Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He essie, fijn weer wat van je te horen.

Bij jullie houdt het ook nietop, zeg! Wat een verschrikkelijk nieuws van je moeder! Is het een zeer duidelijk vermoeden dat het een tumor is? En zou die dan bijv ook nog goedaardig kunnen zijn, of kan dat niet?

Ik begrijp heel oed dat het dubbel voelt om vernoemt te zijn. Ik had hetzelfde toen wij peetouders van mn neefje werden. Voelt als surrogaat en een doekje voor het bloeden, maar de echte pijn wordt er misschien nog wel heviger door, omdat het juist benadrukt dat je zelf met lege handen staat... Ik hoop dat G en jij blijven praten zodat het niet te veel tussen jullie in komt te staan...

Heel veel kracht en wijsheid!

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esther wat naar van je moeder, onzekerheid, angst. En dat bovenop alle emoties rondom jullie kinderwens. Lieve meid wat kan ik meer doen dan je een hele dikke knuffel geven...

Geplaatst

Fren 2 flessen champagne open getrokken/ gekregen. Niet alleen op gedronken hoor, te moe.

Esther fijn om weer iets te horen maar wat een rot bericht van je moeder. Wat een klote ziekte toch. Is het wel behandelbaar als het idd een tumor is, dat weten jullie natuurlijk nog niet. Ik duim en hoop dat de uitslag meevalt voor je moeder.

Spanningen tussen jou en Gerard is nog niet eens zo gek maar wel vervelend en kan voor onrust zorgen. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen, ik zweer bij therapie een buitenstaander die het objectief bekijkt.

Hou je taai meid.

Geplaatst

Over dat surrogaat....zowel mijn zus als die van j hebben ons als voogden opgenomen in hun testament. Het voelt heel bijzonder dat ze ons eventueel hun kinderen toevertrouwen. Maar los van dat ik niet wil dat hen iets overkomt, wil ik eigen kinderen, van j en mij. We zijn duidelijk niet de enigen die denken dat we goede ouders zouden zijn, waarom mogen we dat dan niet gewoon zijn???

Geplaatst

De waarom vraag denk ik liever niet meer over na, je zult nooit het antwoord krijgen wat je wil, als je al een antwoord krijgt.

Geplaatst

lieve dames,

ook ik sluit me volledig aan wat henne geschreven heeft....heb met tranen in mijn ogen vanmiddag zitten lezen naar het bericht van eef en Ruby (en ook al gereageerd), maar vooral toen ik het nieuws van eef las was het even een flashback...je weet het gewoon helemaal niet meer op dat moment...kunt het ook niet echt beschrijven...er gaat zoveel door je hoofd, teveel om op te schrijven...

hele dikke knuffel voor iedereen, speciaal even voor Ruby en Eef.

Henne...je hcg 2...jippie...begrijpelijk dat je je brak voelt...doe rustig aan meid en succes morgen met de afspraak bij de sportfysio...hoop ook dat de acupunctuurman je kan helpen!

Caro...4 follikels, niet slecht...maar kan me wel voorstellen dat het enigszins teleurstellend is, als je de vorige keren meer follikels hebt gehad...maar...iedere behandeling ervaar je weer anders...dat blijkt wel weer...deze keer heb je helaas meer last van het spuitenzetten, misschien bij de vorige keren niet...ijskoeling idd een goed idee, heb ik ook gedaan...helpt echt! veel succes zaterdag met fm2...nu heb je in elk geval al minder stress met het ernaar toe rijden en parkeren...succes meid!

Esther...had op hyves foto's gezien van jullie familieweekend...zag er gezellig uit...kan me je dubbele gevoel wel voorstellen bij je nichtje...maar ook wel weer bijzonder...jammer dat het niet zo goed gaat tussen jou en G momenteel...hoop dat jullie er toch uitkomen en dat de spanning tussen jullie weer weggaat...

wat naar van je moeder...jeetje....sterkte...

Syl....vandaag ook nog eens goed nieuws over je schoonvader...geweldig zeg!!!!

Eef...goed idee van de witte wijn...ik had het ook graag gedaan toen wij het slechte nieuws kregen, maar dat vond mijn vriend niet zo'n goed idee...heb het een paar weken later goed ingehaald bij de Damenzietsung van de carnaval...sterkte meid

ben het even kwijt....ga bb kijken...kom later nog wel terug...

liefs,

nico

Geplaatst

Babyboom, daar gaan we weer....lekker ongegeneerd janken. Ook goed.

Nee waarom moet je loslaten. Net zo goed als schuld. Gunnen, gegeven zijn....ook van die dingen...

Geplaatst

zat net al te janken...was vanmiddag al aan het janken bij As the world turns, toen Brad en katie weer samenwaren.....

waarom-vraag zal nooit beantwoord worden...heb ook voor mezelf besloten om het er niet meer al te veel over te hebben met anderen....altijd die zielige blikken...vind ik gewoon niet meer leuk....

Geplaatst

zat net al te janken...was vanmiddag al aan het janken bij As the world turns, toen Brad en katie weer samenwaren.....

waarom-vraag zal nooit beantwoord worden...heb ook voor mezelf besloten om het er niet meer al te veel over te hebben met anderen....altijd die zielige blikken...vind ik gewoon niet meer leuk....

Geplaatst

Lieve Esther, wat goed om jou weer even te horen maar wat rot dat er weer slecht nieuws voor jullie is. En wat erg dat je dan ook nog zo lang moet wachten op een uitslag.

Verder begrijp ik heel goed dat de situatie met je nichtje heel dubbel en confronterend is. Jullie hadden zelf ook zo graag gewild!

En dan nog de spanning tussen jou en Gerard. Waarschijnlijk zijn jullie beiden aan het verwerken en dat heeft tijd nodig. Hoop wel dat jullie naar elkaar toe groeien en elkaar tot steun zijn.

Heel veel sterkte, ik denk aan jullie!

Henne, ik herken je gevoel heel erg. Ook hier het niet slapen of het steeds wakker worden en dan niet meer in slaap komen, het vertrouwen in je eigen lichaam kwijt zijn en toch ook wel de angst "Word ik wel ooit moeder?".

Nico, voor jullie gelukkig de kogel door de kerk. Een beetje rust nu de beslissing is genomen?

Geplaatst

Lieve Eef en Lieve Ruby,

Wat een enorm verdrietig nieuws las ik vanmiddag. Ik zat het met tranen in mijn ogen op werk te lezen. Ik moest het allemaal even laten bezinken. Mijn grootste angste, voor jullie helaas waarheid. Gatver, wat een enorme @%^&^#!@ zeg! Bah! Ik zou zo graag veel dingen willen zeggen, meegeven, en willen schrijven, maar ik weet gewoon de juiste woorden niet te vinden.

Ik wil jullie iig een enorme dikke knuffel geven, en weet dat ik zo met jullie mee leef en aan jullie denk.

Heel veel liefs Guusje

Geplaatst

Tjeee.....heftige aflevering. Van de vorige serie is een van de vrouwen (vivian) overleden, vier kleine kindjes....afschuwelijk zeg.

Geplaatst

Hai meiden,

Als het een tumor is dan is een niertumor alleen chirurgisch curatief te behandelen. Heb vandaag van alles uitgespit en collega's en artsen aan de jas getrokken en het is nu gewoon allemaal nog te onduidelijk. Het feit dat er tumorcellen in de urine zitten is echt geen goed teken, daar horen we dus volgende week meer van (eerder kan gewoon niet, die uitslagen zijn echt niet eerder binnen, daar staan gewoon zeven werkdagen voor). Mocht het dus een tumor zijn dan is het vervolgens de vraag of het een uitzaaing is of dat de tumorhaard in de nieren of de blaas ligt. Vervolgens ga je dan kijken hoe groot, lymklieren schoon, operabel/niet operabel etc etc. Dus stap voor stap...eerst kijken of het daadwerkelijk een tumor is en dan verder zien. Of nee...eerst proberen er zaterdag een fijne dag van te maken ook al heeft die nu een dubbele lading. En dan op naar volgende week en leven bij de dag en genieten van vandaag.

Ik kan slecht tegen spanningen tussen gerard en mij...gewoonlijk zijn die er niet. Ik kan gewoon heel weinig van hem hebben momenteel terwijl die jongen het hardstikke druk heeft (tentamens etc) en de benen uit zijn lijf loopt. Ik irriteer me aan alles momenteel. Maakt me onzeker.

Henne over dat surrogaat...zo voelt het idd. Plus dat mensen medelijdend naar je kijken en je ze hoort denken...ach wat lief...nu heeft ze toch wat! Grrr....ik wil geen medelijden en ik wil gewoon zo graag eigen kinderen!

Geplaatst

Poe Esther, staat jullie het één en ander te wachten. En dan nog de spanningen tussen jou en Gerard. Als het met jezelf niet goed gaat, reageer je je vaak af op degene die je het meest na staat. Maak jezelf geen verwijten. Ook Gerard zal dit best begrijpen. Kunnen jullie er anders niet even tussen uit met zijn tweeën? Nu natuurlijk ook weer lastig omdat je er voor je moeder wilt zijn. Misschien maar een dagje of een avond weg?

Geplaatst

Pfffffffffffffffffffffff, ik heb zojuist besloten om volgende week niet te gaan kijken naar BB. Wat erg van Vivian, jeeetje, Caroline zei het zo tussen neus en lippen door achtig: "ze was alweer zwanger de vorige keer dat we er waren bladiebladiebla, helaas is ze overleden". WAT???????????????????? Ik voelde zo met die man mee, hetzelfde natuurlijk als wat bij mijn vriendin is gebeurd.

En dan de aankondiging voor volgende week, dat kindje met een spierziekte dat niet oud gaat worden, nee, ik haak effe af... Zit volgende week als het goed is in het begin van de wachtweken dat trek ik niet denk ik... Dan maar later een keer terugkijken.

Geplaatst

Guusje, hoe is het trouwens met jou? Je informeert wel zo lief naar ons maar jij bent er ook nog!

Geplaatst
Guusje, hoe is het trouwens met jou? Je informeert wel zo lief naar ons maar jij bent er ook nog!

Lief van je dat je er naar vraagt, maar het gaat wel goed met me hoor. De ene dag beter dan de andere dag. En alle nare berichten die ik hier helaas te vaak lees, mag ik "nog" niet klagen.

Ik ben op dit moment wel meer aan het lezen dan aan het schrijven hier, maar dat is niet bewust.

XXX

Geplaatst

Esther...stap voor stap dus bekijken welke actie er ondernomen kan worden...heftig...

Tel daar dus de spanningen tussen jou en G bij...nee...dat lijkt me niet fijn om mee te maken...Misschien heeft het idd ook ermee te maken dat jullie nog steeds in het verwerkingsproces zitten wat er allemaal gebeurd is...hij zit ook nog eens met de tentamens en toch proberen jullie er het beste van te maken...irritaties kunnen dan idd wel eens de kop opsteken, maar ik hoop dat jullie weer nader tot elkaar komen....

liefs,

Nico

Geplaatst

Caro...als het voor jou niet fijn voelt om te kijken en zeker met de aanstaande wachtweken, dan zou ik het niet doen....

Geplaatst

Guusje, bedankt voor je lieve woorden. Het is wel moeilijk nu, maar iets waar ik wel bang voor was. Ik ben toch blij dat we deze poging gewaagd hebben hoor. Ben nu te moe en te jankerig om uitgebreid te reageren. Ik hoop dat het goed met je gaat, en je positief kan uitkijken naar de vijftiende. Het is een heel onwerkelijk gevoel.

Zara, fijn dat het goed is gegaan bij de arbo arts. Wat me opvalt is dat de arbo arts je steunt wbt de incompetentie van je manager. Het is helaas een feit dat je rechten maar ook plichten hebt. Helaas kan het gebeuren dat er in zo'n situatie niet gemanaged wordt, maar alleen maar in paniek geroepen en helaas soms zelfs gedreigd gaat worden, terwijl dat voorbij gaat aan het managementprobleem wat door ziekteverzuim ontstaat. Destijds was er bij mijn werkgever bv. sprake van een subsidie, lopend, die voor andere doeleinden werd gebruikt, maar niet om extra personeel in te zetten of verandering in productiebeleid. Gevolg was overbelasting en overvragen van personeel. Je zou bijna gaan denken dat je een schuldgevoel wordt aangepraat vanwege je ziekteverzuim, terwijl we zelf genoeg gezond verstand hebben om te realiseren dat we een juiste afweging moeten maken in herstel, en weer gaan opbouwen als de tijd rijp is, juist om straks met een goed gevoel weer aan de bak te gaan. Compliment voor je arbo arts. Trek je niks aan van die huilbui, het is een symptoom van je overbelasting, en niet hoe jij in normale omstandigheden zou reageren.

Esther, fijn om wat van je te horen. Heel begrijpelijk wat ik allemaal lees. Veel sterkte, en hoop dat je net als ruby ook blijft schrijven.

Stiekem heb ik toch informatie opgevraagd over pleegzorg. Ik had gewoon even iets nodig wat perspectief biedt. Realiseer me heel goed dat dat het niet zal zijn waarschijnlijk, maar wil me er toch graag in verdiepen.

xxx ps als morgen telefoontje is geweest, ga ik het lijstje aanpassen. Ga alvast op zoek naar zo'n enorme wijze boeddha spreuk ; - ) daar zijn er gelukkig genoeg van.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden