Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

ik was straks even online maar had echt even geen energie.

Martha, ik las het van het "gedoe" met het huis naast je schoonouders, wat een ellende zeg, ik kan me voorstellen dat het hun heel veel stres oplevert, fijn dat ze dan bij jou en Jan terrecht kunnen. de pregnyl gaat uit je lijf las ik,ook weer een aparte fase in de wachtweken toch? ow meid, ik vind het zo enorm spannend voor jullie!!!

Sylvie, even lekker er tussen uit in het Brabantse, dan tref je ook je zwangere schoonzusje nietwaar? Ik hoop dat het meevalt, in ieder geval fijn dat jullie elkaar van te voren nog gesproken hebben.

Caroline, het is nog steeds een ziekenboeg bij jullie, wat ellendig, en je man heeft het ook goed te pakken lees ik. Ik hoop echt dat jij de dans ontspringt want het is echt geen pretje in deze periode, alleen maar wachten is al zwaar genoeg! Sterkte!!!

Fren, neem lekker voor de kerst vrij als het enigszins gaat, zeker nu met de extra hulp op het werk, lekker! En fijn dat de avond met die dinerbon zo´n geslaagde avond was! Een wijnarrangement bij een diner vind ik altijd zo mooi en gezellig eruit zien, helaas aan mij niet besteed, ben na 2 glazen al behoorlijk tipsy....

Nico, de grotten in Valkenburg daar wilde ik ook nog steeds naartoe, eigenlijk afgelopen jaar maar had de energie toen niet, nu (los van het feit dat ik niet fit ben) staat mijn hoofd er gewoon niet naar. Volgens mij zijn wij de enigen in de straat die nog geen kerstboom of versiering hebben en op de een of andere manier beginnen we er allebei niet over.

Zo te horen heb jij je daar goed uitgeleefd en in je huisje nu super gezellig!

Ursela, ik moest lachen om de reactie van de vrienden op die stroop haha, heerlijk!!!! poedersuiker was misschien iets veiliger geweest maar ik zou er ook niet bij stilstaan hoor.

Klaartje, ik hoop dat je snel uit je dip komt, het donkere weer werkt misschien ook niet echt mee? sterkte!!!

Mikki en Esther , ik houd de temp. in de gaten maar gelukkig is die niet meer hoog hoor, nu alleen nog verhoging (37,7) na het douchen en na inspanning ( wat op ziech niets vororstelt).

De huisarts had al laten weten dat het waarschijnlijk langer zou duren, lichaam moet hard werken nu en het is eigenlijk het beste om de koorte echt door te laten breken maar voor mij nu geen optie.

Verder gaat het redelijk, slaap veel. Gisteren na-middag was ik weer even onzeker..heel de namiddag en avond geen last meer gehad van misselijkheid. Vanmorgen gelukkig weer wel, toch nog de laatste kruidvat test (casette) gedaan en de 2de streep was nu net zo donker als de controle streep. Ik heb gelukkig niets meer in huis!

Mijn man moet morgen terug naar de tandarts om de laatste fase van zijn wortelkanaalbehandeling uit te laten voeren maar vandaag enorme last van een andere kies dat het erop lijkt dat daar hetzelfde probleem zit, zelfs met ibuprofen 600 ging de pijn niet volledig weg.

Esther, succes vanavond op de kraamvisite, groot gelijk dat je het uitgesteld hebt tot een voor jullie "beter" moment!! ik hoop dat de avond toch nog gezellig wordt

liefs

Babeth

Geplaatst

Meiden, even een vraag: heeft een van jullie ook wel eens een afwijkende en langere menstruatie gehad aan het einde van een poging?

Ik had eerst alleen bloed, toen met veel krampen en ook (ja sorry) het dikke BM slijm erbij. Hierna werd het echt bruin / zwart en nu is het dagelijks nog steeds licht roze. Dat laatste verbaast me echt.

Normaal is mijn cylcus wat zwaarder aan het eind van een poging, en de periodes erna wat in de war. Maar dat hij langer is (nu al 9 dagen, ipv 6) en een ander verloop lijkt te hebben is nieuw voor me.

Het hoort er vast allemaal bij he?

xxx

P.s. knuffel voor Henne!

Geplaatst

Miki

ik heb eigenlijk nooit een lange menstruatie gehad. Sinds de bevaliing is de periode tot aan mijn eisprong wel 8 a 9 dagen langer, de tweede fase is normaal en de menstruatieperiode is ook normaal : 5 dagen.

Maar voordat ik met de pogign van november begon heb ik 10 dagen 2x daags de pil (microgynon) moeten gebruiken om mijn menstruatie weer op te wekken in de hoop dat een cyste zou verdwijnen, die mensrtuatie duurde wel langer. Ik verloor weinig bms wat logisch was mdat er ook nagenoeg niets opgebouwd was maar allesn bij elkaar heb ik toen 7 dagen gevloeid.

Het zal er vast allemaal bij horen denk ik, je lichaam moet denk ik haar balans ook weer terugvinden na een poging.

Geplaatst

Miki ik had na elke poging een iets zwaardere en iets langere menstruatie, ik ging er altijd maar van uit dat je lijf toch van slag is van de hormomen, komt vanzelf wel goed denk ik en anders volgende week het zh eens bellen om te informeren?

Met mij gaat het wat beter, de keelpijn lijkt niet echt door te zetten (nog niet te vroeg juichen), ik ben vanmiddag met mijn dochter naar Rapunzel in 3D geweest, was een erg leuke film, waar je wel vrolijk van wordt! (En ik heb zelfs een traantje weggepinkt wat mijn dochter niet heeft gemerkt - hormonen he).

Net een boompje met lichtjes alvast buiten op de tuintafel gezet en andere lampjes opgehangen. Nu morgen de kerstboom kopen en versieren en dan is het huis weer kerstproof! Nu maar hopen op een betere Kerst dan vorig jaar! Positief denken, positief denken... (ik spreek mezelf even toe)

Geplaatst

Miki, bij mij heeft het deze keer ook langer geduurd en het was ook anders. De eerste dagen had ik vreselijke pijn in mn onderrug. Moest zelfs twee zetpillen van 1000 mg paracetamol nemen om het te laten zakken. En ik had ook grote stolsels de eerste dagen en de laatste dagen was het donkerbruin, bijna zwart. Sorry voor de ranzige details

Geplaatst

Tnx meiden, het zal er dan wel bijhoren.

Gaat het alweer wat beter Sen? Zodra het ergste voorbij is, ben ik vaak ook meteen minder labiel.

Nu alleen maar af en toe nog, heel boos en verdrietig. Maar goed, het is wat het is. Gelukkig hebben we ook heel veel wel!

Geplaatst

hey Miki, heb echt een rotweekend.. heb vanmiddag weer keihard gehuild. Zag het helemaal niet meer zitten, zat met een op hol geslagen hart. Ik schrik er wel van hoe hard het er weer heeft ingehakt allemaal. Ben zo labiel, ben ik niet gewend van mezelf. Ik heb jaren geleden een zeer ernstige depressie gehad en dat wil ik NOOIT meer meemaken. Vanmiddag raakte ik lichtelijk in paniek, bang dat ik weer dezelfde kant op ga. Mn vriend zei misschien moet je maar weer eens gaan praten met een psycholoog ofzo. Maar ik weet wat die gaat zeggen en ik weet wat ik verkeerd doe (denkpatroon) en ik weet wat ik moet doen maar op de één of andere manier lukt dat nu even niet... ik kan momenteel niets hebben, ben zomaar van slag als iets niet gaat zoals het moet en dan heeft mn vriend het te verduren.. bah ik haat mezelf als ik zo ben. Dit moet echt snel over zijn hoor... ik ben toen kei-sterk uit die depressie gekomen en sta mezelf (soms) heus wel toe om verdrietig te zijn maar ik ben soms zo onredelijk, of eigenlijk kwaad... ik voel heel veel woede en frustratie.

sorry voor mn gegal ik wil jullie niet aansteken ofzo

Geplaatst

Miki...Vreemd maar ik heb precies hetzelfde als jou! Ik wijt het bij mezelf aan het gebruik van de pil, waar ik direct de dag na start menstruatie mee begonnen ben. Ik heb langer en heftiger gevloeid en verlies nu elke dag nog steeds rozige afscheiding. Heb ik ook nog nooit eerder gehad. Wel een langere en heftigere menstruatie na een behandeling maar zolang licht navloeien ken ik ook niet van mezelf...!!!

Sen wat rot dat je zo'n naar weekend hebt, dat alles zo groot en zwaar is momenteel. Opzich snap ik je manier van redeneren wel dat je eigenlijk toch wel zelf weet hoe het moet en wat je verkeerd doet maar, uit eigen ervaring, ik weet van mezelf dat zo'n bezoekje me een zet in de goeie richting geeft. Op de een of andere manier ben ik op zo'n moment zelf niet in staat om de draad weer op te pakken en heb ik zo'n sessie echt nodig dan. Blijf niet te lang zelf tobben meis...zeker als je zelf al bang bent om weer terug te vallen.

En sorry zeggen is nergens voor nodig...ik heb de afgelopen paar dagen ook even gal gespuwd hier...mag allemaal!!!

Babath...jammer dat je nog niet fijn boven jan bent. Blijft maar een beetje sukkelen zo hé! Niet fijn. Maar als het hierbij blijft misschien wel te doen?

Wat maakt dat jullie nog niet bezig zijn met kerstversieringen etc?

Geplaatst

he meiden, niet veel energie om te reageren...

Caroline...hoop dat de ziekenboeg bij jou binnenkort weer beter is en dat het stilletjes aan jou voorbij gaat!!!

Sen...een hele warme knuffel voor jou, gewoon omdat je het even nodig hebt...

mijn fitnesscollegaatje weet van onze situatie af en weet ook dat ik het moeilijk met haar zwangerschap heb gehad en ze was zich er ook van bewust dat ze eigenlijk niet mocht klagen (wat ze heel af en toe wel deed, maar dan voornamelijk omdat het vele lesgeven en de zwangerschap dan niet een hele fijne combinatie bleken te zijn...ze kon niet meer veel op het einde)...en ze hoopt ook dat we zwanger zijn bij de komende ivf...

probleem is eigenlijk dat ze babyborrel zeg maar voor mijn les plaatsvindt...dus ik ben er sowieso...en kan het dan ook niet maken om niet langs te komen...het is namelijk met de rest van het personeel en in het fitnesscentrum...vaak wordt het dan wel een heel energiek lesje als ik me zo rot voel...

vanochtend twee zumbaliedjes uitgeschreven qua choreografie...ga nog proberen om nog een paar kerstliedjes te vinden...voor in de week voor kerst...

Sylvie...ook een knuffel voor jou...

Sandra...morgen de bloedtest...hoop dat dit dan de 'laatste' test wordt en dat je gewoon nog een maand of 8 zwanger zult zijn...

ursula...lekker...pannenkoeken met appelstroop....echt...heerlijk...maar wel lachen hun reacties..hihihi...40 cm sneeuw!!! hier is nu alles weg...van de ene kant wel jammer..zag er mooi uit, maar van de andere kant weer niet...minder gevaarlijk om te rijden...

Mart...heel erg fijn dat jullie je schoonouders helpen bij dit dilemma...wat mensen toch vreemd kunnen reageren als er geld in het spel is...hoop dat alles goed komt voor je schoonouders...

Henne...ook voor jou een knuffel...

voor de overigen....ook een dikke knuffel...

liefs,

Nico

Geplaatst

:positive energie:

Nico...als we dan toch aan het knuffelen zijn dan voor jou ook wat positieve energie jouw kant op hoor! Gaat het wel met je? Je klinkt down.

Geplaatst

Nico, sterkte vanavond bij je poppeslok...is inderdaad vervelend zo net voor een les. Ook een dikke knuffel van mij.

Miki, ik kan je geen antwoord geven op je vraag over je menstruatie. Ik bloed sowieso altijd als een rund en het duurt heel lang voor het stopt. Ik denk ook dat het van de hormonen komt en de extra baarmoederslijmvlies die is aangemaakt.

Sen, hopelijk voel je je snel weer wat beter. De klap komt ook ieder keer weer harder aan. Als je er zelf toch niet helemaal uit komt, zou ik toch af en toe weer 's een gesprekje voeren met je psycholoog. Kan geen kwaad toch? En misschien zie je het dan weer wat helderder.

Esther, gelukkig voel je je weer wat beter. Maar ik kan me ook voorstellen dat het moeilijk is je vriendin face to face te melden dat je de vriendschap wilt beëindigen.

Zou hier zelf ook geen held in zijn.

Babeth, fijn dat je je ook wat beter voelt. En niet onzeker worden hoor...het gaat deze keer gewoon helemaal goedkomen!

Sylvie, heb je lekker gegeten bij je broer?7_4_33.gif

Sandra, op naar een mooie bloedtest morgen!!!!

Caroline, beetje gespannen...ja dat ben ik ook. Ik slaap hierdoor ook slecht. Als het maar niet teveel invloed heeft op de innesteling inderdaad. Zucht, je moet ook overal om denken. Gelukkig is je keelpijn bijna over.

Klaartje, hopelijk voel je je morgen wat beter en minder dipperig. Gelukkig weten we zo langzamerhand wel dat het komt en gaat. Pas goed op jezelf!

Ursula, hoe gaat het met jouw zwangerschap? Voel je je goed?

Fren, veel plezier vanavond met jullie tante uit Zwitersland

Vanmiddag even bij m'n vriendin geweest. Lekker gekletst over allemaal ditjes en datjes. Straks Jan even ophalen uit de kroeg (pokertoernooitje) en dan lekker languit op de bank.

Ik heb nog steeds wel buikpijn. Elke hobbel is teveel. Maakt toch wel weer onzeker allemaal hoor. Bah! Maar goed we zitten nog maar aan het begin van de ww.

sig.jsp?pc=ZSzeb097&pp=ZSman000

Geplaatst

Nico knuffel terug.

Mart we zijn nog bezig, proost :-))

Babeth schoonzusje woont in Schiedam niet in Brabant. De laatste afspraak geeft zij af gezegd. Hoop haar binnenkort te zien.

Sen

Geplaatst

Sen depressie heel herkenbaar hier ook. Soms heb hè een beetje een terugval, ook niet zo gek met alles wat we meemaken.

Babeth blijf het rustig aandoen.

Ga verder met eten, mijn god wat een hoop eten....

Geplaatst

Hoi lieve meiden, bedankt voor alle knuffels en positieve energie. Het gaat inmiddels weer wat beter. Was gewoon ook erg moe en ik zag nogal op tegen een kerstborrel met alle buren. Ben er uiteindelijk een uurtje geweest en het viel mee. Veel lieve reacties. Ben nu wel erg blij dat ik morgen nog niet hoef te werken.

Er wordt veeeeeel geschreven, kan niet op iedereen reageren. Babeth wil voor jou nog wel even zeggen dat ik ook iets van griep / verhoging/ koorst heb gehad toen ik net zwanger was. De verhoging bleef toen ook lang hangen, met name na inspanning of douchen. Je temp. is van de zwangerschap natuurlijk al wat hoger, dus je schiet zo naar de 37.8/37.9. Het is rot, maar gaat op een gegeven moment wel weer over. Sandra voor jou heeeeeel veel sterkte en succes morgen. Hoop op een mooie hcg waarde. Ik heb zelf ook gekloot met testen die lichter waren dan een aantal dagen ervoor, zelfs nog toen ik al een bevestiging had van de hcg. Mijn advies: na de bloeduitslag alleen evt nog een digitale test voor een leuke foto en dan niet meer testen. Het geeft toch niet de bevestiging die je zoekt.

Iedereen ook veel sterkte met de dipjes, Sen, Esther... Wat ik zelf nog wel eens doe is valdispert slikken. Niet veel, niet vaak, maar bijvoorbeeld voor het slapen, of als ik erg tegen iets opzie. Het neemt het verdriet of de boosheid niet weg, maar geeft wel wat rust. Als je moe bent, is het emotioneel ook zwaarder, dus als ik te lang slecht of niet slaap dan werkt dit goed.

Meiden, ik ga snel naar bed. Morgen komt er iemand praten over dat tv programma. We denken er serieus over om mee te gaan werken. Ook wel weer spannend.

Slaap lekker allemaal, ondanks alles,

Klaar

Geplaatst

Klaartje, bedankt voor je reactie, ik heb ook wel het gevoel dat het beter gaat maar het is fijner om dit ook van een ander te horen! veel succes morgen met het besprek, ik ben erg benieuwd hoe jullie er na het gesprek over denken!

Sen, sterkte, vind het gewoon pijn doen om ook jouw gevoel van angst, pijn en woede hier te lezen

dames, slaap lekker!

liefs

babeth

Geplaatst

Sandra veel succes morgen.

Klaartje een tv programmadan heb ik iets gemist. Idd veel succes.

Eindelijk uitgegeten en lig te bed. Een eenpersoonsbed met een hondje naast me dat ook onder het dekbed wil. Vechten om dekens!

Geplaatst

Sylvie, dacht dat t aan mij lag, was ook nieuwsgierig naar het tvprogramma.

Ik reageer morgen even op iedereen, ga nu lekker slapen, heb een superdrukke week voor de boeg, iedere avond gevuld met afspraken. Was een foutje...

Zag net wel live 2 coca cola trucs, meisjes... Holidays are coming!!! Goede afsluiting van een toch wel goed weekend!

Slaap lekker allemaal.

En Sandra, ben benieuwd naar je hcg morgen.

Geplaatst

Soms heb ik nu het gevoel niet meer in dit topic thuis te zijn. Voel me erg onzeker nu en weet soms niet goed hoe te reageren op het verdriet en de onmacht van sommige van jullie. Terwijl ik zelf nog niet zo lang geleden aan die kant van de lijn heb gestaan. Een ander zwanger en ik nog steeds niet.

Heb vanmorgen mijn laatste thuistest gedaan en dat kon geen mooiere afsluiting zijn, een hele mooie donkere plus.

[ATTACH=CONFIG]425[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]424[/ATTACH]

Het mooiste kerstkadootje ooit!!!

Straks alleen naar Gent om bloed te prikken, ga op tijd dan heb ik het maar gehad, we zijn zo benieuwd hoe hoog het hcg is. Vanmiddag samen wachten op het telefoontje, toch nog erg spannend.

Zaterdagmiddag zijn we nog bij onze vrienden op de koffie geweest die 5 dagen voor mij een cryo tp heeft gehad en ook positief getest hebben. We hadden een kaartje meegenomen waar in stond: De meeste dromen zijn bedrog, maar jou droom gaat werkelijkheid zijn.... Wie had dat ooit gedacht.

Mijn vriendin heeft ooit een gedroomd dat we samen over de zeedijk liepen, beide met een dikke buik. Nu is het dan eindelijk zo ver.

Eerst had ze het niet helemaal in de gaten, tot ik haar onze posi test liet zien, ze ging helemaal door het lint. Zo blij en gerustgesteld. Ze zat zo in de zenuwen voor ons.

Voor ons begint weer een nieuwe reis na de uitslag vanmiddag, hopelijk 1 die nog lang mag duren. Een onzekere reis... de behandelingen kennen we nu wel, maar nu gaan we ons op onbekent terein begeven. Een van hoop en vrees. Er zal veel geluk zijn, maar ook zeker tranen. Tranen van geluk, tranen van ongeloof en tranen van verdriet om anderen.

Ik hoop dat we allemaal deze reis af mogen sluiten, dat we allemaal binnenkort op het perron staan en de spannende weg naar de bevalling af mogen leggen. Wij hopen deze trein voorgoed te verlaten.

Ik ga jullie zo veel mogelijk blijven steunen en ben inmiddels ook verhuisd naar het uitgerekend in Augustus in 2011 topic. Zal daar mijn kwaaltjes spuien en hier gezellig meekletsen hihi. Zo'n raar gevoel heb ik nu in mijn lijf, alsof ik afscheid van jullie moet nemen en dat wil ik niet. Wat kan een mens toch raar denken, hormonen daar gooi ik het dan maar op.

Tot later!!!! en bedankt voor jullie lieve woorden.

:circle2: hier nog maar eens een groups hug!!

Geplaatst

O witje wat heb je dat mooi verwoord!! Moest even een traantje weg pinken haha.

Wat super dat je met je vriendin nu samen zwanger kan zijn!!!Zo zie je maar he!!!

Op naar een mooie uitslag!!!

Liefs Bianca

Geplaatst

Sandra....gefeliciteerd meid...ook hele leuke foto's!! en blijf inderdaad maar gezellig hier mee kletsen...op naar een mooie bloedtest en een mooie hcg-waarde...en heel mooi verwoord!!! we gaan gewoon met zijn allen op het perron staan volgend jaar...en de trein is dan een stoomtreintje...hihihi...en alle stoom die we de afgelopen tijd hier hebben uitgeblazen wordt dan echt letterlijk verdreven en wij gaan lekker verder op het gekozen pad...

Voel me inderdaad een beetje down...waardoor??? eigenlijk niet echt een idee...mss wel door de berichten van de zwangerschappen hier? mss wel door de berichtjes van hyvesvriendinnnen die iedere dag iets over hun zwangerschap schrijven? mss wel doordat het nog zo lang donker is in de ochtend en dat het al vroeg donker is in de avond?

mss word ik wel juist heel depri van de pil...zou dat kunnen??? niet dat ik zozeer een slecht gevoel heb over de komende ivf, want ik weet dat ik er juist alles aan heb gedaan en nog steeds doe om zo goed mogelijke condities te creeëren....maar waarom knaagt het dan zo???

heb ook het gevoel dat ik even stil sta met afvallen...zucht...het meetmoment zal het morgen uitwijzen...heb me er eigenlijk wel aan gehouden afgelopen week...owkee...ben wel naar de griek geweest zaterdag, maar ja...ik moet toch ook eten? de rest van de dag heb ik me netjes eraan gehouden...2 x geshaked...zelfs gisteren 2 x geshaked...

thuis is het wel leuk versierd...hebben 's avonds de kaarsjes aan...echt gezellig...maar ja...het gevoel is er niet...hoop wel dat het nog komt...hoop dat de reiki behandeling me vanavond zal helpen...

en waarschijnlijk komt daar ook nog bij dat ik zaterdag mijn zwangere nichtje ga zien...zo worden we allemaal wel geconfronteerd op de een of andere manier met zwangerschappen van anderen behalve die van ons...

het wordt tijd dat we hier weer een positieve vibe krijgen, maar ik ben zelf even het spoor bijster...waren die feestdagen maar alvast voorbij...zucht...

liefs,

Nico

Geplaatst

Ik ga nu maar eens mijn ramen krabben, de tomtom in de auto en op weg naar Gent. Lekker vroeg bloedprikken..... en dan het wachten!!!!

Nico de winterdip is echt ingetreden hier in het topic. Wilde dat ik wat posi vibes kon sturen...... kan ze zelf ook niet echt vinden nog.

Geplaatst

Witje mooie test en mooi gesproken!

Sen, heel herkenbaar. Ik heb ook ooit een (trauma)depressie gehad en zeker een terugval toen zwanger worden mislukte steeds.

Inmiddels 3 therapeuten verder, waarvan de laatste het meest pragmatisch en succesvol. Vertel ik je graag iets meer over als je dat fijn vindt.

Nico, Hyves heb ik om die reden dichtgegooid en op Facebook hanteer ik een streng deurbeleid. Ben jij of je partner zwanger of hebben jullie een baby? Van harte, maar even niet in mijn gezichtsveld ajb.

Alhoewel ik -met deze nare berichten uit A'dam- niet jaloers ben op jonge ouders. Wie kan je in hemelsnaam nog vertrouwen???

Geplaatst

Sandra hoop wel dat je een beetje blijft meekletsen hier. Jij bent natuurlijk het enige echte pauze af meisje, je hebt het topic gestart.

Nico ik herken je gevoel wel, beetje onrustig ook. Ik voel me een beetje achtergelaten. Morgen mamma jarig en wederom niet zw op haar verjaardag na een mk.

De tweede keer al en al die vrolijke feestdagen met een bijsmaak.....

Blijf volhouden met afvallen, je bent mijn inspiratie, ga 17 dec weer naar de dietiste en vind het knap dat jij zo gemotiveerd bent.

Ik ga snel mijn zw schoonzusje zien, we zitten toch allemaal in hetzelfde schuitje met dezelfde dipjes.

Hou vol meiden, wij komen er ook wel.

Dat moet gewoon!!!

Geplaatst

Vind ik ook sylvie...voor ons liggen er ook absoluut mooie dingen te wachten, wij gaan er ook komen!

Sandra...je waagt het toch niet om ons helemaal te gaan verlaten hé! Wat is nou het pauzemeisjes topic zonder san? :) succes vanmiddag op naar een mooi hoog hcg!

Nico...herken je bij jezelf van eerdere keren dat je down wordt van de pil? zou natuurlijk een hoop verklaren alhoewel mixed feelings in deze periode helemaal niet raar zijn natuurlijk. En wat hyves betreft...twee jaar geleden ben ik daar definitief mee gestopt. Ik kon er echt niet teggen om al die vriendinnen, oude klasgenootjes (waar ik trouwens toch al helemaal niks meer mee had) etc zwanger te zien, al die foto's van hun kindjes, deed me net als miki veel te veel pijn. Ik ben daar toen helemaal mee gestopt en voelt goed.

Ik ga zo Gerard ophalen uit zijn werk. Om 11.10 hebben we een evaluatie in utrecht. Wel gek, voor het eerst met een andere arts. Mijn eigen arts kon niet eerder en deze arts had nog een gaatje. Ben benieuwd. Spannend weer, lijkt me fijn om weer data te hebben, weer iets om naar uit te kijken.

Tot later!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden