Ga naar inhoud

De pauzemeisjes

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jaaaa ik ben er nu....

Nee niets meer van Kaartje gehoord.

Was ook net aan Dublin aan het denken, ook al een tijdje niet meer gezien.

Weinig te melden heb ook nog niet bijgelezen.

Lig een beetje te zappen in bed.

• Reacties 14,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

• Sylvino

2429

• Henne

1317

• witje

1306

• Meiske74

1237

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ok nou dan ga ik ook maar naar bed... Morgen rustig dagje en dan vrijdag nagelbijten tot het half 10 is en ik mag bellen...

Welterusten ik hoop een goeie nacht voor ons allemaal!

Geplaatst

hee meiden,

Guusje: Wat vervelend dat die rotfollikel er nog zit, en ook zo groot.... heel goed dat jullie wel gaan starten, je redenering lijkt me heel juist. Je hebt nu ook alweer zo lang in de wachtstand gestaan. Hoop zo dat je eenzelfde 'route' gaat volgen als Simba!!!

Fren: heerlijk dat mensen aan je zien dat je blij bent. Geluk straal je uit!

Eef: wat zijn die wachtweken toch rot he... elke dag duurt lang. Ik voelde de keren dat ik zwanger was pas de laatste dagen wat vage dingen. Om eerlijk te zijn was een groot deel daarvan ook stiekeme hoop :-). Hoop voor je dat de dagen enigszins snel voorbij gaan en dat Fren het (tover)stokje aan je door kan geven!!! Knuffel voor jou!

Caroline: nog twee nachtjes slapen: spannend hoor! Ik zou ook niet gaan zwemmen als ik jou was: even alle risico's uitsluiten, hoe klein ze ook zijn.

Ik heb hier een goede dag gehad :-) Vanmiddag naar zee gereden: zalig! Vanavond met een vriendin naar een optreden geweest van Camille O'Sullivan. Nog nooit van gehoord, maar hier is ze heel bekend. Super optreden! Prachtige nummers, soms een traantje weggepinkt (mijn hormonen draaien volgens mij overuren...), maar ook veel humor in haar show.

Quote van de avond was toch wel voor mij: 'There is a crack in everything, that's how the light comes in'. Een cover van het nummer Anthem van good old leonard cohen.

Dikke knuffel voor alle pauzemeisjes!

Geplaatst

Mooie tekst Ivfsh, en goed bezig met zo'n leuke middag en avond!

Sylvie, voor jou gelukkig ook goed nieuws over je schoonvader. Gaan ze ook echt op vakantie? Is het eigenlijk makkelijk om een donor te vinden? Zal vast niet.

Caroline, loopt de man van de week nog steeds naast zijn schoenen?

In ons ziekenhuis werd verteld dat je mocht zwemmen als het bloeden was gestopt. Maar ook hierin houden ziekenhuizen er misschien andere ideeën op na.

Babeth, romige saus klinkt wat mij betreft erg goed ;-) Denk alleen dat de weegschaal er niet zo van houdt.

Heb je het vandaag nog rustig aan gedaan?

Guusje, de beslissing is genomen. Heb je nu wat meer rust? Moeilijk, voelt zo'n beetje als kiezen uit twee kwaden maar misschien gebeurt er bij jou ook wel een klein wondertje. Ik had één poging twee cystes en enkele follikelmetingen later zat er opeens nog maar één!

Fren, een goede vriendin van mij zei tijdens de vorige zwangerschap ook tegen mij dat ik zo straalde en mijn haar zo mooi glansde. Zij wist op dat moment niet dat ik zwanger was en zelfs niet dat we met een poging bezig waren.

Eef, hoe moeilijk weer die wachtweken. Voel je wel iets, voel je niet iets? Als je iets voelt wat betekent dat dan? Als je niets voelt, betekent dat dan iets. Poe... echt niet makkelijk. Konden we je alvast maar vooruit duwen in de tijd naar een prachtige test toe.

Wat betreft je vraag over een urinetest of een bloedtest. In ons ziekenhuis krijg je altijd een bloedtest en op de één of andere manier vind ik dat toch wat echter maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Hier ook babyboom gekeken en moest net als Henne heel erg huilen bij de testen waarop manlief dan natuurlijk weer vraagt waarom ik dan ook naar dat programma kijk. Ja, dat weet ik eigenlijk ook niet precies.

Ook dat lieve kindje wat heel waarschijnlijk maar zo kort te leven zal hebben en die kraamverzorgster die haar kindje verloren is.

Babeth, jij schreef trouwens dat je de aflevering van volgende week op gaat nemen en gaat kijken na de bevalling. Moet je ons iets vertellen ofzo? Je gaat toch nog niet op heel korte termijn bevallen?

Geplaatst

Was om 07.00 wakker maar wilde niet de eerste zijn met schrijven, heb ook weinig meegemaakt.

Net wel verregend met een hond die gisteren in bad is geweest en er nogal de pest inhad. Ik ook, zeik nat, broek zit in de droger.

Vandaag poetsdag en dat is nodig dus ik zal vanavond genieten op de bank in mijn nieuwe pyjama.

Fijne dag!

Geplaatst

hier komt het ook met bakken uit de hemel.

Fren, ik weet nog van mijn zwangerschap, dat mensen tegen me zeiden dat ik een glow over me heen had. Toen wist ik overigens nog niet dat ik zwanger was. Want ik zal het uitleggen.

Kindje gemaakt op 15 november en op 8 december was ik jarig. Toen was het dus al aan me te zien. Dit was niet met ivf. Dit was clomid en zelf klussen. Zat gistermiddag er nog aan te denken. Hij/zij zou nu in augustus 2 zijn geworden. Wat is het leven toch hard he!!!!

Vanmorgen ook naar de endometriose arts. Wil graag dat ze alles losmaken of alles eruit halen. Ga niet jaren lang met lucrin aan de gang. Hou veel vocht vast in mijn voeten en dat doet echt zeer. Die hoofdpijn en duizeligheid komt daar ook van. Dus ben er echt helemaal klaar mee. Ben benieuwd hoe ze daar op reageerd.

A. belde net. De weg naar de A2 staat helemaal vast. Heeft me een alternatieve route gegeven. Gelukkig ken ik die weg. Dus over een kwartier weg.

Caroline, hou je het nog vol? Ik heb geen babyboom gekeken. ben ik vergeten. Misschien uitzending gemist kijken vanavond.

IVFSH, alles gaat goed bij jou. Lekker genoten van het concert.

Syl-vie, hoe is het uitdelen van klappen geweest? Nog wat van de gemeente gehoord. Geniet maar lekker vanavond met je nieuwe pyjama op de bank.

Guusje, endo blijft een klote ziekte. Je gaat er niet aan dood, maar je moet er wel je hele leven mee leren leven.

Babeth, waarom babyboom opnemen?

Eef, hou je het nog vol die wachtweken?

Sterkte allemaal

Geplaatst

hoi meiden

net beneden even weer opladen en zo de hond uitlaten, ik hoop dat het nog even droog blijft...

Zara die saus is niet echt vriendelijk voor de weegschaal nee maar er moet 225ml water en 225ml melk in, ik gebruik dan magere melk om het iets minder slecht te maken en soms doe ik er ook geen hamblokjes in hoor maar alleen de champignons en wat extra kruiden.

Ruby succes bij de arts vandaag, ik hoop dat hij in jouw gedachten mee kan gaan , al is het wel heel rigoreus, ik moet echt even slikken. Het is inderdaad enorm hard meid, met name augustus zal voor jou ook altijd een zeer gevoelige maand zijn.

Bijzonder dat mensen het soms aan je kunnen zien he, bij mij zeggen ze ook iets anders in mijn gezicht te zien en de kapper viel het op dat mijn haar nu veel dikker is.

een paar dames vroegen me waarom ik bb de volgende keer niet kijk maar opneem, nou ik ben voorlopig nog niet van plan om te gaan bevallen maar uit de voorstukjes heb ik begrepen dat komende week de bevalling van die alleenstaande dame is en die is nogal heftig, de kleine heeft het naderhand blijkbaar moeilijk en het is er even erg spannend.

Aangezien ik enorm tegen de bevalling opzie (niet voor wat ik ga voelen hoor) maar wel dat ik bang ben voor complicaties bij de kleine meid sla ik die uitzending maar over.

Caro, het is half 10 geweest, ik hoop echt op prachtig nieuws!!!!

Ohhh Syl óók nog een nieuwe pyama!!??? dat had je nog niet verteld?

Geplaatst

Goeiemorgen,

Nou dat was niet zo'n fijne nacht, werd om het uur wakker, heel onrustig (alsof ik vandaag al mag bellen, is helemaal niet zo) en toen om half 7 kreeg ik ineens steken in mijn buik... Gek, 2 dagen nergens last van gehad bijna... Maar ik denk dat het ook deels mijn darmen waren, ik had namelijk nog geen ontlasting gehad sinds de punctie, durfde niet. Nu gelukkig wel, lucht wel op! Gisteravond zelfs mijn spijkerbroek uit omdat ik zo'n opgeblazen gevoel had... Nu is alles wel gevoelig, bij opstaan en gaan zitten maar te doen.

Hier komt het ook met bakken uit de lucht! Bleh, dan maar weer strijken ofzo...

Lieve Babeth ik mag pas morgen bellen!!

Geplaatst

Hier kwam het vanochtend ook me bakken uit de lucht. Nu is het beter. Maar het was echt alsof het nog nacht was, zo donker.

Heerlijk ik ben hier bijna uurtjes aan het aftellen.

Alleen morgen nog en dan zit het erop..

Guusje, ik heb overigens beide keren het korte protocol gehad. Maar bij de tweede (na de lucrin) duurde het een aantal metingen voordat er echt iets begon te groeien. Toen was ik al wel aan het spuiten, maar er groeide nog even niet zoveel. Dat kwam iets later op gang. Verkijk je daar dus niet op.

Geplaatst

oohh Caroline, ik dacht dat het vrijdag was vandaag!! oh wat stom! nu snap ik ook de afspraak van mijn man ;-)

Gelukkig heb je weer wat ruimte in je buik na het bezoek aan het toilet, kan me voorstellen dat het een opluchting is, succes met strijken, ook echt niet mijn hobby ....

hier heeft het alleen rond 08,30 even flink geregend zo´n 10 minuten en sindsdien droog gelukkig

Geplaatst

Hier gelukkig nu droog, even met de hond wandelen.

Babeth kan mij voorstellen dat dit heftig overkomt, beter dan niet kijken.

Caroline kan opluchten zeg, heerlijk meteen weer ruimte bij je middel.

Ruby en Fren die glow had ik blijkbaar ook, iemand zei al dat ik stralend uitzag terwijl ik toen officieel 1 dag overtijd was.

Ze had gelijk.

Simba aan het aftellen....tik tak tik tak.....

Geplaatst

Babeth volgende week is de aflevering met de zware bevallig van de alleenstaande moeder. Dus die zeker opnemen dan. Gister vond ik het verhaal van het jongetje wat niet oud gaat worden heel aangrijpend. Gelukkig is ze nu zwanger van een gezond kindje.

heb wel meegelezen hier maar geen fut om te reageren, nogal wat last helaas dus lig met alle afleidingsmiddelen in mijn bed. Hopelijk komen deze dagen niet al te veel voor. Verschrikkelijk zeg. Rusten omdat het moet ok maar dan niet omdat je pijn hebt.

Voor iedereen die het nodig hebt een grote knuffel!!!!

Geplaatst

Nou hier is het nu losgebarsten, heb jij de regen deze kant opgestuurd Syl?

sjonge jonge een van onze katten is echt erg! hier plenst het behoorlijk (en onweer) en ik hoorde een van de katten zo klagelijk miauwen, echt alsof ie in nood was, zag hem nergens dus had uiteindelijk het scenario in mijn hoofd dat ie bij de buren gewond zou zitten en niet over de schutting zou kunnen komen....

Uiteindelijk met paraplu naar buiten (wordt je nog nat) en wat bleek, die stomme kat zat gewoon op een stoel onder de tafel (die helaas niet helemaal dicht is!) en werd dus nat, vandaar dat gemiauw! Maar op het idee komen om met 2 sprongen naar binnen te springen......wat een beest zeg.

Volgens mij is Klaartje aan het bijlezen.....

je ziet het, we zijn allemaal erg benieuwd!

Geplaatst

Hier nu droog Babeth, heb ons mam aan de telefoon en daar valt niets, ze is jaloers....

Stomme kat, hihi.

Kaartje die het te druk met bijlezen.

Geplaatst

Hoi meiden, sorry hoor moest even bijlezen ;-). In het kader van rustige, niet stressige planning en zo doe ik soms gewoon een dag of zo mijn computer niet aan. Dat betekent alleen ook dat ik niet bijlees die dag en jullie ook niet op de hoogte kan houden. Heb de komende 10 dagen vrijwel niks op mijn planning staan voor deze ronde, dus zal proberen jullie niet zo ongerust te maken hihi.

Dinsdag eerste fm gehad. Blijft leuk om in totaal 4,5 uur in de auto te zitten voor 5 minuten echo. Maar ach, we klagen niet. Het is voor het goede doel toch?

In Amersfoort altijd 1e fm op 8e prikdag. Hier al op 6e dag. Alles was dus nog heel klein. 3 follikels in ieder geval gezien en verder nog wat kleins. Afwachten dus. Aantallen zijn bij mij nooit hoog, dus we gaan voor kwaliteit ipv kwantiteit. Dat geeft dr. S. ook steeds aan. Morgen 2e fm. De laatste keer was mijn baarmoederslijmvlies bij punctie en tp eigenlijk best wel dun. Geloof bij tp maar 7 mm of zo. Nu was hij dinsdag al ruim 6 mm. Hoop dus dat dit een goed teken is en morgen nog wat dikker is geworden. Hij zag alleen wel een klein beetje vocht in mijn baarmoeder. Hoop eigenlijk dat dit verdwenen is morgen. Hoort er namelijk niet te zitten.

Morgen in mijn eentje naar Dusseldorf. Manlief heeft een belangrijke werkafspraak, dus heb gezegd dat ik gewoon alleen ga. Hij vond dat ik dan maar iemand mee moest nemen. Leuk idee natuurlijk, maar iedereen is aan het werk. Ach, gewoon 4,5 uur radio luisteren en 5 minuten echo. Hoe spannend is het ;-).

Geplaatst

Guusje, wat een domper. Hoop dat de fm je gewoon gaat verrassen en dat die lastige cystes verder niet teveel in de weg zullen zitten. Ik heb overigens ook al vaker een cyste gehad. Heb de 2e ronde daarom ook antibioticum gekregen voor de dag van de punctie. Ze hebben verder nooit iets geadviseerd over die cyste. Nu bij de uitgangsecho en 1e fm geen cyste gezien.

Simba, lekker vanaf dit weekend verlof. Zo te horen ben je er wel aan toe. Is alles al klaar verder voor je kindje? Of nog dingen te regelen?

Syl, die gemeente bij jullie maakt er echt een potje van. Kun je daar niet iemand voor inschakelen? Je hebt toch ook zo'n organisatie die je kan helpen als je problemen hebt met de overheid? Weet alleen even niet meer hoe die lui heten.

Fren, heerlijk toch dat je straalt. Ik zou er ook zeker van proberen te genieten.

Ivfsh, kan me voorstellen dat het in je eentje in een nieuwe woonomgeving even niet zo leuk is. Toch klinkt het alsof je in korte tijd al een hoop mensen hebt leren kennen. Iemand anders opperde het ook al, maar is vrijwilligerswerk geen optie? Dan ben je nuttig bezig en leer je ook meteen weer mensen kennen.

Caroline, super 5 eicellen. Nu duimen voor mooie bevruchtingen. Kan ik ook alvast tekenen voor 5 eicellen???

Geplaatst

Sandra, balen dat je nog steeds die klachten hebt. En dat terwijl je je toch heel braaf rustig houdt. Gelukkig kun je langzaam gaan aftellen.

Babeth, kan me goed voorstellen dat je volgende keer bb niet wil kijken. Is voor jullie denk ik toch ook weer confronterend. Jullie badkamer en babykamer zien er trouwens super uit!

Heel handig trouwens die link die je naar het augustus topic had gegeven. Ik wil altijd graag foto's kijken, maar heb nooit zin om ernaar te zoeken. Maar, als jullie het dus op die manier zouden kunnen doen ben ik een alvast een fan ;-).

Henne, menstruatie komt op gang. Jullie gaan dan deze ronde toch weer cryo doen? Dat komt dan opeens ook heel erg dichtbij.

Eef, kun je het volhouden tot dinsdag om te testen of ga je toch stiekem eerder aan de gang?

Rubster, dapper dat je de babykamer te koop hebt gezet. Een zo moeilijke beslissing, maar ik vind het wel heel dapper van je.

Nico, fijn dat de onderzoeken goed waren. Deze maand nog intakegesprek bij dr. S. Fijn dat jullie daar ook een goed gevoel bij hebben. Ik ben tot nu toe erg tevreden over dr. S. en die kliniek. Het voelt gewoon allemaal heel prettig. Ook fijn dat het geen gewoon ziekenhuis is. Voordeel is ook dat hij alles zelf doet. In Amersfoort hadden we 2 artsen en in Utrecht voor punctie en terugplaatsing zijn er geloof ik wel 15. Je voelt je hier gewoon niet zo'n nummer. Bovendien komt hij erg kundig over.

Tja, nu ben ik het weer even kwijt. Weet dat ik een aantal mensen vergeten ben. Sorry...

Geplaatst

Kaartje dat was een hele hap om bij te lezen.

Morgen alleen op pad dus, kan ook lekker relaxed zijn met de radio keihard. Mooi dik bms al en die kleintjes zullen toch ook nog wel mee gaan doen?

De ombudsman bedoel je denk ik, haha die is net zo onbetrouwbaar als de gemeente, komen heel veel klachten over binnen.

Wij hebben om hulp gevraagd een aantal maanden geleden of ze konden bemiddelen dat de gemeente met ons om de tafel ging zitten. Zonder enige inhoudelijke kennis kregen wij een brief waarin stond dat ze ons niet konden helpen en dat de gemeente in haar recht staat ook wbt het poppodium.

Heel bijzonder van een onafhankelijke organisatie die blijkbaar meteen haar mening klaar heeft.

De burgemeester van Schiedam heeft ontslag ingediend omdat zij ook verdacht wordt machtmisbruik en noem maar op.

Mis Brabant soms.......

Geplaatst

Syl, dat bedoelde ik inderdaad. Nou, daar schiet je dan ook lekker mee op. Hebben jullie een rechtsbijstandverzekering? Misschien kunnen die nog helpen? Dit is toch gewoon te zot voor woorden.

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni telefoontje over tp

Guusje: 15 juni echo, eerste spuit gezet

Zwanger

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh:

Ursula:

Dublin

Geplaatst

Pauze

Sab: uitgangsecho 30 juni

Miki: cryo poging in zomer? Eerst eind juni gesprek immuunarts (Pfeiffer in DD) voor groot onderzoek en informatie over intralipid infuus.

Nico: goed gesprek bij Geertgen en DD gehad, uitslag amh-test goed, uitslag zaadonderzoek afwachten en dan beslissen. pauze verlengd tm september

Sylvie: tijdelijke stop

Spaatje: 31 maart (weer) gesprek MCK dossier was niet compleet :-(

Sen: orienteren op volgende poging, weer wat onderzoeken afwachten....

Roestvlek: Lekker op vakantie in Juni! :-)

Esther: even afstand en rust

Rubster: We zijn klaar!!

Zara: 23 juni hysteroscopie, 8 augustus uitslag onderzoeken i.v.m. herhaalde miskramen.

Henne: bij menstruatie aanmelden voor laatste cryo's

Ceeke: 1 juni hysteroscopie, 8 juni 2nd opinion Geertgen, juli cryo tp?

Behandeling

Eef: 9 juni tp, testen 21 juni

Kaartje: 17 juni 2e FM

Caroline: 14 juni punctie, 17 juni telefoontje over tp

Guusje: 22 juni 1e FM

Zwanger

Babeth: 22 juni controle gyn 32w2d

Simba: 22 juni controle VK

Witje: 23 juni controle gyn 31w5d

Laika: 29 juni controle 24w1d

Fren:: 6 juli 1e echo!!!

Ivfsh:

Ursula:

Dublin

Geplaatst

Meiden, ben ik weer.

Weer een stuk informatie meer gekregen. Het hele handeltje eruit halen gaat niet. Waarom niet???? Nou omdat dus de endo bij de blaas, darm die aan de baarmoederzit het alleen maar erger wordt door litteken weefsel.Optie is de eierstokken eruit, maar dat weet ik nog niet. Blijf wel mijn hele leven aan de hormonen. Zou nu na 4 maanden lucrin aan de pil gaan. Maar dan is de vraag welke. Hebben verschillende opties. Dus over nadenken.

Er komt een uitgebreide echo bij dokter Schatz. En wemoetn 29 september terug komen.

Verder is gebleken dat ik beter geen paracetamol kan nemen, maar ibuprofen. Paracetamol is slecht voor de lever en ibuprofen voor de nieren. Maar aangezien mijn lever niet goed is en mijn nieren wel. Doen we dat maar. Heb voor de bij werkingen van de lucrin ook livial gekregen. Daar ga ik morgen mee beginnen.

Voorlopig zijn we nog niet klaar.

Hoe is het verder met iedereen? Sandra rustig aan doen hoor!!!

Geplaatst

kaartje het begin is er dus, mooi dat je bm slijmvlies al 7 mm is!!

ruby jeetje zeg, nog langer in onzekerheid en nu al weten dat het eigenlijk niet echt beter wordt begrijp ik dat goed???

Ibuprofen ook niet te vaak en te lang gebruiken hoor, kans op maag(bloedingen), en darmproblemen op langere terijmijn. Zit je ook niet op te wachten. Geloof me ik praat uit ervaring. Het is echt niet zo heel veilig als ze voor doen helaas. Livial is dat ook een pijnstiller?? Sterkte ermee zeg, bah..

Ja ja ik doe rustig aan. Net wel even snel aangekleed en boodschapje gedaan, wat gegeten beneden bij thuiskomst en de poesjes even lekker naar buiten laten gaan (zitten alleen buiten als we in de buurt zijn dus nu weer binnen) nu lig ik weer braaf op mijn bedje.....

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden