Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heb mijn datum aangepast en die van Fren, OK?

Guusje, kan me voorstellen dat t n beetje tegenviel, wel fijn dat ze het nu goed nakijken, het is wel gek dat je zo lang klachten hebt toch? Gaat langzaam met die cystes, wel goed verminderd, nu op weg naar 15 juni, eigenlijk is dat weer over drie weken, kortom, toch bijna weer in de race ; - )

Henne, goed om te lezen dat het HCG zo daalt! helemaal toppie! En je weer meer energie krijgt ; - )

Wat een dag, zon buiten, en ik zit binnen...allemaal hebben we vast wel eens zo'n baaldag, tis niet anders. Weinig gedaan. Weer een molletje zo proberen...(paraceta)

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden,

Caroline, mijn man heeft net voor onze behandeling flink aan de pij stilling gezeten: eerst hoge dosis paracetamol en toen Ibuprofen 600 mg, volgens dr. S kon had dat geen invloed op de zaadkwaliteit, ben ook benieuwd naar de reactie van de fabrikant.

Guusje een goed teken lijkt mij dat de pijn niet van de eierstokken/cystes komt en dat ze kleiner geworden zijn, ik kan me voorstellen dat je liever had dat ze weg waren......ben benieuwd wat er evt. Uit het bloed komt!

Sandra ik vroeg e af hoe je naar de huisarts gaat, fietsen zal nu geen optie zijn!?

Henne fijn dat die presentatie nu toch doorgaat en geregeld is! En dat je het met het uitje mee kan straks.

Hier het eten al klaar, niet echt feestelijk maar goed....verse aardappelpuree met brocolli en een gehaktbal.... Ja die blijf ik lekker vinden ;-)

Dames gaan jullie babyboom kijken vanavond? Ik neem het iig op

Geplaatst

Eef, ja het is een beetje dubbel. Maar de gyn gaf aan dat ze positief is. Ik denk dat mijn verwachting wat te hoog lag.

En wat ik nog vergeet, mijn BMS was erg dik, dit vond ze wel erg raar. Had dun moeten zijn.

Ik heb echt geen idee wat ik moet denken, blij zijn, of niet, of er tussen in ......

Geplaatst

Ik ga denk ik ook wel kijken. Vorige week lag het wel erg gevoelig, twee dagen na de operatie. Miekske moet ik nog even achterhalen ;-)

Oh en er werd hier dus net een echt megagroot, waanzinnig mooi boeket bezorgd van mijn werk. Mijn baas is soms een hork, maar dit maakt dan toch weer veel goed.

Guusje dat is dan weer zo lekker vaag he, het is dik maar moet dun zijn. En? Dus? Grrrr, wat moet je daar dan weer van denken. Houdt de synarel een menstruatie tegen?

Geplaatst

Vaag is het ja, en heb ook nog geen telefoontje gehad van uitslag bloed! grrrrrr

Synarel is vergelijkbaar met Deca dus legt de hele cyclus stil. Geen bongi voorlopig, dat dan weer wel ;-)

Geplaatst

Ja, zo heb elk nadeel z'n voordeel ;-) Maar het zou wel fijn zijn als dingen gewoon eens volgens het boekje gingen! Was het bloed wel een cito aanvraag dan?

Geplaatst

Stress!!

Heb olgens mij veel te grote spuiten gekregen voor de pregnyl en apotheek is ne dicht. Heb wel twee formaten naalden, maar de spuit is volgens mij veel te groot (10 ml)

Wat nu???

Geplaatst

Iknheb wel twee soorten naalden, idd een grote voor opzuigen en een kleine voor injecteren, maar de spuit zelf is zo groot.

Krijg dienstdoende apotheek niet te pakken

Geplaatst

Ohh Guusje dan ga je je weer afvragen waar dat door komt, probeer op de arts te vertrouwen hoor....

Henne die flinke bis maakt wel weer het eea goed, zou het niet gewoon een aas zijn die ook gevoelig is voor hor op schommelingen en soms wat lomp uit de bocht komt.....;-))

Sandra hoe ging het bij jou?

Geplaatst

10 ml is idd wel heel groot, dat werkt denk ik niet. He, verdikke, als je dichterbij zat....ik heb nog tig spuiten over van de menopur omdat ik daarvan altijd twee ampullen tegelijk spoot. Is er niet een forumgenootje in de regio dat een spuit overheeft op die manier? En anders idd de dienstdoende apotheek. Dat ontdek je ook altijd net een half uur te laat he...grr....

Geplaatst

meiden goed nieuws zie ik!

Henne wat fijn dat he nu eens meezit, bijna geen hcg meer jippie! beniuwd wat ze morgen zeggen!

Fran, spannend joh, en wat een aantal zeg, bizar! Ik had er geloof ik 26 of 28 en idd de punctie was destijds een hel, maar ja, tis voor een goed doel!

Hier iets minder vandaag, vreselijke hoofdpijn dus lekker thuis gebleven. Ik snij net zowat het topje van mijn duim eraf met koken dus ik akn niet zo goe typen op tmeomtn.

Zo nog evne bijlezen en lekker voor de buis, vanavond heegn babyboom voor mij, want bkijkbaar wil Sandder het ook zien en die heeft vorige wwek al een aflevering gemist door de training in het b'land. en vanvond is hij er ook niet.

oooooow mijn pieper gaat, eten klaar en kind zo naar boven, tot straks meisjes!

Geplaatst

fren, het kan ook met de 10 ml spuit, als t je niet lukt om 2ml te krijgen kan ik je wel helpen, heb er n paar liggen en woon in haarlem. Denk dat je het bij n centrale apotheek ook kunt krijgen, die is er in adam, k hoor het wel.

Geplaatst

Fren geen paniek. Een grotere spuit maakt echt niks uit als je naalden maar goed zijn!!!!!

Guus geweldig dat de cystes geslonken zijn, hopelijk de volgende keer nog kleiner. Hopelijk vinden ze wel een oorzaak van je pijnklachten anders eens een bezoekje aan de osteopaat iets voor jou??? Hoor daar altijd wonderlijke verhalen over.

Lekker Syl bbq hmm.

Henne weer wat beter, elke dag een klein beetje beter. Op het gemakje. Lief van die bos bloemen.

Ik ben met de auto naar werk en h.a. geweest. Fietsen kan ik sinds vorige week eigenlijk al niet meer. Gister moest ik wel even, maar gaat echt niet meer nu. Als P dus de auto mee naar werk heeft ben ik aan huis gekluisterd zeg maar.

Ik heb dus een mega grote aambei. De dokter schrok ervan. Zomaar spontaan zeg maar zonder stoelgangproblemen, wist niet dat dat kon, zo zie je maar dat je ook al werk je al jaren in de zorg elke dag weer bij leert.

Heb een zalfje gekregen die de jeuk en pijn verzacht, iets anders mag ik niet en koelen moet het doen slinken. Het moet met het weekend al een stuk beter zijn anders maandag weer terug.

Geplaatst

Eef, mn vriend haalt een 2 ml spuit op bij de apotheek op schiphol, dus denk dat het goed komt.

Dank voor het meedenken allemaal. De stress rond die stomme pregnyl nekt me iedere keer.

Geplaatst

Nu weer even sociaal:

Henne, wat fijn dat je hcg zo snel daalt! Voel je je ook al beter? Niet nadenken over die presentatie, als je acute diarree of enorme braakaanvallen had gehad was je er ook niet geweest en moesten ze het ook oplossen.

San, wat irritant, die aardbei ;-) hoop dat het zalfje helpt!

Sab, doe je voorzichtig? Uit de buurt van gevaarlijke tools blijven jij. Verplicht op de bank!

Guus, gemengde berichten dus uit het zh. Maaruiteindelijk is de cyste wel kleiner geworden en dat is het doel, toch?

Babeth, nog dingen oprare plaatsen verstopt?

Wie vergeet ik nog?

Ruby, nico, ivfsh, caro, simba, eef ik denk aan jullie allemaal.

Crisis is bezworen, dus ik ga naar mn favoriete itakiaan met hockeyvriendinnetjes. Morgen avondje spuitvrij, mag ook de fraxi niet zeten ivm bloedingen tijdens de punctie.

Geplaatst

wat n lieve man heb jij! En zelf nog even de bloemetjes buiten zetten ; - ))) veel plezier en veel succes. Werk zelf in zh, heb zo n nieuw spuitje, maar kan me voorstellen dat hij liever naar schiphol gaat dan haarlem. Fijn avondje en succes met spuiten ; - )

Geplaatst

Fren die aarbei is idd erg vervelend en pijnlijk en tot nu toe helpt het zalfje nog niet. Maar moet het wel de tijd geven om in te werken en moet ook proberen goed te bewegen. Dus ik ga zo nog maar eens naar de supermakt om de hoek en wat postzegels halen.

Geplaatst

Eef, goed om te weten voor de volgende keer :-)

Vin werkt op shiphol, dus echt vlakbij voor hem.

San, klinkt echt heel naar...dan maar iedere aond even naar de supermarkt lopen voor een ijsje. Verzacht de pijn aan alle kanten...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden