Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Thanks lieve meiden. Lig net in bed. M'n schoonmoeder stond om half 8 ineens voor de deur, dus een avondje rustig op de bank is mislukt. Ze had wel mooie bloemen en een kaart bij zich om me succes te wensen.

Sorry dat ik vandaag een beetje te veel met mezelf bezig was, ik denk aan jullie allemaal, maar uitgebreide reactie zat er even niet in vandaag.

Dikke kus voor jullie allemaal, Fran

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Fren lekker op tijd in bed, wat lief van je schoonmoeder zeg! Heel veel succes morgen, ik brand hier een kaarsje voor je dat het helemaal goed gaat en dat er mooie emmies ontstaan!

Enne de eens niet zo raar met die verontschuldigingen .... ;-))

Ik duik er ook zo in

Slaap lekker allemaal!

Geplaatst

Ik ging altijd in september/oktober op vakantie, heerlijk rustig, maar ja, als je kind 5 jaar wordt is ze leerplichtig en moet je ineens in het hoogseizoen. Veel drukker, duurder en warmer dus! Ach, luxe probleem he...

Ben benieuwd of ik morgen ongesteld word, hoofdpijn begint al een klein beetje, eerste tekenen zijn er al.

Fren nogmaals succes!

Welterusten meiden!

Geplaatst

Fren, succes morgen!!!

Ik zal de komende dagen idd niet veel online zijn. We gaan naar Dublin (gaan nu nog rijden, dus wordt een heel latertje.... Maar fotocursus is net pas afgelopen). Morgen die expat cursus en dan nog lekker zaterdag en zondag in Dublin. Zin in!

Geplaatst

Verpleegkundige: wilt u iets hebben om

Goed te slapen donderdag?

Ik: nee hoor, ik slaap altijd als een blok

Hmm, niet echt dus, is al derde x dan ik wakker ben...

Geplaatst

Fren...heel veel succes vandaag...zie je berichtje staan en hoop dat je toch nog iets hebt kunnen slapen....ik probeerde altijd zo laat mogelijk naar bed te gaan als ik de punctie had, want dan (dacht ik tenminste, met mijn blonde kop) dat de verdoving nog beter zijn werk zou doen en ik gewoon nog meer 'dizzy' zou zijn....

liefs,

Nico

Geplaatst

Ohhhh arme Fren, toch nog iets geslapen ?? veel succes

Nico ik moet erg lachen om je beredenering ;-)

Caro dat het dan maar gauw doorzet!

Geplaatst

hi Babeth....dat is een blonde beredenering...hahahaha.....af en toe kan ik te logisch denken....of te simpel...hhahaha...slaat natuurlijk nergens op, maar ja...als je moe bent en je krijgt ook nog iets waarvan je nog moe-er wordt...1+1 =5...toch???

Caro....als je kunt gaan, doen....wij hebben het ook gedaan, onze vakantie geboekt....is idd balen dat het altijd zo duur is in het hoogseizoen...wij waren tot 2 jaar geleden ook altijd gebonden aan de bouwvak...vorig jaar de eerste keer in september met vakantie gegaan...is ons heerlijk bevallen...maar jullie hebben een kleine die leerplichtig is...heeft mijn zus ook...die moet nu ook in het hoogseizoen gaan...maar...nogmaals...als je de kans krijgt...zou ik het doen!...wat Henne ook al zei...we laten al te veel voor en door dit hele traject...ik was het in elk geval beu en daarom gaan we dus ook voor de 7e keer naar ons eilandje Lesbos...;-D...

babyboom heeft veel losgemaakt bij iedereen...

Eef....balen dat je veel last hebt van de hormonen....sterkte meid...zal idd een combinatie zijn van de hormonen en de stress/druk dat dit de laatste keer is...he...vind het vervelend om dit zo te schrijven..zo definitief....ik ga heel hard duimen en heel veel kaarsjes aansteken dat deze keer voor jullie gewoon gaat lukken!!! knuffel meid...

wat betreft eiceldonatie...gelukkig staan we er allebei voor open...dat het kindje dan niet mijn eicel heeft, maakt me niet zoveel uit...het groeit en bloeit straks lekker in mijn buikje en wat ook een geluk is...de donor en ik lijken op elkaar...nee...we zijn geen familie..maar uiterlijk hebben we veel gemeen...hihi...adoptie hebben we idd ook aan gedacht en ook al aangemeld, maar we zijn toch tot het besluit gekomen dat dit niets voor ons is...draagmoederschap hebben we ook over nagedacht....wat ik hierbij een probleem vind is dat de draagmoeder altijd de juridische moeder blijft en er komt gewoon heel veel bij kijken...en wat als de draagmoeder je eigen kindje niet wil afstaan uiteindelijk??

Henne....wat lief trouwens van die grote bos bloemen van je baas...en lief dat je ouders er waren en voor je gekookt en geklust hebben...deze week dus nog lekker geen werk en dan vanaf volgende week (of eigenlijk de week daarna) rustig gaan opbouwen...blijf je wel rustig aan doen??? fysiek zal het misschien wel gaan, maar onderschat het psychische niet...merk af en toe dat ik er nog steeds last van heb...en toch maar door gaan...

succes met de aanstaande verbouwing en het stuc-en (?) van de woonkamer...en idd gewoon optimistisch blijven over de kinderkamer...onze kinderkamer wordt nu gebruikt door de katten....zijn vorig jaar al begonnen om m enigszins al in te ruimen/op te ruimen voor de kinderkamer...maar er staat nog steeds vanalles wat er eigenlijk niet thuis hoort....misschien als het zover is...

Dublin...wat geweldig nieuws meid!!! gefeliciteerd...hopelijk kun je nu wat meer gaan genieten van je zwangerschap....op naar een goed 2e trimester!!!

ivfsh...veel plezier in Dublin...wat is eigenlijk een expatcursus???

Syl...ben je nog mie??? hihihi....hoop dat J. een fijne verjaardag heeft gehad...en hoop dat de bank jullie snel uitsluitsel geeft en gaat betalen! omdat je er niets over schreef, neem ik aan dat je bongi er nog steeds niet is??? grmbl....heb ik ook nog wel zo'n mooi bongi-dansje gedaan....

hier niets te melden....gisteren leuke, maar niet zo drukke zumbales gehad...de nieuwe cd's en dvd van de club cycle en club yoga gehad...dus we kunnen weer gaan oefenen...verder heb ik ook veel in mijn hoofd dat het niet goed zit met mijn amh-waarde (gevoel dat ik heb) en dat we voor ecd moeten gaan...nog een paar nachtjes slapen en dan weten we het....

fijne dag allemaal!

liefs,

Nico

Geplaatst

Wat een drukte al zo vroeg, lekker geslapen dus niet mee mie :-).

Fren wat erg zeg dat je slecht hebt geslapen. In gedachte steek ik een kaarsje aan.

Even vliegen tot later.

Nee Nico geen bongi hier.

Geplaatst

Syl, jij hebt voor de verandering weer eens goed geslapen, ook fijn zeg!!!

Ik ben er vandaag vroeg uitgegaan, rond 10.00 visite dus zo even naar de bakker voor verse broodjes en iets lekkers

Fren, hier brand ook het kaarsje, had ik beloofd!

Geplaatst

Goedemorgen,

Fren, keep my fingers crossed. Veel succes vandaag!!

Ben gisteravond bij de paragnost geweest. Erg interessant. En heeft me heel veel nuttige dingen meegegeven.

We moeten nu echt voor de rust gaan en loslaten.

en dat ik toch iets anders ga doen dan dat ik nu doe. Er komen grote veranderingen..

Denk aan jullie allemaal, maar ga vandaag weer even werken en vanavond de avond 4 daagse spelen met de muziek.

Voor de statistieken hebben we gisteren aardappelpuree met filetlapje en doperwten met worteltjes gegeten.

Qua vakantie doen we niet echt veel. A loopt de 4daagse van nijmegen dus een weekje weg en een weekje weg met mijn schoonouders.

Dikke knuffel van ons

Geplaatst

Nico waar zitten jullie op Lesbos? En vliegen jullie vanaf Maastricht of toch Amsterdam? Ik wil graag vliegen vanaf Eindhoven (vlakbij ouders) of Rotterdam, zo heerlijk rustig vergeleken Schiphol! Maar dan ben je gebonden aan Kreta, Corfu en Rhodos. Bovendien kwam ik er gisteren achter dat je een flinke regiotoeslag betaald, 270 euro en dan nog 152 euro brandstoftoeslag en nog wat van die dingen. Dat maakt het ook allemaal zo duur! Ach, eigenlijk maakt het ons niet uit, we hebben maar 3 eisen: zwembad, paar restaurantjes en een supermarktje in de buurt... Maar dan vind je een leuke, is het in the middle of nowhere of weer iets anders. We zijn ook laat met boeken voor het hoogseizoen maar eigenlijk altijd last minute boekers geweest... Nu blijkt dat lastig.

Fren, ik heb je al 3 keer succes gewenst geloof ik maar nog maar een keer dan: succes! Ik ben vergeten hoe laat je moet, ik hoop vroeg, misschien wel nu...

Geplaatst

Ruby jij bent ook actief zeg, je schrijft nou nooit een avondje op de bank :-)

Kayla heeft ook als een blokje geslapen en is nu druk en wil aandacht, gelukkig maar hoor.

Dadelijk naar Bobs autowas, een super wasstraat met binnenreiniging. Springen er 5 mannetjes in je auto om alles schoon te maken, aangezien ik er een hele hond, een half strand en spinnenwebben er in heb zitten moemnteel is dat geen overbodige luxe.

Babeth veel plezier met je bezoek en broodjes. Wel fijn dat je weer mobieler bent.

Geplaatst

Fren hoop dat je toch nog wat geslapen hebt en denk aan je lieverd!!!!

Nico het zijn allemaal nog maar plannen hoor. We zitten hier nu vier jaar en het behang begint door het drogen van de muren los te laten, in het spuitwerk komen scheuren, tijd dus om te bedenken wat we willen. Maar helaas kost het allemaal ook een smak centen :-S Onze 'kinderkamer' is nu ook een soort rommelkamer. Mijn nichtje slaapt er soms en verder staan er vooral dingen die tzt weg moeten. Wil het wel langzaamaan gaan opruimen, ben er toch wel van overtuigd dat het begin volgend jaar een babykamertje moet zijn.

Rubster interessant, paragnost. Mijn buurvrouw heeft ook al eens zoiets geopperd voor ons, maar ik durf het niet goed eerlijk gezegd. Stoer dat A. de vierdaagse loopt! Ik ben opgegroeid in Elst en heb dus een enorm zwak voor de Nijmeegse vierdaagse, dat was altijd zo bijzonder al die soldaten die dan door het dorp liepen. Later ook de sfeer in Nijmegen toen ik daar studeerde... Ben toch eigenlijk wel een Gelderse in harten nieren ook al woon ik dan nu in Rotjeknor ;-)

Ivfsh veel plezier in Dublin. Mijn ouders gaan er in augustus heen, dus als je straks nog leuke tips hebt...

Eef sterkte met de bijwerkingen, snerthormonen :-S

Heb hier niet heel erg lekker geslapen. Toch proberen er uit te blijven en even een boodschap te doen. Vanmiddag vanaf de bank eens wat offertes aanvragen van schilders en stucadoors. Heb na een mislukte poging altijd een 'project' nodig voor de afleiding haha, dus ga eens een planning en begroting maken en kijken wat haalbaar is.

Fren hou je taai meis!

Geplaatst

caro...wij vliegen vanaf Amsterdam (geboekt via Sunweb dit jaar) en dan zitten we in Molyvos/Eftalou in het apartotel (meer een appartementencomplex dan hotel) Panselinos.

er is een busje dat 5 keer per dag naar Molyvos rijdt...er is een zwembad met aansluitend een kinderbadje (allemaal recht toe, recht aan), een speeltuin (alleen niet op het midden van de dag heen gaan, want dan is het er veels te warm...)....je kunt ook met de strandbus (die stopt voor Panselinos) naar de verderop gelegen plaatsjes Petra en Anaxos gaan...geloof dat met name in Anaxos het meer een zandstrand is en het loopt daar geleideijk in zee af...ideaal voor kids dus...bij Panselinos zelf is een minimarket, maar voor vers brood kun je dan beter naar het dorp gaan. Je kunt niet echt koken in je appartement, wel thee/koffie zetten of mss ook wel een eitje bakken, maar je kunt daar ook prima eten en vlakbij (ca. 5 minuten lopen) is een heerlijke pizzeria waar je nog pizza's uit de steenoven krijgt...mmmm....

volgens mij is het via sunweb of jiba het goedkoopst als je naar Lesbos wilt gaan...ik ben tenminste nog niet ergens anders goedkoper uitgekomen...Samos is ook errug mooi...zijn we ook een keer geweest...maar daar is dan wel alleen maar kiezel...

ook tegenover panselinos is een kiezelstrandje....of je neemt vanuit Molyvos de boot naar Skala Sikaminea en als je dan via het strandpad loopt, kom je bij een mooi strandje uit...en kun je na afloop lekker chillen (en eten) onder de grote boom waar ook een papagaai zit... effe kjiken of ik een foto kan plaatsen...bestandje past niet....kijk maar eens op mijn hyves of facebook...daar staan beslist foto's van onze vakanties in Molyvos/Eftalou (Eftalou is de kuststreek van Molyvos)...

Geplaatst

Is goed, ik kijk op Facebook... Klinkt heerlijk allemaal! Ik ben er inmiddels ook achter dat Jiba het goedkoopst is omdat bij hen de toeslagen inclusief zijn. Maar er is niet zo heel veel meer beschikbaar als je vanuit R'dam of Ehv wil vliegen. Ben trouwens ook naar Maastricht aan het kijken, is vanuit mijn ouders een uurtje dus ook goed te doen. Ach, ik kom er wel uit. Ik ga zo even kijken waar jullie zitten!

Geplaatst

He Syl-vie, een avondje op de bank dat kan ik niet zo goed. Misschien morgenavond. Want dan ben ik thuis. Wat A aan het doen is weet ik niet. Misschien gaat hij met de jongens mee naar Oss. Ik blijin ieder geval thuis. Maar dat kan ook beteken dat ik aan de knutsel ben boven. vanmorgen nog even een doosje afgemaakt. Nu nog het juiste lint erbij zoeken en de bloemetjes maken. Komt helemaal goed.

Ja rust en loslaten dat worden mijn ding de aankomende maanden. Seizoen waterpolo is bijna klaar en van de muziek ook. Dus ...

Ik ben wel op kreta geweest. Zakynthos ook. Blijft een mooi land griekenland. Een deel van het as van mijn moeder is daar ook uitgestrooid.

Verder komt mijn jongste kat van kreta. www.mirtos.nu

Vanavond 4 km lopen. En dan even met de beentjes omhoog in bed denk ik. Heb er zo geen zin in!!! Alwin staat om de hoek met zijn vrachtwagen met pech. Kan hem vanuit mijn kantoor net niet zien staan. Hij staat er al een uur of3 denk ik.

Geplaatst

Wat heerlijk om zo op de vroege ochtend een berichtje van Nico over Griekenland te lezen, kan het me al helemaal voorstellen en zit al weg te dromen ; - )

Ik ben thuis op de bank gebleven. Als ik stil blijf liggen gaat het ok, ga ik wat doen dan is mn hoofd helemaal van slag. Wel heel raar. Als ik niks doe heb ik het idee dat ik een spijbelaar ben er niks is, ga ik wat doen, dan is het Onee! Kortom blij dat ik nu even thuis ben. Eerst zondag maar even de eerste fm afwachten. Hoop zo dat het wat wordt! Ben ook veel emotioneler dan anders, dus ik hou het echt op combi stress laatste keer en hormonen. Wat wel apart is is dat in dit lange protocol, ik al meer dan een week ongesteld ben. Nu maak ik me dus zorgen over dikte bms. Heb gister nog even met vu gebeld, en die zeiden dat het vaker voor kwam en door de hormonen kon komen.

Henne wat moet het leuk zijn geweest daar op te groeien ; - ) Wat is het toch een mooie omgeving daar! En dan nu Rotjeknor, totaal andere wereld zo'n stad, maar dat heeft ook wel weer wat. Wat n mooie combi trouwens dat groen met framboos roze, wauw dat klinkt als een echte blikvanger.

Fren, er wordt hier aan je gedacht, ben thuis dus er brandt een kaarsje voor, dat er maar een mooie oogst mag zijn, en dat je maar weer snel veilig gezond thuis mag zijn, knuffel voor jou en je man! En dat je maar een hele vaardige supersnelle handige dokter hebt, die het hele gebeuren snel laat verlopen, zodat je er zo min mogelijk last van hebt.

De zomervakantie is bij ons uitgevallen door de laatste zelfbetaalde poging. Wij gaan wel altijd drie weken weg naar Italië, net als Nico en manlief komen wij op 1 geliefde plek zeer graag terug ; - ). Maar nu is het dus nog onzeker. Heel misschien is er een financiële meevaller, maar ik heb m nog niet gezien. In dat geval zouden we gaan kamperen (ieks) lekker goedkoop en toch weg kunnen, maar daar moet ik nu eerlijk is eerlijk niet aan denken. Een hotelletje geeft me altijd zo'n luxe gevoel! En kamperen kan heel leuk zijn, maar aangezien wij door het werk vaak aan hoogseizoen gebonden zijn is het altijd erg druk en dus erg zoeken naar een geschikte camping. We hebben de spullen nog, en uiteindelijk gaan we dan liever wel weg dan helemaal niet haha.

Lieverds een digitale knuffel voor nu xxx

Geplaatst

Wauw Nico wat gaaf! Kan me voorstellen dat jullie daar terugkomen. Heerlijk zwembad, mooie tuin, precies wat ik zoek eigenlijk! Maar ja... te prijzig voor ons... Ben natuurlijk meteen gaan kijken naar de verschillende aanbieders, zag trouwens dat erbij stond ontbijtbuffet? Das wel luxe! Maar voor ons is het echt te duur, jammer, misschien ooit nog eens... Wat heerlijk om naar uit te kijken straks... nu al!

Geplaatst

Ruby, je klinkt sterk, je hebt veel dingen om handen ; -) Loslaten klinkt zo luchtig en makkelijk, maar zal niet gemakkelijk zijn, toch heb k t idee dat je de draad oppakt. Wat een rare toestand dat je man zo dicht in de buurt met pech staat ; -) breng je hem dan geen koffietje?

Heb net nog een aardig berichtje gelezen in de telegraaf: een kip die eendeneieren is gaan uitbroeden waar het nest van verlaten was. Helemaal gelukt, en nu worden de eendjes door moederkip opgevoed ; - ) schattige foto, kijk en dan zie je dat zelfs in de natuur embryo en ei donatie voorkomt! Manlief zal ik hier helaas niet mee kunnen overtuigen ; - )

Geplaatst

Hij staat op een oprit van de snelweg. Dus durf het niet aan. Mij te druk. Maar het komt wel goed hoor!!!

Ja vakantie. Nijmegen en appelscha dat wordt het dit jaar. maar we gaan veel weekendjes weg e.d. Vorig jaar 3 weken gehad en vond het toch niet zo prettig.

Wij zijn ook door mijn werk gebonden aan het hoogseizoen.

Eef, doe je wel rustig aan. Wat betreft je hoofd kan echt van de hormonen komen.

Mijn borsten doen nog steeds pijn. Vanaf de punctie is het bal. Ik moet er niet aan denken om snel te lopen. Zal ze vanavond maar even insnoeren. Wie weet helpt het. Kon vannacht niet zo goed slapen van de pijn.

En de indrukken die ik heb opgedaan gisteravond.

Geplaatst

haha, ik zie je gelijk al staan met een kopje koffie op de vluchtstrook ; - )))))) nee gelijk heb je!

Het zal inderdaad heel veel indruk hebben gemaakt gisteravond. Het hangt zo af van bij wie je komt, maar als het goed en vertrouwd voelt, kan het zoveel nieuwe impulsen geven. Ook fijn dat het een nieuwe boost kan geven, dat dingen kunnen gaan veranderen, ik ben heel benieuwd, het klinkt in ieder geval heel positief! Knuffel van Eef

Geplaatst

he Caro...jammer...misschien volgend jaar anders heel vroeg boeken??? want het scheelt wel...toen wij geboekt hadden was het bijna 50 euro goedkoper dan een week later....

het ontbijtbuffet is trouwens eenvoudig....je hebt harde broodjes (verse, dat wel), vers brood (zelf even je sneetje snijden), boter, beleg (vlees, kaas), jam, stroop, yoghurt, fruit, honing, cake!, tomaat, volgens mij af en toe ook gebakken ei...gekookte eieren...als ik het zo lees, dan is het toch wel uitgebreid, maar bijv. geen croissants...het is dus voor griekse begrippen uitgebreid, voor ons eenvoudig...thee, koffie, melk, jus...ik kan me er wel vol mee eten...hihihi...

Eef....je voelt je nog steeds niet optimaal...niet schuldig voelen...dit is nu op dit moment wat je lichaam aangeeft, je hebt rust nodig...geef er aan toe...en zondag de eerste fm...spannend!!! hoe laat heb je m???

het leuke van ons vakantie-adres is dat we zelfs niet meer hoeven in te checken...hihihi...we krijgen de sleutel en worden al meteen naar ons appartementje gebracht...de anderen moeten wel nog inchecken, pas afgeven, inschrijven, dat soort dingen...hihihi...dit jaar komen we pas heel laat aan...maar dan gaan we meteen aan de bar hangen...hahahaha....

Miki....had nog niet op jou gereageerd...wat goed dat je onderneming goeie vormen aan neemt en dat je je daarop kunt richten! dat je je afsluit voor de rest is begrijpelijk en helemaal niet erg....hoe is het met de hcg test gegaan??? top overigens dat je een goeie eisprong had!!

Sab...via de website van Zita West heb ik me een keer aangemeld voor de nieuwsbrief en ook voor Fertility mindset...en via deze brief kreeg ik een melding van een 14-daagse fertility challenge (gratis ook nog)...om je lichaam zo optimaal mogelijk voor te bereiden op een goeie zwangerschap en een gezond kindje...kansen op een zwangerschap (ook voor ivf) zouden met 47% vergroten...op pagina 611 staat in een berichtje van mij in het kort waar het over gaat...

Challenge twee dames is trouwens iets over de waarom-vraag....moet ik nog eens goed luisteren, want er kwamen natuurlijk medewerkers al hard pratend langs mijn kamer...hihihi...

Ruby....wat klink je sterk....loslaten....tja....dat is een moeilijke....heb er zelf in elk geval moeite mee...je begint in elk geval al goed door rust te nemen, al is dat dan in de vorm van pauze van de waterpolo en de muziek....even geen verplichting is ook wel lekker...verplichting is misschien een groot woord, omdat je het graag doet, maar je snapt me wel...meid...succes en sterkte!!

enne...balen van A....ik neem aan dat hij de anwb ofzo heeft gebeld??? kan hij in de tussentijd niet naar huis komen dan??? als je hem ziet staan vanaf je kantoor? hoop dat hij zijn vrachtwagen nog aan de praat krijgt...

Fren...gefeliciteerd trouwens met je vader!

liefs,

Nico

Geplaatst

Nou alle toeters en bellen zijn geweest voor zijn vrachtwagen. Hij moet naar de garage.Maar moest binnen door van de RDW (rijksdiens voor wegverkeer) Hij is ook nog eens zijn uitlaat verloren. De luchtleidingen worden dan warm en gaan stuk. Dus auto wegbrengen en klaar zijn voor vandaag. Denk dat hij al zeker een keer of 4/5 heeft stilgestaan dit jaar. Niet normaal. Laatst had hij een klapband op de snelweg. Een spartbord verloren daar. Echt het is niet normaal met die vrachtwagen. Een anwb voor vrachtwagens kennen ze niet. Wel gewoon de monteur/garage die gekomen is.

Maak je ook weer eens wat mee.

Fren ik denk aan je. Gefeliciteerd met je vader.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden