Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Rubster weer druk dus, kom je nog wel aan ontspanning en verwerking toe of loop je er voor weg?? In ieder geval heel veel plezier bij de toppers zondag!!

Syl de gemeente heeft haar werk gedaan????? Jeetje daar kijken we echt van op nietwaar? Nu weer hopen dat de bank ook nog even meewerkt en dan kunnen jullie weer een klein beetje ademhalen en ondernemen en niet alleen maar stressen!! JOEPIE!!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welterusten weer Henne. Wat lijn jij slapen, zou er lamlendig van worden.

Ik tikte verkeerd dus ik kwam ergens in september uit vorig jaar, heb even wat zitten lezen. Doen jullie dat ook wel eens? Toch jammer dat we hier al zolang schrijven.

Geplaatst

Syl, dat is toch goed nieuws? Oei, het zit jullie zoveel tegen de laatste tijd dat ik dit niet stellig durf te schrijven...

Henne, lees veel verdriet en opstandigheid in je berichtjes. En terecht!

Fren, veel succes morgen! Hoop dat het meevalt en dat er veel rijpe mooie eitjes te halen zijn. Wie weet wel 18 cryo's?? Kan zomaar.....kan je gaan nadenken over een grotere auto.

Sandra, alweer eeen zwangerschapskwaaltje erbij. Grmbl, stat er nog iets op het lijstje wat je nog niet gehad hebt? Hier ook een kwaaltje erbij, kramp in de benen, al twee weken nu. Wordt snachts regelmatig wakker en overdag verdwijnt het niet meer. Maar ach, ik red me wel. Haha, slaap met een verhoogd voeteneind, kussens tussen de benen, etc. Nog maar een paar maandjes.

Het regent hier, zit meteen meer achter de computer. Ook omdat merel dan lekker alleen speelt. Zodra ik de kamer uitga is het gillen. Ga zo naar buiten, regenpakjes aan.

Lieve meiden, denk aan jullie, zou willen dat ik jullie zwanger kon schrijven.

Ruby, hoe gaat het nu met je? Je klinkt heel sterk, ongelooflijk mooi om te zien dat het je nu lukt om je verdriet niet alles te laten overheersen en dat je bewust een pauze maakt voordat je verder gaat met het vraagstuk 'hoe nu verder'. Dikke omhelzing.

Geplaatst

Ruby ik denk dat Joyce die de punctie onderging niet zozeer huilde van de pijn als wel omdat ze moest denken aan haar overleden dochtertje...

Henne slaap ze!

Sandra, wacht maar tot je gaat bevallen, het hoeft niet hoor maar door het persen krijgen veel vrouwen aambeien, zoals ik. Nooit van mijn leven gehad, wist niet eens hoe het er uit zag. Ik moest een stukje gehecht worden en ze liet het me zien met een spiegel (waarom eigenlijk, denk ik nu?) en ik vroeg: wat zijn die twee rare grote dingen daar? Aambeien! Getver zeg! Durfde ook dagenlang niet te poepen, ook al omdat ik net bevallen was natuurlijk. Zelfs plassen durfde ik eigenlijk niet dus toen raadde de kraamhulp me aan om dat onder de douche te doen, minder eng...

Lekker verhaal he, op de vroege morgen!

Ik ga zo weer zwemmen, geen zin maar moet, volgende week ben ik ongesteld dus dan sla ik meestal een week over. Benieuwd wanneer ik het word trouwens...

Fijne dag!

Geplaatst

Ursula meer melk drinken wil ook wel eens helpen tegen kramp en je voeten niet te hoog leggen want daar krijg je ook weer kramp van hihi.

Ja hoor genoeg kwaaltjes niet gehad, niet misselijk, spugen ehhh dus mag niet klagen hoor. Heb ik het allemaal maar eens meegemaakt denk ik dan maar.

Nou behalve emotie zag ik toch ook echt pijn bij het aanprikken van de blaasjes bij Joyce hoor. Ben blij dat in Gent je een lekker roesje en flinke pijnstilling krijgt. Je zal 20 blaasjes aan moeten prikken, dan ga je toch bij het idee alleen al onderuit??? Pff petje af voor de dames die in het zh aangeprikt worden waar je weinig of geen pijnstilling krijgt.

Caro lekker zwemmen, toppie hoor. En die aardbeien na een bevalling??? Ach wie weet wordt het wel een keizersnede, wie zal het zeggen??

Geplaatst

het ging mij ook niet om het huilen, maar dat ze toch heel erg lag te puffen en toch volgens mij best veel pijn had. Ik kan me dat niet zo herinneren bij mezelf. Dat is wat ik wilde zeggen.

En ja natuurlijk het is emotioneel als je een kindje hebt verloren bij 22 weken. DAt komt altijd terug. Ben blij voor ze dat de test aan geeft dat ze zwanger zijn.

Verder hier weer enorme buikpijn, maar dat zijn de darmen. Bij ieder windje/peopje die ik laat ga ik door de grond. Dus wie weet wat er allemaal gaat gebeuren na dinsdag. Als het aan mij ligt wel.

Succes allemaal.

Geplaatst

ben ik weer....

Henne....moest toch ook wel lachen om je genante ervaring bij de arts...hihi....zie het ook al voor me hoe J. op zijn kop krijgt...hihi...

San...fijn dat de aarbeizalf gewerkt heeft...hopelijk slinkt ie steeds meer en meer...

Fren...dagje werken vandaag en dan morgen de dag van de punctie....gelukkig dat alles is goed gekomen met de pregnylspuit...en idd een vreemde dag voor jou/jullie morgen...sterkte/succes...

Ursula...mooie foto's zeg van jullie omgeving....geweldig...en nu regen....gelukkig zijn er regenpakken...hihihi...wat ook tegen kramp helpt, gewoon heel veel blijven drinken, want blijkbaar krijgen je spieren niet genoeg zuurstof en vocht...

Babeth....jeetje...een lange maar interessante zit dus gisteravond...je wilt dus bv gaan doen...hoor steeds meer vrouwen die dat juist niet willen doen...bang voor kloven en dat het pijn doet...ik ga het wel doen als ik zover ben...lijkt me een aparte en mooie ervaring...niet over nadenken, gewoon doen...heb ook al de stoel waarin ik het dan ga doen...hahahaah...die staat al helemaal klaar op onze slaapkamer...hahahaha...

Syl....balen dat je aan het snotteren bent en dus niet mee kunt naar je schoonpa...gefeliciteerd met J trouwens!!! wens hem maar proficiat en een fijne dag!!! die zesde zintuigen van ons werken als een tierelier....steekjes in je onderbuik zijn logisch...

ivfsh...hoe was je afspraak met je iers forumgenootje???

Had vriend gisteren over de challenge verteld...vind het maar niets dat de schoonmaakspullen weggedaan moeten worden...vond het een beetje te ver gaan, zeker voor die ene keer dat we de woonkamer doen schrobben. zei ook meteen, moet ik dan ook maar stoppen met werken, want daar maken we schoon met chloor en andere chemicaliën (om de werkvloer zo steriel mogelijk te houden, werkt met voedsel)...heb het vanochtend meteen aan Gabriella Rosa gevraagd en ze zei dat hij of moest proberen om het werk te delegeren of anders proberen om zo min mogelijk eraan bloot te staan en het thuis in elk geval schoon te houden...2e challenge moet nog komen...ben benieuwd...was wel een beetje teleurgesteld in zijn reactie....had gedacht dat ie toch wel iets ervoor zou voelen...maar niet dus...

Babyboom deze keer alleen gekeken, maar zag hem wel af en toe meekijken...dubbele emoties bij de geboorte van het zoontje van het 'ajax-koppel' Diana en Jeroen...mooi dat het via ecd is gelukt en verdrietig dat zijn moeder een paar dagen later overleden is...

tranen gelaten bij het verhaal weer van Joyce en Oscar...

een steek gevoeld bij het jongste koppel, dat ze door de pil heen zwanger was geworden. overigens ook toen ze de overige koppels voorbij lieten komen en lieten vertellen hoe lang ze erover gedaan hadden om zwanger te raken...zucht...dat stak af en toe toch wel...het verhaal van Suzanna en martijn raakte me ook diep....volgens mij brengt babyboom bij mij echter de verkeerde gevoelens naar boven...gevoelens dat ik ook weer zwanger wil zijn en wel nu meteen (maar dat gaat natuurlijk niet)...gevoelens van verdriet en wanhoop....zucht...misschien de volgende keer maar niet kijken...

Gisteren de rekening van DD gekregen...ga ik dadelijk betalen en meteen bij de cz indienen...second opinion hahaha...ben benieuwd...en dan volgende week de uitslag...

zondag ben ik de hele dag in nieuwegein...weer kwartaaldag van club Joy...

verder weer geen zin om te werken....

fijne dag allemaal en voor degenen die ik niet aangeschreven heb...denk en leef met jullie mee...

liefs,

Nico

Geplaatst

Even een snelle reactie,

Nico ik snap precies hoe je dat bedoelt hoor. Ik vind het dan ook bewonderenswaardig dat jullie er naar kunnen kijken. Ik vind het zelfs al wel eens moeilijk en oneerlijk en dat terwijl wij al gezegend zijn met een dochter.

Fren, bizarre dag, maar ja toeval bestaat niet, dus ik zeg, over 9 maanden :-) nou ja je snapt m wel.

San, jippie haha.

Caro, zwemse, ik heb net ook gesport en ga nu douchen en ff winkelen. in de keiharde wind!!!

Henne, slaapse.

Ursula, ik heb ook erge kramp de laatste weken, ik kreeg de tip, uhm even t potje zoeken...magnesium! Weet alleen niet of je dat ook mag als je zwanger bent..staat er namelijk niet op...

Syl, jihoeeeee, eindelijk, nu de bank nog, ik uim voor je en gefeli met J!

Ben er vast veel vergeten, ik denk aan jullie!

Geplaatst

Nico ik denk nog na over de challenge. Mijn moeder komt vandaag dus wilde haa wat tips gaan vragen ;-) J. zal het ook onzin vinden, maar uiteindelijk slikt hij n ook braaf supplementen, drinkt geen melk meer etc. Dus als ik dit doe, went ie er ook wel aan. Ook ivm mijn chronische vermoeidheid kan het denk ik geen kwaad.

Denk trouwens dat ik de narcose eruit moet slapen ofzo. Droom ook heel veel. Toen ik net wakker werd realiseerde ik me dat in de droom voornamelijk overleden mensen voorkwamen, beetje naar/raar....

Mijn baas belt me zo terug, daarna maar gaan douchen, hele dag slapen is niet goed,

Syl gefeliciteerd met J. En goed nieuws van de gemeente, maar wacht nog even me feliciteren tot de bank ook over de brug komt....

Oh ik lag ook te zuchten bij punctie om pijn weg te ademen, zelfs in vb waar je toch best een lekker cocktailtje krijgt ;-) maar dit soort verhalen moeten we even bewaren tot na morgen anders wordt fren gek.

Ursela, vraag me niet waarom maar ik was gisteren dat boek van Daphne Deckers aan het lezen en zei had het idd over calcium en magnesium teen de kramp.

Geplaatst

Meiden hier ben ik weer eens.

Even speciale knuffel voor Sylvie, meid veel op jullie bord. Hang in there, jij bent oersterk. Dat voel ik altijd dwars door het scherm heen.

Oh en Ruby, jemig meis... wat een klap. Je klinkt sterk en ook nog verdoofd. We denken aan je.

En Fren, zet hem op ey. Dit wordt jullie ere-rondje. Je klinkt goed, ben hoopvol voor jullie. Wel een beetje rustig aan nu he de komende tijd.

Ik verdiep me momenteel niet teveel in de rest, geen desintresse, maar denk een soort zelfbescherming. Niet teveel betrokken zijn, geeft me ruimte die ik dankbaar gebruik in mijn opstart als zelfstandige. Gaat echt super, wat een vrijheid! Nu snap ik waarom het "free"lance heet. :)

Verder stort ik me nu meer op openbaar reageren op de berichtgeving over zwanger worden, zoals hier:

http://www.gezondheidskrant.nl/29032/bloedwaarde-voorspelt-hoe-lang-vrouw-vruchtbaar-blijft

Mijn comment is onder beoordeling maar als volgt:

" Goed dat deze informatie nu meer publiek wordt. Wel jammer dat de indruk wordt gewekt dat bij ivf (al dan niet met ingevoren eicellen) er altijd kinderen worden verkregen. Niets is minder waar, ivf biedt echt geen garanties. Enkel goed hoop. Een deel van het mogelijke uitstelgedrag van vrouwen wordt -naar mijn mening- door dit soort stellige berichtgeving gevoed. Ik zou hier voortaan iets meer voorzichtig in zijn."

Hadden jullie deze ook gezien gister? http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/37904/tweederde_kinderloze_vrouwen_wil_eicelbank_ (Mooie ontwikkrling!) Ik ga straks nog ff Babyboom kijken, wellicht ff lekker janken en dan weer door... :)

Zelf deze ronde een Suprefact poging gedaan. Had (eindelijk!) weer een goede eisprong. Ook een week na ei gemeten en bevestigd in (best hoge!) Progesteron en E2 waardes. Nu nog morgen HCG, maar alle thuistesten zijn negatief. Dus dan weten wij het wel.

Enfin, het leven gaat door. Veel liefs meiden, ik volg jullie wel hoor! In mijn hoofd en in mijn hart.

Geplaatst

P.s. Babeth, ben zo blij en opgelucht dat het nu zo goed gaat voor jullie. Spannende, dubbele maar ook mooie tijden breken aan. Zo gegund, geniet er waar mogelijk met volle teugen van he!

En Henne, ik heb met je te doen. Het is niet eerlijk. Je schrijft wel dat je blij mag zijn uberhaupt embyo's en bevruchtingen te hebben. Maar wat je zegt, nog steeds met empty hands! En bovendien dichtbij geweest, dus een wens die alleen maar groter en daardoor wellicht pijnlijker is. Onderschat dat niet! Hoe dan ook, kun jij dit aan hoor. Still standing, and growing....

Geplaatst

goedemorgen meiden

Syl van harte gefeliciteerd met J!!! wat rot dat je snotterig bent, inderdaad maar goed dat je niet naar het ziekenhuis gaat waar wel vervelend....dat 6de zintuig voor zwangeren, hoe herkenbaar he. Knap dat je je gevoel met ze gedeeld hebt.

Eindelijk dan bericht van de gemeente, jeetje meid, nu dus het laatste spannende moment; het besluit van de bank? dat besluit moet maar snel goed uitpakken zodat je je op andere belangrijke zaken kunt gaan richten.

Fren, heel veel succes morgen, inderdaad wel een erg dubbele dag zeg, dood, verjaardag en nieuw leven bij elkaar....ik hoop dat deze dag voor altijd symbolisch voor jullie zal blijven: dat er morgen het begin van een zwangerschap zal zijn, ik steek een kaarsje morgen voor je op!

Nico, de serie zal inderdaad erg confronterend zijn en dan met name de situaties waarbij de een de ander "zwanger kijkt".....zucht.

die van gisteren die ga ik straks even kijken, ik moet zeggen dat ik al bijna begin te brullen zodra ik Joyce en Oscar in beeld zie maar dat komt omdat we al heel wat met elkaar gesproken hebben denk ik.....

Je zou inderdaad denken wat moet er toch in 3 uur verteld worden over bv, haha dat vroeg mijn man ook al verschrikt maar het was toch erg interessant. Die schrik voor pijn en kloven is logisch maar volgens de voorlichting heeft dat met name met verkeerde voorlichting/begeleidig te maken.

Uiteindelijk worden er ook veel vragen gesteld en dat is ook interessant. Ik was het sowieso van plan veel mee voor-als nadelen en in mijn ogen/beleving is het een enorme bijzonder manier om contact te hebben met de kleine.

Miki, ik ga dadelijk eens naar je berichtgevingen kijken....fijn te lezen dat je een goede eisprong hebt gehad en dat je zo ontzettend krachtig klnikt!!! top zeg.

Caroline, heb je al besloten om wel of niet te starten komende cyclus?

Sab, hoe gaat het met je vinger??? ohh bij het lezen van je bericht liepen de rillingen over mijn rug!! getver

Sandra helemaal gelukkig met het zalfje! zal een hele opluchting zijn.....misschien dat het hierbij blijft en dat ie niet meer terugkomt.

nou hier is het weer echt k, veel wind en bewolkt maar volgens niet echt koud, de deuren staan lekker open.

Ik ga nog even bijlezen en dan denk ik eerst even naar de winkel een nieuwe plant halen...de ene die nog de verzogingsperiode door mijn man had overleefd is toch echt nog een hoopje ellende geworden.....

Geplaatst

Ja hoor Babeth, ik ga binnen een paar dagen starten! Tot nu toe kan hij het verdragen en ik heb gisteren aan de huisarts gevraagd of het kwaad kan als hij ermee doorloopt en ze zei nee maar het is wel vervelend voor hem. Ja, inderdaad...

Nico ik heb door de titel van jouw blog die je steeds ziet als je de site opent steeds het lied van Gerard Joling in mijn hoofd! "Maak me gek" lalala

Geplaatst

hahahaha...Caro....ja...denk dat ik maar weer een nieuwe blog ga schrijven...

Syl....begrijpelijk trouwens dat je niet veel over de zakelijke situatie wilt schrijven. Maar hoop echt dat het einde nu in zicht is, waarmee ik bedoel dat de bank jullie goed nieuws geeft en dat jullie alles (of in elk geval zo veel mogelijk) kunnen afronden en dat je hier weer over ivf enzo kunt schrijven en ook weer langzaam aan een start kunt maken!!

Caro...spannend...binnenkort dus weer beginnen!!! duim voor je dat het goed gaat!

liefs,

Nico

Geplaatst

hoi allemaal,

Snel bijgelezen ; -)

Heb me ziek gemeld van werk, te veel koppijn en duizeligheid, voel me toch een spijbelaar, omdat ik weet dat k het mezelf aan doe met de hormonen. Vorige keren eigenlijk niet nodig geweest en nu gaat het dus voor geen meter. Wel een fijn idee om nu even niets te hoeven en gewoon te kunnen liggen als k me niet lekker voel. Maar ja.

Verder gister ook babyboom gekeken. Wat een verhalen zeg, heel indrukwekkend. Aan de ene kant vind ik het heel knap hoe het programma in elkaar zit, namelijk heel luchtig, terwijl er toch wel de verschrikkelijkste dingen voor bij komen, aan de andere kant verbaas ik me dan toch wel een beetje over de luchtige altijd enthousiaste toon van Caroline Tensen. Het is ook wel heel knap zoals ze het doet, dus niks slechts hoor, maar ik merk dat ik me er wel over verbaas.

Wat betreft de punctie die in beeld kwam: wel herkenbaar voor mij. Ik vind de punctie geen pretje, het was (de eerste 2 keer) wel te doen. De derde keer echter, waren er maar weinig eicellen, en deed het gek genoeg toch een partij zeer...heb dus lopen puffen alsof ik aan het bevallen was...dat was het enige wat hielp om er door heen te komen. ik schaamde me dood. Nu was ik dus opgelucht te zien dat k niet de enige was die pufte.

Meiden blijf vanmiddag op de bank, en geef er maar even aan toe. Merk ook dat ik me rot voel omdat het zo definitief de laatste keer is. stiekem ben ik boos dat het zo loopt. Ben bang dat het niet lukt, probeer de kans te zien hoor, maar wat als het niet lukt. Dan komt het ook wel goed, maar ik zou zo graag verder willen, eiceldonatie, adoptie, pleegouderschap. Maar manlief ziet dit echt niet zitten. Aan de ene kant kan ik begrip hebben voor zijn standpunt, maar de wens ik bij mij zo groot dat ik me er gewoon vreselijk gefrustreerd onder voel met het idee dat als dit niet lukt het echt over is. Maar goed, ik ben hartstikke gek op hem, en als we er goed over praten kan ik ook wel begrip voor zijn standpunt opbrengen, maar als ik ook maar even de moed verlies, wordt ik er toch gefrustreerd over. Niet verliezen dus haha (die moed)

Meiden knuffel, dit was dus even een ego berichtje. Ben helemaal bijgelezen, inclusief verhaal over sex blessure; - ) erg komisch Henne! Schrijf snel weer, iedereen een dikke knuffel xxx

Geplaatst

He Miki bedankt voor je speciale knuffel :-)

Fijn dat het eigen ondernemen bevalt, nu wil je ook nooit meer onder een baas werken.

Zal die linkjes eens gaan lezen, kan ook een uitlaadklep zijn zonder dat je teveel betrokken raakt.

Caroline eindelijk weer bijna in de race, super van je vriend dat hij de medicijnen even laat staan.

Fran heel veel succes voor morgen alvast, ik duim dat de punctie meevalt en dat er mooie embryo's komen.

Babeth weer is hier ook raar, ene moment bewolkt en dan weer zon, tempratuur is wel oke. Toch vindt ik dit ook wel weer knus dat onstuimige weer. Vooral in de caravan.

Nico wat betreft chloor en al die andere troep, je kunt het thuis allemaal "verbieden" maar op je werk idd bijna niet mogelijk. Je zult er altijd wel mee in aanraking komen.

Ik probeer ook de hoeveelheid aan te passen, met een beetje sop lukt het ook.

Sab ik zag jou ook weer even voorbij komen, nog steeds druk druk druk. Is je knie nu helemaal genezen?

Morgen naar de camping. heb een leuk recept voor aspergesoep en ik ga een avond indonesisch koken. Heb al een zak klaarstaan met kruiden en ingredienten en de staafmixer voor de soep :-)

Nu weer verder met de poets....

Geplaatst

He Eef, wat je schrijft over andere opties begrijp ik heel goed. Hier ook iemand die er tegen is, of een kind van ons samen of niets. Heb het er ook heel lang moeilijk mee gehad en flinke ruzies ook.

Uiteindelijk kan ik mij er nu helemaal in vinden, niet als een compromis maar ik wil het ook niet, of een kindje samen of niet. Het enige waar ik nog eventueel open voor sta is donatie van zijn broer die nu dus vader is geworden. Maar dan nog vraag ik mij af of ik het echt wil.

Nou ja nu even niet aan de orde.

Blijf er ook bij dat het fases zijn die je doorloopt, soort rouwverwerking.

Lekker op de bank en aan jezelf denken nu!

Geplaatst

dankjewel sylvie. blij te lezen dat k niet de enige ben. Het probleem is ook nog eens dat we in onze vriendengroep iemand hadden die via draagmoederschap moeder is geworden, en daarna de grootste problemen heeft gekregen met de draagmoeder. Halve familie die ontwricht is door de voortdurende onenigheid. Hiernaast is mijn man zelf geadopteerd, en hoewel hij het idee heeft dat het geen rol speelt, heb ik dat gevoel wel. Het is precies zoals je het zegt, je moet en wilt het samen doen. Blijf inderdaad lekker op de bank liggen, het is denk ik inderdaad een stuk anticiperend rouwen op wat mogelijk komt. (lekker duur woord even, weet ook niet of het klopt maar het lijkt me een leuke term voor de fase waar ik nu in zit ; - 0

Geplaatst

he meiden,

ik lees verschillende opmerkingen over de punctie: ik zie er echt MEGA tegenop. Vorige keer was echt verschrikkelijk, toen met 26 follikels. Een van mijn eierstokken ligt helemaal naar achter, dus de verpleegkundige moest met haar volle gewicht op mn buik hangen. Ben toen ook echt een week ziek thuis geweest. Nu zijn er dus nog meer follikels en de echo gister deed al erg pijn. Kennelijk is de boel bij mij erg gevoelig. Heb vanmorgen gebeld met zh op ik een spiegel van paracetamol op moest/mocht bouwen en ze gaven aan dat het wel mocht maar niet direct nodig is. Doe het dus toch maar, baadt het niet, dan schaadt het ook niet.

Zit er over te denken om vanmiddag eerder naar huis te gaan. heb echt buikpijn, maar ik ben er morgen en maandag ook al niet...

Hier is het ook raar weer; donker, heel stormachtig, af en toe regen.

Bij ons is de vraag over donoren wel gesteld; ik sta daar wel achter, maar vin denkt er nog niet over na. Hij wil eerst het reguliere traject afwachten en niet op de zaken vooruitlopen. Heel terecht denk ik.

Eef, doe rustig aan! Denk aan jezelf.

Geplaatst

Oh Fren, helemaal herkenbaar wat je schrijft! Kennelijk hoort bij veel follikels het buikhangen. Enige dat ik me heb voorgenomen is om ietsjes meer dormicum te vragen. Ik heb echt zo'n pijn gehad, ook al met de echo, ook 1 eierstok die niet goed zichtbaar is en dus voor verrassingen zorgt.

Maar wonder boven wonder ben ik na de punctie nog een nieuwe laptop gaan kopen en kwam het nare gevoel en de buikpijn pas bijna een week later.

Doe gewoon rustig aan en jammer dan dat je er morgen en maandag ook 'al niet bent'! Mens wat is nou belangrijker??!! Jij en die baby die morgen al een stukje geprepareerd wordt ;-) Ik snap je wel hoor maar nu is t even Fren-tijd!

Zo!! daar kun je het mee doen :-)

Lekker op tijd naar huis en relaxen op de bank.

liefs Sab

Geplaatst

Hey Syl, lief dat je ernaar vraagt, mijn knie dan haha, ik heb op 4 juni een mri scan. hij is nog steeds dik en t doet nog pijn met lopen. Vrees voor alweer mijn meniscus, maar we zullen t zien.

Wanneer verwachten jullie antwoord van de bank? Lekker zeg al dat gekook en ge-eet, waar laat je het? Als ik allemaal eet wat jij eet, dan pas ik binnen een week niks meer....

Eef, ik snap wat je schrijft over je gevoel, en ik hoop dat je je positieve gevoel weer terug krijgt voordat je vol in de poging zit want dat heb je wel nodig natuurlijk! Ook wiij hebben ooit de discussie gehad over adoptie, Sander wilde er absoluut niet aan, maar achteraf is ie er wel anders over gaan denken. Dus ja je weet het maar nooit. Maar probeer eerst al je gedachten bij deze poging te houden.

Nico, ik heb iets gemist over een challenge haha.

Babeth, wat spannend allemaal de komende dagen! Leuke dingen in t verschiet, jippie de babykamer, oohh dan wordt het ineens nog echter he? Ben benieuwd of je de kamer dan nog uit komt ;-)

En w.b. mijn vinger, ik loop met dinosauruspleisters om, dus dan weet je t wel :-p. T gaat niet dicht, misschien moest t toch gehecht worden oeps haha.

IVFSH, hoest daar? alles oke met de frummel? Al wat minder misselijk, of nog veel erger?

jeetje meiden ben de draad kwijt, ik ga nog even niksen voordat ik de kids thuis heb. en mijn keuken is ook nog een rotzooi.

tot later meisjes :-)

Geplaatst

je hebt natuurlijk gewoon gelijk, maar pfff!

Enige lichtpuntje (oef, dat klinkt dramatischer dan de bedoeling is) morgen is het feit dat ze in nijmegen morfine geven ipv dormicum. Heb al aangegeven dat ze me plat mogen spuiten :-)

Balen van je kniw! Goed dat er naar gekeken wordt, niet te lang mee doorlopen is mijn idee...

Geplaatst

ook lekker, morfine haha, niet té veel hoor, word je misselijk van!

Jeeszzz ik heb rtl4 op staan, wát een domme programma's zeg. eerst de bachelor, wat een mokkels, foei!

en nu fortuinlijke vrouwen, die ene is net een man, die ander rijdt alleen paard en werkt niet eens geloof ik, weer een ander loves herself en dan hebben we nog een vrouw van 70 die denkt dat ze 40 is, whaaa wat een gekken zijn er toch....!

dit is mijn leven haha, welkom bij de huisvrouwen-tv!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden