Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ook een soort van lamgeslagen. Kan geen handtekeningen lezen op iPad, maar herinner ik me nu goed dat dit voor haar al de tweede keer is? Wat een hel zal ze doorgaan nu.

Zara, we zijn er voor je, je mag gillen, schreeuwen en huilen, geeft niks...

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zara wat is dit verschrikkelijk. Er is al veel geschreven...weinig woorden die er zijn voor dit grote verlies. Ik wil je heel, heel veel sterkte en kracht wensen om dit grote verdriet te dragen. Evenals de anderen wilde ik dat ik wat voor je kon doen maar dat kan niet. Jullie moeten hier samen doorheen maar weet wel dat wij allemaal, stuk voor stuk aan jullie denken en met jullie meeleven.

Henne ik lees dat het bij jou ook allemaal heel erg spannend is en dat er veel onzekerheid is, bovenop de onzekerheid die er sowieso al was. Sterkte meis en ik hoop zo dat het allemaal loos alarm is en dat het allemaal goed is bij jullie.

meiden ik lees elke dag mee :) kan jullie niet helemaal los laten maar ik heb gewoon zo weinig te vertellen. Ik blijf meelezen hoor maar mijn leven is momenteel niet zo bar interessant. Werken en genieten van het mooie dat er is in ons leven en proberen helder te krijgen wat onze weg is, wat God voor ons in petto heeft (want ik geloof met heel mijn hart dat dat iets heel moois zal zijn, ook al weet ik nu niet wat).

dikke knuffel voor jullie allemaal. Ik heb een wijntje op en dan ben ik wat emotioneler maar vind jullie bijzonder, vind deze plek bijzonder.

Babeth voor jou ook een hele dikke knuffel meis!

Geplaatst

Esther vindt het altijd leuk om iets van je te horen ook al heb je weinig te vertellen.

Doe wat goed voelt voor jullie en dat er iets moois aankomt heb ik vertouwen in.

Knuffel terug!

Geplaatst

Zara... ik moest ook twee keer lezen... sloeg een hand voor mijn mond, wat een vreselijk verdrietig bericht. Heel veel sterkte samen.

xxx Caroline

Geplaatst

Lieve Esther,

Wat heb je alles toch weer mooi verwoord, ik heb echt bewondering voor jullie en rotsvaste vertrouwen in de toekomst, dat er wat moois komt dat geloof ik ook wel maar toch....Je met er wel mee om kunnen gaan en dat is niet altijd even makkelijk.

Het s zo bijzonder om te ervaren hoe we elkaar hier tot steun kunnen zij, zelfs bij het grootste verdriet, Pffffffff tranen staan in mijn ogen. Wat is het leven toch soms oneerlijk en niet te bevatten.....

Dames een knuffel voor ons allemaal en één grote voor Zara.

Geplaatst

Zara neeeee!!! wat is dit verschrikkelijk :( wat oneerlijk...waarom moeten sommige mensen zoveel ellende meemaken? ik wens jou en je partner alle kracht van de wereld toe. Een hele dikke knuffel voor jou

Geplaatst

Wat zijn jullie toch lieverds! Dacht dat ik na vandaag geen tranen meer zou hebben maar ze stromen hier weer volop door jullie woorden.

Dit is inderdaad de derde miskraam voor ons. Niet te geloven. Zeker nu niet. Alles klopte, alles zag er goed uit. Ik kotsmisselijk, alle klachten en verschijnselen volgens het boekje. Snap er gewoon helemaal niks van. Helemaal murw en lam geslagen. Manlief ziet er helemaal niet uit... Hebben net samen een hoop vragen opgesteld. Vrijdag kunnen we nog een keer bij het ziekenhuis hier terecht om ze te stellen en ik heb dan gelijk de intake bij de anesthesist.

De reden dat we zo snel een curettage hebben, is op mijn eigen verzoek. Bij mijn laatste zwangerschap van oktober had ik al heel snel het gevoel dat het niet goed zat. Dit werd door het ziekenhuis steeds tegen gesproken. Uiteindelijk bleek mijn gevoel te kloppen. Bij de eerste echo geen kloppend hartje. Kon gebeuren volgens ziekenhuis, misschien late innesteling. Week later nog maar eens controle, weer week later nog maar eens controle. Al die tijd onzekerheid en spanning en weten dat het niet goed zit.

Ik moest spontane miskraam afwachten want deze zou snel op gang komen. Bloed stroomde al in mijn buik. Tot weken later geen druppel bloed verloren. HCG bleef ook maar stijgen. Lichaam had duidelijk niet in de gaten dat het foute boel was.

Ik op actie aangedrongen omdat ik het geestelijk niet meer aankon. Moest miskraam opwekken met Cytotec. Alle moed verzameld en alle maatregelen getroffen, deden de medicijnen bijna niks. Ziekenhuis niet te bereiken, 3 dagen later bleek arts op vakantie. Advies 2 weken wachten medicijnen zouden in de tussentijd hun werk wel doen.

Niks gebeurd. Weer op controle bleek inderdaad mijn baarmoeder nog "vol" te zijn. Nog maar eens cytotec. Weer niks. Zat er toen lichamelijk en geestelijk zo door dat ik letterlijk ben ingestort daar en een curettage heb geeist. Deze was mij namelijk afgeraden in verband met de endometriose. Kon toen pas voor een curettage terecht. Lang na de curettage zat er nog HCG in mijn bloed. Zelfs na 3 menstruaties. Dit alles heeft zo'n impact op mij gehad en heeft ook van oktober 2010 tot maart 2011 geduurd dat ik nu en met een burn out zit en dit nooit meer wil meemaken. Vandaar de keus voor een snelle curettage.

Meiden, vind het ook zo verschrikkelijk voor jullie. Want ik weet wat dit bericht ook met jullie doet. Voel zelf ook altijd de pijn zo binnen komen als het bij iemand anders mis gaat of als er spanningen of onzekerheid zijn. We weten zelf maar al te goed hoe het voelt.

Daarom nogmaals heel erg bedankt voor alle steun!

Geplaatst

En Sen, al vanaf het bericht speelt constant de vraag door mijn hoofd "Wat hebben we toch verkeerd gedaan om dit te verdienen? "

Ik weet het niet...

Geplaatst

ohhh meis, ik weet het ook niet. Die vraag heb ik mezelf al zo vaak gesteld en ik doe het nog steeds... ik weet het antwoord niet. Zoiets verdiend toch niemand?!?!

Geplaatst

lieve lieve zara,

Je hebt in elk geval niets gedaan om dit te 'verdienen'. Dit is pure oneerlijkheid!!

Ik kan me je gevoel van snelle curretage goed voorstellen, ik wilde destijds ook dat het asap werd opgewekt, ik wilde niet langer knetter zwanger doorlopen terwijl ik geen leven meer in mijn buik had.

het is oneerlijk, het is hard, het is gewoon echt bizar.

Je bericht heeft zeker impact op ons, we leven gewoon erg met elkaar mee. Laat dat je er zeker niet van weerhouden om hier je gevoels van je af te schrijven! Jij bent heel attent naar iedereen toe en wij steunen je heel graag. Hoewel dat heel graag hier een beetje vreemd staat, maar je begrijpt wat ik bedoel.

Ik leef heel erg met jullie mee, als ik iets kan doen, laat het me zeker weten!

Liefs,

IVFSH

Geplaatst

Och lieve Zara, wat een hartverscheurend bericht....en de derde keer al, wat moet een mens soms toch doorstaan, wat een oneerlijkheid...

Wat goed van je dat je nu zelf hebt aangegeven snel de curettage te willen krijgen, ik kan me goed voorstellen dat dat gewoon heel belangrijk is, gezien je vorige ervaring. Ik heb er geen woorden voor, ik vind het zo erg voor je! Ik kan je alleen maar kracht wensen en laten weten dat ik aan je denk.

Dikke knuffel,

Laika

Geplaatst

lieve zara, wat@n verhaal, heel veel sterkte toegewenst, fijn dat je nu snel voor curettage kan..rotzin wou m niet schrijven... wat n harde levensles om nu niet meer over je al overschreden grenzen te gaan. Hoop dat jullie n beetje kunnen slapen vannacht. Wat is t leven oneerlijk, dit verdiend niemand, toch gebeurt het. Ik ben toch dankbaar dat je je verhaal met ons wilt delen xxx voor nu

Geplaatst

Zara wat verschrikkelijk als ik jullie geschiedenis lees. Waarom?

Kom voor jezelf op, het is jou lichaam, zo te lezen doe je dit ook wel.

Wij zijn er voor je.

Knuffel.

Geplaatst

Lieve zara,

Voel je niet bezwaard om hier te schrijven, tuurlikk komt het bij iedereen aan maar jullie moeten er weer doorheen. Verschrikkelijk om te lezen hoe het de vorige keer is verlopen, werkelijk onmenselijk !!! Ik begrijp goed dat je nu niet zo lang Wil blijven rondlopen !

Je vraagt je af waar je dit aan verdiend hebt, ik begrijp en herken die vraag erg goed. Maar lieverd je moet echt niet denken dat je ergens voor gestraft wordt en dat je dit leed daarom verdiend , dat is echt niet het geval al zou ik het graag willen kunnen verklaren voor je!!! Ik hoop dat jullie vrijdag de vragen beantwoord gaan krijgen. Lieve meid, sterkte, samen met je vriend en houd elkaar stevig vast!!!

Liefs Babeth

Geplaatst

Zara, natuurlijk zijn dit voor ons ook vreselijke berichten maar voor jullie is het nog zoveel erger. Ik vind dat je erg dapper klinkt en ik vind het goed van je dat je op een snelle curettage hebt aangedrongen. Het maakt het allemaal niet minder erg maar hopelijk kun je het allemaal wat sneller (wéér) een plekje geven.

Nogmaals,heel veel sterkte en ik denk aan jullie

Geplaatst

vanaf 445 uur beneden met knallende koppijn, hopelijk van een aanstaande menstruatie, vrijdag zou 'op schema' zijn.

Hopelijk kan de afspraak gewoon doorgaan want als t tegenzit moet San net die week naar Parijs/Brussel voor een training, getverrr!! Straks maar even bellen, want ik ben bang als deze niet door kan gaan dat we het over de vakantie moeten tillen, had gehoopt net alles voor de vakantie te kunnen plannen, grrrrrrrrr.

Hmm misschien ben ik daarom ook wel zo vroeg wakker, te veel aan mijn hoofd..

Leuke monoloog, gaaaaaaap

Geplaatst

Zara fijn nog even wat van je te horen. Ik heb destijds ook direct een curettage gekregen en hoewel het natuurlijk toch een ingreep is met narcose en risico's was ik er blij om. En zeker na jullie ervaringen is dit gewoon de beste oplossing.

Weet verder niet zo goed wat ik moet schrijven. Hier ontzettend onzeker, maar dat valt eigenlijk zo in het niet bij het nieuws van Zara. Denk wel dat ik moet stoppen met testen, vanochtend gewoon een plus, maar niet dikker dan die van twee dagen geleden dus gelijk in de stress. Slaap gelukkig redelijk, maar zodra ik wakker slaat de angst genadeloos toe: zal het vandaag goed gaan? Bah bah bah, wat is dit toch een rottraject.

Caro gaan jullie vandaag rijden? Sab sterkte met de hoofdpijn, welke afspraak is het? Echo en uitleg? Dat kan als je het uitlegt vast wel zonder man toch? Het is niet dat dit voor jullie nieuw is. Ze geven er in Vb de voorkeur aan dat de man er zoveel mogelijk bij is, maar ik heb ook al twee keer een tp alleen gehad, soms is dat gewoon niet anders.

Esther ook fijn even wat van jou te lezen!

Ik moet weg, gelukkig niet erg lang werken vandaag had twee uurtjes vrij genomen voor dat hele bloedverlies begon dus komt nu mooi uit. Zal toch wel een lang genoege dag worden....

Geplaatst

Zara jullie komen regelmatig in mijn gedachten voorbij. Hoe verslagen en verdrietig jullie je wel niet moeten voelen. "fijn" dat je snel terecht kan voor een curretage, zeker gezien jullie vorige ervaring. Nogmaals heel veel sterkte en eigenlijk is alles al gezegt. Ik denk aan jullie en besef juist nu nog eens extra hoeveel geluk wij hebben gehad.....

Geplaatst

Zara, wij hebben hetzelfde meegemaakt met een miskraam dat je lichaam niet reageert. Maar wel meteen een curetage. En het niet over de endometriose, cytrotec e.d. gehad.

Dit is zo oneerlijk en jullie hebben dit zeker niet verdiend. Denk aan je. Hou je haaks.

Sab, hopen dat de planning niet in de war loopt.

Dames ik ga naar de groentewinkel om te helpen en zie jullie vanavond weer. Zal wel helemaal afgesleten zijn van het lopen.

Succes allemaal.

Geplaatst

lieve zara, ik vind dat je je onder de verschrikkelijke omstandigheden nog redelijk goed staande houdt. Heel goed dat je geeist hebt dat ze de curetage snel doen. Het nieuws en de verwerking daarvan zijn al moeilijk genoeg zonder dagelijk geconfronteerd te worden met je zwangerschap.

Ik denk aan je, hou je taai.

Henne, ook voor jou even een kus en een knuffel. Het is allemaal killing, maar jouw onzekerheid is net zo belangrijk als zara haar verdriet. Dat is appels met peren vergelijken (om even in de sfeer van rubster haar dag te blijven). Ga je iets leuks doen vanmiddag met de 2 vrije uurtjes?

Gast Guusje
Geplaatst

Lieve Lieve Zara,

Ik was gister avond helemaal in shock toen ik je berichtje las. Ik heb wel wat traantjes moeten weg vegen. Meid, wat moeten jullie een enorm verdriet hebben.

Ik leef erg met jullie mee, weet dat jullie ook in mijn gedachten zijn. En hier kan je altijd je hart luchten.

Heel heel veel sterkte met dit enorme verlies, ik had het zo graag anders gezien.

Heel veel liefs en knuffels Guusje

Gast Guusje
Geplaatst

Jeetje wat een rot week zeg. BAH! Hoop dat we snel hier positieve berichten krijgen hoor!

Voor iedereen een :blowkisses:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden