Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Knuffel voor Syl! Het diepste dal doorheen, laat nu -met de ongi- alles ff eruit komen. En dan de stijgende lijn doorzetten, wij duimen mee!

Hier vandaag weer iets fitter voor het eerst, nog wel veel pijn. Met name in het gezicht, rond de breuk. Heel heftig om de auto weer te zien, zo in de prak. En de plek op de snelweg, strepen van reconstructie staan er nog. Maar gelukkig alweer durven rijden, ook daar. Wel hyperventilerend de 1e keer in de auto, als bijrijder. Verder overheerst dat ik heel erg geluk heb gehad, iets dat iedereen ook steeds zegt. Zo'n kleine auto frontaal tegen een vrachtwagen op de snelweg. Maar hoeveel geluk ik ook heb gehad, ik heb ook wel een zwaar ongeluk gehad. En daar baal ik alsnog goed van!

Enfin, wil niet klagen. Maar ik denk dat jullie allemaal beter begrijpen dat dit als extra tegenslag -en daarmee wel anders- voelt. Omdat wij al genoeg tegenslag hebben gehad hier, afzonderlijk. En met z'n allen. Maar enfin, we leven. En dat is zeker fijn!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mij werd yoga afgeraden* door ivf-artsen vanaf de stimulatie fase en zeker met het overstimulatie risico van jou. Ook mijn amc-yoga-vriendin doet het nooit tijdens ICSI. Ik zou gewoon lekker naar het strand rijden en ff een frisse neus halen ofzo! Wel voorzichtig rijden graag. :)

* Zie hier oude topic: http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14134-Yoga-tijdens-behandeling&

Vlucht morgen gewoon naar de yoga... Weet iemand of dat juist goed is, of juist niet? Zijn toch veel twists en buikspieroefeningen. Maar die kan ik natuurlijk ook overslaan, is toch niet mn favorite onderdeel, haha.

Geplaatst

Zo, daar was ik weer even. Best druk hier. Koffers uitpakkken, flink wat wasjes draaien en het hele huis ligt onder een laagje stof door de nieuwe badkamer. Best fijn....

Ben met bijlezen ondertussen op bladzijde 600. Heftige berichten allemaal weer! Had gehoopt op goed nieuws en dat het bij iedereen nu eens wat beter mag gaan.

Zal hier nog niet te uitgebreid reageren want misschien kom ik op de volgende 54 bladzijden weer andere berichten tegen waardoor mijn reactie als een tang op een varken slaat.

Onze vakantie was helaas geen doorslaand succes. Waarschijnlijk komt dit doordat we op het verkeerde moment zijn gegaan. Best wel wat pijn gehad. Mocht natuurlijk ook alleen maar paracetamol doordat andere pijnstillers bloedverdunnend zijn. En tot afgelopen vrijdag bloed verloren. Soms ook best wel heel veel. Ziekenhuisbezoek in Turkije erg frustrerend en vervelend en HCG nog steeds te hoog. Verder lijkt het alsof ik de hele situatie geblockt heb ofzo. Kan het niet zo goed uitleggen.

Morgen moet ik weer naar het ziekenhuis omdat ik toch wel heel lang (en veel) bloed verloren heb en nog steeds pijn in mijn onderrug en soms fikse steken in mijn eileider(s) heb. Ben weer benieuwd wat ik ga horen.

Henne, van jou heb ik al wat gelezen. Poe, er is jou ook weinig bespaard gebleven en in wat een spanning heb jij gezeten zeg! Hoe gaat het nu met je?

Van Noor, heb ik tot nu toe niets gelezen. Kan misschien nog komen maar Noor hoe is het met jou?

Ga nu weer even een begin maken met verder lezen.

Tot later!

Geplaatst

Hm, thanks mik, dan toch maar een ander vluchtplan bedenken. Met regen naar t strand is ook niet zo'n succes.

Heb vin je foto's laten zien en hij zij dat ik je moest zeggen dag je de vrachtwagen met het sterkste deel van je auto hebt geraakt. 'goed' gedaan dus... Krijg je wel pijnstillers voor de pijn? Lijkt me heftig hoor. Je zult ook wel mooie kleurtjes hebben inmiddels... Rustig aan doen dus!

Geplaatst

Pff, hoor nu weer dat we WEL weer komkommer en tomaat kunnen eten, maar nu staan taugé en broccoli weer op de zwarte lijst. Volgens mij gokken ze maar wat...

Geplaatst

Ik kan het in principe prima relativeren allemaal maar door de hormonen van nu ben ik er emo onder. Zal vast morgen beter gaan.

Ruby goed van jullie dat je verder kijkt en het leven niet stil laat staan. Het zijn allemaal stapjes die genomen moeten worden maar wel moeilijke.

Fren klinkt heel gezellig en hopelijk niet teveel last van je schoonmoeder. Yoga geen flauw idee. Eerste wk zit er bijna op!

Moe en slapen hier. Voor het lijstje uiteindelijk uit eten gegaan, pure noodzaak want ik zou bami maken met een groente pakket waar dus taugé in zat. Maar even niet gedaan en dat vond ik zo erg.....:-))

Geplaatst

Mijn man die echt niet van groenten houd : " zie je nu wel dat groenten eten helemaal niet gezond is " tuurlijk lieverd ;-)

Miki goed van je dat je weer snel bent gaan autorijden! Je hebt echt erg veel geluk gehad meid!

Zara wat rot dat het nog verre van goed gaat, mentaal klink je al krachtig maar dat bloeden moet eens stoppen en het hcg dalen....succes morgen en sterkte!!

Is de badkamer helemaal naar wens?

Ik ga mijn bed maar eens opzoeken...

Geplaatst

Hè bah alweer wakker, veels te vroeg.

Zara wat vervelend om te lezen dat het tegengevallen is en dat je nog zoveel last hebt. Ik hoop dat ze je verder kunnen helpen hier en dat het meevalt voor je.

Geplaatst

goeiemorgen dames...

Een dagje niet geweest....en een boel moeten bijlezen...pfjoe...

Eef....hoop dat je het nog op tijd leest, maar heeel veel succes met de punctie dadelijk...fijn om te lezen dat je superrelaxed bent!!! houden zo!!!! en morgen een cursus? succes....hoop dat je man je morgenavond kan verblijden met heel goed nieuws!!!

Sen....heel vervelend hoe het allemaal gaat met je broer, maar ik denk ook dat het beter is als je een grens trekt. Ongeacht of hij nu wel of niet dronken was...dit gaat te ver....je kunt helaas niet alles afschuiven op zijn ziekte, dus ik ben het ook niet echt eens met je vader...fijn dat je een uitlaat hebt bij de psych!!!

Henne...he vervelend wat er gebeurd is met je vader....moet pijnlijk zijn...hoop dat hij er niet al te lang meer last van heeft...lekker nieuwe receptjes uitproberen...mmm...

Fren....deze week alleen...wat betreft de yoga...ik zou het ook niet gaan doen....heb het zelf wel de eerste twee ivf's gedaan omdat ik moet lesgeven (zumba en club yoga), maar juist omdat je en veel aan het twisten bent en veel moet buigen en rekken/strekken, zou ik het niet doen...nog een weekje....hoop dat ik op Pinkpop ene op jullie zwangerschap kan drinken!!! Knap dat je niet eerder gaat testen, maar ik denk ook niet dat ik zou mogen testen van mijn vriend als hij er niet zou zijn...

Syl...fijne dag gehad en nu eindelijk dan de bongi...gelukkig...maar...ook door de hormonen emo om wat er gebeurd is...begrijpelijk....helaas zullen deze data ons altijd bijblijven...sterkte meid en balen dat je weer veels te vroeg wakker bent!

Zara....terug van vakantie....jeetje...ook best wel heftig geweest als ik het goed lees...nog steeds bloedverlies, ziekenhuisbezoek in Turkije ook niet je van het...nu weer terug....pfff...zit jullie niet echt mee....sterkte...hoop dat je hcg gaat dalen en dat er niets mis is als je met controle gaat...sterkte meid!!!

Caro....je bent gewoon zo relaxed dat je er helemaal niet mee bezig bent...als je nu gewoon standaard te laat spuit, ben je eigenlijk toch ook wel weer een beetje op tijd, toch???

Ceeke....fijn om te lezen dat je vakantie fijn was....wel meteen heftige week meteen erachter aan...de hysteroscopie, aanstaande woensdag naar Geertgen voor een second opinion en ook nog op de dag van de miskraam....heftig...sterkte meid!!!

kaartje...een goeie uitgangsecho gehad...jippie...en een relaxed weekend op Texel...gecondoleerd met je oma....en sterkte voor woensdag!! Ondanks dat ze misschien wel plaats heeft gemaakt, ga je haar toch missen...

Ruby....mag ik zeggen dat ik het knap vind hoe jullie weer vooruit kunnen/durven kijken? Nu je energie richten op de verbouwing van de keuken...ook altijd leuk....veel plezier en als ie klaar is, mag je gerust een foto plaatsen..hihi...

Babeth en San...volgens mij zijn jullie beiden erg moe geweest...zal ook wel voor een gedeelte door het warme weer komen....gelukkig dat het deze week voor jullie ietsje afkoelt...

Testr....goed van je dat je toch weer in de auto bent gestapt...de eerste momenten lijken me heel zwaar te zijn geweest...en ook heftig als je dan weer langs de plaats komt waar het is gebeurd...klinkt afgezaagd, maar je kunt het gelukkig na vertellen...

Niet echt veel te melden....had zaterdag voor de grap een ovu-test gedaan...had ik nog over van de vorige keer...wat denk je...positief...hihi...dus we hebben nog een keertje extra geknuffeld...hahahaha....

verder niet veel gedaan in het weekend....vrijdagavond drie lessen (mee)gedaan...zondagochtend nog een club yoga les vervangen...en 's middags zijn we nog even gaan wandelen over het campingterrein van Pinkpop....het geraamte van de feesttent die op deze camping staat (B) stond er al...wel gaaf om dit al te zien...

we wilden toen ook nog de trappen oplopen bij Snowworld om te kijken hoe de bouw vordert op het pinpopterrein, maar helaas was het al ana het rommelen en werd het gerommel (onweer) ook steeds heftiger, dus dat hebben we maar niet gedaan...

's avonds een filmpje gekeken: Exam en Monsters...zaterdagavond hadden we Due Date (leuke comedy) en nog een film.....ships..ben de titel kwijt...weet wel dat ie goed was, maar weet ook helemaal niet meer wie erin speelde...hahahaha...

fijne dag allemaal...

liefs,

nico

Geplaatst

Miki fijn dat het steeds beter gaat en dapper dat je ook al weer gereden hebt. Je weet dat het beter is om gelijk weer achter het stuur te kruipen, maar doen en weten zijn 2 verschillende dingen nietwaar. Wie weet hoe dit ongeluk je kijk op het leven en alles wat zich er in afspeeld heeft veranderd. Hopelijk wordt de pijn steeds minder naarmate je breuken helen. Beterschap...

Rubster jullie gooien het nu dus definitief even over een andere boeg. Lekker verbouwen, even ruimte in je hoofd maken. Veel plezier en succes ermee. Hoewel je het erg druk hebt goed op jezelf lekker hoor, je moet je project, werk en hobby niet voor vluchten gaan gebruiken maar als ontspanning!!!!!!

Syl weer vroeg wakker dus, hopelijk nu echt eens goed nieuws over het geld en dat het ook eens gelijk geregeld wordt. Jullie worden als onbetrouwbaar aangekeken, maar het is de gemeente die zo laks omgaat met jullie als onderneming ondanks de toezeggingen. Dat je schoonpa maar steeds sterker mag worden voor een transplantatie en zo de rust weer mag wederkeren in jullie leven.

Henne succes vandaag, je ging toch weer beginnen deze week???? Hopelijk biedt het je ook genoeg afleiding om weer eens even ergens anders mee bezig te zijn.

Kaartje gecondoleerd met het overlijden van je oma. Altijd verdrietig zulke dingen. Voel je niet schuldig dat je het gevoel hebt dat ze ruimte maakt voor nieuw leven. Dat zou toch mooi zijn!!! Dan heeft jullie kleintje een beschermer!!

Verder weet ik het even niet meer. Gewoon even een dikke knuffel voor jullie allemaal!!

Heb goed geslapen en merk ook gelijk dat mijn hoofd het wat beter doet. Ietsje minder moe wakker geworden als voorgaande dagen. Echt te veel gedaan in te korte tijd dus dit weekend gaan we niet nog eens nadoen. Op zulke dagen kan ik nergens van genieten, ook niet van mijn zw en dat doet pijn op die momenten. Dan raak ik weer gefrustreerd en boos omdat ik me zo voel en kom ik in een negatief spiraal terecht. Dus de komende weken maar alles opzij schuiven en echt op het gemak doen. Drukke tijden komen wel weer als onze knul er is nadat ik weer opgeknapt ben na de bevalling. Elke keer dat ik denk dat ik eindelijk de balans heb gevonden kom ik mezelf weer tegen hihi. Zal er allemaal wel bijhoren...

Geplaatst

Zara idd wat vervelend zeg nog steeds bloedverlies en pijn. Hopelijk vinden ze de oorzaak en kunnen ze er wat aan toen!!

Eef jij de punctie vandaag. Dat er maar een goede oogst behaald mag worden!!!!!

Nico ben altijd blij met jou lijstjes. Dus weer extra knuffelmoment hihi. Wat een geluk dat je nog zo'n staafje had liggen anders hadden jullie dit intieme moment mooi gemist!!

Geplaatst

Goeiemorgen allemaal,

Inderdaad altijd handig jouw overzichtjes Nico, dan heeft iedereen even een update. Als ik veel bij moet lezen kan ik er altijd maar 3 ofzo onthouden...

Inmiddels spuit ik inderdaad standaard een half uurtje later geloof ik, ach, het maakt ook niet uit. Aan de ene kant ben ik ook wel relaxed, aan de andere kant begin ik de spanning toch wel te voelen nu de eerste FM heel dichtbij komt... kan ook een somber moment hebben en denken: waarom zou het nu wel lukken dan? Probeer ik zo snel mogelijk opzij te schuiven. Ik heb een foto van het appartement met heerlijk zwembad op Kreta nu als screensaver dus als ik daar naar kijk word ik wel iets vrolijker en positiever. Probeer te denken: ik ga gewoon zwanger naar Griekenland, net als 8 jaar geleden!

Nu weer braaf naar het zwembad... tot straks!

Geplaatst

Caro thats the spirit!! Logisch die gevoelens die alle kanten op schieten. Maar je gaat gewoon zwanger naar Griekenland, net als 8 jaar geleden. Dat zou nog eens een mooie herrinering zijn nietwaar!!

Lekker zwemmen, veel plezier!!

Geplaatst

hoi meiden

Eef, je bent al weer online....punctie achter de rug ik hoop dat het je meegevallen is en dat je tevreden bent met de uitkomst!!!!

Caroline dat zou wat zijn zeg, maar een mooi streven, zwanger naar Griekenland, schuif die ouzo maar door aan je vriend.

Hier geen nieuws uiteraard, het is behoorlijk afgekoeld, wel lekker

Geplaatst

eef, hoe ging het???

Vanmorgen temp opgemeten: 37.2. Vanavond even zoeken naar oude temp-kaarten, maar volgens mij is dat hoger dan normaal...

Geplaatst

Lieve meiden, de punctie is achter de rug en er zijn 10 eicelllen gevonden, dat is meer wat ik ooit in lumc heb gehad, nu spannend of het tot een emmy komt! Maar het meest rare moet nog komen kreeg n piepklein tabletje, half, dormicum, en een spuitje pethidine. Lag te slapen toen ze me kwamen halen, volgens manlief ben ik gewoon aanspreekbaar geweest, en ging het vlot en rustig, waarna we naar rustkamertje zijn gebracht. Daar ben ik gelijk in slaap gevallen, totdat de arts kwam. Ze vertelde dat er tien eicellen waren gevonden mooi van vorm of grootte. Ik was helemaal perplex, want ik dacht dat ze ons kwam halen! Ik beb de hele punctie kwijt in mn geheugen!! Zoiets heb k nog nooit meegemaakt. Thuis in diepe slaap gevallen tot nu

Geplaatst

Staat ook nog de reply hier boven dat ik online ben, weet ik ook niet meer....goed spul dormicum, :-) reageer later minder ego, nu nog duf hoofd B-)

Geplaatst

wow Eef!!!! wat een score zeg, okay de bevruchtingen afwachten amar dit is al erg goed nieuws, en dan nog eens dat je de punctie niet meer kan herinneren...sterk spulleke!!!! ;-)

wel grappig dat je zonder er echt bij te zijn je wel inlogt op het forum ;-)

Nu eerst bijkomen en lekker uitrusten, ik ben erg blij met dit goede bericht!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

oh Fren....spannend meid....

eef, hoe ging het???

Vanmorgen temp opgemeten: 37.2. Vanavond even zoeken naar oude temp-kaarten, maar volgens mij is dat hoger dan normaal...

Geplaatst

Eef...grappig zeg....wel erbij zijn, maar toch ook weer niet....wat een mooie score meid....nu het berichtje van morgen afwachten....fijn dat het allemaal zo goed is gegaan volgens je vriend!!!

nu lekker uitrusten/verder slapen...

liefs,

Nico

Geplaatst

ha Eef, super meid! Grappig dat iedereen anders op de verdoving reagerrt, voor mij was de verdoving van het vu bij lange na niet voldoende. Ik werd er inderdaad wel enorm duf van en heb toen ook de rest avn de dag geslapen.

Nu duimen voor mooie emmies!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden