Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Stort vannacht weer die voortent in.

Ik heb trouwens stickers voor 16 april want ik moet nog steeds denken en kijken voor de namen wie wie is.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames

ik kom gauw even spieken voordat ik naar bed ga

Syl wat ontzettend balen dat jij niet op september gerekend had, ief natuurlijk dat Jeroen rekening houdt met jou wat je lichamelijke belasting betreft. Wijs denk ik om het even te laten rusten.

Goed idee trouwens van die stickers!

Sen hoe gaat het nu met jou?

Caroline, het is inderdaad erg hard afgekoeld ineens, maar wat was het lekker weer zeg!

Zo te lezen was het weer eventjes slikken, en wat je zegt, het is zó oneerlijk......knap overigens dat je het durfde te vragen.

Ik was straks even ingedommeld en toen mijn man vroeg een witte of een zwarte...ik wist niet waar hij het over had en reageerde met wit, nu heeft ie een Ipad voor me besteld, wat een schat!!!

Ben echt enorm verrast.

Geplaatst

He meiden,

Ook ik heb van het mooie weer genoten vandaag, wel goed ingesmeerd gelukkig (auw Syl!).

Syl, he bah, september is nog wel heel ver weg zeg, denk dat dat er nog een mogelijkheid is dat je het toch nog eens met hem kunt bespreken?

Babeth, wat een topkado zeg, enorm leuk!

Henne, hoe gaat het met jou?

Wij hebben vandaag maar gelijk een zomerse maaltijd gegeten: salade met mais, paprika, komkommer, tonijn en ei met een simpele dressing van balsamico azijn, olijfolie en peper en een kaas-uien stokbroodje erbij. Was erg lekker.

Ik duik zo maar mijn bedje in....!

Geplaatst

Verjaardag was top! Enige minpuntje was m'n vader: die was erg snel weer weg. Was ook zonder z'n vrouw. Gister belde hij of z'n stiefdochter + aanhang mee kon komen en heb toen heel eerlijk (te eerlijk?) geantwoord dat ik dat liever niet had. Nu maar hopen dat een en ander niet met elkaar te maken heeft, onze band is net een beetje beter...

Slaap lekker!

Geplaatst

Meiden ik ben er nog. 't Gaat goed, maar ben wel echt even met mezelf bezig. Binnenkort weer meer. Denk aan jullie!

Liefs,

Henne

Geplaatst

Goedemorgen!

Fren fijn dat je een leuke verjaardag hebt gehad, jammer dar je vader vroeg weg was, lastig hoor zo met "aangewaaide" aanhang maar knap dat je eerlijk bent geweest...

Nog gelukt met de koffie?

Henne, Groot gelijk!!! Neem alle tijd

Liefs Babeth

Geplaatst

Roestvlek hoe gaat het met je? Gekomen van de grootste schrik na de inbraak? Gaat je bezoek aan spanje nog wel door???

Groetjes Babeth

Geplaatst

Fran wat jammer zeg. Misschien heeft het niets met elkaar te maken.

Leuk Babeth een iPad, en welke kleur???

Henne heel goed even tijd voor jezelf.

Het hier geregend echt niet normaal wat een herrie, wel gezellig als je binnen zit.

Geplaatst

Syl geregend??? Hier is geen druppel gevallen gisteravond of vanacht. Had er wel een beetje op gehoopt, P heeft gister gras gezaaid dus kunnen wel een kleine beetje vocht gebruiken de komende dagen, niet te veel dus stuur maar door die wolken hoor.

Fijn dat de feestjes zo gezellig geweest waren. Caro aan de drank? lekker toch, lekker geslapen ook daardoor?? Balen dat je weer net tegen zo'n makkelijk zwanger-wordt-vrouw aan gelopen ben. Ze kunnen er soms ook zo luchtig over doen.

Fran jammer van je vader, goed dat je eerlijk bent geweest over zijn vraag over stiefdochter en kids. Die kunnen toch beter een keer komen als het geen verjaardag is??

Babeth gaaf een ipod!! Lieve man heb je maar dat wist je ongetwijfeld wel.

Henne meis ik denk aan je. Denk maar zeker lekker aan jezelf en aan J, hoe is hij er nu onder? Hou vol (lekker makkelijk gezegt, maar moeilijk uit te voeren)......

Hier heerlijk geslapen vanacht, gister werd het rond 18 uur ineens koud buiten. Vandaag weinig op de agenda, lekker rustig dus..

Geplaatst

Syl een witte, maar daar was dus niet echt over nagedacht maar was als ik echtcwakker was geweest ook mijn keuze...

Sandra hij is inderdaad een schat! Ook zonder dat cadeau hoor haha. Hier heeft het overigens ook geregend ik heb er alleen niets van gemerkt, nu schijnt de zon weer.

Misschien had Ik het al eerder gevraagd maar hoe Lang blijven jullie nig in jullie tijdelijke woning?

Laika ik las je recept van gisteren ... Klinkt erg lekker zeg en echt zomers

Geplaatst

Goeiemorgen,

Hier vannacht ook een paar hevige buien, ach wel lekker voor de tuin en in bed heb je er geen last van. Helaas werd ik om 5 uur wakker (van de kat die moest plassen) en ik voelde me niet erg lekker. Een uur wakker geleden en daarna gelukkig nog een tijd geslapen maar nu strontverkouden en keelpijn! Zucht... ik voelde al een beetje een rauwe keel gisteravond, iets te lang buiten gezeten en daar waren ook allemaal kinderen en ouders met snotneuzen die je toch gaat zoenen op zo'n feestje... Rustig aan doen maar vandaag.

Bedacht net ineens dat we morgen naar het zh moeten! Gesprek over poging 4 en 5 en opnieuw bloedprikken. Bleh, nu helemaal geen zin in, maar als ik afbel duurt het misschien weer een tijd voor we terecht kunnen dus toch maar gaan.

Henne, groot gelijk, je hoeft hier niet te komen als je geen zin hebt hoor! Ik zie dat 5a definitief mislukt is, ben je al ongesteld geworden (of heb ik een bericht gemist?)

Ga zo maar eens douchen... zit nog in mijn nachthemd en huisbroek...

Geplaatst

Caroline weer verkouden, bah maar troost je half nederland heeft er last van.

Babeth wij blijven tot ongeveer eind dit jaar in onze tijdelijke woning. P zegt dat we er met de kerst inzitten. Ik wacht het wel af. Er zijn geen bijzonderheden met de bouw dus die gaat gestaag door en ook geen vertragingen gehad met de kou. Wij gaan dus 2 x een babykamer inrichten, hoewel we in deze woning niet teveel gaan doen. Wat plakplaatjes op de muur om het op te leuken en daar blijft het bij. In de nieuwe woning gaan we een leuk behangetje op de muur doen waarschijnlijk.

Hier ook potdichte oren. P is gedempt stof aan het zuigen is wel appart gehoor. Net even heerlijk lang onder de douche gestaan. Eigenlijk schandalig lang.

Geplaatst

Esther, goed nieuws voor jou. Nu al 8 follikels! Op naar dinsdag. Heb je last van de hormonen?

Jammer dat het filmen bij jullie verder ook al niet is door gegaan. Krijgen jullie daar dan ook een reden voor waarom ze stoppen?

Vind je spreuk over hoop trouwens ontzettend mooi!

Sandra, deze week voor jou al de 20 weken echo. Gaat snel zeg.

Caroline, hoe was de straatbarbeque? Genoten en lekker gegeten? Wat een weer zeg!

Fren, geluk is je ongeluksdag voorbij. En hoe was je feest? Ben ik wel erg benieuwd naar!

Rubster, herken je klachten wel. Zet jouw buik zich ook zo gelijk op tijdens stimuleren en na de punctie. Had bij mezelf het idee dat het door de endo kwam. Als het echt niet te doen was, nam ik paracetamol. Verder dronk ik veel water en probeerde ik zo vezelrijk mogelijk te eten. En natuurlijk rust nemen als dat kan!

Sterkte en op naar een positieve uitslag. Mijn duimen draaien!

Guusje, voel je je al wat beter? Rustig aandoen vandaag. Misschien lekker met een plaid en een goed boek op de bank? Beterschap!

Sylvie, begrijp dat jij je ook al niet lekker voelt. Pijn van de spanningen om jullie kinderwens en de stress om de zaak of ? Vertel alleen wat je wilt hoor. Sterkte en beterschap!

Sen, wat een lekker recept en snel klaar. Hoe is het met jou?

Babeth, wow, je man die een ipad voor je bestelt! Lucky you! Dat maakt het uitslapen weer wel goed toch? Maar hoe werkt zo'n ding nou want ik zie mensen er "overal" mee zitten. Moet je zo'n ding dan niet eerst ergens aansluiten? Ja sorry, ben echt a-technisch.

Henne, heel goed dat je tijd voor jezelf neemt. Nogmaals heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Gisteren naar het zwembad voor het afzwemmen van mijn neefje. Werd opeens uit het niets erg emotioneel. Gelukkig kon ik het verbergen door snel weg te lopen. Verder had ik echt veel last van de warmte in het zwembad. Ben in 1 uur tijd 4 keer naar buiten gegaan. Maak me nu ook weer zorgen. Eerst dat veel te pittige eten, toen de warmte van het zwembad. Zou dat kwaad kunnen?

Verder lekker op terras gezeten. Alleen enorme hoofdpijn, vond mijn buik erg rustig dus kreeg daar weer de stress van. S avonds opeens flinke steken in mijn rechterzij. Brr... was het maar vast de 18e.

Gisteravond trouwens spontaan in slaap gevallen toen ik thuis kwam. en voor het eerst sinds lang doorgeslapen op 1 keer plassen na.

Schijnt bij jullie de zon? Hier is het grijs.

Fijne dag voor iedereen!

Geplaatst

hoi dames

Caroline, wat rot dat je niet fit bent, vandaag lekker rustig aan, wat pararcetamols en dat je vannacht maar goed slaapt, wellicht kijk je dan ook anders tegen het gesprek morgen aan. Tcoh ook wel weer spannend en wat je zegt, als je afzegt wie weet hoe lang het dan weer duurt....

zeg, maakt jullie kat je wakker als ie moet plassen? ow hellup moet er niet aan denken haha

Beterschap!!!

Zara, dat pittige eten zal voor je zwangerschap echt geen kwaad kunnen hoor, alleen je darmen zijn misschien wat opstandig? met warmte zijn de berichten verdeeld....ik heb warme baden totaal vermeden, maar in principe kan een bad van max 37 graden geen kwaad. Maar was het water niet gewoon normaal maar ervaar jij het nu anders oiv. alle hormonen?

Ik wordt bv. alijd al helemaal naar van de chloorlucht, tenminste bij een binnenbad.

Wat je "technische" vragen over de ipad betreft, ik heb me er niet in verdiept maar mijn man zegt dat het werkt (wifi?) haha heb er ook geen verstand van hoor als ik maar bepaalde sites kan bereiken.... ,-))

Helaas is het zonnetje hier ook weg.

Vandaag echt rustig aan doen, gisteren was wat veel maar goed, mijn man heeft nog wat voor zijn werk te doen dus ik ga straks lekker op de bank met een goed boek of filmpje.

Sandra, wat een fijn vooruitzicht dat jullie waarschijnlijk dit jaar nog in het jullie nieuwe huis kunnen gaan wonen, logisch dat je nu niet teveel doet, maar beneden hadden jullie het toch aardig mooi voor elkaar: alles geverfd en nieuwe vloer? heel veel succes en plezier morgen!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Babeth we hebben overal de muren opgefris en laminaat moeten leggen. Echt alles trekken ze eruit hier. Er hing een naar onze ogen goede afzuigkap en weg was die. Ook geen bekleding meer op de trap. Dus die is nog steeds lelijk kaal, hebben er wel van die halve maantjes opgeplakt, daar waar we lopen. Kamers die we niet gebruiken ligt niks op de vloer en muren zijn niet gedaan, alleen rolgordijntje tegen de zon.

Zara ja morgen de 20 weken echo. Gaat snel en niet snel tegelijk. Nooit gedacht nog zo ver te komen na alle mislukkingen, maar ja het lichaam is een raar en wonderlijk ding. Doet waar hij zelf zin in heeft, soms niet tot tevredenheid van de eigenaar.

Vanavond op ons menu staat gourmetten. Hebben nog vlees in de vriezer staan, dus stokbroodje, slalade en flesje coctailsaus en we zijn weer klaar.

Geplaatst

Babeth, voel me echt zo'n nerd. Haha, hier veel mensen aan de iphone en ipad. Maar zou er door dit forum serieus over na gaan denken ook een ipad aan te schaffen. Wil alleen wat voorinformatie zodat ik in zo'n winkel niet totaal voor schut sta. Zie mensen zo'n dingen overal gebruiken zonder dat er stekkers of kabels aan hangen. Wonderlijk!

Dank je wel voor je geruststelling wat het pittige eten betreft. En gelukkig heb ik niet zelf gezwommen maar wel dus in de superwarme ruimte naast het zwembad gestaan om mijn neefje zijn eerste zwemdiploma te zien halen.

Had net middagje weg gepland met manlief om wat te relaxen en praten (Gister was hij niet thuis) en nu moet hij werken.

Geplaatst

Trouwens even een vraagje. Wilde net een broodje eten met zuivelspread van Aldi. Zo'n bakje verse kaas met bieslook. Maar vraag me af of ik dit wel mag eten. Twijfel door de woorden verse kaas. Weet iemand dat?

Geplaatst

Nee Syl dat hadden we nooit verwacht. Zeker niet door die bloedingen de eerste 15 weken. Door die ervaring nog steeds aan het broekloeren en soms gieren de zenuwen door mijn lijf als er weer flinke steken (waarschijnlijk door de groei) door mijn buik trekken. Zal moeilijk blijven totdat Spruit veilig in onze armen gelegd wordt. Dan beginnen weer andere zorgen.... het houdt nooit op hihi

Zara zwemmen zelf kan ook geen kwaad hoor. Zwembad water is altijd nog onder je eigen lichaamstemp, alleen die gloorlucht die babeth al aangaf. Dat is iets waar je tegen moet kunnen. Het is in ruimtes die naast het zwembad liggen altijd warm en vochtig. Niet te lang doorbrengen in zulke ruimtes en goed drinken. Verder kan het geen kwaad voor dat uurtje of misschien 2 dat je er bent.

Geplaatst

Zara je mag alleen geen dingen eten waar rauwmelkse kaas in zit. au lait cru. Roomkaas mag je gewoon eten.

Geplaatst

Zara er zijn ook topics die over wat wel en niet te doen en eten tijdens zwangerschap en wachtweken, dus zoek eens op het forum ;)

Hier een lijst die ik gebruikte.

Lijst met voedingsmiddelen die wel of juist niet gebruikt mogen worden:

Kaas (wel gebruiken):

• Hollandse kaas (uit winkel)
  • Brie (van gepasteuriseerde melk)
  • Camembert (idem als brie)
  • Feta
  • Roomkaas
  • Schimmelkaas
  • Mozarella

Kaas (niet gebruiken):

• Hollandse kaas van de boer (rauwe melk)
  • Kaas met vermelding “Au lait cru”

Voor kazen die je in de Nederlandse supermarkt verpakt koopt geldt dat ze allemaal gemaakt zijn van gepasteuriseerde melk, die mag je dus rustig eten, ook al is het een Franse kaas. Bij kazen die je vers van de plank bij de kaasboer koopt moet je altijd vragen of ze van gepasteuriseerde melk gemaakt zijn. Koop je kaas om in een gerecht te verwerken, bijvoorbeeld op je pizza, dan mag je iedere kaas eten, eventuele bacteriën worden gedood als de kaas voldoende verhit wordt.

Vleeswaren (wel gebruiken):

• Rookworst
  • Fricandeau (als ze gaar is)
  • Ham
  • Boterhamworst

Vleeswaren (beperkt gebruiken):

• Leverkaas (max 1 boterham p/d)
  • Berliner (max 1 boterham p/d)

Vleeswaren (niet gebruiken):

• Filet Americain
  • Lever
  • Bloedworst
  • Osseworst
  • Rosbief
  • Salami
  • Chorizo
  • Carpacio
Geplaatst

Dank je wel voor je snelle reactie Sandra, ga het topic wat je aanhaalt later zeker eens zoeken en uitpluizen.

Whaaaa, de zon gaat hier opeens schijnen!

Sylvie, zo, jij moet een flinke klap gemaakt hebben. Heel veel beterschap. Krijg je ook fysio ofzo?

Geplaatst

Excusses voor het inbreken.

Moest even reageren.

Babeth morgen 21 weken.

Papa, mama en grote broers gefeliciteerd jullie krijgen een klein zusje lees ik.

De eerste mijlpaal 24 weken is bijna bereikt. Daarna nog lekker bij mama groeien hoor kleine uk!

Ik moest even kijken hoe het met je gaat.

Je verdient alle geluk van de wereld.

Liefs,

Pul

Geplaatst

Babeth, onze kat doet in principe alles altijd buiten, dus de kattenbak staat er alleen als we weg zijn. Sinds een paar maanden heeft hij er een handje van om 's ochtends heel vroeg, meestal vanaf 6 uur ofzo, aan ons bed te gaan krabben. Bijna altijd staat mijn vriend dan op, maar vanochtend dacht ik ik zal hem eens door laten slapen en bovendien voelde ik me toch niet lekker, dus ging zelf naar de wc. Het is af en toe wel heel irritant, maar hij wordt een dagje ouder (deze zomer 16), dus ja...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden