Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro, ik wist even niet hoe ik het neer ging zetten, ik vond dit toch de mooiste omschrijving hahahaha

Jij succes met het zkh bellen, gewoon doen zou ik zeggen!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Guusje, heel veel succes straks, spannend! Klinkt niet zo prettig die synarel : - ( Duim voor je dat het straks helemaal goed is en je mag starten! Dansje!

Fren, hoe is t? Wat een top productie bij jou zeg, echt fantastisch! Hoop dat het er allemaal mooi uit ziet : -)

Nico, wat een vervelende situatie als mensen omzichtig gaan doen. Wat is wijsheid he? Je wilt dat ze gewoon met je omgaan, maar je merkt dat er toch erg omzichtig gedaan wordt. Denk dat het een beetje af zal hangen van hoe je je zelf voelt. Misschien voel je je nu te emo om het terloops op te merken, dat je het gevoel hebt dat er onderwerpen zijn die gemeden worden als jij er bent, en dat je je daar toch niet prettig bij voelt en dat je het toch graag anders had gezien? Denk dat het je misschien wel kan opluchten als je het gewoon zegt, maar dan moet je je daar ook emotioneel goed bij kunnen voelen. Die momenten komen echt wel weer lieverd, misschien als je de 2 weken challenge achter de rug hebt ; -) wat een verhaal, lijkt me echt ondoenlijk, geen schoonmaakmiddelen, parfum weggooien...pffff. Maar denk ook wel dat het energie kan geven er heel actief mee bezig te zijn.

Mij geeft het bezig zijn met gezonde dingen in ieder geval altijd een boost, denk er altijd bij, weer wat extra energie voor de eitjes ; - 0 de enige manier om het vol te houden geen alcohol te drinken pfff. Nou ja in ieder geval een dikke knuffel voor jou. Hoop dat je je snel weer wat sterker voelt, doe vooral dingen die je een goed gevoel geven, reiki, schoonmaakspullen weggooien ; - ) , lekker dansen en in t zonnetje zitten ; -)

Syl en Sandra, wat een nachtbrakers! Hoop dat het vannacht beter met jullie gaat want dit zorgt natuurlijk voor een rare dag vandaag!

Hier gaat het zn gangetje, vandaag wassen draaien, wachten op UPC (waarom o waarom doet internet het nu wel ineens???) en wat voor mn werk doen. De emo momenten komen en gaan, kan het redelijk onder controle houden, probeer een beetje uit de buurt te blijven van mensen vandaag haha. Nico, die uitgangsecho ging goed, wel was het nu wel erg leeg daarbinnen, 5 piepkleine eiblaasjes. Nu al weer 2 dagen gespoten met gonal. Beetje gek gevoel al in buik, trekkerig, maar denk dat het vooral darmen zijn die behoorlijk van slag zijn wederom. Gebruik eigenlijk standaard in deze periode paar keer per dag metamucil, helpt redelijk om de boel op gang te houden, anders is het echt helemaal niks....worden de echobeelden ook zo wazig van haha...; - )))))

Liefs van Eef

Geplaatst

guusje...succes straks!!! hoop met je mee dat de cystes weg zijn...

Caro..jij succes met het ziekenhuis bellen....voel gewoon de spanning...hoe is het met je vriend en zijn ontsteking? trekt ie het nog een beetje?

Ruby....je klinkt idd sterk, maar van binnen zal het behoorlijk stormig zijn....laat de tranen en je emoties de vrije loop als je daar behoefte aan hebt...en wie weet vind je idd de afleiding in een verandering van jullie kledingkast...benieuwd wat A zal zeggen...hihi...geef het tijd...

Henne...hoe is het met jou??? kun je al wat meer bewegen of heb je nog steeds veel last van de operatie? Heb je nog wat van je baas en/of casemanager gehoord over hoe nu verder na de 31e?

liefs,

Nico

Geplaatst

Nico hij stond net het terras aan te vegen... Vraag ik of dat verstandig is zegt ie: ach, ik doe rustig aan en heb toch pijn... Maar 's nachts hoor ik 'm wel kreunen bij het omdraaien enzo... Lastig, ik weet ook niet of het kwaad kan om er lang mee rond te lopen zonder er iets aan te doen.

Geplaatst

Sandra ik lag te zessen weer te slapen, heb nog aan je gedacht vannacht maar jij dus ook weinig geslapen.

Pijnlijk die aambei en dan nog zo lang wachten, oei, ik zeg zwembandje op de stoel :-)

Guusje succes en Fren natuulijk ook.

Caroline het komt nu opeens dichtbij en met wat extra stress natuurlijk over het ab en ontstekingen verhaal.

Ruby ben heel benieuwd naar die paragnost, ben er zelf niet zo van, ooit eens naar Derek Oplichter geweest, dat is echt een show.

Nico krijg jij dan ook je kalkaanslag weg met azijn in je douche.

OOooh ik voel een nieuw onderwerp aankomen, schoonnmaken....

Ik heb meteen een tip voor als je witte shirtjes gele vlekke krijgen door de deo, had ergens gelezen dat je er dan glasspoelmiddel van de vaatwasser op kan spuiten en dan wassen, komt het weer spierwit uit de was.

Ga het binnenkort proberen.

Ons etentje vanavond moeten afzeggen, J moet werken onverwacht, een zakelijke collega van ons haar vrioend heeft vannacht een hartaanval gehad, onze leeftijd dus rond de 36.

Heel eng!

Voor iedereen die ik ben vergeten dikke knuffel.

Geplaatst

Nico ik had nog niet gekeken....schoonmaakmiddel dus. En deo ed. Ja je leest steeds vaker dat mt name de zaadkwaliteit achteruit gaat door chemische omgevingsfactoren, ook weekmakers in plastic enzo. Moet zeggen dat wij niet heel erg chemische rommel gebruiken. Vaak toch wel soda en azijn, maar idd syl, cillit bang gaat wel makkelijker. Toch denk ik dat ik bes voor drie maanden terug zou gaan naar de azijn en soda. Why not?

En opvallend:in Voorburg ma je op de afdeling en zeker in het lab geen parfums dragen en ook geen rooklucht meebrengen (in kleren ofzo). Deo mag nog wel, maar verder niks. Dus misschien zit er toch wel iets in....

Ga zo maar eens douchen. Liggen maffen, raar gedroomd. Proberen of ik straks even een boodschap kan doen...misschien.

Fran zit je in de auto? Ben erg benieuwd hoe het ermee staat. 't zal toch nie gebeuren dat ze het afblazen....

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Kaartje: 5 mei start pil, 1 juni uitgangsecho, 1e fm waarschijnlijk 14 juni

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test afwachten en dan beslissen. pauze wordt sowieso verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Caroline: Kan nog niet stoppen, poging 5 wordt een feit! Groen licht, eind mei starten

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Guusje: 25 mei afspraak gynaecoloog voor echo

Zara: herstellen en verwerken

Henne: herstellen bbz, daarna laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 23 mei Uitgangsecho

Fren: 25 mei FM3

Zwanger

Simba:

Dublin: 26 mei controle gyn 13w

Witje: 31 mei controle gyn 28w3d

Laika: 1 juni 20 weken echo

Ursula: 6 juni beoordeling zwangerschapspoli

Babeth: 7 juni controle gyn 30w1d

Ivfsh: 8 juni tweede echo 9w 4d

Geplaatst

hoi meiden

ik heb maar even het lijstje naar voren getoverd, hoeven we de volgende keer niet zo lang te zoeken ;-))

Guusje succes straks bij de echo!!!! Die bijwerkingen van de Synarel klinken erg ellendig zeg, bah, nou als het maar tijdelijk is......

Fren, ik ben benieuwd wat er bij nou uitkomt met die vele follikels, maar hopen dat alles net binnen de perken blijft en dat er een verse tp komt!

Syl sjonge jonge, het houdt echt niet op bij jullie he? wat een schok als zo´n jong iemand ineens getroffen wordt door een hartaanval, erg eng en akelig, sterkte!!!

Sandra die aambei klinkt pijnlijk, wie weet kun je er iets voor krijgen. Ik eet sinds een paar weken weer alleen volkorenbrood maar heb een week of 3 een periode gehad van witte bolletjes, dat merkte ik wel aan mijn stoelgang zeg...

Henne goed om te horen dat je eruit probeert te gaan voor een boodschap, weer een stap verder.

wat die schoonmaaktip betreft over het verwijderenvan de deo in kleding ik zal het eens proberen.

Zoals jullie weten poetst mijn schoonmoeder hier 1x per week uitgebreid en zij zweert juist bij schoonmaakazijn, daar waar snel kalk komt legt ze dan wc papier, dat besprenkelt ze met schoonmaakazijn en laat het zo een tijdje liggen. De geur is minder maar als de boel eenmaal opgeruimd is dan is de geur ook weer zo weg... en eerlijk is eerlijk, het ziet er bling bling uit....

Geplaatst

Dat doe ik ook babteh, zo van m'n moeder geleerd haha. Droog wrijven met een micro vezel doek, perfect.

Moet zeggen, het filmpje zet me wel aan het denken.hoe moeilijk kan het zijn? Mijn oma had ook geen glassex, cillit bang en wat al niet meer.... Los van vruchtbaarheid, ook voor je gehele gezondheid en het milieu is hè niet zo gek om eens wat van die dingen te dumpen....toch?

Geplaatst

O jee... schoonmaaktips. Die laat ik maar aan me voorbijgaan denk ik, ben niet zo'n huisvrouw...

Het mysterie van de gemiste oproepen is niet opgelost maar deze dame aan de telefoon zei dat ik het aan de huisarts moet vragen, deze heeft het immers voorgeschreven. Zucht, ik ga maar weer bellen...

Geplaatst

nou Caroline wat een opmerking, de h.a. kan het wel voorgeschreven hebben maar is over het algemeen een leek op het gebied van vruchtbaarheidszaken, kun je iets vinden als je er op gaat googelen???

hihi die micorvezeldoeken ja, mijn schoonmoeder neemt haar eigen doeken mee.....ik stop die van ons gewoon na een beurt met wasverzachter bij de rest in de droger en dat is net weer niet de bedoeling....tjsa maar wel handig haha

Geplaatst

Guusje ik las dat jij zo enorm lang moet wachten op de afspraak met de psych, als je denkt dat dat niet gaat lukken kun je via de h.a. proberen de afspraak te bespoedigen, 2 maanden wachten is lang zeg!

Geplaatst

Caroline wat suf zeg, misschien weet de huisarts best iets hoor. Die van mij denkt erg mee op dit gebied.

Ik ben helemaal blij, in de categorie goed nieuws: mijn hcg staat op 53!!!! Kun je bedenken dat je blij bent net aan dalend/laag hcg hahaha. We kwamen van bijna 2500, de dag na de operatie was het al 1100, donderdagavond op de spoed was het iets van 279 en nu dus 53. Het moet onder de 5 komen dus we zijn er nog niet, maar ben wel enorm blij met deze waarde na een week. als ik uitga van halvering per twee/drie dagen, waar het nu op lijkt, dan zou ik over een dag of tien wel bijna op 0 moeten kunnen zitten. En dan dus ook een menstruatie verwachten. Zal morgen ofzo de IVF eens bellen wanneer ik verder zou mogen. Gelijk met de eerste menstruatie of een cyclus afwachten. Denk zelf dat het laatste verstandiger is, ook met oog op opstarten van acu, misschien nog een keertje osteo om alles weer op z'n plek te leggen ;-) Oooh, meiden ik ben ZO blij, kan wel janken echt waar. Was enorm bang voor een hele lange nasleep, maar dat lijkt mee te gaan vallen.....hoop ik :-)

Geplaatst

Ik ga het ook proberen met zaijn schoonmaken, vooral de douche in de caravan.

Dat antikal ruikt verschrikkelijk, probeer ook altijd net in te ademen, zo chemisch....

Geplaatst

meiden even snel:

wordt straks gebeld, rechterkant is punctieklaar zeg maar, maar links zitten er een stuk of 11 rond de 15 mm en die willen ze er graag bij hebben. Zat alleen rechts nu op 18 follikels, totaal zelfs rond de 35... pff. Ik word straks gebeld of ik vrijdag of zaterdag de punctie heb. Is afhankelijk van hormoonwaarde, moest weer bloedprikken.

Caro, gaat niet enorm snel hoor, ben vandaag 4 weken aan het spuiten, maar jij bent natuurlijk nog 2 keer weggeweest.

Geplaatst

ohh Henne dat is inderdaad een snelle daling!!! kan me juist erg goed voorstellen dat je er "blij" mee bent, des te eerder dat je lichaam weer in haar ritme komt lijkt me.

zou het nu zo zijn dat als je hcg echt laag is je ook een volledige mentruatiebloeding nog gaat krijgen?

syl, succes, wie weet helpt het bij je in de caravan ook erg goed

Geplaatst

Fren ik had uiteindelijk 13 eicellen, door de hoeveelheid waren ze niet allemaal rijp, te weinig ruimte om te groeien. dat vond ik wel klote.

Zou mooi zijn als die andere ook nog meedoen. Spannend zeg, ben benieuwd hoe jij de punctie ervaart met zoveel follikels.

Geplaatst

Babeth ik heb eigenlijk geen idee, het kan wel zeiden ze. Maar na de vorige miskraam is mijn hcg niet bijgehouden dus dat weet ik verder niet, we wachten maar af. Ben gewoon hier heel blij mee.

Fren jeetje! Jij kunt het hele forum verslaan haha. Hebben jullie wel genoeg zaad voor zoveel eicellen? Of is dat een stomme vraag...geen idee hoeveel er in een rietje zit en hoeveel er nodig is. Gaan ze evt. ook op een deel icsi doen? Het zal idd wel een zware punctie worden, hoewel ze als ze dicht bij elkaar liggen ook snel achter elkaar door kunnen prikken op een plek. Bij minder follikels moeten ze soms vaker op een nieuwe plek aanprikken. Nou ja, vervelend is het sowieso, laat je na die tijd maar goed verwennen.

Geplaatst

Even snel: Fren gefeliciteerd!! Klinkt super goed, good luck met de laatste loodjes, mooi dat ze er zoveel mogelijk uit proberen te halen, nog een paar daagjes ; - )

Syl, ik hoor het wel van dat azijn...benieuwd of het werkt, klinkt me zo ongeloofwaardig in de oren. Maar die antikalk en dat gstink, dat voelt ook niet goed...

Benieuwd hoe het met Guusje gegaan is...

Geplaatst

hee meiden!

Fren: wat een aantal! Mooi hoor! Die punctie komt wel goed, even doorbijten en hopelijk kunnen ze ze inderdaad snel achter elkaar aanprikken.

Henne: ben erg blij t elezen dat je HCG zo omlaag is gegaan. Gaat de goede kant op! Hoe voel je je verder? Al naar buiten geweest?

Caro: vind het slecht van het ziekenhuis!! Zij zouden je moeten kunnen vertellen wat de invloed is op het zaad...

Sylvie: hoe is het met je schoonvader vandaag?

Guusje: succes straks!

Wat betreft dat schoonmaken, had het er gister nog over wat een slechte huisvrouw ik ben, haha. Enige dat ik leuk vind van het huishouden is koken. Ik vrees dat wij nooit zo'n stel worden met zo'n perfect huis. Toch maar eens een plan bedenken om heeeeeel rijk te worden en het te laten doen :-)

Geplaatst

oh ja, ben dan wel geen goede huisvrouw: maar azijn werkt inderdaad heel erg goed! Bij Lidl/aldi verkopen ze ook schoonmaakmiddel obv azijn. Kopen mijn ouders altijd omdat het zowel goed schoonmaakt als goed is voor het milieu.

Geplaatst

De pregnyl geeft je folikels ook nog een boost fren!!

Hopen op een goede punctie. Toch moet ik zeggen dat ik het altijd wel mee vindt vallen. Maar wij hebben meestal maar 2 hooguit 3 folikels. Kan dus niet vertellen hoe het is met 20 of meer folikels.

Ik ben ook geen goede huisvrouw hoor. A doet bij ons eigenlijk bijna alles. Ik kook wel. Wil vanavond toch even gaan strijken met de radio lekker op 100 of zo. Of de tv aan. Strijk toch boven. Wordt wel tijd hoor dat we wat gaan doen. Heb nu een huishouden van Jan Steen.

Succes iedereen

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden