Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo knap hoe mensen met verlies om gaan...heb (meerdere malen) van dichtbij of iets verder weg gezien hoe mensen met het verlies van een kindje omgaan, kan niets anders zeggen dan diep respect.

Wat ik vooral erg mooi vind is de 'rituelen' op bepaalde data.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther, dank je wel voor de lieve woorden....

Wat leuk te horen dat je in Kampen hebt gewoond, ik ben er een keer geweest,erg leuk!

en heerlijke koffie bij de eenhoorn.

Jeetje die kat van jullie maakt het helemaal spannend haha. Die van ons halen dat soort dingen niet uit, maar bij ons gaan ze de tuin ook niet uit dus dat scheelt weer.

Jullie zijn het nu gewend dat ie regelmatig van huis is maar ik zou er denk ik slapeloze nachten van hebben...

Geplaatst

[ATTACH=CONFIG]588[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]587[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]586[/ATTACH]

Leuke foto's Babeth, leuke tuinmeubelen ook

Geplaatst

kampen was ook erg gezellig om te wonen!

Nee, ik maak me niet meer druk als hij niet thuis komt. Hij is weleens een week van huis. Wel opvallend...onze overbuurvrouw van 80 in opgenomen in het ziekenhuis sinds voor de kerst, die gaf hem vaak kaas en worst en sinds zij niet meer thuis is komt Takkie weer veel vaker thuis. Hij word altijd enorm verwend door haar. Heeft me wel geirriteerd hoor! Ze vind takkie zielig omdat wij veel weg zijn en werken maar hij is echt niet zielig! We zijn allebei mal met hem en hij komt niks te kort hier. Hij kan naar buiten als hij wil.

Maar het is gewoon een raar beest, ook uitgebreid gefilmd vrijdag dus wie weet komt hij nog op tv...

Geplaatst

En wij wonen in een dorp hé, 100 meter lopen en hij zit bij het kanaal en hij loopt de weilanden in. Hij zit ook vaak bij de basisschool hierom de hoek. Hij is gek vankinderen en weet precies wanneer ze pauze hebben. Alle kinderen kennen takkie daar!

Geplaatst

Ik bedoel, een dorp is anders dan een stad denk ik voor een kat.

Spaatje wat een schatjes! Die 1e foto is ook cute!

Geplaatst

ja zeker, ik heb deze alle vier vanaf kitten..is zoo leuk, die zwartwitte van de eerste foto heeft de eeste 3 weken bij me gelegen (was toen zelf thuis met een soort van burnout, hij is met 3 andere gevonden) heerlijk hoeveel rust dat gaf. Nu nog als ik me rot voel is hij er "als de kippen bij" die andere hebben dat minder. tijdens het spuiten zat hij braaf te wachten op de verpakking van de deca..heel stom maar die nam hij in zijn bek en lag het dan ergens neer..niet eens om te spelen of zo.

Geplaatst

Schattig zeg...je hebt dus in die zin echt een 'band' met ze! Dat heb ik wel minder hoor! Ik ben echt wel gek op onze kat en hij kan ook uren bij me op schoot liggen maar vraag me af in hoeverre hij een band met mij heeft...hij vind alles wel best en trekt zich nergens wat van aan.

Geplaatst

Spaatje, wat een moppies!!!!

Esther, dat beest van jullie is echt een geval apart volgens mij.....en zielig? zeker niet, een kat gaat het liefst zijn eigen gang, ze zeggen niet voor niets:

een hond heeft een baas en een kat heeft personeel...... niet dat ze niet lief of knuffelig kunnen zijn maar met de komst van Senna merk ik het verschil overduidelijk.Als we thuiskomen, al zijn we maar een half uur weg geweest dan worden we uibundig door de hond begroet, en de katten? die doen met wat geluk even en oog open haha

Geplaatst

Wat een eigenwijze kop heeft jullie hond Babeth en dan die kat in dat kleine mandje.

Hebben katten iets met manden die van Spaatje zit er ook in. Leuke foto's allemaal en wat een drukte voor de zondagmiddag.

Ik zelf ben opgegroeid met een kat die 19 is geworden. Helaas ben ik ontzettend allergisch en Jeroen ook anders was er ook wel een kat bijgekomen. Pas wel op de kat van de buren 3 wk elk jaar maar langer gaat echt niet.

Geplaatst

haha Sylvie, hij heeft niet alleen een eigenwijze kop maar is het ook vooral!!!

op de vervolgcursus die ik met haar heb gedaan stond op het certificaat: Senna is een hond die haar staart als middelvinger gebruikt....inderdaad!! zegt mijn man bijdehand, ze je wel dat een baas op zijn hond lijkt en andersom.....

Maar wat je zegt, katten liggen graag in mandjes of dozen, dat mandje op de foto is eigenlijk een fruitschaal maar meneer wipte er iedere keer alles uit.

Wat jammer dat julie allergisch zijn, je hoort het best vaak.

Geplaatst

Wat een lekkere beesies allemaal zeg, leuke bekkies! Heerlijk om erbij te hebben he.

Die van ons komen niet buiten, ziiten ook ram in het centrum. Maar we wonen gelukkig heel erg ruim... dus dat scheelt. Allebei een eigen vleugel zeggen we wel eens. ;-)

Babeth, wij allemaal denken nog vaak aan jullie verlies volgens mij en alles wat daarbij kwam en komt kijken. Dat mag je best hier benoemen hoor. Wij leren volgens mij steeds beter omgaan met alle gevoelens die prima naast elkaar kunnen leven. Net als jij nu doet, het verdriet en de rouw, het verleden, met tegelijk het geluk en de verwachting voor de toekomst.

Eigenlijk ben ik super trots op ons allemaal! (Sorry hoor, ben ongi en dan vaak wat "moesjie moesjie" zoals mijn man dat noemt :-)).

Geplaatst

nou meiden dan ben ik denk ik de eerste die geen huisdieren heeft. Sterker nog, niet boos worden nu :-s, ik hou er zelfs niet van..Ben stikallergisch en nogal vies uitgevallen.Mijn ouders hebben tot vorig jaar zomer een golden retriever gehad, echt een lekkere lobbes, een moordbeest. Maar ik was altijd blij als ik weer kon stofzuigen (en de lucht als het had geregend..) en dweilen als ze hier geweest waren. Dus helaas geen huisdiertjes voor ons.

Maar ik snap best als je dierengek bent dat het geweldig is om een dier in huis te hebben hoor.

Ieder zijn ding toch :-)

Geplaatst

ha ha sab...ik heb ook een enorme hekel aan viezigheid, rotzooi, haren etc etc. En geen dierenluchtjes bij mij hier hoor, hou ik ook niet van.

Ik zuig vaak en heb een uithuizige kat dus hier valt het allemaal mee. De periodes dat hij gaat ontharen (is nu ook weer begonnen) vind ik rot. Maar goed...ieder nadeel heb z'n voordeel...het is wel gezellig! Net ook nog enorm gelachen met gerard om het rare beest. Hij is zo verwaand! Als ik hem roep dan gaat hij stil staan en met z'n kont naar mij toe staan zwaaien met z'n staart en kijkt hij verwaand achterom...maar komen ho maar hoor!

Geplaatst

Babeth, Berner Senners vind ik zulke mooie honden! Echt geweldig, hoe hij op die stoel zit ook haha, echt mooi!

En w.b die data, tsja die zul je inderdaad nooit meer vergeten maar dat wil je natuurlijk ook niet. Elk jaar zal het een beetje minder pijn gaan doen maar vergeten doe je het nooit....Ik vind dat je er erg dapper onder bent, petje af!

Geplaatst

Lieve dames,

Miki, ik ben het helemaal met je eens, we kunnen allen trots zijn op elkaar, hebben we al vaker gezsegd hier he!!!!

ps. jij hebt toch nog contact met Martha? gaat het een beetje et haar? ik moet vaak aan haar denken....

Sab, voel je niet bezwaard hoor haha, ik snap wat je bedoelt vand e luchtjes, ik gign ook pas accoord met een hond in huis als we een ander huis zouden hebben, als ie nat is drogen we haar in de garage, spuiten een fris luchtje voor honden op en dan blijft ze in de garage liggen tot ze droog is.

Het is wat Esther zegt, je hebt er (veel) werk mee maar ook veel plezier van.

Geplaatst

goed ievuning leedies...

wat een drukke bedoening hier...

onze katten (poes en kater) zijn resp. 12 (Pink) en 10 jaar oud (Jimmy). Pink is eigenlijk onze tweede poes...onze eerste kater was Floyd...yep...van Pink Floyd...maar door VIP helaas niet meer bij ons. Jimmy is van Jim Morrison (the Doors) en lijkt sprekend in zijn doen en laten op Floyd...hihihi...onze katten komen ook niet buiten, want wij hebben een heel dominante kater bij ons in de buurt en die vecht met iedere kat in de buurt..komen sowieso al vanaf het begin dat we ze hebben niet buiten..of het is al onder toezicht achterom...maar ze hebben het hele huis tot hun beschikking... behalve de slaapkamer overdag...

Kaartje...Pregnyl zit er sinds gisteren in...lekker een dagje niet spuiten...succes morgen met de punctie..duim met je mee voor meer eicellen!! maar dat gaat goedkomen!!!

Sylvie...een knuffel voor jou...het is inderdaad niet eerlijk dat het zo moet gaan...

Klaartje...tuurlijk vind je je werk leuk, anders deed je het niet thuis...waren we ook niet van uit gegaan dat je het werk niet leuk zou vinden...

vriend heeft net gekookt...spinaziestampot met rookworst en een lekkere jus...mjam mjam...

mijn vermoeidheid vandaag valt wel mee....heb een yogales gehad en ik denk dat ik mezelf weer opgeladen heb door de heerlijke oefeningen, muziek en de meditation/relaxation...

kerstboom is afgetuigd en alle kerstspullen zijn nu opgeruimd...is weer een stuk kaler in de woonkamer...hihi...

nou girls...we gaan eten...

tot morgen allemaal!!!

liefs,

nico

Geplaatst

Nico lekker dat je je wat fitter voelt vandaag! Zo te lezen heb jij weer een actief dagje achter de rug. Ik verbaas me altijd over jouw energie hoor, voel me een lui, oud besje naast jou.

Eet smakelijk!

Wij gaan vanavond naar vrienden, lekker een wijntje drinken, vanaf volgend weekend doe ik dat even niet meer, of negen maanden lang niet meer.

Morgenochtend weer om zes uur in de auto zitten voor een fm.

Geplaatst

Esther, alvast veel succes voor morgen! We duimen dat er een mooie oogst zal komen volgende week.

Geniet nog van je wijntje, want dat mag je straks niet meer :-) Heerlijk zo'n zondagavond!!

Geplaatst

Hoideloi, wij ook geen huisdieren hoor Sab. Ik had wel een kat gewild, was ik gewend, maar Jay is zwaar allergisch. Kan alleen mee naar mijn zus als het mooi weer is en we buiten kunnen zitten en zelfs dan moet de kat niet te dicht in de buurt komen. Met Sint had ik kadootjes in jute zakken, die stonden dus na vijf minuten al buiten omdat m'n vent zat te niezen! Moet ook zeggen dat nu ik het ontwend ben, ik al die haren best vies vind. Hoe hard je ook stofzuigt, je krijgt het nooit helemaal weg. En mijn zus kamt de kat dan echt nog heel vaak om losse haren te voorkomen. 't Is wel een lieverd. Oud inmiddels, 15 jaar, zwart met een wit befje en witte teentjes. Hij heet Cleo. We dachten dat het een vrouwtje was en hadden Cleopatra in gedachten ;-) Als ik ziek was kwam ie altijd naast me liggen, of op m'n buik, dat soort aanhaligheid mis ik af en toe wel. Nou ja, dat moet m'n man dan maar goed maken he, die is tenslotte allergisch. Ga dus maar even wat knuffels halen ;-)

Fijne avond meiden!

Geplaatst

Babeth, ook hier veel respect voor jou. Je bent zo'n dappere en sterke vrouw en zo positief, vooral ook naar andere toe.

Sylvie, het is ook niet eerlijk dat wij dit allemaal moeten doen voor een kindje en vele anderen er letterlijk in een wip mee klaar zijn. Goed dat je het direct kan uiten. Ik ben meer zoals Es, ik probeer dat ook te verdringen.

Es, ik doe iui dus geen punctie. Morgenmiddag een fm, even kijken of er een ei (of meer) is en dan de iui inplannen.

Wat hebben jullie allemaal leuke katten en honden! ben gek op dieren, ben lid/donateur van al die organisaties PETA, WSPA, Sophia, Dierenloterij enz. enz. Als ik dat verhaal van Babeth lees, van die mensen die die kat liever kwijt dan rijk waren dan kan ik zo boos worden. Stelletje ongevoelige horken zijn het!

Geurtjes zal je hier in huis niet ruiken maar wel veel haren maarja ach, dan maar veel stofzuigen. De vreugde en de onvoorwaardelijke liefde die ik van deze wezentjes krijg, is onbetaalbaar. Mijn katten zijn 10, 3 en 2 jaar oud. De jongste zijn een broertje en een zusje. Ik woon aan zee en ze lopen hier zo naar buiten de duinen in, vinden ze heerlijk. Ze hebben alle vrijheid. Ik heb een kattenluikje dus ze kunnen erin en eruit wanneer ze willen. Ze zijn allemaal gechipt, dat raad ik zowiezo iedereen aan om met zijn/haar huisdier te doen. Ze hebben ook veel buurtkattenvriendjes, ik heb hier geregeld een hele tuin vol.

30943767_5_17nZ.jpeg

Dexter

339961482_5_nvDU.jpeg

Iggy

1118963094_5_GARy.jpeg

Kimi

1118962654_5_ezcO.jpeg

Mika

Geplaatst

Zo dames hier ben ik weer.

Gelukkig gaat het naar omstandigheden goed met mijn moeder. Ze heeft krachtsverlies aan haar rechter arm en been, maar kan goed praten enzo. Ze doet braaf haar oefeningen en volgens mijn broer gaat dat een heel stuk beter dan vorige week. Heb er dus alle vertrouwen in dat het nog een stuk beter gaat worden. Ze doet zo veel mogelijk zelf en dat siert haar!!!! Er zijn heel wat traantjes gevloeid toen ze de echofoto kegen in een mooi zilveren lijstje met een beertje erop........

Kaartje morgen punctie, lekker slapen en fris weer op. Ik ga heel veel voor je duimen dat er vele eicellen gevonden worden en er zeker 2 terug geplaatst kunnen worden, zoals jullie wensen. Soms zou het fijn zijn als je de tijd een aantal weekjes vooruit kan schuiven, helaas werkt het niet zo.

Babeth jullie Lars en Nick zullen zeker niet vergeten worden, net wat je zegt zeker niet bij jullie dierbaren. Ik moet zeggen dat jullie ervaring regelmatig door mijn hoofdje wandeld als ik naar mijn 2 gezonde 6 en halve week te vroeg geboren petekindjes kijk. Het brusje van de jongens is onderweg en zal door hun zeker beschermd worden. Logisch dat jullie je hele zware dagen hebben en die mag je zeker met ons delen. We zijn hier voor een lach en een traan en ik weet zeker dat er vele met mij mee een traantje gepinkt hebben bij het overlijden van jullie jongens en het oplaten van de wensballon voor ons allen die achter die van de jongens werd opgelaten.

Zoals al eerder iemand zei je bent een sterke vrouw en je verdient alle respect!!!!!!!

Sylvie ik herken het huilen bij de eerste spuit, had ik ook bij alle 4 mijn pogingen. Ook zeker bij de laatste spuit, die deed altijd zo'n pijn dat ik altijd hardop vroeg waarom ik mezelf dit toch elke keer aandeed. Het schiet al weer op dan, eind van de week een fm. Succes hoor.

Esther geniet nog even van je borrel. Dat je dat straks zeker een jaar niet mag doen!!

Nico wat ben je toch idd altijd lekker actief, voel me net als Esther een beetje lui hihi. Fijn dat je weer wat rust hebt gevonden na je yoga.

Klaartje lekker van je werk genieten hoor. En ga zeker het gesprek aan, je werkt zoals je zegt niet voor niks partime. Heb je lekkere knuffels gehad van je man??????

Sab geeft niks hoor dat je niet van huisdieren houdt dan doen wij dat wel voor je hihi.

Mooie foto's van julllie beestjes allemaal hoor. Wij hebben 2 Main Coons. Waspoes is onze oude doos. Wordt binnekort 11 en heeft sinds een aantal jaren lekkende hartklepjes, met medicatie goed te doen en 1x in de 2 weken een hormoontabletje anders mauwt ze de hele buurt gek, incluxief ons. Sylvester is onze 4 jarige kat. Een grote loebus die overal bang voor is van bijna 9 kg.

[ATTACH=CONFIG]591[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]592[/ATTACH]

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden