Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Wat is dit toch een gezellig topic!

Ik lees dat jullie weer een gezamelijk onderwerp hebben gevonden, namelijk huisdieren ;-). Wij hebben geen huisdieren. Ik vind katten wel heel leuk maar wij wonen op drie hoog en ik wil graag dat katten naar buiten kunnen dus in dit huis is het echt niet te doen, vind ik. We hebben in ons vorige huis wel een keer een jaar lang op twee katten gepast, een goede vriendin van mij ging een jaar op wereldreis en toen hebben wij die katten dus gekregen. Was heel gezellig! Ik vond het vooral heel leuk dat er altijd iemand thuis was, zeg maar. Heel huiselijk. Wat ik minder vond waren die kattenharen...wat moest ik veel stofzuigen zeg.

Ik denk wel wat wij in de toekomst, als we weer een huis met een tuin kopen, weer katten zullen nemen.

Morgen voor ons de intake voor de tweede ivf-poging. Raar idee dat alles over een maand alweer achter de rug is.....

Liefs, Laika

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Sylvie, leuk hondje. Ze ziet er voor haar leeftijd nog goed uit!

Pauze

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's

Caroline: febr. cryo poging

Francis: 11 jan. Tese

Miki: wachten op ongi, zsm een cryo poging

Sylvie: wachten op ongi, daarna opstarten iui met Puregon/Pregnyl, denk ik???

Rubster: intake ICSI op 25 januari

Behandeling

Esther: 5 jan. 1e fm.

Nico: 5 jan. start deca, 17 jan startecho

Sen: 1 jan. start Clomid, 10 jan. FM

Laika: 10 jan, intake 2e ivf-poging, waarschijnlijk 12 januari start medicatie

Kaartje: 10 jan. punctie

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de bij gyn)

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo

Hallo Dames,

Boven het lijstje me zelf er bij gezet.

Wij hebben 4 poezen. Schatjes, normaal gaan er 2 naar buiten. Maar de jongste mag nog niet en maakt het kattenluik open. Die is dus nu gebarricadeerd.

Verder Veel de wiswasser door het huis en 1x in de week alles goed stofzuigen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik een foto hier neerzet?

Verder duik ik nu mijn bed in. Een opvlieger komt nu aan. Dus slaap nog even niet.

Succes voor iedereen. Met alles wat er gaande is.

Groetjes en kus

Ruby

Geplaatst

Lieve meiden, ben erg uithuizig geweest dit weekend en dus ook niet veel online. Vandaag heerlijk de hele dag in een luxe spa, met heerlijke hotstone behandeling. Als fijne afsluiter belden vrienden of we kwamen gourmetten en zijn net thuis! Normaal gaan we op zondag liever de deur niet uit, maar nu was het fijne afleiding! Nog 2 nachtjes slapen tot d-day, morgen kan ik om 1300 bellen hoe laat Vin aan de beurt is dn dan besluiten we ook of we morgen al naar Nijmegen gaan of dinsdag pas.

Kaartje, heel veel succes morgen, ik duim voor een goed resultaat!

Nico, Esther, Sylvie (?) hoe gaat het spuiten?

Babeth ik vroeg me ook al af hoe je je door deze moeilijke tijd slaat, maar ik ben iedere keer weer onder de indruk van je kracht en wijsheid!

Hier helaas ook geen huisdieren, Vin had twee katten toen km hem leerde kennen, maar ben zo alergisch dat die naar een collega van mij zijn gegaan toen we zijn gaan samenwonen. Mijn ouders hebben wel allebei honden, maar heb bij allebei een strip met allergiepillen liggen, anders ben ik na eenhalf uur een wandelende niesbui.

Nou meiden, ik vergeet vast veel van jullie, maar denk aan jullie allemaal! Slaap lekker!

Geplaatst

Stuk beter, dank je! Eindelijk... Manlief was weer uit bed vandaag, ikzelf heb af en toe nog van die scheurende hoestbuien maar verder wel ok. We zijn wel blij dat dochterlief morgen weer naar school gaat, de vakantie heeft weer lang genoeg geduurd... back to work!

Geplaatst

Goeiemorgen dames,

voel jullie absoluut niet schuldig of lui tegenover mij...dat zit gewoon in me...ik doe al vanaf mijn 6e aan wedstrijdzwemmen (ben hier na 23 jaar mee gestopt) en daarna ben ik gaan fitnessen en de laatste 6-7 jaar geef ik hierin ook nog les...ik moet gewoon bezig zijn...dat is mijn Nico-time...zeg maar...hihihi...maar heel af en toe wil ik ook wel eens gewoon lekker thuis hangen door de week in de avond...en niet rond 7 uur nog ergens heen moeten gaan...zeker als het bijv. lekker warm buiten is en je zit gezellig buiten te genieten van een heerlijke zwoele zomeravond...hihihi...(zeg ik nu, terwijl het vannacht gevroren heeft als een weet ik wat)...

Kaartje...heel veel succes vandaag met de punctie!!! op naar een mooie oogst met minimaal 2 embryo's!!! gaat helemaal goedkomen!!

Sen...vanmiddag weer een fm...succes meid...benieuwd of er voldoende follikels zijn voor een iui!!!

Fren...lekker zeg...een spa-dagje en lekker gourmetten...altijd leuk zo'n spontane uitjes...nog 1 dagje...spannend...en dan mag je vandaag bellen...succes meis!!! ben benieuwd wanneer jullie gaan...hotel was toch al geboekt of niet???

Esther...ook jij vandaag weer aan de beurt met een fm...succes meid!!! gelukkig dat jullie toch doorgezet hebben, terwijl je je vorige week nog zo miserabel voelde! En wanneer zou dan de punctie kunnen zijn? deze week al??? gaat snel!!!

Henne...uh...Klaartje...en??? nog lekkere knuffels van je mannetje gehad???

San...wat fijn om te lezen dat het naar omstandigheden goed gaat met je moeder!! en dat ze nog zoveel mogelijk zelf kan en wil doen, spreekt alleen maar voor haar sterke wil en doorzettingsvermogen! Las op het wachtbankje dat je weer wat rozige afscheiding had vanochtend...heb al gereageerd, maar het kan heel goed zijn dat er een bloedvaatje gesprongen is, want alles is ja beter doorbloed nu (oei...merken jullie dat ik uit het zuiden kom, dicht bij de grens van Duitsland??? hihihi)...blijf positief meid en blijf lekker tegen jullie ukkie praten...het komt zeker goed en het blijft ook goed gaan!!!

Babeth...voor jullie is het een dubbele periode...de data van *Lars* en *Nick* komen dichterbij, jullie zijn zwanger. Logisch dat jullie nu ook veel hieraan denken. Maar ik ben ervan overtuigd dat jullie kanjers zeer zeker niet vergeten zullen worden...en dat hun brusje alleen maar heel erg trots op zijn/haar broertjes zal zijn...

Laika...vandaag de intake voor de 2e ivf...spannend...benieuwd wanneer jullie definitief mogen starten!! Hoe voel je je verder zo??? vind je het spannend om weer te beginnen? Heb je er vertrouwen in? Zie je er tegenop? Ik kan je meegeven...blijf zo positief mogelijk!!!

Caroline...gelukkig dat de ziekenboeg bij jullie weer aan de beterende hand is of zelfs al helemaal is opgeknapt...jullie meissie weer naar school...zal wel even wennen zijn zo zonder haar thuis, of niet?

Zaterdag gestopt met de pil...ben nu aan het wachten op de doorbraakbloeding...toch wel vreemd hoe je zoiets kunt vergeten, of vergeten is een groot woord...niet meer herinneren...en dan ga je terugkijken in de agenda van vorig jaar, wanneer dat de doorbraakbloeding toen begonnen was...ik weet nog bij de eerste IVF dat dit op dag 3 was, maar heeft gewoon super lang aangehouden...ws nog lichtjes aan het vloeien bij de startecho...en bij de tweede IVF op dag 2...en gestopt de dag voor de startecho...we zullen zien hoe het gaat...voel me nog steeds heel relaxed onder het hele gebeuren...

ga nu weer verder met werken...

liefs,

Nico

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Sylvie: 8 jan. start Puregon, 14 jan. FM

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de, bij gyn)

Sandra: echo 06-01-2011 (2e echo

Ursela: echo 18-01-2011 (1ste echo)

Geplaatst

Rubster heb even een nieuwe lijst naar boven gehaald, er waren wat meer aanpassingen gedaan.

Fran alvast voor morgen heel veel succes voor jou en je man dat er maar veel volle rietjes de vriezer ingaan.

Esther heft een echo, Kaartje krijgt een punctie wat is het lekker druk met behandelingen.

Ben zelf ook blij dat ik weer uit de verplichte wachtstand ben.

Sandra volgens mij is het een leuke maar emotionele dag geweest.

Mooie katten/poezen allemaal, ik zag een Dexter voorbij komen, languit op de grond en eentje van Sandra, de 2de foto, mooi beest.

Merk nu al aan mijn buik dat ik spuit, af en toe voel ik mijn eierstokken, had ik de vorige keer ook al vrij snel, niet vervelend maar aanwezig.

Lijkt wel of ik elke keer meer ga reageren op de hormonen.

Ooh ja het is voor een goed doel.

Geplaatst

Net terug van de punctie. Viel me weer erg mee (gelukkig). Met resultaat zijn we ook erg happy: 6 eicellen. Dat is meer dan we tot nu toe gehad hebben, dus ben helemaal blij. Donderdag tussen 10.00-11.00 uur worden we gebeld over het aantal bevruchtingen. Donderdagmiddag dan (hopelijk) de terugplaatsing.

Hang nu lekker op de bank met compu. Manlief is pannenkoeken aan het bakken, goed geregeld ;-)

Geplaatst

Pauze

Behandeling

Sylvie: 8 jan. start Puregon, 14 jan. FM

Zwanger

Babeth: echo 12-1-2011 (2de), 27-01-2011 (3de, bij gyn)

Sandra: eerste afspraak Gyn in Ned 19-01

sela: echo 18-01-2011 (1ste echo)

Mooi aantal eicellen Kaartje. Heel goed geregeld van de pannekoeken dat ze maar mogen smaken en jij daarna nog even lekker tukkie doen op de bank hihi.

Geplaatst

Fijn kaartje...dit heb je weer achter de rug! En nu op naar donderdag. Lekker bij komen vandaag (en morgen?)!

Sandra...hoe is het? Las dat je wat ongerust bent over evt. afscheiding?

Geplaatst

Kaartje...fijn dat de punctie is meegevallen!!! en 6 eicellen! dat is een hele mooie opbrengst! nu lekker genieten van je pannekoeken (mjam mjam) en dan terug de bank op om uit te rusten/bij te komen...

Geplaatst

Kaartje, wat fijn dat de punctie meeviel. En een mooie 'oogst', ik hoop dat ze allemaal bevrucht worden!

Klaartje, succes op je werk vandaag, hopelijk gaat je gesprek goed (over het overwerk).

Fren, nu nog maar 1 nachtje slapen. Succes morgen!!!!

En sen...veel follikels?

En laika vandaag de intake, gossie wat gebeurt er veel deze week.

Sandra, wat fijn dat je moeder goed kan praten. Zo te lezen is het aardig meegevallen...wat mooi, die foto in het lijstje, nog eventjes (nuja, zo'n 7 maanden) en dan kan er een babyfoto in het lijstje.

Babeth, ik moet ten eerste zeggen dat ik onder de indruk ben hoe goed jij je gevoelens onder woorden kan brengen en ze dan ook nog eens opschrijft en deelt. Ik vind dat jij heel goed bezig bent. Het lukt je om lars en nic een plaatsje te geven en ze niet weg te stoppen. Dat zou je ook niet willen maar soms is dit even noodzakelijk uit zelfbescherming. Jullie maken nu ook je eigen rituelen, zo bijzonder. Na het lezen van je inleg zou ik het liefst mijn armen om je heen slaan en je een hele dikke knuffel geven.

Nico, fijn dat je jezelf relaxed voelt eronder! Zet hem op!

Esther al helemaal uit de lappenmand? Krijgen jullie de pilot ook te zien?

Sylvie, zo begrijpelijk die tranen op startdag. Gaat het een beetje, heb je wel steun van je partner ondanks dat hij het niet zo zag zitten?

Wij zijn kattenmensen, altijd twee katten gehad. Eentje is helaas overleden afgelopen juli. Nu hebben we een kat die we eigenlijk geen van beiden leuk vinden. Erg he? Twee jaar geleden naar het asiel gegaan en gezegd, geef ons maar een kat die niemand wil. Toen kregen we hans. Opgegroeid bij een junk die verhuisde zonder de kat mee te nemen (of uit huis te laten). Daar heeft hij aardig gestoord gedrag aan over gehouden. Erg bang voor mensen. Hij probeert het wel, komt in de huiskamer, maar wil er meteen weer uit zodra we bewegen, wil er panisch uit. Plast soms recht voor je neus, op de krant bv, krabt aan alles, totaal gefocused op eten. Maar de blik van 'ik wil niet leven' is uit zijn ogen verdwenen en dat heel wat waard. Toen we nog de andere'normale' kroelkat hadden was dit geen probleem maar met alleen hans merk ik dat ik iets te veel op zijn gedrag fokus en dat is jammer. Merel is verzot op hans, zodra ze hem ziet gaat ze luid kraaien maar daar wordt hij natuurlijk weer bang van en rent weg.

Geplaatst

kaartje, fijn dat het meeviel, laat je maar lekker verwennen! Wanneer mag je bellen over de tp?

net nijmegen gesproken; morgen om 8.30 al melden! Vanavond dus alvast naar Nijmgen toe, Vin reageerde (uit zenuwen) een beetje nors; waarom zo vroeg al? Hij is niet echt een ochtendmens...

Geplaatst

Fran...fijn dat het tijdstip bekend is...dus vandaag al lekker naar Nijmegen toe...kan me er wel iets bij voorstellen, het vroege tijdstip en opstaan...hihi...op naar heel veel rietjes met bruikbaar zaad!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Andere puncties vielen me ook al erg mee, maar dit was de snelste van de drie. Verplicht daarna met kruikje nog even op de bank daar. Had toen en nu nauwelijks last. Moet mezelf nu dus dwingen om lekker rustig aan te doen. Voel me gewoon te goed. Hou me er maar braaf aan, anders heb ik straks misschien spijt. Ben heerlijk de hele week vrij. Had geen zin in op het laatste moment dingen regelen op het werk. Mezelf dus gewoon de hele week vrijgepland. Hopelijk dus een lekker relaxt weekje. Donderdag word ik tussen 10.00 en 11.00 gebeld of er 's middags een terugplaatsing is.

Fran, succes morgen!

Hoe is het met alle fm, intakes etc gegaan vandaag?

Geplaatst

Fran fijn dat je weet hoelaat...succes morgen! Spannende dag voor jullie!

Kaartje...fijn dat je geen last hebt. Ik moet eerlijk bekennen dat ik zo vlak na de punctie me altijd verre van happy voel hoor, kan slecht zitten en gaan staan. Half liggen wil het beste. Gek is dat hé dat iedereen dat zo anders ervaart. De dag erna is het vaak alweer een stuk beter hoor!

Maar wel goed op jezelf letten, sjouw jezelf nou niet voorbij vandaag! Heerlijk dat je de rest van de week vrij bent.

Bij mij ging het allemaal wat problematisch op het werk. Woensdag had ik een dagdienst maar heb ik dus weer een fm, werk nu een late dienst i.p.v. dagdienst. Opzich niks mis mee maar donderdag heb ik wel weer een vroege dienst, woensdagavond dus niet voor half1 in bed en donderdag om zes uur er weer uit...mwah...

Vrijdag moest ik ook werken maar ben ik eraf gehaald i.v.m. de punctie, zaterdag mocht ik ook nog thuis blijven en zondagavond weer een late dienst. Opzich zal het wel lukken hoor, maar de gedachte van een weekje vrij na de punctie is wel lekker kaartje, geniet ervan!

Geplaatst

Mooie opbrengst Kaartje en hopelijk ook 6 bevruchtingen, zou mooi zijn.

Ursela een kat met veel bagage, wel zielig voor dat beest, zou je de angst er nog ooit uitkrijgen?

Jeroen vindt het goed dat ik ben begonnen en snapt ook waarom dus die frons is van zijn voorhoofd, hihi.

Fran op naar Nijmegen, zal best spannend zijn vooral voor Vin.

Esther weer een druk schema voor de boeg. Kun je na te Tp wel rustig aan doen?

Geplaatst

Sylvie als ik een tp heb dan zal die op maandag zijn. Ik ben vrij t.m donderdag, vanaf dan moet ik gewoon weer vijf dagen werken. We zien het wel joh...

Geplaatst

Nou ben ik niet blond (zoals Esther inmiddels weet ;-)... maar wel een blonde actie vanmorgen. Had ik gewoon totaal niet door dat Esther en ik elkaar konden tegenkomen vanmorgen in het UMC. Hebben we gewoon samen in de wachtkamer gezeten en daar komen we nu pas achter. Jammer!

Esther, fijn dat je na de punctie niet hoeft te werken en na de tp wel een aantal dagen rust heb.

Ik doe het gewoon rustig aan hoor. Andere puncties had ik ook weinig last. Nu is het helemaal super, heb zelfs de extra pijnstilling niet meer genomen. Vorige keren voelde ik me na een paar uur toch wel goed beurs (maar was prima te doen). Nu voel ik me eigenlijk niet anders dan voor de punctie. Heb me gewoon bewust vrij gepland de hele week. Wil deze ronde gewoon zonder werkstress kunnen doen. Afhankelijk van hoe ik me voel ga ik gewoon gezellig af en toe thee drinken bij vriendinnen of zo. Morgen komt mijn collega een kopje thee doen. Ze is met zwangerschapsverlof en had toch niks te doen nu hihi.

Sylvie, fijn dat je man nu toch ook wel instemt met deze ronde. Wel handig, want zijn bijdrage is toch wel van belang ;-).

Geplaatst

Inderdaaad, spannende dag morgen Fren!!!!!!!!! Alle good vibes jullie kanten op >> toi toi toi!!!!!!!!!

Kaartje, super... rustig bijkomen nu.

Esther, had je de fm al gehad? Even gemist.

Ik ga gauw weer door meiden, xxx

Geplaatst

miki...druk baasje!

Ik heb de fm gehad ja, woensdag weer en ik vermoed vrijdag punctie!

Ja, actie hé van kaartje en mij, ik zag haar zitten toen ik de echokamer uitkwam, zij zat klaar voor de punctie. Wist natuurlijk niet dat zij het was maar dat blijkt nu dus...

Geplaatst

He Sterre, alles goed met de kleine??

Fran, voor ik het vergeet: heel veel succes morgen!! Kan me voorstellen dat Vin geen zin heeft om zo vroeg op te staan (ik ben ook geen ochtendmens) maar eenmaal in de auto valt het altijd wel mee. Bovendien hoeven jullie toch niet uit Amsterdam te vertrekken?

Spannend hoor, ben benieuwd.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden