Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

geloof me of niet maar ik heb geen zijden sjaaltjes! hi hi

Wel een beetje irritant die keelpijn, ik heb het nu al twee weken op en af.

Henne wat balen zeg dat die ovu test maar niet positief worden!

Geplaatst

Henne wie weet wat er vannacht gaat veranderen, wel fijn dat je ook test met een test die een streepje aan moet geven, zelf vond ik het altijd al een geruststelling als ik al een licht streepje zag, al werd ie natuurlijk niet snel genoeg donker voor mijn gevoel. Met zo´n smiley test is het zeg maar alles of niets. Ik zou dan bang zijn iets gemist te hebben denk ik.

Nou ook een mooie bak van de Tuinen, raak je toch niet van in de stress he ;-))

wel grappig die huis tuin en keukenmiddeltjes, mijn moeder kent er ook veel omdat zij overgevoelig is voor reguliere geneesmiddelen, bij keelpijn gorgel ik met afgekoeld gekookt water waar wat (zee)zout in opgelost is, het zuivert en verzacht.

Ik heb het even opgezocht wat die enge streptokok, bah bah, 1:5 is drager!

Geplaatst
daar ben je drager van. Henne heeft een keer een goed stukje hierover geplaatst...of een link geloof ik

Het zit in elk geval in je darmen

Volgens mij was dat deze link: http://www.ogbs.nl/

Ik mail (nog van het oude Babyboomforum) met een groepje meiden waarvan er eentje dit ook heeft gehad. Alleen wisten ze dat vooraf niet en hun dochtertje is ontzettend ziek geweest, heeft weken op de IC gelegen en nog een jaar daarna mocht ze niet naar de opvang e.d. om infecties te voorkomen. Heel heftig. Bij haat tweede zwangerschap heeft ze idd antibiotica gehad tijdens de bevalling. Dat is helemaal goed gegaan gelukkig.

Geplaatst

Die pannekoeken zijn al op hoor. Het waren er 3 dan heb ik echt wel genoeg.

Zat zo achter de pc geplakt dat ik net bijna letterlijk onder de douche gezet ben met de dreiging dat ik anders geen appelbol bij de thee krijg straks hihi. Heerlijk schoon en weer achter mijn nieuwe eigen laptoptje.

Geplaatst
Volgens mij was dat deze link: http://www.ogbs.nl/

Ik mail (nog van het oude Babyboomforum) met een groepje meiden waarvan er eentje dit ook heeft gehad. Alleen wisten ze dat vooraf niet en hun dochtertje is ontzettend ziek geweest, heeft weken op de IC gelegen en nog een jaar daarna mocht ze niet naar de opvang e.d. om infecties te voorkomen. Heel heftig. Bij haat tweede zwangerschap heeft ze idd antibiotica gehad tijdens de bevalling. Dat is helemaal goed gegaan gelukkig.

Ja, precies, volgens mij mag mijn collega blij zijn dat het nu is ontdekt, ze smste me net dat haar zus het ook heeft en die is over een week uitgerekend dus dan kan ze goed zien hoe het er allemaal aan toe gaat.

Geplaatst

Goedeavond allemaal,

Ga een keertje vroeg naar bed en kijk 's avonds even hier kan ik gelijk 5 pagina's doorlopen! Hebben jullie (lees de dames die op de dag reageren) niets te doen of zo..... tjonge jonge.... Dit is voor de arme ziel die "gewoon" moet werken niet bij te houden ;-)

Hier de hoofdpijn na een goede nachtrust weer vertrokken, gelukkig. Dus geen paracetamolletjes genomen, ben geen pillenslikker en nu helemaal niet! Weet dat het kan, maar liever niet. De enige pil die erin gaat is Puur mama en die moet er goed voor zorgen dat de weerstand goed blijft. Mijn tripje naar Utrecht was lichtelijk nostalgie, aangezien ik 8 jaar geleden nog in Utrecht werkte. Dus enigzins vertrouwd maar ook ontzettend veranderd. Maar de trein reed tenminste zonder problemen, met de auto ga ik echt niet voor de lol naar Utrecht. Dan sta ik vanaf thuis tot aan Utrecht vast in de file, één rechte weg (lees A12) en alleen maar opstoppingen.

FF onderbreking, net de Hey Claire clear blue reclame op de tv, brrrr de rillingen op mijn rug....

Zit hier heel hard te duimen voor Miki en IvfNL dat zij zich toch echt bij de zwangeren gaan voegen. En volgens mij was er nog eentje die in onzekerheid zit, sorry heb zoveel pagina's doorgenomen dat ik die naam nu niet herinner.

Voor de zieken onder ons: BETERSCHAP!

Geplaatst

babeth heel veel mensen zijn idd drager maar drager zijn wil niet zeggen dat de bacterie actief is. Dat hij actief is komt een stuk minder vaak voor hoor.

Mijn zusje is ook drager. Haar derde zwangerschap is hierdoor misgegaan. Sindsdien houden ze haar goed in de gaten en wordt haar urine regelmatig op kweek gezet. In het begin van haar zwangerschap was deze bacterie actief en na drie ab kuren niet meer. Vorige week hebben ze haar ook weer gekweekt omdat ze zoveel harde buiken heeft (ze kan momenteel eigenlijk alleen maar op de bank zitten). Morgen krijgt ze hier de uitslag van.

Mijn zusje is na die zwangerschap ook alleen maar onder ab bevallen

Geplaatst

Dublin ik heb idd niet veel beters te doen overdag. Normaal werk ik ook maar nu dus "lekker" niet.

Kan je niet zeggen dat dit topic niet actief is zeg maar.

Idd ook vanuit het zonnige Zeeuws Vlaanderen (overdag dan) veel beterschap voor de zieken en ik hoop dat iedereen inclusief ikke eens lekker kan slapen.

Ik ga afsluiten voor vandaag en nog even lekker bankhangen.

Truste voor straks en tot morgen

Geplaatst

Dublin ter mijn verdedeging ik ben tijdelijk gehandicapt waardoor ik niet veel kan behalve tv kijken en laptoppen. Als ik werk ben ik eigen baas en aangezien wij een opvolger willen voor ons (zinkende) imperium moet ik het ivf forum goed bijhouden, klinkt geloofwaardig genoeg volgens mij....

Sandra genit van je appelbol, ik ga onder de douche met jullie kado, vandaag is weer alles zuiver dus ik wil extra lekker ruiken.

Mijn eten was niet goed genoeg om te noemen.....

Geplaatst

hi hi....ik ga me ook verdedigen...

ik werk onregelmatig en ben dus regelmatig door de week vrij. Zo af en toe heb ik dan een niks moet alles mag dagje en dan ben ik vaak op het internet te vinden...

Geplaatst

Hiephoi, ik ben gewoon verslaafd aan jullie :-) Er werk parttime, 6 uur per dag. Ben elke dag voor en na werk wel ff op het forum.

Spekaing of work....moet er morgen wel om negen uur zijn dus snel naar bed. Truste!!!

Geplaatst

Jeroen zit momenteel bij een raadsvergadering in Rotterdam over onze failliete klant. Kan het volgen op internet, had eerder niet de puf om te kijken. Wat is politiek een vies spelletje.

Geplaatst

weltrusten Henne. Slaap lekker en succes met je laatste dagje. Ik hoop toch dat je test morgen positief gaat zijn en dan op naar een terugplaatsing!

Meiden ik ga er ook een punt achter zetten voor nu. Ga nog niet naar bed hoor...eerst nog een wijntje drinken (of twee)...

morgenochtend gaan we op tijd weg. Dus tot maandag denk ik.

Ik wil Ivfsh wel heel veel sterkte wensen. W.s. heb je een moeilijke dag achter de rug. Hoe is het met je? En heb je misschien nog getest?

En nico en miki...meiden toi toi toi...wat zou het wat zijn zeg als het nu eens goed zou zitten!!! Sterkte met de zenuwen!

Geplaatst

trusten dames!!! en Esther, heel veel plezier!

Syl, is het niet lastig om online te volgen, ik bedoel dat je je helemaal doodergert?

Geplaatst

Vroeg naar bed allemaal hier, heel verstandig, ik ga ook zo.

Francis, ik zag in een ander topic dat jij het lange protocol weer gaat doen en dan ergens in mei de punctie en TP verwacht? Zou wat zijn als we, bijna anderhalf jaar later (!) weer samen oplopen... Sjonge, nu ik dat schrijf lijkt die spanning in december 2009 zo kort geleden... pfff. Wel balen dat het zo ver heeft moeten komen hoor!

Welterusten allemaal!

Geplaatst

Haha, een aantal dames die idd veelvuldig bijdragen voelen zich geroepen tot de verdediging... Meiden is nergens voor nodig. Vind het zelf super dat dit er is! En dat maakt dat anderen hele verhalen, tips voor het eten, verzorgingstips, vakanties en andere spannende dingen ook mee kunnen lezen. Er kan namelijk niet gesproken worden van een rustige thread!

Zo wie is de mol gekeken en ondanks dat morgen mijn een keer in de 2 weken deeltijd is zal ik toch maar verstandig doen en ook zo mijn bedje in kruipen.

Slaap lekker voor straks voor iedereen die nog op is. En voor de nachtbrakers onder ons hoop dat jullie het gezellig hebben!

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: neig naar vijfde poging, maar ja, leeftijd, geld...

Behandeling

IVFSH: 4 maart tp van 2 cryo´s

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp rond 21 maart

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Roestvlek, ondanks dat jullie nu heel andere dingen aan je hoofd hebben, de gezondheid van je man, toch een goed gesprek gewenst morgen!!!

liefs

Babeth, ik ga nu ook slapen.....trusten :sleepy2:

Geplaatst

Pauze

Fren:wachten op ongi, aanmelden volgende cyclus! (april)

Sab: bellen voor uitgangsecho (eind maart)

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Esther: 26 maart start 6e icsi

Kaartje: intake Dusseldorf 4 mei

Nico: orienteren op nieuwe poging, kopie dossier opgevraagd. Gesprekken bij Geertgen 30-3 en DD 27-5 en dan beslissen

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging

Guusje: 22 maart gesprek ferti arts voor 2e poging

Roestvlek: 18-3 evaluatiegesprek, hierna ???

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Denk eind mei?

Behandeling

IVFSH: 4 maart tp van 2 cryo´s

Dublin: cryo poging, tp 15 maart.

Henne: cryo poging, tp rond 21 maart

Rubster: waarschijnlijk tp rond 29 maart. 24 maart folikelmeting

Zwanger

Ursula:

Babeth:24-3 controle gyn + 28-3 20 weken echo (met 20w)

Laika: 23-3: 3e echo (met 10w1d)

Simba: 30-3: Pretecho

Witje: 04-4 (20 weken echo, met 20 weken 2 dagen)

Ik dacht dat ik mijn tekst hier had aangepast? Nou ja, nog maar een keer gedaan. En nu echt welterusten!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden