Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Oh oh...sen jij ook al! Wat is dat toch op het moment met ons? Wat enorm balen dat het nog niet opschiet bij jullie, zie je het zitten met die ovulatietesten? De 21e duurt nog wel even hé! Hoe dik was je bms?

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
hoi meiden,

Ik kom even bij Esther en Sylvie zitten sippen. Gisteren fm gehad voor de iui. Amper groei. BMSV ook nog hartstikke dun. De clomid heeft dus (nog?) niet zn werk gedaan. Nu heb ik ovulatietesten gekregen en als ik een lh-piek heb, bellen en er staat zoiezo een echoafpraak voor de 21e. Kon wel janken, waarom gaat het nou nooit eens zoals het moet?!?! Ik merk dat ik steeds minder kan hebben de laatste tijd, zit ook helemaal niet goed in mn vel. Ben heel erg down en voel steeds die wanhoop. Vooral die wanhoop vind ik killing... Soms zie ik het nut van alles niet meer in. Gisteren de hele avond op de bank liggen janken.

ach lieverd....het zit je inderdaad niet mee...ga lekker mee sippen met Sylvie en Esther....wens je veel sterkte en laat het even bezinken...aan elk wolkje is toch een gouden randje, ook voor jullie...en de 21e gaat de echo helemaal goed komen...houd moed meissie!!

Geplaatst

Esther, Sen, Sylvie, ik heb nu pas even rust om echt goed te lezen hoe jullie je voelen. Wat ontzettend rot dat het ff zo tegenzit. Ik wou dat ik jullie verdriet, frustratie en teleurstelling kon wegnemen.

Onthoud dat jullie niet alleen zijn en dat wij alle ongemakken ook met elkaar delen. Hou geloof in je jezelf, je lijf en je veerkracht. Een mens kan zoveel meer aan dan hij/zij soms zelf kan inbeelden!

En voor nu, laat het maar even lopen hoor... hoe eerder je "er" weer "tegen" kan.

Dikke knuf, -M

Geplaatst

Ik zocht een mooi plaatje van een hug en kwam deze tegen. Niet helemaal relevant, maar wel een mooie:

loesje.jpg

>> OM TE KNUFFELEN!

Geplaatst

Is leuk Miki, klopt ook.

Sen kom er gezellig bij, wat een klote dag gisteren voor je. Maar je hebt de 21 weer een echo. Hoelang slik je nu de Clomid? Ik kreeg het telkens voor 5 dagen en dan op dag 4 geloof ik beginnen met slikken.

Waarom kan het niet normaal gaan, het blijft zo oneerlijk maar na wanhoop komt hoop, blijf er een beetje in geloven.

Zit ook met rode dikke ogen op de bank naar we moeten blijven geloven. Het is alleen soms zo moeilijk.

Geplaatst

oh fran dat is geweldig!!!!!!!!!!!!!!! Gefeliciteerd en geniet samen van deze overwinning!!!!! Op naar de volgende stap. Wees maar heel lief voor je manneke.............

Geplaatst

Fran en Vin geweldig, heerlijk dat het gelukt is en jullie nu verder kunnen!

Aan alle sombere, sjaggie meiden: een dikke knuf!! Volgens mij komt het deels ook door het weer, hier wordt iedereen al moedeloos van, laat staan als je onder de hormonen zit en alles tegenzit. Ik noemde dat soort buiten altijd 'geen humeur'. Ik was niet vrolijk, niet boos, niet verdrietig.....gewoon niks. Probeer lekker vroeg te gaan slapen ook al blijf je meestal (te) lang op de bank hangen als je je zo voelt.

Zelf ook vroeg naar bed. Vanochtend darmkramp, diaree en misselijk. Dacht even buikgriep te krijgen, maar het is in de loop van de dag iets afgezakt. Duimen maar, want dat kan ik nu écht niet gebruiken. Kijk nu al uit naar een 'rustig' weekend, erg he 't is pas dinsdag!

Geplaatst

Knuffelen...moet ik ook maar weer eens wat meer gaan doen. Ben niet zo knuffelig en helemaal niet met al die hormonen!

Ik sta mezelf vanavond nog een luie avond toe, filmpje kijken en lekker douchen en op tijd naar bed. Vanaf morgen weer actie in de taxi...word niet goed van mezelf zo op de bank eigenlijk.

Morgenochtend weer om zes uur in de auto op weg naar utrecht, daarna boodschappen doen en om drie uur beginnen met werken. Donderdag werken en donderdagavond vergadering. Vrijdag punctie. Alles komt een beetje tegelijk momenteel. Gerard heeft het erg druk, donderdag en vrijdag tentamens...hopen dat dat allemaal goed gaat vrijdag. Maandagmorgen ook tentamens terwijl we dan telefoon krijgen of we een tp hebben...slechte timing!

Ik ga zo makkelijk doen met eten, gerard krijgt boerenkool uit de vriezer en ik een kant en klaar maaltijd van de ah...tagliatella met zalm

Geplaatst

Sen wat een tegevaller. Ga maar even lekker sippen en daarna weer met frisse moed verder. Nu met je ovu testen heb je toch wel het gevoel ook iets te kunnen doen?? i.p.v. afwachten......

Geplaatst

Nog even lui zijn dan Esther en makkelijk eten is toch ook wel eens lekker???? Zeker druk de komende week voor jullie samen. Wens Gerard heel veel succes met zijn tentames!!!!! succes morgen met de fm..

Geplaatst

Dank je san...ik las dat jij vandaag weer wat oud bloed bent verloren? Het blijft maar rommelen hé? Ergens zou je zeggen dat dit misschien bij je hoort en het daarmee proberen te accepteren maar aan de andere kant is dat gewoon geen doen...Bah rot voor je!

Heb je wel lekker gewerkt vandaag?

Geplaatst

Sen, wat shit zeg...Kan me voorstellen dat je de moed even laten zakken nu....Zou willen dat het anders was voor je, heel veel sterkte meis, en niet opgeven!

Fran, joepiedepoepie! Wat super zeg! Verwen je man maar lekker, hij heeft het verdiend!

Geplaatst

Hé bah klaartje...toch niet in de lappenmand terecht gaan komen hoor!

Je omschrijving van het humeur met dit weer is zo juist...zulk helemaal niks weer en zo'n helemaal niks gevoel...

Geplaatst

Esther ik heb ook het idee dat ik bij de dames hoor waar bij het "normaal" is dat ik steeds wat bloed verlies. Slik ook nog steeds aspirine 100 1x dgs dus het is allemaal wat makkelijker kapot daar beneden. Als ik veel gedaan heb, lees wat huishouding, is het meer. Het is wel weer oud bruin (bier hihi) geworden. Ik moet me gewoon rustig houden.... en dat is niet makkelijk voor mij, maar mijn lichaam en natuurlijk ons spruitje gaat voor alles natuurlijk.....

Geplaatst

Sylvie ik heb de clomid van dag 3 t/7 geslikt, gisteren was al cd12! bmsv was pas 3,5mm dus dit is waarschijnlijk weer zo'n rare lange cyclus zoals ik al 2x eerder heb gehad. Terwijl het vorige maand gewoon netjes op tijd was allemaal.

Ik weet wel dat ik moed moet houden maar het is soms zo moeilijk om positief te blijven. Ik heb in mn leven al ontzettend veel meegemaakt, heel erg veel ellende achter elkaar door, het hield niet op en houdt nog steeds niet op. Ik wil nu weleens gaan leven en niet continue in de wachtstand staan totdat de ellende over is. Maar dat kan niet want ik heb deze grote wens die ik niet kan en wil loslaten. Ik voel zoveel onmacht, verdriet maar ook woede en ik weet soms niet wat ik ermee aan moet. Psychologen enzo daar heb ik geen zin meer in. Heb in het verleden al genoeg gepraat dus weet toch wel wat ze gaan zeggen. Ik wil gewoon een kind! waarom moet ik (wij) daar zo'n lijdensweg voor afgaan?! het is niet eerlijk!!!

Geplaatst

Sen, lieverd. Ook ik heb een best heftig verleden (o.a. zware depressie nav een trauma) waarover ik al genoeg gesproken heb, met experts.

Maar een onvervulde kinderwens is echt wat anders. Pas dan loop je echt tegen een muur, waarom je niet heen kan. Want inderdaad, we willen gewoon een kind! Maar als die niet komt (nog), dan is het enige wat je -naast volhouden- kan doen.. is naar je houding kijken, hoe we ermee omgaan. Want daarop hebben we wel invloed .Ik heb daar een enorme verandering in ondergaan, met hulp wel te verstaan.

Soms heb ik zeker nog een terugslag, maar nooit meer zo zwaar en lang en ik ben nu (na bijna 2 jaar niet werken) weer in staat om door te gaan. Dat gun ik jou ook en dat zit er in, heus. Ik vertel je over mijn ervaring (prive) graag meer, maar geef zelf even aan of je dat echt wilt.

Geplaatst

hoi meiden

Fran en Vin, van harte gefeliciteerd met de 4 gevulde rietjes....wat een goed nieuws!!!! heerlijk, een belangrijk begni van het vervolg.....heel erg veel succes, ik hoop dat je nu snel mag starten!!!

Esther, Sen en Caroline, wat ontzettend vervelend om te lezen hoe jullie momenteel in een dipje zitten!!!! ik weet zeker dat het geen goede combi is al die hormonen, stress en dan nog diet sombere weer...heel veel sterkte, ik hoop dat het morgen weer beter gaat.

Sandra, hoe gaat het bij jou nu?

hier momenteel rustig, vanochtend bij het opstaan wat meer bruinverlies, ik denk vanwege die inwendige echo gisteren, vanmiddag bijna niets meer.

Vandaag toch nog even met DD gemaild. de arts gaf aan dat het erbij kan horen dat het vlot 2 weken kan duren maar dat er eigenlijk uitgesloten moet worden dat er geen bloeduitstorting onder de placenta zit.Morgen even bellen, laten we even bij hun een echo maken, voelt even beter.....

Op het werk ging het vandaag wel lekker maar geen hele dag gewerkt, wilde eigenlijk rond 12-13 uur naar huis maar kreeg vanochtend bericht of ik om 13,00 uur bij een overleg aanwezig kon zijn, gelukkig tot 14,15 dus toen naar huis om even te slapen.

Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat ik in een vorig leven een dier was die gewend was aan winterslapen, jeetje...

Het eten hier is klaar, even wachten op mijn man.....brocolli schotel met aardappeltjes hmmmmm

Geplaatst
Sylvie ik heb de clomid van dag 3 t/7 geslikt, gisteren was al cd12! bmsv was pas 3,5mm dus dit is waarschijnlijk weer zo'n rare lange cyclus zoals ik al 2x eerder heb gehad. Terwijl het vorige maand gewoon netjes op tijd was allemaal.

Ik weet wel dat ik moed moet houden maar het is soms zo moeilijk om positief te blijven. Ik heb in mn leven al ontzettend veel meegemaakt, heel erg veel ellende achter elkaar door, het hield niet op en houdt nog steeds niet op. Ik wil nu weleens gaan leven en niet continue in de wachtstand staan totdat de ellende over is. Maar dat kan niet want ik heb deze grote wens die ik niet kan en wil loslaten. Ik voel zoveel onmacht, verdriet maar ook woede en ik weet soms niet wat ik ermee aan moet. Psychologen enzo daar heb ik geen zin meer in. Heb in het verleden al genoeg gepraat dus weet toch wel wat ze gaan zeggen. Ik wil gewoon een kind! waarom moet ik (wij) daar zo'n lijdensweg voor afgaan?! het is niet eerlijk!!!

:clap2::clap2::clap2::clap2: Helemaal mee eens!!! Ik ben een low responder - mooi woord voor iemand die nog geen follikels gaat aanmaken na olifantendoses hormonen - en mijn geduld raakt ook op. Fijn, die herkenning. Ik wil ook door met m'n leven en niet half in de wachtstand hangen. Heb wel het lot getart door EN een vakantie te boeken EN op wijncursus te gaan. Hah! Eens kijken of het wat uitmaakt. :laughing4:

Geplaatst

Fran, gefeliciteerd!! Log net in en pfff... gelukkig! Goed nieuws van jullie. Ik ben bang dat ie nog wel wat pijn krijgt, als de verdoving helemaal is uitgewerkt... aan de paracetamol maar!

Babeth ik ben niet degene die in een dipje zit hoor, het gaat best, hoewel ik niet vrolijk word van het weer... Ik wil lente!!! :icon_flower::icon_flower::icon_flower:

Geplaatst

Nou meisjes, we zijn weer thuis, moe maar heel voldaan. Pijn valt nog steeds mee, ook de terugreis geen pijn gehad. Zo inderdaad maar weer wat paracetamol erin. Dadelijk komen de moeders even langs om champi te drinken, want goed nieuws moet je vieren!!

Hoop dat het voor iedereen morgen ook weer een betere dag is dan vandaag, ben even te moe om op iedereen apart te reageren, maar vind het super hoe iedereen heeft meegeleefd! Vokgende week dinsdag al weer de volgende stap: belafspraak met gyn over hoe nu verder.

Geplaatst

Daar moet op gedronken worden hi, ha, ho..... laat de kurk maar knallen ;) Dit is inderdaad een feestje waard!!!

Op naar volgende week....

Geplaatst
:clap2::clap2::clap2::clap2: Helemaal mee eens!!! Ik ben een low responder - mooi woord voor iemand die nog geen follikels gaat aanmaken na olifantendoses hormonen - en mijn geduld raakt ook op. Fijn, die herkenning. Ik wil ook door met m'n leven en niet half in de wachtstand hangen. Heb wel het lot getart door EN een vakantie te boeken EN op wijncursus te gaan. Hah! Eens kijken of het wat uitmaakt. :laughing4:

ben ook een low responder dus weet er helaas alles van, heb inmiddels ook al menige olifantendoseringen hormonen tot me genomen. Is goed te merken aan mn humeur en aan mn kont, tjonge jonge jonge. Ik wil een dikke buik (met kind erin welteverstaan), geen dikke reet!

die wachtstand is vreselijk, vakanties en dat soort dingen wil ik rustig aan mee doen i.v.m. de financien. Ben echt een potje aan het maken voor behandelingen. Bang dat ik anders niet verder kan omdat ik het niet kan betalen. Dat zou vreselijk zijn.

Miki, ik hoor graag van je ervaring als je die wilt delen.. pb?

Geplaatst

Dames, bedankt voor jullie meeleverij heeft fran echt door de afgelopen weken heengesleept!!!

jullie berichtjes (ik krijg ze 2dehands) van gister en vandaag hebben mij ook erg goed gedaan!

dikke pluim aan jullie

groet

Vin

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden