Ga naar inhoud

Uitgerekend in mei 2011!!!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi meiden, Eindelijk weer eens even tijd om op jullie te reageren. Ik merk dat ik het momenteel (in mijn beleving) erg druk heb. Op de dagen dat ik alleen thuis ben met de mannen kom ik bijna niet aan mezelf toe.. dit vind ik wel eens lastig.. hoe egoïstisch!! De jongens doen het super, ze groeien als kool en zijn in de regel erg vrolijk en volgens mij ook redelijk makkerlijk. Lev rolt naar zijn zij en Dex die ligt lekker als een luiaard om zich heen te kijken.. hij wordt al echt een beetje een Tiels flipje. Ze sliepen af en toe door, maar nu niet meer, heel irritant, daardoor voed ik in de nacht ook om de 4 uur. slopend hoor. Ik heb het idee dat ze overdag teveel slapen waardoor ze in de nacht niet zo moe zijn, kan dit?

Wat betreft een volgende behandeling... wij dachten van niet, de bevalling is zoooo heftig geweest. en we hebben 2 heerlijke jongentjes en willen het lot niet tarten. We hebben geen cryo's meer, Dex en Lev zijn het resultaat van een cryo terugplaatsing.. dus meiden met cryo's ..... Lange Leve de Cryo's.... Maarr ik betrapte me toch op de wens laatst voor misschien nog een baby (s). Maar André heeft best een trauma van de bevalling en die ziet dat voorlopig dus echt niet zitten, hij was zo bang dat hij mij en Lev zou verliezen. Dus ik denk dat we het hierbij laten. En daar ben ik heel gelukkig mee.

Ik heb vandaag gehoord dat dat jongentje van 5 maanden is overleden aan wiegendood. Vreselijk, moeder vond hem levenloos in bed. ik heb weer zitten huilen toen ik dat las.

Marjan, wat heerlijk he zo'n vakantie. zalig. Dat zal voor Jolien ook best genieten zijn. Gaat het wat beter met Selma.

Ivf Moeke: Spannend dat Caz nu gaat oefenen op kdv, Wij zijn ook begonnen met oefenen. Ik moet maandag 6 september weer beginnen, daar heb ik echt nog helemaal geen zin in.. bah bah bah...Heb je een goed gevoel bij het kinderdagverblijf? Wij hebben ook 2 zijligkussens, het werkt wel goed, alleen moeten we bij Lev een handoekje tussen het rugkussen en zijn rug stoppen omdat hij zich anders alsnog op zijn rug wurmt. In het begin deden ze dat erger, nu zijn ze eraan gewend en slapen ze eigenlijk altijd op hun zij.

Miep Wat een heerlijke kinderen hebben jullie toch. En wat dapper dat jullie voor eventueel nog een kindje willen gaan. Ik herken wel dat je graag wil meemaken hoe het is om 1 baby te hebben, om 1 x zwanger te zijn. zeker omdat het nu allemaal toch anders is gegaan. Ziekenhuisopnames etc. Ik merk dat ik het soms lastig vind om ze allebei evenveel aandacht te geven. Soms voel ik me schuldig als ik even met 1 een tijdje aan het knuffelen ben, herken jij dit ook?

Jeanine, wat een prachtig ventje die Storm, hij inderdaad heel goed gelukt... hahaha Grappig is dat he. TOen wij terug waren voor controle bij de arts die de bevalling heeft geleid waren wij ook zo trots als een pauw. En zij vond ze ook het aller aller aller aller mooist. haha

Boogie: Hoe is het in je huisje... is het lekker genieten? Wel irritant dat je al twee keer bent terug geweest voor de gordijnen, ik hoop dat ze nu goed zijn. Hoe was het in de efteling, dat is o zo leuk. Ik heb dat ook, ik vind dat ook echt heel erg geweldig. Geniet er van enne..... Evi is nog te klein voor de Python!!!!!!!

Groetjes,

Marjo

• Reacties 3,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

IVFmoeke, ik had ook een zijliggingskussen voor Storm te leen van de fysio maar hier was het geen succes. Dus maar goed dat ik er geeneen gekocht heb. Leg nu rolletjes achter zń rug van de hydrofielluiers dat gaat beter. Maar wat bij de een niet werkt kan bij de ander juist een uitkomst zijn. Storm is een enorme woelwater dus had zich zo uit het zijliggingkussen gewurmd. Die hazeslaapjes heeft Storm ook wel eens als hij die dag weg is geweest en zń ritme in de war is. Gaat vanzelf weer over fijn dat Caz ś nachts ook zo goed slaapt.

Surf, kan Lev al rollen op zń zij ??? Wat goed zeg of is dat normaal ? Storm kan het nog niet en is bijna 3 maanden. Ja ik ben een leek. Jammer dat je nachtrust weer weg is maar dat kan zo weer veranderen hoor ! Wat erg zeg van dat jongetje dat het wiegendood was lijkt mij het ergste scenario om je kindje dood in zń bedje te vinden. Brrr de rillingen lopen over mń lijf.

Ik dacht vanmiddag even te slapen op bed was net goed en wel vertrokken en ja hoor de buren gingen weer boren. Volgens mij hebben ze minstens 100 schilderijtjes opghangen. Leek wel of ze bij mij in de slaapkamer stonden ! Het was mij niet gegund, snik. En ik slaap al zo weinig overdag zag nu mń kans schoon maar helaas......

Geplaatst

Hé,

Afgelopen weekend even naar oma in Coevorden geweest. Zaterdag lekkere Vlaamse frieten in Emmen gegeten. Ik heb ook problemen met de kilo's, maar eet meer dan ooit. Moet er nu echt wat aan doen. Met het hoofdje van Megan gaat het ook niet goed. Op dit moment bezig met fysiotherapie, als dat niet voldoende helpt met 5,5 maand naar de kinderarts en dan waarschijnlijk een helmpje. Niet leuk, maar het helpt dan wel. Vorige week maandag begonnen met de rijstepap. Geen succes: verstopping en een vervelende Megan. CB gebeld en meteen gestopt. Het lijkt nu weer goed te gaan. Als alles weer ok is, kunnen we weer langzaam aan proberen. Anders wachten tot ze 6 maanden is. Hierbij een paar fot's van het afgelopen weekend.

[ATTACH=CONFIG]2097[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2099[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2100[/ATTACH]

groet,

Jeannet

Geplaatst

Hoi Jeanette!

Hier ook een zeer plat hoofdje. Selma zal heel waarschijnlijk ook een helmpje krijgen. Zijligkussen kan niet meer bij Selma vanwege haar spreidbroekje.

Ik vind het niet leuk maar ja, uiteindelijk zal ze ins er dankbaar voor zijn. Je kunt het nooit meer veranderen, dus dan willen wij het nu voor haar doen. Ik weet heel goed dat ik het me niet moet aantrekken maar als ik nu al mensen zie staren naar Selma in haar harnasje, dan denk ik steeds: straks heeft ze èn een harnasje èn een helmpje. Pfffff wat zullen we wat bekijks hebben.

Ben zelf met een gehandicapte broer opgegroeid en ben 'blikken' wel gewend (als kind weet je niet anders). Nu is het mijn meisje.

-- wil nogmaals benadrukken dat er absoluut heeeeeeel veel ergere dingen zijn, en dat ik mijn handen mag dichtknijpen dat mijn kids gezond zijn.

Pfff, wiegendood: angst van elke ouder. Nu Selma veel beter slaapt, ben ik ook bang dat er iets niet goed is. Hakt er wel in zo'n bericht ...

Selma: het gaat beter, daarom is mama ook vrolijker en fitter. Als Selma huilt ben ik diep ongelukkig ( mama's eigen denk ik). Als ze huilt wanneer mijn man fles geeft oid en ik even tijd heb voor jolien ofzo, dan neem ik het over. Heb liever dat ze bij mij huilt dan bij mijn man. Alsof ik het zelf wil controleren. Herkent iemand dit??

Laatste avondje Renesse. Morgen weer naar het hoge noorden. We hebben een groot deel al opgepakt, morgen rustig aan de rest (bij ons altijd stressen haha).

Ik moet de week van 5 sept weer beginnen. Ik werk alleen op do en vrij. Maar, in het onderwijs begin je vaak alweer de week ervoor. Dus volgende week een paar dagen naar school

Ik ga naar bedje. Sorry dat ik niet op iedereen reageer. Ik lees alles en volg ook alles hoor!!

X Marjan

Geplaatst

Hallo?? Where is everybody???

We zijn eergisteren weer thuisgekomen. Tent helaas nat mee... inmiddels droog kunnen krijgen door het mooie weer van gisteren.

Selma heeft gisteren om 19.30 laatste fles gehad ( dan zit ze nu op 4 flesjes) en vannacht om 3.45 huilen. Speen erin, en stil. Om 5.15 huilen, speen erin en stil. Om 7.00 hoorden we haar keuvelen. Toen heeft ze een fles gehad. Bijzondere ontwikkeling vinden wij.

Al meer kindjes die naar 4 voedingen neigen??? Is voor mij ook weer een teken dat de bijvoeding kan beginnen ( ik wacht nog wel tot ze 4 maanden is hoor).

Wat meer regelmaat qua ontlasting zou ook wel fijn zijn ;)

Jeanine, wat vinden de kinderen van jouw man van Storm? Hoe gaan ze ermee om? Hier gaat alle aandacht van de grotere kids uit naar Jolien alhoewel nu Selma wat rustiger wordt, 'aaien' ze Selma ook wat vaker. ;)

Wij zijn in afwachting van de komst van een baby bij mijn neef en zijn vrouw. Zulke lieve mensen!! Ze was de 18e uitgerekend en is nu wel poepieflauw!! Andere neef krijgt in september een baby. Ook zo leuk!!

Nou, komend weekend herfstweer .... Niet echt zin in....

Fijne dag dames!!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Wat een prutweer wederom zeg! Gelukkig vanmorgen al een blokje gelopen toen het nog wel lekker was. Morris heeft wel last van het weer hoor, overdag slapen gaat dan maar moeizaam! Vannacht heeft hij wel weer een enorme ruk gemaakt. Hij lag er rond 18.15 in en hoewel moe nog flink te pruttelen dus rond iets voor 19 nog een keer de borst. Uiteindelijk besloten om hem 's avonds niet meer wakker te maken voor een laaatste voeding en toen kwam hij pas om iets over 5! Terwijl hij als we hem wel wakker maken zich rond dezelfde tijd of vaak nog eerder meldt! Ik maak hem dus vanaf nu toch maar niet meer wakker!

4 voedingen klinkt goed Marjan! Ik tel niet, maar ik leg Morris ook wel minder vaak aan als voorheen. Ik ben erg beenieuwd hoe het evt. in combinatie met kv gaat. Ik was van plan om binnenkort een mix van bv en kv te proberen omdat Morris naar de opvang moet, maar ik twijfel nu toch weer. Ik probeer nu in ieder geval een flinke voorraad te gaan kolven zodat hij ook op de opvang evt. mijn melk nog kan krijgen. Mijn ideaal is eigenlijk om hem 6 maanden alleen maar bv te geven, vooral omdat ik me wel heel erg aangesproken voel door de Rapley-methode als het gaat om bijvoeding. Op youtube (via borstvoeding.com gevonden) staan erg leuke filmjes van ene Olivier die op die manier leert eten. Maar dat kan dus pas vanaf 6 maanden omdat baby's voor die tijd nog niet kunnen kauwen. En dan moet je het natuurlijk wel pureren.

Het lijkt me echt geweldig om Morris zijn eerste hapjes te zien nemen, dus ik weet niet of het me lukt om echt 6 maanden te wachten, misschien dat ik voor die tijd toch niet kan laten om al es wat gepureerds met een lepeltje te geven!

Woensdag bij de huisarts geweest voor de gewrichtspijn in benen en voeten. Het waren wat 'vage' klachten aldus de arts, er lijkt in ieder geval geen sprake van reuma. Wel moest ik bloed laten prikken om uit te sluiten dat er iets met mijn schildklier is. Hopelijk vandaag de uitslag.

Ik bedacht gisteren dat als er nou niks uitkomt en het allemaal boij het onntzwangeren hoort, ik misschien eens naar een accupuncturist kan gaan. Nopoit geweest, maar baat het niet dan schaadt het niet, dacht ik zo. er zijn er genoeg op het forum die er tijdens de behandelingen baat bij hebben, duis wie weet helpt het hierbij ook. Heeft iemand er toevallig ervaring mee?

Wat sneu trouwens van de afgeplatte hoofdjes bij megan en Selma! Is het zo duidelijk te zien dan? Op de foto's valt mij niks op nl. Ik ben steeds bang dat Morris ook afgeplat raakt en ik het gewoon niet door heb. Maar een echte voorkeurshouding hjeeft hij niet en wel een kale plek precies in het midden van zijn achterhoofd.

Hieronder ook weer wat actuelere foto's van mijn schatje!

[ATTACH=CONFIG]2125[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2126[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2127[/ATTACH]

Geplaatst

Hallo meiden,

Druk, druk en nog eens druk hier. Elke dag wat en soms wel 2 dingen. o.a. kraamvisite, gynaecoloog, Mensendiecktherapie, fysio voor Storm, CB. Vanavond komen de kids weer, komende zondag een verjaardag, maandag ga ik op visite, dinsdag komt voor het eerst de huishoudelijke hulp en woensdag weer therapie en naar de internist. Ik hoop dat het daarna wat rustiger wordt wordt er een beetje gek van al die drukte.

Vanochtend naar het CB geweest Storm is ruim 5 cm gegroeid in 1 maand tijd ! En meet nu 62,5 cm. Ook is hij een kilo gegroeid en weegt nu 6350 ! Hij kreeg weer prikjes en moest zo huilen maar hij was ook erg moe en toe aan een fles. De CB arts was heel tevreden over hem. De fysio had nog een mailtje gestuurd met uitleg over zń behandeling en of ze ook even naar zń heupje wilde kijken. Was allemaal goed zei ze na bepaalde oefeningen gedaan te hebben met hem en de eerste bilplooi links liep gelijk met rechts. Ze zal volgende keer als ik een afspraak heb nog een keer kijken maar vond een echo niet nodig hij heeft geen aanwijzingen voor een heupprobleem. Ik heb trouwens een hele lieve arts bij het CB Storm lachtte veel naar haar en deed braaf zń oefeningen.

Gisteren is de fysio geweest en Storm gaat vooruit gelukkig. De afplatting wordt minder en hij krijgt steeds sterkere nekspieren. Hij heeft best een groot hoofd duss het is voor hem extra zwaar zń hoofdje op te tillen. Ik ben pas 2 weken met hem aan het oefenen maar de fysio was heel tevreden over het resultaat tot nu toe.

Ik had van de week toch iets ........we hadden visite en de bel ging. De iranese buurvrouw van 3 huizen verder met de snoeischaar in de hand.. Baby huilt ! Ja en babyś morgen huilen hoor. Al heel lang zegt ze. Nee hoor pas 10 min. Vind ik zielig ! Nee hoor is helemaal niet zielig. Ik heb geen zin in deze discussie.Ik zeg dat ik visite heb en sluit de deur weer. De visite in de kamer had alles gehoord. Tsss het is toch ! As if wij Storm niet hadden horen huilen ! Ik vlieg niet bij iedere kik naar zń kamertje en soms duurt het even voordat hij slaapt. Iranes mensen laten hun kinderen dus niet huilen. Net als de irakezen die naast mń schoonouders wonen. Cultuurverschil dus. Maar bemoei je er niet mee denkt ik dan ik bemoei mij ook niet met jullie opvoeding. Vooral hun jongste is brutaal en luistert van geen meter. Hoe zou dat nou komen ? Ze zijn destijds op kraamvisite geweest voor Storm en brachten kleertjes mee heel lief allemaal maar ondertussen had hun jongste de halve toko hier verbouwd !

Marjan, fijn dat het zo goed gaat met Selma ! Een heel verschil met eerst dus. Zou de vakantie haar goed gedaan hebben ? De kinderen zijn helemaal gek met Storm als ze hier zijn. Lisa helemaal zij wil graag de fles geven en is graag met hem bezig. Ze is echt heel lief voor hem. Bart is echt een jongen wat onwennig allemaal maar hij vind het gewedig grote broer te zijn. En eindelijk een broertje te hebben tussen 3 zussen ( hun moeder is hertrouwd en heeft nog een tweeling meisjes gekregen) Dan loopt hier ook nog een hond rond die het allemaal prima vind. Ik zit nog steeds op 5 voedingen van 150 a 160 mag nu wel voor de nacht 180 doen. Storm slaapt ś avonds meestal tussen 19.00 en 20.00u en slaapt dan door tot ik hem wakker maak voor de laatste fles. Dat is zo tussen 22.00u en 22.30 wisselt wel wat. Daarna leg ik hem gelijk weer in bed en dan slaapt hij zo weer. Vandaag weer tot 7.30u, heerlijk !

Dutchess, wat een knapperd is Morris toch ! Echt leuke fotoś ! Jammer dat de huisarts niets kon met wat hij noemt "vage klachten", pijn is gewoon erg vervelend. Ik hoop dat er wat uit het bloed komt. Ik heb ook wel eens na zitten denken over een acupuncturist maar ben er nog nooit geweest. Je hoort er vaak wel goede resultaten over.

Ik ga nog even wat in huis doen als het lukt en Storm nog even doorslaapt.

Fijn weekend allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Wat wordt er weer enthousiast geschreven. Leuk!

Wat een verhaal Jeanine van jeburvrouw, gek dat ze zich komt bemoeien.

Dutchess wat balen dat er geen oplossing is voor je gewrichtspijn. Maar ook wel raar dat je ha het afdoet met vage klachten. Pijn js pijn hoor, niets vaags aan.

Jolieneke wat heerlijk dat jullie genoten hebben van de vakantie. Jeetje nog maat 4 voedingen en al bijna mogen bijvoeden, wat gaat de ontwikkeling snel hè?

Dodi heeft afgelopen dinsdag ook tweede serie prikken gehad, ze was er wat hangerig van en had verhoging. Zijn op aanraden van CB met nutriton aan de slag gegaan, werkt goed tegen het spugen en de oprispingen die Dodi had, maar nu heeft ze wel weer buikkrampjeas. Opeens ook 4-5 poepluiers op een dag, vaak een mooie smeuïge en de rest erg dun. Is dus nog allemaal niet optimaal. Woensdag naar Osteopaat. Hopelijk heeft die nog wat tips, vooral omdat Dodi overdag slecht slaapt (alhoewel ze nu al 5 kwartier in bed ligt).

Moetnu weg om Finn te halen bij een vriendje.

Doei (wat een pokkeweer trouwens hè?!)

Geplaatst

Effe kort, de dame dient zich alweer aan…

Leuke foto's van Morris zeg! Een echte vent! Wat betreft de afplatting: van de voorkant is niks te zien maar als je Selma van de zijkant ziet, is het heeeel duidelijk. Achter is het helemaal plat en scheef… Zal binnenkort eens een foto daarvan maken. Selma heeft hierdoor een beetje een punthoofd (ik vind het er niet uitzien). Dus, die hlm zal ze krijgen!

Whaaa…. die buurvrouw Jeanine!!! Effe gelachen hoor! Tja met verschillende culturen is absoluut niks mis, maar met elkaar bemoeien hou ik ook niet van! Iedereen doet wat hijz/zij goed acht, en voor de rest moeten we elkaar respecteren!! Wij laten Selma overigens niet huilen. In de boeken van Ria Blom (of op sites) ook gelezen dat als je weet dat je kindje echt niet gaat stoppen, dan meteen ingrijpen. Dit werkt bij ons super. Af en toe proberen we het nog wel eens (laten huilen) maar dan is het binnen een kwartier hysterisch krijsen en is ze doorweekt vh zweet… DAn hebben we er heel veel werk van. ij gaan, als ze begint te huilen, naar boven, doen speentje erin en wachtne dan even (uit zicht) en vertrekken dan weer. Op die manier maakt Selma overdag ook wat uurtjes!!

>> Jolien overigens laten huilen, was bij haar even huilen voor het slapen en dat was zeker binnen 15 minuten klaar.

Effe wat pics geplaatst. Selma met harnasje (draagt ze dus 23 uur per dag) en 3 foto's van de vakantie!!

(wat een snertweer….bah bah bah)

[ATTACH=CONFIG]2133[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2134[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2135[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2136[/ATTACH]

Geplaatst

Haha, had ik nog niet eerder een foto met mijzelf erbij geplaatst?? Nou, nou, hoe oud lijk ik ;) hihi!!

Sliep ons meisje nog mooi tot 15.45!! Nu er weer in, kijken of de moed gauw opgeeft ( ze protesteert altijd zo heftig als ze erin gelegd wordt, maar de oogjes vallen vaak wel meteen dicht ....) erf pittige tante :-)

Ik ga verder met koken!!

Geplaatst

Daar ben ik weer eens.

Ik heb het soort druk. Moet volgende week donderdag weer beginnen met werken en wil een aantal dingen graag gedaan hebben.

@ Marjan,

Wat een schatje die Selma. Het ziet er wel heel erg uit hoor zo'n harnas. Fijn dat ze het er goed mee doet want 23 uur is echt wel heel lang.

Mooie foto's! Evi krijgt 6-7x de borst. Dit omdat ze dus niet zo goed groeit. Ik weet wel hoe het komt denk ik. Mijn moeder zei van de week dat ze op mijn man lijkt. Die denkt altijd komt het vandaag niet dan morgen wel. Zo is Evi ook. Als je haar geen drinken geeft komt ze pas na ruim 4 uur. Op zich prima maar ze moet wel goed groeien. Selma heeft ook echt een voorkeurshouding toch? JE kunt nu ook alleen haar hoofdje maar draaien maar je kunt er ook niet de hele tijd bij gaan zitten. Dat meisje toch, een harnas en straks ook nog een helm. Maar allemaal voor het goede doel.

@ Dutchess,

Mijn bloeduislagen waren allemaal goed. En inderdaad onze huisarts noemde het ook vage klachten. En ja het is pijn maar gewrichtspijn is blijkbaar een lastige klacht. Hopen dat je schildklierfuncties goed zijn. Lekker mannetje is Morris trouwens.

Ik wil ook heel graag borstvoeding blijven geven tot een half jaar maar dan moet ze wel beter gaan groeien anders ga ik haar toch kunstvoeding geven. Ik wil ook echt wachten met bijvoeding tot 6 maanden maar of dat lukt?? Evi woog vorige week 6050 met een lengte van 63cm bij 14 weken en 2 dagen.

@ Paulien,

Fijn dat het zo goed gaat met Dodi. Nog steeds een flinke meid. Jammer dat ze niet zo goed slaapt overdag. Ik ka

@ Jeanine,

Dat zou ik ook wel heel moeiljk vinden hoor als iemand commentaar levert op je manier van handelen met de kleine. Cultuurverschil of niet, dit zijn dingen waar je je niet mee hoort te bemoeien. Mijn schoonmoeder heeft ook wel eens opmerkingen dan kan ik haar wel over tafel trekken. Heb het nog niet gedaan maar het is goed dat ze even op vakantie zijn. Had echt even genoeg van ze.

@ Surf,

Wat goed van Lev dat hij draait. Ook Evi doet dit sinds een week of 2. Dan geeft ze haar benen een zwieper en hup op haar zij en duimen. Gisteren duwde ze allebei haar duimen in haar mond. Je hebt er tenslotte twee laten we die dan ook maar benutten.

Wel vervelend dat ze niet meer doorslapen. Dan weet je weer even hoe verwend we waren ;-)

Ik hoop dat het tijdelijk is en ze nu alweer heerlijk nachten doorslapen.

Hier gaat het dus allemaal goed. Gewend aan het huis en aan de bijbehorend klussen :-))

Elke keer wordt er weer wat gedaan en is het weer wat meer af. Ik ben af en toe aan het verven maar het weer voorspelt weinig goeds.

Evi is nog altijd erg zoet. Gaat 's avonds ip zonder huilen slapen om 21:00 en gaat dan door tot 6:00 uur want dan maak ik haar weer wakker. Na de eerste voeding slaapt ze door tot ik haar weer wakker maak om 9/10 uur en dan is ze vaak een uur of 2 wakker. Daarna slaapt ze weer tot een uur of 2 en dan weer even wakker. Slapen tot een uur of 17-18 en dan de hele avond wakker. Maar... vanavond gaa we het anders doen. Evi gaat vroeg naar bed en ik maak haar om 22:30 ofzo wakker voor een voeding en dan hopelijk weer doorslapen tot 6 uur.

Prettig weekend!!

Geplaatst

mag ik weer even inbreken?

Ik zit op het uitgerekend in juni forum, maar daar is niemand.

Geven jullie je kleintjes al speelgoed?

IK had begrepen via het boek van Ria Blom dat dat niet nodig was, maar

wij geven Max nu de baby gym en vindt het helemaal leuk

Geplaatst

Hoi Rachel,

Ja hoor Storm ligt al weken met de babygym te spelen van Fisher Price, hij vind het helemaal geweldig. Vooral er tegen aan slaan. Speeltjes kunnen ze nog niet goed vasthouden maar dit is dus helemaal geweldig. Enne... met alles gewoon doen waar je jezelf goed bij voelt. Ieder kind is weer anders en wat in de boeken staat hoef je niet strikt te volgen hoor. Soms werkt het soms niet.

Geplaatst

Hoi Rachel,

Wij hebben wel wat speeltjes in de box liggen waar Morris (volgens 'Oei ik groei') wat mee zou moeten kunnen: een tuimelaar en rammelaar. Verder een felrode knuffelolifant met spiegeltje, 'kraak'-oortjes en rammelpootje en een knuffelboekje. En als kraamcadeautje heb ik een 'Skwish' gekregen, moeilijk uit te leggen wat het is dus hier een foto:

[ATTACH=CONFIG]2143[/ATTACH]

Dat ding is superlicht en heeel makkelijk op te pakken aan een van de touwtjes of balkjes. Ik heb het alemaal in een hoek liggen en leg meestal 1 speeltje in het zicht bij zijn armpje als ik hem neerleg. Tot nu toe heeft Morris alleen interesse getoond in de olifant (kijken naar de felle kleur), de tuimelaar (er tegen aan slaan maar weet niet of hij al echt doorhad dat ie het zelf deed) en nu de laatste dagen de skwish. Die pakt ie echt op probeeert de bollen in zijn mond te stoppen en rammelt ermee. Maar hij vindt het ding tgt ook nog een beetje eng geloof ik want het wordt hem snel teveel (gaat dan opeens huilen).

Absoluut favoriet is echter de muziekmobiel die in de box hangt. Wij hebben er een van Tiny love met muziekjes van Mozart, Bach en natuurgeluiden (jaja, heeeeel verantwoord;) )

Die vond hij vanaf het begin al heel leuk en leidt echt tot gillen en kraaien van plezier nu. Babygym hebben we een eenvoudige gebruikte van stof van een nichtje gekregen. Daar hebben we Morris al wel eens ondergelegd maar hij doeed er nog niet veel mee. Lag vooral te staren maar sloeg nog nergens tegenaan. Haha, lijkt me wel heel grappig om te zien!

Ik ben het helemaal met je eens Jeanine, sommige dingen werken en andere niet. Elk kindje is ook anders, je merkt vanzelf wat ze leuk vinden door te kijken hoe ze reageren als je iets aanbiedt!

Geplaatst

De muziekmobiel is hier ook briljant! Al vanaf dat ze een paar weken waren toonden ze interesse. En nu is ook de babygym in trek! Gewoon doen waar je je goed bij voelt, ik ben persoonlijk van mening dat kindjes wel wat gestimuleerd mogen worden vanaf een maand of 3...

Geplaatst

Hier ook: babygym, muziekmobile, en speeltjes: vooral knisperdoekjes vinden ze leuk. Ik ga morgen een andere mobile halen, zo eentje van tiny love die dutchess beschrijft. Gezien bij een vriendin en ik vind hem super.

Selma is van begin mei en pakt al veel dingen gericht vast. Wat ik nu doe (is ook een tip van de fysio) is als ze op haar buik ligt, het knisperdoekje ervoor te leggen. Eerst steunde ze alleen maar op haar armpjes en kon ze niks, maar nu graait ze er al naar en kan ze kort steunen op 1 armpje. Veel op de buik leggen en het interessant maken (wat hier heel goed werkt, maar waar geleerden vast van zeggen dat het slecht is: de tv aan. Dan blijft ze lang liggen hihi!!).

Ja, ik kijk voor tips wel op sites, welk speelgoed geschikt is, of wat ze leuk vinden. Maar, zoals eerder beschreven… kijk naar wat je kindje leuk vindt!! Een babygym is altijd goed!! Idd Meertje, ze moeten ook geprikkeld worden (niet teveel natuurlijk, maar da's logisch). Ze moeten af en toe nieuwe dingen zien/voelen!!

@ Jeanine… bijna goed!! 29 jaar!!

Ik ga een fotoboek maken van de foto's van Zeeland, maar Selma begint nu te mekkeren (moet nog lang wachten op een flesje) en dus zal ik zo weer even een speentje in een mondje stoppen hihi!!

Geplaatst

He Boogie,

Ik snap niet waar je je druk over maakt met Evi d'r gewicht. 6 kg is toch prima, kijk maar in statistieken. Stan is lichter, gister bij CB geweest, 5520 en 61 cm en is van 19 mei.

BV kindjes zijn over het algemeen wat lichter, maar dat heb je vast ook al ergens gelezen. Stan is afgelopen weken wel 4 cm in lengte gegroeid en 500 gram in gewicht.

CB vind het prima en ik ook, hij krijgt 5 voedingen tussen 08.00 en 23.00 waarvan 4x borst en 1x fles en is super zoet en slaapt goed. Geen stress hoor, gewoon lekker doorgaan met BV.

Evi duimt dus ook met beide duimen, Stan ook grappig heh !!!

Geplaatst

Jeetje Marjan 29 een jonge blom dus ! wat voel ik mij toch ineens wel erg oud ! Leuk een fotoboek maken van de vakantie. Ik heb er net eentje gemaakt van de geboorte van Storm.

De kinderen zijn gisteren met manleif 2 rommelmarkten af geweest en ik ben bij Storm gebleven die sliep zo lekker en wilde hem niet wakker maken. Ze waren ook nog naar een leuke speelgoedwinkel geweest en hadden een leuke koe aan een veer voor Storm meegenomen die hangt nu boven ze bed. En ik kreeg bloemen ! Nou nou, had manlief wat goed te maken ha ha !!! Nee alle gekheid op een stokje manlief is gewoon nooit zo van de bloemen geven dus ik was verbaasd ! Ik zit nu even lekker op de bank met hond Missy. Net een broodje gegeten. Storm was om 7u wakker toen de fles en 8 u was hij het al zat en ligt nu weer in bed. Manlief ligt ook weer te slapen en de kinderen zitten te computeren op de kamer. Kan ik zo van genieten ff tijd voor mezelf op zondagmorgen en het huis in rust. Straks naar m'n schoonouders en vanmiddag een verjaardag. Weer een drukke week voor de boeg ! Enne........Storm is vandaag op de kop af 3 maanden ! Wat is dat hard gegaan. Fijne zondag allemaal !

Liefs,

Jeanine

Geplaatst

Haha jeanine. Fijn dat je zo kunt genieten van een 'lazy' zondagmorgen. Moet je ook doen. :-)

Lief hoor van jouw man!!

Ik lig kapot op de bank. Ons meisje had om 19.15 laatste fles gehad maar werd om 1.45 wakker, speen erin, kwartier later weer: huilen. Dit ging door tot 3.15 en toen was ik zo gebroken dat ik beneden op de bank ben gaan liggen. Dat was natuurlijk niks. Amper geslapen en de kat (19 en dement), begon te krijsen om 6.00 uur. Daarna de hondjes steeds ertegenin. Selma bleek na 3.15 te zijn gaan doorslapen. Zucht. Ben gesloopt.

Sorry voor de negatieve toon. We mogen natuurlijk wederom niet klagen, er zijn veel ergere dingen.

Moeten morgen weer naar zh, di naar manueel therapeut, woe moet ik weer naar mijn schooltje - overleg en alles klaarmaken, do niks en vrijdag de eerste vergadering weer.

Heftig, zie er nu als een berg tegenop ( en dan vlg week weer zh en dag erna fysio).

Gr Marjan

Geplaatst

He Marjan, wat naar dat je weer zo'n zware nacht gehad hebt. En vooral omdat je binnenkort weer moet beginnen, dan hoop je natuurlijk helemaal dat alles toch al een beetje een ritme heeft. En al die afspraken breken het ook weer. Dat merk ik bij mezelf ook al, ik doe eigenlijk niet veel behalve voor Morris zorgen en als ik dan een aantal afspraken heb (huisarts, fysio of gewoon bezoek of zo) dan loop ik daar zelfs al een beetje tegenaan. Ik word ook al een beetje zenuwachtig als ik aan werken denk, hoewel ik er ook wel zin in heb. Lasti is dat ik nog helemaal geen rooster heb voor de dagen dat ik werk en het maakt nogal wat uit of ik bijv. het eerste uur al moet beginnen of nog vrij ben. Ik moet nl. ook eerst nog zo'n 35-40 min rijden voor ik op school ben. De week ervoor wil ik dus ook al gaan oefenen met het opstaan-schema. Wie doet de hond, hoe laat kan ik Morris nog voeden, wie brengt Morris weg? OOk zoiets, we hebben natuurlijk 1 autostoeltje maar de opvang is pas vanaf 7.45 uur open. Waarschijnlijk zal manlief dus moeten wegbrengen. Maar ik ben normaal veel eerder vrij dus het handigste als ik hem weer ophaal... En het stoeltje zit in de auto waarmee ik ga rijden. Nou ja, het zal allemaal wel loslopen maar spannend vind ik het wel! En dan is Morris vrij makkelijk dus ik begrijp heel goed dat jij er als een berg tegenop ziet!

Waar ik zelf trouwens ook wel mee zit is dat de eerste week opvang samenvalt met 3e ronde prikjes, wordt wel een zware week voor hem...

Qua slapen breekt Morrris de laatste nachten juist records! Zo tussen 18 en 19 naar bed en dan pas tussen 5 en 6 weer komen! Vanmorgen ook, gister na badje rond 7 uur erin, nog even mieren en bleren en om 19.30 uur was hij vertrokken. OM 5.15 meldde hij zich pas weer, even drinken, terug in bed en doorslapen tot 8 uur! Maaar overdag slapen wisselt heel erg. Laatste sprongetje nog niet gehad of het volgende dient zich weer aan. Nou is Morris wel een heel gemiddelde baby geloof ik want tot nu toe klopt het allemaal precies. Na sprongetje van 12 weken komt die van 19 weken maar de hangerige periode dient zich juist eerder aan rond 15 weken. Nou, klopt als een bus hier! Morris ligt een weekje op schema voor omdat hij ruime overtijd was, en gisteren was het dus weer helemaal mis. Normaal is hij heel vrolijk, nou, meneer was echt zeldzaam humeurig!

Verder besloten om toch maar zelf een electrische kolf aan te schaffen want huur van de ziekenhuiskolf is wel erg prijzig. Nu Morris vanaf de vroege avond doorslaapt kan ik in ieder geval 's avonds nog een voeding afkolven. Als ik nu stug doorga met het aanleggen van eeen flinke voorraad hoop ik dat ik daarmee voldoende heb voor het dagverblijf. Ik heb beesloten toch maar te proberen om 6 maanden volledig BV te geven. Ik hoop alleen maar dat ik niet hoef te kolven op mijn werk want daar zie ik wel een beetje tegenop. Ook dat is afhankelijk van mijn rooster. Volgende week ga ik alvast even naar school op mijn kast op te ruimen en met wat collega's te overleggen, ik zal dan ook eens navragen hoe het met een evt. kolfruimte zit.

Vandaag in ieder geval eeen klekkere luie zondag. Het badje is vol, dus zometeen heerlijk even relaxen. Ook leuk om met zijn 3-tjes te ontbijten aan een gedekte tafel (deden we nooit). We zetten Morris in zijn wipstoeltje gewoon op tafel zodat hij lekker kan meekijken!

Geplaatst

Heb net te horen gekregen dat mijn neef en zijn vrouw gisteravond laat zijn bevallen van een jongetje : Paul!!

(in een zucht en een scheet... Heeft niks vd ontsluitingsweeen gevoeld!!! Zonder hechtingen ed!! Fantastisch toch!!

Maakt mijn dag weer goed :-)

Geplaatst

Gefeliciteerd met je neefje! NIETS van de ontsluitingsweeën gevoeld??? I'm speechless...

Grappige naam trouwens, zo heet mijn broer ook. Ook een naam die tegenwoordig niet veel meer wordt gegeven volgens mij. Net als Erik, zo heet mijn neefje. Dat vind ik ook zo'n leuke naam. Als hij niet al zo had geheten was dat voor ons ook een serieuze optie geweest.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden