoe huilt ze niet maar gaat ze beetje prutten en valt dan in slaap. Vandaag werd ze na 15 min alweer wakker. Heeftf denk ik, net als bij Storm te maken met het feit dat we vanochtend naar dorpngelopen waren en daar op terras hebben gezeten.

@duchess, slaapt Morris nu in groot bedje dan? Gaan wij met Dodi doen als we terugkomen van vakantie.

Ga nu zelf gauw op een oor, manlief doet de 23 uur fles. Hoop dat ze vannacht weer zo goed tukt ondanks dat ze nu ook al slaapt.

Geplaatst

Wowie! Jullie kids dien het allemaal super qua slapen! Wij zijn blij als Selma 1 x een goed slaapje doet. We weten niet beter. Nou ja, 1 x overdag is al luxe.

Klopt, Ria blom zegt laten huilen. Nou, Selma heeft geen moeite met huilen en stopt gewoon niet. Zij gaat dan gewoon krijsen!! ;) af en toe zou ik willen dat Ria, of een andere expert, dit leest en denkt: wat een uitdaging - die mensen ga ik helpen haha. (dus Ria of wie dan ook: WELKOM!!! ;)

Zo ... Selma nu in bed, ik zal zo nog 30x de speen erin doen. Doe het graag als ze daarna lekker gaat tukken!!

'lekker sliepe' allemaal! (man is fries, ik niet hoor!! Maar klinkt lief, we zeggen het altijd tegen jolien, en die slaapt als een tierelier haha! We hadden gehoopt dat het voor Selma ook zou werken ;)

Geplaatst

Haha zul je altijd zien... Netals je denkt dat. Hè een wonderkind hebt dat fantastisch slaapt zit je weerom kwart voor 5 beneden voor een fles... Tja ze heeft natuurlijk grootste deelvan 'nacht' al gehad door in deavondvanaf 7 uur te slapen.... Bah nu ben ik echt rete moe :-(

Was ik nou maar eerder naar bed gegaan gisteravond.

Ik weet hetJolieneke voor jou moet dit heel verwend klinken, sorry!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden