Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Henne dat is geen vrolijk nieuws, erg als deze dingen gebeuren. Wat naar dat je lichamelijk nog niet goed bent opeens. Geen koorts toch? Misschien valt de dag morgen mee, je zult blij zijn als je 24 uur verder bent.

Fran wat een bak zeg, och dan komt het maandag wel, nog even wachten op de spulletjes dan.

Ruby lekker geshopt. Duimen dat de parac snel gast werken.

Eef vervelend als je zo bent. Die huilbui moet eruit en komt meestal ongelegen. Lekker nog even bankhangen voor jou.

Babeth jij vroeg nog iets aan mij maar ben het weer vergeten :-).

Dadelijk in bed Law & Order kijken, moe.

Geplaatst

Hoi dames,

Henne wat heb jij een klote dag gehad met een nog erger bericht, heftig hoor en zo te lezen had je het niet zien aankomen....wat je zegt, het ergste voor de kindjes, hopen dat het nog anders loopt en voor morgen, veel succes!

Fren, inderdaad geen handige actie ;-) , over een dikke week kun je er vast om lachen!

Eef, mijn man heeft dezelfde toon maar vind dat swipe helemaal niks, hij moest ook erg wennen aan het lichte gewicht, heeft hem al eens door de lucht laten vliegen....

Succes morgen!

Ursela, ik heb je foto's nog bewonderd, erg schattig! Het weer leek erg lekker maar dus toch wat fris?

Geplaatst

Jeetje, ben net een paar dagen bezig vergeet ik al te spuiten... mou ja, half uurtje later maakt ook niet uit.

Henne wat een rotnieuws, bah en ook dat je je zo naar voelde, hopelijk morgen een betere dag.

Ik heb het bericht van Esther ook gemist,, gefeliciteerd, maar stond het soms ergens anders?

Ga nog even film afkijken, kwam even boven de Menopur halen, tot later.

Geplaatst

Goedemorgen dames.

Henne wat een vervelde dag gister, waarschijnlijk te veel gedaan achter elkaar?? Hopelijk gaat het vandaar een stuk beter.

Ja Esther is weer trotse tante geworden!!!!! Joepie en gefeliciteerd.

verder ben ik het al weer kwijt sorry...:( ben erg moe. Gister dus de spulletjes bij collega opgehaald, was beregezellig!! bbq was heerlijk en het is nogal laat geworden. Waren rond middernacht thuis, veel te kort geslapen en dus best last van bekken nu. Zo maar aankleden en dan op naar Ikea in Breda!!!!!!! Ik zal uit de buurt blijven van de prullebakken hoor!!! fijne dag allemaal en wie weet meld ik me weer als ik thuis ben en niet te veel in coma lig hihi.

Geplaatst

Veel plezier Sandra.

Het nieuwe nichtje van Esther heeft ook een mooie naam gekregen, combi baan Esther en zus, heel mooi.

Henne succes met de Arbo vandaag.

Nog weinig te melden verder.

Geplaatst

Goedemorgen meiden

Nico, heel veel succes vandaag met de zaadanalyse!!! hoop dat jullie de uitslag snel binnen zullen hebben.

Sandra, een geslaagde avond dus, super! na het Ikea bezoek lekker uitrusten hoor

Henne, ook jij succes vandaag, ik hoop dat je een beetje hebt kunnen slapen na die beroerde dag gisteren

Ik heb voor de verandering een erg korte nacht gehad, ene nacht slaap je zo 12 uur en vannacht slechts 4,5, wel pas om 08,00 uur eruit maar niet meer geslapen, misschien had ik ipv bijgeslapen wat vooruitgeslapen????

Syl, nog niets spannends gebeurd op de camping?

Fren hoe gaat het met jou? vandaag een dagje vrij en lekker rustig op het dakterras of roept het werk?

nu ik het zo tik, ik zal eens even inloggen op mijn werk, even de email checken....

Geplaatst

Nee, lekker vrij vandaag gelukkig. Gaat goed hoor, vannacht wat slecht geslapen, maar dat haal ik wel weer in. Heb ook het idee dat mn buik eindelijk minder opgezet is vd punctie. Werd tijd, die is ook al een week geleden... En verder, ach, ik probeer de boel de boel te laten en niet te veel conclusies te trekken uit alles wat ik voel, want dat zijn gewoon de bollen (erg zere borsten, steken onderin mn buik, erg moe).

Caro, was inderdaad wel een beetje 'aangebakken' in mn gezicht en langs de randjes van mn bikini, maar dat is inmiddels bruin ipv rood. Heb gelukkig een makkelijke huid.

Net de tandarts gebeld: nauurlijk niet aanwezig vandaag. Mn vulling is nl voor de DERDE keer afgebroken. Ik word er helemaal gestoord van!

Nico, heel veel succes! Las ik nou ergens dat je vriend ook een dna-onderzoek moest doen? Hoop t niet voor je, want die uitslag laat 3 mnd op zich wachten...

Geplaatst

Hi meiden, hier nog steeds brak. Misschien te snel te veel gedaan, misschien een buikgriepje...weet niet. Ook beroerd van het nieuws van mn schoonzusje. Zit er echt mee. Kreeg net een mailtje van mn zwager, dus snapt er niks van en zit er helemaal doorheen. Ja kan ik me voorstellen, wij snappen het ook niet. Zucht. Maar wat kun je doen om te helpen? Voor je het weet ben je zelf de kwaaie pier of een dag-en-nacht-hulplijn voor een van beiden. Dat zie ik dan ook weer niet zitten. Ach ja, dit kon er best ook nog wel bij. Vind het ook erg voor mn schoonouders....een alleenstaande dochter met drie kids en een getrouwde zoon die maar geen kinderen kan krijgen...

Fren fijn dat je buik wat beter wordt. Voor de rest maar 'gewoon' laten gebeuren, kan ik makkelijk zeggen he ;-)

Nico succes vandaag! Weer een stapje verder.

Caro lekkere drol, vergeten te spuiten haha. Misschien ook een alarmpje zetten?

Ik ga me zo door een warm Rotterdam naar de arbo begeven....en daarna denk ik niet naar kantoor. Veel te moe. Erg benieuwd wat de arbo gaat zeggen ook.... bleeegh

Geplaatst

hee meiden,

Henne: wat een rotnieuws zeg.... heeft je schoonzus aangegeven waarom? Sterkte vandaag, hoop dat je een prettige arbo arts treft!

Caroline: gek is dat he, ik ben ook wel eens vergeten te spuiten, wel maar een half uurtje te laat ofzo, maar toch... ben je er heel de tijd mee bezig, vergeet je het alsnog

Fren: lekker rustig aan blijven doen. Fijn dat jij zo'n goede huid hebt! Bij mij is het andersom: als ik verbrand ben, ben ik de dag erna nog een graadje roder :-(

Esther: ik begrijp dat je tante bent geworden en dat je de eer hebt dat de kleine naar jou is vernoemd: gefeliciteerd meid! Hoe voel je je zelf?

Ursula: wat een schattige merel heb je toch! Heb even foto's gekeken van haar verjaardag: echt heel leuk!

Verder ben ik het weer even kwijt....

Ik zal weinig online zijn dit weekend, gisteravond is een goede vriend van ons aangekomen, we gaan samen een lang weekend weg (hier in ierland is maandag een nationale feestdag), dus dat wordt gezellig. Maandagavond komt ook mijn schoonzusje voor een aantal dagen, dus leuke dagen voor de boeg.

Liefs voor allemaal!!!

IVFSH

Geplaatst

Goeiemorgen,

Slecht geslapen, zag het nog half 3 worden dus uitgeslapen tot 10 uur en nog niet echt uitgerust... Manlief door de kat wakker gemaakt om 5 uur, dus die is net weer even gaan liggen en slaapt zo... Poeh, we slapen wat af hier op rare tijden de laatste tijd...

Henne ik ben ook wel benieuwd of ze nog iets meer heeft gezegd over waarom ze uit elkaar wil gaan?

We zaten samen een film te kijken (A good year, over een snelle Engelse jongen die een Franse wijngaard erft, al eerder gezien maar erg leuk) en zat zo in de flim dat het opeens half 11 was! Ik spuit deca altijd om 10 uur en Menopur een kwartiertje later. Dus om half 11 snel de deca erin en de Menopur kwart voor 11. Ach, ik denk niet dat het uitmaakt maar ik vond het wel suf want had het spuitje voor me op tafel liggen, al eerder er uit gehaald om een beetje op te warmen...

Zit te twijfelen om naar het strand te gaan vandaag, wordt wel de mooiste dag geloof ik? Vanaf zondag een stuk minder zag ik gister. Misschien later, dan is het vast ook niet zo druk meer op de weg richting Zeeland...

Nu maar eens douchen.

Geplaatst

hoi meiden

Henne wat ontzettend moeilijk zeg, ook voor je schoonouders natuurlijk, hebben al verdriet om jullie situatie en dan dit ellendige nieuws erbij! Sjonge jonge. Dat jij je nu zo brak voelt werk ook niet echt mee, succes bij de arbo meid.

Caroline, lekker hoor naar het strand! morgen wordt het lokal zelfs 30 graden las ik.....

Ik ga dadelijk maar even de kapper bellen of ze nog een plekje hebben vanmiddag, schoonpa is hier aan het rommelen met mijn man en mijn schoonmoeder is aan het strijken, de schat!

Geplaatst

En ook wij zijn gisteren naar de IKEA geweest... Nieuwe dekbed gekocht plus 3 hoezen.

En nu braaf op mijn wer.k. Nog 9 dagen...

Gisterenavond zijn alleen 2 van de katten naar buiten gesneakt.... 1 zat vanochtend als een klein bolletej ellende achter in de tuin, maar e ander is dus nog niet teug. En die is nog nooit buiten geweest.

Ik vind het maar niets.... Ik hoop dat ie vanmiddag weer bij de achterdeur zit.

Bleeehhh

jeetje Henne.. das niet niks.. hakt er altijd wel in. Hoe voel je je zelf nu?

Geplaatst

Oh Simba weer iemand een kat kwijt! Niet leuk, meld je het even als ie weer terug is?

jeetje, nog maar 9 dagen en dan lekker verlof, fijn hoor!

Zei net heel dapper dat we misschien naar het strand gaan maar intussen heb ik nog steeds niet gedouched en zou ik eigenlijk wel weer terug in bed willen... Zou het ook van de hormonen komen dat ik zo moe ben? Kan ik me eigenlijk niet echt herinneren... Je zou toch denken dat je het allemaal wel weet de vijfde keer...

Denk dat Zeeland tot morgen moet wachten...

Geplaatst

hee caroline,

jij spuit ook deca, toch? Deca maakt een complete dweil van me: moemoemoemoemoe en nog eens moe. Oh ja, en hoofdpijn :-(. Dus wellicht komt het toch door de hormonen? Wanneer heb je ook alweer de eerste FM?

Geplaatst

He Simba

Logisch dat je ongerust bent als je katten het niet gewend zijn om naar buiten te gaan, eng hoor. Wellicht neemt die ene het ervan en die komt wel weer terug, gelukkig zijn ze niet allemaal zo avontuurlijk als Iggy van Sen....

Nog 9 dagen werken , wat lekker zeg echt aftellen!

Sen hoe gaat het met jou momenteel ?

Geplaatst

Ja, spuit ook deca. Gelukkig is de hoofdpijn vandaag minimaal... Maar dat moe zijn zal daar dan ook wel van zijn? Heb woensdag de eerste FM... Hopen dat ik het nieuwe ziekenhuis kan vinden, het Maasstad is verhuisd... Ben niet zo'n held en mijn TomTom werkt niet.

Geplaatst

Zal toch wel aangegeven staan?

Hier helemaal gesloopt. Vanmorgen boodschappen gedaan, daarna rustg gezeten. Net ff naar uincentrum en ben helemaal af! Laat zelfs de plaantjes beneden staan zodat vin ze straks naar boven kan brengen, kan er de energie even niet voor vinden... Nu dus maar weer therapeutisch het balkon op met een boek...

Geplaatst

Oja, juni wachtbankje: 7 meiden getest, 6 zwanger! Dat wordt nog wat... Heb altijd het gevoel dat er dan minder kans overblijft voor mij als er al zoveel zwanger zijn...

Geplaatst

Zo denk ik ook altijd Fren, stom he, krijg je dan niet uit je kop, je denkt: dan kan het bij mij niet meer. Maar dat is het nadeel van het forum, als je er niet op zat, zou je het niet eens weten... Ik zit dan ook hard te denken om in de wachtweken hier niet te komen of in ieder geval echt alleen op ons topic...

Niet in slaap vallen in de zon he!

Hier is het gelukkig weer gezellig... We worden soms een beetje gek van de passiviteit van onze dochter, is het mooi weer, zit ze de hele tijd tv te kijken. Als we wat gaan doen vindt ze het heel leuk maar zo niet, ook goed. Vriendlief wordt daar heel chagrijnig van en ik dus ook, sfeer niet echt leuk. We zijn even een cadeautje gaan brengen bij de zus van haar beste vriendinnetje, die heeft haar amandelen er net uit en heb vriendinnetje toen mee naar huis genomen, nu is het in de tuin een waterballet... En vriend van man kwam langs dus die zaten lekker samen aan een biertje... Gelukkig, ik kan daar nu nog slechter tegen dan normaal als er zo'n sfeer hangt thuis...

Geplaatst

Oh Fren de vergelijkende statistieken, erg he. Ik denk dat dan ook hoor. Maar het kan ook gewoon een hele goeie maand zijn.

Hier een heftig vervolg van gisteravond. Zwager kwam vanmiddag lang en nu zijn kant van het verhaal gehoord. Zal er hier niet over uitwijden, ook niet eerlijk tegenover hen, maar het gaat veel verder dan een verbroken relatie en het gaat dus gewoon helemaal niet goed met mijn schoonzusje. J. gaat nu proberen met zijn zusje te praten, we hopen maar dat eht iets uithaalt, maar zijn bang dat er nog veel ellende gaat volgen.

Arbo daarentegen was een positief bezoekje. Voor het ook maar over werk ging vroeg ie naar de ivf en of we nog doorgingen enzo. Kreeg het advies me niks aan te trekken van wat mensen zeggen, niet naar goedbedoelde raad of verhalen te luisteren maar vooral goed samen te beslissen wat we doen. Vanuit zijn medische ervaring vond hij het logisch dat we nog doorgaan (hij bleek bij gynaecologie gewerkt te hebben). Erg grappig was dat ik als voorbeeld gaf dat veel mensen dan wel iemand kennen die na zes ivf's alsnog spontaan zwanger was. Ja zegt ie, die kennen dan misschien allemaal dezelfde persoon. Ik moest zo lachen, echt waar.

Vervolgens dan ook nog over werk gehad. Dat ik nog zo moe ben vindt hij logisch. We hebben veel meegemaakt en dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten. Belangrijk is om de accu nu goed op te laden. Hij wil dus ook niet dat ik te sel op ga bouwen. Ik mag wel volgende week beginnen met 12 uur, maar dan verdeeld over maximaal 3 dagen zodat er telkens een dag tussen kan zitten. Anders pak je alsnog geen rust en bouw je dus niet op maar af. En die 12 uur moet ik dan drie weken volhouden om echt goed te herstellen en op te laden. Daarna mag ik gewoon weer 24 uur. Had er zelf nog nooit op die manier naar gekeken maar het is wel logisch. Anders ben je net zo'n mobiel met kaoppte accu die je elke avond aan de oplader legt en die desondanks elke dag sneller leeg is. :-) Mooie beeldspsraak. Ik ga nu dus maandag, woensdag en vrijdag vier uurtjes werken de komende drie weken en daarna weer normaal. Voelt wel goed.

Ben even te uitgeteld, ook emotioneel, om verder veel te reageren. Hou je taai allemaal en hou vooral heel veel van elkaar ondanks alle ellende....

Henne

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden