Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Ondanks de verdrietige berichten wil ik toch even melden dat ik fotootjes heb geplaatst van ons kamertje wat af is. Dus voor de liefhebbers kom eens spieken in het augustus topic

Leuk ga spieken.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
syl, en nu echt??? Zou meelopen de kluis in en me in contanten uit laten betalen...

Haha denk niet dat ze dat doen....

ben wel blij hoor, 16 juni zouden we dus eigenlijk moeten vertrekken hier, begon hem toch wel te knijpen hoor.

Geplaatst
Joepie Syl eindelijk!!!!!!! Lucht.......

Als ik op kraamvisite kom neem ik wel een leuk kadootje mee, een spaarrekening voor de kleine haha....

Ben het geld nu al aan het uitgeven en allemaal aan de verkeerde dingen, nee alle gekheid op een stokje daar worden alle crediteuren van betaald, echt hoor ;-))

Geplaatst

oh Sylvie: wat fijn! hehe, eindelijk, wat een opluchting zeg! Ben blij dat het nu eindelijk rond is!

Geplaatst

Syl....wat een opluchting!!!! echt fijn dat nu alles geregeld is...enne...ik zou ook de kluis mee naar binnen lopen om te kijken of het ook echt waar is...

San...ik ga ook even spieken...hihihi...

liefs,

Nico

Geplaatst

ohhhh Syl EINDELIJK!!! jeetje wat hebben jullie al met al in een spanning gezeten zeg, wat een geod nieuws voor jullie!!!! ben blij voor je.

Nico, ik las dat Geertgen nu afgezegd wordt vanwege het gedoe met een tp, ik dacht dat dat puur te maken had met ecd; de wetgeving in Duitsland tav. onbevruchte eicellen....kan het mis hebben hoor. In ieder geval jammer dat die kliniek nu zo onduidelijk is in de communicatie; hij stond juist erg geod aangeschreven Geertgen.

Geplaatst

Net gebeld voor mijn bloeduitslagen maar alles was netjes in orde, van HB tot lever, nieren, schildklier en nog meer, alles is nagekeken dus ik ben blij.

Net ook meteen de nieuwe uitslagen van schoonpappa gehoord en dat was ook allemaal in orde, de lever had het zwaar gehad maar niet alamerend dus hij mag door poliklinisch voor verdere behandeling.

En het geld van de gemmente komt eraan dus we gaan eindelijk de goede richting is.

Wat eng na maanden van tegenslagen dat nu eingelijk het roer draait, puf puf, nog een baby erbij....

Maar dat betekent dat ik ook weer door wil, de zomermaanden gebruiken om alles weer op de rit te krijgen, gezond gaan doen en dan opstarten ivf....

Geplaatst

Goed zo Syl, mooi nieuws allemaal.

Schrok wel van de berichten van Ruby en ook Eef, bah, niet leuk allemaal, om het maar zacht uit te drukken...

Ruby, heel veel sterkte en als je wil blijven schrijven, helemaal top, weet niet of ik het zou kunnen...

Eef, toch even bellen hoor, al is het maar inderdaad om af te kunnen sluiten. Trouwens, anders bellen ze jou denk ik wel?

Ik heb ook geen supernieuws, ook niet slecht hoor, maar viel me een beetje tegen. Om te beginnen ging het uitetaard fout met rijden en was ik een half uur te laat. Parkeren was een gedoe: parkeergarage staat los van ziekenhuis, moet je weer helemaal omheen lopen, gelukkig is de IVF afdeling op de begane grond en makkelijk te vinden. Was blij dat ik de arts zag, een vertrouwd gezicht!

BMS was al mooi dik, ik geloof dat ik in de gauwigheid 8.4 mm zag staan, kan dat? Nou ja, rechts zaten 2 follikels van 12 mm, wat al best groot is, met een kleintje er achter en links 1 van 12 en een paar kleintjes. Ik zei dat ik het erg weinig vond omdat ik altijd rond 11 eitjes zit bij de punctie (13, 7, 11 en 11 om precies te zijn) maar ze zei dat het nog vroeg is dus dat er nog best wat bij kan komen. Dat hoop ik dan maar... Heb een beetje een kater ervan en nu weer Eef met 10 eitjes en geen bevruchting... hoop ik dat er nog wat bijkomen.

Oh ja, zaterdag 2e FM. En dan waarschijnlijk maandag weer, het verloop kennende, dus woensdag of donderdag zal de punctie wel zijn.

Geplaatst

Pauze

Sab
: uitgangsecho 30 juni

Miki
: cryo poging in zomer? Eerst supplementen Gent in combi met hormoontip uit DD in 2e helft cyclus proberen

Nico:
goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie
: tijdelijke stop

Spaatje
: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen:
orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek
: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther
: even afstand en rust

Rubster
: We zijn klaar!!

Zara
: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne
: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke:
1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef
: 6 juni punctie

Kaartje
: 14 juni 1e FM

Caroline
: 11 juni 2e FM

Guusje
: 15 juni afspraak gynaecoloog voor echo, kijken of cystes weg zijn.

Fren:
15-6 testen (officieel, maar wordt waarsch 1e Pinksterdag!)

Zwanger

Ivfsh
: 8 juni tweede echo 9w 4d

Babeth:
22 juni controle gyn 32w2d

Witje:
23 juni controle gyn 31w5d

Simba
:

Dublin
:

Laika:

Ursula:

Geplaatst

Sylvie: wat ontzettend fijn voor jullie! Heerlijk dat er eens goed nieuws jullie kant op komt!

Caroline: nog even de verdere FM's afwachten inderdaad, hopen dat ze allemaal goed mee gaan groeien! Ik had de laatste poging maar 4 follikels die voldoende groot waren, uiteindelijk hebben ze toch 6 eicellen aan weten te prikken, waarvan 1 terug geplaatst en 4 cryo's. Dus waar ik eerst enorm teleurgesteld was, was de uiteindelijke uitkomst wel goed. Ik duim dat het voor jou ook zo zal gaan: beter dan verwacht na de eerste FM

Iemand vroeg me wat geluk jullie kan op te sturen, geloof dat het Zara was. Doe ik zeker! Want poeh wat loopt het hier toch vreselijk door elkaar heen. Van super goed, tot heel verdrietig nieuws. Vind het echt een bijzonder forum en heb er zo ontzettend veel aan.

X

Geplaatst

IVFSH, jippie een mooi kloppend hartje en een kindje dat beweegt. Gefeliciteerd

Syl-vie, lekker dat de gemeente nu eindelijk gaat betalen. Zal een zware last van je schouders zijn en starten met ivf in oktober.

Caroline, 4 folikels is toch niet slecht???

Sandra, staan die foto's ook op je hyves?

En ja ik kom op kraamvisite bij jullie dames. Ik gun het jullie allemaal.

Bedankt voor jullie lieve woorden. Ik hou jullie allemaal in de gaten hoor!!!!

Verdriet en vreugde liggen idd dicht bij elkaar.

Geplaatst

Nee is ook zo Ruby maar ik ben dan zo bang voor geen bevruchting omdat het zaad van mijn vriend zo extreem slecht is... Vandaar dat ik hoop op meer.

Scenario van jou IVFSH was uiteindelijk heel positief dus, ik wist niet eens dat ze van 4 follikels 6 eitjes konden aanprikken? Zaten er dan niet toch 6 follikels, dat ze er 2 gemist hadden? Alle eitjes zitten toch in hun eigen follikel of weet ik nou nog niet hoe het zit...?

Geplaatst

hi caroline,

nee, ze hadden wel zes follikels gezien, maar gingen ervan uit dat er twee te klein zouden zijn, waren namelijk kleiner dan 14 mm. Ze hebben toch alles aan weten te prikken en daarmee dat resultaat gehaald. Bij ons ook extreem slecht zaad, de laatste keer trouwens het slechtste van alle keren dat het is getest.

Hoop echt dat jij een goed resultaat hebt volgende week!

Geplaatst

Hè Caroline ik snap je bezorgdheid, je gaat toch aan het ergste denken vooral na het bericht van Eef. Je kan beter wat minder eicellen hebben maar dan van goede kwaliteit. Kijk maar naar Fren, zoveel eicellen en uiteindelijk geen cryo's maar hopelijk wel een positieve test. Moeilijk om niet te stressen en ik hoop dat je zaterdag wat geruster naar huis kunt, je weet iig nu hoe te rijden en te parkeren dus dat is al in je voordeel.

Geplaatst
Klaartje, niet alleen jou neusspray is voor prostaatkanker hoor. Zoladex en lucrin worden ook voorgeschreven bij ook die verschrikkelijke ziekte.

Heb begrepen dat mannen tegen die injecties op zien. Terwijl wij elke dag moeten spuiten en het dan ook nog pijnlijk wordt zoals bij caroline.

Hoi Rubster,

Even nieuwsgierig: kun je die zoladex-spuit zelf zetten? Mijn man heeft er sinds twee weken eentje. Ik reageerde verbaasd toen zijn uroloog zei dat hij daarvoor naar de huisarts moest, of zelfs de zoladex-thuisservice moest laten komen. Volgens hem kon je het wel zelf doen, maar deed niemand dat. Doen de 'IVF-moeders' die dit gebruiken het wel zelf? Het is wel een hele dikke spuit toch, met een implantatiestiftje erin? Ik heb er verder niet naar gekeken, want het was allemaal steriel verpakt. Het stiftje voel je wel zitten nu.

Liefs,

Barbara

Geplaatst

Hoi barbara79,

Ik heb zelf lucrin.

De zoladex werdt bij mij destijds elke maand door de gyneacoloog gezet. Dat komt omdat er inderdaad implantatiestiftje erin zit. En het is gewoon een rot prik zoladex.

Lucrin wordt ook voor de prostaat gebruikt. Tegenwoordig steeds meer omdat de naald veel dunner is en vloeistof is in plaatst van een impantaat.

Dus wel naar de huisarts met de zoladex.

Groetjes

Ruby

Geplaatst

Lieve meiden......twee pagina's berichten..... en ik weet gewoon niet wat ik moet zeggen of waar ik moet beginnen. Ben in een kwartier bijlezen van het ene naar het andere uiterste van kippenvel geslingerd en merk dat dit ook heel veel met mezelf doet. En als ik hier al van slag van raak..... Eef en Ruby, onvoorstelbaar dat het over is, hoe kan dat opeens, waarom moeten mensen dat doormaken. Miki....lieve meid, pas goed op jezelf, ik mail je nog! Sylvie en Ivfsh zulk goed nieuws....En Caro zo teleurgesteld. Die strijd die we hier met z'n allen voeren vliegt me op het moment echt aan. We zijn allemaal van die leuke meiden, gewone vrouwen die 'alleen maar' graag een kind willen waardoor ons hele leven compleet overhoop gehaald wordt. Ze hadden laatst weer zo'n onderzoek waaruit bleke dat je van kinderen niet gelukkig wordt... rot op, hiervan dan wel???

Ben er even helemaal klaar mee. Vind het zo oneerlijk, ik denk aan Mart, nu Eef en Ruby....álles ervoor over hebben en dan toch met lege handen staan. Je mag niet vragen waarom en boos zijn helpt niet, maar ik ben het nu wel. Boos dat zulke lieve, meelevende en dappere vriendinnen hun wens moeten laten varen.

Geplaatst

Henne je hebt denk ik van vele dames hier het gevoel precies goed omschreven. Het is zo oneerlijk en fuck al die rotonderzoeken.

Geplaatst

Jeetje ik heb ook gewoon tranen in mijn ogen Henne, mooi gezegd! Het is inderdaad oneerlijk met name voor sommigen van ons, als het lukt heb je alles er voor over gehad, tuurlijk, maar als je alsnog met lege handen staat... bah.

Het is en blijft een bijzonder clubje meiden hier! Nooit gedacht toen ik me twee jaar geleden aanmeldde dat het zo zou gaan, dacht even wat informatie bij elkaar verzamelen en nu zo'n bijzondere groep bij elkaar. Here, here voor ons allemaal! (Schrijf je dat zo trouwens? Staat wel gek...)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden