Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hai meiden, lekker geslapen? Hoop allemaal wat fitter en vrolijker dan gisteren.

Even mijn frustratie delen. Ik wilde graag een indicatie krijgen van mijn cycluslengte dus ovulatietesten gebruikt. Omdat het niet voor een tp is heb ik normale gekocht, niet die dure digitale. En nu raak ik dus helemaal de kluts kwijt. Maandagochtend twee even dikke strepen. Leek mijn erg vroeg aangezien vandaag pas dag 14 is. Gisterochtend vergeten, savonds duidelijk een negatieve test. Vanochtend nog even voor controle: zelfde test als maandag: gewoon twee even dikke strepen! Moet ik daaaaaar nu weer mee? Troost mezelf maar dat het niet erg is, heb ze alledrie in de prullenbak gegooid en ga niet meer testen, maar raar is het wel.

En speaking of testen: de matcare testen die ik altijd gebruik zijn in de aanbieding: 3x3 voor de prijs van 2x3. Incl verzendkosten is dat iets van 17 eur nog wat voor 9 testen. Ik vind ze erg fijn, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Matcare.nl Geldt wel alleen vandaag.

Ga snel aan het werk, joehoe twee deadlines en een training vandaag!

Geplaatst

Vin...you're welcome...hoop dat de pijn ook vandaag zal meevallen!!! ws de champagne lekker? Op naar volgende week!!!

Klaartje...ik heb ovu-testen gebruikt toen ik nog niet wist dat ik allemaal die verklevingen etc had. Bij mij ging het allemaal echt precies volgens het boekje...begon te testen op die en die dag en precies op mijn piek had ik ook een positieve test (meestal 2 dagen)...dus dan knuffelden we er flink op los...heb het nog niet eerder zo meegemaakt als jij omschrijft...ik bestel(de) ze trouwens altijd via sensitest.nl ook de zwangerschapstesten...

Babeth...fijn dat je vandaag (?) naar DD mag voor een echo of vandaag bellen voor echoafspraak? in elk geval...gelukkig dat jullie daar terecht kunnen om alles uit te sluiten.

Vandaag niet zoveel zin...gisteren meetmoment gehad en tot mijn verbazing wel in totaal 4,5 cm kwijt (mn borst, taille, buik en heupen, maar bmi was weer 29, gewicht was ook weer omhoog...maarr....ik heb dus gewoon 1 kg spiermassa erbij gekregen door al die lessen van afgelopen week...

ik ga gewoon door met mijn eetschema. Deze week sport ik toch al iets minder, dus die spiermassa zal wel niet meer zoveel toenemen...

Ik ga het maar gewoon 'loslaten' mijn gewicht...kan er verder toch niets aan veranderen...

vanmiddag neem ik me lekker verlof...effe slapen...verheug me er nu al op...hahahaha...

fijne dag allemaal!

liefs,

Nico

Geplaatst

Eshter ik ben die aspirine gaan slikken vanaf de dag van de tp.

Hier nog steeds helder bloedverlies, alleen met afvegen. Toch maar even de huisarts gebeld. De assistent gaat overleggen met de arts wat te doen en of ik langs moet komen of bloed moet laten prikken. We hebben beide scenario's besproken. De goede en de slechte. Nou ik wacht het telefoontje maar "rustig" af.

Henne ik heb zelf ook geen goede ervaringen met die goedkope ovu testen. Ik kan die streepjes nooit goed aflezen. Maar ja om nou altijd maar van die dure digitale te kopen........

Succes met je deadlines en je training!!

Vin je hebt een hele prestatie geleverd!!!!! Mijn vriend heeft ook de Tese gehad dus weet precies hoe Fran zich gevoelt heeft. Laat je maar lekker verwennen. Jou fysieke prestatie zit er op. Heeft ook zijn voordelen, je hoeft niet meer te presteren onder druk op de dag van de punctie!!!!!!!!

Geplaatst

Even kort. Wij straks naar VU voor evaluatie, morgen presentatie op werk en vrijdag op vakantie!

@ Henne: LH testen zijn nog gevoeliger voor concentratieverschillen is mijn ervaring. Dus als hij niet maximaal is, dan kan in de avond het streepje een stuk minder zijn. Pas als de ene streep veel dikker dan de uitgangsstreep is, dan slaat hij mij mij in de avond ook pas uit. En ik heb ook met goedkopere testen soms dagen even dikke strepen en dan in ene pas echt een dikkere streep. Goedkopere testen vragen om vaker testen... helaas. Dus daar schieten we geen *&^(^* mee op.

Goed dat je naar DD kan Babeth!

Sen, ik probeer het voor mijn vakantie. Anders hebben we het er na nog wel eens over. Vandaag beetje beter?

Esther en Sylvia, goed gesslapen wel?

Fren, nog dronken van gister? ;-)

Succes iedereen!

Geplaatst

Testr ik hoop op een fijn evaluatie gesprek bij het VU straks. Oh lekker op vakantie vrijdag!!!! ben beetje jaloers hoor......

Geplaatst

Sandra wat zeggen ze over die aspirine? Dat heb je toch gedaan voor het innestelen, hoe lang wil je er nog mee door gaan? Je zei zelf dat het bloeden daar misschien van komt of heb ik dat nou verkeerd onthouden, is het niet beter om ermee te stoppen dan?

Waarschijnlijk ben jij inderdaad een van de vrouwen met veel bloedverlies tijdens de zwangerschap maar ik kan me voorstellen dat je steeds schrikt en er van baalt. Zwanger is geen bloed, dat wil je niet!

Succes!

Geplaatst

Het is normaal in Gent dat je de aspirine slikt tot 12 weken zwangerschap. Er is niet wetenschappelijk bewezen dat het helpt om de doorbloeding van de baarmoeder te bevorderen maar de prof rade het niet af. Ze zei het is niet bewezen dat het helpt maar kwaad kan het ook niet.

Ik ga niet stoppen hiermee zonder goed overleg. Stel dat het fout gaat dan zou ik me altijd afvragen of het daardoor komt snap je?

Geplaatst

goedemorgen,

Fren en Vin. Gefeliciteerd met de 4 rietjes. hebben jullie genoten van de champange

Sen1972, hoeveel clomid slik je per keer? Ik slikte 2x 50mg en dat ging goed. Maar als je een cyclus hebt die niet goed gaat, weet ik het niet.

Vandaag ga ik ook naar het VU, maar niet voor de ICSI. Heb een afspraak bij de internist. Uitslag van de echo (vervette lever) en het bloed. Ben benieuwd. De Intake staat al gepland, maar dat wil denk ik nog niet zeggen dat we mogen beginnen. We gaan het horen om 11.45 uur.

Sylvie en Esther Het zit jullie ook niet mee. Even sippen, maar dan toch ook weer de schouders eronder toch? Het is zwaar, dat weet ik ook. Maar waar halen wij toch die vechtlust vandaan om door te gaan?

Sta soms versteld.

Ik geef jullie allemaal een groepshug en tot later...

Ruby

Geplaatst

Mik, heel veel succes vandaag, wat een goed vooruitzicht, vrijdag op vakantie!!

Ruby, jij natuurlijk ook veel succes, ik duim dat jullie tóch doormogen.

Wbt de ovulatietesten, ik vond het ook een crime. Ik bestelde ze altijd via internet; sensitest, geloof ik 10 voor 10 euro ofzo. Worden direct de volgende dag in neutrale enveloppe door de bus gegooid.

Vin heeft nog steeds nauwelijks pijn en heeft goed geslapen, beter dan ik in ieder geval... Ik was zo bang hem vannacht een knietje te geven (wat ik nog nooit eerder gedaan heb, maar toch) dat ik weer op zolder geslapen heb: KOUD!!!

Sylvie, Esther, Sen, nieuwe dag, voelen jullie je iets beter dan gisteren?

Geplaatst

Vin we zijn trots op je prestatie, hopelijk heeft de champagne goed gesmaakt.

Miki veel succes met de evaluatie.

Sandra wat ontzettend klote dat je toch weer rode papiertjes hebt bij het afvegen. Misschien komt het wel door de aperine.

Sterkte meid, weer wachten.

Nico laat het los, leef in het moment, bla bla, even helemaal zen. Ik blijf het super vinden dat jij zo'n doorzettingsvermogen hebt met je gewicht, je bent een harstikke fitte vrouw die gezond leeft.

Zeikers in het zkh.

Klaartje ben helemaal niet van de ovu testen. Vindt het ook zo moeilijk omte zien met die streepjes, ga altijd twijfelen daarom haapy face CB liggen mocht het nodig zijn.

Esther hopelijk een betere dag.

Hier 3 uur geslapen vannacht en de rest van de tijd opgezeten om na te denken wat te doen. Alsof we nog niet genoeg problemen hebben gaat het maar door met stapelen.

wat een onmacht. Heb er nu zelf spijt van dat ik gestart ben met spuiten, maar het is nu niet anders.

Geplaatst

He Sylvie wat rot zeg dat je spijt hebt gestart te zijn. Kun je niet meer terug en alsnog een pauze inlassen???? Moeilijk hoor. Sterkte.....

Geplaatst

Ik spuit nu maar door en zie wel waar het schip strandt.

Misschien is al die afleiding wel goed als de tp is geweest en zaadkw redelijk is, geluk zit ook in een klein hoekje.

Geplaatst

Ben net teruggebeld en de huisarts wil me zien om 14 uur. Ben benieuwd. Nu toch ook wel een beetje zenuwachtig aan het worden.

Geplaatst

miki...heerlijk, nog even en dan lekker vakantie. Fijn vooruitzicht hoor! Hoelang gaan jullie?

Sandra...toch fijn dat de ha je even wil zien. Kan me voorstellen dat het wel weer spanning met zich mee brengt.

Sylvie...slechte nacht gehad dus...en veel piekeren...wilde dat we wat voor jullie konden doen.

Net terug uit utrecht van de fm. De follikels waren niet hard genoeg gegroeid...ik had er twee van rond de 16 mm en de rest eronder. Dus vergeleken met eergisteren bijna geen groei. Ze gaan overleggen en dan wordt ik vanmiddag teruggebeld of ik morgen nog een keer moet komen voor een fm. De punctie zal dan dus niet vrijdag maar ergens in het weekend zijn. Flink balen want ik had het net met het werk een beetje rond. Als ik morgen voor een fm moet dan kan ik dus niet werken en daar gaan ze echt niet blij mee zijn! Plus dat ik dan w.s. vrijdag wel zou kunnen werken maar ik was eraf gehaald omdat ik dan dacht de punctie te hebben en er was personeel teveel vrijdag dus dat kwam mooi uit. Bah, ik heb al het gevoel dat ze niet vrolijk van me worden op het werk en nu kunnen we alles weer om gaan gooien.

Plus dat ik niet snap waarom die rare follikels niet groeien!

Geplaatst

helaas weer even kort en snel.

Fran, van harte, wat een geweldig resultaat!!!!

Sandra, sterkte straks en maak je niet te druk he??

Voor de rest, nauwelijks bij kunnen lezen dus even succes voor de echo's, t spuiten, t wachten etc..sorry kan even niet anders ;-)

liefs Sab

Geplaatst

Oh Sandra, kan me voorstellen dat je een beetje zenuwachtig wordt. Maar eigenlijk betekent dit gewoon dat de arts je heel serieus neemt en wilt uitsluiten dat ze straks niet wat over het hoofd blijken te hebben gezien. Ik hoop dat je een geruststellend bericht krijgt straks!

En dan de meiden die in een dip zitten....Ik herken jullie frustratie en verdriet erg goed. Ik ben geen slow responder, je kunt zelfs wel zeggen dat ik een quick responder ben, maar voor mij heeft dat tot nu toe ook alleen maar ellende opgeleverd (ziekenhuisopname voor overstimulatie, een bbz waarbij mijn eileider is gebarsten, een miskraam waarbij ik 8 weken heb gebloed waardoor ik last heb gekregen van endometriose, een groeiende vleesboom vanwege alle hormonen). Nu ik deze week weer ga beginnen met alle hormonen, na 8 maanden ' rust' te hebben gehad, slaap ik weer slecht, maak ik me weer zorgen, en ben ik zo bang dat ik weer zoveel pijn ga krijgen, dat ik mijn lichaam kapot aan het maken ben, en dat ik aan het eind nog steeds met lege handen zit. De wens is zo groot, dat ik er alles vor over heb, maar de prijs die ik ervoor moet betalen is erg hoog. Ik vind het soms ook lastig voor mijn omgeving. Mijn vriend wil ook graag kinderen maar hij wil het allerliefst een mooie toekomst met mij. Als dat dan zonder kinderen is, dan kiest hij daarvoor. Hij vindt het vreselijk om mij pijn te zien lijden. En mijn ouders begrijpen heel goed dat ik deze wens heb, zelf hebben ze er ook heel lang over gedaan om mij te krijgen, maar dat ik er elke keer zoveel complicaties bij krijg is voor hun echt killing. Ze zijn erg bang dat ik mijn lichaam onherstelbaar beschadig.

Sja, ik word dus ook heen en weer geslingerd in mijn emoties; verdriet om mijn onvervulde wens, pijn om mijn lichaam, angst voor de toekomst, bezorgdheid vanwege de mensen om mij heen, wat is dit toch klote allemaal.

Ik heb ook nog geen idee wat ik moet doen als het allemaal niet lukt...

Pfft, nou, ik ga even een bak koffie drinken en mijn schouders weer onder deze dag zetten!

Liefs, Laika

Geplaatst

Grrrr zul je net zien dat het is weer is gestopt. Ga maar gewoon een beetje rotzooien hier in huis. Komt het weer terug dan weet ik zeker dat het komt door dingen te doen.....

Geplaatst

Esther en Laika wat een tegenvallers zeg.

Es het is vervelend wat je werk betreft, maar ja dit traject is ook niet echt van te voren te plannen.......

Laika ik hoop dat je wat rust in je hoofd en lichaam kan vinden om de volgende poging weer aan te kunnen. Sterkte meis

Geplaatst

Oh ja, en dan nu nog even een berichtje speciaal voor de follikels van Esther:

EN NOU GROEIEN, LUIE DONDERS!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden