Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Meisjes wat een rust hier, is iedereen van zijn Zondagse rust aan het genieten? nou fijne dag allemaal dan maar :) groetjes sab.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he meiden, voor mij een k*tdag.. negatieve test....

Syl, bij jou ook niet goed las ik... sterkte meid

heb zin om mezelf te begraven...

Geplaatst

Sen....balen meid....heel veel sterkte!!!!

Syl...balen dat het bij jou ook heeft doorgezet, de bongi...maar je had er al een beetje rekening mee gehouden...heel veel sterkte met de perikelen die jullie komende week te wachten staat met jullie zaak!!!

Ursula...ik meen dat jij me dit had gevraagd...in mijn ogen ligt het probleem bij mij bij de innesteling...2 keer wel een bevruchting gehad (resp. 2 en 4 embryo's) en de 3e IVF geen bevruchting 9van de 3 eicellen)...

draagmoeder kwam naar boven omdat het dan wel ons kindje is, van onze cellen (mits natuurlijk bevruchting lukt)...maar van de andere kant staat het hele verhaal van dat de draagmoeder de juridische moeder is me tegen...en de procedure is eigenlijk gelijk aan de adoptieprocedure...je adopteert eigenlijk je eigen kind...dat vind ik echt wel raar...

weet het nog niet van de 16e...ik laat het zo spoedig mogelijk weten...hou me maar op de hoogte van hoe en wat...

sen..nogmaals...een hele dikke knuffel voor jou!!!

we eten vandaag zelfgemaakte lasagna...en vandaag gaat de fles wijn op...hihihi...gisteren op de bank gestort in een onrustige slaap...

liefs,

Nico

Geplaatst

Sen....wat een k-nieuws. Ik kan het niet anders verwoorden. Het blijft zo oneerlijk en klote dat we er hier allemaal zoveel moeite voor moeten doen en dat we elke keer weer teleurgesteld worden. Heel veel sterkte!

Nico, over dat draagmoederschap. Zoals ik laatst had geschreven denken wij daar ook over. Groot luxe probleem bij ons is natuurlijk dat we al een mogelijke draagmoeder hebben. Het lijkt me ook heel raar om je eigen kind te moeten adopteren maar ik denk dat ik dat er wel voor over zou hebben. Wat ik lastiger vind aan het hele verhaal is dat je je kindje toch niet zelf gedragen hebt. Maar als ik dan moet kiezen tussen niet zelf dragen of helemaal geen kindje, dan is de keuze toch wel snel gemaakt. Hoe denk jij daarover?

Sylvie, wat vervelend dat je zo slecht slaapt. Ik herken het wel hoor, ik val meestal wel vrij snel in slaap maar als ik dan midden in de nacht wakker wordt, dan ga ik piekeren en malen en val ik niet meer in slaap. En dit heb ik vooral op werkdagen....ook heel fijn.

Wij gaan vanavond uit eten met mijn ouders, ze nemen ons mee naar de Thai, lekker als afleiding. En daarna ga ik met mijn moeder nog naar de bioscoop want ze wil graag Sonny Boy zien. Wordt dus een latertje. Nou ja, des te eerder is het wachtdag 10 na de tp voor mij....

Liefs, Laika

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom me graag aansluiten bij dit topic: voel me nu namelijk ook eindelijk weer 'pauze af, en in de race' ;-).

Heel wat meiden hier ken ik al van andere topics, het is zo jammer te lezen dat er nog steeds zoveel niet zijn waar ze graag zouden willen zijn.... Maar ik las dat er ook goede berichten zijn! Mooie zwangerschappen (babeth, ursula en sandra: gefeliciteerd!): daar trek ik me aan op!

Ik heb best een tijdje in de pauze stand gestaan, eerst door de miskraam in oktober, toen moest ik weer een paar maanden rust houden. Daarna zelf even een paar maanden gewacht, omdat we binnenkort gaan verhuizen uit China en teruggaan naar Europa: Ierland dit keer! We wilden wachten met de cryo terugplaatsingen totdat we daar wonen, want dat maakt het allemaal natuurlijk een stuk rustiger voor me. Ik ben trouwens ook een beetje bang geworden dat de lange vluchten (plus jetlag) na een terugplaatsing misschien wel slecht zijn geweest voor mijn zwangerschappen. Dus als ik na de volgende cryo terugplaatsing niet wil vliegen, dan peddel ik gewoon naar ierland ;-).

Ik moet nog goed terug gaan lezen hoe het hier met iedereen gaat. Maar nu eerst even een hart onder riem voor degenen die negatief getest hebben: esther, sylvie en sen: sterkte. Nico: toen ik jou verhaal las had ik echt zoooo met jullie te doen: Wat oneerlijk en wat ontzettend balen..... Op deze manier is het wel heel erg hard.... Het was jullie zo gegund!

Meiden: hier blijft het vuurwerk voor chinees nieuwjaar maar knetteren (was al afgelopen woensdag, maar het vuurwerk gaat twee weken door!!!!). Al dat geknal is om de boze geesten weg te jagen: ik hoop dat ze die van ons ook allemaal wegjagen!!!! Op naar een heel mooi en gelukkig jaar van het Konijn!

Liefs,

IVFSH!

Geplaatst

Hoi hoi,

Allereerst een dikke knuffel voor Sen. Getverderrie meid wat ongelooflijk balen. Waarom mag het nou niet een keer! Bah bah bah. Het is echt triest gesteld met het zwangerschapspercentage in dit topic :-( Hopen dat de drukte in maart/april met behandelingen wat meer resultaat op gaat leveren. Allemaal tegelijk meiden. Lijkt me wel een goed plan.

IVFSH welkom terug! Wordt het nu IVFIR? Als mijn aanname dat SH voor ShangHai staat klopt? ;-) Vind je het fijn terug naar Europa te komen? Lijkt me best weer een cultuurshock. Maar wel een stuk dichter bij familie natuurlijk! Wanneer denk je dat je met de cryo's kunt/mag beginnen? In maart/april gaan we hier allemaal zwanger worden heb ik net besloten, dus als je dan mee kunt doen... ;-)

B.t.w. ik ben een Konijn! Dus helemaal mijn jaar! Nog meer mensen hier uit 1975? Alle kindjes die dit jaar geboren worden zijn ook Konijnen, dus mamma Pluis gaat dit jaar haar Nijntje krijgen. In november ergens ;-) Heb alvast een grootverpakking ovulatietesten gekocht: 20 stuks!!! Waaahhaaa, dat meisje bij de Etos (heel jong ding) snapte er geen bal van hihi. Maar 20 is een stuk voordeliger dan de normale verpakking met 7. Ze zetten er dan op 'genoeg testen voor de hele maand, dus nu mis je de vruchtbare dagen zeker niet'. Ik denk dan: met goed rekenen kan ik hier vier maanden mee doen. Had zelfs al even snel bedacht dat wat ik over heb wel naar een vriendin kan LOL. Ja, ik heb tenslotte hooguit twee maanden nodig nietwaar?

Hmmm, wat heeft het blondeersel met m'n hersens gedaan vandaag? Heb dik twee uur bij de kapper gezeten! Heb nogal veel haar, dus highlights met folies duurt wel even. Als de laatste erin gaat, moet de eerste alweer uitgespoeld :-D Maar ik ben blij met het resultaat. Zo kan ik wel naast onze BN presentatrice de 17e. En ik ben er mentaal ook weer een beetje van opgeknapt, wat zoiets al niet kan doen he?

- Esther lekker geslapen? ;-)

- En Sandra hoe was het vanmiddag? Lijkt me best vreemd na al die jaren niet zwanger nu visite met kinderen te hebben terwijl je weet dat jullie eindelijk ook een kleintje verwachten. Ik weet nog dat ik zwanger heel anders tegen m'n neefjes en nichtje aankeek. Net of ik meer van ze kon genieten (nog meer, want ben gek op ze).

- Laika, jij houdt het nog vol? Morgen als ik het goed heb 14 dagen na de punctie? Voor mij altijd D-day...de duimen draaien hier!

- Nico, weer aan het opkrabbelen. Meis, ik heb zo met jullie te doen.... Overigens vroeg ik me hetzelfde af als Ursela. Als het aan de bevruchting (eitjes/zaad/combinatie) ligt, dan heeft een draagmoeder toch weinig meerwaarde? Want niet innestelen hoeft niet aan jou te liggen, zoals ik laatst ook al bij Esther zei. Vaak netselt het niet in omdat het embryo niet goed genoeg is, dus dan zou het bij een ander ook niet lukken. Het blijft gewoon zo moeilijk, je zoekt naar mogelijkheden, oplossingen, antwoorden, hoop! Een draagmoeder of eicel-/zaaddonatie lijkt mij een moeilijke en grote stap. Of wij het zelf zouden doen kan ik niet zeggen. We doen nu al meer dan ik ooit wilde voor het zover was....

- Sab, fijn dat je knie beter gaat. Misschien lopen we straks idd gelijk op. Als deze maand niet doorgaat, verwacht ik rond 20 maart een cryo tp. Overigens ben ik makkelijk herkenbaar in de wachtkamer: ik heb een cameraploeg bij me :-D

- Sylvie hoe was het gesprek vandaag met de advocaat? En hier zijn we de wind ook wel zat hoor, het giert gewoon achter het huis langs, je wordt er langzaam gek van. Bij het winkelcentrum is het altijd al winderig, nu moet je echt knokken om overeind te blijven. Fran, jullie zullen letterlijk wel lekker uitgewaaid zijn ;-)

Wij hebben de week van 21 maart allebei vrij genomen. Weten nog niet wat we doen. Evt. dus een tp, daarna misschien een paar dagen een huisje oid. Moeten we nog maar eens uitzoeken als we iets meer weten.

Lieve meiden, geniet van jullie avond. Lekker gegeten allemaal (hier rijst met brocoli en zeebaars)?

Liefs,

Henne

Geplaatst

He IVFSH...welkom terug...zag dat je al een paar keer had meegelezen...ierland wordt het nu dus...leuk...dichter bij huis dus...goed dat je even eerst op rust wilt komen en gesetteld wilt zijn...een verhuizing hakt er toch altijd in...succes in elk geval met de cryo's!!!

Henne en Ursula...tja...zo heb ik het inderdaad nog niet bekeken...ik ga er misschien heel naïef vanuit dat de innesteling bij de draagmoeder wel zal lukken...maar idd als de embryo niet goed is, dan zou het bij de draagmoeder ook niet veel effect hebben.

Laika...als ik dan de keuze zou hebben, dan zou ik voor de draagmoeder kiezen...als ik echt zeker wist dat ik zelf geen kinderen kon baren, of een zwangerschap tot volle term kan brengen...

Syl...alles goed gegaan met het gesprek???fijn dat het een vriendendienst is!!!

Sab...jippie...het gaat weer iets beter met je knie...das mooi!!!

Henne....tja...als je nu nog je ei zou missen, dan weet ik het ook niet...hahahaha...succes meid!!!

Wij hebben onder het genot van de zelfgemaakte lasagna onze vragen opgeschreven die we morgen gaan stellen..ook hebben we het al een beetje erover gehad hoe en wat verder...we willen wel al in maastricht vragen of ze willen bespreken of wij een 4e ivf/ICSI kunnen doen, maar wel ook dat we ons ook ergens anders oriënteren...en we gaan toch even een pauze inlassen...dat heeft ons de vorige keer goed gedaan en ook met het oog op die drie maanden termijn van je lichaam voorbereiden met vitamines e.d....

zo lig je nog als een zielig hoopje in bed je tranen en je longen uit je lijf te huilen en zo ben je alweer bezig met verder kijken...hoe sterk en veerkrachtig kan een mens eigenlijk zijn??? Ik sta er toch weer een beetje van versteld...dit had ik niet verwacht...maar goed...eerst maar eens afwachten wat ze in maastricht te zeggen hebben morgen...

fijne avond allemaal!!!

liefs,

Nico

Geplaatst
Hey Babeth, ik ben optimitisch ingesteld maar kan ook enorm goed doemdenken! Dus als ik mijn eisprong niet voel en nu ook niet heb kunnen zien/meten. Dan kan ik meteen denken, hey wat als ik geen eitjes meer heb..zoiets..en zouden er altijd aanwijzingen zijn dat er iets niet goed is? Of kan het ook zomaar niet goed zijn zonder aanwijzing, ik weet t niet....wel lief van je om een hart onder mijn riem te steken :-) Geeft moed.

Syl, zondagtarief? pfewwww ;-)

Sab, bij mij was het net andersom, ik voelde mijn eisprong eigenlijk nooit, toen ik hem ineens voelde dacht ik er gaat vanalles kapot van binnen, dit is niet goed!!! zo zie je maar....

sterkte!!!

Geplaatst

"mamma Pluis gaat dit jaar haar Nijntje krijgen", ik vind 'm zo leuk Henne!! Geweldig bedacht weer! Ik heb een aapje en wil heel graag een konijntje erbij!

Het is ook ongelooflijk hoe sterk en veerkrachtig wij hier allemaal zijn Nico. ik denk dat ook vaak, altijd krabbelen we weer op en kijken vooruit, pfff... Ben benieuwd naar jullie gesprek, succes meid!

Geplaatst

hoi meiden

Nico, ik ben trots op je en inderdaad, het ene moment ben je een hoopje ellendne en het andere moment vind je de kracht o verder te kijken, dan is er weer vechtlust zeg maar.

succes meid!

Henne, jij gaat helemaal de show stelen de 17de, fijn te horen dat het bezoek aan de kapper je goed gedaan heeft!!!

Sen, wat een ontzettend pieeep-bericht, verdorie zeg!!!! wordt echt tijd dat de groene golf door gaat zetten, veel sterkte lieverd!!!

Laika, een gezellig druk programma en wat leuk met je moeder naar de film, het lijkt mee een mooie film alleen aan mij momenteel niet besteed, zit alleen maar te brullen.

Esther, jij hebt het ook gezellig gehad en het menu van jou klinkt er aanlokkelijk moet ik zeggen, hmmmmmm carpaccio

Hier was het vanavond pasta met een lekkere champignonsaus en verse zalm, super!

Ivfsh, bedankt voor de felicitatie! wat goed om te lezen dat je weer naar Europa komt, en dan Ierland, wat een verschil, kijk je er naar uit?

Vind het altijd wel bijzonder om te lezen hoe mensen zo kunnen verkassen, ik ben zelf erg honkvast zeg maar.

Kan me voorstellen dat het je ook een beter gevoel geeft om na een tp niet meer zo lang te hoeven vliegen, wie weet kan het helemaal geen kwaad maar je gaat overal aan denken he?

Succes in ieder geval met alle voorbereidingen voor de verhzuizing en aansluitend de tp!!!

Caroline, een mooi streven hoor, allemaal met een wondertje in de buik,en wat er eventueel nog meer zit :happy3:.

Syl, wat elllendig dat je nog steeds zo slecht slaapt, voor mij moeilijk voor te stellen dat je je nog staande weet te houden, ik heb veel slaap nodig (ook als ik niet zwanger ben)

Kun je misschien iets op natuurlijke basis gebruiken om misschien wat beter te slapen? pas goed op jezelf hoor!!

fijne avond allemaal, ik ga dadelijk even BVV kijken, zla me wel weer gaan ergeren maar ja....

Geplaatst

Sen wat klote zeg, gaat niet goed hier met testen.

Sterkte.

Laika altijd fijn op werkdagen niet slapen. Zal aan je denken vannacht.

Nico de wijn was hopelijk lekker met de lasagne. We houden je op de hoogte voor april.

Ivfsh jullie komen weer naar onze rondzond, nou ga bijna dan. Zal wel weer even wennen zijn. Zal je het eten niet mussen, ben zelf gek op Aziatisch eten dus.

Hier ook een konijn Henne, goed jaar 1975.

Babeth hoor jou idd vaak over veel slapen. Moet zeggen dat ik ook echt mijn slaap nodig heb maar je leeft nu jn een roes en je moet door.

Verder hier dus erg vermoeiende dag. Vandaag ongi goed doorgezet met heel veel krampen. Was vanmorgen al bezig met het avondeten had dus eters. Toen ging mijn auto kapot en dat is die nog steeds. Morgen ochtend om 09.00 kapper maar even afzeggen. Heb echt lopen schelden buiten met een flinke huil/lach bui, hoe genaaid kun je worden door het leven. Gesprek was op zich goed maar neemt niet weg dat het er somber blijft uitzien zakelijk wat ontzettend zuur blijft.

Lig nu uitgewrongen op de bank wachtend wat deze nacht me nu weer gaat brengen. Als man maar slaapt vind ik even belangrijker, ik zal morgen hele dag plat liggen met krampen.

Fijne avond, welterusten allemaal.

Geplaatst

owww Sylvie, echt alles tegelijk! wat een ellende zeg.

Ik snap we wat je bedoelt met dat je door moet (en gaat) maar jeetje, het is erg veel allemaal!!!

ik hoop dat de pijn van de menstruatie enigszins meevalt en dat je wat kunt slapen / rusten

liefs

Babeth

Geplaatst

Hi Meiden,

bedankt voor het welkom :-) Om even snel te reageren op jullie vragen: ik denk dat ik het eten inderdaad bijna het meest ga missen, haha, zo lekker hier!!! We hebben heel veel zin om naar ierland te gaan: goed om weer aan iets nieuws te beginnen. Het contrast zal super groot zijn: van een stad van 18 miljoen naar een 'dorp' van 150.000: best een verschil, maar daar hebben we juist zin in: veeeel meer natuur en rust! Mijn nickname staat inderdaad voor IVF ShangHai :-).

Ben vorige week al gestopt met mijn baan, dus nu even de tijd om alles voor te bereiden voor de verhuizing.

Nico: ben erg benieuwd hoe je gesprek vandaag gaat: met welke arts spreek je? Ben ook erg benieuwd hoe jullie het verder aan gaan pakken.

Henne: mooi zo: Mama Nijn :-) Ik ben ook vast van plan een konijntje te krijgen: TP is eerste week maart, dus het zou moeten kunnen :-) Ben zelf een slang.... Mijn broer krijgt binnenkort een kindje en hij en zijn vriendin zijn beiden konijnen: dus das dadelijk 1 grote familie pluis :-).

Sylvie: balen balen balen: ik hoop echt dat het tij binnenkort zal keren voor jullie!!!

Groetjes!

Geplaatst

Ivfsh welkom terug. Heel veel plezier met het voorbereiden op de verhuizing terug naar Europa en natuurlijk jullie konijntje wat gaat groeien in jou straks!!!!!!!

Henne, lekker he naar de kapper. Ik vind ook dat jij je konijntje verdient!! Ik heb gister genoten van mijn achter neefjes en nichtjes. Ik geniet nu idd net iets meer van ze, het is net even anders. Volgend jaar hebben we niet met het zelfde clubje 7 maar 9 kindjes rond ons!!!! Was wel helemaal moe gisteravond, we zijn ook nog niks gewent hihi.

Sen er zijn geen woorden voor. Sterkte samen, schreeuw het hier maar uit tegen ons. We zijn er voor je......

Nico ik hoop dat je wat wijzer wordt van je evaluatie gesprek. We zijn met zijn allen idd heel buigzaam en kunnen zo veel meer aan dan we van te voren denken...

Syl ik hoop dat je lekker hebt kunnen slapen voor de verandering.....

Wij vandaag de nekplooi meting en de bijbehorende bloedtest. Maak me er niet druk om maar ben toch benieuwd. Zou een vruchtwaterpunctie erg eng vinden mocht de kansberekening in ons nadeel vallen..........

Maar wel weer lekker kindje kijken!!!!!!!!!

Geplaatst

Sandra veel plezier met kindje kijken.

Verder kan ik het wel van de daken schreeuwen :clap2:want ik heb geslapen, wat heerlijk. Wel veel wakker geweest maar te moe om na te denken.

Jeroen heeft ook wat beter geslapen. Kapper is afgezegd, dadelijk de ANWB bellen en de rest op de bank hangen met krampen, hele weekend gewerkt dus ik mag vandaag rusten.

Wat een verschil als je slaapt en het humeur wat je hebt.

Geplaatst

Lekker Sylvie dat je geslapen hebt. Succes met het wachte op de ANWB.

Hoe is het hier!

Ik heb zo'n chaos in mijn hoofd. Ben gaan twijfelen. Vooral omdat het VU heeft gezegd dat het gewoon de laatste behandeling zal zijn. Moeten we voor adoptie gaan, of pleegouder worden. Houdt me wel bezig. Ga straks de apotheek bellen en vragen of de medicijnen al compleet zijn.

Je weet natuurlijk nooit hoe je lichaam reageert. men zegt wel 6 tot 8 weken na de lucrin wordt je pas bongi, maar ik ben Ruby en ik ben anders dan de andere mensen. Ik heb al een paar dagen pijn in mijn onderrug. Dus kan best wel eens zo zijn.

Morgen naar de Fysio en woensdag weer een weegmoment. Ben benieuwd. Gisteren bij vrienden gegeten. Lekker biefstuk met veel sla en gekookte aardappels/opgebakken Verder toch een beetje ijs gegeten. Hebben er overdag wel rekening mee gehouden. Dus zal wel goed komen. Vandaag weer in het regime.

Meiden allemaal veel succes en hou je haaks....

Geplaatst

Sen, wat ontzettend jammer (grote understatement). Gaat het een beetje?

En sylvie ook al geen succes. Pfff waar is dat rotstokje gebleven?

Rubster, warom wil het vu niet doorgaan na deze poging? We gaan natuurlijk heel hard hopen dat het niet uitmaakt omdat deze succesvol zal zijn!

Ivfsh, leuk om weer van je te horen. Heb regelmatig aan je gedacht. En de ierlandplannen al in kannen en kruiken. Ik snap je gevoel helemaal wbt de vluchten na tp. Ondanks dat het nergens op gebaseerd is vind ik het altijd eng klinken, vliegen na een tp. Het is wel een lange reis met de boot, misschien een vakantie in schotland als reispauze plannen? ik vind de westkust geweldig. Glen affrick, skye, rum....

Wat leuk dat het zo goed gaat met de zwangerscap van je broer/schoonzus, zeker omdat het ook voor hun geen makkelijke weg was. Wordt je dan voor het eerst tante?

Babeth, aan welke boer erger je jij dan?

Geplaatst

Jeetje, wat gaat het slecht met ons estafettestokje :-(. Sterkte Sen en Sylvie.

Voor ons weer even pauze. Op 4 mei intakegesprek in Duitsland. Ben erg benieuwd.

Pauze

Caroline: binnenkort cryo poging (ovulatietesten)

Fren: 21 feb infogesprek/ 25 feb prikinstructie / maart start isci 2

Henne: wachten op bloeduitslagen 23 feb, daarna cryo's (of stiekem toch al in feb???)

Rubster: wachten op ongi. Daarna meteen ICSI poging

Sab: intake 3 maart

Miki: in apr een cryo poging, tenzij onderzoeken Gent+DD aanleiding voor uitstel geven

Esther: orienteren op nieuwe poging

Kaartje: evaluatie Amersfoort 14 februari, intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging

Sylvie: begin maart opstarten ivf

Spaatje: 17 februari gesprek MCK

Behandeling

Sen: 7 feb. testen

Laika: 9 februari testen

Zwanger

Babeth: 16-2 plaatsen cerclage, 24-2 + 10-3 controle gyn, 14-3 20 weken echo (met 18w)

Sandra: 7 feb combinatietest bij gyn

Ursula: 28-2 (20 weken echo, met 18 weken)

Geplaatst

Ursula, mijn ei productie is niet denderend. Nu gaan we met 300.. gonal f starten en dan kijken of dat super wat opleverd. als dat wel goed gaat komt er een derde poging. Zoniet dan zijn we klaar na de 2e poging. Maar dan ga ik wel naar een ander ziekenhuis voor de derde poging hoor!!!

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Rubster, hopelijk brengt die hoeveelheid gonal f heel veel mooie rijpe eitjes op. Wat heb je de vorige keer gehad? Ook gonal of iets anders? Ik zou ook naar een ander ziekenhuis gaan mocht een derde poging nodig zijn.

Geplaatst

Hey meiden!

Allereerst Sen...hoe gaat het nu met je? Wat een teleurstelling weer! Sterkte met het verwerken hiervan.

Kaartje...dus jij hebt al een afspraak in dd? 4 mei duurt nog wel even, heb je daar geen moeite mee? Ik merk in elk geval aan mezelf dat ik zsm weer door wil. Ook niet handig hoor, beetje impulsief! Maar je hebt in elk geval weer een datum waar je naar toe kunt leven. Ik ben wel erg benieuwd naar jouw ervaringen tzt.

ivfsh...welkom hier! Ik zag soms dat je wel regelmatig her en der meelas maar niet reageerde. Fijn weer wat van je te horen. Wat een bijzonder leventje hebben jullie trouwens zeg...paar jaar china, nu naar ierland! Super om zoveel te mogen zien of niet? Ierland lijkt me trouwens ook fantastisch! Ben benieuwd hoe je het daar gaat vinden. En die tip van ursela kan ik helemaal in mee komen...schotland is prachtig om een tussenstop te maken!

Maar jullie gaan dus straks ook weer starten. Vind je het moeilijk en erg beladen na jullie miskraam?

In elk geval succes met het afronden van de laatste dingen in china en met jullie verhuizing!

Rubster wat een overwegingen moeten jullie maken en wat moeilijk lijkt me dat! Ben, net als ursela, wel benieuwd waarom het vu niet verder wil. Misschien heb je dat al wel eerder verteld hoor, sorry dan ben ik het kwijt.

Henne...heerlijk een bezoek aan de kapper! Dus jullie gaan de 17e filmen met anita? Ben wel erg benieuwd hoe dat gaat zijn. Bij ons is het momenteel even rustig. Ik moet eerlijk zeggen dat dat wel prettig is hoor. Ik merk bij mezelf dat het wel echt een extra lading er bovenop legt. Ik vind het fijn dat we nu even echt een beetje afstand kunnen nemen. Er komen nog verschillende filmmomenten maar ik geloof dat er andere koppels zijn die nu eerder in de race zijn. Prima dus!

Sandra...leuk dat je een fijne dag hebt gehad. Wat ik me wel afvraag is op wat voor manier je nichtjes en neefjes een andere dimensie krijgen nu je zelf zwanger bent? Ik had het daar juist gisteren met mijn zusje over. Ik merk dat ik juist omdat wij geen kinderen hebben, meer bezig ben en gevoel heb bij mijn neefjes en nichtjes dan mijn broers en zussen die zelf kinderen hebben. Op het moment dat je zelf kinderen hebt dan is dat je focus en als je ze niet hebt dan zijn de neefjes en nichtjes je focus. Lijkt mij in elk geval. Ik ben benieuwd hoe jij dat ziet?

Sylvie...heerlijk dat je lekker hebt geslapen meid! FIjn hoor! En nu lekker een dagje sylvietijd! Geniet ervan!

Gisteren een dagje met familie opgetrokken. Mijn zusje confronteerde me met het feit dat ik mezelf terug trek van de familie. Dat is ook wel zo, normaal bel ik mijn zusje elke dag even en nu niet. Ik ontwijk ze een beetje. Niet dat ze me dat kwalijk nemen maar ze maken zich zorgen. Ik merk ook dat ik, als ik vrij ben, geen behoefte heb aan van alles en nog wat. Momenteel trek ik me terug en zit ik het liefst alleen thuis. Er zitten ook zoveel emoties en er is zoveel verdriet in me. Ik vind het gewoon moeilijk om andere mensen onder ogen te komen en helemaal mijn familie die het direct aan me ziet. Ik wil niet praten momenteel, ik wil op mezelf zijn. Ik heb geen zin om elke keer al die emoties naar boven te moeten halen. Moeilijk hoor.

De twee meisjes van mijn zusje kwamen me gisteren een knuffel geven. Ik zei ze dat ik zoveel van ze hield. Tja...zei er één...dat kan ook niet anders tante Esther, jij hebt ook geen kindje waar je zoveel van kan houden en wij houden ook heel veel van jou dus dan moet je dan maar heel veel van ons houden. Wij blijven altijd heel veel van jou en oom Gerard houden hoor! Ook later!

Nou ja...dat zijn zulke jankmomenten! Ik hoor ook van mijn andere zussen dat mijn neefjes en nichtjes echt met ons bezig zijn en zich realiseren dat oom Gerard en tante Esther geen kinderen hebben en daar erg verdrietig om zijn.

Kort verhaal lang makend...geloof dat ik in de afgelopen jaren nog nooit zoveel verdriet en emoties in me heb gehad over onze kinderloosheid dan nu, in deze periode. En daar maak ik me een beetje zorgen om. Ik wil niet depressief raken ofzo!

Geplaatst

Hoi Esther, het gevoel van terugtrekken is herkenbaar en ook normaal tot op een zekere hoogte.

Het verdriet wat je nu voelt de onmacht die daarbij hoort is overweldigend. Jullie hebben veel beslissingen genomen wat met jullie kinderwens te maken heeft.

Eerst besloten om te stoppen, dan besloten voor weer een poging en vervolgens weer een poging erachteraan. Nu aan het kijken waar je de volgende poging wilt doen.

In de tussentijd omgaan met weer 2 teleurstellingen.

Bij je familie kun je helmaal jezelf zijn en dat kan ook heel moeilijk zijn als het om je emoties gaat.

Wat ik bedoel met tot op een zekere hoogte is als je dadelijk merkt dat je werk niet meer lukt en dat je moeite krijgt met het dagelijks functioneren je echt aan de bel moet trekken.

Ik persoonlijk vindt het fijn om soms met iemand te praten waar je zelf geen emotionele band mee hebt. Ik zweer bij therapie. Jeroen en ik hebben dit ook samen gedaan, niet alleen over kinderen maar over alles.

Nu alweer 2 jaar geleden maar je kan er veel aan hebben.

Pas goed op jezelf Esther.

Geplaatst

Ik ben onder begleiding van de anwb met een accu naast me op de stoel en kabels uit de raam naar de garage gereden.

Dynamo is doorgebrand waandaar de rook onder mijn moterkap, ben benieuwd hoeveel dit geintje gaat kosten.

Geplaatst

Esther, vind het zo rot om te horen dat je zo verdrietig bent op dit moment. Ik snap het helemaal. Maak me er dan soms juist zorgen om dat ik dat niet heb. Zelf heb ik na ronde 2 een enorme dip gehad en ik merk dat ik het nu gewoon veel beter kan hebben allemaal. Zou het niet ook goed zijn om nu even een pauze in te lassen, zodat jullie weer een beetje bij kunnen komen? Voor je gevoel wil je het liefst zo snel mogelijk door om zo snel mogelijk zwanger te worden, maar zorg dat je daarbij jezelf niet voorbij loopt.

Ik kon eigenlijk al eerder terecht in Duitsland (half april), maar had heel handig een afspraak gemaakt op een dag waarop ik zelf echt moet werken en waarop mijn man in het buitenland zit. Niet erg handig dus. Vanmorgen dus even gebeld om de afspraak te verzetten. Ik heb de afspraak gemaakt op een dag waarop ik toch al vrij ben. Dan hoeft alleen mijn man wat te regelen met zijn werk. Dr. S. was bovendien nog 2 weken op vakantie. Nieuwe afspraak is dus in mei. Zelf vind ik het wel prettig om even een tijdje ertussen te hebben. Even mezelf richten op gewoon mijn leven en niet alles alleen maar laten draaien om onze kinderwens. Ik ben er uiteraard wel mee bezig, maar die adempauze hebben we gewoon nodig. Volgens mij gaat het verder in Duitsland ook allemaal wel snel als je eenmaal gaat starten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden