Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi hoi

Caro, ik heb hem gekopieerd, klinkt erg lekker en zeker niet ingewikkeld....

Eef geniet van de afleiding in Limburg morgen!

Fren wat een moeilijk gedoe om even opghaald te worden, kleine moeite toch? ach, misschien heeft hij last van hormonen ;-))

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Simba hopelijk snel wel Zipper bij de achterdeur.

Henne wat rot van je schoonzus en vriend, elk verhaal heeft 2 kanten.

Caroline snel even recept doorgelzen en klimt lekker zal niet vergeten te kopiëren van Ivfsh ook nog dien.

Later!

Geplaatst

Vergeleken bij die van IVFSH/Jamie O. is dit echt supersimpel! Ik denk dat je er best wat van kan maken hoor Henne, gewoon uitproberen? De slagroom zorgt er natuurlijk wel voor dat het lekker bindt, vervangen door niet-vette kookroom? Mag je ook geen bladerdeeg? Hartige taartdeeg dan?

Geplaatst

Maar hoe maak jij een hartige taart? Neem je die als basis en dan met de rest een beetje goochelen. Het gaat om de uien, currypasta en hamblokjes, de rest is wat het bindt maar dat kan vast ook met iets anders...

Geplaatst

Ik kan een bodem maken maïsmeel, maar de top is dus vaak het probleem. Ga wel eens experimenteren.

Geplaatst

Eef, Fran en Csroline jullie zijn op dit moment de ex pauze meisjes weer in de race, dit topic is voor jullie!!!

Henne fijn van de Arbo en dat ze meedenken.

Nico het enige wat mij bij is gebleven is de aso BMW rijder.

Onverwacht op terras gezeten en slecht gegeten.

Geplaatst

heb ook een lekkere taart met ui. Helaas Henne... ook slagroom en roomkaas...

Ingrediënten voor 8 personen

8 lapjes bladerdeeg,

500 gram uien,

2 eetlepels olijfolie,

2 teentjes knoflook,

2 blikjes tonijn,

2 eetlepels Italiaanse kruiden,

3 eieren,

1 dl slagroom,

peper en zout,

100 gram gemalen Parmezaanse kaas,

100 gram roomkaas.

26 cm springvorm

Verwarm de oven voor op 200 graden. Laat de lapjes bladerdeeg even ontdooien. Bekleed de licht ingevette taartvorm met het deeg en prik dit hier en daar met een vork. Pel de uien en snijd ze in dunne ringen. Bak ze in de olijfolie goudbruin, met de geperste teentjes knoflook. Schep de uitgelekte tonijn en de Italiaanse kruiden erdoor. Vul de vorm met het hete vis-uienmengsel. Klop de eieren met de slagroom, peper en zout. Meng de gemalen kaas en roomkaas erdoor. Giet het mengsel over de visvulling. Maak van het overgebleven deeg een rolrandje langs de buitenkant van de taart. Plak het wel goed vast met een beetje water. Zet de taart in het midden van de voorverwarmde oven. 35-40 minuten.

Bak de taart eventueel in een combinatieoven: 350 Watt, 200 graden 17-2o minuten.

Geplaatst

Oei, ook erg lekker Simba! Nog geluk gehad met Zipper? Anders morgen weer verder zoeken? Die van ons zat na een week opeens weer bij de achterdeur, dus geef de hoop niet op he!

Onverwacht terras altijd leuk, jammer van het slechte eten Syl...

Zo... druk hier ineens!

Geplaatst

Al weer terug van verjaardag... Zijn er max 1,5 uur geweest. Maar pff, moehoe... (lijk wel een grammefoonplaat die lijft hangen) bovendien erg veel gerookt daar, dus lekker naar huis. Nog een koppie thee en dan naa bed. Die uientaart klinkt heerlijk. Heb nog een super recept voor een witloftaart met ansjovis, citroen en gruyere. Zal m eens opzoeken, heerlijk! En in een vd kookboeken die ik net uitgegeven heb staat een soort plaatkoek met aardbei, tomaat en basislicum... Heb m nig niet geprobeerd, jaar vnd m mateloos intrigerend.

Geplaatst

Hey meiden,

Ik heb even vluchtig wat berichtjes gelezsen, er is vandaag weer zo veel geschreven!

Eef, maandag punctie! Spannend weer zeg. hoop zo dat ook jij nu super Gonal van me hebt gekregen ;-) En plannen van een IVF behandeling, in 1 woord ONMOGELIJK!!! Hoe graag we dit zouden willen, maar het loopt zo als het loopt. Probeer het positief in te zien, en ik hoop dat je man gewoon mee kan.

Fran, morgen lig ik waarschijnlijk wel op het strand ja. Waar ga jij liggen dan? Ook in Noordwijk? Dan heb je best kans dat we elkaar zien zonder dat we het weten. Raar idee he?

Vandaag een heerlijk dagje shoppen met een collega in het mooie Haarlem ;-) Een heerlijke stad. Hier en daar even rusten met een sapje of een drankje. Zalig!

Ik zie hier allemaal lekkere recepten voorbij komen, heerlijk!

Geplaatst

Leuke stad toch Haarlem ; - ) lekker shoppen en terrasjes pakken, dat moet een heerlijk dagje zijn geweest,

Probeer het positief te zien hoor Guusje, ik moet ook wel een beetje lachen om mezelf als het achter de rug is, alleen nu nog even niet, maar dat doen mn collega's dan wel voor me, ; - ) Na mijn wanhopige zoektocht om iemand aan de lijn te krijgen s middags ( het bleek nog al moeilijk te zijn om mn nieuwe mobiel op te nemen....niet drukken maar vegen op dat @#$% scherm) had ik uiteindelijk een werktelefoon te pakken, waar ik ongeneerd even de hoorn er op kon kwakken toen het niet lukte om iemand aan de lijn te krijgen, alleen maar antwoordapparaten. Uiteindelijk was het zover, had weer even wat kunnen doen, kom ik terug op kantoor om het belletje te doen, hebben ze die arme telefoon helemaal ingepakt met washandjes, uit voorzorg om beschadiging te voorkomen......kan er nu wel om lachen ; - )

Meiden iedereen een welterusten knuffel. Sandra, hoe is het bij jou, en met de andere zwangeren, geen last van het warme weer? Iedereen lekker rustig aan doen, dikke knuffel xxx

Geplaatst

Haha Eef, zokang je de humor kunt blijven zien valt t allemaal wel mee, toch?

Guus, ik ga naar langevelderslag, eerste strandovergang daar bij die parkeerplaats. Grappig idd dat we elkaar tegen zouden kunnen komen...

Geplaatst

zo weer druk geweest hier.

Henne fijn dat de arbo je het lekker rustig aan laat doen.

Simba is je kat al weer terug???

Hier gister los gegaan bij de Ikea en zelf helemaal total los. Veel pijn, over de top vermoeid maar wel tevreden. Vandaag en morgen maar echt rustig aan doen. Even mijn neus op het werk laten zien straks voor 2 uur, hebben we dat ook gehad en zie wel hoe het volgende week gaat lopen.

Lekker al die recepten. Ben zo uitgeblust dat ik de rest van jullie geschrijf al weer vergeten ben. Eef begin nu wel last van de warmte te krijgen, nog snellen moe hihi. Maar nog 11 weekjes en dan gaat het vast wel weer beter daarmee.

Fijne dag allemaal!!

Geplaatst

Mogge! Niks te melden. Straks naar verjaardag zwager. Voor die tijd misschien wat schoonmaken, maar doe liever erg kalm aan nu. Moet maandag die vier uur wel volhouden.

San, succes met je twee uurtjes. Met pijn is elk kwartier zwaar en dan ook nog die warmte....poeh

Simba is Zipper al terug?

Fren en Guusje veel plezier op het strand!

Eef vandaag de pregnyl toch? Laatst prik, altijd een fijn gevoel.

Syl alweer vroeg wakker, maar dan wel even genieten van de lekker frisse ochtend? Of kruip je weer terug? Als het echt warm is sta ik het liefste vroeg op en hou dan een siesta.

Caro nog erg moe van de deca? 't Is allemaal gewoon rotzooi, maar even aan toegeven, de energie gaat naar je follikels moet je maar denken.

Babeth hoe is het bij jou? En Nico? En alle andere meiden? Sab, Sen, Spaatje, Roestvlek, Zara, Laika, Dublin, Ruby.....kan het niet eens meer allemaal bijhouden zonder lijstje!

Fijne dag in ieder geval voor iedereen, dikke knuffel, Henne

Geplaatst

Goeiemorgen!

Gelukkig goed geslapen, zo douchen en richting Zeeland rijden. Weet nog niet waar het wordt; Domburg, Vrouwenpolder? We kijken wel als we er bijna zijn.

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Zipper zat om 4.00 vanacht bij de achterdeur...

Heel blij... Alleen nu is er weer stress in de tent. Alles blaast naar elkaar en is bang. Dat hebben we een keer eerder ook gehad en toen zijn we maanden zoet geweest om de rust weer in de groep te krijgen.

Vanacht hebben ze dus alledrie ergens anders gezeten. Zipper is naar ons erg aanhankelijk. Vond het toch niet zo'n succes denk ik om van huis weg te zijn..

Wordt vervolgt ben ik bang... Ze moeten het nu even met elkaar uitzoeken. We gaan de proefdrukjes van de kaarten ophalen.

Geplaatst

lieve meiden, wil jullie ook nog even een fijne dag wensen, en de zwangeren sterkte wensen met de warmte, koude knuffel voor jullie

Wij vertrekken zo ri Limburg, gaan het heel rustig aan doen, en neem de pregnyl mee in een koelboxje om geen paniek te krijgen mocht het een latertje worden. Kan tussen 12 en 15 gebeld worden, dus dan zitten we mooi in de auto ; - )

Henne, heb gelezen over je voedsel allergie, wat waardeloos zeg, dat zal wel een belangrijk deel van je energie kosten, om daar nog iets fatsoenlijks mee op tafel te krijgen. Echt strikt een dergelijk dieet volgen is ontzettend moeilijk..zelf zo'n 8 jaar terug ook een jaar zo'n dieet gevolgd omdat ik hartstikke veel darmklachten had. Het was uiteindelijk vrijwel verdwenen toen ik bepaalde producten ging schrappen (ook veel fruitsoorten helaas) maar er bleef weinig over om op tafel te zetten. Wel destijds een paar goeie reformwinkels in de buurt die alternatieven verkochten, maismeel inderdaad, maar het bleef heel moeilijk. Een allergie was niet aan te tonen, dus bleef het bij intolerantie. Uiteindelijk via internist en dietist, toch langzaam gaan uitbreiden, en een baan met regelmatig werk gevonden, nu is het inmiddels al weer 8 jaar geleden. Schrap nog wel veel fruit en eet wel brood maar beperkt, en wel weer gewoon melkproducten, en nu sta ik er eigenlijk nooit meer bij stil. Bij mij helpt het enorm als het weer van slag is strak metamucil te gebruiken, en het lijkt wel alsof het de darmen dan weer een biologische klok teruggeeft, maar het is eigenlijk geen issue meer hier. Ik weet nog echter goed hoe waardeloos het was, en hoe niet sociaal (uiteten gaan, naar vrienden etc) dus ik snap je frustratie hierover enorm! Dikke knuffel voor jou. Kan je iets vinden bij de soja producten, of kan je daar ook slecht tegen, ik bedoel ter vervanging van slagroom?

Iedereen nogmaals een fijn dagje, Caro, jouw dag ziet er ook goed uit ; - ) enne,....zipper, terugkomen!!!!

Liefs

Geplaatst

bericht was verdwenen, staat er nu weer, en lees dat zipper terecht is, Simba superfijn! Lekker knuffelen dus : - )

Geplaatst

Eef bij mij zijn het ook intoleranties. Ben vanwege heftoge darmklachten nog wel een keer door de internist binnenste buiten gekeerd maar die kwam ook niet verder dan 'prikkelbare darm'.

Lactose bijvoorbeeld kan best een keer, maar als ik een hele reep chocola eet (suikervrij) dan kan ik er de donder op zeggen dat ik zeker drie dagen misselijk ben. Moeheid speelt ook een grote rol. Als ik moe ben, kan ik maar heel weinig hebben. Tarwe eet ik nu bijna twee jaar niet meer. Op dat punt was ik elke ochtend misselijk tot ik naar het toilet was geweest... oftewel tot ik het kwijt was. Gelukkig is dat nu een heel stuk minder. Ik eet niet helemaal glutenvrij maar wel zoveel mogelijk tarwevrij. In Haarlem zit trouwens een hele goeie Gimsel, ooit binnengelopen toe we er een dagje waren en echt mijn slag geslagen. Bestel ook veel via vanhavertotgort.nl is een aanrader. En idd met uit eten gaan is het lastig, maar niet onoverkomelijk. Vooral even uitvinden welke restaurants wel en niet gaan. En goed timen. Ben dol op dim sum maar dat valt niet altijd even goed. Dat doe ik dus alleen als ik de volgende dag niet hoef te werken. Wat ik nog het meeste mis is gewoon even snel ergens kunnen lunchen. Broodje kroket! Hoewel steeds meer zaken wel glutenvrij brood hebben.

En ik heb voor mn verjaardag een ijsmachine gekregen dus ik ga zodra ik puf heb experimenteren. Mijn broer heeft een keer ijs gemaakt met kokosmelk, honing, banaan en citroen en dat was waanzinnig lekker.

Geplaatst

Simba, fijn dat Zipper terug is! Bijna klaar voor een dagje strand... manlief is nog even broodjes en flesjes water halen, tot vanavond!

Geplaatst

Meiden, het gat niet zo lekker hier. Lusteloos maar wil nog zoveel doen. Lig op bed met een boek en hoofdpijn. voelt allemaal zo tegenstrijdig. Ben voor mijn gevoel kapot van binnen. Wat kan ik et aan doen. Te warm on de zon. Ga straks met a naar de markt een nieuwe fiets voor hem kopen. Moet er nu nog niet aam denken.

Fijne dag allemaal w

Geplaatst

Lieve ruby, wat is wijsheid, beetje er aan toegeven, en af en toe er uit om je .zinnen te vverzetten en gewoon hier van je afschrijven, knuffel voor jou xxxx

Geplaatst

Ben net ge belt, 21pregnyl en maandag om negen uur de punctie, pfff manlief kan er gesoon bij zijn, opgelucht, nu lekker even de bossen bij epen in, iedereen liefs xxxx

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden