Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Om het beter te kunnen herinneren heb ik van mijn beeldflitsen een verslag gemaakt, zie hier: http://ow.ly/5cLRs . Ik heb een gat van vlak voor de botsing, dat zien ze vaker bij zulke klappen. Arts vond dat het goed was dat ik hier zo mee om ga. Ik lag daar nog in de ambulance. xxx

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Je mag best klagen hoor, je hebt nogal wat meegemaakt!! Sterkte...

Kaartje jij sterkte zometeen met de uitvaart, ook al was ze 90, toch niet leuk.

Sandra ik spuit in mijn buik, heb ooit, geloof bij de eerste poging, in mijn bovenbeen gespoten maar dat deed me toch een pijn! Nooit meer, zal wel precies verkeerd hebben gezeten. En op zijn buik is lekker veel plek (zoals sommigen van jullie gezien hebben :-)). Maar de laatste paar dagen hou ik de naald er op en doet het heel veel pijn, dan naar een ander plekje, weer... en zo een paar keer en dan druk ik door. Terwijl de eerste deca flats! voelde niks... Nou ja, nog hoogstens anderhalve week, hou ik nog wel vol en dan kan manlief ook eindelijk zijn pijnstillers nemen...

Ga over een kwartiertje weg begin nu beetje nerveus te worden...

Geplaatst

Dank je Caroline. Wij vrijdag ook een crematie, iemand van 40 met 2 kids, kanker.... Heel erg. Ik zie er als een berg tegenop, voel me nog zo slap en dan al zoveel emotie en de gedachte dat ik er ook heel goed niet meer kan kunnen zijn. Dat zeggen de artsen en agenten steeds tegen me (moet binnenkort nog verhoord worden als verdachte, jaiks)... Heftge tijden...

Geplaatst

Goed Miki om weer langzaam op te starten met werken.

En die neus dat is wel klote dat je alsnog onder het mes moet, doen ze dat zsm mogelijk of moet het nu eerst genezen.

Hou je rustig.

Caroline ik had de laatste keer ook veel last met spuiten, toch ook een soort aversie tegen waardoor het nog gevoeliger en blauwer werd. Had ook een blauwe buik links en rechts van mijn navel.

Succes.

Geplaatst

Kaartje....sterkte dadelijk bij de uitvaart van je oma!

Testr...jeetje....heb de foto's even bekeken...heftig zeg....klagen doe je niet...is niet niks wat je hebt meegemaakt....dus nog een keer onder het mes voor je neus...sterkte!!

Fren...nu maak je het wel helemaal spannend meid!!! duim duim duim!!

caro...en als je dan het plekje waar je wilt spuiten van tevoren doet afkoelen met wat ijs??? bij mij hielp dat wel bij de 2e en 3e ivf....mn bij de 2e ivf voelde ik de spuit/naald ook al toen ik hem alleen al op mijn huid zette...sterkte en succes dadelijk!!!

Eef....hoop dat je ons dadelijk kmot verblijden met goed nieuws!!!!

liefs,

Nico

Geplaatst

Oh Miki ook dat nog! Weet helaas hoe het is, iemand zo jong met 2 kids... zo oneerlijk. Dubbel sterkte dan. Wat een klotetijd voor je en je was net zo lekker bezig met je bedrijf... pfff.

Dank je Syl! Het gekke is dat ik nog geen blauwe plek heb gezien deze keer, herken wel die aversie, ik was de laatste 2 avonden niet heel ontspannen met spuiten en dan gaat het echt moelijker. Nou ja, ik ga maar eens voor de vierde keer in een half uur naar de wc (heb ik altijd als ik nerveus ben) en dan rijden naar Rotterdam. Tot straks!

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn voorlopig even klaar. 24 mei gesprek met arts

Zara
: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne
: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 6 juni punctie

Kaartje
: 14 juni 1e FM

Caroline
: 8 juni 1e FM

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth:
22 juni controle gyn 32w2d

Witje:
23 juni controle gyn 31w5d

Simba
:

Dublin
:

Laika:

Ursula

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn klaar!!

Zara
: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne
: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 6 juni punctie

Kaartje
: 14 juni 1e FM

Caroline
: 8 juni 1e FM

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth:
22 juni controle gyn 32w2d

Witje:
23 juni controle gyn 31w5d

Simba
:

Dublin
:

Laika:

Ursula

Dames,

heb even mijn tekst veranderd in het overzicht.

Gisteravond toch een beetje besloten om geen eiceldonatie te doen. De donoren die zich hebben aangemeld zijn te oud. Ook niet de juiste levenswijze. Jammer, maar het is niet anders.

Had gisteren een gesprek met mijn leiding gevende. Die vond me humeurig. Gek he!!!! dat is wat ik dacht. We hebben nogal wat aan ons hoofd.

Heb het onwijs druk op mijn werk, maar wilde het jullie wel even vertellen. Wij worden dus nu in het hokje ongewild kinderloosgeplaatst???

Blijf zeker schrijven hier hoor!!! Gun jullie allemaal een klein wondertje. Dan kan ik daar van mee genieten en op kraamvisite komen. Jullie zijn me dierbaar geworden.

Kan toch mijn spreekwoordelijke ei kwijt hier.

De tranen schieten in mijn ogen.

Geef jullie allemaal een dikke kus.

Geplaatst

Ruby wat verdrietig allemaal. Ik had het verkeerd gelezen jullie ga dus niet voor ecd. Wat erg en heftig om te beslissen.

Vind het vreselijk voor jullie.

Lekker blijven schrijven hier, je hoort bij ons :-)

Geplaatst

Hee lieve meiden,

Ik heb nog eens rustig de laatste 10 pagina's doorgenomen, eens even op iedereen reageren, ben niet zo attent geweest de laatste dagen.

Ruby, lieve meid.... tranen schieten mij ook in de ogen als ik je berichtje lees. Ongewild kinderloos.... dat klinkt heel hard. Zou zooooo graag willen dat het anders was voor jullie en zooooo graag willen helpen. Ik begrijp hier ook uit dat jullie geen eiceldonatie willen van een onbekende donor? Hele dikke knuffel voor jou! Fijn als je hier mee blijft schrijven.

Nico: jij zit nog steeds in een rollercoaster geloof ik. Wanneer krijgen jullie uitslag van het zaadnderzoek? Was 7-10 dagen, toch? De man van die vriendin van je zal zeker even verbaasd hebben gekeken, maar dat maakt niet uit. Blijkbaar moest jij het er even uitgooien. Goed dat je lekkere massage neemt: lief zijn voor je lijf is alleen maar goed! En dan Pnkpop! Super! Ben nog een keer 1 dag volledig tot over mijn oren vrliefd geweest op een jongen die ik op pinkpop had leren kennen. Toen ik hem daarna weer zag was het helemaal over, haha. Blijkbaar hing er iets in de lucht op pinkpop :-)

Miki: ongelooflijk die foto's van je ongeluk.... wat ben ik blij dat jij er nog zo goed vanaf bent gekomen! Echt heel erg heftig, kan me voorstellen dat het even duurt voordat je dit kwijt bent. Er heeft een engeltje op je schouder gezeten!

Caro: ben heel benieuwd hoe je FM is! Hoop op een mooie hoeveel eitjes die mooi uit kunnen gaan groeien. Hoe is het trouwens met je man na al zijn klussen?

Kaartje: gecondoleerd met je oma, sterkte vandaag. Ontzettende junkie ben je toch ook: teveel snuiven :-). Fijn dat je zo'n goed weekend hebt gehad met lieve vrienden.

Eef: ben zoooo benieuwd of je al nieuws hebt!!!!

Fren: ik wordt helemaal zenuwachtig voor je. Het klinkt allemaal zo veelbelovend!! ga maar snel testen als Vin thuis is, laat je ons ook niet langer in spanning, haha. Het klinkt allemaal zo positief!

Sandra: wat heerlijk om jouw verhalen over het kamertje te lezen! Leuk ook dat je het wiegje zelf hebt bekleed. Ga straks eens spieken naar de foto's

Sylvie: wat een naar nieuws weer voor jullie.... jullie buurman is ook nog zo jong... Hebben jullie al bericht gehad van de gemeente? Blijf me er echt zo over verbazen! Echt bizar, moet je je dat soort gedrag een in het bedrijfsleven voorstellen: dan zou je zo de deur kunnen sluiten!

Zara: ik hoop echt dat je een fijne arbo arts treft vandaag. Wat heb je een hork van een baas zeg..... is er geen mogelijkheid om een interne overplaatsing aan te vragen voor als je straks weer aan het werk gaat? Nu natuurlijk nog niet, eerst alle rust nemen die je nodig hebt en weer herstellen. Je zat niet voor niets thuis en nu is je miskraam er ook nog bijgekomen. Ik was ook helemaal verbaasd over je hoge HCG... hoop dat het snel zal dalen, dan voel je je tenminste minder zwanger.

Ceeke: wat een heftige week ook voor jou... sterkte meid. Wel fijn dat je een goede vakantie hebt gehad, heb je tenminste een beetje kunnen opladen.

Babeth: super fijn te lezen dat jouw controle zo goed was! Suiker, HB, kleine meid, bmh, alles goed! Echt super! Dat nu meer mag doen lijkt me ook een zaligheid! Geniet van je berichtjes!

Ursula: jij ook bij het afvalclubje. Verbaas me helemaal over dat jij zoveel bent aangekomen ondanks je gezonde leefpatroon. Misschien is meer sporten voor jou de sleutel? Dat is het voor mij iig. 20 juli eindelijk weer een echo voor je: leuk! En dan hopelijk natuurlijk bevallen, fijn dat je zoveel begeleiding krijgt in het ziekenhuis.

Henne: denk veel aan je, vind het nog steeds zo vreselijk oneerlijk dat je die bbz hebt gehad. Had het je zo ontzettend gegund en was zo ontzettend graag het 'zwanger zijn avontuur' samen met jou aangegaan. Hoe was werk vandaag? Oke gegaan? En morgen sporten: heel goed! Goed plan ook om lekker wat aan het huis op te gaan knappen: zijn altijd leuke dingen. Knuffel voor jou!

Guusje, Sab, Spaatje, Esther, Simba, Laika, Dublin, Sen: hoe is het met jullie allemaal meiden?? Hoop dat het allemaal goed gaat!!

Hier goed nieuws van de echo: 2,8 cm, sterk kloppend hartje en twee dagen voor op groei! Helemaal goed dus!Kleine bewoog ook nog, want lag opeens andersom, dus dat vond ik ook een geruststelling. ben echt heel erg blij, want ik was heel erg zenuwachtig. Morgen voor het eerst naar de gynaecoloog, eens benieuwd of zij ook weer een echo zal maken. Hoop het :-)

Fijne dag allemaal! Ik ga de berichtjes weer beter bijhouden, zodat jullie niet door van die lange berichten heen hoeven te ploeteren :-)

Geplaatst

Lieve meiden, heb op 10 u een berichtje proberen te plaatsen, maar dat is niet gelukt.

Heb vanmorgen gebeld en te horen gekregen dat het er niet goed uit zag. Er is geen terugplaatsing gepland. er was wel iets van activiteit te zien, maar te weinig om een terugplaatsing te plannen. Ik moet morgen terugbellen. Ik heb gezegd dat deze confrontatie al hard genoeg was, en dat ik, gezien de eerdere resultaten niet verwacht dat het er morgen anders uit gaan zien, en dus niet weet of ik morgen ga bellen. heb ze bedankt voor de behandeling en zorg, en gezegd dat we blij zijn dat we nog een kans hebben gehad om het op een andere manier te proberen. Helaas zit ik op mijn werk, eerst met Cas gebeld, die kon het niet geloven en was er helemaal stil van. Hij had echt het gevoel met het goede resultaat van maandag, dat er een terugplaatsing zou plaats vinden en had zijn vlucht al omgeboekt naar de avond om het samen te beleven. We wisten allebei niet wat te zeggen. Vanavond verwerken en uithuilen. Ik heb mijn moeder al gebeld, dat was het allerallermoeilijkste na het telefoontje met Cas. Iedereen op het werk is hartstikke lief en zorgt voor me. Als ik nu naar huis ga voelt het ook niet goed, het zal een tijd zijn van rouw nu, en zal niet in 1 dag over gaan. Probeer te denken aan het gezegde van de chinezen, waar er 1 deur dicht gaat, gaan er tien andere openen. Maar ik kan het nu nog niet zo voelen. Moet verder met mijn werk maar wilde jullie het laten weten, jullie zijn altijd zo lief en tot steun, daar ben ik heel dankbaar voor. Ik wil graag blijven meeschrijven en met jullie meeleven. De mmm was niet voor niks, het was zwaar en teleurstellend maar ik heb wel het gevoel dat we er alles aan gedaan hebben, en dat we nu niets meer kunnen doen voor onze kinderwens. Ik hoop in de toekomst op een andere manier mijn zorg en moedergevoelens en verlangen naar een gezin op een andere manier kan invullen en dat het gemis een plek kan krijgen. Heel veel liefs. Het is druk hier dus kan nu even niet reageren op de anderen, kus allemaal xxx

Geplaatst

Oooh Eef nee toch, weet even niet de juiste woorden te vinden.

Mijn vorige bericht lijkt nu een beetje wreed maar geluk en verdriet liggen zo dicht bij elkaar dat het misschien soms kwetsend is

Ben er zelf van ontdaan, kan me niet indenken hoe jij en je man zich nu moeten voelen.

Vanuit hier een dikke knuffel en sterkte meid. Je weet waar wij zijn als je ons nodig hebt.....

Geplaatst

ach lieve lieve Eef,

Ik had dit helemaal niet verwacht, vind het echt vreselijk rot om te lezen... Wat had ik het jullie anders gegund! Jeetje, zoveel eitjes en nu wrs geen tp.

Ik ga hier een kaarsje aansteken en hard wrijven over de buik van mijn budha, hopend op een spurt van jullie embryos.

Meid, sterkte vandaag en dikke knuffel!

Geplaatst

Ruby en Eef wat ontzettend wreed. Ik weet gewoon niet wat te zeggen, de tranen rollen hier over mijn wangen. Waarom is dit geluk wat ik nu ervaar niet gewoon voor elke vrouw weggelegt. Het is zo ontzettend oneerlijk.

Heel veel sterkte met het verwerken van dit ongelooflijk intense verdriet.... en het vinden naar een andere invulling van jullie verder leven samen.

Geplaatst

Ivfsh jij wel een fijne echo gehad, het is waar vreugde en verdriet hier dicht bij elkaar liggen.

Hopelijk zullen we met zijn allen nog vele fijne momenten delen hier en er voor elkaar zijn in verdrietige tijden zoals we al tijden doen.

Allemaal een hele dikke knuffel!!!!

Geplaatst

jeetje wat een heftige berichten deze morgen....

Eef, wat een teleurstelling, ik weet niet wat te zeggen, voor jullie wellicht erg moeilijk maar ik blijf voor jullie doorhopen dat er tenminste een embryootje lekker op gang aan het komen is, verdroie meid, dit had niemand verwacht...lieverd sterkte en ik houd nog hoop hoor!!!

Kaartje sterkte vandaag met de crematie!

Testr jij vrijdag, wat erg zo'n jonge ouder en dan 2 kinderen en een vrouw achterlaten, kan me voorstellen dat je er enorm tegenopziet, zou je wellicht al doen als je je lekker voelde maar na jouw crash helemaal. Ik moet zeggen dat ik het goed van je vind hoe je het ongeluk aan het verwerken bent!!! wat dat verhoor betreft, is een formaliteit meid, zij hebben echt alle begrip voor je en wie weet helpt het ook met het verwerken.

Lieve Ruby, ik kreeg echt een heel naar en verdrietig gevoel toen ik jouw bericht las, ineens zo definitief!!! Jullie zullen er beiden achterstaan maar dat neemt niet weg dat het besluit een heel erg groot is. Kan me niet voorstellen hoe je je voelt. Ik zou willen dat ik iets voor je zou kunnen betekenen....je zou kunnen troosten.

ohhh wat liggen de mooie en intens verdrietige berichten toch dicht bij elkaar...

Geplaatst

Roestvlek, ik wens je een heerlijke vakantie toe!!! wat lekker zo 10 dagen naar Rhodos, laat je lekker verwennen daar meid!

Caro-line, hoe was de fm?

Ivfsh, wat heerlijk dat deze 2de echo ook weer mooi was, en dat je er een goed gevoel bij hebt...ook veel succes morgen, wie weet nog een echo?

Fren, jij houdt het zo spannend.....kan niet wachten op de echte zw-test!!!

Geplaatst

O nee! Wat een intens verdrietige berichten hier. Ik voel me er helemaal door lamgeslagen dus hoe moet het wel niet voor jullie zelf zijn?

Ruby, wat erg dat jij en je partner nu op een punt staan dat je deze beslissing hebt moeten nemen. Deze woorden hoop je nooit van iemand te moeten horen en dan al zeker niet van de mensen die je "kent", waar je dagelijks je lief en leed mee deelt en waarvan je weet welke weg ze hebben moeten gaan.

Ik zou zo graag willen dat het anders zou zijn en dat we ook maar iets voor je konden doen....

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Eef, ook jouw totaal onverwachte bericht zorgt voor veel emotie hier.

Waarom toch? Zo oneerlijk....

M.n de laatste alinea raakt me. Ik hoop met je mee dat jij je zorg en moedergevoelens kwijt kan maar bovenal hoop ik voor je/jullie op de 10 deuren die opengaan en natuurlijk op een wonder. Ook voor jou een dikke knuffel en kus.

Kaartje, ook voor jou veel sterkte op deze moeilijke dag. Hoop dat je moeder het allemaal een beetje aankan.

Testr, bij jou houdt de ellende ook niet op en dan die foto's die je net geplaatst hebt. Erg indrukwekkend!

Pas maar heel goed op jezelf en neem de tijd.

Heel veel liefs.

Geplaatst

Ivfsh, wil natuurlijk ook op jou reageren maar vindt het altijd een beetje lastig als er dan zulke verdrietige berichten worden geschreven.

Wat een super nieuws van je echo! Zeker wel een pak van je hart?

Moet een geweldig gevoel zijn dat nu alles wel goed mag gaan. Geniet ervan en misschien kun je wel wat deze kant op stralen? Veel meiden hier die het kunnen gebruiken.

Geplaatst

Ondanks de verdrietige berichten wil ik toch even melden dat ik fotootjes heb geplaatst van ons kamertje wat af is. Dus voor de liefhebbers kom eens spieken in het augustus topic

Geplaatst

jemig... ik kom hier heel hoopvol kijken naar het goede nieuws van eef, en dan dit... Eef, lieve Eef, ik weet niet wat ik tegen je moet zeggen. Ik kan natuurlijk zeggen dat je hoop moet houden en morgen moet bellen, maar ik wil ook geen valse hoop bieden. Toch zou ik nog wel bellen, hoe moeilijk het ook is. Ik denk dat je het anders nooit helemaal achter je kunt laten...

En dan Ruby, met een ander bericht, maar met dezelfde strekking. Ook al zo heftig en zo confronterend als het zo zwart op wit staat. Ook bij mij springen de tranen in de ogen. Wat is het toch oneerlijk allemaal. Heel veel sterkte de komende tijd...

Geplaatst

lieve lieve Ruby....de beslissing is dus toch een beetje genomen, of eigenlijk toch helemaal? Moeilijk om deze beslissing te nemen en het zal ook misschien wel een tijdje duren voordat je er echt vrede mee hebt. Wel heel erg fijn en gezellig dat je hier blijft meekletsen.

Sterkte voor nu en een dikke knuffel...

lieve lieve Eef....tranen staan in mijn ogen....wat erg zeg....ook voor jullie dus over??? Hoop toch dat er nog een embryootje gaat groeien...gaan ze jullie toch nog bellen of heb je gezegd idd dat het helemaal voorbij is??? jeetje meid....dit is wel heel erg rot...zoveel eitjes en dan dit...

ook voor je man en voor jou natuurlijk heel veel sterkte en neem de tijd om dit te verwerken...sterkte en een dikke knuffel!!!

Verdriet en vreugde staan dus heel dicht bij elkaar...dat blijkt wel weer...

ivfsh...voor jou wel goed nieuws...jullie kleine is dus al actief bezig...hihi...

Wij hebben besloten om GG af te zeggen en we gaan helemaal voor DD...we zeggen GG af, mede om wat er nu de laatste tijd gebeurd is. En aangezien ze geen tp daar kunnen doen, neem ik aan dat dit ook voor een ivf of icsi geldt...als het al bij ecd geldt...en il wil die onzekerheid gewoon niet meer....en in DD hebben we wel zekerheid...

dr. S. heeft overigens met ons nog niet gesproken over de verschillende behandelingen...hebben wel de informatie meegekregen en hij heeft eigenlijk alleen een aangepast medicatieschema besproken (maar ook weer niet in detail)....maar dat komt helemaal goed als we eenmaal in de molen zitten...volgende week zullen we de uitslag waarschijnlijk krijgen...en dan denk ik dat we eind juni (week 25 of 26) weer een afspraak met dr. S. hebben...

Roestvlek....een hele fijne vakantie gewenst!!! lekker genieten van het griekse leven en eten op Rhodos!!! kan niet wachten totdat wij kunnen gaan...heb vandaag de smartparking al gereserveerd op schiphol...hihihi...

Syl...heftig zeg van je buurman...zo jong nog....pfff

ga weer verder met enveloppen vullen en brieven vouwen...

liefs,

Nico

Geplaatst

Net de gemeente gesproken met 1000x excusues dat alles zo lang heeft geduurd, morgen de lening tekenen en dan krijgen we meteen het geld en dan gaat Sylvie naar het casino en zetten we alles op 7 zwart.

Of toch maar naar de juwelier.....:-)

Geplaatst

Ivf, voor jou juist heel super goed nieuws. Wat fijn! Het is zo wrang, deze uitersten op dezelfde morgen, maar dat is helaas waar dit traject uiteindelijk over gaat. Ga je nu ook een beetje genieten en geloven in de goede afloop?

Caro, ben zo benieuwd, we kunnen wel een beetje goed nieuws gebruiken hiero!

Roestvlek, fijne vakantie!! Wij hebben nog steeds geen plannen, maar wil ook zo graag even weg!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden