Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Slecht en goed nieuws dus Henne... Wat balen zou dat zijn als ze echt uit elkaar gaan! Maar je doet er niet veel aan ben ik bang, is toch hun beslissing... Sterkte en lekker uitrusten!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Helloooooo ladies....

hehe...effe bijlezen....poeh...

Henne...wat een naar nieuws van je schoonzus....kan me voorstellen dat dit je schoonouders ook verdriet doet....sterkte!!! moeilijk of je je er nu wel of niet mee moet 'bemoeien' in die zin dat je ook nog eens moet uitkijken dat je niet verweten krijgt dat je een kant kiest...

Caro....het kan heel goed van de hormonen komen...ik had bij alledrie de ivf's heel veel last van de moeheid door de deca....pfff...ben nog nooit zo moe geweest....zeeland blijft gelukkig liggen waar het ligt....dus morgen ook nog een kansje om erheen te gaan...hihihi....

fren....niet zo denken meid....ook voor jou is een groen plekje vrij bij het wachtbankje...ik heb alleen bij mijn eerste ivf op een wachtbankje gezeten en ben daar dan ook keihard van afgekukeld....sindsdien niet meer....had geen zin meer om zo hard te vallen...hahaha...

vanochtend naar DD geweest...moesten om 11 uur daar zijn...natuurlijk veel te vroeg daar, maar dat was geen probleem..om 1 minuut over 11 zaten we alweer in de auto terug...hahahaha....over 7-10 dagen krijgen we een brief met de uitslag thuis gestuurd....

ws behoorlijk druk in DD....een meid stond zelfs ingeparkeerd...een aso bmw-rijder had zich gewoon de auto neergezet waar hij kon....alle plaatsen waren bezet...kwamen iets na ons binnen en zij kwam al binnen om te vragen van wie de bmw was, maar niemand reageerde...ook de bmw-bestuurder niet...beetje aso....

als we de brief hebben gekregen, kunnen we een afspraak met dr. S. maken...

Het is trouwens niet een dna-analyse...meer een onderzoek naar de morfologie van zijn zaad/sperma...

voorkeur gaat nu trouwens uit naar DD...ook omdat hier meer mogelijkheden zijn mocht de uitslag niet goed zijn...maar tot nu toe is alles goed geweest, dus dit zal ook wel goed zijn....

verder niet veel gedaan..lekker in de thuis gezeten...weer wat bruiner geworden...hahahaa....en dadelijk weer effe shaken en gaan sporten...

meiden...probeer vanavond nog effe langs te komen en anders wordt het morgen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Henne.....mijn arbo-arts reageerde ook zo ongeveer....fijn!!! dat het gesprek dus zo goed ging...

liefs,

nico

Geplaatst

Punt is dat het op dit moment alleen haar beslissing is en dat hij in shock is. En haar beslissing is voor ons gevoel niet echt reeel, maar ja wat je zegt, je kunt er niet veel aan doen als iemand voor zichzelf iets besloten heeft.

Geplaatst

Dat is het ergste, als het eenzijdig beslist wordt... Is hij al weg thuis? Of is het nog niet zo ver. Zo naar dat je alleen maar kunt toekijken... nog naarder dat er kindjes bij betrokken zijn, bah!

Geplaatst

Nee hij wil nu niet zomaar weggaan en opgeven. Kan trouwens ook niet, verhaal van beiden in de schuldsanering... nou ja, er zitten vele haken en ogen aan. Pfff...

Geplaatst

Hoi dames

Net terug van de kapper.

Henne fijn dat je zwager bij jullie is gekomen, ik bedoel dat hij zich toch zo op zijn gemak voewlt bij jullie om zijn hart te luchten, en dat terwijl bij jullie natuurlijk ook zijn schoonouders zijn, sjonge jonge. Wel erg moeilijk, ook dat je er niet tussen wil zitten maar J. gaat in ieder geval een gesprek aan, hoop dat het nog wat uithaalt al klink je weinig hoopvol momenteel.....

Bij de arbo ging het gelukkig goed, ben ik blij om! je hoort zo vaak andere verhalen. Ik moest ook wel even lachten toen ik las over dat ze allemaal dezelfde persoon kennen... Nou meid komende weken in het teken van er weer in komen, goed aan de lader en ......wellicht de cryopoging..... hou je taai!!

Nico, hoe herkenbaar wat dat parkeren beterft, erg lulig als je weg wilt gaan! soms is het er inderdaad zo druk, wij zijn ook 1x uitgeweken naar een parkeerplaats vlakbij de kliniek.

Fijn dat de uitslag snel volgt en dat je dan mogelijk een beslissing kan nemen, vond je het nu minder vreemd in DD?

Caroline, lekker hoor die hormonen, gelukkig hebben je meisje en je vriend het gezellig waardoor jij mogelijk iets beter in je vel zit..

Wij gaan zo even naar de winkel iets halen voor op de bbq, wordt simpel hoor, iig een turks brood met wat aoili, en ik heb zin in bietjes met een appeltje, de rest maakt me niet uit haha

wat een lekker weer, morgen wordt het helemaal bakken...in de ochtend hebben we een afspraak voor geboortekaartjes en in de middag een kinderfeestje, jongste van vrienden wordt 11.

Lekker met een stoel in de schaduw hoor!

Lieve Esther hoe gaat het met jou? lukt het een beetje?

liefs

Babeth

Geplaatst

Fren ben je weer wakker?? Ik las even het Uitgerekend in feb 2012 topic en dat zijn dus al die meiden die net positief hebben getest waar jij het over had? Ik ga het niet meer lezen, iets teveel hiephiephoera voor mij op dit moment, logisch hoor, niks ten nadele van hun maar kan ik nog niet zo goed tegen op de een of andere manier. Dus wachtbankje juni lees ik ook maar niet...

Geplaatst

Je moet ook geen uitgerekend topics lezen....tenzij je iets wilt weten over de zwangere dames hier ;-) Ik doe het soms ook hoor, om een beetje dat gevoel terug te krijgen, maar in de praktijk brengt het alleen verdriet. Wachtbankjes doe ik allang niet meer aan. Merk dat als je langer bezig bent, je behoefte om te delen anders wordt. Ik weet inmiddels wel dat je jezelf gek maakt ;-) en ik wil het gewoon even niet weten als het bij anderen wel lukt en bij ons (weeeeer) niet.

Maar....Caro, Fren, Eef..... jullie mogen gewoon hier al je kwaaltjes en onzekerheden en stuitermomenten delen hoor. Gewoon samen op een comfortabele driezits ;-) bij de pauzemeiden.

Wat eten we vanavond dames? Hier kipfilet, weet nog niet hoe of met wat maar we hadden gisteren gehaald voor de bbq en niet gebruikt. Denk roerbakken met groente en dan met rijst. Simpel maar lekker. Hoofd staat niet naar ingewikkelde gerechten.

Geplaatst
Ik ga het niet meer lezen, iets teveel hiephiephoera voor mij op dit moment, logisch hoor, niks ten nadele van hun maar kan ik nog niet zo goed tegen op de een of andere manier. Dus wachtbankje juni lees ik ook maar niet...

Hoi, ik snap je volkomen. Ik was zelf uitgerekend in februari 2011 maar kreeg helaas een miskraam. Mede daardoor zou ik me nooit zo onbevangen op een 'uitgerekend in'- topic storten. Je hebt nog zo'n lange, lange weg te gaan na je eerste positieve test. Natuurlijk gun ik een ander z'n enthousiasme, maar voor mezelf zou ik dat niet meer kunnen. Misschien na een goede 20-weken echo, of anders pas als de kleine geboren is ;-)

Geplaatst

Daarom was er zo lang geen uitgerekend in januari topic... ivfsh, ik en nog iemand durfden het niet meer te openen. Ja de 'naiviteit' is er wel af na zo'n ervaring... voor zover je nog naief bent als je met ivf bezig bent...

Geplaatst

Simba, das niet ijn inderdaad.

Ben vandaag wakker geleven hoor, al kostte dat wel wat moeite... Dadelijk aspergesoep en shoarma met sla. Even snelle hap omdat we doormoeten naar een verjaardag. Net mn broer aan de lijn, we gaan morgen met zn allen naar het strand, inclusief kleine neefje. Daarna bbq bij moeders. Dan sluit vin ook aan. Die is niet zo van he strand en moet nog dingen afmaken op zn werk. Hij is er nu ook nog niet terwijl hij officieel vrij is vandaag... Net mn broer gevraagd of hij me dan op kan pikken, omdat vin en ik anders met 2 auto's zijn, doet ie toch een partij moeilijk. Zucht. Dan nie hoor, tis nota bene 10 min rijden!

Guus, jij nog naar t strand morgen? Misschien zie ik je wel!

Geplaatst

Hallo allemaal, ik heb net gelezen hierboven dat er "gewoon geklaagd mag worden" hiep hiep hoeraa!

Ik wil natuurlijk niet klagen maar stiekem doe je het toch. Het zijn gewoon de ivf perikelen, en helaas ben ik een super stress kip en terwijl ik het ene chineze wijze gezegde nog niet geroepen heb, loop ik al weer te stressen over wat anders..pfff

Henne wat ontzettend vervelend van je schoonzusje en man, blegh, sterkte. Wat superfijn dat je zo'n lieve arbo arts hebt, dat klinkt als iemand die meedenkt. Zoet en zuur voor jou vandaag.

Vandaag derde fm gehad en lab, re 4 van 20 mm, links 3 van 15 en er waren nog iets kleinere bij. Het lab was 6700. (?) als ik het goed begrepen heb. Ik heb zelf het gevoel dat ik op knappen sta, maar moet vanavond nog 1x spuiten, en wordt morgen gebeld over tijdstip pregnyl, maandag is de punctie.

Aangezien ik zelf liever de punctie op zondag heb, ben namelijk bang dat die 4 van 20 niet "goed meer zijn" heb ik er nog over gebeld, maar ik moest me geen zorgen maken, maandag beste dag. en daar heb ik dus een hele dag stress van gehad. De fm viel ook al heel ongelukkig midden op de dag, en het terug bellen ook op rottijdstip, heb het idee dat ik mn werk half heb gedaan vandaag, en dan ook nog eens mn collega niet zo gelukkig gemaakt omdat hij maandag nu moet werken ipv vrij. Manlief heeft een belangrijke afspraak, dus het kan zijn dat hij alleen voor zijn ding gaat, en dat ik met iemand anders ga. ( mn moeder?) dat is nog nooit gebeurt, ik denk dat ik er eens rustig over na moet denken. Ik zal blij zijn als ik morgenmiddag dat telefoontje heb gehad voor die pregnyl, is tussen 12-15. We willen een dagje naar Limburg fietsen, denk dat ik tot die tijd ga stessen of ik het telefoontje niet ga missen. Of toch niet, wie weet kan ik mn zen ergens terugvinden ; - )

Nico, fijn dat jullie tocht ook weer in goede orde verlopen is!

Hopelijk geniet iedereen lekker van de zon.

Voor de statistieken: een kant en klare rijst met roerbak groente, rundvlees en curry (had ik nog in huis....ivfsh, volgende keer vers : - )

Geplaatst

Hi eef, ik had hetzelfde. Ik had er ook 2 van 20 en moest ng een dag door. Ik heb toen gevraagd of die grote dan verloren zouden gaan en ze zeiden toen dat dat zeker niet zo was. Ze springen namelijk niet door de deca, en kunnen zeker 30 mm worden voordat ze echt knappen omdat ze te groot zijn. Dus maak je ect geen zorgen, het zh weet absoluut wat ze doen (vu, toch?). Het is natuurlijk heel vervelend dat maandag minder goed uitkomet dan zondag, maar draai het eens om: als je maandag de punctie hebt, dan zijn die 3 van 15 waarsh ook 20 mm en heb je bijna dubbele kans! De 6700 is he oestradiol gehalte en mag max 15.000 zijn voordat er gevaar dreigt op overstimulaie.

Geplaatst

Simba wat klote dat Zipper er nog niet is......niet van het ergste uitgaan maar ik snap je ongerustheid volkomen!!!!!

Vanavond even rond gaan in de buurt?

Eef, rot dat het niet zo uitpakte zoals gehoopt, inderdaad 20mm kan echt wel hoor, de vorige keer in Brussel had ik er al 2 van 22....ik kneep hem toen ook maar was geen probleem, ze houden ook niet voor niets je bloedwaarden in de gaten.....

dames ga gauw naar de bbq

liefs

Babeth

Geplaatst

Eef ik heb inmiddels na vier TP's wel geleerd dat plannen en handiger voor ons onmogelijk is... go with the flow... en ga er van uit dat ze weten wat ze doen.

Lief Henne, dat je een comfortabele driezits voor ons hebt neergezet, ik voel me hier nou eenmaal het meeste thuis...

Bij mij staat weer een pittige uientaart in de oven, over 5 minuten klaar, even sla erbij maken. Als ik aan mijn vriend vraag: wat wil je eten vanavond? zegt hij 9 van de 10 keer: pittige uientaart! Eet smakelijk en tot straks!

Geplaatst

Gelukkig wonen we in een redelijk volks buurtje waar iedereen elkaar wel kent. Dus de TamTam gaat al rond, en we gaan na het eten even het park in. Misschien is hij die kant op gegaan

Geplaatst

Hoi Simba, ik hoop dat je hem snel terug hebt, succes met de zoektocht!

Fren, Babeth en Caroline, bedankt voor jullie reply, ben al weer wat geruster. Ze hebben het wel netjes uitgelegd over de telefoon, maar ik kan alleen maar denken, help help help mn eieren!! Wel blij straks een dagje naar het zuiden te gaan, even er uit, tenminste, als het telefoontje er door is ; - ) Ben toch ook wel erg blij dat ik nog extra meds kon regelen, want anders had ik vanavond dus tekort gehad...nu dus niet pffff Met dank aan lief forumgenootje,

Brengt me op Guusje, hoe is t bij jou? beetje kunnen genieten van de zon en het strand? Weer een dag verder, maar t komt wel dichterbij!

Had ik al een keertje opgemerkt dat jullie lieverds zijn? nou bij deze! xxx

Geplaatst

Simba hè bah.... Hoop dat ie snel gevonden is!

Eef ik sluit me aan bij de rest, bij mij waren ze ook ruim 20mm en toch nog even doorspuiten. Kan prima en dan heb je die van 15 misschien ook nog mee! Gaat helemaal goed, niet druk maken!

Fran idd beetje lullig, 10 min rijden is toch geen moeite? Maar in ieder geval veel plezier morgen. Lekkere afleiding.

Caro niet vergeten te prikken hè! ;-)

Geplaatst

Fren, het is je broer...die zijn alijd zo....toch? Ken precies zo een, hart van goud maar soms;-)

Geplaatst

Het is een recept van een AH kaart, die nam ik vroeger wel eens mee, de meeste dingen waren geen blijvertjes, deze wel!

Komt ie:

Ovenschaal invetten en bedekken met bladerdeeg (ik doe altijd een lage ronde) en 10 min. zonder iets laten voorbakken. (Dit staat niet in het recept maar als ik dat niet doe, blijft de bodem altijd zacht bij mij).

4 grote uien in ringen (of stukjes) aanfruiten

2 bakjes hamblokjes erbij

3 eetlepels currypasta van Patak, zo'n pot, 4 kan ook moet je even kijken hoe pittig je het wil

In een kom:

4 eieren, 125 ml slagroom, 250 gram (ongeveer) geraspte kaas mengen

Het uienmengsel op het bladerdeeg, eimengsel eroverheen verdelen en ongeveer 30 minuten op 220 in de oven, klaar!

Favoriet hier, zelfs mijn dochter vindt het lekker. Hij was weer goed gelukt vanavond!

Geplaatst

Bladerdeeg, slagroom en kaas....te vee dingen om vervanging voor te vinden :-( jammer. Toch lastig met ovens hotels, de korst is meestal toch met kaas en of room. Als iemand goeie suggesties heeft voor iets anders...hou me aanbevolen! Ei met broodkruim, zou dat werken?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden