Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Fran maa ke je niet gek, elke situatie is anders, probeer er blank in te stappen. Moeilijk weet het maar ik weet het.

Heel veel plezier in NY en je mini rondreis en een hele fijne verjaardag. Gezellig samen met Vin decadent vieren.

Babeth fijn dat je met rust gelaten wordt door het uwv, vindt het nare mensen daar. Maar je bent nu al vooruit aan het plannen. Zou het ook rustig aankijken en tzt een beslissing maken.

Hebben ze anders niet iets van thuiswerk, papieren uitzoeken ofzo als je weer aan de slag wilt. Merk nu zelf dat thuiszitten echt vervelend is. Niet ziek ziek maar niet mobiel. Dat gaat vervelen.

Sandra heb je daarna nog geslapen, en die boterham met pindakaas, nou moet kunnen hoor.

Ruby weer de eerste Deca, even uit mijn hoofd, de mmm is weer begonnen.

Henne zal toch niet dat de extra vitamines je eisprong "veranderen". Maar als ik zo even tussen de regels mag doorlezen denk ik terug aan 2 andere dames hier die ook zaten te wachten op hun eisprong die maar niet kwam.

Als je iets heel graag wil duurt of lijkt het misschien langer te duren.

Nico vindt het ook heel spannend worden voor jullie, normaal loop jij toch altijd goed. Ik heb vaker klachten dat ik ontregeld ben na behandelingen maar jij niet.

ZOu toch wel perfect zijn als dit hem zou worden.

De rest weet ik even niet meer, probeer even wat te stoffen, 2 wk geleden hier voor het laatst gepoetst.

Jeroen heeft nog wel de stofzuiger gepakt en de wc gedaan en gewassen maar op wat honde haren na is het hier nog redelijk schoon.

3 jaar lang een werkster gehad en nu heb ik ze nodig en heb ik geen werkster meer. Morgen is schoonmamma er weer misschien wil zij hier gaan soppen.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

Henne, wat ellendig, bij jou blijft de eisprong uit.Ik kan me niet voorstellen dat de B6 of het foliumzuur invloed heeft, tenminste bij mij nooit aan de hand geweest. Na de bevalling was mijn cyclus wel een stuk langer geworden maar dat had niets met de vitaminen te maken volgens het zkh en de huisarts.

Ellendig, ik hoop voor je dat je vandaag of morgen een smiley ziet, dan ben je tenminste gerustgesteld dat je niets gemist hebt en kom je ook niet in de knoei. Ben benieuwd of je met de schommelstoel thuiskomt.....

Syl, wat betreft het UWV, ik hoor er vaak nare berichten over en mij man heeft er beroepsmatig nogal eens mee te maken maar ik moet zeggen, ik had nu een andere contactpersoon maar echt, niets als lof.

Na de bevalling zijn ze zeer correct geweest en begripvol, totaal niet pusherig en ik sprak die man toen iedere 6 weken telefonisch, ik hield hem op de hoogte etc. Nee hoor, echt goed gedaan. Vervolgens ging ik in januari 80% werken en toen de dame van het UWV contact met me op wilde nemen nam ze eerst met personeelszaken contact op, ze had nl. eerst mijn dossier gelezen en ze wist niet op wat voor manier ze me kon treffen zeg maar. Vervolgens belde ze mij en was ook weer een prettig gesprek.

Wat het werk betreft, ik kan echt vanuit huis niets toevoegen, alles gaat viaeen systeem en dat kun je niet vanuit huis aan, mijn email kan ik thuis inlezen maar omdat ik er nu al een tijd uit ben komt er ook weinig tot niets aan nieuwe dingen binnen. Leveranciers weten inmiddels dat ik er niet ben evenals de collega´s van andere vestigingen.

Maar het gekke is ik verveel me verder niet hoor, ik moet ook heel veel liggen dus dan is de bank de aangwezen plek met het gevolg dat ik zo vertrokken ben, jeetje dat een gezond mens zoveel kan slapen, maar ja, dat doen de katten en de hond ook haha.

Nee zonder gekheid ik ben altijd erg verknocht aan mijn werk, ook erg betrokken maar nu ben ik echt genoodzaakt mijn gemak te houden en ik ben blij dat het me lukt. Ik wordt gelukkig wel op de hoogte gehdouden over nieuwe ontwikkelingen/projecten en waar mogelijk denk ik mee.

Ik kan me voorstellen dat het voor jou erg moelijk is, je wilt zo snel mogelijk je steentje bijdragen, logisch hoor!!!

Fijn dat je schoonmoeder morgen komt, al is het maar voor de afleiding!!

Ivfsh, mocht je dit nog lezen, veel sterkte met de uitvaart vandaag meid!

Nico, jeetje wat zenuwslopend!!! eng he dat testen, nu heb je ergens natuurlijk hoop en dat voelt ook weer fijn....ik duim voor je meid!!!

Geplaatst

He Spaatje...was jou helemaal vergeten...fijn dat je een goed gesprek bij de psych hebt gehad....hoop dat je hieruit de inspiratie en motiviatie kunt halen!!!

en treffend je omschrijving: zo gegund en wat kun je het niet uitstaan....denk dat velen van ons ook zo erover denken...

Ruby....vandaag de gonal erbij....succes meid! gelukkig dat de deca er zonder moeite in ging!

liefs,

Nico

Geplaatst

Hmm het UWV gaat mij volgende week maandag weer bellen. Ach maak me er niet druk om, werk therapeutisch en dit is zo geregeld met mijn leidinggevende. Die kan een week later niet bij de afspraak van de bedrijfsarts zijn en ze zei buik vooruit en dan ziet ie het wel hihi.

Kan me voorstellen dat er soms heel bot gereageerd wordt zeker als het allemaal telefonisch gaat. Dan is het soms allemaal zo moeilijk uit te leggen. Mijn motto is eerlijk zijn en als ik het er niet mee eens ben ga ik terug naar mijn leidinggevende en zoek het dan gewoon hogerop. Zit toch zeker niet voor niets thuis!! Wilde dat ik kon werken, maar ja kan niet alles willen.

Geplaatst

Meiden, ik ben nog helemaal niet lekker (bloed uit holtes o.a. maar wel wat aan het werk)... dus hou het helaas weer ff kort.

Hier had ik wel even hoop weer, maar de zwangerschapstesten blijven negatief. De ovutesten werder weer dikker, maar dat kan denk ik komen door die Suprefact die toch de hypofyse stimuleert (en daarmee FSH en LH genereert). Het is nu wel 2 weken na de eisprong, nog niet ongi, maar mag wel stoppen met de medicatie. Ook al schrijft dr. Scholtes uit DD dat de Suprefact in deze dosis de ongi niet tegen houdt. Hij zegt wel dat de griep/verkoudheid wel oorzaak zouden kunnen zijn voor het niet slagen. En hij adviseert verder om volgende maand hormoonmetingen te gaan doen in 2e helft cyclus. Moet alleen ff uitpluizen waar ik dit kan doen dan.

Henne, hoop dat de smiley snel komt! Bij mij was de streep inderdaad echt dikker toen ie een smiley geeft.

Geplaatst

Het ligt ook vooral aan de wg ook hoe het uwv mensen benaderd. Heb 8 jaar bij een arbodienst gewerkt en als de wg het er niet mee eens is proberen ze ook de artsen achter zich te krijgen.

Heb ook een blauwe maandag voor het uwv gewerkt, toen nog GAK en dat was geen pretje. Als je zag hoe mensen telefonisch behandeld werden, zeurden ze dan werden ze echt waar onder op de stapel gegooid om te behandelen. Ben na 1 week opgehouden, toen werd ik gebeld dat ik toch echt maar terug moest komen want anders zouden ze mijn ww aanvraag lang laten duren maar ik viel toen onder Cadans. Zo dat is echt allemaal lang geleden. Uiteindelijk heb ik altijd gewerkt en nooit ww aangevraagd. Maar wat een mentaliteit daar.

Babeth goed voorbeeld doet volgen dat slapen, haha. Dan heb je het ook nodig. En toch fijn dat je betrokken wordt bij het werk en dat je je niet verveelt.

Fijn dat het contact goed is met het uwv, had ook niet anders verwacht met deze situatie.

Sandra je zit niet voor je lol thuis en het werk dat je doet is toch ook uit eigen initiatief? Denk niet dat ze daar moeilijk over doen.

Geplaatst

Miki, goed dat je contact hebt gehad met Scholtes en dat bloed uit de holtes klinkt niet best!?/pijnlijk en akelig. Verdorie zeg.

Ik kon hormonale bloedafnames via het zkh. laten doen maar niet ieder ziekenhuis werkt er aan mee of brengt de kosten apart in rekening.

Weet je ook waar je op moet laten prikken? en hoe vaak? Ik weet dat het Oestradiol (E2) niet overal regelmatig gemeten wordt, op veel locaties slechts 1x per week, een vaste dag. als je dan bv. net na die vaste dag laat prikken duurt het al gauw 8 dagen voordat je de uitslag van dat hormoon hebt.

Verder zou je kunnen probere om het via je huisarts te regelen, dat je een aantal formulieren krigt die al ingevuld zijn waar je dan zo mee kan laten prikken.

Heel veel beterschap en vooral succes!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Sylvie je hebt gelijk hoor, er speelt vanalles en op een bepaalde manier hebben ze een machtspositie. Van de andere kant krijgt het UWV ook te maken met onwillige mensen en "profiteurs" zeg maar.

Sandra, het uwv zal je niet echt iets gaan verplichten hoor het is meer dat het door het UWV ook geaccepteerd wordt dat je (tijdelijke) arbeidsongeschiktheid het gevolg is van zwangerschapsgerelateerde klachten. Stel je voor dat het UWV er anders over denkt dan zullen zij jou loonkosten niet compenseren aan je werkgever.Zelf zul je er niets van merken, maar je hebt ook al een apraak staan bij je arbo arts. Vaak neemt het uwv het advies van de arbo-arts over.

Syvlie Cadans, dat ken ik wel ergens van, jeetje een aanslag op mijn geheugen haha

Geplaatst

Henne ik weet hoe je je voelt! Maar weet je nog bij mij? Kwam ie alsnog op dag 16, terwijl normaalgesproken altijd dag 12 of 13 is... Dus, hou vol, komt echt wel (kan ik het ook eens zeggen...).

Geplaatst

Cadans is ook al heel lang geleden.

En idd er zijn teveel profiteurs en ik heb het ook over 15 geleden of zo. Daarna zijn er ook allemaal cursussen gekomen hoe om te gaan met mensen en daar zullen ze veel profijt van hebben :-0

Geplaatst

Testr wat rot dat je zo ziek bent. Kun je dan niet beter lekker in je bedje kruipen??? Beterschap hoor!!

Nee maak me ook niet druk om het UWV of de arbo-arts. Ik zeg maar zo, knappe arts die mij aan het werk zou (durven) zetten hihi. Nee gekheid op een stokje. Er zitten volgens mij idd profiteurs tussen maar ja die heb je overal en het lijkt me ook niet makkelijk het kaft uit het koren te zoeken. Ieder zo zijn vak nietwaar??

Geplaatst

Update meide, de dokter schrijft: "Als de LH test pos is dan zou ik adviseren een bloedtest op hCG + E2 en Progesteron te doen, want er bestaat een duidelijke kruisreaktie tussen het zwangerschapshormoon hCG en LH."

Mijn pa haalt me op, zo maar even doen dan...

Geplaatst

ow meid!!! wat spannend!

Fijn dat er nog een terugkoppeling geweest is, ik weet niet waar je gaat laten prikken maar in enkele ziekenhuizen/diagnostische centra duurt de uitslag van E2 (Oestradiol) even....

heel veel succes, dat ze maar met name het HCG snel bepalen...

liefs

Babeth

Geplaatst

jemig MIk, wat spannend!! Als dit lukt gaat het hele forum aan de superfucked! Oeh, ik hoop zo dat je snel iets hoort!

Ga jullie wel missen hoor, va as zaterdag. Misschien wel allemaal zwangere dames als ik terug ben, zou dat mooi zijn zeg!

Wbt het tese-bericht; ik heb al eerder gevraagd of ze iets konden zeggen over de kwaliteit, maar dat kon helaas niet. Nou ja, we wachten wel af. Ik moet niet veregeten het nr van nijmegen in mn agenda te schrijven - zul je zien dat ik in amerika ongesteld wordt en dan middenin de nacht vanwege het tijdsverschil moet aanmelden... lekker handig!

Geplaatst

Het is een spoedtest geworden, dus benieuwd of oestradol ook al zo snel komt. HCG zit erbij, maar daar verwacht ik zelf niets van (anders was de thuistest toch wel positief???).

Fren, fijne vakantie en super verjaardag gewenst. De laatste voordat je mama (inspe) bent!

Geplaatst

Testr wat spannend!! ik duim toch voor je!!! verdoei wat komt je ziek zijn toch op een slecht moment....ik ben echt nooit ziek en beide keren dat ik ziek was (2009 en 2010) was ik zwanger.

Maar goed, kan toeval zijn maar ik blijf duimen!!

Fren, ellendig he van dat zaad, we houden het erop dat het een incident is hoor! noteer het nummer maar meteen voordat je het vergeet....owwwww alvast veel plezier in USA!!!

Geplaatst

ha mik, moet helemaal glimlachen van je opmerking. Het zou toch wat zijn dat ik volgend jaar om deze tijd al een kindje in mn armen heb... Nou ja 'al'...

Geplaatst

Ja Fren, ik flapte het er zo uit. Solly :) Maar het zou wel eens mooi zijn, nu is het jullie beurt!

En jij ook Syl-vie, En Henne, en... Esther... en DE REST! Ik ook graag. :)

Vanaf 14u zou het er zijn, maar huisarts denk ik pas vanaf 15u bereikbaar. Net nog clearblue +je geplast, lijkt toch wel ietsiepietsie iets te doen. Ik voel me ook heel raar. Steeds meer pijnlijke borsten, enorm gespannen buik. En het bruin is gestopt....

Naja, het is toch vast nix. Want in het VU zeggen ze dat je op je NOD minimaal 60-80 HCG dient te hebben. Dat haal ik nooit zo! Maar als ik nog utrogestan erbij moet proppen, plat moet, what ever: IK DOE HET!

Geplaatst

Spannend hoor Miki, deze ontwikkelingen...

Fren je hebt toch maar een mooie baan jij! Leuk combineren met een tripje met manlief, tralala... Veel plezier en je mist ons echt niet hoor, daar heb je helemaal geen tijd voor!

Geplaatst

Lieve mik, zoals ik het begrijp is er wel een begin toch? er kan maar door een hormoon een + je komen,... maar goed dat weet jij ook.owww wat spannend, ga je nog over enkele dagen een nieuwe bloedafname laten doen?

Geplaatst

Het lijntje is zo flimpsy, maar goed ik ben ook zo'n ervaren speurneus geworden! Het zou een beginnetje kunnen zijn, maar mnisschien wel wat laat. Ook al had ik maandag in ene wat kietelsteekjes links die ik vreemd vond. Wellicht was dat de late innesteling en is de aanmaak net begonnen. Hope so... Maar ienieminie streepjes geloof ik niet meer zo hoor. Ik wil nu eens de realdeal!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden